epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Vyhláška ministerstva vnitra České republiky ze dne 10. srpna 1992 o úkolech obcí při zajišťování voleb do zastupitelstev v obcích a při místním referendu

    Sbírka:  433/1992 | Částka:  86/1992
    11.3.2002

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    433

    Vyhláška

    ministerstva vnitra České republiky

    ze dne 10. srpna 1992

    o úkolech obcí při zajišťování voleb do zastupitelstev v obcích a při místním referendu


    Ministerstvo vnitra České republiky podle § 93 odst. 1 písm. a) zákona České národní rady č. 298/1992 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích a o místním referendu (dále jen „zákon”), stanoví:


    § 1

    Stálé hlasovací okrsky

    (1) Obecní rada vytváří pro volby do zastupitelstev v obcích a pro místní referendum stálé hlasovací okrsky (dále jen „okrsky”).

    (2) Okrsky se vytvářejí tak, aby bylo zachováno přirozené území a stavební celky s ohledem na místní podmínky, a aby

    - nedošlo k podstatnému překročení počtu 1 0001) oprávněných občanů2) v jednom okrsku,

    - neúměrně malým počtem hlasujících nebyla narušena tajnost hlasování.

    (3) Po vytvoření okrsků dbá obecní rada na to, aby se struktura a území okrsků měnily pouze v odůvodněných případech, zejména pokud by se v důsledku stavebních změn počet oprávněných občanů v okrsku výrazně odchýlil od počtu stanoveného zákonem.1)

    (4) Okrsek nesmí přesahovat hranici volebního obvodu, pokud byl zřízen.

    (5) Každý okrsek v obci se označí pořadovým číslem. Číslování se provádí v jedné číselné řadě arabskými číslicemi. V hlavním městě Praze a ve statutárních městech3) územně členěných na městské obvody nebo městské části (dále jen „územně členěná statutární města) může být číslování okrsků provedeno v samostatných číselných řadách za každou městskou část nebo za každý městský obvod.

    (6) Koná-li se místní referendum v den voleb do zastupitelstva obce, jsou okrsky společné.


    § 2

    Volební obvody

    (1) Obecní rada vytváří volební obvody s ohledem na charakter osídlení při zachování přirozených územních a stavebních celků. Volební obvody pro volby do obvodních a místních zastupitelstev v hlavním městě Praze a v územně členěných statutárních městech se vytvářejí tak, aby je bylo možno bez rozdělení zahrnout do volebních obvodů pro volbu zastupitelstev těchto měst.

    (2) Volební obvody se označují pořadovými čísly. Číslování se provádí v jedné číselné řadě římskými číslicemi.


    Seznamy oprávněných občanů

    § 3

    (1) Seznam oprávněných občanů sestaví každá obec; v hlavním městě Praze a v územně členěných statutárních městech každý městský obvod nebo městská část, a to na základě seznamů voličů pro volby do České národní rady v roce 1992 a evidence trvalého pobytu občanů. Seznam oprávněných občanů musí být sestaven nejpozději do 31. prosince 1992, pokud s ohledem na konání nových voleb nebo místního referenda není třeba jej sestavit dříve.

    (2) Seznam oprávněných občanů tvoří:

    a) soupis oprávněných občanů vedený podle jmen (dále jen „jmenný soupis”) ve vázané nebo volné knize; na titulní straně knihy se uvede název obce, popřípadě její části,4)

    b) soupis oprávněných občanů řazený podle hlasovacích okrsků, vedený počítačovou formou nebo na kartotéčních lístcích (dále jen „soupis podle okrsků”).

    Vzor jmenného soupisu a soupisu podle okrsků je uveden v příloze této vyhlášky a po obsahové stránce je závazný.

    (3) V případě změny struktury a území okrsků pro hlasování zajistí obecní rada do 5 dnů úpravu seznamů oprávněných občanů.

    (4) Seznamy oprávněných občanů se aktualizují podle změn v evidenci trvalého pobytu občanů. Změny údajů v jmenném soupisu a následně i v soupisu podle okrsků se provádějí z úřední povinnosti nebo na žádost osoby, a to na podkladě úředních dokladů.

    (5) Ohlašovny5) poskytují pro účely upřesňování seznamů oprávněných občanů údaje o změnách trvalého pobytu občanů a každoročně jmenný seznam občanů, kteří v kalendářním roce dosáhnou věku osmnácti let.

    (6) Obecní úřad pověřený vedením matrik oznámí obecnímu (obvodnímu, místnímu) úřadu v místě trvalého pobytu občana úmrtí nebo změnu jména a příjmení občana.


    § 4

    (1) Soupis podle okrsků uzavře obecní úřad ve 12. 00 hodin v den předcházející dni, na který je vyhlášeno hlasování.

    (2) Před zahájením hlasování předá obecní úřad každé okrskové komisi do hlasovací místnosti počítačovou sestavu, popřípadě kopie kartotéčních lístků všech občanů oprávněných hlasovat v příslušném hlasovacím okrsku.


    § 5

    Kontrola správnosti seznamů oprávněných občanů

    (1) V měsíci březnu každého kalendářního roku provede obec kontrolu správnosti a úplnosti seznamů oprávněných občanů. Kontrola se provede porovnáním s evidencí trvalého pobytu občanů vedenou ohlašovnou.5)

    (2) Obecní úřad neprodleně informuje občany na úřední desce o ukončení kontroly.


    § 6

    Zajišťování a vybavování hlasovacích místností

    (1) Obecní úřad, v hlavním městě Praze a v územně členěných statutárních městech obvodní nebo místní úřad, zajistí pro každý okrsek hlasovací místnost a její vybavení.

    (2) V hlasovací místnosti musí být

    a) zákonem stanovené vybavení,6)

    b) seznamy oprávněných osob7) a tiskopisy pro zápis okrskové komise,

    c) dostatečné množství úředních obálek pro hlasování,

    d) kancelářské zařízení pro práci okrskové komise,

    e) zákon o volbách do zastupitelstev v obcích a o místním referendu, do kterého může každý oprávněný občan na požádání nahlédnout.

    (3) Při volbách do zastupitelstva obce musí být budova, ve které je hlasovací místnost, řádně označena a opatřena státní vlajkou České republiky; na viditelném místě musí být vyvěšen hlasovací lístek označený nápisem „Vzor” a informace o všech kandidátech, kteří své kandidatury vzdali nebo byli zmocněncem volební strany odvoláni.


    § 7

    Hlasovací lístky zajišťuje obecní úřad.


    § 8

    Úschova a vyřazování lístků a jiných dokumentů o hlasování

    (1) Obecní úřad uschová hlasovací lístky a použité úřední obálky po dobu 20 dnů po vyhlášení výsledku hlasování; po této lhůtě lze hlasovací lístky i použité obálky vyřadit.

    (2) Soupisy podle okrsků se vracejí obecnímu úřadu k dalšímu využití.

    (3) Pro dokumentaci, týkající se konání místního referenda, se stanoví tyto skartační znaky a lhůty:

    a) návrh na konání místního referenda, podpisové listiny, usnesení o vyhlášení referenda, 3 kusy hlasovacího lístku, zápisy okrskových a místní volební komise, vyhlášení výsledku hlasování, dokumentace o finančních nákladech referenda - A 10,

    b) ostatní dokumentace - S 5.

    (4) Pro dokumentaci, týkající se konání voleb do zastupitelstva obce, se stanoví tyto skartační znaky a lhůty:

    a) kandidátní listiny se všemi náležitostmi, záznam místní komise o registraci, dokumentace o vzdání se kandidatury nebo jejím odvolání, 3 kusy hlasovacích lístků, zápisy okrskových a místní volební komise, vyhlášení výsledků hlasování a dokumentace o finančních nákladech na volby do zastupitelstva - A 10,

    b) ostatní dokumentace - S 5.


    § 9

    Zvláštní ustanovení pro dřívější hlasování8)

    (1) Soupis podle okrsků uzavře obecní úřad v den předcházející dni zahájení hlasování na obecním úřadě.

    (2) Obecní úřad předá před zahájením hlasování zvláštní komisi ve dvojím vyhotovení9) počítačové sestavy, popřípadě kopie kartotéčních lístků (§ 4 odst. 2) pro všechny okrsky v obci nebo městské části.

    (3) Jsou-li pro volby do zastupitelstva obce vytvořeny volební obvody, vybaví se úřední místnost na obecním úřadě počtem hlasovacích schránek odpovídajícím počtu volebních obvodů.

    (4) Obecní úřad zajistí technické a organizační opatření pro oddělené hlasování podle jednotlivých volebních obvodů.


    § 10

    Zrušuje se vyhláška ministerstva vnitra České republiky č. 381/1990 Sb., o úkolech národních výborů při zajišťování voleb do zastupitelstev v obcích.


    § 11

    Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem vyhlášení.


    Ministr:
    Ruml v. r.




    Příloha

    Jmenný soupis (kniha)


    1. Poř. č.
    2. příjmení a jméno
    3. rodné číslo
    4. část obce
    5. ulice
    6. č. p./č. or.
    7. čís. okr.
    8. dodatečné změny a záznamy
    9. zapsal dne


    Soupis podle okrsků (počítačové zpracování, popř. karta)


    1. č. okr.
    2. č. poř.
    3. příjmení a jméno
    4. rodné číslo
    5. část obce
    6. č. p./č. or.
    7. ulice
    8. poř. č. z jmen. soupisu
    9. poznámka




    1) § 3 zákona.

    2) § 16 odst. 2 zákona.

    3) § 3 zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.

    4) § 1 odst. 2 zákona ČNR č. 367/1990 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    5) § 2 zákona č. 135/1982 Sb., o hlášení a evidenci pobytu občanů.

    6) § 27 zákona.

    7) § 4 odst. 2 této vyhlášky.

    8) § 17 odst. 2 zákona.

    9) § 41 odst. 3 zákona.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • DEAL MONITOR
    • Investiční dotazník u právnických osob a test vhodnosti
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • DEAL MONITOR
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů

    Soudní rozhodnutí

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Smlouva o obchodním zastoupení (exkluzivně pro předplatitele)

    Stane-li se právo obchodního zástupce na zaplacení provize splatným nezávisle na tom, zda mu byl zastoupeným předán výkaz o dlužné provizi, který by obchodnímu zástupci umožnil...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.