epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Zákon ze dne 21.2.1992 o Radě České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání

5.3.1992 | Sbírka:  103/1992 Sb. | Částka:  25/1992ASPI

Vztahy

Aktivní derogace: 2/1969 Sb.
Pasivní derogace: 231/2001 Sb., 151/2000 Sb., 135/1997 Sb., 301/1995 Sb., 253/1994 Sb., 331/1993 Sb., 36/1993 Sb., 474/1992 Sb.
103/1992 Sb.
ZÁKON
České národní rady
ze dne 21. února 1992
o Radě České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání
Změna: 474/1992 Sb.
Změna: 36/1993 Sb.
Změna: 331/1993 Sb.
Změna: 253/1994 Sb.
Změna: 301/1995 Sb.
Změna: 135/1997 Sb.
Změna: 151/2000 Sb.
Česká národní rada se usnesla na tomto zákoně:
§ 1
(1) Zřizuje se Rada České republiky pro rozhlasová a televizní vysílání (dále jen "Rada").
(2) Rada dohlíží na dodržování právních předpisů upravujících rozhlasové a televizní vysílání1) (dále jen "vysílání"), dbá na rozvoj plurality vysílání a nezávislost jeho provozování.
(3) Rada vykonává ve stanoveném rozsahu 2) státní správu v oblasti vysílání.
§ 2
Činnost Rady
(1) Do působnosti Rady náleží zejména
a) podílet se ve spolupráci s Federální radou pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Federální rada") svými stanovisky a návrhy na vytváření zásad státní politiky České a Slovenské Federativní Republiky ve vztahu k vysílání a koncepci jeho rozvoje,
b) podílet se ve spolupráci s Federální radou na vypracování plánu využití kmitočtů pro vysílání,
c) podílet se svými stanovisky a návrhy na vytváření zásad státní politiky České republiky ve vztahu k vysílání a stanovit koncepci jeho rozvoje,
d) vyjadřovat se k udělování a odnímání licencí, které je v působnosti Federální rady,
e) udělovat a odnímat licence k vysílání, pokud jde o subjekty působící jen na území České republiky nebo pokud jejich činnost podstatně nepřekračuje území České republiky,3)
f) stanovit lhůty k nápravě a ukládat pokuty4) držitelům licencí, které udělila, provozovatelům, kteří získali oprávnění k vysílání zákonem České národní rady,5) nebo subjektům vysílajícím bez licence, k jejímuž udělení je příslušná,
g) zaujímat stanoviska k návrhům a plnění mezinárodních smluv, které souvisejí s vysílání, a svá stanoviska předkládat Federální radě,
h) vést evidenci licencí, které udělila, a jejich změn,
i) vést evidenci provozovatelů rozhlasového a televizního vysílání s registrací.
(2) Rada je povinna předkládat České národní radě zprávu o stavu vysílání a o své činnosti, a to nejméně jednou ročně nebo vždy, když o to Česká národní rada požádá.
(3) Rada pravidelně uveřejňuje přehled žádostí o licence a přehled udělených licencí a jejich změn, a plány využití kmitočtů pro vysílání.
§ 3
(1) Rada má 13 členů. Členy Rady volí a odvolává Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky, a to tak, aby v Radě byly zastoupeny různé názorové proudy.
(2) Členové Rady jsou voleni na funkční období šesti let, a to i opětovně; v takovém případě však ne na více než dvě po sobě jdoucí funkční období. Na uprázdněná místa jsou voleni noví členové na období šesti let.
(3) zrušen
(4) Členství v Radě je veřejnou funkcí.7) V souvislosti s jejím výkonem přísluší členům Rady přiměřená odměna.8) Cestovní náklady členům Rady se poskytují podle obecných právních předpisů.
(5) Rada je ze své činnosti odpovědná Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky.
§ 4
(1) Členem Rady může být zvolen občan České a Slovenské Federativní Republiky, který je způsobilý k právním úkonům, bezúhonný a má trvalý pobyt na území České republiky.
(2) Členství v Radě je neslučitelné s funkcí prezidenta České a Slovenské Federativní Republiky, poslance, předsedy nebo místopředsedy vlády, ministra nebo vedoucího jiného ústředního orgánu státní správy a jejich náměstků a s funkcí člena Rady České televize9) a Rady Českého rozhlasu.10)
(3) Členové Rady nesmějí zastávat funkce v politických stranách nebo politických hnutí ani nesmějí působit v jejich prospěch při výkonu své funkce v Radě; dále nesmějí být členy orgánu společností, které působí v oblasti sdělovacích prostředků ani zastupovat obchodní zájmy, které by mohly být v rozporu s výkonem jejich funkce nebo by mohly nepříznivě ovlivňovat jejich nestrannost a objektivitu rozhodování. Člen Rady a osoby jemu blízké11) nesmějí mít žádný finanční zájem na provozování vysílání daný vlastnictvím, pracovním poměrem nebo jiným obdobným vztahem.
§ 5
(1) Členství v rAdě zaniká
a) uplynutím funkčního období,
b) odstoupením z funkce,
c) odvoláním z funkce,
d) zbavením nebo omezením způsobilosti k právním úkonům,
c) úmrtím,
f) zánikem členství ve Federální radě.
(2) Česká národní rada člena Rady z funkce odvolá
a) nesplňuje-li předpoklady pro výkon funkce uvedené v § 4 tohoto zákona nebo,
b) byl-li pravomocně odsouzen pro úmyslný trestný čin anebo pro jiný trestný čin, pokud mu byl uložen nepodmíněný trest odnětí svobody.
(3) Česká národní rada může člena Rady odvolat, jestliže člen Rady nevykonává po dobu nejméně šesti měsíců svou funkci.
(4) Česká národní rada může odvolat Radu, nesplní-li Rada povinnosti podle § 2 odst. 3 tohoto zákona nebo pokud opětovně neschválí zprávu o činnosti Rady. Zprávu o činnosti Rada předkládá České národní radě do konce měsíce února kalendářního roku.
§ 6
(1) Rada volí z řad svých členů předsedu Rady na funkční období tří let. Předseda Rady řídí činnost Rady a jedná jejím jménem.
(2) Rada přijímá rozhodnutí nadpoloviční většinou hlasů všech svých členů.
(3) Činnost Rady se řídí jednacím řádem, který Rada přijme do 30 dnů od začátku svého funkčního období.
§ 7
(1) Činnost Rady zajišťuje Úřad Rady České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen "Úřad"). Úřad je orgán Rady a jeho činnost je hrazena z rozpočtu Rady. Rada může pověřit Úřad výkonem činností podle tohoto zákona s výjimkou rozhodovací činnosti podle § 2 odst. 1 tohoto zákona.
(2) Vedoucího Úřadu jmenuje a odvolává Rada. Vedoucí Úřadu je podřízen předsedovi Rady.
(3) Podrobnosti o organizaci činnosti Rady a Úřadu, jakož i výši odměny členů Rady upraví statut Rady, Statut Rady schvaluje na návrh Rady Česká národní rada.
§ 8
(8) Činnost Rady je hrazena ze státního rozpočtu České republiky.
Ustanovení společná, přechodná a závěrečná
§ 9
Vláda České republiky a orgány státní správy České republiky spolupracují s Radou ve věcech vysílání a jsou zejména povinny, jde-li o věci vysílání, vyžádat si vždy stanovisko Rady a v mezích své působnosti poskytnout Radě potřebnou součinnost.
§ 10
Působnost Rady podle § 2 se vztahuje i na právnické a fyzické osoby, kterým bylo umožněno vysílat na základě usnesení předsednictva vlády České a Slovenské Federativní Republiky nebo na základě licence vydané meziresortní komisí vlády České a slovenské Federativní Republiky a komisí ministerstva kultury České republiky.12)
§ 11
Zákon České národní rady č. 2/1969 Sb., o zřízení ministerstev a jiných ústředních orgánů státní správy České socialistické republiky, ve znění pozdějších právních předpisů, se mění takto:
§ 8 zní:
"§ 8
Ministerstvo kultury je ústředním orgánem státní správy pro umění, kulturně výchovnou činnost, kulturní památky, pro věci tisku, včetně vydávání neperiodického tisku a jiných informačních prostředků s výjimkou rozhlasového a televizního vysílání, dále pro provádění autorského zákona a pro výrobu a obchod v oblasti kultury.".
§ 12
Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
Burešová v.r.
Pithart v.r.
1) Např. zákon č. 136/1991 Sb., o rozdělení působnosti mezi Českou a Slovenskou Federativní Republikou a Českou republikou a Slovenskou republikou ve věcech tisku a jiných informačních prostředků, zákon č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zákon ČNR č. 483/1991 Sb., o České televizi, zákon ČNR č. 484/1991 Sb., o Českém rozhlasu.
2) § 2 písm. b) zákona č. 136/1991 Sb. § 10 odst. 3 a § 20 odst. 1 zákona č. 468/1991 Sb.
3) § 2 písm. b) zákona č. 136/1991 Sb.
4) § 20 zákona č. 468/1991 Sb.
5) Zákon ČNR č. 483/1991 Sb. Zákon ČNR č. 484/1991 Sb.
6) § 18 odst. 1 zákona č. 468/1991 Sb.
7) § 124 odst. 1 zákoníku práce.
8) § 124 odst. 2 zákoníku práce.
9) § 4 zákona č. 483/1991 Sb.
10) § 4 zákona č. 484/1991 Sb.
11) § 116 občanského zákoníku.
12) § 25 zákona č. 468/1991 Sb.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021
  • 17.02.2021Tax Compliance 2021 (online - živé vysílání) - 17.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Doručování v pracovním právu: Bude možné po čtrnácti letech konečně dát výpověď poštou?
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Sleva z ceny a její (ne?)možná moderace
  • Problém nového zákona o odpadech – kam s vytřízenými zbytky?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Zeman: Jmenování Tůmy může vést ke zhoršení vývoje ekonomiky
  • Náklady řízení
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Možné alternativy úpravy styku nezletilého s rodičem při svěření nezletilého do péče druhého rodiče
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Novinky v odpovědnosti statutárních orgánů obchodních korporací
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Převod nevyčerpané dovolené podle novely zákoníku práce

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Nájem bytu

O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li...

Majetková podstata

Insolvenční zákon výslovně upravuje, jaké pohledávky a v jakém pořadí jsou v insolvenčním řízení uspokojovány, stejně jako způsoby jejich uplatnění. Výslovně v § 165 odst. 2...

Zpeněžování (exkluzivně pro předplatitele)

Žádné ustanovení insolvenčního zákona nebrání tomu, aby tam, kde je zvoleným způsobem oddlužení plnění splátkového kalendáře po dobu (nejdéle) 5 let, byl před vydáním...

Odměna advokáta

Podle § 71 odst. 2 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, zůstávají pravomocná rozhodnutí vydaná na základě právního předpisu, který byl zrušen (s výjimkou rozsudku vydaného v...

Přípustnost dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

Je-li předmětem řízení o odpůrčí žalobě insolvenčního správce požadavek na určení neúčinnosti plateb (uskutečněných bankovními převody) a (současně) požadavek na vydání...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

Nejčtenější články

Souběh podání výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru

Při výkonu závislé práce se zaměstnanec může dopustit různých prohřešků proti pracovnímu právu s různým stupněm intenzity provinění. Zákoník práce rozlišuje mezi soustavným...

PRÁVNICKÁ FIRMA ROKU 2020 - VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Společnost EPRAVO.CZ vyhlásila výsledky již 13. ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku. Záštitu nad letošním ročníkem převzalo, stejně jako v minulých letech...

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí a změna zákona o daních z příjmů

Dne 26. září 2020 nabyl účinnosti zákon č. 386/2020 Sb., jímž se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, a jenž mění další...

Fotografování na veřejně přístupných místech povoleno?

Fotografujete na veřejně přístupných místech nebo na veřejném prostranství? A je v tom vlastně rozdíl? V praxi se stále častěji setkáváme s dotazy týkajícími se problematiky...

Zajímavý posun soudní judikatury ve věci přezkoumávání rozhodčích nálezů jako exekučních titulů

Ústavní soud ve svém nálezu pod sp. zn. II.ÚS 3194/18 ze dne 1. 4. 2019 shrnul svoji dosavadní rozhodovací praxi a vyjádřil se k možnosti soudního přezkumu exekučních titulů v...

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů