epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 11. února 2004 o Národním programu snižování emisí tuhých znečišťujících látek, oxidu siřičitého a oxidů dusíku ze stávajících zvláště velkých spalovacích stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší

    Sbírka:  112/2004 | Částka:  35/2004
    17.3.2004

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    112

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 11. února 2004
    o Národním programu snižování emisí tuhých znečišťujících látek, oxidu siřičitého a oxidů dusíku
    ze stávajících zvláště velkých spalovacích stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší






          Vláda nařizuje podle § 6 odst. 3 zákona č. 86/2002 Sb., o ochraně ovzduší a o změně některých dalších zákonů (zákon o ochraně ovzduší), (dále jen ,,zákon"):

    § 1

          V souladu s právem Evropských společenství1) se tímto nařízením stanoví Národní program snižování emisí tuhých znečišťujících látek, oxidu siřičitého a oxidů dusíku ze stávajících zvláště velkých spalovacích stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší (dále jen ,,Národní program"); v přílohách č. 1 až 3 k tomuto nařízení jsou jmenovitě uvedeny stávající zvláště velké spalovací stacionární zdroje, v příloze č. 4 k tomuto nařízení se stanoví skupinové emisní stropy a lhůta k jejich dosažení s cílem zlepšení kvality ovzduší dosažením imisních limitů stanovených ve zvláštním právním předpisu2) u výše uvedených znečišťujících látek.

    § 2

          (1)  Trvalým zastavením provozu kteréhokoliv zdroje uvedeného v příloze č. 1 nebo 2 k tomuto nařízení, nebo trvalým snížením jeho jmenovitého tepelného příkonu pod 50 MW, se tento zdroj vyřazuje z přílohy č. 1 nebo 2 k tomuto nařízení a skupinové emisní stropy uvedené v přílohách č. 4 a 5 k tomuto nařízení se o jeho podíl emisí snižují.

          (2)  Trvalým zastavením provozu kteréhokoliv zdroje uvedeného v příloze č. 3 k tomuto nařízení, nebo trvalým snížením jeho jmenovitého tepelného příkonu pod 500 MW, se tento zdroj z přílohy č. 3 k tomuto nařízení vyřazuje.

    § 3

          (1)  Provozovatelé zdrojů uvedených v přílohách č. 1 a 2 k tomuto nařízení předloží ke schválení v termínu stanoveném v § 54 odst. 7 zákona plán snížení emisí tuhých znečišťujících látek, oxidu siřičitého a oxidů dusíku ze stávajících zdrojů (dále jen ,,plán snížení emisí").

          (2)  Schválením plánu snížení emisí není dotčena povinnost plnit specifické emisní limity u zdroje pro určené znečišťující látky podle zvláštního právního předpisu,3) nebo specifické emisní limity, které jsou provozovateli tohoto zdroje stanoveny v provozním řádu.

    § 4

          Součástí plánu snížení emisí je též posouzení možnosti dalšího snížení emisí tuhých znečišťujících látek, oxidu siřičitého a oxidů dusíku ze zdroje, uvedení k tomu potřebných opatření včetně postupu jejich realizace a dodržení emisních stropů stanovených v příloze č. 5 k tomuto nařízení pro tuhé znečišťující látky, oxid siřičitý a oxidy dusíku v rámci území příslušného kraje.

    § 5

          (1)  V plánech snížení emisí u zdrojů uvedených v příloze č. 1 k tomuto nařízení nesmí roční množství emisí tuhých znečišťujících látek, oxidu siřičitého a oxidů dusíku překročit průměrné roční množství emisí těchto látek za roky 2000 až 2002. Přitom se vychází z předpokladu, že počínaje rokem 2004 a v dalších letech nedojde ke zvýšení měrné sirnatosti paliva nad průměrnou úroveň za roky 2000 až 2002. Pro případ, že se tento předpoklad nesplní, uvede se v plánu snížení emisí postup, jímž bude na základě vzájemné dohody mezi provozovateli dotčených zdrojů kompenzován nárůst emisí oxidu siřičitého, včetně jeho odůvodnění.

          (2)  V případě dohody, podle níž se sníží odpovídající množství emisí u jiného zdroje z přílohy č. 1 nebo 2 k tomuto nařízení, nesmí dojít k překročení imisních limitů pro oxid siřičitý, tuhé znečišťující látky (velikostní frakce 10 mm a menší), oxidy dusíku a oxid dusičitý podle zvláštního právního předpisu2) nebo k překročení doporučené hodnoty příslušného krajského emisního stropu pro oxid siřičitý podle zvláštního právního předpisu4) nebo k jinému zhoršení současné úrovně znečištění ovzduší. Dohoda je součástí plánu snížení emisí.

          (3)  V případě, že dojde ke změně podmínek v provozu zdroje, navrhne provozovatel změnu již schváleného plánu snížení emisí.

    § 6

          V příloze č. 2 k tomuto nařízení je uveden seznam zdrojů se závaznými emisními stropy pro oxid siřičitý. U těchto zdrojů se v případě potřeby uvedou v plánu snížení emisí úpravy, které umožní při zachování celkové hodnoty emisního stropu měnit emise z jednotlivých zdrojů u téhož provozovatele v rámci území příslušného kraje. Těmito opatřeními nesmí dojít k překročení imisních limitů pro oxid siřičitý, tuhé znečišťující látky (velikostní frakce 10 mm a menší), oxidy dusíku a oxid dusičitý podle zvláštního právního předpisu.2)

    § 7

          Pokud to není vyloučeno z technických důvodů, vztahují se od 1. ledna 2016 na provozovatele zdrojů s jmenovitým tepelným příkonem nad 500 MW, uvedených v přílohách č. 1 a 2 k tomuto nařízení, požadavky pro oxidy dusíku podle přílohy č. 3 k tomuto nařízení. Pokud splnění těchto požadavků není možné, zajistí se snížení emisí odpovídající rozdílu mezi stanoveným emisním stropem a skutečnými emisemi ze zdroje postupem podle § 5 odst. 1.

    § 8

          (1)  U stávajících zdrojů, které se nacházejí na území se zhoršenou kvalitou ovzduší podle § 7 odst. 1 zákona pro suspendované částice nebo pro oxidy dusíku, je součástí plánu snížení emisí posouzení vlivu zdroje na imisní koncentrace uvedených znečišťujících látek a v případě potřeby návrh dodatečných opatření k omezení emisí oxidu siřičitého, tuhých znečišťujících látek a oxidů dusíku s cílem přispět k dosažení imisních limitů pro oxid siřičitý, suspendované částice, oxidy dusíku a oxid dusičitý stanovených zvláštním právním předpisem.2)

          (2)  Postup podle odstavce 1 se uplatní také u těch zdrojů, které se nenacházejí v oblasti se zhoršenou kvalitou ovzduší, ale podílejí se na překračování imisních limitů pro ochranu zdraví nebo imisních limitů pro ochranu ekosystémů a vegetace v důsledku dálkového přenosu jejich emisí.

    § 9

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.




    Předseda vlády:


    PhDr. Špidla v. r.





    Ministr životního prostředí:


    RNDr. Ambrozek v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2001/80/ES ze dne 23. října 2001 o omezení emisí některých znečišťujících látek z velkých spalovacích zařízení.
    2)
    Nařízení vlády č. 350/2002 Sb., kterým se stanoví imisní limity a podmínky a způsob sledování, posuzování, hodnocení a řízení kvality ovzduší.
    3)
    Příloha č. 1 část 1 bod A, část 2 bod A a část 3 bod A k nařízení vlády č. 352/2002 Sb., kterým se stanoví emisní limity a další podmínky provozování spalovacích stacionárních zdrojů znečišťování ovzduší.
    4)
    Nařízení vlády č. 351/2002 Sb., kterým se stanoví závazné emisní stropy pro některé látky znečišťující ovzduší a způsob přípravy a provádění emisních inventur a emisních projekcí.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 09.09.2025Techniky přesvědčivé argumentace – nejen u soudu (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 10.09.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 10.09.2025Shareholders' agreement aneb Co by si měli společníci mezi sebou upravit (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 11.09.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Flexinovela a změny v oblasti jiných důležitých osobních překážek v práci
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Byznys a paragrafy, díl 17.: Přístup do datové schránky právnické osoby při úmrtí jednatele
    • Soudní ombudsman jako most mezi soudy, advokacií a veřejností
    • Dočasný zákaz výkonu funkce statutára dle zákona o kybernetické bezpečnosti a nové povinnosti pro statutáry
    • Trestní odpovědnost provozovatelů anonymních sítí
    • Nárok na pobídkovou složku mzdy podmíněný dodržováním pracovních povinností a její krácení za jejich nedodržování
    • 10 otázek pro ... Jana Hrazdiru
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Flexinovela a změny v oblasti jiných důležitých osobních překážek v práci
    • Smlouva uzavřená mezi studentem a soukromou vysokou školou jako smlouva spotřebitelská – nález Ústavního soudu ze dne 5. února 2025, sp. zn. IV. ÚS 2093/24
    • Nárok na pobídkovou složku mzdy podmíněný dodržováním pracovních povinností a její krácení za jejich nedodržování
    • Byznys a paragrafy, díl 17.: Přístup do datové schránky právnické osoby při úmrtí jednatele
    • 10 otázek pro ... Moniku Novotnou
    • Druhá vlna povinností dle AI Aktu
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Praktické dopady tzv. flexi novely zákoníku práce na běh a délku výpovědní doby
    • Specifika výpovědi podnájemní smlouvy bytu optikou judikatury Nejvyššího soudu

    Soudní rozhodnutí

    Výkon rozhodnutí

    Hlavním účelem vedlejšího účastenství je pomoc ve sporu jednomu z účastníků řízení, a jeho smyslem je posílit v konkrétním řízení postavení toho účastníka, na jehož straně...

    Odměna obhájce

    Ustanovení § 151 odst. 2 trestního řádu nezakládá bez dalšího nárok obhájce na odměnu a náhradu hotových výdajů za jakýkoli úkon právní služby poskytnutý obviněnému v...

    Podmíněné propuštění (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud se obecné soudy při posuzování podmínek pro podmíněné propuštění omezí na pouhé matematické sečtení kázeňských odměn a počtu trestních odsouzení a z možnosti...

    Poučovací povinnost (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud by odvolací soud založil svůj procesní postup pouze na nesprávném právním posouzení závěrů plynoucích z právně závazného názoru v rozhodnutí dovolacího soudu bez toho, aby...

    Právo na informace (exkluzivně pro předplatitele)

    Právo stěžovatele na informace podle čl. 17 odst. 1 a 5 Listiny je porušeno, jestliže povinný subjekt podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím neposkytl...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.