epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Zákon ze dne 24. února 2000 o veřejné podpoře

    Sbírka:  59/2000 | Částka:  21/2000
    24.3.2000

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    59

    ZÁKON
    ze dne 24. února 2000
    o veřejné podpoře






          Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:


    ČÁST PRVNÍ

    OBECNÁ USTANOVENÍ

    § 1

    Předmět úpravy

          (1)  Tento zákon upravuje postup při posuzování slučitelnosti veřejné podpory se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody.1)

          (2)  Tento zákon se nevztahuje na veřejné podpory poskytované do oblasti zemědělství a rybolovu.

    § 2

    Veřejná podpora

          (1)  Veřejná podpora poskytovaná způsobem narušujícím nebo hrozícím narušením hospodářské soutěže tím, že zvýhodňuje určité podnikání2) nebo odvětví výroby, v míře, jíž může být dotčen obchod mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie, je neslučitelná se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody a je zakázána.

          (2)  Zákaz veřejné podpory podle odstavce 1 platí, pokud tento zákon nestanoví jinak nebo pokud Úřad pro ochranu hospodářské soutěže3) (dále jen ,,Úřad") nepovolil výjimku.

    § 3

    Základní pojmy

          Pro účely tohoto zákona se rozumí
    a)
    veřejnou podporou jakákoliv forma podpory, včetně programů veřejné podpory, nebo výhod zvýhodňujících podnikání2) nebo odvětví výroby poskytovaná Českou republikou, ministerstvem, jiným správním úřadem, orgánem samosprávy nebo poskytovaná z veřejných prostředků,
    b)
    veřejnými prostředky prostředky státního rozpočtu včetně prostředků splatných a neuhrazených, prostředky státních finančních aktiv,4) státních fondů, Fondu národního majetku České republiky,5) veřejného zdravotního pojištění, České národní banky sloužící bezpečnému fungování a účelnému rozvoji bankovního systému, prostředky rozpočtů územních samosprávných celků, prostředky právnických osob vlastněných státem plně nebo v míře, která mu v nich umožňuje vykonávat přímou nebo nepřímou kontrolu,6) pokud jsou tyto prostředky používány způsobem neodpovídajícím principům trhu, především principu dosažení nejvyšší míry zisku, anebo prostředky vyplývající z poskytnuté výhody,
    c)
    poskytovatelem veřejné podpory ten, kdo rozhoduje o jejím poskytnutí,
    d)
    navrhovatelem veřejné podpory orgán, v jehož čele stojí člen vlády České republiky, který předkládá vládě České republiky návrh na poskytnutí veřejné podpory nebo návrh programu veřejné podpory,
    e)
    příjemcem veřejné podpory právnická nebo fyzická osoba, v jejíž prospěch bylo rozhodnuto o poskytnutí veřejné podpory,
    f)
    mírou veřejné podpory podíl výše veřejné podpory k nákladům, které smějí být podpořeny, vyjádřený v procentech,
    g)
    orgánem veřejné správy orgán státní správy nebo orgán samosprávy,
    h)
    programem veřejné podpory souhrn podmínek pro poskytnutí jednotlivých veřejných podpor včetně stanovení jejich míry.


    ČÁST DRUHÁ

    VîJIMKY ZE ZÁKAZU VEŘEJNÜ PODPORY

    § 4

    Obecné výjimky

          (1)  Zákaz uvedený v ustanovení § 2 odst. 1 se nevztahuje na veřejnou podporu
    a)
    malého rozsahu poskytnutou příjemci v tříletém období počínajícím dnem, kdy bylo poskytování veřejné podpory zahájeno, celkově nepřesahující částku v Kč odpovídající 100 000 EUR v přepočtu kurzem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou platným ke dni prvního poskytnutí dané veřejné podpory, nezahrnující podporu při vývozu; tato výjimka neplatí pro veřejnou podporu poskytovanou uhelnému a ocelářskému průmyslu, dopravě a průmyslu stavby lodí,
    b)
    sociálního charakteru poskytovanou jednotlivým spotřebitelům za podmínky, že se poskytuje bez diskriminace založené na původu výrobků,
    c)
    určenou k náhradě škody způsobené živelní pohromou7) nebo jinou mimořádnou událostí.

