epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Vyhláška Ministerstva průmyslu a obchodu ze dne 3. září 1996 o stavech nouze v elektroenergetice

    Sbírka:  250/1996 | Částka:  75/1996
    25.9.1996

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    250

    Vyhláška

    Ministerstva průmyslu a obchodu

    ze dne 3. září 1996

    o stavech nouze v elektroenergetice


    Ministerstvo průmyslu a obchodu stanoví podle § 45 odst. 6 se zřetelem na § 12 odst. 2 a 7 zákona č. 222/1994 Sb. ČR, o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o Státní energetické inspekci, (dále jen „zákon”):


    § 1

    Způsoby omezení spotřeby elektřiny

    (1) Spotřeba elektřiny při stavech nouze nebo činnostech bezprostředně zamezujících jejich vzniku (dále jen „stavy nouze”)1) je omezována těmito způsoby:

    a) snížením výkonu odebíraného odběratelem v souladu s vyhlášenými stupni plánu omezování spotřeby (dále jen „regulační plán”), systémem hromadného dálkového ovládání nebo dodávkou elektřiny s odlišnými parametry, tj. kmitočtem a napětím, než jsou dány technickými normami či podmínkami uzavřenými ve smlouvě o dodávce elektřiny; regulační plán, uvedený v příloze č. 1 této vyhlášky, je postup k předcházení nebo řešení stavů nouze vyvolaných nedostatkem elektřiny dodávané odběratelům po vyčerpání všech možností na straně zdrojů a výpomoci dovozem elektřiny ze zahraničí,

    b) přerušením dodávky elektřiny, kdy jsou odběrná zařízení odběratele odpojena dodavatelem od jeho rozvodného zařízení nebo jsou vypnuty části rozvodných zařízení či omezena dodávka elektřiny na nulovou hodnotu v souladu s vypínacím a frekvenčním plánem.

    (2) Vypínací plán, uvedený v příloze č. 2 této vyhlášky, je postup pro rychlé a krátkodobé přerušení dodávky elektřiny odběratelům, ke kterému se přistupuje výjimečně při likvidaci závažných systémových či lokálních poruch v elektrizační soustavě, pokud nelze využít jiné možnosti omezující zatížení soustavy.

    (3) Frekvenční plán, uvedený v příloze č. 3 této vyhlášky, je prostředek k předcházení a řešení stavů nouze spojených s havarijní změnou kmitočtu.

    (4) V souladu s frekvenčním plánem jsou instalovány technické prostředky pro automatické omezování spotřeby na zařízeních držitelů autorizace a na zařízeních některých odběratelů elektřiny. Výběr míst a osazení těchto prostředků u uvedených odběratelů a jejich úhrada jsou prováděny držitelem autorizace s přihlédnutím s provozním podmínkám odběratelů.


    § 2

    Rozsah omezení spotřeby elektřiny

    (1) Rozsah omezení spotřeby elektřiny na území, kde hrozí bezprostředně vznik stavu nouze nebo pro které byl stav nouze vyhlášen, je dán uplatněním příslušného stupně regulačního a vypínacího plánu, jejichž použití je určeno na základě vyhodnocení situace ústředním elektroenergetickým dispečinkem, a automatickým působením frekvenčních relé v souladu s frekvenčním plánem.

    (2) Rozsah omezení spotřeby elektřiny podle regulačního plánu se odvozuje od sjednaného technického maxima, kterým je hodnota čtvrthodinového průměru elektrického výkonu, kterou lze odebrat z rozvodného zařízení dodavatele na základě uzavřené smlouvy.

    (3) Omezovat spotřebu regulačním plánem je možné pouze do hodnoty bezpečnostního minima, což je nejnižší hodnota smluvně odebíraného výkonu odběratelem, při níž nebudou ohroženy životy a zdraví osob a nedojde k poškození výrobního zařízení nebo ke značným materiálním ztrátám.


    § 3

    Postup při vzniku a odstraňování následků stavu nouze

    (1) Omezení spotřeby elektřiny při stavech nouze jsou vyhlašována hromadnými sdělovacími prostředky, prostřednictvím telefonního a faxového spojení a systémem hromadného dálkového ovládání.

