epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Vládní nařízení ze dne 24.7.1942 o domácké práci

28.7.1942 | Sbírka:  261/1942 Sb. | Částka:  122/1942ASPI

Vztahy

Prováděcí: 505/1949 Ú.l.I, 114/1949 Ú.l.I, 1168/1947 Ú.l.I, 1166/1947 Ú.l.I, 682/1947 Ú.l.I, 489/1947 Ú.l.I, 454/1947 Ú.l.I, 397/1947 Ú.l.I, 2152/1946 Ú.l.I, 1787/1946 Ú.l.I, 1074/1946 Ú.l.I, 1073/1946 Ú.l.I, 1072/1946 Ú.l.I, 1071/1946 Ú.l.I
Aktivní derogace: 1/1934 Sb., 255/1924 Sb., 202/1923 Sb., 29/1920 Sb., 448/1917 ř.z.
Pasivní derogace: 65/1965 Sb., 76/1944 Sb.
261/1942 Sb.
VLÁDNÍ NAŘÍZENÍ
ze dne 24. července 1942
o domácké práci
Změna: 76/1944 Sb.
Vláda Protektorátu Čechy a Morava nařizuje podle § 1, odst. 1 nařízení říšského protektora v Čechách a na Moravě ze dne 12. prosince 1940 (Věstn. ř. prot. str. 604), kterým se prodlužují a mění některá ustanovení ústavního zákona zmocňovacího ze dne 15. prosince 1938 (č. 330 Sb.) ve znění nařízení ze dne 27. února 1942 (Věstn. ř. prot. str. 42):
§ 1
Úprava poměrů v domácké práci mezi podnikateli domácké práce, zprostředkovateli, domáckými dělníky a osobami jim na roveň postavenými řídí se předpisy tohoto nařízení.
§ 2
Podle tohoto nařízení pokládají se
a) za domácké dělníky osoby, které se zaměstnávají výrobou nebo zpracováním zboží z příkazu a na účet jednoho nebo několika podnikatelů domácké práce nebo zprostředkovatelů, zpravidla ve svých obydlích nebo dílnách, které si samy zvolily, pokud tuto činnost vykonávají buď samy nebo s příslušníky své rodiny a neprovozují v tomto oboru živnosti podle živnostenského řádu,
b) za domácké živnostníky oni živnostníci, kteří se zaměstnávají ve svém oboru výrobou nebo zpracováním zboží z příkazu a na účet jednoho nebo několika podnikatelů domácké práce nebo prostředkovatelů mimo jejich provozovnu, zpravidla ve svých obydlích nebo vlastních dílnách, při čemž sami podstatně na kuse pracují; při tom nerozhoduje, dodávají-li sami suroviny a pomocné látky potřebné k výrobě nebo zpracování úplně nebo částečně anebo pracují-li také zatímně pro své zákaznictvo,
c) za zprostředkovatele (faktory) osoby, které práci dodanou podnikatelem domácké práce dodávají dále domáckým dělníkům nebo živnostníkům.
(2) Domáčtí živnostníci, kteří zpravidla pracují sami nebo s příslušníky své rodiny nebo nejvýše se dvěma cizími pomocnými silami, považují se za domácké dělníky ve smyslu odstavce 1, písm. a).
(3) Za rodinné příslušníky ve smyslu ustanovení odstavců 1 a 2 považují se členové domácnosti, kteří jsou s domáckým dělníkem, domáckým živnostníkem nebo jeho manželem příbuzni do třetího stupně, nebo jimi osvojeni, dále poručenci a schovanci, kteří žijí s domáckým dělníkem nebo domáckým živnostníkem ve společné domácnosti.
(4) Ustanovení odstavců 1 a 2 platí také tehdy, je-li podnikatelem domácké práce osoba, souhrn osob nebo korporace soukromého nebo veřejného práva, která provozuje výrobu nebo zpracování zboží způsobem nevýdělečným.
§ 3
(1) Ministr hospodářství a práce může v dohodě s předsedou Nejvyššího úřadu cenového vyhláškou v Úředním listě nebo v jednotlivých případech výměrem stanoviti, že určité skupiny osob hospodářsky slabých nebo jednotlivé takové osoby, které jsou v podobném postavení jako domáčtí dělníci, zejména domáčtí živnostníci, kteří pracují s více než dvěma cizími pomocnými silami, a zprostředkovatelé, jsou na roveň postaveni některému z okruhů osob uvedených v § 2, odst. 1, písm. a) a odst. 2, a určiti, která ustanovení tohoto nařízení se na ně vztahují.
