epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Roční předplatné
  • Více

    Vyhláška ze dne 22.9.1961 o pobídkových fondech pracujících

    20.10.1961 | Sbírka:  114/1961 Sb. | Částka:  55/1961ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 37/1959 Sb., 8/1959 Sb.
    Aktivní derogace: 181/1957 Ú.l.
    Pasivní derogace: 2/1967 Sb.
    114/1961 Sb.
    VYHLÁŠKA
    ministerstva financí a Ústřední rady odborů
    ze dne 22. září 1961
    o pobídkových fondech pracujících
    Na základě zásad schválených vládou a Ústřední radou odborů stanoví ministerstvo financí v dohodě s ostatními zúčastněnými ústředními orgány a s krajskými národními výbory a po projednání s vybranými organizacemi podle § 20 odst. 1 písm. a) zákona č. 8/1959 Sb., kterým se stanoví základní pravidla o státním rozpočtu a o hospodaření s rozpočtovými prostředky, a Ústřední rada odborů podle článku 25 usnesení IV. všeodborového sjezdu o závodních výborech základních organizací Revolučního odborového hnutí a podle § 1 zákona č. 37/1959 Sb., o postavení závodních výborů základních organizací Revolučního odborového hnutí:
    DÍL PRVNÍ
    Úvodní ustanovení
    § 1
    Účel úpravy
    Všestranný rozvoj tvůrčí iniciativy a aktivity pracujících při plnění úkolů hospodářských, kulturních, zdravotních a sociálních je zdrojem neustálého růstu socialistické výroby a tím i zvyšování životní úrovně obyvatelstva. To vyžaduje zvýšenou politickovýchovnou a organizátorskou činnost všech společenských organizací, zejména Revolučního odborového hnutí.
    Za tím účelem i v rozpočtových organizacích, které vykonávají obdobnou činnost a mají obdobné společenské poslání jako hospodářské organizace, je třeba vytvářet podmínky pro zvýšení hmotné zainteresovanosti pracujících na dobrých výsledcích činnosti organizace.
    Účinným prostředkem k podnícení zájmu pracujících na dosahování dobrých výsledků a zároveň významným prostředkem Revolučního odborového hnutí pro rozvoj a plné využití iniciativy pracujících dalším zlepšením péče o pracující v těchto organizacích jsou pobídkové fondy pracujících.
    § 2
    Zřizování pobídkových fondů pracujících
    (1) Pobídkové fondy pracujících (dále jen "fondy") mohou být zřizovány v těch rozpočtových organizacích,*) které vykonávají obdobnou činnost a mají obdobné společenské poslání jako hospodářské organizace.
    (2) Fondy zřizuje věcně příslušný ministr (vedoucí ústředního úřadu) v dohodě s ústředním výborem příslušného odborového svazu. V organizacích řízených národními výbory zřizuje fond rada krajského národního výboru v dohodě s krajskou odborovou radou a po vyjádření krajského výboru příslušného odborového svazu.
    (3) Věcně příslušný ministr (vedoucí ústředního úřadu) a rada krajského národního výboru vyžádají si k zřizování fondů v jednotlivých druzích rozpočtových organizací souhlas ministerstva financí. Ministerstvo financí uděluje souhlas v dohodě s Ústřední radou odborů.
    (4) Ustanovení odstavce 2 platí i pro zrušování fondů.
    DÍL DRUHÝ
    Zdroje fondu
    § 3
    Zdroje fondu jsou:
    a) podíly poskytované organizaci z rozpočtu nadřízeného orgánu,
    b) mimořádné podíly (§ 9), popřípadě zvýšené podíly (§ 6),
    c) úroky z peněžních prostředků fondu,
    d) úroky z půjček poskytnutých z fondu,
    e) částky získané z převodu nebo zcizení majetku pořízeného prokazatelně z prostředků fondu*) a úroky z těchto částek, jakož i náhrady škody a pojistné náhrady za takový majetek ztracený, zničený nebo poškozený,
    f) náhrady poskytované jinou organizací za spoluužívání předmětů pořízených z prostředků fondu, pokud zvláštní předpisy nestanoví jinak,
    g) částky převáděné do fondu na základě zvláštních předpisů,**)
    h) další zdroje stanovené ministrem financí.
