epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    20. 12. 2004
    ID: 29910upozornění pro uživatele

    Mazda MX-Crossport: sportovní kombi, nebo SUV?

    Nový koncept, který Mazda ukáže světu na detroitském autosalonu, je kombinací SUV a kombi. Výrazný a bezesporu povedný design a technologické novinky ukazují, jakým směrem se bude automobilka ubírat v budoucnu. Vůz je doslova nabit zajímavými funkcemi.

    Poznámka redakce: zkráceno z tiskové zprávy

    Koncepce modelu MX-Crossport, jejíž první představení veřejnosti je naplánováno na rok 2005 na mezinárodním autosalonu v Severní Americe, reprezentuje nový směr značky Mazda, který je orientován na rozšíření modelové řady úspěšných výrobků nové generace. Jedná se o vůz zasahující do všech kategorií – skutečný crossover značky Mazda, který je kombinací stylu silného sportovního vozu – vlajkové lodi této značky RX-8 – a mnohem praktičtějšího řešení sportovně-užitkového vozu. Novinka je přizpůsobena především pro požadavky trhu Severní Ameriky a zdejší způsob jízdy.

    Sportovní exteriér

    Design je významným aspektem všech výrobků společnosti Mazda a stejně tak i MX-Crossport je zejména a především koncepčním designem. „Naším cílem bylo vytvořit design, který přesahuje stávající kategorie třídy SUV a vozů typu „crossover“ a zasahuje do oblasti sportovních vozů. Chceme lidem zprostředkovat zážitek ze světa sportovních vozů pokaždé, když usednou za volant,“ říká vedoucí designér Koizumi. Svým odvážným vnějším designem vzbuzuje model MX-Crossport dojem pohybu a rychlosti. Svým sportovním vzhledem představuje ducha  společnosti Mazda ve stylu Zoom-Zoom a zároveň přináší mnoho inovativních prvků i komfortní atmosféru s hojností prostoru pro čtyři dospělé cestující.

    Atletická image této koncepce se odráží na její celkové velikosti. Se svou délkou 4 630 mm je MX-Crossport ve srovnání s ostatními významnými výrobky vznikajícího segmentu vozidel typu „crossover“ kompaktním, agilním a relativně malým modelem. Aby tak bylo současně nabízeno vozidlo s ideálním a důvěryhodným postojem, je jeho design zvýrazněn nízkým a širokým exteriérem, jehož šířka dosahuje 1 930 mm, s krátkým předním i zadním převisem a relativně dlouhým rozvorem. Rovněž pneumatiky jsou relativně velkých rozměrů – 275/45R-20. Zvýraznění dlouhého rozvoru a mohutných kol napomáhá podtrhnout sportovní a stabilní vzhled tohoto konceptu. Při celkové výšce 1 630 mm  je MX-Crossport oproti konstrukci tradičních vozů typu SUV, jako je například vlastní model značky Mazda Tribute, poměrně malý, a přesto si zachovává agresivní vzhled.

    MX-Crossport rovněž demonstruje, jakým způsobem se boční okna stávají významným dynamickým znakem designu vozů Mazda. V tomto případě je to plynulá střešní linie zdůrazněná výraznější středovou boční linií, která se odvážně zvedá a dosahuje až k zadnímu blatníku. Tato nápadná středová boční linie a zúžení zadních oken, které přecházejí až na zadní blatníky,  jsou klíčovými prvky designu, které podtrhují celkovou sportovní image tohoto konceptu. Design rovněž využívá kabinu, která se směrem k zádi vozidla trojrozměrně zužuje a vytváří harmonii se zužujícím se oknem.

    Atletický a futuristický design interiéru

    Stejně jako interiér všech vozů Mazda, byl i tento navržen tak, aby celkové prostředí interiéru poskytovalo požitek z komfortního cestování s důrazem na jízdu. Při pohledu zvenčí je kabina malá a kompaktní. Byla však přijata speciální konstrukční opatření vedoucí k vytvoření vnitřního prostoru, který je při dané velikosti dostatečně prostorný a má moderní vzhled. Klíčem k zajištění pocitu prostornosti jsou „plovoucí“ sedadla. Každé sedadlo je k podlaze připevněno prostřednictvím jediné středové stojny a jeho polohu lze upravovat pomocí systému „jedné kolejnice“ instalované na podlaze vozu. Hojné množství špičkové kvality, částečně anilínová kůže, černá síťovina, výrazná linie přecházející středem dolů a integrované bezpečnostní pásy a sedadla představují moderní a sportovní image.

    Dalším podtržením vysoce moderní image a stejně tak umocněním mimořádného vizuálního požitku cestujících na zadních sedadlech je záď opěradel předních sedadel vytvořená z hliníku a akrylátu s jasně viditelným dokonale konstruovaným mechanismem bezpečnostních pásů, který se nijak neliší od mechanismu luxusních mechanických náramkových hodinek. Při sklopení jednotlivých zadních sedadel tato sedadla navíc navazují přímo na zavazadlový prostor, což poskytuje dostatečný a snadno přístupný ložný prostor.

    Prostor řidiče, připomínající kokpit pilota, je definován malou kapličkou přístrojů, která je umístěna přímo před velkou „střechou“, jež podél spodního okraje čelního okna prochází přes celou přístrojovou desku – zvaná „dvojitá střecha“. Tato dvojitá střecha má za úkol sjednotit přední část kabiny a zajistit sounáležitost řidiče a předního spolujezdce. Téměř celá střecha MX-Crossport je tvořena sklem, které interiéru dodává dojem otevřeného a vzdušného prostoru. Tuto mohutnou skleněnou střechu s proměnlivým zamlžením lze měnit od čiré až po průsvitně mléčnou a nazpět. Lze tak upravit množství světla pronikajícího do interiéru vozidla a umocnit míru komfortu v kabině. 

    Na stropě kabiny je rovněž použita elegantně integrovaná a vysoce flexibilní stropní konzola, procházející přes celou délku vozidla. Tato je schopna pojmout  takové příslušenství, jako je například zábavní displej v zadní části vozu i řadu doplňkových úložných prostorů.

    Tři displeje

    Vůz využívá víceúčelový informační displej a zábavní systém, který byl navržen tak, aby byl intuitivní a snadno využitelný. Systém trojice displejů sestává ze sférického monitoru, který může být využíván jako dotykový panel  (zvaný „ovládací panel“) instalovaný nad středovou konzolou vpravo od volantu, a z druhého „stavového monitoru“ instalovaného výše vpravo a ze třetího „zábavního monitoru“ instalovaného přímo před předním spolujezdcem. Systém trojice displejů indikuje četné funkce pro podporu řízení, jako například diagnostika vozidla při startování motoru, bezpečnostní pokyny, monitorování mrtvých bodů, systému signalizace při parkování, satelitní navigační systém a informace pro případ nouze. Tento systém navíc obsahuje hlavní ovládací prvky audio-systému a klimatizace a lze jej využívat pro odesílání a příjem e-mailů a připojení k internetu.

    Třetím prvkem systému trojice displejů je zábavní monitor, který je určen k tomu, aby umožnil podělit se s předním spolujezdcem o požitek ze řízení vozu tím, že zajišťuje „virtuální náhled“ ze sedadla řidiče a zvenčí vozu. Díky využití unikátní velikosti LCD obrazovky 365 mm x 80 mm (šířky 15“) a pěti kamer nabízí zábavní monitor čtveřici jedinečných pohledů na vozovku. Jednotlivé pohledy jsou: pohled očima řidiče, pohled od předních kol, pohled nízko nad zemí a pohled od zadních kol vozu.

    Například pohled očima řidiče nabízí v reálném čase pohled na trojici měřicích přístrojů sdruženého přístroje ze sedadla řidiče. Pohled od předních kol naopak nabízí tři zobrazení vozovky před vozidlem (z pohledu řidiče, a to prostřednictvím kamer instalovaných na obou vnějších zpětných zrcátkách), který se neliší od populárních závodních videoher. Zábavní monitor lze podle přání předního spolujezdce během dlouhých hodin jízdy přepnout do režimu DVD.

    Bude? Nebude?

    Společnost Mazda sice dosud oficiálně nepotvrdila výrobu modelu vycházejícího z koncepce MX-Crossport, nicméně jasně prohlásila, že hodlá rozšířit svou řadu výrobků Zoom-Zoom nové generace na trhu v Severní Americe i mimo něj. Koncepce MX-Crossport je v tomto procesu významným krokem.

    Fotogalerie

      

       

      

     

    Zdroj: Autorevue



    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    redakce (kp)
    20. 12. 2004

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Firemní influencing pohledem pracovního, autorského práva a ochrany spotřebitele
    • Omezení přezkumu postupu zadavatelů dle rozhodnutí NSS ve věci výstavby jaderných bloků v Dukovanech
    • Odůvodnění
    • Insolvence v českém právu: co by měli vědět věřitelé i dlužníci
    • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Zaměstnanecké dílo a jeho praktické aspekty
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • Jak správně elektronicky doručovat zaměstnanci
    • Dodání elektronického systému spisové služby po 1.7.2025
    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • Dawn-raid a.k.a. místní šetření: Ústavní soud potvrzuje potřebu zvýšené opatrnosti u konkurenčních podnětů
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Insolvence v českém právu: co by měli vědět věřitelé i dlužníci
    • K odpovědnosti státu za majetkovou a nemajetkovou újmu způsobenou při výkonu veřejné moci. Vyslovování konstatací porušení práva. Připomínka státního svátku 6. července
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?
    • Smlouva o smlouvě budoucí kupní k nemovitým věcem: Písemná forma není povinná, říká Nejvyšší soud

    Soudní rozhodnutí

    Odůvodnění soudního rozhodnutí

    Postup soudu, který řádně neodůvodní své právní závěry, porušuje právo na soudní ochranu zaručené čl. 36 Listiny základních práv a svobod.

    Pracovní poměr (exkluzivně pro předplatitele)

    V případě § 48 odst. 3 písm. c) zák. práce „jeho smyslem a účelem je zabránit trvání pracovního poměru ve všech případech, kdy nejsou splněny zákonné předpoklady pro...

    Právní jednání (exkluzivně pro předplatitele)

    Smyslem a účelem úpravy § 581 věty druhé o. z. je především ochrana osob jednajících v duševní poruše. Ochrana osoby bez dostatečné schopnosti právně jednat má přednost před...

    Promlčení (exkluzivně pro předplatitele)

    K uzavření dohody podle § 647 o. z. může dojít i jednáním mezi věřitelem a dlužníkem o mimosoudním řešení sporu. Bude tomu tak v případě, kdy se způsobem nevzbuzujícím...

    Soudní poplatky (exkluzivně pro předplatitele)

    Osvobození podle § 11 odst. 2 písm. d) zákona o soudních poplatcích se týká i žalobce, který se domáhá přímého nároku na pojistné plnění podle § 9 zákona č. 168/1999 Sb., o...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.