(2) Ministr hospodářství a práce může u některých osob nebo skupin osob vyloučiti zcela nebo zčásti účinnost tohoto nařízení.
§ 4
(1) Podnikatelé domácké práce, kteří dávají vyráběti nebo zpracovávati zboží domáckými dělníky nebo domáckými živnostníky, byť i při tom používali zprostředkovatelů, jsou povinni ohlásiti způsob výroby úřadu práce ve lhůtě, kterou stanoví ministerstvo hospodářství a práce a vyhlásí v Úředním listě.
(2) Obdobnou ohlašovací povinnost mají také zprostředkovatelé.
§ 5
(1) Podnikatelé domácké práce a zprostředkovatelé jsou povinni vésti běžně upravované seznamy osob, kterým zadávají domáckou práci nebo svěřují její zprostředkování. Seznamy jest vyvěsiti ve výdejnách domácké práce na dobře viditelném místě.
(2) Seznamy musí obsahovati přesné údaje o jméně, datech narození, bydlišti a pracovišti osob, o kterých jest vésti záznamy. Opisy seznamů buďtež na požádání ve trojím vyhotovení předloženy úřadu práce.
(3) Seznamy jsou dvojí:
a) seznamy domáckých dělníků a domáckých živnostníků ve smyslu § 2, odst. 2,
b) seznamy zprostředkovatelů, jimž se práce dodává, a osob podle § 3, odst. 1 na roveň postavených osobám pod písm. a) uvedeným.
(4) Ministr hospodářství a práce může vyhláškou v Úředním listě stanoviti, že seznamy mají obsahovati další údaje, zejména o druhu práce, o době prvého vydávání domácké práce a o době, kdy se toto zaměstnání skončilo.
(5) Seznamy musí poskytovati přehled o všech osobách zaměstnaných domáckou prací v jednom kalendářním roce. Pro každý nový kalendářní rok je třeba zříditi nové seznamy. Do těchto jest zapsati osoby, které byly zapsány v seznamu dřívějším, pokud neskončilo jejich zaměstnávání domáckou prací.
(6) Ministr hospodářství a práce vyhlásí v Úředním listě podrobnější předpisy o úpravě seznamů, o jejich vydávání, o způsobu, jakým se mají prováděti zápisy a v případě potřeby stanoví odchylky od ustanovení odstavců 3 a 5.
§ 6
(1) Kdo vydává nebo přijímá domáckou práci, má v místnostech, kde se přijímá nebo vydává domácká práce, vyložiti přehled o odměnách za práci, aby osoby zúčastněné na domácké práci mohly do něho nahlédnouti. K těmto přehledům o odměnách jest připojiti vzorkové knížky, pokud jsou po ruce. Donáší-li se domácká práce domáckému dělníku, živnostníku nebo zprostředkovateli do jeho bytu nebo dílny, má podnikatel domácké práce a zprostředkovatel pečovati o to, aby u byl předložen k nahlédnutí přehled o odměnách za práci, po případě též vzorková knížka.
(2) Přehled o odměnách musí obsahovati odměnu za jednotlivý pracovní kus. Není-li to možno, jest zapsati přehledný podklad pro přepočítávání odměny. Odděleně jest vykázati ceny surovin, pokud je zprostředkovatelé, domáčtí živnostníci a domáčtí dělníci sami nakupují a pokud se při výplatě odměn zúčtují, a pomocných látek.
(3) Byly-li odměny v domácké práci úředně stanoveny, jest vyložiti příslušnou vyhlášku, po případě její patřičnou část.
(4) Tato ustanovení se nevztahují na nové vzorky, které se zhotovují teprve jako jednotlivé kusy.
§ 7
(1) Kdo vydává nebo zprostředkuje domáckou práci jako podnikatel domácké práce nebo zprostředkovatel domáckým dělníkům, domáckým živnostníkům, zprostředkovatelům nebo osobám jim podle § 3, odst. 1 na roveň postaveným, jest povinen jim vydati na své útraty dodávkovou knížku, do které se musí zapisovati:
a) druh (odborné označení) a počet zadaných prací,
