epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 28. dubna 2004, kterým se stanoví přípustná míra veřejné podpory v regionech soudržnosti České republiky

    Sbírka:  310/2004 | Částka:  103/2004
    26.5.2004

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    Vláda nařizuje podle § 11 odst. 3 zákona č. 72/2000 Sb., o investičních pobídkách a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 19/2004 Sb., (dále jen ,,zákon") k provedení § 6 odst. 3 zákona:


    § 1



    Přípustná míra veřejné podpory v jednotlivých regionech


    (1) Přípustná míra veřejné podpory pro investiční akci nesmí za celou dobu čerpání veřejné podpory překročit v jednotlivých regionech soudržnosti1) České republiky tyto hodnoty:

    a)
    v regionu soudržnosti Moravskoslezsko 50 %,

    b)
    v regionu soudržnosti Střední Čechy 50 %,

    c)
    v regionu soudržnosti Severozápad 49 %,

    d)
    v regionu soudržnosti Střední Morava 49 %,

    e)
    v regionu soudržnosti Severovýchod 48 %,

    f)
    v regionu soudržnosti Jihovýchod 48 %,

    g)
    v regionu soudržnosti Jihozápad 46 %,

    h)
    v regionu soudržnosti Praha 20 %.


    (2) Pokud je investiční akce realizována malým nebo středním podnikatelem,2) nesmí za celou dobu čerpání veřejné podpory přípustná míra veřejné podpory překročit v jednotlivých regionech soudržnosti České republiky tyto hodnoty:

    a)
    v regionu soudržnosti Moravskoslezsko 65 %,

    b)
    v regionu soudržnosti Střední Čechy 65 %,

    c)
    v regionu soudržnosti Severozápad 64 %,

    d)
    v regionu soudržnosti Střední Morava 64 %,

    e)
    v regionu soudržnosti Severovýchod 63 %,

    f)
    v regionu soudržnosti Jihovýchod 63 %,

    g)
    v regionu soudržnosti Jihozápad 61 %,

    h)
    v regionu soudržnosti Praha 30 %.


    § 2



    Výše přípustné míry veřejné podpory vůči nákladům přesahujícím 50 000 000 EUR


    Přípustná míra veřejné podpory pro investiční akci, u které hodnota nákladů, které mohou být podpořeny, přepočtená kurzem České národní banky vyhlášeným ke dni podání záměru získat investiční pobídky podle zákona, přesahuje 50 000 000 EUR, činí pro tu část nákladů, které mohou být podpořeny a jež přesahují 50 000 000 EUR a nepřesahují 100 000 000 EUR, 50 % výše přípustné míry veřejné podpory v jednotlivých regionech soudržnosti České republiky stanovené podle § 1 odst. 1 nebo 2.


    § 3



    Výše přípustné míry veřejné podpory vůči nákladům přesahujícím 100 000 000 EUR


    (1) V případě, že má být poskytnuta veřejná podpora vůči té části nákladů, které mohou být podpořeny a které přepočteny kurzem České národní banky vyhlášeným ke dni podání záměru získat investiční pobídky podle zákona přesahují 100 000 000 EUR, může být tato veřejná podpora udělena pouze po předchozím oznámení a schválení této veřejné podpory Komisí.3)

    (2) Veřejná podpora v případech uvedených v odstavci 1 nemůže být udělena, pokud

    a)
    tržby příjemce veřejné podpory z prodeje výrobku, který je předmětem investiční akce, pře-sáhnou v roce předcházejícím nebo v roce následujícím po realizaci investiční akce 25 % v rámci příslušného relevantního trhu,4) nebo

    b)
    kapacita vytvořená investiční akcí bude za rok následující po roce, ve kterém byla investiční akce ukončena, činit více než 5 % příslušného relevantního trhu4) měřeno podle hodnoty zřejmé spotřeby výrobku, který je předmětem investiční akce. Toto hledisko se neuplatní, pokud průměrný roční růst zřejmé spotřeby výrobku, který je předmětem investiční akce, za posledních pět let pře-sahuje průměrný roční růst hrubého domácího produktu Evropského hospodářského prostoru.


    (3) Přípustná míra veřejné podpory pro investiční akci, u které hodnota nákladů, které mohou být podpořeny, přepočtená kurzem České národní banky vyhlášeným ke dni podání záměru získat investiční pobídky podle zákona, přesahuje 100 000 000 EUR, činí pro tu část nákladů, které mohou být podpořeny a jež přesahují 100 000 000 EUR, 34 % výše přípustné míry veřejné podpory v jednotlivých regionech soudržnosti České republiky stanovené podle § 1 odst. 1 nebo 2.

    (4) Přípustná míra veřejné podpory stanovená podle odstavce 3 může být zvýšena o 15 procentních bodů, pokud je projekt spolufinancován ze strukturálních fondů Evropských společenství jako významný projekt,5) a pokud

    a)
    míra spolufinancování ze strukturálních fondů Evropských společenství činí alespoň 10 % veřejných zdrojů a investiční akce je umístěna v regionech soudržnosti1) České republiky uvedených v § 1 odst. 1 písm. a) až g), nebo

    b)
    míra spolufinancování ze strukturálních fondů Evropských společenství činí alespoň 25 % veřejných zdrojů a investiční akce je umístěna v regionu soudržnosti České republiky uvedeném v § 1 odst. 1 písm. h).


    (5) V případě zvýšení veřejné podpory podle odstavce 4 nesmí být poskytnuta veřejná podpora v míře větší než 75 % výše přípustné míry veřejné podpory stanovené podle § 1 odst. 1 nebo 2.


    § 4



    Výše přípustné míry veřejné podpory pro investiční akce realizované v průmyslu výroby motorových vozidel


    (1) Pro účely tohoto nařízení se rozumí

    a)
    průmyslem výroby motorových vozidel vývoj, výroba a montáž motorových vozidel, motorů pro motorová vozidla a modulů nebo subsystémů těchto vozidel nebo motorů, a to prováděné buď přímo výrobcem nebo subdodavatelem první úrovně, přičemž, pokud jde o tyto subdodavatele, je toto prováděno v rámci souhrnného projektu,

    b)
    motorovým vozidlem osobní automobily, dodávkové automobily, nákladní automobily, silniční traktory, autobusy městské i dálkové a jiná užitková vozidla; za motorové vozidlo se nepovažují závodní automobily, automobily určené k použití v terénu (například vozidla sestrojená k jízdě na sněhu nebo k přepravě osob na golfových hřištích), motocykly, přívěsy, zemědělské a lesní traktory, obytné automobily a přívěsy, vozidla zvláštního určení (například požární vozidla, pojízdné dílny), výklopné vozy a vozíky, vozidla pro vnitrozávodní dopravu (například vysokozdvižné vozíky, nákladní automobily se sedlovou ložní plochou, valníky) a vojenská vozidla určená pro armádu,

    c)
    motorem pro motorová vozidla vznětové a zážehové motory a též elektromotory a turbinové, plynové, hybridní a jiné motory pro motorová vozidla,

    d)
    modulem nebo subsystémem sestava primárních součástí určených pro vozidlo nebo motor, který je vyráběn, sestavován nebo montován subdodavatelem první úrovně a který je dodáván prostřednictvím počítačového objednávkového systému nebo na bázi ,,dodání právě ve správnou dobu"; za moduly a subsystémy se též považují logistické, dodavatelské a skladovací systémy a subkontrahované kompletní operace tvořící součást výrobního řetězce (například lakování montážních celků),

    e)
    subdodavatelem první úrovně dodavatel, který má svůj díl odpovědnosti za konstrukci a vývoj, a který vyrábí, montuje nebo dodává moduly nebo subsystémy pro výrobce vozidel během výroby nebo ve stadiu montáže; subdodavatelem první úrovně je také dodavatel služeb, a to zejména logistických služeb,

    f)
    souhrnným projektem takový projekt, který


    1. integruje jeden nebo více projektů subdodavatelů první úrovně v místě investice nebo v průmyslovém parku či v několika průmyslových parcích vzájemně nepříliš vzdálených, účastnících se na dodávkách modulů nebo subsystémů pro vyráběná motorová vozidla nebo pro vyráběné motory pro motorová vozidla, přičemž investice subdodavatele první úrovně je integrována, pokud se alespoň polovina výroby vznikající díky této investici dodává výrobci do jeho závodu, a

    2. trvá po dobu investičního projektu výrobce vozidel.

    (2) Přípustná míra veřejné podpory pro investiční akci realizovanou v oblasti automobilového průmyslu, u které hodnota veřejné podpory, přepočtená kurzem České národní banky vyhlášeným ke dni podání záměru získat investiční pobídky podle zákona, jež bude moci být poskytnuta ve vztahu k nákladům, které mohou být podpořeny, přesáhne 5 000 000 EUR, činí 30 % výše přípustné míry veřejné podpory stanovené podle § 1 odst. 1.


    § 5


    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.





    Předseda vlády:




    PhDr. Špidla v. r.





    Ministr průmyslu a obchodu:




    Ing. Urban v. r.





    ––––––––––––––––––––

    1)
    § 15 zákona č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje.
    2)
    § 2 zákona č. 47/2002 Sb., o podpoře malého a středního podnikání a o změně zákona č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
    3)
    Čl. 211 a následující Smlouvy o založení Evropského společenství.
    4)
    § 2 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže).
    5)
    Čl. 25 a 26 Nařízení Rady (ES) č. 1260/1999 ze dne 21. června 1999, kterým se stanoví obecná pravidla o strukturálních fondech ES.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 09.09.2025Techniky přesvědčivé argumentace – nejen u soudu (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 10.09.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 10.09.2025Shareholders' agreement aneb Co by si měli společníci mezi sebou upravit (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 11.09.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Dočasný zákaz výkonu funkce statutára dle zákona o kybernetické bezpečnosti a nové povinnosti pro statutáry
    • Trestní odpovědnost provozovatelů anonymních sítí
    • 10 otázek pro ... Jana Hrazdiru
    • Flexinovela a změny v oblasti jiných důležitých osobních překážek v práci
    • Výkon rozhodnutí
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Byznys a paragrafy, díl 17.: Přístup do datové schránky právnické osoby při úmrtí jednatele
    • Specifika výpovědi podnájemní smlouvy bytu optikou judikatury Nejvyššího soudu
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Flexinovela a změny v oblasti jiných důležitých osobních překážek v práci
    • Byznys a paragrafy, díl 17.: Přístup do datové schránky právnické osoby při úmrtí jednatele
    • Druhá vlna povinností dle AI Aktu
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Sankce Evropské unie proti Rusku a jejich dopad na obchodní smlouvy
    • Soudní ombudsman jako most mezi soudy, advokacií a veřejností
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Praktické dopady tzv. flexi novely zákoníku práce na běh a délku výpovědní doby
    • Specifika výpovědi podnájemní smlouvy bytu optikou judikatury Nejvyššího soudu

    Soudní rozhodnutí

    Výkon rozhodnutí

    Hlavním účelem vedlejšího účastenství je pomoc ve sporu jednomu z účastníků řízení, a jeho smyslem je posílit v konkrétním řízení postavení toho účastníka, na jehož straně...

    Odměna obhájce

    Ustanovení § 151 odst. 2 trestního řádu nezakládá bez dalšího nárok obhájce na odměnu a náhradu hotových výdajů za jakýkoli úkon právní služby poskytnutý obviněnému v...

    Podmíněné propuštění (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud se obecné soudy při posuzování podmínek pro podmíněné propuštění omezí na pouhé matematické sečtení kázeňských odměn a počtu trestních odsouzení a z možnosti...

    Poučovací povinnost (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud by odvolací soud založil svůj procesní postup pouze na nesprávném právním posouzení závěrů plynoucích z právně závazného názoru v rozhodnutí dovolacího soudu bez toho, aby...

    Právo na informace (exkluzivně pro předplatitele)

    Právo stěžovatele na informace podle čl. 17 odst. 1 a 5 Listiny je porušeno, jestliže povinný subjekt podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím neposkytl...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.