epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Nařízení Vlády ze dne 25. dubna 2001, kterým se stanoví podmínky a zásady pro poskytování finanční podpory pro zpracování brambor a pšenice na škrob a kterým se stanoví podmínky a zásady pro poskytování subvence při vývozu výrobků z bramborového škrobu

    Sbírka:  175/2001 | Částka:  66/2001
    24.5.2001

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    175

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 25. dubna 2001,
    kterým se stanoví podmínky a zásady pro poskytování finanční podpory
    pro zpracování brambor a pšenice na škrob a kterým se stanoví podmínky a zásady pro poskytování
    subvence při vývozu výrobků z bramborového škrobu






          Vláda nařizuje podle § 12 odst. 1 a 2 zákona č. 256/ /2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu a o změně některých dalších zákonů (zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu), (dále jen ,,zákon") k provedení § 1 odst. 2 písm. a) bodu 3 a § 1 odst. 2 písm. c) zákona:

    ČÁST PRVNÍ

    FINANČNÍ PODPORA PRO ZPRACOVÁNÍ
    BRAMBOR NA BRAMBOROVî ŠKROB

    § 1

    Rozsah a výše finanční podpory pro zpracování brambor na bramborový škrob

          (1)  Státní zemědělský intervenční fond (dále jen ,,Fond") při provádění opatření k organizaci trhu s bramborovým škrobem poskytuje fyzickým a právnickým osobám, které splňují podmínky stanovené tímto nařízením, (dále jen ,,výrobce bramborového škrobu") finanční podporu pro zpracování brambor na bramborový škrob (dále jen ,,podpora na bramborový škrob"). Fond poskytuje podporu na bramborový škrob ve výši 1 500 Kč na 1 tunu bramborového škrobu obsaženého v bramborách určených pro zpracování na bramborový škrob v období od 1. září příslušného kalendářního roku do 31. srpna následujícího kalendářního roku (dále jen ,,příslušný hospodářský rok").

          (2)  Fond poskytne podporu na bramborový škrob na příslušný hospodářský rok podle odstavce 1 nejvýše na množství 30 000 tun bramborového škrobu obsaženého v bramborách na bramborový škrob.

          (3)  Množství brambor potřebné k výrobě bramborového škrobu stanoví norma spotřeby brambor pro výrobu bramborového škrobu uvedená v příloze č. 2 k tomuto nařízení.

    § 2

    Žádost o podporu na bramborový škrob

          (1)  Fyzická nebo právnická osoba může podat Fondu žádost o podporu na bramborový škrob (dále jen ,,žádost"), pokud
    a)
    zpracovává brambory na bramborový škrob v zařízení, které je součástí jejího hmotného majetku nebo které užívá na základě písemné nájemní smlouvy,1)
    b)
    má vypořádány ke dni podání žádosti splatné závazky k Fondu, České republice -- Ministerstvu zemědělství, Pozemkovému fondu České republiky, Fondu národního majetku České republiky, splatné závazky související s pojistným na sociální zabezpečení a příspěvkem na státní politiku zaměstnanosti, splatné daňové závazky, splatné závazky související se všeobecným zdravotním pojištěním a s podporami poskytnutými do zemědělství a splatné závazky za dodané brambory ke všem dodavatelům,
    c)
    není v likvidaci2) nebo na její majetek není prohlášen konkurs3) nebo návrh na konkurs nebyl zamítnut pro nedostatek majetku4) anebo není povoleno vyrovnání.5)

    Vzor žádosti je uveden v příloze č. 1 k tomuto nařízení.

          (2)  Výrobce bramborového škrobu stvrzuje splnění podmínek stanovených v odstavci 1 čestným prohlášením, jehož vzor je uveden v bodě 4 přílohy č. 1 k tomuto nařízení. K žádosti musí být přiložena platná, úředně ověřená kopie výpisu z obchodního rejstříku nebo platná, úředně ověřená kopie živnostenského listu.

          (3)  Výrobce bramborového škrobu uvede v žádosti množství bramborového škrobu, na které bude na příslušný hospodářský rok požadovat podporu na bramborový škrob.

          (4)  Výrobce bramborového škrobu doručí Fondu žádost nejpozději 9 měsíců před začátkem příslušného hospodářského roku.

          (5)  Fond rozhodne o žádosti v souladu s § 5 odst. 5 zákona. Pokud celkové množství bramborového škrobu, které uvedli výrobci bramborového škrobu v nezamítnutých žádostech, překročí množství stanovené v § 1 odst. 2, Fond požadavky jednotlivých výrobců bramborového škrobu o podporu na bramborový škrob poměrně upraví.

    § 3

    Podmínky poskytnutí podpory na bramborový škrob

          (1)  Fond poskytne podporu na bramborový škrob výrobci bramborového škrobu, jestliže výrobce bramborového škrobu
    a)
    vyrobí bramborový škrob nejméně v množství, na které mu má být poskytnuta podpora na bramborový škrob,
    b)
    uhradí dodávky brambor pro zpracování na bramborový škrob v množství, na které mu má být podpora na bramborový škrob poskytnuta, nejméně za cenu odpovídající obsahu škrobu v dodaných bramborách podle přílohy č. 2 k tomuto nařízení do 30 dnů ode dne vystavení účetního dokladu na uskutečněnou dodávku,
    c)
    předloží a prokáže Fondu přehled o nakoupených bramborách pro zpracování na bramborový škrob, jehož vzor je uveden v příloze č. 4 k tomuto nařízení,
    d)
    dodrží při nákupu brambor pro zpracování na bramborový škrob zásady pro stanovení kvality a pro zjišťování čisté hmotnosti a obsahu škrobu brambor uvedené v části A přílohy č. 3 k tomuto nařízení,
    e)
    nedoveze ani nenakoupí dovezené výrobky uvedené v bodech 1 a 2 přílohy č. 8 k tomuto nařízení v příslušném hospodářském roce. Tuto skutečnost doloží čestným prohlášením, jehož vzor je uveden v bodě 4 přílohy č. 1 k tomuto nařízení.

          (2)  Podporu na bramborový škrob poskytne Fond výrobci bramborového škrobu nejpozději do 30 dnů ode dne splnění podmínek uvedených v
    odstavci 1.
    ČÁST DRUHÁ

    FINANČNÍ PODPORA PRO ZPRACOVÁNÍ

    PŠENICE NA PŠENIČNî ŠKROB

    § 4

    Rozsah a výše finanční podpory pro zpracování pšenice na pšeničný škrob

          (1)  Fond při provádění opatření k organizaci trhu s pšeničným škrobem poskytuje fyzickým a právnickým osobám, které splňují podmínky stanovené tímto nařízením, (dále jen ,,výrobce pšeničného škrobu") finanční podporu pro zpracování pšenice na pšeničný škrob (dále jen ,,podpora na pšeničný škrob"). Fond poskytuje podporu na pšeničný škrob ve výši 1 000 Kč na 1 tunu pšeničného škrobu obsaženého v pšenici určené pro zpracování na pšeničný škrob.

          (2)  Fond poskytne podporu na příslušný hospodářský rok podle odstavce 1 nejvýše na celkové množství 15 000 tun pšeničného škrobu.

          (3)  Množství pšenice potřebné k výrobě pšeničného škrobu stanoví norma spotřeby pšenice pro výrobu pšeničného škrobu uvedená v příloze č. 7 k tomuto nařízení.


    § 5

    Žádost o podporu na pšeničný škrob

          (1)  Fyzická nebo právnická osoba může podat Fondu žádost o podporu na pšeničný škrob (dále jen ,,žádost o podporu"), pokud
    a)
    zpracovává pšenici nebo pšeničnou mouku na pšeničný škrob v zařízení, které je součástí jejího hmotného majetku nebo které užívá na základě písemné nájemní smlouvy,1)
    b)
    má vypořádány ke dni podání žádosti splatné závazky k Fondu, České republice -- Ministerstvu zemědělství, Pozemkovému fondu České republiky, Fondu národního majetku České republiky, splatné závazky související s pojistným na sociální zabezpečení a příspěvkem na státní politiku zaměstnanosti, splatné daňové závazky, splatné závazky související se všeobecným zdravotním pojištěním a s podporami poskytnutými do zemědělství a splatné závazky za dodanou pšenici ke všem dodavatelům,
    c)
    není v likvidaci2) nebo na její majetek není prohlášen konkurs3) nebo návrh na konkurs nebyl zamítnut pro nedostatek majetku4) anebo není povoleno vyrovnání.5)

    Vzor žádosti o podporu je uveden v příloze č. 5 k tomuto nařízení.

          (2)  Výrobce pšeničného škrobu stvrzuje splnění podmínek stanovených v odstavci 1 čestným prohlášením, jehož vzor je uveden v bodě 4 přílohy č. 5 k tomuto nařízení. K žádosti o podporu musí být přiložena platná, úředně ověřená kopie výpisu z obchodního rejstříku nebo platná, úředně ověřená kopie živnostenského listu.

          (3)  Výrobce pšeničného škrobu uvede v žádosti o podporu množství pšeničného škrobu, na které bude na příslušný hospodářský rok požadovat podporu na pšeničný škrob.

          (4)  Výrobce pšeničného škrobu doručí Fondu žádost o podporu nejpozději 9 měsíců před začátkem příslušného hospodářského roku.

          (5)  Fond rozhodne o žádosti v souladu s § 5 odst. 5 zákona. Pokud celkové množství pšeničného škrobu, které uvedli výrobci pšeničného škrobu v nezamítnutých žádostech o podporu, překročí množství stanovené v § 4 odst. 2, Fond požadavky jednotlivých výrobců pšeničného škrobu o podporu na pšeničný škrob poměrně upraví.

    § 6

    Podmínky poskytnutí podpory na pšeničný škrob

          (1)  Fond poskytne podporu na pšeničný škrob výrobci pšeničného škrobu, jestliže výrobce pšeničného škrobu
    a)
    vyrobí pšeničný škrob nejméně v množství, na které mu má být poskytnuta podpora na pšeničný škrob,
    b)
    uhradí dodávky pšenice pro zpracování na pšeničný škrob v množství, na které mu má být podpora na pšeničný škrob poskytnuta, nejméně za cenu odpovídající obsahu mokrého lepku v dodané pšenici podle přílohy č. 7 do 30 dnů ode dne vystavení účetního dokladu na uskutečněnou dodávku,
    c)
    předloží a prokáže Fondu přehled o nakoupené pšenici pro zpracování na pšeničný škrob, jehož vzor je uveden v příloze č. 6 k tomuto nařízení,
    d)
    dodrží při nákupu pšenice pro zpracování na pšeničný škrob zásady pro stanovení kvality a pro zjišťování čisté hmotnosti a obsahu škrobu pšenice uvedené v části B přílohy č. 3 k tomuto nařízení,
    e)
    nedoveze ani nenakoupí dovezený pšeničný škrob v příslušném hospodářském roce. Tuto skutečnost doloží čestným prohlášením, jehož vzor je uveden v bodě 4 přílohy č. 5 k tomuto nařízení.

          (2)  Podporu na pšeničný škrob poskytne Fond výrobci pšeničného škrobu nejpozději do 30 dnů ode dne splnění podmínek uvedených odstavci
    1.
    ČÁST TŘETÍ

    ROZSAH A VîŠE SUBVENCE PŘI VîVOZU

    VîROBK® Z BRAMBOROVÜHO ŠKROBU

    § 7

    Úvodní ustanovení

          (1)  Fond při provádění opatření k organizaci trhu s výrobky z bramborového škrobu původem z České republiky uvedenými v příloze č. 8 k tomuto nařízení (dále jen ,,výrobky") poskytuje fyzickým a právnickým osobám, které splňují podmínky stanovené v části třetí tohoto nařízení, subvenci při vývozu výrobků z České republiky ve výši 5 000 Kč na 1 tunu bramborového škrobu obsaženého ve výrobku.

          (2)  Fond je oprávněn poskytnout subvenci při vývozu výrobků podle odstavce 1 (dále jen ,,subvence") nejvýše na celkové množství 6 000 tun bramborového škrobu obsaženého ve výrobcích vyvezených v příslušném hospodářském roce z České republiky.

          (3)  Množství bramborového škrobu obsaženého
    a)
    ve výrobku uvedeném v bodě 1 přílohy č. 8 k tomuto nařízení odpovídá hmotnosti výrobku,
    b)
    ve výrobcích uvedených v bodech 2 až 4 přílohy č. 8 k tomuto nařízení odpovídá 1,14násobku hmotnosti výrobku.

    § 8

    Žádost o poskytnutí subvence

          (1)  Žádost o poskytnutí subvence při vývozu výrobků (dále jen ,,žádost o subvenci") může podat fyzická nebo právnická osoba (dále jen ,,žadatel"), pokud
    a)
    zpracovává brambory na bramborový škrob v zařízení, které je součástí jejího hmotného majetku nebo které užívá na základě písemné nájemní smlouvy,1)
    b)
    má vypořádány ke dni podání žádosti splatné závazky k Fondu, České republice -- Ministerstvu zemědělství, Pozemkovému fondu České republiky, Fondu národního majetku České republiky, splatné závazky související s pojistným na sociální zabezpečení a příspěvkem na státní politiku zaměstnanosti, splatné daňové závazky, splatné závazky související se všeobecným zdravotním pojištěním a s podporami poskytnutými do zemědělství a splatné závazky za dodané brambory ke všem dodavatelům,
    c)
    není v likvidaci2) nebo na její majetek není prohlášen konkurs3) nebo návrh na konkurs nebyl zamítnut pro nedostatek majetku4) anebo není povoleno vyrovnání.5)

    Vzor žádosti o subvenci je uveden v příloze č. 9 k tomuto nařízení.

          (2)  Žadatel stvrzuje splnění podmínek stanovených v odstavci 1 čestným prohlášením, jehož vzor je uveden v bodě 4 přílohy č. 9 k tomuto nařízení. K žádosti o subvenci musí být přiložena platná, úředně ověřená kopie výpisu z obchodního rejstříku nebo platná, úředně ověřená kopie živnostenského listu.

          (3)  V žádosti o subvenci žadatel uvede množství výrobků, při jejichž vývozu v příslušném hospodářském roce bude požadovat subvenci, a množství bramborového škrobu obsaženého v těchto výrobcích.

          (4)  Žádost o subvenci musí být Fondu doručena nejpozději 9 měsíců před začátkem příslušného hospodářského roku.

    § 9

    Posouzení žádosti

          (1)  Fond přezkoumá doručené žádosti o subvenci jednotlivých žadatelů (§ 8 odst. 4) z hlediska, zda
    a)
    žádost o subvenci byla doručena ve stanoveném termínu,
    b)
    žadatel splňuje podmínky ustanovení § 8 odst. 1,
    c)
    žádost o subvenci byla vyplněna úplně,
    d)
    žádost o subvenci byla doložena doklady podle § 8 odst. 2.

          (2)  Fond žádost o subvenci zamítne, zjistí-li, že některá z podmínek uvedených v odstavci 1 není splněna. Tuto skutečnost Fond neprodleně písemně oznámí žadateli s uvedením důvodu zamítnutí žádosti, a to nejpozději do 30 dnů od doručení žádosti.

          (3)  Jestliže celkové množství bramborového škrobu, které uvedli žadatelé v žádostech o subvenci nezamítnutých podle odstavce 2, překročí množství bramborového škrobu stanovené podle § 7 odst. 2
    a)
    až do výše 25 % včetně, Fond požadavky jednotlivých žadatelů na subvencované množství výrobků poměrně upraví,
    b)
    o více než 25 %, Fond vyzve žadatele k podání nových žádostí o subvenci a ke snížení množství výrobků, na které požadují subvenci, a stanoví novou lhůtu k podání nových žádostí o subvenci.

          (4)  Nezamítne-li Fond žádost o subvenci z důvodu uvedeného v odstavci 2, navrhne neprodleně žadateli uzavření smlouvy o poskytnutí subvence při vývozu výrobků (dále jen ,,smlouva") v množství, které
    a)
    uvedl žadatel v žádosti o subvenci, pokud nenastane skutečnost uvedená v odstavci 3, nebo
    b)
    bylo upraveno podle odstavce 3 písm. a), pokud nastane skutečnost uvedená v odstavci 3.

    § 10

    Smlouva

          (1)  Fond uzavře s příjemcem subvence smlouvu na celý příslušný hospodářský rok.

          (2)  Smlouva obsahuje alespoň
    a)
    stanovení množství výrobků, které odpovídá množství navrženému Fondem podle § 9 odst. 4,
    b)
    závazek příjemce subvence poskytnout Fondu prokazatelný přehled o nákupu brambor od jednotlivých dodavatelů pro zpracování na bramborový škrob podle vzoru, který je uveden v příloze č. 4 k tomuto nařízení,
    c)
    závazek příjemce subvence poskytnout na žádost Fondu doklady, které potvrzují nakoupení množství brambor, které odpovídá při použití norem spotřeby uvedených v příloze č. 2 k tomuto nařízení množství bramborového škrobu obsaženého v množství výrobků stanoveném podle písmene a),
    d)
    závazek příjemce subvence uhradit dodavateli dodávky brambor pro zpracování na bramborový škrob obsažený v množství výrobků stanoveném podle písmene a) nejméně za cenu stanovenou podle přílohy č. 2 k tomuto nařízení nejpozději do 30 dnů ode dne vystavení účetního dokladu na uskutečněnou dodávku,
    e)
    závazek příjemce subvence nedovážet ani nenakupovat dovezené výrobky uvedené v bodech 1 a 2 přílohy č. 8 k tomuto nařízení,
    f)
    závazek příjemce subvence předložit Fondu přehled o uskutečněném vývozu výrobků nejpozději do 30 dnů po skončení příslušného hospodářského roku, ve kterém mu byla subvence poskytnuta,
    g)
    stanovení lhůty, po kterou musí příjemce subvence archivovat doklady prokazující splnění podmínek pro poskytnutí subvence,
    h)
    závazek příjemce subvence vrátit subvenci, pokud nedodrží smluvní podmínky nebo uvede nepravdivé údaje v žádosti o subvenci,
    i)
    závazek Fondu poskytnout subvenci podle § 7 odst. 1 a § 11 odst. 1 příjemci,
    j)
    výhradu Fondu odstoupit od smlouvy v případě nesplnění podmínek podle písmen a) až h) nebo při zjištění nepravdivých údajů v čestném prohlášení.

          (3)  Fond může přistoupit na změnu smlouvy, při níž dojde ke změně množství výrobků stanoveného podle odstavce 2 písm. a), jestliže změnou nedojde ke zvýšení množství bramborového škrobu obsaženého ve výrobcích.

    § 11

    Poskytování subvence

          (1)  Fond poskytne příjemci subvence na základě uzavřené smlouvy podle § 10 subvenci na každou tunu prokazatelně vyvezených výrobků, a to do 30 dnů ode dne předložení příslušného celního dokladu o uskutečnění vývozu výrobků.

          (2)  Fond neposkytne subvenci v případě vývozu výrobků do Slovenské republiky v rámci celní unie.


    ČÁST ČTVRTÁ

    USTANOVENÍ PŘECHODNÜ

    § 12

          Žádost podle § 2 odst. 1, žádost o podporu podle § 5 odst. 1 a žádost o subvenci podle § 8 odst. 1 pro rok 2001 lze doručit Fondu do 15 dnů ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení.

    ČÁST PÁTÁ

    ÚČINNOST

    § 13

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vyhlášení.




    Předseda vlády:


    Ing. Zeman v. r.





    Ministr zemědělství:


    Ing. Fencl v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    § 663 a násl. občanského zákoníku. § 488b a násl. obchodního zákoníku.
    2)
    Například § 68 a násl. obchodního zákoníku.
    3)
    § 12a a násl. zákona č. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání, ve znění zákona č. 94/1996 Sb., zákona č. 12/1998 Sb., zákona č. 27/2000 Sb. a zákona č. 105/2000 Sb.
    4)
    § 12a odst. 4 zákona č. 328/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
    5)
    Část třetí zákona č. 328/1991 Sb., ve znění zákona č. 42/1994 Sb., zákona č. 94/1996 Sb., zákona č. 12/1998 Sb., zákona č. 27/2000 Sb., zákona č. 105/2000 Sb. a zákona č. 370/2000 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Firemní influencing pohledem pracovního, autorského práva a ochrany spotřebitele
    • Omezení přezkumu postupu zadavatelů dle rozhodnutí NSS ve věci výstavby jaderných bloků v Dukovanech
    • Insolvence v českém právu: co by měli vědět věřitelé i dlužníci
    • Odůvodnění
    • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
    • DEAL MONITOR
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
    • Dodání elektronického systému spisové služby po 1.7.2025
    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • Dawn-raid a.k.a. místní šetření: Ústavní soud potvrzuje potřebu zvýšené opatrnosti u konkurenčních podnětů
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • K odpovědnosti státu za majetkovou a nemajetkovou újmu způsobenou při výkonu veřejné moci. Vyslovování konstatací porušení práva. Připomínka státního svátku 6. července
    • Insolvence v českém právu: co by měli vědět věřitelé i dlužníci
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Odůvodnění

    Nepromítne-li se argumentace dovolatele do odůvodnění napadeného usnesení o odložení právní moci pravomocného rozhodnutí obecného soudu, aniž je ohrožení práv náležitě...

    Nejlepší zájem dítěte

    Obecné soudy jsou povinny posuzovat problematiku svěření nezletilých do péče rodičů především s přihlédnutím k jejich nejlepšímu zájmu ve smyslu čl. 3 odst. 1 Úmluvy o právech...

    Moderační právo

    Součástí práva na spravedlivý proces ve smyslu čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a čl. 6 odst. 1 Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod je rovněž povinnost...

    Korunové dluhopisy

    Restriktivnímu či extenzivnímu výkladu ustanovení daňových zákonů při využití obecně uznávaných interpretačních metod ústavní pořádek nebrání. Neurčitost zákona a možnost...

    Blanketní stížnost

    Krajský soud tím, že rozhodl před uplynutím konce stěžovatelem avizované lhůty pro doplnění odůvodnění blanketní stížnosti, a navíc v situaci, kdy odůvodnění stížnosti již...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.