b) datum zakázky a odvedení práce,
c) ujednání o vypočítávání a výši odměny, po případě odkaz na příslušné úřední opatření,
d) ujednání o zúčtování látek a příprav dodaných domáckým dělníkem nebo živnostníkem,
e) dobu a výši vyplacené odměny, důvod a výši srážek.
(2) Než podnikatel domácké práce nebo zprostředkovatel vydá dodávkovou knížku osobám uvedeným v odstavci 1, má ji předložiti úřadu práce, který ji opatří potvrzením o nahlédnutí. Úřad práce vede záznam o osobách, jimž byly potvrzené dodávkové knížky vydány.
(3) Domácký dělník nebo domácký živnostník má dodávkovou knížku uschovati po dobu dvou let. Je povinen ji předložiti na požádání k nahlédnutí ministerstvu hospodářství a práce, živnostenskému inspektoru, nemocenské pojišťovně, úřadu práce Úřadovně pověřené ministerstvem hospodářství a práce (§ 10, odst. 2).
(4) Tato ustanovení se nevztahují na nové vzorky, jež se zhotovují teprve jako jednotlivé kusy.
(5) Ministr hospodářství a práce může vyhláškou v Úředním listě stanoviti odchylky od ustanovení odstavců 1 až 4. Může také stanoviti pro některá pracovní odvětví domácké práce vyhláškou v Úředním listě, že na místo dodávkových knížek má se užívati vázaných štítků, obsahujících údaje o práci a pracovní odměně.
(6) Vyřaděné doklady o odměnách jest uschovati po dobu dvou let.
§ 8
(1) Pracovní odměna v domácké práci má býti podle možnosti stanovena od kusu. Není-li to možno, jest určiti odměnu podle pracovní doby a stanoviti její poměr k odměně od kusu.
(2) Výše odměny může býti stanovena jednotlivou smlouvou nebo, je-li nutno určiti odměny všeobecně pro pracovní odvětví, vyhláškou ministerstva hospodářství a práce vydanou podle předpisů o státním řízení mzdové politiky. Vyhlášku jest vydati v dohodě s Nejvyšším úřadem cenovým.
(3) Odměna zprostředkovatelů může býti stanovena podle odstavce 2 ve formě přirážek ve zlomcích odměny příslušející domáckým dělníkům nebo domáckým živnostníkům.
(4) Platí-li podnikatel domácké práce zprostředkovateli odměnu, o níž musí podle okolností věděti, že nestačí k výplatě vyhláškou stanovených odměn domáckým dělníkům nebo domáckým živnostníkům, ručí vedle zprostředkovatele za mzdu úředně stanovenou.
§ 9
(1) Ministerstvo hospodářství a práce zřídí Ústřednu pro domáckou práci v Protektorátě Čechy a Morava se sídlem v Praze (dále "Ústředna"). Ústředna je podřízena ministerstvu hospodářství a práce. Je složena ze zástupců podnikatelů a domáckých dělníků, čítajíc v to osoby jim na roveň postavené. Ústředně přísluší povinnost zříditi Úřadovny pro domáckou práci (odstavec 3) a prováděti dozor nad nimi. Ministerstvo hospodářství a práce může Ústřednu pověřiti i dalšími úkoly na ochranu domácké práce.
(2) Bližší podrobnosti o organisaci Ústředny budou upraveny ve stanovách, jež schválí ministerstvo hospodářství a práce.
(3) Ústředna zřídí Úřadovny pro domáckou práci, aby prováděly výpočet odměn od kusu. Jmenuje také ministerstvu hospodářství a práce na požádání věci znalé osoby k uskutečnění zvláštních úkolů při provádění ochrany odměn domácké práce.
§ 10
(1) Budou-li v některém odvětví domácké práce vyhláškou (§ 8, odst. 2) tvořící podklad pro výpočet odměn za domáckou práci stanoveny hodinové odměny za jednotlivé kusy bez určení časového úkolu nebo s určením časového úkolu jen částečným, může ministerstvo hospodářství a práce v jednotlivém případě provésti nebo doplniti výpočet odměn od kusu.