    (2) V případech, kdy hrozí nebezpečí z prodlení, je omezení spotřeby k předcházení stavům nouze prováděno příslušným dispečinkem bez předchozího vyhlášení.

    (3) Při odstraňování následků stavů nouze vzniklých na zařízeních pro výrobu a rozvod elektřiny se postupuje podle havarijních plánů a konkrétní situace v elektrizační soustavě. Náležitosti havarijního plánu jsou uvedeny v metodickém pokynu zpracovaném Ministerstvem průmyslu a obchodu.


    § 4

    Účinnost

    Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.


    Ministr:
    Ing. Dlouhý CSc. v. r.




    Příloha č. 1

    Regulační plán


    Jednotlivými regulačními stupni regulačního plánu jsou určena omezení výkonu odebíraného vybranými odběrateli. Omezením odebíraného výkonu se rozumí snížení sjednaných hodinových výkonů v hodinovém diagramu zatížení u odběratelů s registračním záznamem průběhu spotřeby a snížení sjednaných průměrných hodinových výkonů u ostatních odběratelů o hodnotu náplně regulačního stupně.

    Rozsah výkonové náplně k regulačním stupňům č. 2 až 5 pro každého z vybraných odběratelů je 37 % z technického maxima, které je mezi dodavatelem a odběratelem smluvně sjednáno. Danou hodnotu omezení je možné rozložit do více regulačních stupňů.

    Výkonová náplň v jednotlivých regulačních stupních je stanovena ústředním elektroenergetickým dispečinkem na základě systémových hledisek. Hodnoty snížení odebíraného výkonu pro jednotlivé stupně jsou součástí smlouvy o dodávce elektřiny ve smyslu § 15 odst. 2 písm. a) zákona mezi dodavatelem a daným odběratelem elektřiny.


    Regulační stupně

    Základní stupeň

    Vyjadřuje normální provozní stav elektrizační soustavy České republiky s vyrovnanou výkonovou bilancí a potřebnou výkonovou rezervou.


    Regulační stupeň č. 1

    Upozorňuje odběratele na nutnost striktního dodržování sjednaných hodinových hodnot výkonu v odběrovém diagramu vzhledem k situaci v elektrizační soustavě blízké stavu nouze.


    Regulační stupeň č. 2

    Představuje snížení odebíraného výkonu u vybraných odběratelů ze sítí velmi vysokého napětí s platností do 30 minut po vyhlášení. Vyhlášení a odvolání regulačního stupně je uskutečňováno ústředním elektroenergetickým dispečinkem prostřednictvím dispečinků držitelů autorizace dle zásad dispečerského řízení telefonicky, faxem nebo systémem hromadného dálkového ovládání, případně jiným srovnatelným a s odběrateli oboustranně odsouhlaseným prostředkem.


    Regulační stupeň č. 3

    Představuje snížení odebíraného výkonu u vybraných odběratelů ze sítí velmi vysokého napětí a vysokého napětí se sjednaným technickým maximem větším než 1 MW s platností do 30 minut po vyhlášení. Vyhlášení a odvolání regulačního stupně je uskutečňováno ústředním elektroenergetickým dispečinkem prostřednictvím dispečinků držitelů autorizace dle zásad dispečerského řízení telefonicky, faxem nebo systémem hromadného dálkového ovládání, případně jiným srovnatelným a s odběrateli oboustranně odsouhlaseným prostředkem.


    Regulační stupeň č. 4

    Představuje snížení odebíraného výkonu u vybraných odběratelů ze sítí vysokého napětí se sjednaným technickým maximem větším než 150 kW do 1 MW včetně, s platností do čtyř hodin po vyhlášení, pokud není stanovena doba delší.


    Regulační stupeň č. 5

    Představuje snížení odebíraného výkonu u dalších vybraných odběratelů ze sítí vysokého napětí se sjednaným technickým maximem větším než 150 kW do 1 MW včetně, s platností do čtyř hodin po vyhlášení, pokud není stanovena doba delší.


    Regulační stupeň č. 6

    Představuje snížení odebíraného výkonu u vybraných odběratelů na hodnotu bezpečnostního minima s možností snížení do jedné hodiny po vyhlášení.


    Regulační stupeň č. 7

    Představuje snížení odebíraného výkonu u vybraných odběratelů na hodnotu bezpečnostního minima s možností snížení do osmi hodin po vyhlášení.

    Regulační stupně č. 2 až 5 mohou být vyhlášeny a nabýt platnost současně. Přiřazení odběratelů k regulačním stupňům č. 2 až 7 a stanovení velikosti omezení výkonu pro konkrétního odběratele v jednotlivých regulačních stupních je sjednáváno odpovídajícím držitelem autorizace na rozvod ve smlouvě o dodávce elektřiny.

    Regulační stupně č. 2 až 7 se nevztahují na odběratele, jejichž převažující činnost je v oblasti výkonného zdravotnictví (kódy Odvětvové klasifikace ekonomických činností2) 85. 11, 85. 12, 85. 13, 85. 14 1), spojů (64. 11 1, 64. 11 2, 64. 20, 64. 20 1), vodohospodářských zařízení (41. 0), ochrany před požárem (75. 25), obrany státu (75. 22), výroby potravin a nápojů (15. 1, 15. 2, 15. 51, 15. 81), hlubinných dolů (10. 1, 10. 2), civilní letecké dopravy (63. 23), ve vlastním železničním provozu (60. 1, 63. 21), v městské hromadné dopravě (60. 21 1), v objektech a zařízeních Ministerstva vnitra (75. 23) a Policie České republiky (75. 24), na držitele autorizace na výrobu elektřiny v případech, kde odebíraným výkonem je zajišťována technologie výroby elektřiny a kde by mohla být ohrožena jaderná bezpečnost jaderných zařízení, a dále na subjekty hospodářské mobilizace stanovené věcně příslušnými orgány státní správy.

    Stupeň základní a regulační stupně č. 1 až 7 jsou vyhlašovány a odvolávány ústředním elektroenergetickým dispečinkem prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků v pravidelných časově vymezených relacích.




    Příloha č. 2

    Vypínací plán


    Přerušení dodávky elektřiny odběratelům se provádí vypnutím vybraných vývodů v rozvodnách vysokého napětí a velmi vysokého napětí zpravidla na dobu trvání do dvou hodin od vyhlášení.

    Příkaz k okamžitému vypnutí zařízení odběratelů podle vypínacího plánu je vydáván telefonicky příslušným dispečinkem v souladu se zásadami dispečerského řízení.

    V jednotlivých vypínacích stupních se udává procentní velikost vypínaného výkonu vztažená k hodnotě ročního maxima zatížení příslušného držitele autorizace na rozvod v minulém roce.


    Vypínací stupně

    Vypínací stupně č. 21 až 25

    Při vyhlášení stupně č. 21 jsou vypínány vybrané úseky rozvodných zařízení vysokého napětí a velmi vysokého napětí a velmi vysokého napětí v takovém rozsahu, aby omezení spotřeby nepřekročilo velikost 2, 5 % ročního maxima zatížení příslušného držitele autorizace na rozvod elektřiny. Každý vyšší stupeň zahrnuje hodnotu výkonu vypnutých zařízení odběratelů v předchozím stupni zvýšenou o 2, 5 % ročního maxima zatížení příslušného držitele autorizace na rozvod (celkem 12, 5 %).


    Vypínací stupně č. 26 až 30

    Při vyhlášení stupně č. 26 jsou vypínány vybrané úseky rozvodných zařízení vysokého napětí a velmi vysokého napětí v takovém rozsahu, aby omezení spotřeby nepřekročilo velikost 17, 5 % ročního maxima zatížení příslušného držitele autorizace na rozvod elektřiny. Každý vyšší stupeň zahrnuje hodnotu odpojeného výkonu vypnutých zařízení odběratelů v předchozím stupni zvýšenou o 5 % ročního maxima zatížení příslušného držitele autorizace na rozvod (celkem 37, 5 %).

    Při vyhlašování vypínacích stupňů se uvede oblast, na niž se vypnutí vztahuje, a upřesní se doba trvání požadovaného omezení výkonů. V případech, kdy není možné současně při vydání příkazu určit potřebnou dobu omezení, bude tato doba vyhlášena dodatečně, nejpozději však do dvou hodin od vydání příkazu k vypnutí zařízení odběratelů. Vypínací stupně č. 21 až 30 nelze vyhlašovat současně.

