epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 23. března 2009 o stanovení důsledků porušení podmíněnosti poskytování přímých podpor, některých podpor v rámci společné organizace trhu s vínem a některých podpor Programu rozvoje venkova, a o změně některých souvisejících nařízení vlády

    Sbírka:  83/2009 | Částka:  25/2009
    30.3.2009

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    83

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 23. března 2009
    o stanovení důsledků porušení podmíněnosti poskytování přímých podpor,
    některých podpor v rámci společné organizace trhu s vínem a některých podpor Programu rozvoje venkova,
    a o změně některých souvisejících nařízení vlády






          Vláda nařizuje podle § 2b odst. 2 a § 2c odst. 5 zákona č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění zákona č. 128/2003 Sb., zákona č. 85/2004 Sb., zákona č. 317/2004 Sb. a zákona č. 441/2005 Sb., a podle § 1 odst. 3 zákona č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu a o změně některých dalších zákonů (zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu), ve znění zákona č. 441/2005 Sb.:

    ČÁST PRVNÍ

    STANOVENÍ DŮSLEDKŮ PORUŠENÍ PODMÍNĚNOSTI POSKYTOVÁNÍ PŘÍMÝCH PODPOR, NĚKTERÝCH PODPOR V RÁMCI SPOLEČNÉ ORGANIZACE TRHU S VÍNEM A NĚKTERÝCH PODPOR PROGRAMU ROZVOJE VENKOVA

    § 1

    Předmět úpravy

          Toto nařízení upravuje v návaznosti na přímo použitelné předpisy Evropských společenství1) (dále jen ˙předpis Evropských společenství˙) některé podmínky pro poskytování přímých podpor, některých podpor v rámci společné organizace trhu s vínem a některých podpor Programu rozvoje venkova2) (dále jen ˙dotace˙), za účelem snížení nebo vyloučení dotací z důvodu porušení podmíněnosti3) Státním zemědělským intervenčním fondem (dále jen ˙Fond˙).

    § 2

    Postup vyhodnocení zpráv o kontrole

          (1)  Fond nejprve vyhodnotí obdržené zprávy o kontrole4) podle jednotlivých aktů5) uvedených v příloze č. 1 k tomuto nařízení postupem stanoveným v § 3.

          (2)  Jestliže Fond postupem podle odstavce 1 zjistí, že alespoň jedna zpráva o kontrole obsahuje úmyslné, popřípadě opakované úmyslné porušení6) a přitom nejde o úmyslné porušení v důsledku vícenásobného opakování porušení téhož kontrolovaného požadavku podle předpisu Evropských společenství7), Fond nestanoví za tuto oblast procentické snížení dotace postupem podle odstavce 3 a přistoupí ke stanovení snížení přímo podle § 8 odst. 2 nebo 4.

          (3)  Jestliže Fond ukončil vyhodnocení podle odstavce 1, vypočte
    a)
    souhrnné procentické snížení dotace postupem stanoveným v § 4 za každou oblast řízení8),
    b)
    souhrnné procentické snížení dotace postupem stanoveným v § 5 za oblast dobrý zemědělský a environmentální stav9),
    c)
    souhrnné procentické snížení dotace postupem stanoveným v § 6 za oblast minimální požadavky pro použití hnojiv a přípravků na ochranu rostlin10).

          (4)  Jestliže jsou stanovena souhrnná procentická snížení za všechny oblasti v souladu s § 4 až 7, Fond provede výpočet celkového snížení dotace v souladu s § 8.

          (5)  Seznam kontrolovaných
    a)
    požadavků11) pro oblast řízení je uveden v příloze č. 2 k tomuto nařízení,
    b)
    standardů12) pro oblast dobrý zemědělský a environmentální stav je uveden v příloze č. 3 k tomuto nařízení,
    c)
    minimálních požadavků pro použití hnojiv a přípravků na ochranu rostlin je uveden v příloze č. 3 k nařízení vlády č. 79/2007 Sb., o podmínkách provádění agroenvironmentálních opatření, ve znění nařízení vlády č. 45/2009 Sb.

    § 3

    Vyhodnocení zpráv o kontrole v rámci jednoho aktu

          (1)  Jestliže zpráva o kontrole neobsahuje úmyslné porušení6) kontrolovaného požadavku, Fond přidělí
    a)
    0 % zprávě, u které bylo zjištěno celkové zanedbatelné porušení13),
    b)
    1 % zprávě, u které bylo zjištěno celkové malé porušení,
    c)
    3 % zprávě, u které bylo zjištěno celkové střední porušení,
    d)
    5 % zprávě, u které bylo zjištěno celkové velké porušení.

          (2)  Jestliže Fond obdržel více než jednu zprávu o kontrole za tentýž akt, Fond pro účely dalšího vyhodnocení použije zprávu, která obdržela vyšší procentické hodnocení. Je-li více zpráv se shodným nejvyšším procentickým hodnocením, Fond použije zprávu doručenou později.

    § 4

    Vyhodnocení snížení dotace v rámci oblastí řízení

          Fond pro vyhodnocení snížení dotace v rámci jedné oblasti řízení použije zprávu o kontrole s nejvyšším procentickým hodnocením podle § 3 nebo, je-li více zpráv se shodným nejvyšším procentickým hodnocením, použije zprávu doručenou později.

    § 5

    Vyhodnocení snížení dotace v rámci oblasti dobrý zemědělský a environmentální stav

          (1)  Jestliže zpráva o kontrole na místě nebo zjištění správní kontroly neobsahuje úmyslné porušení6) podmínky v rámci oblasti dobrý zemědělský a environmentální stav, Fond přidělí
    a)
    0 % zprávě, u které bylo zjištěno celkové zanedbatelné porušení13),
    b)
    1 % zprávě nebo zjištění, u kterých bylo zjištěno celkové malé porušení,
    c)
    3 % zprávě nebo zjištění, u kterých bylo zjištěno celkové střední porušení,
    d)
    5 % zprávě nebo zjištění, u kterých bylo zjištěno celkové velké porušení.

          (2)  Fond pro vyhodnocení snížení dotace v rámci oblasti dobrý zemědělský a environmentální stav použije zprávu o kontrole s nejvyšším procentickým hodnocením podle odstavce 1. Je-li v rámci oblasti dobrý zemědělský a environmentální stav více zpráv se shodným nejvyšším procentickým hodnocením, Fond použije zprávu vytvořenou později.
    § 6

    Vyhodnocení snížení dotace v rámci oblasti minimální požadavky pro použití hnojiv a přípravků na ochranu rostlin

          Fond pro vyhodnocení souhrnného procentického snížení dotace za oblast minimální požadavky pro použití hnojiv a přípravků na ochranu rostlin použije ustanovení § 3 a 4 obdobně.

    § 7

    Výpočet celkového snížení dotace za oblasti řízení a oblast dobrý zemědělský a environmentální stav

          (1)  Fond vypočte celkové snížení dotace za oblasti řízení a oblast dobrý zemědělský a environmentální stav jako součet souhrnných procentických snížení dotace zjištěných podle § 4 a 5.

          (2)  Jestliže výsledkem součtu podle odstavce 1 je snížení v rozsahu
    a)
    2 %, Fond upraví snížení dotace na 1 %,
    b)
    4 %, Fond upraví snížení dotace na 3 %.

    § 8

    Stanovení celkového snížení dotace při porušení oblastí podléhajících podmíněnosti

          (1)  Jestliže u žadatele nebylo zjištěno v rámci oblasti minimální požadavky pro použití hnojiv a přípravků na ochranu rostlin porušení kontrolovaného požadavku vedoucího ke snížení dotace za tuto oblast, Fond použije pro stanovení celkového snížení dotace snížení zjištěné podle § 7 nebo podle odstavce 2.

          (2)  Nestanoví-li předpis Evropských společenství7) jinak a jestliže u žadatele nebylo zjištěno v rámci oblasti minimální požadavky pro použití hnojiv a přípravků na ochranu rostlin porušení kontrolovaného požadavku vedoucího ke snížení dotace za tuto oblast
    a alespoň jedna zpráva o kontrole doručená Fondu za některou z oblastí řízení nebo oblasti dobrý zemědělský a environmentální stav obsahuje úmyslné nebo úmyslné opakované porušení6), neuplatní se postup podle odstavce 1, ale Fond postupuje v souladu s předpisem Evropských společenství6) a sníží celkovou dotaci
    a)
    o 20 %, neobsahuje-li ani jedna zpráva úmyslné opakované porušení,
    b)
    o 60 %, obsahuje-li alespoň jedna zpráva úmyslné opakované porušení.

    Fond může snížení podle písmen a) a b) zvýšit podle předpisu Evropských společenství6).

          (3)  Jestliže u žadatele bylo podle § 6 stanoveno Fondem snížení dotace za oblast minimální požadavky pro použití hnojiv a přípravků na ochranu rostlin a zároveň ani jedna zpráva o kontrole za tuto oblast neobsahuje úmyslné nebo úmyslné opakované porušení, Fond použije pro stanovení celkového snížení dotace snížení podle odstavce 1 nebo 2 a zároveň pro některé podpory rozvoje venkova3) použije navíc snížení dotace zjištěné podle § 6.

          (4)  Jestliže u žadatele bylo podle § 6 stanoveno Fondem snížení dotace za oblast minimální požadavky pro použití hnojiv a přípravků na ochranu rostlin a zároveň alespoň jedna zpráva o kontrole doručená Fondu za tuto oblast obsahuje úmyslné nebo úmyslné opakované porušení6), neuplatní se postup podle odstavce 3, ale Fond postupuje v souladu s předpisem Evropských společenství6) a použije pro stanovení celkového snížení dotace snížení podle odstavce 1 nebo 2 a zároveň pro některé podpory rozvoje venkova3) navíc sníží celkovou dotaci
    a)
    o 20 %, neobsahuje-li ani jedna zpráva úmyslné opakované porušení,
    b)
    o 60 %, obsahuje-li alespoň jedna zpráva úmyslné opakované porušení.

    Fond může snížení podle písmen a) a b) zvýšit podle předpisu Evropských společenství6).


    ČÁST DRUHÁ

    Změna nařízení vlády o stanovení bližších podmínek při provádění opatření společné organizace trhu s vínem

    § 9

          V nařízení vlády č. 245/2004 Sb., o stanovení bližších podmínek při provádění opatření společné organizace trhu s vínem, ve znění nařízení vlády č. 83/2006 Sb., nařízení vlády č. 33/2007 Sb. a nařízení vlády č. 320/2008 Sb., se § 4 včetně poznámek pod čarou č. 11 až 14 zrušuje.


    ČÁST TŘETÍ

    Změna nařízení vlády o stanovení některých podmínek poskytování oddělené platby za cukr pěstitelům cukrové řepy

    § 10

          Nařízení vlády č. 45/2007 Sb., o stanovení některých podmínek poskytování oddělené platby za cukr pěstitelům cukrové řepy, ve znění nařízení vlády č. 310/2007 Sb., se mění takto:

          1.  V § 2 odst. 3 se za slovo ˙podnikatele5c),˙ vkládají slova ˙popřípadě za podmínek stanovených přímo použitelným předpisem Evropských společenství, upravujícím podporu pro rozvoj venkova z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova5d),˙.

    Poznámka pod čarou č. 5d zní:

    ––––––––––––––––––––

    ˙5d)
    Čl. 23 nařízení Rady (ES) č. 1698/2005 ze dne 20. září 2005 o podpoře pro rozvoj venkova z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova (EZFRV), v platném znění.˙.

          2.  V § 4 se odstavce 5 a 6 zrušují.


    ČÁST ČTVRTÁ

    Změna nařízení vlády o stanovení některých podmínek poskytování jednotné platby na plochu zemědělské půdy a některých podmínek poskytování informací o zpracování zemědělských výrobků pocházejících z půdy uvedené do klidu

    § 11

          Nařízení vlády č. 47/2007 Sb., o stanovení některých podmínek poskytování jednotné platby na plochu zemědělské půdy a některých podmínek poskytování informací o zpracování zemědělských výrobků pocházejících z půdy uvedené do klidu, se mění takto:

          1.  Na konci poznámky pod čarou č. 2 se doplňují slova

    ˙Nařízení Rady (ES) č. 73/2009 ze dne 19. ledna 2009, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce a kterým se mění nařízení (ES) č. 1290/2005, (ES) č. 247/2006, (ES) č. 378/2007 a zrušuje nařízení (ES) č. 1782/2003.˙.

          2.  V § 6 se odstavce 4 až 8 včetně poznámek pod čarou č. 15 až 20 zrušují.


    ČÁST PÁTÁ

    Změna nařízení vlády o podmínkách poskytování plateb za přírodní znevýhodnění v horských oblastech, oblastech s jinými znevýhodněními a v oblastech Natura 2000 na zemědělské půdě

    § 12

          Nařízení vlády č. 75/2007 Sb., o podmínkách poskytování plateb za přírodní znevýhodnění v horských oblastech, oblastech s jinými znevýhodněními a v oblastech Natura 2000 na zemědělské půdě, ve znění nařízení vlády č. 113/2008 Sb., se mění takto:

          1.  V § 5 odstavec 1 zní:

          ˙(1)  Fond poskytne platbu v měně České republiky; sazba platby podle odstavce 2 se přepočte podle směnného kurzu, který je uveřejněn v prvním Úředním věstníku Evropské unie vydaném v kalendářním roce, za který se platba poskytuje, a který je uveden k datu, které je nejblíže začátku tohoto kalendářního roku.˙.

          2.  § 11 se včetně poznámek pod čarou č. 19 a 20 zrušuje.

          3.  V § 12 odstavec 1 zní:

          ˙(1) Žadatel platbu poskytnutou v méně příznivé oblasti vrátí, jestliže v příslušném kalendářním roce porušil alespoň jednu z podmínek vedoucích k neposkytnutí platby podle § 10 odst. 1.˙.

          4.  V § 12 odst. 2 se slova ˙ , § 11 odst. 1, § 11 odst. 2 písm. a) nebo § 11 odst. 2 písm. b)˙ zrušují.

          5.  V § 12 odst. 3 se na konci písmene a) doplňuje slovo ˙nebo˙ a písmeno b) se zrušuje.

    Dosavadní písmeno c) se označuje jako písmeno b).

          6.  V § 12 odst. 4 se slova ˙ , § 11 odst. 3, § 11 odst. 4 písm. a) nebo § 11 odst. 4 písm. b)˙ zrušují.


    ČÁST ŠESTÁ

    Změna nařízení vlády o podmínkách provádění agroenvironmentálních opatření

    § 13

          V nařízení vlády č. 79/2007 Sb., o podmínkách provádění agroenvironmentálních opatření, se § 18 včetně poznámek pod čarou č. 39 a 40 zrušuje.


    ČÁST SEDMÁ

    Změna nařízení vlády o stanovení některých podmínek poskytování platby pro pěstování energetických plodin

    § 14

          V § 9 nařízení vlády č. 80/2007 Sb., o stanovení některých podmínek poskytování platby pro pěstování energetických plodin, ve znění nařízení vlády č. 333/2007 Sb., se odstavce 7 až 11 včetně poznámek pod čarou č. 25 až 30 zrušují.


    ČÁST OSMÁ

    Změna nařízení vlády o stanovení podmínek pro poskytování dotací na zalesňování zemědělské půdy

    § 15

          Nařízení vlády č. 239/2007 Sb., o stanovení podmínek pro poskytování dotací na zalesňování zemědělské půdy, ve znění nařízení vlády č. 148/2008 Sb., se mění takto:

          1.  V § 5 odstavec 5 zní:

          ˙(5)  Fond poskytne dotaci v měně České republiky; sazba dotace podle odstavce 1 se přepočte podle směnného kurzu, který je uveřejněn v prvním Úředním věstníku Evropské unie vydaném v kalendářním roce, za který se platba poskytuje, a který je uveden k datu, které je nejblíže začátku tohoto kalendářního roku.˙.

          2.  V § 7 se odstavce 6 a 7 včetně poznámek pod čarou č. 16 a 17 zrušují.


    ČÁST DEVÁTÁ

    Změna nařízení vlády o stanovení některých podmínek poskytování oddělené platby za rajčata určená ke zpracování

    § 16

          V § 4 nařízení vlády č. 95/2008 Sb., o stanovení některých podmínek poskytování oddělené platby za rajčata určená ke zpracování, se odstavec 5 zrušuje.


