epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    27. 12. 2023
    ID: 117332upozornění pro uživatele

    Je možné zřídit detašované pracoviště obecního úřadu obce s rozšířenou působností pro zápis silničních vozidel mimo jeho správní obvod?

    Detašovaným pracovištěm lze obecně rozumět oddělenou či vyloučenou část jednotky – v konkrétním případě obecního úřadu obce s rozšířenou působností – mimo sídlo základního celku.[1] Ačkoliv je autor přesvědčen, že závěry obsažené v tomto příspěvku jsou použitelné na výkon celé agendy obecního úřadu obce s rozšířenou působností dle zákona o podmínkách provozu, omezí se v tomto příspěvku pouze na institut zápisu do registru silničních vozidel. Tento příspěvek poskytuje odpověď na otázku, zdali může obecní úřad obce s rozšířenou působností zřídit detašované pracoviště pro zápis vozidel v registru silničních vozidel, které se bude nacházet mimo jeho správní obvod.

    Zákon 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o podmínkách provozu“) v ustanovení § 6 odst. 1 upravuje zápis vozidla v registru silničních vozidel. Podle citovaného ustanovení platí, že silniční vozidlo, jehož technická způsobilost podléhá schválení, provozované na pozemních komunikacích musí být zapsáno v registru silničních vozidel, pakliže má osoba, která ho provozuje, na území České republiky [a] trvalý pobyt, dlouhodobý pobyt nebo, jedná-li se o občana jiného členského státu, přechodný pobyt v délce alespoň 6 měsíců v kalendářním roce, nebo jí byl udělen azyl, [b] sídlo, jedná-li se o právnickou osobu, nebo [c] odštěpný závod, jedná-li se o zahraniční právnickou osobu.

    Správním orgánem příslušným k provedení zápisu do registru silničních vozidel je v souladu s ustanovením § 5 odst. 2 zákona o podmínkách provozu kterýkoliv obecní úřad obce s rozšířenou působností. Z obsahu předmětného ustanovení je zjevné, že není stanovena místní příslušnost správního orgánu k provedení zápisu do registru silničních vozidel.

    Reklama
    Nemáte ještě registraci na epravo.cz?

    Registrujte se, získejte řadu výhod a jako dárek Vám zašleme aktuální online kurz na využití umělé inteligence v praxi.

    REGISTROVAT ZDE

    Pro pochopení stávající regulace je nutno doplnit, že ke zrušení místní příslušnosti správních orgánů příslušných k zápisu došlo relativně nedávno, a to zákonem 63/2017 Sb., kterým se mění zákon 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), jenž nabyl účinnosti dne 1. 6. 2017. Do okamžiku účinnosti citované novely pak zákon o podmínkách provozu stanovoval, že k provedení zápisu do registru silničních vozidel je příslušný obecní úřad  obce s rozšířenou působností, v jehož správním obvodu má provozovatel vozidla trvalý pobyt, dlouhodobý pobyt nebo přechodný pobyt v délce alespoň 6 měsíců v kalendářním roce, jedná-li se o občana jiného členského státu, nebo jiný povolený pobyt, jedná-li se o fyzickou osobu, nebo sídlo nebo místo podnikání, jedná-li se o právnickou nebo podnikající fyzickou osobu.

    Je nepochybné, že zápisem vozidla do registru silničních motorových vozidel vykonává obecní úřad obce s rozšířenou působností jemu svěřenou státní správu, tj. jedná se o výkon přenesené působnosti. Ostatně sám zákon o podmínkách provozu v ustanovení § 88a uvádí, že působnosti stanovené krajskému úřadu nebo obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností podle tohoto zákona jsou výkonem přenesené působnosti. K tomu lze doplnit, že zákon 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o obcích“) v ustanovení § 8 obsahuje pravidlo, dle kterého platí, že pokud zvláštní zákon, tj. lex specialis upravuje působnost obcí a nestanoví, že jde o přenesenou působnost obce, jedná se vždy o působnost samostatnou.

