epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Nařízení Vlády ze dne 18. dubna 2001 k provedení zákona o požární ochraně

    Sbírka:  172/2001 | Částka:  65/2001
    22.5.2001

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    172

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 18. dubna 2001
    k provedení zákona o požární ochraně






          Vláda nařizuje podle § 30 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění zákona č. 237/2000 Sb., (dále jen ,,zákon"):

    ČÁST PRVNÍ

    DRUHY DOKUMENTACE POŽÁRNÍ OCHRANY KRAJ®, OKRESNÍCH ÚŘAD® A OBCÍ, JEJICH OBSAH A VEDENÍ

    HLAVA I

    DRUHY DOKUMENTACE POŽÁRNÍ OCHRANY

    § 1

          (1)  Dokumentaci požární ochrany kraje tvoří
    a)
    koncepce požární ochrany kraje,1)
    b)
    roční zpráva o stavu požární ochrany kraje,2)
    c)
    požární poplachový plán kraje,
    d)
    dokumentace k zabezpečení

          1.  plošného pokrytí kraje jednotkami požární ochrany,
          2.  zdrojů vody k hašení požárů,
    e)
    dokumentace k zabezpečení požární ochrany

          1.  v době zvýšeného nebezpečí vzniku požáru,
          2.  v budovách zvláštního významu,
          3.  při akcích, kterých se zúčastňuje větší počet osob.

          (2)  Dokumentaci požární ochrany okresního úřadu tvoří
    a)
    požární poplachový plán okresu,
    b)
    dokumentace o určení zdrojů vody pro hašení požárů,
    c)
    dokumentace k zabezpečení požární ochrany

          1.  v době zvýšeného nebezpečí vzniku požáru,
          2.  při akcích, kterých se zúčastňuje větší počet osob.

          (3)  Dokumentaci požární ochrany obce tvoří
    a)
    dokumentace o zřízení jednotky sboru dobrovolných hasičů obce nebo společné jednotky požární ochrany,
    b)
    řád ohlašovny požárů,
    c)
    dokumentace k zabezpečení preventivně výchov-né činnosti,
    d)
    požární řád obce,
    e)
    dokumentace k zabezpečení

          1.  požární ochrany při akcích, kterých se zúčastňuje větší počet osob,
          2.  úkolů požární ochrany pro období stavu ohrožení státu a válečného stavu,
    f)
    plán výkonu služby členů jednotek sboru dobrovolných hasičů vybraných obcí (§ 20 odst. 2), a to včetně jejich pohotovosti mimo pracoviště.

          (4)  Součástí dokumentace požární ochrany krajů, okresních úřadů a obcí je také další dokumentace obsahující podmínky požární bezpečnosti zpracovávaná a vedená podle zvláštních právních předpisů.3)

    HLAVA II

    OBSAH A VEDENÍ DOKUMENTACE POŽÁRNÍ OCHRANY

    § 2

    Koncepce požární ochrany kraje

          Koncepce požární ochrany kraje1)obsahuje
    a)
    všeobecnou charakteristiku kraje se základními demografickými a geografickými údaji o kraji, s charakteristikou hospodářství, kulturních a historických objektů se zřetelem na jejich potřeby k zabezpečení požární ochrany a záchranných a likvidačních prací,
    b)
    určení rizik požárů a rizik ostatních mimořádných událostí na území kraje,
    c)
    způsob předcházení rizikům a přípravu na mimořádné události a jejich řešení, plnění úkolů hasičského záchranného sboru kraje a jednotek sboru dobrovolných hasičů obcí a podmínky pro jejich činnost a činnost integrovaného záchranného sy-stému,
    d)
    střednědobé a dlouhodobé úkoly se zřetelem na zvládání možného ohrožení podle písmene b), řešení požární ochrany a její materiální a technické zabezpečení.

    § 3

    Roční zpráva o stavu požární ochrany kraje

          (1)  Roční zpráva o stavu požární ochrany kraje2) obsahuje vyhodnocení
    a)
    výkonu státního požárního dozoru,
    b)
    preventivně výchovné činnosti,
    c)
    záchranných a likvidačních prací včetně příslušných statistických údajů,
    d)
    plnění úkolů uvedených v koncepci požární ochrany.

          (2)  Roční zpráva o stavu požární ochrany kraje se člení na údaje za kraj a na údaje za jednotlivé okresy v kraji.

    § 4

    Požární poplachový plán kraje

          (1)  Požární poplachový plán kraje obsahuje zásady součinnosti jednotek požární ochrany v kraji při hašení požárů, při provádění záchranných prací na celém území kraje a při poskytování mezikrajské a mezinárodní pomoci.

          (2)  Požární poplachový plán kraje rovněž zahrnuje poplachový plán integrovaného záchranného systému kraje zpracovávaný podle zvláštního právního předpisu.4)

          (3)  Požární poplachový plán kraje je trvale uložen na územně příslušném operačním a informačním středisku hasičského záchranného sboru kraje5) (dále jen ,,operační a informační středisko") a je průběžně aktualizován.

    § 5

    Dokumentace k zabezpečení plošného pokrytí území kraje jednotkami požární ochrany

          (1)  Dokumentace k zabezpečení plošného pokrytí kraje jednotkami požární ochrany (dále jen ,,plošné pokrytí") obsahuje
    a)
    stanovení stupně nebezpečí území obce podle demografických údajů, počtu požárů a charakteru území,
    b)
    seznam jednotek požární ochrany zabezpečujících plošné pokrytí, jejich dislokaci a předurčení podle základní tabulky plošného pokrytí6) pro jednot-livá katastrální území obcí,
    c)
    cílové početní stavy jednotek požární ochrany s územní působností a jejich vybavení věcnými prostředky požární ochrany a požární technikou,
    d)
    seznamy jednotek požární ochrany předurčených pro systémy záchranných prací, zejména při dopravních nehodách, živelních pohromách, haváriích a pro ochranu obyvatelstva,
    e)
    způsob, kterým kraj finančně zabezpečí plošné pokrytí.

          (2)  Plošné pokrytí se aktualizuje podle změn požárního nebezpečí území obcí a podle akceschopnosti jednotek požární ochrany.

    § 6

    Dokumentace kraje k zabezpečení zdrojů vody k hašení požárů

          Dokumentace k zabezpečení zdrojů vody k hašení požárů obsahuje určení těchto zdrojů, podmínky jejich trvalé použitelnosti pro hašení požárů a pro záchranné práce, zejména podmínky pro dostupnost k tomuto zdroji a pro odběr vody, a způsob zabezpečení stanovených podmínek.

    § 7

    Dokumentace k zabezpečení požární ochrany v době zvýšeného nebezpečí vzniku požárů

          (1)  Dokumentace kraje k zabezpečení požární ochrany v době zvýšeného nebezpečí vzniku požárů obsahuje
    a)
    vymezení doby, míst a okolností zvýšeného nebezpečí vzniku požárů, pokud území přesahuje jeden správní obvod okresního úřadu, a stanovení způsobu jejího vyhlášení,
    b)
    stanovení podmínek požární bezpečnosti v době zvýšeného nebezpečí vzniku požárů.

          (2)  Dokumentace okresního úřadu k zabezpečení požární ochrany v době zvýšeného nebezpečí vzniku požárů obsahuje
    a)
    vymezení doby, míst a okolností zvýšeného nebezpečí vzniku požárů,
    b)
    stanovení způsobu jejich vyhlášení a podmínek požární bezpečnosti v době zvýšeného nebezpečí vzniku požárů.

    § 8

    Dokumentace o zabezpečení požární ochrany v budovách zvláštního významu

          Dokumentace o zabezpečení požární ochrany v budovách zvláštního významu obsahuje
    a)
    vymezení budov zvláštního významu,
    b)
    stanovení podmínek požární bezpečnosti a podmínek pro hašení požárů a pro záchranné práce v budovách zvláštního významu,
    c)
    způsob zabezpečení podmínek stanovených podle písmene b).