    ČÁST DESÁTÁ

    Změna nařízení vlády o stanovení podmínek pro poskytování dotací na zachování hospodářského souboru lesního porostu v rámci opatření Natura 2000 v lesích

    § 17

          V § 8 nařízení vlády č. 147/2008 Sb., o stanovení podmínek pro poskytování dotací na zachování hospodářského souboru lesního porostu v rámci opatření Natura 2000 v lesích, se odstavce 4 a 5 včetně poznámek pod čarou č. 17 a 18 zrušují.


    ČÁST JEDENÁCTÁ

    Změna nařízení vlády o stanovení podmínek pro poskytování dotací na lesnicko-environmentální opatření

    § 18

          V § 9 nařízení vlády č. 53/2009 Sb., o stanovení podmínek pro poskytování dotací na lesnicko-environmentální opatření, se odstavce 4 a 5 včetně poznámek pod čarou č. 17 a 18 zrušují.

    Dosavadní odstavec 6 se označuje jako odstavec 4.


    ČÁST DVANÁCTÁ
    PŘECHODNÉ USTANOVENÍ

    § 19

          Právní vztahy vzniklé přede dnem nabytí účinnosti tohoto nařízení vlády se posuzují podle dosavadních právních předpisů.


    ČÁST TŘINÁCTÁ
    ÚČINNOST

    § 20

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. dubna 2009.




    Předseda vlády:


    Ing. Topolánek v. r.





    Ministr zemědělství:


    Mgr. Gandalovič v. r.
    Příloha č. 1 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.

    Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.

    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.
    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.
    Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.

    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.
    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.
    Příloha č. 1 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.

    Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.

    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.
    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.
    Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.