    DÍL TŘETÍ
    Podíly
    § 4
    Výše podílů
    Výše čtvrtletního podílu činí 0,5 % úhrnného mzdového fondu plánovaného organizací na příslušné čtvrtletí. Výše celoročního podílu činí 1 % úhrnného mzdového fondu plánovaného organizací na příslušný rok.
    § 5
    Podmínky pro obdržení podílů
    (1) Organizace obdrží ve stanovené lhůtě za příslušné období (čtvrtletní, celoroční) podíl, splní-li:
    a) základní (jmenovité) výrobní úkoly,
    b) plán tržeb z realizace hlavní činnosti a
    c) plánovaný objem prací prováděných vlastními pracovníky.
    (2) Orgán příslušný zřídit fond může podmínky uvedené v odstavci 1 v dohodě s příslušným orgánem Revolučního odborového hnutí a ministerstvem financí se zřetelem na odlišné poměry organizace upravit, popřípadě doplnit.
    (3) Na vrub celoročního podílu se zúčtují obdržené čtvrtletní podíly, a to i mimořádné (§ 9).
    (4) Nesplní-li organizace podmínky pro poskytnutí celoročního podílu, přijaté čtvrtletní podíly nevrací.
    § 6
    Zvýšení podílů
    (1) Nadřízený orgán v dohodě s příslušným orgánem Revolučního odborového hnutí může zvýšit organizaci celoroční podíl až o 20 %, jestliže organizace při plnění úkolů úspěšně rozvíjela novou techniku, zabezpečovala vysokou efektivnost investic, tvořivě rozvíjela účast pracujících na řešení všech problémů organizace, neustále zvyšovala úroveň socialistického soutěžení a uplatňovala jeho nové formy, trvale zkvalitňovala služby, soustavně zlepšovala bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci nebo jinak přispěla k lepšímu plnění svých úkolů a povinností ke společnosti a státu.
    (2) K úhradě tohoto zvýšení se použije především úspor z přídělů fondům těch organizací, kterým nebyly příděly do fondu přiznány, nebo kterým byly příděly sníženy podle § 7, popřípadě úhrada se provede při finančním vypořádání ze zisku organizace, popřípadě z jejích úspor na plánované ztrátě, anebo z úspor nadřízeného orgánu.
    § 7
    Snížení podílů
    Nadřízený orgán může v dohodě s příslušným orgánem Revolučního odborového hnutí snížit celoroční podíl až o 20 % té organizaci, která sice stanovené ukazatele splnila, avšak nezabezpečovala rovnoměrné plnění plánu za příslušné období (čtvrtletní, celoroční), narušovala dodavatelsko-odběratelské vztahy, nedodržovala plánovaný sortiment, dosahovala přitom zisku ekonomicky nesprávným způsobem, nezajišťovala bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci nebo jinak nedostatečně zabezpečovala své úkoly a řádné plnění svých povinností ke společnosti a státu.
    § 8
    Uplatnění požadavku na podíl
    (1) Podíl se poskytuje nadřízeným orgánem na písemnou žádost organizace; žádost musí být doložena doklady o splnění podmínek pro poskytnutí podílu.
    (2) Nadřízený orgán za nejširší účasti pracujících a v dohodě s příslušným orgánem Revolučního odborového hnutí, a je-li pobočka banky povinna běžně sledovat a kontrolovat hospodaření organizace, též za účasti zástupce příslušné pobočky banky přezkouší, zda podmínky pro poskytnutí podílu byly splněny; jde-li o celoroční podíl, též zjistí, zda jsou zde důvody pro zvýšení nebo snížení podílu podle §§ 6 a 7.
    (3) Opatření podle odstavce 2 musí být provedena ve lhůtě stanovené platnými předpisy pro rozborovou činnost organizace, a není-li lhůta pro příslušný druh organizace stanovena, do patnácti dnů po předložení řádně doložené žádosti.
    (4) Nadřízený orgán poukáže organizaci podíl jí příslušející, a to do patnácti dnů po skončení řízení o žádosti.
