epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 28. dubna 2004, kterým se stanoví přípustná míra veřejné podpory v regionech soudržnosti České republiky

    Sbírka:  310/2004 | Částka:  103/2004
    26.5.2004

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    Vláda nařizuje podle § 11 odst. 3 zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 19/2004 Sb., (dále jen ,,zákon") k provedení § 6 odst. 3 zákona:


    § 1



    Přípustná míra veřejné podpory v jednotlivých regionech


    (1) Přípustná míra veřejné podpory pro investiční akci nesmí za celou dobu čerpání veřejné podpory překročit v jednotlivých regionech soudržnosti1) České republiky tyto hodnoty:

    a)
    v regionu soudržnosti Moravskoslezsko 50 %,

    b)
    v regionu soudržnosti Střední Čechy 50 %,

    c)
    v regionu soudržnosti Severozápad 49 %,

    d)
    v regionu soudržnosti Střední Morava 49 %,

    e)
    v regionu soudržnosti Severovýchod 48 %,

    f)
    v regionu soudržnosti Jihovýchod 48 %,

    g)
    v regionu soudržnosti Jihozápad 46 %,

    h)
    v regionu soudržnosti Praha 20 %.


    (2) Pokud je investiční akce realizována malým nebo středním podnikatelem,2) nesmí za celou dobu čerpání veřejné podpory přípustná míra veřejné podpory překročit v jednotlivých regionech soudržnosti České republiky tyto hodnoty:

    a)
    v regionu soudržnosti Moravskoslezsko 65 %,

    b)
    v regionu soudržnosti Střední Čechy 65 %,

    c)
    v regionu soudržnosti Severozápad 64 %,

    d)
    v regionu soudržnosti Střední Morava 64 %,

    e)
    v regionu soudržnosti Severovýchod 63 %,

    f)
    v regionu soudržnosti Jihovýchod 63 %,

    g)
    v regionu soudržnosti Jihozápad 61 %,

    h)
    v regionu soudržnosti Praha 30 %.


    § 2



    Výše přípustné míry veřejné podpory vůči nákladům přesahujícím 50 000 000 EUR


    Přípustná míra veřejné podpory pro investiční akci, u které hodnota nákladů, které mohou být podpořeny, přepočtená kurzem České národní banky vyhlášeným ke dni podání záměru získat investiční pobídky podle zákona, přesahuje 50 000 000 EUR, činí pro tu část nákladů, které mohou být podpořeny a jež přesahují 50 000 000 EUR a nepřesahují 100 000 000 EUR, 50 % výše přípustné míry veřejné podpory v jednotlivých regionech soudržnosti České republiky stanovené podle § 1 odst. 1 nebo 2.


    § 3



    Výše přípustné míry veřejné podpory vůči nákladům přesahujícím 100 000 000 EUR


    (1) V případě, že má být poskytnuta veřejná podpora vůči té části nákladů, které mohou být podpořeny a které přepočteny kurzem České národní banky vyhlášeným ke dni podání záměru získat investiční pobídky podle zákona přesahují 100 000 000 EUR, může být tato veřejná podpora udělena pouze po předchozím oznámení a schválení této veřejné podpory Komisí.3)

    (2) Veřejná podpora v případech uvedených v odstavci 1 nemůže být udělena, pokud

    a)
    tržby příjemce veřejné podpory z prodeje výrobku, který je předmětem investiční akce, pře-sáhnou v roce předcházejícím nebo v roce následujícím po realizaci investiční akce 25 % v rámci příslušného relevantního trhu,4) nebo

    b)
    kapacita vytvořená investiční akcí bude za rok následující po roce, ve kterém byla investiční akce ukončena, činit více než 5 % příslušného relevantního trhu4) měřeno podle hodnoty zřejmé spotřeby výrobku, který je předmětem investiční akce. Toto hledisko se neuplatní, pokud průměrný roční růst zřejmé spotřeby výrobku, který je předmětem investiční akce, za posledních pět let pře-sahuje průměrný roční růst hrubého domácího produktu Evropského hospodářského prostoru.


    (3) Přípustná míra veřejné podpory pro investiční akci, u které hodnota nákladů, které mohou být podpořeny, přepočtená kurzem České národní banky vyhlášeným ke dni podání záměru získat investiční pobídky podle zákona, přesahuje 100 000 000 EUR, činí pro tu část nákladů, které mohou být podpořeny a jež přesahují 100 000 000 EUR, 34 % výše přípustné míry veřejné podpory v jednotlivých regionech soudržnosti České republiky stanovené podle § 1 odst. 1 nebo 2.

    (4) Přípustná míra veřejné podpory stanovená podle odstavce 3 může být zvýšena o 15 procentních bodů, pokud je projekt spolufinancován ze strukturálních fondů Evropských společenství jako významný projekt,5) a pokud

    a)
    míra spolufinancování ze strukturálních fondů Evropských společenství činí alespoň 10 % veřejných zdrojů a investiční akce je umístěna v regionech soudržnosti1) České republiky uvedených v § 1 odst. 1 písm. a) až g), nebo

    b)
    míra spolufinancování ze strukturálních fondů Evropských společenství činí alespoň 25 % veřejných zdrojů a investiční akce je umístěna v regionu soudržnosti České republiky uvedeném v § 1 odst. 1 písm. h).


    (5) V případě zvýšení veřejné podpory podle odstavce 4 nesmí být poskytnuta veřejná podpora v míře větší než 75 % výše přípustné míry veřejné podpory stanovené podle § 1 odst. 1 nebo 2.


    § 4



    Výše přípustné míry veřejné podpory pro investiční akce realizované v průmyslu výroby motorových vozidel


    (1) Pro účely tohoto nařízení se rozumí

    a)
    průmyslem výroby motorových vozidel vývoj, výroba a montáž motorových vozidel, motorů pro motorová vozidla a modulů nebo subsystémů těchto vozidel nebo motorů, a to prováděné buď přímo výrobcem nebo subdodavatelem první úrovně, přičemž, pokud jde o tyto subdodavatele, je toto prováděno v rámci souhrnného projektu,

    b)
    motorovým vozidlem osobní automobily, dodávkové automobily, nákladní automobily, silniční traktory, autobusy městské i dálkové a jiná užitková vozidla; za motorové vozidlo se nepovažují závodní automobily, automobily určené k použití v terénu (například vozidla sestrojená k jízdě na sněhu nebo k přepravě osob na golfových hřištích), motocykly, přívěsy, zemědělské a lesní traktory, obytné automobily a přívěsy, vozidla zvláštního určení (například požární vozidla, pojízdné dílny), výklopné vozy a vozíky, vozidla pro vnitrozávodní dopravu (například vysokozdvižné vozíky, nákladní automobily se sedlovou ložní plochou, valníky) a vojenská vozidla určená pro armádu,

    c)
    motorem pro motorová vozidla vznětové a zážehové motory a též elektromotory a turbinové, plynové, hybridní a jiné motory pro motorová vozidla,

    d)
    modulem nebo subsystémem sestava primárních součástí určených pro vozidlo nebo motor, který je vyráběn, sestavován nebo montován subdodavatelem první úrovně a který je dodáván prostřednictvím počítačového objednávkového systému nebo na bázi ,,dodání právě ve správnou dobu"; za moduly a subsystémy se též považují logistické, dodavatelské a skladovací systémy a subkontrahované kompletní operace tvořící součást výrobního řetězce (například lakování montážních celků),

    e)
    subdodavatelem první úrovně dodavatel, který má svůj díl odpovědnosti za konstrukci a vývoj, a který vyrábí, montuje nebo dodává moduly nebo subsystémy pro výrobce vozidel během výroby nebo ve stadiu montáže; subdodavatelem první úrovně je také dodavatel služeb, a to zejména logistických služeb,

    f)
    souhrnným projektem takový projekt, který


    1. integruje jeden nebo více projektů subdodavatelů první úrovně v místě investice nebo v průmyslovém parku či v několika průmyslových parcích vzájemně nepříliš vzdálených, účastnících se na dodávkách modulů nebo subsystémů pro vyráběná motorová vozidla nebo pro vyráběné motory pro motorová vozidla, přičemž investice subdodavatele první úrovně je integrována, pokud se alespoň polovina výroby vznikající díky této investici dodává výrobci do jeho závodu, a

    2. trvá po dobu investičního projektu výrobce vozidel.

    (2) Přípustná míra veřejné podpory pro investiční akci realizovanou v oblasti automobilového průmyslu, u které hodnota veřejné podpory, přepočtená kurzem České národní banky vyhlášeným ke dni podání záměru získat investiční pobídky podle zákona, jež bude moci být poskytnuta ve vztahu k nákladům, které mohou být podpořeny, přesáhne 5 000 000 EUR, činí 30 % výše přípustné míry veřejné podpory stanovené podle § 1 odst. 1.


    § 5


    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.





    Předseda vlády:




    PhDr. Špidla v. r.





    Ministr průmyslu a obchodu:




    Ing. Urban v. r.





    ––––––––––––––––––––

    1)
    § 15 zákona č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje.
    2)
    § 2 zákona č. 47/2002 Sb., o podpoře malého a středního podnikání a o změně zákona č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
    3)
    Čl. 211 a následující Smlouvy o založení Evropského společenství.
    4)
    § 2 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže).
    5)
    Čl. 25 a 26 Nařízení Rady (ES) č. 1260/1999 ze dne 21. června 1999, kterým se stanoví obecná pravidla o strukturálních fondech ES.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • DEAL MONITOR
    • Přístupnost k vybraným výrobkům a službám po implementaci Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb – na koho dopadne nová právní úprava?
    • Investiční dotazník u právnických osob a test vhodnosti
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele

    Soudní rozhodnutí

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Smlouva o obchodním zastoupení (exkluzivně pro předplatitele)

    Stane-li se právo obchodního zástupce na zaplacení provize splatným nezávisle na tom, zda mu byl zastoupeným předán výkaz o dlužné provizi, který by obchodnímu zástupci umožnil...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.