epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Metodický návod ze dne 1.1.1981 pro zpracování územně plánovací dokumentace velkoplošných chráněných území

    1.1.1981 | Sbírka:  6681/81-VI/2 | Částka:  1/1982ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 50/1976 Sb.
    6681/81-VI/2
    Metodický návod
    pro zpracování územně plánovací dokumentace velkoplošných chráněných území
    Čl.1
    Základní ustanovení
    Ministerstvo kultury ČSR a ministerstvo výstavby a techniky ČSR na základě usnesení vlády České socialistické republiky ze dne 23. srpna 1978 č. 243 k návrhu Koncepce dalšího rozvoje státní ochrany přírody v ČSR, přílohy IV, bodu D., č. 18 a se zřetelem na § 17 odst. 3. zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánováním a stavebním řádu vydávají tento metodický návod pro zpracování územně plánovací dokumentace velkoplošných chráněných území.
    (1) Velkoplošná území, chráněná pro své přírodní bohatství a vzhled krajiny podle zákona č. 40/1956 Sb., o státní ochraně přírody, jsou chráněné krajinné oblasti a národní parky.
    (2) Orgány státní památkové péče a ochrany přírody zajišťují co nejúplnější inventarizaci území a objektů zvýšené péče velkoplošných chráněných území podle vlastní metodiky ochranářského mapování a článku 2 odst. (2). Zakreslují je do map velkoplošných chráněných území o měřítku 1:50 000 příp. 1:10 000. Vymezení i charakteristiky území a objektů zvýšeného zájmu průběžně aktualizují.
    (3) Aby mohly být při zpracování územně plánovací dokumentace zahrnující velkoplošná chráněná území přiměřeně respektovány a prosazovány specifické požadavky ochrany přírody a kulturních památek, bude zajištěn orgánem státní památkové péče a ochrany přírody odborový dokument ochrany přírody a památkové péče pro celé velkoplošné chráněné území v termínu, který umožní jeho využití při zpracování územně plánovací dokumentace. Náplň, metodika i zajištění oborového dokumentu je záležitostí orgánů státní památkové péče a ochrany přírody; pro potřeby územně plánovací dokumentace se vychází z článku 2.
    (4) Oborový dokument ochrany přírody a památkové péče velkoplošného chráněného území zajišťuje orgán státní památkové péče a ochrany přírody.
    (5) Oborový dokument národního parku schvaluje ministerstvo kultury, oborový dokument CHÚ krajský národní výbor. Zpracovatel zajišťuje jeho průběžnou aktualizaci.
    (6) Řešení územně plánovací dokumentace VÚC zahrne celé velkoplošné chráněné území pokud možno jednorázově.
    (7) v případě, že pořízení ÚPD VÚC je pořízeno výhradně podle požadavku orgánů památkové péče a ochrany přírody, náklady na pořízení se hradí zcela nebo z části podle § 19 zák. č. 50/1976 Sb.
    (8) Pro příslušné plánovací období uplatní orgán SPPOP své požadavky na zpracování ÚPD VÚC u orgánu územního plánování.
    (9) U nově navrhovaných velkoplošných chráněných území je žádoucí zpracování oborového dokumentu ochrany přírody a památkové péče před jejich vyhlášením.
    Čl.2
    Oborový dokument ochrany přírody a památkové péče
    (1) Oborový dokument ochrany přírody a památkové péče velkoplošného chráněného území obsahuje postačující údaje v textové a mapové části o všech hodnotách tohoto území, jež jsou předmětem zvýšené ochrany a zájmu SPPOP s podrobností vyhovující pro územně plánovací dokumentaci velkých územních celků. Shrne dostupné přírodovědné a kulturně historické poznatky o velkoplošném chráněném území, které z hlediska územního plánování budou sloužit pro zpracování všech kategorií územně plánovací dokumentace pro toto území. Vedle toho oborový dokument shrnuje poznatky, významné pro operativní činnost správy velkoplošného chráněného území, výkonnou činnost orgánů státní ochrany přírody KNV, posuzování koncepce investiční výstavby ve velkoplošném chráněném území z hlediska zájmů ochrany přírody a památkové péče, sledování změn v podmínkách využívání území, vyjadřování orgánů státní památkové péče a ochrany přírody jako dotčených orgánů státní správy při územním řízení, případně poznatky rozhodující pro úpravy hranic.
    (2) Předmětem zvýšené péče jsou ve velkoplošném chráněném území ve sféře zájmu státní ochrany přírody a památkové péče (v řazení s klesající intenzitou požadavků):
    (2.1) Všechna území a objekty chráněné podle zákona č. 40/1956 Sb., o státní ochraně přírody, a to vyhlášená i k vyhlášení připravovaná:
    - státní přírodní rezervace,
    - chráněná naleziště,
    - chráněné parky a zahrady,
    - chráněné studijní plochy,
    - chráněné přírodní výtvory,
    (2.2) Všechna území a objekty chráněné podle zákona č. 22/1958 Sb., o kulturních památkách, a to vyhlášená i k vyhlášení připravovaná:
    - památkové rezervace,
    - památkové zóny,
    - památkové soubory,
    - kulturní památky nemovité povahy.