    Reklama
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    17.6.2025 09:003 975 Kč s DPH
    3 285 Kč bez DPH

    Koupit

    V souladu s ustanoveními § 1 odst. 1 a odst. 2 zákona 51/2020 Sb., o územně správním členění státu a o změně souvisejících zákonů (zákon o územně správním členění státu) (dále jen „zákon o územně správním členění státu“) se území České republiky pro výkon státní správy člení na správní obvody krajů, které se s výjimkou hlavního města Prahy dále člení na správní obvody obcí s rozšířenou působností. Z těchto ustanovení vyplývá, že obecní úřad obce s rozšířenou působností „standardně“ vykonává přenesenou působnost v rámci (a pouze) svého správního obvodu.

    Z výše uvedeného pravidla však existuje jedna výjimka, kterou stanovuje sám zákon o územně správním členění státu, který v ustanovení § 6 obsahuje taxativní výčet obcí s rozšířenou působností, které mohou vykonávat svou přenesenou působnost mimo svůj správní obvod – jmenovitě se jedná o obec Černošice a obec Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, které mohou vykonávat svou působnost na svých pracovištích zřízených za tím účelem v hlavním městě Praze, obec Nýřany, která může vykonávat svou působnost na svém pracovišti zřízeném za tím účelem v Plzni, a obec Šlapanice, jež může vykonávat svou působnost na svém pracovišti zřízeném za tím účelem v Brně.

    Skutečnost, že se jedná o výčet taxativní, lze dovodit jak ze samotného znění předmětného ustanovení, tak i z důvodové zprávy k zákonu o územně správním členění státu[2].  Správní obvod obcí uvedených v § 6 zákona o územně správním členění státu se však nemění, když je těmto obcím pouze ex lege dána možnost vykonávat svou přenesenou působnost ve správním obvodu jiné obce. Nedochází tím ani ke změně příslušnosti k jinému správnímu obvodu obce s rozšířenou působností.[3]

    Pro úplnost je nutno doplnit, že uzavření koordinační veřejnoprávní smlouvy o přenosu výkonu (části) přenesené působnosti dle ustanovení § 66a odst. 1 zákona o obcích a možnost odejmutí a delegace výkonu přenesené působností dle ustanovení § 66b zákona o obcích, není možné považovat za výkon vlastní, resp. obci svěřené přenesené působnosti, neboť se de facto jedná o výkon přenesené působnosti za jiného. Skutečnost, že se v těchto případech vážně jedná o výkon přenesené působnosti za jiného dokresluje i fakt, že v obou případech dochází k finanční kompenzaci subjektu, který má přenesenou působnost za jiný subjekt vykonávat. V případě koordinační veřejnoprávní smlouvy o přenosu výkonu (části) přenesené působnosti zákon o obcích stanovuje, že jednou ze základních náležitostí takové smlouvy je i ujednání o způsobu úhrady nákladů spojených s výkonem přenesené působnosti.[4] U delegace přenesené působnosti svěřené obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností zase zákon o obcích uvádí, že Ministerstvo vnitra společně s delegací přenesené působnosti rozhodne i o převodu příspěvku na výkon přenesené působnosti.[5]

    Vyjdeme-li z premisy, že standardně platí, že obecní úřad obce s rozšířenou působností vykonává svěřenou přenesenou působnost ve svém správním obvodu, pak je nutno dospět k závěru, že obce s rozšířenou působností – vyjma obcí s rozšířenou působností uvedených v ustanovení § 6 zákona o územně správním členění státu – nemohou zřizovat detašovaná pracoviště pro výkon jim svěřené přenesené působnosti mimo jejich správní obvod. Ostatně pokud bychom uvažovali o možné aplikaci opačného závěru, dostali bychom se do zjevného rozporu se zásadou enumerativnosti veřejnoprávních pretenzí ve smyslu čl. 2 odst. 3 Ústavy České republiky a čl. 2 odst. 2 Listiny základních práv a svobod.[6] Ke shodnému závěru dospívá i Ministerstvo vnitra.[7]

    S ohledem na uvedené lze uzavřít, že zákonná úprava umožňuje, aby obecní úřad obce s rozšířenou působností zřídil detašované pracoviště (v pravém slova smyslu) pro zápis vozidel do registru silničních vozidel pouze v rámci svého vlastního správního obvodu. Zřídit detašované pracoviště pro zápis do registru silničních vozidel mimo správní obvod je umožněno pouze taxativně vymezeným obcím výslovně uvedeným v ustanovení § 6 zákona o územně správním členění státu, jiným obcím však toto umožněno není.

    V samotném závěru si však lze položit otázku, zdali je akceptovatelné, aby obecní úřad obce s rozšířenou působností zřídil ve správním obvodu jiného obecního úřadu obce s rozšířenou působností na místo detašovaného pracoviště pouze tzv. „kontaktní pracoviště“ (kvazipodatelna), kde by pouze přebíral žádosti o zápis do registru silničních vozidel, jež by následně vyřizoval až v rámci svého pracoviště, které by se nacházelo v jeho správním obvodu. Proti takové možnosti lze argumentovat již zmíněnou zásadou enumerativnosti veřejnoprávních pretenzí, neboť zákonná úprava takovou možnost explicitně neupravuje. Obsah této zásady výstižně shrnul například Nejvyšší správní soud v jednom ze svých rozsudků, ve kterém konstatoval: „Státní moc lze uplatňovat jen v případech a v mezích stanovených zákonem, a to způsobem, který zákon stanoví. U státních orgánů neplatí pravidlo platné pro soukromé osoby, že každý může činit, co není zákonem zakázáno.“ [8]

    Naopak ve prospěch této možnosti lze uvést, že již nyní je možné podávat různé elektronické žádosti (formuláře), přičemž místo jejich podání není zjevně vázáno na správní obvod konkrétního obecního úřadu obce s rozšířenou působností, který bude o samotné žádosti rozhodovat. Dalším podpůrným argumentem může být i zjevný úmysl zákonodárce urychlit správní řízení a trend opouštění místní příslušnosti správních orgánů u některých agend.[9]

    Pro zodpovězení položené otázky je zcela esenciálním předpokladem vymezení rozsahu pojmu „výkon přenesené působnosti“ v konkrétním případě, tj. zdali výkonem přenesené působnosti se rozumí toliko samotné rozhodování o žádosti, či se jejím výkonem rozumí již i přijmutí takové žádosti.

    Autor tohoto příspěvku je osobně přesvědčen, že výkonem přenesené působnosti je nutné rozumět již i samotné přijmutí žádosti. V souladu s ustanovením § 37 odst. 5 zákona 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů platí, že podání je učiněno dnem, kdy tomuto orgánu došlo. Za situace, kdybychom uvažovali v rovině hypotézy, že přijmutí žádosti není výkonem přenesené působnosti, dostali bychom se do problému s určením okamžiku, kdy je vlastně podání učiněno, neboť v takovém případě by podání nemohlo být učiněno okamžikem jeho podání na detašovaném kontaktním pracovišti. Detašované kontaktní pracoviště by v takovém případě nahrazovalo pouze činnost poskytovatele poštovních služeb, kdy však pro výkon této činnosti chybí výslovné zákonné zmocnění, tj. znovu bychom se dostali do rozporu se zásadou enumerativnosti veřejnoprávních pretenzí.

    Pro výše uvedené tedy autor dospívá k závěru, že obecní úřad obce s rozšířenou působností není oprávněn zřídit detašované kontaktní pracoviště pro sběr žádostí o zápis do registru silničních vozidel mimo svůj správní obvod, přičemž takovou situaci by dle autora bylo nutné posoudit jako zjevné obcházení právní úpravy.

    Jan Novotný,
    právník

    Advokátní kancelář KVB
     
    KVB advokátní kancelář s.r.o.
     
    Teplého 2786
    530 02 Pardubice 
     
    Tel.:   +420 226 259 401
    e-mail: pravnik@akkvb.cz                      
     

    [1] KRAUS, Jiří. Nový akademický slovník cizích slov A-Ž. Praha: Academia, 2005. 166 s.

    [2]  Srov. zvláštní část důvodové zprávy k § 6 zákona o územně správním členění státu. Dostupná například z: >>> zde.

    [3]  MRÁZKOVÁ, Lenka. Zákon o územně správním členění státu – poznámkové vydání s důvodovou zprávou, Codexis Publishing, 1. 1. 2022 [cit. 10. 9. 2023]. Dostupné v systému CODEXIS.

    [4]  K tomu viz § 66a odst. 2 písm. d) zákona o obcích

    [5] Srov. § 66b odst. 1 zákona o obcích

    [6] Viz například rozsudek Nejvyššího soudu ze dne 30. 8. 2005, sp. zn. 25 Cdo 1426/2004 či rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 26. 2. 2021, č. j. 6 As 114/2020-63, č. 4184/2021 Sb. NSS

    [7]  TŘÍSKA, Tomáš. Metodické doporučení k činnosti územních samosprávných celků. Praha: Ministerstvo vnitra, odbor veřejné správy, dozoru a kontroly, 2018. ISBN 978-80-87544-82-2.

    [8] Viz rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 30. 8. 2005, č. j. 25 Cdo 1426/2004                                                                                                                                                       

    [9] O trendu opouštění místní příslušnosti u některých agend je pojednáno i ve zvláštní část důvodové zprávy k § 6 zákona o územně správním členění státu. Dostupná například >>> zde.


    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz


    Jan Novotný (KVB)
    27. 12. 2023

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Zákaz změny k horšímu (reformace in peius) se neuplatní u nákladových výroků
    • Přinese rozsáhlá novela zákona o ochraně přírody a krajiny urychlení povolovacích procesů?
    • Nový zákon o kybernetické bezpečnosti: co se mění a jak se připravit?
    • Fungování Rady pro rozhodování sporů podle Červené knihy FIDIC
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Právní novinky v roce 2025, část čtvrtá – implementace nové definice domácího násilí

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 17.06.2025Bitcoin jako součást finanční strategie společnosti (online - živé vysílání) - 17.6.2025
    • 20.06.2025Nový stavební zákon – aktuální judikatura (online - živé vysílání) - 20.6.2025
    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Povinnost složit jistotu na náklady řízení incidenčního sporu a její zánik v reorganizaci
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Řádné prověření podnětu jako podklad pro místní šetření (nález Ústavního soudu)
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Student je spotřebitel: ÚS redefinoval smluvní vztahy se soukromými VŠ
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • K jednomu z výkladových úskalí na úseku regulace slev
    • Státní zaměstnanci a úředníci v byznysu: Flexinovela bourá hranice a otevírá dveře do podnikatelských orgánů
    • Byznys a paragrafy, díl 11.: Pracovněprávní nástrahy (nejen) léta pro zaměstnavatele
    • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Posouzení intenzity porušení pracovních povinností zaměstnance – komentář k rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • 10 otázek pro ... Lukáše Rezka

    Soudní rozhodnutí

    Vyvlastnění, moderační právo soudu

    Moderační právo soudu nebude mít místa tam, kde nebyly zjištěny (a dokonce ani tvrzeny) žádné mimořádné okolnosti případu týkající se vyvlastňované věci. Účelem...

    Majetková podstata

    V řízení o určení neúčinnosti smlouvy, kterou dlužník uzavřel s dalšími osobami, není insolvenční správce oprávněn ani povinen podat odpůrčí žalobu proti těmto osobám jen...

    Osvobození od placení zbytku dluhů (exkluzivně pro předplatitele)

    Pohledávka věřitele vůči (insolvenčnímu) dlužníku, na kterou se vztahuje rozhodnutí insolvenčního soudu o přiznání osvobození od placení zbytku pohledávek, vydané podle § 414...

    Ověření podpisu advokátem (exkluzivně pro předplatitele)

    Je-li prohlášení o pravosti podpisu jiné osoby učiněno advokátem a má-li všechny náležitosti stanovené § 25a odst. 2 zákona o advokacii, nahrazuje takové prohlášení úřední...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona  č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.