    Výkonové náplně jednotlivých vypínacích stupňů jsou vzájemně odsouhlaseny mezi ústředním elektroenergetickým dispečinkem a držiteli autorizace na rozvod.




    Příloha č. 3

    Frekvenční plán


    Cílem opatření frekvenčního plánu je včasnými, převážně automatickými zásahy do provozu elektrizační soustavy omezit vznik velkých systémových poruch, vrátit a udržet kmitočet po vzniku poruchy na hodnotách, při nichž není ohroženo technické zařízení elektráren a odběratelů elektřiny, a vytvořit podmínky pro rychlý návrat elektrizační soustavy do normálního provozního stavu, který je z hlediska kmitočtu stanoven rozmezím hodnot 49, 8 - 50, 2 Hz. V tomto pásmu je kmitočet udržován na zadané hodnotě základními opatřeními proti vzniku stavu nouze, tj. působením primární regulace turbín elektrárenských bloků a činností sekundární regulace kmitočtu a předávaného výkonu elektrizační soustavy České republiky.

    V mezních případech, kdy po vyčerpání opatření na straně zdrojů i spotřeby pro udržení kmitočtu v přijatelných mezích se jeho hodnota dále odchyluje, je cílem frekvenčního plánu zachovat chod rozhodujících elektráren v provozu na vlastní spotřebě, a tím vytvořit podmínky pro urychlení obnovy napětí a normálního provozu elektrizační soustavy.


    1. Opatření frekvenčního plánu při sníženém kmitočtu sítě

    1. 1 V pásmu poklesu kmitočtu pod hodnotu 49, 8 Hz do hodnoty 49, 0 Hz jsou přijímána opatření na straně zdrojů připojených k postižené síti.

    Zejména je zajišťována stabilní regulace kmitočtu, automatické zvyšování výkonu provozovaných zdrojů, automatické a podle pokynů příslušného dispečera ruční přifázování a zatěžování k tomu připravených zdrojů, automatické a podle pokynů příslušného dispečera ruční odepínání jednotek přečerpávacích vodních elektráren z čerpadlového provozu.

    Opatření jsou prováděna při daných hodnotách kmitočtu tak, aby nedošlo k nárůstu ohrožení provozu elektrizační soustavy České republiky nebo soustav sousedních států.

    1. 2 V pásmu poklesu kmitočtu pod hodnotu 49, 0 Hz jsou přijímána opatření v oblasti zatížení elektrizační soustavy.

    Předem dané objemy zátěže jsou ve frekvenčních stupních automaticky odpojovány pomocí frekvenčních relé. Počet stupňů, jejich nastavení a velikosti objemů odpojované zátěže jsou stanoveny na základě systémových výpočtů poruchových režimů a v souladu s dohodami s elektroenergetickými společnostmi států, s nimiž je elektrizační soustava České republiky synchronně propojena.

    Pro řešení poruch systémového charakteru se použije systémové automatické frekvenční odlehčování zátěže se stupňovitým působením v kmitočtovém pásmu 49, 0 až 48, 1 Hz. Pro řešení poruch lokálního rozsahu je možné doplňkové k systémovému automatickému odlehčování zátěže realizovat lokální automatické frekvenční odlehčování zátěže se stupni i pod hodnotou 48, 1 Hz.

    1. 3 V pásmu poklesu kmitočtu na 48, 0 Hz a níže jsou vybrané rozhodující zdroje automaticky odpojeny od sítě a převedeny na provoz na vlastní spotřebu.

    Odpojování zdrojů probíhá při takových hodnotách kmitočtu, aby nebyla překročena technická omezení zdrojů a přechod na provoz na vlastní spotřebu byl spolehlivý.


    2. Opatření frekvenčního plánu při zvýšeném kmitočtu sítě

    V pásmu zvýšení kmitočtu nad 50, 2 Hz jsou přijímána opatření v oblasti zdrojů. Zejména je zajišťována stabilní regulace kmitočtu turbin, automatické snižování výkonu provozovaných zdrojů, automatické a podle pokynů příslušného dispečera ruční odpojování elektráren od sítě a jejich převádění na provoz na vlastní spotřebu.

    Opatření jsou prováděna při daných hodnotách kmitočtu a u vybraných elektráren tak, aby nedošlo k nárůstu ohrožení provozu elektrizační soustavy České republiky nebo soustav sousedních států.


    3. Zpracování, vydání a aktualizace frekvenčního plánu

    Frekvenční plán je zpracováván ústředním elektroenergetickým dispečinkem ve spolupráci s držiteli autorizace na výrobu elektřiny ve významných zdrojích a s držiteli autorizace na rozvod elektřiny. Při výběru odpojované zátěže se přihlíží k bezpečnosti provozu zařízení a k riziku škod způsobených dotčeným odběratelům.

    Zpracovaný frekvenční plán pro konkrétní technický stav a způsob zapojení elektrizační soustavy České republiky do mezinárodního propojení je vydáván ústředním elektroenergetickým dispečinkem ve formě provozní instrukce.

    Dojde-li v elektrizační soustavě České republiky v rámci propojení se zahraničními soustavami ke změnám, které mají na frekvenční plán vliv, je ústředním elektroenergetickým dispečinkem tento plán aktualizován, a to ve spolupráci s držiteli autorizace na výrobu a rozvod elektřiny.

    Pokud k uvedeným změnám nedojde, je minimálně jednou za čtyři roky provedena ústředním elektroenergetickým dispečinkem kontrola aktuálnosti frekvenčního plánu.




    1) § 9 odst. 4 písm. b) a § 12 odst. 2 zákona č. 222/1994 Sb. ČR, o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o Státní energetické inspekci.

    2) Opatření Českého statistického úřadu podle § 24 odst. 4 zákona ČNR č. 278/1992 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Matzner: Diskutujeme ještě o Garančním fondu. Advokáti ho zatím nevzali za svůj
    • Novinky z české a evropské regulace finančních institucí za měsíc červen 2025
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Osoby blízké a vědomost o úmyslu dlužníka zkrátit věřitele v případě vyvedení majetku do svěřenského fondu
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Nemajetková újma a náklady řízení
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Nealkoholický nápoj neznamená ZERO ALKOHOL, aneb ne všechny nealkoholické nápoje jsou bez alkoholu. Co je nealkoholický nápoj podle zákona?
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Smlouva o realitním zprostředkování – na co si dát pozor z pohledu realitního makléře
    • Certifikace dodavatele jako podmínka účasti v zadávacím řízení
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Lze ve smlouvě o převodu podílu v SRO pro případ vady předmětu koupě platně sjednat závazný způsob určení výše slevy z kupní ceny prostřednictvím znaleckého posudku vypracovaného předem určeným znalcem?
    • Zrušení platebního účtu ze strany banky
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • Smlouva o smlouvě budoucí kupní k nemovitým věcem: Písemná forma není povinná, říká Nejvyšší soud
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
    • Smlouva o realitním zprostředkování – na co si dát pozor z pohledu realitního makléře
    • Dodání elektronického systému spisové služby po 1.7.2025

    Soudní rozhodnutí

    Adhezní nárok v trestním řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Je porušením základních práv poškozené osoby v trestním řízení, pokud obecný soud trvá na zpracování znaleckého posudku jako klíčového podkladu pro rozhodnutí o uplatněném...

    Adhezní nárok zvlášť zranitelné oběti (exkluzivně pro předplatitele)

    Postup obecného soudu, kterým svévolně nepřizná uplatněný adhezní nárok, ač jsou pro to splněny zákonné podmínky, je porušením ústavně zaručeného práva oběti na spravedlivý...

    Dovolání - rozlišování skutkových a právních námitek (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud Nejvyšší soud právní otázku předestřenou v dovolání označí za polemiku se skutkovým stavem, a proto neposoudí, zda tato právní otázka zakládá přípustnost dovolání,...

    Nemajetková újma a náklady řízení

    Pokud obecný soud žalobci ve sporu o přiměřené zadostiučinění za nemajetkovou újmu, v němž žalobce prokáže základ svého nároku, nepřizná plnou náhradu nákladů řízení a toto...

    Přezkum nákladových výroků v bagatelní výši (exkluzivně pro předplatitele)

    Proti rozhodnutím o částkách svou výší bagatelních, u nichž zákon nepřipouští dovolání, je důvodnost ústavní stížnosti s výjimkou extrémních rozhodnutí vyloučena. Stejně tak...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.