    (2.3) Vybrané krajinné prvky a prvky osídlení, které vytvářejí typický krajinný ráz velkoplošného chráněného území, ačkoliv nejsou uvažovány k ochraně podle zák. č. 40/1956 Sb. nebo zák. č. 22/1958 Sb.
    Ve sféře ochrany přírody:
    - relativně zachovalé přirozené ekosystémy malého rozsahu (stepní, luční, lesní, rašelinné apod. ekosystémy),
    - lokality chráněných nebo existenčně ohrožených druhů živočichů nebo rostlin,
    - krajinářsky významně terénní útvary a geologické jevy,
    - lesy ochranné nebo lesy zvláštního určení podle svého krajinářského významu, případně i lesy významné pro ochranu genofondu domácích dřevin,
    - významné solitérní dřeviny nebo skupiny včetně vybraných břehových porostů, stromořadí apod.,
    - další objekty podle oborového ochranářského hodnocení,
    - další dílčí území v relativně přírodním stavu jež by měla být specificky obhospodařována zemědělsky nebo lesnicky s cílem využívat, zachovávat, obnovovat a zvyšovat přírodní bohatství velkoplošného chráněného území.
    Ve sféře památkové péče:
    - vybrané, historicky významné a esteticky hodnotné sídelní soubory v zastavěném území měst a vesnic,
    - lokality významných krajinných úprav (parky, rozptýlená zástavba lidového rázu apod.).
    - významné urbanistické realizace v krajině a vybrané architektonické významné soliterní objekty,
    - významné historické komunikace v krajině,
    - historicky významná místa, území a objekty,
    - historické parky a zahrady bez vyhlášené ochrany,
    - okolí významných kulturních památek, pokud vytváří jejich funkční zázemí a příznivý vzhledový rámec,
    - vybrané historicky významné a esteticky hodnotné sídelní soubory měst a vesnic bez ohledu na svoji plochu.
    (3) V případě potřeby bude stanoveno aktuální nebo potencionální ohrožení celého území nebo jeho části včetně podmínek a námětů na asanační a preventivní opatření.
    (4) V rámci vymezených území 2.1 až 2.3 bude navrženo členění do čtyř zón zvýšeného zájmu SPPOP s rozdílnými předpoklady využívání a s klesající intenzitou žádoucích opatření v zájmu ochrany přírody a památkové péče, a to takto:
    I. zóna - zahrnuje chráněná území podle zákona č. 40/1956 Sb., jejich ochranná pásma, další území potřebná pro jejich ochranu, koridory spojující ochranná pásma a chráněná území, dále území k ochraně připravovaná nebo plánovaná, jakož i plochy s významnými ekosystémy, které se v území mohou vyskytovat opakovaně;
    II. zóna - zahrnuje území s relativně vyrovnaným poměrem mezi přírodními objekty a lidskými díly, se zvýšenou ekologickou a estetickou hodnotou, s relativně řídkým osídlením, příznivými přírodními předpoklady pro rekreaci a s nevhodnými podmínkami pro rozvoj zemědělské velkovýroby;
    III. zóna - zahrnuje území bez střediskových sídel nebo se středisky místního významu se zvláštní funkcí kulturní, památkovou, lázeňskou a rekreační a zvlášť významnými mimoprodukčními funkcemi, zejména vodohospodářskou, rekreační nebo kulturní;
    IV. zóna - ostatní území charakterizované jako území přechodu z volné krajiny do území chráněné krajinné oblasti a jako území (příp. enklávy) využívané pro ekologicky optimalizované lesní, zemědělské a ostatní hospodářství.
    (4.1) Posláním zón je kladně působit na zachování příznivého stavu přírodního prostředí kulturních a historických hodnot území a vytvářet předpoklady jeho dalšího zlepšování, zejména:
    - chránit reliéf území v souvislosti se všemi zásahy a přispívat k rekultivaci poškozených ploch,
    - chránit cenné ekosystémy a vytvářet předpoklady pro jejich zachování, případně rekonstrukci,
    - chránit krajinu jako podstatnou složku životního prostředí zejména pro regeneraci lidských sil,
    - zachovat oblasti s typickou strukturou vesnických sídel a historicky významnou strukturou městského osídlení,
    - chránit krajinné urbanistické kompozice,
    - chránit a zhodnocovat historické parky a zahrady,
    - zhodnocovat urbanisticky a historicky významné části měst (především památkové rezervace a památkové zóny)
    - chránit síť kulturních památek v krajině a významné památky tvořící krajinné dominanty.
    Přírodní, krajinné a sídelní prvky těchto zón budou formovány zemědělstvím, lesním a rybochovným hospodářstvím při preventivním vylučování nebo omezování škodlivých doprovodných vlivů rozvoje průmyslu, dopravy, zemědělské velkovýroby a lesní výroby tak, aby bylo uchováváno životní prostředí v optimální úrovni.
    Historické prostředí sídel, urbanistické realizace v krajině i síť kulturních památek v území budou zhodnocovány především stanovením vhodného funkčního využití. Zároveň je nutné veškeré činnosti zhoršující životní prostředí usměrňovat mimo ucelené památkové významné části sídel a architektonicky hodnotné soubory. Památkové a architektonické soubory budou výrazně ovlivňovat urbanistickou kompozici.
    ------------------------------------------------------------------
    zóny zvýšeného  zájmu OP a PP  nesouvisí s § 12  zákona č. 50/1976
    Sb.
    Takto provedené jednotné a jednoznačné vymezení zón podle uvedených kritérií bude pro každé velkoplošné chráněné území individuálně upraveno s ohledem na četnost a hodnotu zákonem chráněných území a naléhavost preventivních opatření v zájmu ochrany přírody a památkové péče.
    (5) Jestliže v době zahájení prací na územně plánovací dokumentaci dotýkající se velkoplošného chráněného území nebude k dispozici oborový dokument velkoplošného chráněného území, orgány státní památkové péče a ochrany přírody předají pořizovateli územně plánovací dokumentace před zahájením rozborů a průzkumu konceptní podklad v následujícím rozsahu:
    (5.1) Zhodnocení územně plánovací dokumentace a závažných podkladových materiálů, dotýkajících se velkoplošného chráněného území, z hlediska zájmů ochrany přírody a památkové péče.
    (5.2) Mapu velkoplošného chráněného území se zákresem všech ploch a objektů zvýšeného zájmu dle čl. 2 odst. (2), jejich seznam a charakteristiku, návrh zónace.
    Čl.3
    Zvláštnosti územně plánovací dokumentace zahrnující velkoplošná chráněná území
    (1) Pro pořízení územně plánovací dokumentace VÚC orgán státní památkové péče a ochrany přírody, do jehož působnosti patří velkoplošné chráněné území,
    - poskytne zpracovateli oborové podklady pro průzkumy a rozbory podle článku 2,
    - předá pořizovateli písemné stanovisko k výsledkům průzkumu a rozborů a formuluje svoje záměry do návrhů územních a hospodářských zásad.
    Zpracovatel územně plánovací dokumentace ve velkoplošném chráněném území řeší všechny problémy tohoto chráněného území v přímém pracovním kontaktu s orgány státní památkové péče a ochrany přírody.
    Pokud v době zahájení prací na ÚPD dotýkající se velkoplošného chráněného území nebude k dispozici oborový dokument, orgány SPPOP předají pořizovateli ÚPD před zahájením rozborů a průzkumů konceptní podklad podle čl. 1, odst. 5. Zpracovatel ÚPD řeší v tomto případě problematiku specifických požadavků ochrany přírody a kulturních památek v rozsahu odpovídajícím tomuto předanému konceptnímu podkladu.
    (2) Průzkumy a rozbory územně plánovací dokumentace provádějí zpracovatelé všech úseků s plným respektováním oborového dokumentu ochrany přírody a památkové péče.
    (3) Vymezení ploch zvýšeného zájmu ochrany přírody a památkové péče ve velkoplošném chráněném území podle článku 2 odst. (2) se stane součástí souhrnného problémového výkresu, který konfrontuje jevy a záměry v území, znázorňuje střety a disproporce v území a vymezuje územní možnosti rozvoje jako podklad pro formulaci územních a hospodářských zásad. Při tom do nich pro velkoplošná chráněná území začlení požadavky oborového dokumentu ochrany přírody a památkové péče a stanoví způsob jejich použití zpracovatelem při práci na konceptu územně plánovací dokumentace.
    (4) Koncept ÚPL VÚC zahrnující velkoplošné chráněné území, zahrne do komplexního řešení oborový dokument ochrany přírody a památkové péče včetně vymezených území (2.1-2.3) a vnitřního členění do zón (2.4 a konfrontuje jej s ostatními složkami osídlení.
    Vymezené území a jejich vnitřní členění budou ve velkoplošném chráněném území uplatňována jako součást základního funkčního členění území. Koncept ÚPL VÚC navrhne způsob využití jednotlivých zón zvýšeného zájmu ochrany přírody a památkové péče.
    (5) Náměty pro způsob využití jednotlivých zón zvýšeného zájmu ochrany přírody a památkové péče:
    (5.1) Ve sféře zájmů památkové péče (ve všech zónách):
    - Rozvíjet, eventuálně stabilizovat soustavu osídlení v souladu s kontinuitou historické struktury sídel,
    - při koncentraci společenských aktivit a bydlení navrhovat přiměřenou funkci pro historická jádra sídel (měst a vesnic) a významných architektonických souborů,
    - hospodářskou činnost, průmysl a skladové hospodářství realizovat jen v prostorech vymezených územně plánovací dokumentaci,
    - dopravní síť řešit s ohledem na hodnotný krajinný reliéf, historické komunikace a historické sídelní lokality,
    - k rekreaci využívat vybraných vesnických sídel a prostorů vyhražených územně plánovací dokumentací,
    - novou výstavbu řešit v přiměřených vztazích k urbanistické struktuře sídel a obrazu krajiny,
    - při lokalizaci zemědělských závodů respektovat a funkčně zhodnotit nejcennější soubory vesnických útvarů,
    - chránit a maximálně šetřit zeleň, historické zahrady, parky a obory,
    - krajinné úpravy provádět v souladu s urbanistickou kompozicí architektonických souborů a přírodně krajinářských prvků.
    (5.2) Ve sféře zájmů ochrany přírody v jednotlivých zónách:
    I. zóna
    Hospodářská činnost limitována na souvislé ploše zóny požadavkem uchování přírodních a krajinných hodnot, zcela mimořádných v celostátním, event. evropském kontextu.
    - Vyloučit stavební činnost s výjimkou účelových zařízení,
    - Vyloučit těžbu nerostných surovin,
    - navrhnout zařazení lesů v případě zdůvodněné potřeby do lesů zvláštního určení,
    - chránit veškerou nelesní zeleň,
    - navrhnout nutné úpravy toků přírodními materiály a šetřením směrových poměrů,
    - rybníky uvažovat jen s průměrnou intenzitou rybochovného hospodářství s maximálním šetřením pobřežních zón,
    - vyloučit užívání pesticidů mimo případy projednané a schválené KNV.
    II. zóna
    Hospodářská činnost limitována ohledy na mimoprodukční (vodohospodářské nebo rekreační funkce územní současně s uchováním zvýšené krajinářské (vzhledové a ekologické) hodnoty celého pásma a rozmanitostí přírodních objektů a dílčích ploch i mimo chráněná území přírody.
    - Vyloučit stavební činnost mimo zastavěná území sídel (s výjimkou účelových objektů),
    - navrhnout rekreační využití bez staveb mimo intravilán sídel,
    - těžbu nerostných surovin připustit jen v případě jedinečnosti dobývacího prostoru,
    - chránit dochovanou strukturu kultur včetně členitých hraničních linií lesních a zemědělsky využívaných ploch,
    - maximálně šetřit nelesní zeleň,
    - navrhnout regulace toků přírodně blízkými způsoby,
    - vyhrnování rybníků, vysekávání rákosin a budování skládek omezit na případy projednané a schválené KNV,
    - vyloučit leteckou aplikaci hnojiv a pesticidů, ostatní formy jen na základě technologického projektu schváleného orgánem hygienické služby a vodního hospodářství KNV.
    III. zóna
    Hospodářská činnost limitována ohledy na uchování, event. kladné ovlivnění krajinářských hodnot, na dochovanou strukturu intravilánů sídel a na hodnotnou architekturu stavebních souborů i solitérních budov. Podpora všech intenzifikačních opatření primárního sektoru, pokud nenarušují vzhledové a ekologické hodnoty prostoru.
    - Omezit stavební činnost mimo zastavěná území (s výjimkou účelových objektů),
    - navrhnout rekreační využití a vybavenost uvnitř sídel a vymezených rekreačních lokalit,
    - těžbu nerostných surovin uvažovat jen na nenahraditelných lokalitách, důsledněji soustřeďovat a plochy po vytěžení navrhnout k urychlené rekultivaci,
    - stabilizovat základní charakter struktury kultur,
    - chránit nelesní zeleň v rozsahu stanoveném orgánem státní ochrany přírody,
    - navrhnout regulace toků mimo intravilán sídel přírodě blízkými způsoby; vyloučit zatrubňování,
    - obhospodařování rybníků uvažovat podle schválené funkční delimitace,
    - zpřísnit hygienická hlediska při aplikaci pesticidů,
    - navrhnout rozvoj zemědělské velkovýroby s vyloučením velkokapacitních objektů živočišné výroby.
    (6) Při práci na konceptu řešení ÚPL VÚC zpracovatel ověří reálnost navržených podmínek a upraví je podle konkrétních podmínek.
    (7) Další postup prací na pořízení ÚPL VÚC s velkoplošným chráněným územím je usměrněn zákonem č. 50/1976 Sb. a vyhl. č. 84/1976 Sb.
    (8) Návrh směrnic pro uspořádání území obsahuje takové úseky z ochrany přírody a památkové péče, které se po schválení mají stát závaznou direktivou pro usměrnění činnosti v území.
    Čl.4
    Podle tohoto metodického návodu se postupuje od 1. ledna 1981.
    Náměstek ministra kultury ČSR:
    dr. J. Švagera v.r.
    Náměstek ministra výstavby a techniky ČSR:
    v zast. Z. Šamán v.r.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 24.03.2023Aktuální judikatura k civilnímu procesu se zaměřením na dokazování a exekuce (online - živé vysílání) - 24.3.2023
    • 30.03.2023Nová právní úprava hromadného řízení (online - živé vysílání) - 30.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti (online - živé vysílání) - 30.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlužník, oddlužení, IČO a datová schránka?
    • Nové pojetí moderace smluvní pokuty podle Nejvyššího soudu
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Jednání právnických osob
    • Dokazování a poučovací povinnost
    • 10 otázek pro ... Lumíra Schejbala
    • Změny v právní úpravě způsobilosti členů volených orgánů obchodních korporací k výkonu funkce a jejím dokládání v rámci rejstříkového řízení
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Nejvyšší soud k otázce nepřímé diskriminace zaměstnance týkající se jeho zdravotního stavu
    • Má dodavatel nárok na náhradu škody při neoprávněném vyloučení ze zadávacího řízení?
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Svěřenský fond a smrt zakladatele, aneb převod vlastnického práva k majetku vkládanému do svěřenského fondu v případě smrti jeho zakladatele
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Obvyklé vybavení rodinné domácnosti
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nesprávné právní posouzení věci důvodem pro obnovu řízení
    • Péče, styk a přání dítěte

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Jednání právnických osob

    Podle § 30 odst. 1 zákona o mezinárodním právu soukromém právní osobnost právnické osoby a způsobilost jiné než fyzické osoby se řídí právním řádem státu, podle něhož vznikla....

    Dokazování a poučovací povinnost

    Poučovací povinnost ve smyslu § 118a odst. 3 o. s. ř. se uplatňuje tam, kde je namístě učinit závěr, že účastník, jemuž je ku prospěchu prokázání určité (pro věc rozhodné)...

    Mimořádné snížení trestu odnětí svobody

    U kritéria možnosti dosažení nápravy i mírnějším trestem, než stanoví základní trestní sazba, významného pro aplikaci § 58 odst. 6 tr. zákoníku, je nezbytné hodnotit osobní...

    Odpovědnost státu za újmu (exkluzivně pro předplatitele)

    Na stát jako na účastníka soudního řízení, zvláště jde-li o řízení o náhradu škody, jež měl svou činností způsobit, jsou kladeny vyšší nároky než na jiný subjekt. Stát...

    Odpovědnost státu za újmu, dědění (exkluzivně pro předplatitele)

    Uplatnění nároku na náhradu nemajetkové újmy podle zákona č. 82/1998 Sb. poškozeným u úřadu specifikovaném v § 14 zákona č. 358/1992 Sb. je (až na výjimky) podmínkou, bez které...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.