    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.
    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 83/2009 Sb.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Nařízení Komise (ES) č. 796/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se stanoví prováděcí pravidla pro podmíněnost, odlišení a integrovaný administrativní a kontrolní systém podle nařízení Rady (ES) č. 1782/2003, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce, v platném znění. Nařízení Rady (ES) č. 1698/2005 ze dne 20. září 2005 o podpoře pro rozvoj venkova z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova (EZFRV), v platném znění. Nařízení Komise (ES) č. 1975/2006 ze dne 7. prosince 2006, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení Rady (ES) č. 1698/2005, pokud jde o provádění kontrolních postupů a podmíněnosti s ohledem na opatření na podporu rozvoje venkova, v platném znění. Nařízení Rady (ES) č. 479/2008 ze dne 29. dubna 2008 o společné organizaci trhu s vínem, o změně nařízení (ES) č. 1493/ /1999, (ES) č. 1782/2003, (ES) č. 1290/2005 a (ES) č. 3/2008 a o zrušení nařízení (EHS) č. 2392/86 a (ES) č. 1493/1999, v platném znění. Nařízení Rady (ES) č. 73/2009 ze dne 19. ledna 2009, kterým se stanoví společná pravidla pro režimy přímých podpor v rámci společné zemědělské politiky a kterým se zavádějí některé režimy podpor pro zemědělce a kterým se mění nařízení (ES) č. 1290/2005, (ES) č. 247/2006, (ES) č. 378/2007 a zrušuje nařízení (ES) č. 1782/2003.
    2)
    Čl. 36 písm. a) body i) až iv) a písm. b) body i), iv) a v) nařízení Rady (ES) č. 1698/2005, v platném znění.
    3)
    Část II hlava III kapitola III nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v platném znění. Čl. 51 odst. 1 nařízení Rady (ES) č. 1698/2005, v platném znění. Část II hlava I kapitola II oddíl II nařízení Komise (ES) č. 1975/2006, v platném znění. Hlava II kapitola 1 nařízení Rady (ES) č. 73/2009.
    4)
    Čl. 48 nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v platném znění.
    5)
    Čl. 2 odst. 32 nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v platném znění.
    6)
    Čl. 67 nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v platném znění.
    7)
    Čl. 66 odst. 4 pododst. 3 nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v platném znění.
    8)
    Čl. 5 nařízení Rady (ES) č. 73/2009.
    9)
    Čl. 6 nařízení Rady (ES) č. 73/2009.
    10)
    Čl. 39 odst. 3 nařízení Rady (ES) č. 1698/2005, v platném znění.
    11)
    Čl. 2 odst. 34 nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v platném znění.
    12)
    Čl. 2 odst. 33 nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v platném znění.
    13)
    Čl. 24 nařízení Rady (ES) č. 73/2009. Čl. 66 odst. 2b nařízení Komise (ES) č. 796/2004, v platném znění.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 29.10.2025Myšlenkové mapy v právu s využitím AI - nový rozměr právního myšlení (online - živé vysílání) - 29.10.2025
    • 30.10.2025Padesát na padesát – patové situace mezi společníky a řízení sporu mezi nimi (online – živé vysílání) – 30.10.2025
    • 30.10.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 30.10.2025
    • 31.10.2025Novelizace rodinného práva od 1. 1. 2026 a procesní souvislosti – II. díl (online - živé vysílání) - 31.10.2025
    • 04.11.2025Efektivní právní psaní s AI: Od koncepce po finální dokument (online - živé vysílání) - 4.11.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Dopady „oduznání“ nemoci z povolání na náhradu za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Výklad zadávacích podmínek v kontextu rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – 1. část
    • Nemajetková újma
    • Nový zákon o kritické infrastruktuře a jeho provázanost s novým zákonem o kybernetické bezpečnosti. Kontext a přijetí nové legislativy
    • Byznys a paragrafy, díl 20.: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti
    • Faktory ovlivňující náhrady za duševní útrapy pozůstalých po dopravních nehodách
    • Pozor IPO fond 2025+ je tu
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Ústavní soud k alkoholu na pracovišti ve světle intenzity porušení pracovních povinností pedagogických pracovníků
    • Testamentární svěřenské fondy: nevyužitý potenciál v právní pasti?
    • Právním účinkem služebnosti požívacího práva je vstup poživatele do právního postavení pronajímatele dle dříve uzavřené nájemní smlouvy
    • Nový zákon o kritické infrastruktuře a jeho provázanost s novým zákonem o kybernetické bezpečnosti. Kontext a přijetí nové legislativy
    • Komisionální přezkoušení: Více příležitostí, více problémů?
    • 10 otázek pro ... Petra Vrbku
    • Dopady „oduznání“ nemoci z povolání na náhradu za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Elektronické podpisy – jejich druhy a způsoby využití
    • K výkladu rozhodnutí o organizační změně
    • Nález Pl. ÚS 2/25: když Ústavní soud dokáže být skutečným ochráncem lidské důstojnosti
    • Komentář – smutná realita výmazů exekutorského zástavního práva z katastru nemovitostí
    • Kritika zaměstnavatele jako obrana důstojnosti: Kdy je reakce na jednání zaměstnavatele přípustná?
    • Organizační důvody jako univerzální způsob pro ukončení pracovního poměru
    • Informační povinnost podnikatele v souvislosti se smlouvou o dílo

    Soudní rozhodnutí

    Nutná obhajoba a obnova řízení

    Je-li dán některý z důvodů nutné obhajoby podle § 36a odst. 2 písm. a) až d) tr. ř., musí mít obviněný obhájce již od počátku řízení o návrhu na povolení obnovy řízení,...

    Nemajetková újma

    Znásilnění je závažným útokem na fyzickou a duševní integritu osoby (zpravidla ženy) a může vést jak ke vzniku fyzické či psychické újmy, ústící v újmu na zdraví, stejně jako...

    Vylučovací žaloba

    Správce konkursní podstaty nemohl být v dobré víře, že majetek byl sepsán do konkursní podstaty úpadce po právu, jestliže v době, za kterou má vydat užitky z tohoto majetku, probíhalo...

    Osoba blízká

    Skutečnost, že společnost s ručením omezeným ovládá fyzická osoba, jež je osobou blízkou (sourozencem) fyzické osoby, která ovládá akciovou společnost, nečiní ze společnosti s...

    Koncentrace řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Účastníci sporného řízení mají podle současné procesní úpravy zákonem ohraničený časový prostor, ve kterém musí splnit povinnost tvrzení, tedy uplatnit všechny skutečnosti...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.