    § 9

    Dokumentace k zabezpečení požární ochrany při akcích, kterých se zúčastňuje větší počet osob

          Dokumentace k zabezpečení požární ochrany při akcích, kterých se zúčastňuje větší počet osob, obsahuje
    a)
    vymezení druhů akcí, kterých se zúčastňuje větší počet osob, pro něž stanoví podmínky požární bezpečnosti

          1.  kraj,
          2.  okresní úřad,
          3.  obec,
    b)
    stanovení podmínek požární bezpečnosti při akcích podle písmene a) a způsob jejich zabezpečení.

    § 10

    Požární poplachový plán okresu

          (1)  Do požárního poplachového plánu okresu jsou zařazeny jednotky požární ochrany a dalších složek integrovaného záchranného systému7) a je v něm upraveno jejich povolávání v rámci operačního řízení ke zdolávání požárů a k záchranným pracím.

          (2)  Požární poplachový plán okresu se zpracovává v souladu s plošným pokrytím a předurčeností některých jednotek požární ochrany pro speciální činnosti, zejména likvidaci následků dopravních nehod a mimořádných událostí s nebezpečnými látkami.

          (3)  Požární poplachový plán okresu obsahuje
    a)
    stupně požárního poplachu,
    b)
    způsob jejich vyhlašování,
    c)
    činnost ohlašoven požárů a územně příslušného operačního a informačního střediska.5)

          (4)  V rámci požárního poplachového plánu okre-su se vyhlašují první až třetí a zvláštní stupeň poplachu.

          (5)  Stupeň požárního poplachu vychází z potřeby nasazení sil a prostředků jednotek požární ochrany ke zdolávání požárů a k záchranným pracím. Rozdělení jednotek požární ochrany do jednotlivých stupňů poplachu a jejich předurčenost pro obce nebo objekty se stanovuje v příloze požárního poplachového plánu okresu.

          (6)  Požární poplachový plán okresu je průběžně aktualizován, je trvale uložen na územně přísluš- ném operačním a informačním středisku5) a seznam sil a prostředků jednotek požární ochrany pro první stupeň poplachu obdrží ohlašovny požárů obcí a právnické osoby a podnikající fyzické osoby, které zřizují jednotku požární ochrany.

    § 11

    Dokumentace okresního úřadu o určení zdrojů vody pro hašení požárů

          Dokumentace o určení zdrojů vody pro hašení požárů obsahuje seznam zdrojů vody pro hašení požárů a záchranné práce.

    § 12

    Dokumentace o zřízení jednotky sboru dobrovolných hasičů obce, požární hlídky nebo společné jednotky požární ochrany

          Dokumentaci tvoří
    a)
    zřizovací listina, pokud se zřizuje jednotka sboru dobrovolných hasičů obce nebo požární hlídka,8)
    b)
    příslušná smlouva, pokud se zřizuje společná jednotka požární ochrany,9)
    c)
    stejnopis jmenovacího dekretu velitele jednotky,
    d)
    seznam členů a dokumentace o jejich odborné způsobilosti a doklad o jejich zdravotní způsobilosti pro výkon služby v jednotce sboru dobrovolných hasičů obce.

    § 13

    Řád ohlašovny požárů v obci

          (1)  Řád ohlašovny požárů10) upravuje
    a)
    způsob přijímání hlášení o vzniku požáru v obci,
    b)
    vyhlášení požárního poplachu místní jednotce požární ochrany a její vyslání na místo události,
    c)
    oznámení požáru na územně příslušné operační a informační středisko,5)
    d)
    pravidla pro vyhlášení požárního poplachu v obci včetně náhradního opatření pro případ poruchy spojovacích prostředků nebo požárně bezpečnostních zařízení.

          (2)  Součástí řádu ohlašovny požárů je
    a)
    seznam sil a prostředků jednotek požární ochrany z požárního poplachového plánu okresu podle § 10 odst. 6,
    b)
    seznam důležitých telefonních čísel, zejména na územně příslušné operační a informační středisko, na jednotky požární ochrany zařazené do prvního stupně požárního poplachu pro obec dle požárního poplachového plánu okresu a na pohotovostní služby.

          (3)  Řád ohlašovny požárů se pravidelně aktualizuje a udržuje v souladu se skutečným stavem.

    § 14

    Dokumentace k zabezpečení preventivně výchovné činnosti v obci

          (1)  Dokumentace k zabezpečení preventivně výchovné činnosti na úseku požární ochrany (dále jen ,,preventivně výchovná činnost") obsahuje
    a)
    rozpracování zaměření preventivně výchovné činnosti, stanovené Ministerstvem vnitra,11) podle místních podmínek,
    b)
    plán preventivně výchovné činnosti zpracovaný zpravidla na roční období,
    c)
    vyhodnocení preventivně výchovných akcí.

          (2)  Při zpracování dokumentace obec spolupracuje zejména s hasičským záchranným sborem kraje, občanskými sdruženími a obecně prospěšnými společnostmi působícími na úseku požární ochrany.

    § 15

    Požární řád obce

          (1)  Požární řád obce upravuje organizaci a zásady zabezpečení požární ochrany v obci a obsahuje
    a)
    vymezení činnosti osob pověřených zabezpečováním požární ochrany v obci,

    b)
    podmínky požární bezpečnosti při činnostech, v objektech nebo v době zvýšeného nebezpečí vzniku požáru se zřetelem na místní situaci,
    c)
    způsob nepřetržitého zabezpečení požární ochrany v obci,
    d)
    kategorii jednotky sboru dobrovolných hasičů obce, její početní stav a vybavení,
    e)
    přehled o zdrojích vody pro hašení požárů a podmínky jejich trvalé použitelnosti,
    f)
    stanovení dalších zdrojů vody pro hašení požárů a podmínky pro zajištění jejich trvalé použitelnosti,
    g)
    seznam ohlašoven požárů a dalších míst odkud lze hlásit požár, jejich označení, přičemž ohlašovny požárů jsou označeny tabulkou ,,Ohlašovna požárů" a další místa pro hlášení požárů tabulkou ,,Zde hlaste požár" nebo symbolem telefonního čísla 150,
    h)
    způsob vyhlášení požárního poplachu v obci.

          (2)  Součástí požárního řádu obce je seznam sil a prostředků jednotek požární ochrany z požárního poplachového plánu okresu podle § 10 odst. 6.

    § 16

    Dokumentace obce k zabezpečení úkolů požární ochrany pro období stavu ohrožení státu a válečného stavu

          Dokumentace obce k zabezpečení úkolů požární ochrany pro období stavu ohrožení státu a válečného stavu12) obsahuje
    a)
    seznamy osob určených do jednotky sboru dobrovolných hasičů obce a v případě, že obec uvedenou jednotku nemá, seznam osob určených obcí do požární hlídky,13)
    b)
    plán požárních preventivních opatření na úseku požární ochrany v období stavu ohrožení státu a válečného stavu.

    § 17

    Způsob uložení a kontroly dokumentace požární ochrany kraje, okresního úřadu a obce

          (1)  Dokumentace se ukládá takovým způsobem, aby byla k dispozici zejména orgánům krajů a obcí, okresním úřadům a kontrolním orgánům.

          (2)  Ověření aktuálnosti dokumentace požární ochrany krajů, okresních úřadů a obcí, případně vyhodnocení její účinnosti provádí ten, kdo dokumentaci vydal, a to jedenkrát ročně.