          (2)  Úřad může vyhláškou povolit skupinovou výjimku ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1, zejména veřejné podpory ve prospěch malého a středního podnikání, veřejné podpory vědě a výzkumu, veřejné podpory na ochranu životního prostředí, veřejné podpory zaměstnanosti a vzdělávání, veřejné podpory regionálního charakteru.

    § 5

    Zvláštní výjimky

          Úřadem může být rozhodnutím povolena výjimka ze zákazu veřejné podpory podle § 2 odst. 1, zejména u veřejných podpor, které mají
    a)
    napomoci hospodářskému rozvoji oblastí s mimořádně nízkou životní úrovní nebo vysokou nezaměstnaností, tj. veřejné podpory regionálního charakteru,
    b)
    přispět uskutečnění některého významného projektu společného zájmu České republiky a Evropské Unie (dále jen ,,společný zájem") nebo napravit vážnou poruchu v hospodářství České republiky,
    c)
    usnadnit rozvoj určitých hospodářských aktivit nebo oblastí, pokud nemění podmínky obchodu mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie v míře, jež by byla v rozporu se společným zájmem,
    d)
    napomoci kultuře a zachování kulturního dědictví, jestliže neovlivní podmínky obchodu mezi Českou republikou a členskými státy Evropské Unie a hospodářské soutěže v míře odporující společnému zájmu.


    ČÁST TŘETÍ

    ŘÍZENÍ O POVOLOVÁNÍ VîJIMEK
    PŘED ÚŘADEM

    § 6

    Průběh řízení

          (1)  Řízení o povolení výjimky se zahajuje buď na základě ,,Žádosti o povolení výjimky" podle vzoru uvedeného v příloze tohoto zákona, kterou podává Úřadu poskytovatel veřejné podpory, je-li poskytovatelem veřejné podpory vláda České republiky, navrhovatel veřejné podpory (dále jen ,,účastník řízení"), nebo z vlastního podnětu Úřadu.

          (2)  Úřad může v průběhu řízení vyzvat jeho účastníka k potřebné součinnosti, zejména k doplnění údajů potřebných k posouzení žádosti.

          (3)  Po posouzení žádosti vydá Úřad rozhodnutí o slučitelnosti veřejné podpory se závazky České republiky vyplývajícími z Evropské dohody, jímž výjimku z obecného zákazu poskytnutí veřejné podpory uvedeného v ustanovení § 2 odst. 1
    a)
    povolí,
    b)
    povolí pouze za stanovených podmínek, nebo
    c)
    nepovolí.

          (4)  Úřad zahájené řízení rozhodnutím zastaví, jestliže
    a)
    zjistí, že se v posuzovaném případě nejedná o veřejnou podporu,
    b)
    účastník řízení neposkytne Úřadu potřebnou součinnost nutnou k vydání rozhodnutí, zejména nedoplní-li údaje potřebné k posouzení žádosti.

          (5)  Proti rozhodnutí Úřadu podle této části s výjimkou odstavce 4 nelze podat rozklad. Rozhodnutí Úřadu je přezkoumatelné soudem.

    § 7

          (1)  Požádá-li Komise Evropských
    společen-ství8) o konzultaci,9) Úřad takovou konzultaci zahájí a bezodkladně informuje poskytovatele a navrhovatele veřejné podpory.

          (2)  Po dobu konzultací Úřad svým rozhodnutím řízení přeruší. Pokud je řízení přerušeno, lhůty podle tohoto zákona neběží.

          (3)  Vydá-li Výbor přidružení10) po projednání veřejné podpory doporučení, postupuje Úřad v souladu s tímto doporučením.

    § 8

          Zaměstnanci Úřadu, jakož i ti, kteří byli pověřeni plněním úkolů náležejících do působnosti tohoto Úřadu, jsou povinni zachovávat mlčenlivost o skutečnostech tvořících obchodní tajemství11) podniků, o nichž se dozvěděli při plnění úkolů, a to i po skončení pracovního poměru k Úřadu.12)


    ČÁST ČTVRTÁ

    INFORMAČNÍ POVINNOST, EVIDENCE A KONTROLA POSKYTOVÁNÍ VEŘEJNîCH PODPOR

    § 9

          (1)  Poskytovatel veřejné podpory, je-li poskytovatelem veřejné podpory vláda České republiky, navrhovatel je povinen informovat Úřad o poskytnuté veřejné podpoře.

          (2)  Úřad vede evidenci poskytnutých veřejných podpor a kontroluje, zda byly poskytnuty v souladu s tímto zákonem.

          (3)  Úřad může u příjemce veřejné podpory kontrolovat, zda byla tato veřejná podpora využita v souladu s tímto zákonem.

          (4)  Příjemce veřejné podpory je povinen Úřadu poskytnout úplné a pravdivé podklady a informace potřebné pro provedení kontroly podle odstavce 3.

          (5)  Při kontrole podle odstavce 3 Úřad postupuje podle zvláštního právního předpisu.13)
    ČÁST PÁTÁ

    ŘÍZENÍ O ZRUŠENÍ POSKYTNUTÜ VEŘEJNÜ PODPORY

    § 10

          (1)  Řízení o zrušení poskytnuté veřejné podpory se zahajuje z podnětu Úřadu, a to nejpozději do 10 let od poskytnutí veřejné podpory.

          (2)  Účastníkem řízení podle této části je poskytovatel, nebo je-li poskytovatelem veřejné podpory vláda České republiky, navrhovatel a příjemce veřejné podpory.

          (3)  Účastníci řízení jsou povinni poskytnout Úřadu na jeho vyžádání veškeré úplné a pravdivé podklady a informace potřebné pro jeho rozhodnutí.

          (4)  Úřad uloží poskytovateli, nebo navrhovateli povinnost neprodleně zastavit poskytování veřejné podpory, zjistí-li, že
    a)
    poskytnutá nebo poskytovaná veřejná podpora byla poskytnuta v rozporu s rozhodnutím Úřadu podle § 6 odst. 3, nebo
    b)
    veřejná podpora byla poskytnuta před nabytím právní moci rozhodnutí, nevztahuje-li se na ni § 4,
    c)
    veřejná podpora není příjemcem využívána v souladu s podmínkami stanovenými v rozhodnutí podle § 6 odst. 3.

          (5)  Úřad vydá v případech uvedených v odstavci 4 písm. a) a c) rozhodnutí o povinnosti
    a)
    poskytovatele, nebo navrhovatele upravit podmínky poskytování veřejné podpory v Úřadem stanovené lhůtě, nebo
    b)
    příjemce odvést veřejnou podporu poskytovateli, je-li poskytovatelem vláda České republiky, navrhovateli v Úřadem stanovené lhůtě, a to ode dne, kdy veřejná podpora nebyla poskytnuta v souladu s tímto zákonem, nevznikla-li již příjemci povinnost odvést poskytnutou veřejnou podporu podle zvláštního právního předpisu.14)

          (6)  Příjemce je zároveň povinen uhradit úrok za každý den ode dne, kdy veřejná podpora nebyla poskytnuta či využita v souladu s tímto zákonem, ve výši odpovídající diskontní úrokové sazbě České národní banky zvýšené o 4 procentní body platné vždy v první den příslušného kalendářního čtvrtletí, je-li veřejná podpora odváděna podle tohoto zákona. Úroky se odvádějí do státního rozpočtu. Úroky vybírá a vymáhá Úřad.

          (7)  V případě, že veřejná podpora nebyla poskytnuta ze strany poskytovatele v souladu s tímto zákonem a poskytovatelem je stát či územní samosprávný celek v rámci samostatné působnosti, odpovídá poskytovatel za případnou škodu, která příjemci vznikla, podle zvláštního právního předpisu.15)

          (8)  V případě, že rozhodnutí o zrušení poskytnuté veřejné podpory vychází z rozhodnutí o slučitelnosti podle § 6 odst. 3, které není v souladu s tímto zákonem, odpovídá Úřad za případnou škodu podle zvláštního zákona.15)

          (9)  Jestliže Úřad zjistí, že veřejná podpora nebyla poskytnuta nebo využita v rozporu s tímto zákonem, vydá rozhodnutí, jímž řízení zastaví.

          (10)  Proti rozhodnutí Úřadu podle části páté se nelze odvolat ani podat rozklad. Rozhodnutí Úřadu je přezkoumatelné soudem ve lhůtě 10 měsíců od doručení rozhodnutí Úřadu o zrušení poskytnuté veřejné podpory.

    § 11

    Pokuty

          (1)  Za nesplnění informační povinnosti podle § 9 odst. 1 může Úřad uložit poskytovateli nebo navrhovateli pokutu do výše 1 % z poskytnuté veřejné podpory.

          (2)  Za nesplnění povinnosti podle § 9 odst. 4 může Úřad uložit příjemci veřejné podpory pokutu až do výše 500 000 Kč.

          (3)  Za nesplnění vykonatelného rozhodnutí vydaného podle § 10 odst. 4 může Úřad uložit účastníkům řízení pokutu až do výše poskytnuté veřejné podpory.

          (4)  Pokutu podle předchozích odstavců lze uložit do 3 let od zjištění porušení povinnosti, nejpozději však do 10 let, kdy byla tato povinnost porušena.

          (5)  Pokuty vybírá a vymáhá Úřad a jsou příjmem státního rozpočtu.


    ČÁST ŠESTÁ

    PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    § 12

          Úřad do jednoho roku od nabytí účinnosti tohoto zákona zpracuje seznam poskytovaných veřejných podpor a programů veřejných podpor, včetně veřejných podpor, jejichž poskytování bylo zahájeno a nebylo ukončeno před účinností tohoto zákona.

    § 13

          K provedení § 9 vydá Úřad vyhlášku upravující lhůty, ve kterých je informační povinnost plněna, a obsah informační povinnosti jako označení příjemce, výše a forma dané veřejné podpory, prohlášení, že nebyl překročen stanovený limit, a další informace požadované vždy podle jednotlivého druhu veřejné podpory.

    § 14

          (1)  Úřad zveřejňuje rozhodnutí vydaná podle tohoto zákona ve Sbírce rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

          (2)  Lhůtu podle § 6 odst. 1 lze aplikovat nejdříve ke dni 11. července 1998, kdy nabylo účinnosti rozhodnutí č. 1/1998 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé ze dne 24. června 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře.

    § 15

          Pokud tento zákon nestanoví jinak, pro řízení před Úřadem se použijí ustanovení správního řádu16) s výjimkou § 6, 8, 13, 14, 26, 29, 30, 45, 50, § 51 odst. 2, § 53 až 61, § 65, 66, 67 a 69.

    § 16

          Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. května 2000.




    Klaus
    v. r.


    Havel
    v. r.


    Zeman v. r.



    Příloha k zákonu č. 59/2000 Sb.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Čl. 64 sdělení č. 7/1995 Sb., o sjednání Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na straně jedné a Českou republikou na straně druhé.
    2)
    Zákon č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
    3)
    Zákon č. 273/1996 Sb., o působnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, ve znění zákona č. 187/1999 Sb.
    4)
    § 18 odst. 1 zákona č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí v České republice (rozpočtová pravidla republiky).
    5)
    Zákon č. 171/1991 Sb., o působnosti orgánů České republiky ve věcech převodů majetku státu na jiné osoby a o Fondu národního majetku České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
    6)
    § 8 odst. 2 zákona č. 63/1991 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, ve znění zákona č. 286/1993 Sb.
    7)
    § 24 odst. 10 zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů.
    8)
    Čl. 1 sdělení č. 225/1998 Sb., o přijetí rozhodnutí č. 1/1998 Rady přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé ze dne 24. června 1998 o přijetí prováděcích pravidel pro uplatnění ustanovení o státní podpoře uvedených v článku 64 (1) (iii) a (2), podle článku 64 (3) Evropské dohody zakládající přidružení mezi Evropskými společenstvími a jejich členskými státy na jedné straně a Českou republikou na straně druhé.
    9)
    Čl. 7 sdělení č. 225/1998 Sb.
    10)
    Čl. 104 a následující sdělení č. 7/1995 Sb.
    11)
    § 17 zákona č. 513/1991 Sb.
    12)
    Zákon č. 65/1965 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.
    13)
    Zákon č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů.
    14)
    Například § 30 zákona č. 576/1990 Sb.
    15)
    Zákon č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem a o změně zákona České národní rady č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich činnosti (notářský řád).
    16)
    Zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění zákona č. 29/2000 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 09.09.2025Techniky přesvědčivé argumentace – nejen u soudu (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 10.09.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 10.09.2025Shareholders' agreement aneb Co by si měli společníci mezi sebou upravit (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 11.09.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Flexinovela a změny v oblasti jiných důležitých osobních překážek v práci
    • Soudní ombudsman jako most mezi soudy, advokacií a veřejností
    • Odměna advokáta
    • Odměna obhájce
    • Byznys a paragrafy, díl 17.: Přístup do datové schránky právnické osoby při úmrtí jednatele
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Sankce Evropské unie proti Rusku a jejich dopad na obchodní smlouvy
    • Praktické dopady tzv. flexi novely zákoníku práce na běh a délku výpovědní doby
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Specifika výpovědi podnájemní smlouvy bytu optikou judikatury Nejvyššího soudu
    • Smlouva uzavřená mezi studentem a soukromou vysokou školou jako smlouva spotřebitelská – nález Ústavního soudu ze dne 5. února 2025, sp. zn. IV. ÚS 2093/24
    • Nárok na pobídkovou složku mzdy podmíněný dodržováním pracovních povinností a její krácení za jejich nedodržování
    • 10 otázek pro ... Moniku Novotnou
    • Druhá vlna povinností dle AI Aktu
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Praktické dopady tzv. flexi novely zákoníku práce na běh a délku výpovědní doby

    Soudní rozhodnutí

    Odměna obhájce

    Ustanovení § 151 odst. 2 trestního řádu nezakládá bez dalšího nárok obhájce na odměnu a náhradu hotových výdajů za jakýkoli úkon právní služby poskytnutý obviněnému v...

    Podmíněné propuštění (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud se obecné soudy při posuzování podmínek pro podmíněné propuštění omezí na pouhé matematické sečtení kázeňských odměn a počtu trestních odsouzení a z možnosti...

    Poučovací povinnost (exkluzivně pro předplatitele)

    Pokud by odvolací soud založil svůj procesní postup pouze na nesprávném právním posouzení závěrů plynoucích z právně závazného názoru v rozhodnutí dovolacího soudu bez toho, aby...

    Právo na informace (exkluzivně pro předplatitele)

    Právo stěžovatele na informace podle čl. 17 odst. 1 a 5 Listiny je porušeno, jestliže povinný subjekt podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím neposkytl...

    Smluvní pokuta (exkluzivně pro předplatitele)

    Procesní úkon (námitku), jímž se dovolává nepřiměřenosti nároku na smluvní pokutu, může dlužník vznést v řízení kdykoliv, a to až do okamžiku rozhodnutí odvolacího soudu. Je...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.