    (5) Dosažené výsledky se snižují (zvyšují) o prokazatelné částky vyplývající ze změn cen, tarifů a mezd, pokud s nimi nebylo počítáno již v rozpočtu; zároveň se ve prospěch organizace přihlédne ke škodám, které jí vznikly neodvratitelnou událostí. Ustanovení tohoto odstavce se použije v případech, kdy je organizaci stanoveno splnění plánu hospodářského výsledku jako podmínka pro přiznání podílu.
    (6) Orgán příslušný ke zřízení fondu zajistí, aby řízení o podílech bylo prováděno včas a aby podíly byly organizacím poukazovány ve stanovených lhůtách.
    § 9
    Mimořádný podíl
    (1) Organizaci, která ze závažných důvodů nesplnila podmínky stanovené pro obdržení (čtvrtletního, celoročního) podílu, může orgán, který je příslušný zřídit fond, v dohodě s příslušným orgánem Revolučního odborového hnutí poskytnout mimořádný podíl (čtvrtletní, celoroční); mimořádný podíl nesmí být vyšší než příslušný podíl, který by organizace obdržela, kdyby podmínky splnila.
    (2) Mimořádný čtvrtletní podíl může být poskytnut zejména tehdy, jestliže organizace čtvrtletní ukazatele sice nesplnila, avšak splnila je v běžném roce dříve nebo dodatečně.
    (3) O úhradě mimořádného podílu platí obdobně ustanovení § 6 odst. 2.
    DÍL ČTVRTÝ
    Hospodaření
    § 10
    Rozpočet fondu
    (1) S prostředky fondu se hospodaří podle rozpočtu fondu.
    (2) Roční rozpočet fondu, sestavený v rámci pětiletého rozpočtu, je závazný pro použití prostředků fondu.
    (3) Návrh rozpočtu fondu vypracovává příslušný orgán Revolučního odborového hnutí ve spolupráci s vedením organizace.
    (4) Návrh rozpočtu fondu schvaluje členská schůze základní organizace Revolučního odborového hnutí nebo konference delegátů organizace svolaná příslušným orgánem Revolučního odborového hnutí.
    (5) Při vypracování a schvalování rozpočtu fondu se postupuje obdobně jako při vypracování a schvalování kolektivní smlouvy (dílenské dohody); rozpočet fondu a plán se připravují zároveň.
    (6) Rozpočet fondu je nedílnou součástí kolektivní smlouvy (dílenské dohody).
    § 11
    Zásady hospodaření s prostředky fondu
    (1) O použití prostředků fondu rozhodují pracující organizace prostřednictvím závodních nebo dílenských výborů Revolučního odborového hnutí spolu s vedením organizace.*)
    (2) Prostředků fondu se používá ve prospěch pracujících organizace (včetně učňů), a to především celého kolektivu zaměstnanců.
    (3) Prostředků fondu má být používáno především k účelům uvedeným v §§ 13 a 14.
    (4) Při odměňování pracujících organizace (§ 15) je třeba odměňovat ty pracující, kteří se nejvíce zasloužili o splnění úkolů organizace vynikajícími pracovními výkony, zejména v socialistické soutěži apod.
    (5) Z prostředků fondu nelze hradit náklady zájezdů do zahraničí organizovaných prostřednictvím cestovních kanceláří. Dary, příspěvky a výpomoc lze z prostředků fondu poskytovat jen v případech touto vyhláškou výslovně uvedených.
    (6) Výdaje na vrub fondu smějí být uskutečňovány jen do výše prostředků, které jsou již skutečně ve fondu. Při tom za kalendářní rok smí být použito na odměny (§ 15) nejvýše 40 % a na ostatní účely (§§ 13, 14) nejméně 60 % prostředků fondu; částky vynaložené na peněžní odměny nesmí přesahovat 30 % prostředků fondu a částky vynaložené na nepeněžní odměny 10 % prostředků fondu.
    (7) Prostředky fondu musí být uloženy na zvláštním účtě u Státní banky československé. Prostředky, které organizace do 31. prosince běžného roku nespotřebuje, může použít v létech příštích a převádějí se do nového rozpočtového období v členění podle odstavce 6; nevyčerpaných prostředků na odměny lze však použít k účelům uvedeným v § 13.
    (8) V organizaci, v níž je fond zřízen, může být v nutných případech část podílu určena přímo pro jednotlivé složky organizace. Složka organizace obdrží určenou část podílu (§ 8), splní-li stanovené podmínky; výši této části podílu určí a podmínky stanoví vedoucí organizace v dohodě s příslušným orgánem Revolučního odborového hnutí. O hospodaření s poskytnutou částí podílu platí přiměřeně ustanovení o hospodaření s prostředky fondu.
    (9) Organizace téhož oboru, zejména jsou-li menšího rozsahu, mohou sdružovat prostředky fondů k účelům uvedeným v § 13; ustanovení odstavce 1 se vztahuje i na rozhodnutí o takovémto sdružení prostředků.
    (10) Při delimitaci se převede na přejímající organizaci, u níž je podnikový, pobídkový nebo jiný podobný fond, poměrná část prostředků fondu, jaká odpovídá převáděnému mzdovému fondu podle stavu ke dni účinnosti delimitace; převod se provede do patnácti dnů od počátku účinnosti delimitace. Nemá-li přejímající organizace podnikový, pobídkový nebo jiný podobný fond, nebo jde-li o zrušení organizace, odvedou se nevyužité prostředky fondu zrušené (delimitované) organizace do státního rozpočtu,**) a to do patnácti dnů od počátku účinnosti zrušení organizace (delimitace).
    § 12
    Poskytování záloh
    Na rozpočtované výdaje fondu, které se pravidelně opakují, může nadřízený orgán poskytnout zálohu, jestliže z mimořádných důvodů není je možno uhradit z prostředků fondu; záloha se poskytuje na vrub příštích podílů.
    Používání prostředků fondu
    § 13
    Prostředků fondu se používá k výstavbě, zakoupení, adaptaci, rekonstrukci a k nájmu základních prostředků určených k zlepšení kulturních, sociálních, zdravotních, rekreačních nebo tělovýchovných podmínek pracujících organizace, k úhradě nákladů na generální opravy těchto základních prostředků, k úhradě provozních nákladů a též k opatření zásob v souvislosti se zlepšováním těchto podmínek; je-li podle platných předpisů*) organizace povinna tyto náklady hradit, může být poskytnut k úhradě takových nákladů z fondu příspěvek.
    § 14
    Prostředků fondu se dále používá:
    1. k zajištění zvyšování kvalifikace pracujících organizace vhodnými formami (např. poskytováním studijních stipendií,*) umožněním studia nových pokrokových metod, úhradou nákladů na zájezdy na průmyslové výstavy, výstavy nové techniky, veletrhy, nákladů na zájezdy sloužící k získávání zkušeností), s výjimkou zájezdů do zahraničí podle § 11 odst. 5,
    2. k poskytování půjček (bezúročných nebo zúročitelných) pracujícím organizace na složení členských podílů stavebnímu bytovému družstvu,**) na výstavbu a stavební úpravy rodinných domků, na stavební úpravy jiných vhodných objektů, z nichž lze podle posudku stavebních orgánů získat bytovou jednotku,***) jakož i k bezúročným půjčkám na nákup rodinných domků v pohraničních oblastech od organizací státního socialistického sektoru; uchazeč o půjčku musí prokázat finanční schopnost dokončit stavbu (stavební úpravu) v stanovené době a organizace musí půjčenou částku převést na jeho účet u příslušného peněžního ústavu,
    3. k poskytování příspěvku stavebnímu bytovému družstvu, jehož členy jsou pracovníci organizace, sníží-li se tím o výši příspěvku potřeba bankovního úvěru na výstavbu družstevního bytového domu.+) To platí i o stavebním bytovém družstvu, jehož členy jsou pracovníci dvou nebo více organizací; příspěvek musí však poskytnout všechny organizace, a to v poměrné výši, a všem členům družstva, kteří jsou pracovníky těchto organizací, musí být poměrně sníženo nájemné,
    4. k částečné nebo k úplné úhradě lázeňských poukazů (včetně poukazů na ambulatorní lázeňské léčení), poukazů na výběrovou rekreaci Revolučního odborového hnutí (domácí i zahraniční), jakož i poukazů Revolučního odborového hnutí na lázeňské a jiné léčení v tuzemsku i v zahraničí pro pracující organizace, přidělených za zvláštní zásluhy; pro zahraniční zájezdy platí omezení podle § 11 odst. 5,
    5. k poskytování příspěvků na různá hygienická a jiná zdravotní opatření,
    6. k úhradě nezbytných nákladů vynaložených na podporu politické a kulturní výchovy při provádění patronátní činnosti a spolupráce se školou,
    7. k poskytnutí jednorázové výpomoci pozůstalým po pracujícím, který zemřel v souvislosti s plněním pracovních úkolů (manželce, dětem, popřípadě jiným rodinným příslušníkům, kteří byli odkázáni výživou na zemřelého),
    8. k poskytnutí příspěvku na úhradu nákladů pobytu zahraniční delegace organizovaného Ústřední radou odborů při vzájemné výměně nejlepších pracovníků organizace se státy socialistického tábora, pokud naší delegaci byl nebo bude v zahraničí poskytnut pobyt zahraniční organizací za stejných podmínek.
    § 15
    (1) Prostředků fondu se též používá na odměňování pracujících organizace za vynikající pracovní výkony.
    (2) Nepeněžně (např. knihou, vstupenkou do divadla, částečnou nebo úplnou úhradou rekreačního zájezdu s výjimkou zájezdů do zahraničí podle § 11 odst. 5) lze odměnit i bývalé zasloužilé zaměstnance organizace, kteří se dále podílejí na práci v organizaci, nebo zaměstnance odcházející do důchodu, v odměnu za dlouholeté služby, které prokázali organizaci.
    (3) Prostředků fondu nelze použít k peněžnímu odměnění těch pracujících organizace, na které se vztahují předpisy o odměňování za tvůrčí práci.
    (4) Odměny se krátí o částky odměn vyplácených za týž výkon podle jiných předpisů.*)
    (5) Z fondu nelze poskytnout jakékoliv odměny vedoucímu organizace a jeho náměstkům.
    DÍL PÁTÝ
    Odpovědnost a kontrola
    § 16
    Odpovědnost
    (1) Vedoucí organizace odpovídá za používání prostředků fondu v souladu s touto vyhláškou a za uskutečnění úkolů vyplývajících pro vedení organizace z rozpočtu fondu obsaženého v kolektivní smlouvě (dílenské dohodě) a za řádnou účetní agendu v souvislosti s hospodařením s prostředky fondu.
    (2) Poukaz k výplatě prostředků z fondu musí být odepřen, jestliže by výplata byla v rozporu s platnými předpisy.
    (3) Vedoucí organizace je povinen k ročním účetním výkazům připojit:
    a) přehled o poskytnutých přídělech do fondu včetně částek, které organizace měla obdržet za příslušný rok,
    b) přehled o používání prostředků fondu během roku podle skupin (§ 11 odst. 6),
    c) přehled o skutečných zůstatcích na účtě (§ 11 odst. 7) podle skupin; organizace jsou povinny vésti analytickou evidenci prostředků fondu v členění zmíněných skupin.
    § 17
    Kontrola
    (1) Hospodaření s prostředky fondu a jejich používání kontroluje členská schůze základní organizace Revolučního odborového hnutí a příslušné orgány Revolučního odborového hnutí.
    (2) O kontrole financování a hospodaření fondu jinými orgány než orgány Revolučního odborového hnutí platí předpisy o kontrole financování a hospodaření organizace.
    (3) Závodní výbor základní organizace Revolučního odborového hnutí měsíčně projednává čerpání z rozpočtu fondu; čerpání se též projednává pravidelně čtvrtletně na členských schůzích spolu s projednáváním plnění kolektivní smlouvy (dílenské dohody).
    DÍL ŠESTÝ
    Ustanovení přechodná a závěrečná
    § 18
    Poměr k dosavadním pobídkovým fondům
    (1) Dnem účinnosti této vyhlášky přeměňují se dosavadní pobídkové fondy ve zvláštních rozpočtových organizacích na pobídkové fondy pracujících upravené touto vyhláškou. Pro převod zůstatku dosavadních pobídkových fondů platí obdobně ustanovení § 11 odst. 7.
    (2) Podmínky pro obdržení podílů (§ 5 odst. 2) musí být stanoveny do 31. ledna 1962.
    § 19
    Povolení výjimek
    Ministerstvo financí může v dohodě s Ústřední radou odborů ze závažných důvodů povolit výjimky a odchylky z této vyhlášky.
    § 20
    Ustanovení zrušovací
    Zrušují se směrnice č. 181/1957 Ú. l., o pobídkových fondech ve státních ústavech pro projektování, předpisy k jejich provedení vydané a ostatní předpisy upravující pobídkové fondy.*)
    § 21
    Účinnost
    Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1962.
    Ministr financí:
    Ďuriš v. r.
    Předseda Ústřední rady odborů:
    Zupka v. r.
    +) Vyhláška č. 94/1959 Ú. l., o financování, úvěrování a kontrole družstevní a podnikové bytové výstavby ve znění vyhlášky č. 47/1960 Sb. a vyhlášky č. 44/1961 Sb.
    *) Např. krácení odměn o prémie za kvalitu, vyplácených za akce, za jejichž úspěšné plnění byl zaměstnanec vyhlášen jako vzorný.
    *) Směrnice ministra financí ze dne 24. března 1960 čj. 112/ 78 058/1959, o pobídkových fondech zvláštních rozpočtových organizací.
    *) § 5 odst. 2 zákona č. 8/1959 Sb., kterým se stanoví základní pravidla o státním rozpočtu a o hospodaření s rozpočtovými prostředky.
    *) Vládní nařízení č. 81/1958 Sb.", o správě národního majetku (§ 15 a následující) a vyhláška č. 205/1958 Ú. l., kterou se provádí vládní nařízení o správě národního majetku (čl. 20 a následující).
    *) Převodní příkaz čerpání z účtu fondu podepisují dva členové závodního výboru základní organizace Revolučního odborového hnutí spolu s vedoucím organizace nebo jím pověřeným pracovníkem.
    *) Zásady pro zřizování a provoz závodních jeslí a závodních mateřských škol a jeslí a mateřských škol jednotných zemědělských družstev, částka 98 str. 1114 Ú. l. z roku 1959, vládní vyhláška č. 72/1961 Sb., o zřizování jeslí a mateřských škol ve společných budovách, směrnice MŠK - poř. č. 7/1960 Sb. instr., o zřizování a práci dětských útulků, vyhláška č. 122/1960 Sb., o poskytování prostředků a o uhrazování nákladů na činnost základních organizací Revolučního odborového hnutí v organizacích státního socialistického sektoru a tyto směrnice otištěné ve Věstníku ministerstva financí: směrnice pro financování některých nákladů (č. 13-14/1960), směrnice pro hospodaření s rozpočtovými prostředky (č. 17-18/1960), směrnice pro financování závodního stravování (č. 20-21/1960) a směrnice pro financování nákladů státními socialistickými organizacemi týkající se škod na hmotném národním majetku (č. 22/1960).
    *) Podle směrnic ministra školství a kultury, pokud se stipendia nehradí u zvláštních rozpočtových organizací z účtu správní a hospodářské režie.
    **) Zákon č. 27/1959 Sb., o družstevní a bytové výstavbě. nákup, úpravy rekreačních chat, garáží aj.
    **) Na příjmový účet ministerstva financí č. 70-082, vedený u Státní banky československé, odboru 254, Praha, jde-li o rozpočtovou organizaci; na účet příslušného ministerstva (ústředního úřadu), jde-li o zvláštní rozpočtovou organizaci.
    **) Např. směrnice č. 180/1959 Ú. l., o odměnách a přirážkách za zhospodárnění, zkvalitnění a zrychlení investiční výstavby, ve znění směrnic č. 71/1961 Sb., § 16 vyhlášky č. 177/1960 Sb., o hmotné zainteresovanosti při vypracování typových podkladů, § 25 odst. 5 a § 26 odst. 1 vyhlášky č. 196/1959 Ú. l., o zvýšení hmotné zainteresovanosti na rozvoji a zavádění nové techniky.
    ***) Nelze tedy z fondu poskytovat půjčky pracujícím na výstavbu, nákup, úpravy rekreačních chat, garáží aj.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 18.10.2023Značka a další duševní vlastnictví v podnikání - využití, ochrana, marketing (online - živé vysílání) - 18.10.2023
    • 19.10.2023Novela ZZVZ se zaměřením na IT veřejné zakázky - Co je v dané oblasti nového? (online - živé vysílání) - 19.10.2023
    • 20.10.2023Jak se dělá skvělá smlouva o dílo – na veřejné zakázky (nejen) na stavební práce (online - živé vysílání) - 20.10.2023
    • 24.10.2023Mezigenerační předání (rodinného) bohatství (ideálně dobře připravené) (online - živé vysílání) - 24.10.2023
    • 25.10.2023Od nápadu k exitu: Právní život start-upu (online - živé vysílání) - 25.10.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 29.11.2023TAX FORUM 2024 – daňové a účetní novinky roku 2024 - 29.11.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Některé aspekty výkonu autorského dozoru (se zohledněním právní úpravy v novém stavebním zákoně)
    • Whistleblowing prakticky – implementace vnitřního oznamovacího systému
    • Opatrovník
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Změny definice zadavatele v novelizaci zákona o zadávání veřejných zakázek
    • DEAL MONITOR
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?
    • (Ne)možnost realizace zadržovacího práva – shrnutí pro praxi s přihlédnutím k novému zákonu o veřejných dražbách
    • Může být delší nebo kratší výpovědní doba než dva měsíce?
    • Změny definice zadavatele v novelizaci zákona o zadávání veřejných zakázek
    • Některé aspekty výkonu autorského dozoru (se zohledněním právní úpravy v novém stavebním zákoně)
    • Investice do společné věci v nesezdaném soužití
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Svěření nezletilého dítěte do péče
    • Whistleblowing prakticky – implementace vnitřního oznamovacího systému
    • Postoupení pohledávky za dlužníkem v insolvenčním řízení
    • Novela zákoníku práce - informační povinnost zaměstnavatele
    • Promlčení pohledávky, jejíž splatnost je závislá na vůli věřitele
    • Zadlužení potomka jako důvod pro vydědění
    • Podmínky mimořádného vydržení a výprosa jako možná překážka
    • Jak má objednatel postupovat, odmítá-li od zhotovitele převzít nedokončené či vadné dílo?
    • Práce přesčas zahrnutá ve mzdě
    • Nárok zaměstnance na pracovní volno k vyhledání nového zaměstnání
    • Případy spoluzavinění při dopravní nehodě

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nájem bytu (exkluzivně pro předplatitele)

    Jestliže nájemce bytu (domu) provede úpravu, přestavbu či jinou změnu bytu (domu) bez souhlasu pronajímatele, je pronajímatel oprávněn domáhat se uvedení bytu (domu) do původního stavu...

    Neúčinnost právního jednání (exkluzivně pro předplatitele)

    Má-li to, co neúčinným jednáním ušlo z dlužníkova majetku, nižší hodnotu než je výše věřitelovy pohledávky za dlužníkem, zprostí se osoba, která je zatížena povinností podle...

    Ochrana spotřebitele (exkluzivně pro předplatitele)

    Z ustálené rozhodovací praxe SDEU vyplývá, že povinnost vnitrostátních soudů aplikovat tzv. zásadu efektivity je vázána na případy zjevného porušení unijního práva, kdy důvodem...

    Podnájem bytu

    Podmínkou splatnosti nedoplatku za služby je skutečnost, že vyúčtování bylo provedeno řádně (tj. v souladu s předpisy jej regulujícími) a nájemce s ním byl seznámen. O vyúčtování...

    Promlčení (exkluzivně pro předplatitele)

    V případě úroku z prodlení okamžik, kdy je věřitel objektivně s to své právo uplatnit před orgány veřejné moci, nemůže předcházet dni, kdy se dlužník dostává do prodlení se...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.