    ČÁST DRUHÁ

    MINIMÁLNÍ PODMÍNKY A ROZSAH POSKYTOVÁNÍ PÜČE ZASAHUJÍCÍM OSOBÁM

    § 18

    Minimální podmínky a rozsah poskytování péče

          (1)  Minimálními podmínkami a rozsahem poskytování péče (dále jen ,,minimální podmínky péče") zasahujícím příslušníkům jednotky hasičského záchranného sboru, členům jednotky sboru dobrovolných hasičů obce, členům jednotky sboru dobrovolných hasičů podniku, zaměstnancům zařazeným v jednotce hasičského záchranného sboru podniku a příslušníkům vojenské hasičské jednotky, jakož i osobám vyzvaným k poskytnutí osobní pomoci se rozumí zajištění
    a)
    ochranných nápojů, vyžaduje-li zásah použití speciálních ochranných prostředků v nepřetržité délce 30 minut nebo provádí-li se zásah za extrémních povětrnostních podmínek po dobu nejméně 2 hodin,
    b)
    stravování, jde-li o práci při zásahu trvající nepřetržitě po dobu nejméně 4 a půl hodiny,
    c)
    vhodného místa pro odpočinek, případně ubytování, trvá-li práce při zásahu déle než 12 hodin.

          (2)  Osobám, které byly vyzvány k poskytnutí osobní pomoci a provádějí práci v místech ohrožení jejich zdraví nebo života, se poskytuje odborný dohled a zapůjčují se jim odpovídající osobní ochranné pracov-ní prostředky pro bezpečnost a ochranu zdraví při práci.

          (3)  Za zabezpečení minimálních podmínek péče odpovídá velitel zásahu.14)

    § 19

    Náklady na zabezpečení minimálních podmínek péče

          (1)  Náklady spojené s poskytováním ochranných nápojů podle § 18 odst. 1 písm. a) jsou limitovány do výše dolní hranice stanovené sazby stravného podle zvláštních právních předpisů, které stanoví výši sazeb stravného při pracovní cestě zaměstnanců v pracovním poměru,15) a jde-li o příslušníky vojenské hasičské jednotky, hranicí stanovené sazby stravného podle zvláštního právního předpisu, který stanoví výši sazeb stravného při služební cestě vojáka z povolání.16) Výše nákladů na stravování poskytované podle § 18 odst. 1 písm. b) v závislosti na délce trvání zásahu a fyzické náročnosti prací činí částku rovnající se 1,75 až 2,25ná-sobku příslušné hranice podle věty první. Výsledná částka se zaokrouhluje na celé koruny do výše 50 haléřů směrem dolů a od 50 haléřů včetně směrem nahoru.

          (2)  Délka zásahu se posuzuje jako doba trvání pracovní (služební) cesty podle zvláštních právních předpisů.

          (3)  Při ubytování podle § 18 odst. 1 písm. c) se hradí prokázané výdaje na zajištění odpočinku nebo poskytnuté ubytování.

          (4)  V případě nebezpečí z prodlení může náklady na zabezpečení minimálních podmínek péče uhradit na-místo obce Hasičský záchranný sbor České republi-ky.17) Náhradu takto vynaložených výdajů poskytne Hasičskému záchrannému sboru České republiky obec v rozsahu povinností stanovených jí zákonem.18)


    ČÁST TŘETÍ

    SYSTÜM PRACOVNÍ POHOTOVOSTI MIMO PRACOVIŠTĚ ČLEN® JEDNOTEK SBORU DOBROVOLNîCH HASIČ® VYBRANîCH OBCÍ A ODMĚNA ZA NI

    § 20

    Systém pracovní pohotovosti

          (1)  Členové sboru dobrovolných hasičů vybraných obcí19) kategorie jednotka požární ochrany JPO II20) (dále jen ,,jednotka") jsou určeni velitelem jednotky k pracovní pohotovosti mimo pracoviště, kterým je hasičská zbrojnice, (dále jen ,,pohotovost"). Velitel jednotky pro systém pohotovosti zpracovává plán výkonu služby členů jednotky (dále jen ,,plán"), kterým rovněž určuje členy jednotky k pohotovosti pro provádění požárního zásahu nebo záchranných prací jednotkou.21)

          (2)  Plán se sestavuje tak, aby jednotka byla akceschopná (§ 23), přičemž se pohotovost členů jednotky organizuje na směny po dnech nebo v týdenním režimu.

    § 21

    Odměna za pohotovost

          Odměna za pohotovost u členů jednotky v pracovním poměru činí v pracovní dny 15 %, ve dnech pracovního klidu 25 % průměrného hodinového výdělku podle zvláštního právního předpisu,22) a to za každou hodinu vykonané doby pohotovosti; u členů jednotky činných na základě dohody o pracovní činnosti se postupuje obdobně.

    ČÁST ČTVRTÁ

    ZP®SOB POSKYTOVÁNÍ NÁHRADY UŠLÜHO VîDĚLKU ČLEN®M JEDNOTEK SBORU DOBROVOLNîCH HASIČ® OBCE

    § 22

          (1)  Členům jednotek sboru dobrovolných hasičů obce, kteří se zúčastní zásahu, nařízeného cvičení anebo nařízené odborné přípravy v době, ze které jim plynou příjmy z podnikání nebo jiné samostatně výdělečné činnosti, náleží za každou započatou hodinu této doby náhrada ušlého výdělku.

          (2)  Náhrada ušlého výdělku podle odstavce 1 se vypočte jako podíl průměrné mzdy v národním hospodářství vyhlašované Ministerstvem práce a sociálních věcí ve Sbírce zákonů za první až třetí čtvrtletí předchozího kalendářního roku a počtu pracovních hodin stanovených zvláštním právním předpisem připadajících na kalendářní měsíc, v němž došlo ke ztrátě na výdělku.


          (3)  Nárok na náhradu podle odstavce 1 je nutno uplatnit u obce do 1 měsíce ode dne vzniku nároku, jinak tento nárok zanikne.

    ČÁST PÁTÁ

    PODMÍNKY AKCESCHOPNOSTI JEDNOTEK SBORU DOBROVOLNîCH HASIČ® VYBRANîCH OBCÍ

    § 23

          (1)  Akceschopnost jednotky sboru dobrovolných hasičů vybraných obcí je zajištěna její organizační, technickou a odbornou připraveností k plnění základních úkolů podle zákona23) a k plnění úkolů na úseku civilní ochrany24) a ochrany obyvatelstva.25)

          (2)  Organizační připraveností je základní početní stav členů v jednotce sboru dobrovolných hasičů vybrané obce a její funkční složení, stanovené zvláštním právním předpisem s přihlédnutím ke kategorii jednotky v plošném pokrytí,6) a zajištění výjezdu družstva nebo alespoň družstva o zmenšeném početním stavu po vyhlášení požárního poplachu jeho členům v požadovaném čase.

          (3)  Odbornou připraveností je odborná způsobilost velitelů a strojníků jednotky sboru dobrovolných hasičů vybrané obce a pravidelná odborná příprava členů této jednotky.

          (4)  Technickou připraveností je vybavení jednotky sboru dobrovolných hasičů vybrané obce odpovídající požární technikou podle zvláštního právního předpisu a věcnými prostředky požární ochrany a její použitelnost k provádění zásahu včetně odpovídajícího technického stavu.

          (5)  Pokud jednotky sboru dobrovolných hasičů vybraných obcí nemohou akceschopnost udržet nepřetržitě, oznámí bezodkladně tuto skutečnost územně příslušnému operačnímu a informačnímu středisku hasičského záchranného sboru kraje.

    ČÁST ŠESTÁ

    PŘECHODNÁ A ZÁVĚREČNÜ USTANOVENÍ

    § 24

          (1)  Kraj zajistí vypracování a vedení dokumentace požární ochrany podle § 1 odst. 1 nejpozději do 9 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení.

          (2)  Dokumentace požární ochrany vedená okresními úřady a obcemi podle dosavadních právních předpisů musí být uvedena do souladu s tímto nařízením nejpozději do 9 měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení.

    § 25

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vyhlášení.




    Předseda vlády:


    Ing. Zeman v. r.



    Ministr vnitra:


    Mgr. Gross v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    § 26 odst. 2 písm. a) zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    2)
    § 26 odst. 2 písm. n) zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    3)
    Například zákon č. 353/1999 Sb., o prevenci závažných havárií způsobených vybranými nebezpečnými chemickými látkami a chemickými přípravky a o změně zákona č. 425/1990 Sb., o okresních úřadech, úpravě jejich působnosti a o některých dalších opatřeních s tím souvisejících, ve znění pozdějších předpisů, (zákon o prevenci závažných havárií), ve znění zákona č. 258/2000 Sb., zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů.
    4)
    § 10 odst. 2 písm. a) a § 11 písm. d) zákona č. 239/2000 Sb.
    5)
    § 5 odst. 1 zákona č. 239/2000 Sb.
    6)
    § 65 odst. 6 zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    7)
    § 4 zákona č. 239/2000 Sb.
    8)
    § 29 odst. 1 písm. a) a § 69 odst. 1 písm. b) zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    9)
    § 69a zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    10)
    § 29 odst. 1 písm. j) zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    11)
    § 24 odst. 1 písm. l) zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    12)
    § 29 odst. 3 písm. b) zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    13)
    § 69 odst. 1 písm. b) zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    14)
    § 71 odst. 2 zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 203/1994 Sb. a zákona č. 237/2000 Sb.
    15)
    § 5 odst. 1 zákona č. 119/1992 Sb., o cestovních náhradách, ve znění zákona č. 125/1998 Sb. a zákona č. 333/1999 Sb. § 1 vyhlášky č. 448/2000 Sb., kterou se pro účely poskytování cestovních náhrad stanoví výše sazeb stravného, výše sazeb základních náhrad za používání silničních motorových vozidel a výše průměrných cen pohonných hmot.
    16)
    § 2 vyhlášky č. 267/1999 Sb., kterou se stanoví výše náborového příspěvku, příspěvku při přestěhování a stravného a postup při přiznávání cestovních a jiných náhrad vojákům z povolání, ve znění vyhlášky č. 44/2001 Sb.
    17)
    § 2 odst. 1 zákona č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů.
    18)
    § 29 odst. 1 písm. e) zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    19)
    § 65 odst. 3 zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    20)
    Příloha k zákonu č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 237/2000 Sb.
    21)
    § 70 odst. 1 zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 203/1994 Sb. a zákona č. 237/2000 Sb.
    22)
    Zákon č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech, ve znění zákona č. 590/1992 Sb., zákona č. 10/1993 Sb., zákona č. 40/1994 Sb., zákona č. 118/1995 Sb., zákona č. 225/1999 Sb. a zákona č. 217/2000 Sb. Nařízení vlády č. 253/1992 Sb., o platových poměrech zaměstnanců orgánů státní správy, některých dalších orgánů a obcí, ve znění nařízení vlády č. 78/1994 Sb., nařízení vlády č. 142/1995 Sb., nařízení vlády č. 71/1996 Sb., nařízení vlády č. 326/1996 Sb., nařízení vlády č. 353/1997 Sb., nařízení vlády č. 248/1998 Sb., nařízení vlády č. 126/2000 Sb. a nařízení vlády č. 454/2000 Sb. § 17 zákona č. 1/1992 Sb., o mzdě, odměně za pracovní pohotovost a o průměrném výdělku, ve znění zákona č. 74/1994 Sb. a zákona č. 217/2000 Sb.
    23)
    § 70 zákona č. 133/1985 Sb., ve znění zákona č. 203/1994 Sb. a zákona č. 237/2000 Sb.
    24)
    Čl. 61 Dodatkového protokolu k Ženevským úmluvám z 12. srpna 1949 o ochraně obětí mezinárodních konfliktů majících ozbrojený charakter (Protokol I) vyhlášeného pod č. 168/1991 Sb.
    25)
    § 2 písm. e) zákona č. 239/2000 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Příspěvek na péči
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Předvídatelnost soudního rozhodování
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Obchodní vedení společnosti
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • 10 otázek pro ... Jana Kohouta
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Nový zákon o kybernetické bezpečnosti: co se mění a jak se připravit?
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.