(2) Ministerstvo hospodářství a práce může vyhláškou v Úředním listě pověřiti Úřadovnu pro domáckou práci (dále "Úřadovna"), která byla zřízena Ústřednou (§ 9, odst. 3), aby prováděla výpočet odměn od kusu pro určitý obor domácké práce.
(3) Pověřilo-li ministerstvo hospodářství a práce Úřadovnu vypočítáváním odměn a kusu, může každý, kdo domáckou práci vydává nebo ji zprostředkuje žádati u Úřadovny o výpočet kusové odměny pro vzorek, podle něhož se má zhotoviti větší počet výrobků, nebo o přezkoušení svého výpočtu kusové odměny. Dále může každý domácký dělník, domácký živnostník, zprostředkovatel nebo osoba jim na roveň postavená požádati Úřadovnu o přezkoušení výpočtu odměn provedeného podnikatelem ve lhůtě do 2 měsíců od dne, kdy výpočet obdržel. Považuje-li Úřadovna výpočet jí k přezkoušení předložený za nesprávný, může provésti nový výpočet odměny.
(4) Ministerstvo hospodářství a práce může naříditi, že jednotlivé obory domácké práce nebo jednotliví podnikatelé jsou povinni používati služeb jím pověřené Úřadovny. Tato povinnost může býti stanovena pro jednotlivý případ nebo časově omezena. Nařízením může býti zejména stanovena povinnost předložiti veškeré pomůcky potřebné k výpočtu odměn od kusu.
§ 11
(1) Odměny od kusu stanovené nebo schválené ministerstvem hospodářství a práce nebo příslušnou Úřadovnou, jež byla zmocněna Ústřednou, jsou pro účastníky právě závazné, jakmile byly oznámeny příkazci.
(2) Ministerstvo hospodářství a práce může z moci úřední nebo na návrh některého z účastníků provésti ve výpočtech odměn od kusu potřebné změny, výpočty zrušiti nebo provésti nové výpočty.
(3) Výpočty odměn od kusu jest předložiti všem v úvahu přicházejícím účastníkům k nahlédnutí.
§ 12
(1) Přepočítavači Úřadoven musí znáti příslušné výrobní odvětví.
(2) Jako přepočitavač Úřadovny může předpokládané úkoly plniti jen osoba, jež byla uznána výměrem ministerstva hospodářství a práce za způsobilou, aby výpočty prováděla, a jež jako taková složila přísahu. Ministerstvo hospodářství a práce může kdykoliv tento výměr zrušiti.
(3) Výpočty odměn od kusu od přepočitavače, který nebyl pověřen ministerstvem hospodářství a práce, jsou právně neúčinné.
§ 13
(1) Ministerstvo hospodářství a práce dozírá na výpočty odměn od kusu provedené Úřadovnami, které byly výpočtem pověřeny podle ustanovení § 10, odst. 2; může pověření kdykoliv odvolati.
(2) Úřadovna jest povinna poskytnouti ministerstvu hospodářství a práce, úřadu práce a osobám pověřeným těmito úřady dozorem nad odměnami vysvětlení a dáti k nahlédnutí všechny podklady pro výpočet odměn od kusu. Jest povinna zasílati na požádání ministerstvu hospodářství a práce průpisy výpočtů odměn od kusu, které provedla nebo schválila.
(3) Ministerstvo hospodářství a práce může povolati vedoucího Úřadovny a přepočitavače, jakož i osoby věci znalé, které jmenovala Ústředna podle § 9, odst. 3, do výboru znalců (§ 15) a pověřiti je zvláštními úkoly při provádění ochrany odměn v domácké práci.
§ 14
(1) Ministerstvo hospodářství a práce může vybírati za vypočtení a přezkoušení odměn od kusu (§ 10, odst. 1) příspěvky podle příspěvkového řádu vydaného ministerstvem hospodářství a práce v dohodě s ministerstvem financí a Nejvyšším úřadem cenovým, který bude vyhlášen v Úředním listě.
(2) Ústředna může vybírati příspěvky ke krytí svých správních výloh a za vypočtení a přezkoušení odměn od kusu Úřadovnami (§ 10 odst. 2 a 3) na základě příspěvkového řádu, který byl Ústřednou vypracován a schválen ministerstvem hospodářství a práce v dohodě se zúčastněnými ministerstvy a nejvyšším úřadem cenovým. Schválení lze uděliti toliko tehdy, jsou-li příspěvky pro zúčastněné hospodářsky únosné. Příspěvky třeba zaplatiti u příslušné Úřadovny.
(3) Příspěvky podle odstavců 1 a 2 se vymáhají politickou exekucí, a to příspěvky podle odstavce 2 na podkladě výkazu nedoplatků potvrzeného co do vykonatelnosti Ústřednou.
§ 15
(1) Ministerstvo hospodářství a práce může sestaviti pro jednotlivá odvětví domácké práce výroby znalců, aby mu podávaly dobrá zdání ve všech otázkách příslušného odvětví domácké práce.
(2) Výrob znalců může býti zřízen také společně pro několik příbuzných odvětví domácké práce.
(3) Ministerstvo hospodářství a práce povolává za členy výboru znalců osoby, které pokládá za odborníky věci znalé v odvětví, němž se domácká práce provozuje. Při tom jest poskytnouti zastoupení podnikatelům, domáckým živnostníkům a domáckým dělníkům, jakož i osobám uvedeným v § 3, odst. 1, vyvíjejí-li ve větší míře činnost v některém oboru domácké práce.
(4) Ministerstvo hospodářství a práce povolává znalce písemně na dobu 3 let, může však jejich povolání dříve zrušiti.
(5) Ministerstvo hospodářství a práce může výbor znalců nebo jednotlivé jeho členy pověřiti zvláštními úkoly při provádění ochrany odměn.
(6) Členům výborů znalců přísluší náhrada za ušlý výdělek a náhrada nákladů za cesty vzniklé při výkonu jejich funkce; podrobnosti stanoví ministerstvo hospodářství a práce v dohodě s ministerstvem financí.
§ 16
Podnikatelé domácké práce a zprostředkovatelé, jakož i osoby jim podle § 3, odst. 1 na roveň postavené, jsou povinni správně a bez průtahů zodpověděti veškeré dotazy ministerstva hospodářství a práce, úřadů práce a pověřených úřadoven, pokud se týkají stanovení pracovních odměn. Na požádání mají předložiti vzorky, jednotlivé výrobky, zkušební látky a jiné podklady potřebné pro stanovení odměn.
§ 17
(1) Platil-li podnikatel domácké práce, zprostředkovatel nebo domácký živnostník nebo osoba jim podle § 3, odst. 1 na roveň postavená, osobě zaměstnané domáckou prací odměnu nižší nežli jest úředně stanoveno (vypočteno), může ho úřad práce vyzvati, aby doplatil ve stanovené lhůtě rozdíl za dobu ne delší jednoho roku. Oznámí-li úřad práce podnikateli, zprostředkovateli nebo domáckému živnostníku, že jej vyzve k doplacení rozdílu, počítá se jednoroční lhůta zpět ode dne doručení oznámení. Toto ustanovení se nedotýká předpisů o vymáhání rozdílu pořadem práva.
(2) Úřad práce může uložiti osobám, které neuposlechly výzvy podle odstavce 1 a odměnu vědomě nesprávně vypočetly, pokutu z prodlení až do výše 100.000 K. Podobu, po kterou se provádí řízení o uložení pokuty z prodlení, buď zavedené trestní řízení správní přerušeno; byla-li uložena pokuta z prodlení, jest trestní stíhání podle § 20 pro týž čin vyloučeno.
(3) Z výměru o pokutě z prodlení lze se odvolati do 15 dnů u příslušného úřadu práce k ministerstvu hospodářství a práce. Odvolání nemá odkladného účinku. Úřad práce může však povoliti odklad výkonu v odpor vzatého rozhodnutí.
(4) Úřad práce může pokutu z prodlení zrušit nebo zmírniti, zjistí-li po přezkoumání, že odvolání je odůvodněno. Nevyhoví-li úřad práce odvolání zcela nebo zčásti, předloží je ministerstvu hospodářství a práce.
(5) Ministerstvo hospodářství a práce je oprávněno nahraditi jak výrok, tak i odůvodnění úřadu práce svým výrokem nebo odůvodněním a v odpor vzatý výměr o pokutě z prodlení v každém směru změnit nebo doplniti.
(6) Pokuty z prodlení uložené úřadem práce plynou do protektorátní pokladny. Vymáhají se politickou exekucí. Exekučním titulem je pravoplatné rozhodnutí, kterým se pokuta z prodlení ukládá.
§ 18
Proti rozhodnutí úřadu práce vydanému podle tohoto nařízení lze se odvolati do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí k ministerstvu hospodářství a práce. Odvolání má odkladný účinek; úřad práce, u něhož jest odvolání podati, může odkladný účinek vyloučiti, vyžaduje-li to zájem strany nebo naléhavý zájem veřejný.
§ 19
(1) Ministerstvo hospodářství a práce pečuje vhodnými opatřeními o rychlé vydávání nebo přijímání a spravedlivé rozdělování domácké práce; může dále pro obor domácké práce naříditi podle potřeby pracovní klid.
(2) Provozovny, v nichž se koná domácká práce, musí býti tak vybaveny, aby s ohledem na povahu práce bylo odstraněno nebezpečí pro zdraví a mravnost zaměstnaných osob.
(3) Opatření všeobecné povahy činí ministerstvo hospodářství a práce a vyhlásí je v Úředním listě.
§ 20
(1) Jednání nebo opominutí proti předpisům tohoto nařízení trestají okresní úřady pokutou do 10.000 K nebo vězením do jednoho měsíce nebo oběma těmito tresty. Byla-li uložena pokuta, jest zároveň pro případ její nedobytnosti uložiti náhradní trest vězení podle míry zavinění do jednoho měsíce. Byl-li vedle pokuty uložen také trest na svobodě, nesmí spolu s náhradním trestem za nedobytnou pokutu činiti více než jeden měsíc.
(2) Stejně se trestá, kdo nekalým jednáním proti činitelům, kteří byli pověřeni ochranou odměn podle tohoto nařízení, se snaží uniknouti povinnosti doplatiti nedoplatky.
(3) Okresní úřad může mimo to jako následek opětovného pravoplatného odsouzení podle odstavce 1 nebo opětovného pravoplatného uložení pokuty z prodlení podle § 17 pro čin spáchaný z pohnutek nízkých a nečestných nebo ze zištnosti vysloviti v trestním nálezu, že podnikatel domácké práce, zprostředkovatel nebo osoby jim podle § 3, odst. 1 na roveň postavené se trvale nebo dočasně vylučují z podnikatelské nebo zprostředkovatelské činnosti. Přestoupení tohoto zákazu trestá se podle odstavce 1.
§ 21
Dodávkové knížky a sběrné sešity (§ 7) a jejich potvrzení úřadem práce jsou osvobozeny od kolků, poplatků a dávek za úřední úkony ve věcech správních.
§ 22
Obce a jiné veřejné korporace jsou povinny spolupůsobiti při provádění tohoto nařízení a předpisů podle něho vydaných.
§ 23
(1) Toto nařízení nabývá účinnost dnem 1. srpna 1942; současně pozbývá účinnosti zákon ze dne 12. prosince 1919, č. 29 Sb. z roku 1920, o úpravě pracovních a mzdových poměrů domácké práce.
(2) Toto nařízení provede ministr hospodářství a práce v dohodě s ministrem financí.
Státní president:
Dr. Hácha v.r.
Předseda vlády:
Dr. Krejčí v.r.
Ministr hospodářství a práce:
Dr. Bertsch v.r.
Ministr financí:
Dr. Kalfus v.r.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 11.03.2021Rodina v právu a bezpráví - III. ročník (online - živé vysílání) - 11.3.2021
  • 12.03.2021Evidence skutečných majitelů – změny, které se dotknou (téměř) každé právnické osoby (online - živé vysílání) - 12.3.2021
  • 23.03.2021Jak na e-shopy a weby právně správně (a prakticky) - (online - živé vysílání) - 23.3.2021
  • 14.05.2021Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 14.5.2021
  • 18.06.2021Veřejné zakázky aktuálně (online - živé vysílání) - 18.6.2021

Online kurzy

  • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2021 - 2. díl)
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2021 - 1. díl)
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2021)
  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)
  • Monitoring judikatury (6 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Úprava výše a způsobu náhrady za ztrátu výdělku
  • Úroky z prodlení mezi podnikateli a dobré mravy
  • 10 otázek pro ... Jolanu Maršíkovou
  • Směrnice o platebních službách a „silné ověření uživatele“. Co si pod tím představit?
  • Absence projevu vůle zmocněnce na plné moci
  • Na co se zaměřoval úřad pro ochranu osobních údajů při své kontrolní činnosti v roce 2020?
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Občanský průkaz a prokazování totožnosti
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Vnitřní předpis - zákon zaměstnavatele (firmy)
  • Úprava výše a způsobu náhrady za ztrátu výdělku
  • Návrh zákona na ochranu oznamovatelů – nové povinnosti pro zaměstnavatele
  • Vybraná nejnovější judikatura k nároku na pokutu za prodlení s nepeněžitým plněním - zejména za pozdní nebo nesprávné vyúčtování nákladů a záloh na služby spojené s užíváním bytu
  • Náhrada za újmu na zdraví po pádu na neudržovaném chodníku
  • Problematika valorizace a redukce vnosů v rámci vypořádání SJM
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Krácení dovolené nově od 1. 1. 2021
  • Roušky na pracovišti. Jaká jsou rizika?
  • Náklady řízení
  • Povinnost nošení roušky v kontextu ústavních práv

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Prohlášení o majetku

Přečinu porušení povinnosti učinit pravdivé prohlášení o majetku podle § 227 tr. zákoníku se zpravidla nedopustí statutární orgán obchodní společnosti daňového dlužníka, pokud...

Základní kapitál

Potřeba společnosti získat finanční prostředky pro realizaci určitého podnikatelského záměru sama o sobě zásadně neodůvodňuje omezení či dokonce vyloučení přednostního práva...

Zastavení exekuce (exkluzivně pro předplatitele)

Vyjádření (stanovisko) správního orgánu (silničního správního úřadu), který vydal exekuční titul, že povinnost uložená exekučním titulem byla splněna, není pro exekuční soud...

Místní příslušnost soudu

Ve sporu o zadostiučinění za zásah do cti, vážnosti a důstojnosti zasláním nepravdivých informací elektronickou poštou je podle § 87 písm. b) o. s. ř. místně příslušným i soud, v...

Odpovědnost státu za škodu (exkluzivně pro předplatitele)

I pro rozhodování soudu o nároku na náhradu škody platí ustanovení § 154 o. s. ř., které stanoví, že pro rozsudek je rozhodující stav v době jeho vyhlášení. To znamená, že...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů