Výstavba silnice Praha-Karlovy Vary-Cheb by se měla urychlit
Karlovarský kraj s Prahou
spojí čtyřproudá rychlostní silnice R6 možná o několik let dříve,
než se původně předpokládalo. Ministerstvo dopravy přepracovalo
harmonogram výstavby silnice tak, aby byla definitivně dokončena
do roku 2010. Návrh musí ještě schválit vláda, která urychlení
výstavby silnice slíbila představitelům kraje 27. února na
výjezdním zasedání v Karlových Varech.
spojí čtyřproudá rychlostní silnice R6 možná o několik let dříve,
než se původně předpokládalo. Ministerstvo dopravy přepracovalo
harmonogram výstavby silnice tak, aby byla definitivně dokončena
do roku 2010. Návrh musí ještě schválit vláda, která urychlení
výstavby silnice slíbila představitelům kraje 27. února na
výjezdním zasedání v Karlových Varech.
Silnice měla být původně dostavěna až kolem roku 2015. Návrh
nového harmonogramu, který má ČTK k dispozici, počítá s celkovými
náklady na 132,8 kilometru silnice 22,98 miliardy korun. Z toho
stavební náklady mají činit 21,084 miliardy korun. V letošním
roce má být dokončen úsek mezi Pavlovem a Velkou Dobrou na
Kladensku a mají pokračovat práce na úseku mezi křižovatkou Y a
Kamenným Dvorem na Chebsku. V příštím roce se plánuje zahájení
výstavby desetikilometrového úseku z Prahy do Pavlova a
silničního průtahu Karlovými Vary.
Většina úseků na západ od Karlových Varů má být vybudována do
roku 2007 s výjimkou sedmikilometrové části mezi Novým Sedlem a
Sokolovem, kde výstavbu komplikuje nutnost přemostění řeky Ohře.
Na úsecích na východ od Karlových Varů se začne pracovat od roku
2005. Rychlostní silnice R6 povede zhruba po trase mezinárodní
silnice E 48 Praha - Karlovy Vary - Cheb. Na hraničním přechodu
Pomezí nad Ohří - Schirnding se napojí na německou silniční síť a
bude pokračovat na Bayreuth. Zatím byly na trase R6 dokončeny již
před několika lety dva úseky u Kladna a Chebu.
Mezi priority rozvoje dopravních sítí v České republice by
měla být zařazena i výstavba dalších komunikací první třídy v
Karlovarském kraji. O čtyři roky dříve, do roku 2006 by měly být
hotovy další úseky komunikace I/21 vedoucí od dálnice D5 na
hraniční přechod Vojtanov na Chebsku. V roce 2005 by měly být
dostavěny obchvaty Ostrova a Božího Daru na Karlovarsku.
"Chtěli bychom prosadit ještě vybudování obchvatu Stráže nad
Ohří a Boče na silnici do Chomutova. S otevřením hraničního
přechodu Hora Svatého Šebestiána pro veškerou nákladní dopravu se
počet projíždějících kamiónů ještě zvýší a tyto dva úseky jsou
velmi nebezpečné," řekl dnes novinářům vedoucí odboru dopravy
karlovarského krajského úřadu Martin Leichter.
© EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz