epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    11. 4. 2005
    ID: 32484upozornění pro uživatele

    Mitsubishi Colt CZ3 a CZT na českém trhu

    Od dubna se na českém trhu prodává třídveřová karosářská varianta CZ3 malého Mitsubishi Colt, a to včetně ostrého provedení CZT s přeplňovaným motorem 1.5 110 kW. Ceny začínají na 299 tisících, přičemž za CZT zaplatíte více než půl milionu. (fotografie, ceny)

    Poznámka: Následující text pochází z tiskové mapy Mitsubishi.

    Hlavní událostí během jara a léta roku 2004 bylo pro společnost Mitsubishi Motors uvedení nového modelu Colt na evropský trh. Jakožto její první model B-segmentu je nový Colt nositelem výzvy, která přitáhne 85% nových zákazníků k této značce, a to těch, kteří v tomto hlavním segmentu hledají nekonvenční výrobek.

    Ostře řezaný vnější design, inovativní interiér (obojí z dílny designérského centra společnosti Mitsubishi v Evropě), obrovský vnitřní prostor, v dané třídě špičková flexibilita sedadel, výborné pohonné agregáty, ostrá dynamika, výborné zhodnocení peněz a široká možnost výběru (motorů, převodovek, stupňů výbavy, barev & čalounění, volitelné a doplňkové výbavy) jsou trumfy, se kterými se společnost Mitsubishi Motors rozhodla hrát, aby dosáhla svých očekávání.

    Dvousměrný přístup

    Nový Colt byl vždy určen k vytvoření rodiny vozů zahrnující několik variant, které by získaly širokou pozornost v tomto vysoce konkurenčním B-segmentu. Vrcholem všeho je budoucí verze Colt coupe-cabriolet, která byla již dříve prezentována v roce 2003 jako koncept CZ2 Cabriolet.

    S ročním plánovaným objemem prodeje  85-90,000 kusů v B-segmentu, který má kapacitu 4,3 miliónu vozů byla společnost Mitsubishi Motors nucena odlišit Colt od jeho konkurentů, ale zároveň respektovat obvyklý formát (3 a 5dveřové hatchbacky) očekávaný evropskými zákazníky, avšak v méně konvenčním pojetí. Proto byl zvolen dvousměrný přístup:

    • pětidveřový model: Namísto příliš často užívané šablony všech konvenčních hatchbacků B-segmentu (Peugeot 206, Toyota Yaris, Volkswagen Polo,…) nebo mini-MPV (Fiat Idea, Honda Jazz, Opel Meriva,…), zvolili tvůrci plánů MMC formát, který je přesně někdy mezi: vysoký hatchback s dostatečnou prostorností a důmyslností, avšak bez kompromisů v oblasti designu nebo jízdních vlastností (tvar, aerodynamika, jízdní pozice, těžiště vozu …).
    • třídveřový model: Namísto pouhé 3dveřové varianty nového Coltu si MMC vybralo mnohem inspirativnější cestu, kterou je typ karoserie podobný coupe, překlenující jeho stávající designérskou dokonalost a sportovní dědictví.
    Parametr Colt CZ3 Colt
    Délka (mm) 3810 3870
    Šířka (mm) 1695 1695
    Výška (mm) 1520 1550
    Rozvor (mm) 2500 2500
    Cd 0,32 0,32
    Čelní plocha (m2) 2,16 2,17
    Těžiště (mm) 560 580
    Rozložení hmotnosti 62/38 60/40

    Colt CZ3

    Colt CZ3 překlenuje mezeru mezi konceptem Mitsubishi CZ2 z roku 2001 a novým Coltem Hatchback díky sportovnější a svalnatější karoserii ve stylu doupě.

    Svými unikátními karosářskými prvky exteriéru (vyjma kapoty a předních blatníků), více skloněným čelním sklem (26°), nižší úrovní střechy, svalnatější karoserií, širšími prahy, delšími dveřmi a zadními bočními okny ve tvaru kapky vyjadřuje nový 3dveřový Colt vyšší dynamiku designového námětu nového Coltu „Jeden pohyb“.

    Při své délce 3,81 m (tj.: o 6 cm kratší než 5dveřová verze) vypadá mnohem stabilněji díky stejnému, v dané třídě nejdelšímu rozvoru 2 500 mm a širokému rozchodu kol kombinovanému s ještě kratším předním převisem a nižší celkovou výškou vozu (- 30 mm).

    Aerodynamika

    V souladu s duchem této nové dvojice sportovních Coltů byla velká pozornost věnována aerodynamické účinnosti jejich profilu, aby byl zabezpečen hladký obtok vzduchu celé karoserie a tím dosažen nižší koeficient odporu 0,32, tzn.: lepší než jejich hlavní konkurenti (Peugeot 206: 0,34, Toyota Yaris: 0,34).

    Kromě hodnot Cd napomohlo globálnímu výzkumu aerodynamiky vedenému konstruktéry společnosti MMC rozsáhlé použití CFD (počítačová dynamika toku), a to od prvních fází vývoje tvaru karoserie. CFD je důmyslná technologie využívaná v leteckém průmyslu. Jejím účelem je modelovat a analyzovat různé aerodynamické konfigurace před testováním kompletních trojrozměrných modelů v aerodynamickém tunelu. CFD jako takový umožňuje snížení délky vývoje a investic a současně vytvoření přesnějšího designu, tzn. v případě 3dveřového Coltu byl dosažen nízký aerodynamický odpor a zároveň byla zachována prostornost interiéru tvaru vozidla s tématem  „Jeden pohyb“.

    Evropa

    Vytvořen v Evropě a prodáván výhradně v Evropě je 3dveřový Colt stejně jako 5dveřový Colt duchovním dítětem designérského centra Mitsubishi v Evropě (MDE) pod vedením pana Akinori Nakanishi. Poté se pan A. Nakanishi vrátil zpět do Japonska a byl jmenován šéfem designérského centra Mitsubishi Motors s působností na celém světě s platností od 22. června 2004.

    Příspěvek MDE neskončilo u originálního tvaru, ale rovněž vytvořili původní koncepci CZ2 v roce 2001, který byl premiérou designu 3dveřového Coltu v roce 2001.

    Oživení a inovace

    Co se týče designu interiéru se designérské centrum Mitsubishi v Evropě rozhodlo pro zdrženlivost      a inovaci vzdálenou od stereotypních celošedých interiérů japonských vozů v Evropě a rozhodlo se pro použití nových materiálů a vzorů, které v této oblasti nebyly nikdy předtím používány. Jako například : 

    • Průsvitné součásti: V hojné míře používané v koncepčních vozech nebo u počítačů, které nebyly nikdy používány v sériově vyráběných vozidlech. V tomto případě byly vybrány pro ovládací prvky audiosystému a klimatizace (kruhové ovladače) stejně tak jako pro neobvyklou “věž” spojující palubní desku a středovou konzolu. Podsvícení, stejně jako u ostatních ovladačů, vytvářejí příjemnou atmosféru při jízdě v noci.
    • Profilovaný „Techno“ povrch: Namísto pokusů o reprodukci přírodní kůže, jak je běžné v automobilovém průmyslu po dlouhá léta, vytvořilo designérské centrum Mitsubishi v Evropě nový typ profilovaného povrchu, který je vhodný pro umělé materiály používané v moderních automobilech. Překrytí palubní desky a dveřních výplní je tvořeno malými čtvercovými obrazci, které dodávají interiéru moderní a kultivovaný vzhled.

    Design interiéru 3dveřového Coltu odpovídá zdrženlivému sportovnímu charakteru vnějšího designu,a to díky italskému typu měřicích přístrojů, sportovnímu tříramennému volantu a také stříbrným spínačům a ovladačům navrženým speciálně pro tento vůz.

    V souladu se svou pozicí na trhu představuje Colt CZ3 poloanatomická vysoce polstrovaná přední sedadla. Speciálně pro 3dveřový Colt byla čalouněná inovativní průhlednou červeno/černou „imitací kůže“, kterou sdílí spolu se sportovnějším Coltem CZT.

    K dispozici jsou dvě další verze interiéru:

    • „Elegant Sport“ teplé červené čalounění (sedadel 5dveřového Coltu) se šedým polstrováním a stříbrným průhledným lemováním  v kombinaci například s barvou karoserie modelu  CZ2 “Illusion Blue” (světle modro-šedá metalíza).
    • „Individual Sport“ využívající černé čalounění (sedadla 5dveřového modelu) s černým polstrováním.

    Tato nová černá harmonie je unikátní pro 3dveřovou karoserii Coltu a prezentuje účelnější vzhled.

    Stejně jako žádný model značky Mitsubishi Motors nové generace, se ani Colt CZ3 & Colt CZT nijak nepředvádějí. Jejich design není nijak překombinovaný ani zbytečně roztomilý, jak je v tomto segmentu obvyklé, nabízejí nadčasovost, charakter a porozumění.

    Důmyslný

    Přestože téma celkového designu Coltu CZ3 vychází z konceptu vozu CZ2 z roku 2001, zůstává svým tvarem velmi blízký 5dveřovému Coltu. Využívajíce stejné rozměry podvozku (rozvor a rozchod) a stejnou „vysokou“ stavbu zaručuje svým cestujícím mnohem více místa, než naznačuje jeho sportovní profil.

    To je naprosto zřejmé v okamžiku, kdy cestující nastoupí širokými dveřmi do vozu: 3dveřový Colt nenabízí pouze prostor v oblasti hlavy očekávanou u vysokých vozů, ale rovněž i prostornost, jejímž základem je rozvor 250 cm (nejdelší v daném segmentu) a nejdelší interiér v segmentu (170,5 cm), vše, co nelze zvenčí odhadnout.

    3dveřový Colt doplňuje svou prostornost vysoce variabilním (a standardním) uspořádáním sedadel. Majíce však na mysli odlišnou cílovou skupinu, nabízí tento model rozdílný typ variability sezení než 5dveřový Colt. Zde uvádíme možnosti uspořádání zadních sedadel:

    • Dělené zadní opěradlo v poměru 60/40 a nedělený sedák zadní lavice
    • Možnost úpravy sklonu zadního opěradla  (dělené v poměru 60/40)
    • Sklopné zadní opěradlo (dělené v poměru 60/40)
    • Posuvná lavice (nedělená)
    • Překlopné zadní opěradlo (dělené) + sedák (nedělený)

    Toto uspořádání umožňuje 3dveřovému Coltu nabízet maximální objem zavazadlového prostoru 535 litrů v případě, kdy jsou zadní sedadla sklopena, skvělý objem v dané třídě, zejména, když vezmeme v úvahu, že veškerý důraz byl kladen na provedení designu se záměrem dosažení stylu podobnému coupe.

    Opěradlo sedadla předního spolujezdce může být navíc sklopeno dolů, aby tak bylo možné převážet dlouhé předměty, a v celém interiéru vozidla najdete různé důmyslné úložné prostory, jako jsou:

    • Chlazená odkládací schránka, kam lze uložit láhev o objemu 1.5 litru (pouze modely s levostranným řízením).
    • Podlahová konzola s "multifunkční schránkou”  (s 2 držáky nápojů vpředu a 1 držákem vzadu).
    • Síťové kapsy na zadních stranách předních opěradel.
    • Boční kapsy a schránky na předních sedadlech.
    • Zásuvka pod sedadlem předního spolujezdce.
    • Vyjímatelný popelník se stříbrnou povrchovou úpravou.

    Nakonec nabízejí Colt CZ3 a Colt CZT pohodlné úchyty ISO-FIX instalované na zadních sedadlech  (na vnějších pozicích).

    Ostrý

    Sdílejíce svůj podvozek s Coltem hatchback (nezávislý + vinuté pružiny + stabilizátor vpředu / torzní tyč + vzadu s vinutými pružinami ) kombinovaný s dlouhým rozvorem (2500 mm) a širokým rozchodem (1,460 mm předních kol / 1,445 mm zadních kol), poskytuje Colt CZ3 svému řidiči vynikající stabilitu a chování vozu v zatáčkách, a stejně tak stabilní a komfortní jízdu. 

    To bude dále zlepšeno jeho nižší hmotností (o 20 až 35 kg, v závislosti na modelu), nižším těžištěm   (-20 mm), rozdělením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu  (62/38) a jeho pevnějším skeletem karoserie.

    Colt CZ3 si rovněž zachová:

    • Standardní elektronický posilovač řízení.
    • Standardní ABS a EBD.
    • Volitelné 16” disky kol.
    • Volitelný systém aktivního řízení stability Mitsubishi se systémem řízení prokluzu. 
    • Brzdnou vzdálenost 38 metrů, měřenou podle metodiky časopisu Auto Motor und Sport.

    Motory

    Takovou dynamiku, kterou nabízejí dvě rodiny nových moderních motorů, sdílí s 5dveřovým modelem Colt.

    Zážehové

    Tyto jednotky byly vyvinuty společností Mitsubishi Motors pro MMC a DaimlerChrysler. Jsou vyráběny od prosince 2003 ve městě Kölleda (Německo). Tento nový výrobní závod byl vybudován za použití výrobních technologií DC s podílem spolupráce 50/50 pod názvem “MDC Power GmbH” uzavřenou mezi MMC a DC.

    Colt CZ3 bude nabízen s 3 odlišnými motory (všemi s rozvodem DOHC, 4 ventily na válec s proměnným časováním ventilů „MIVEC“): 1.1i 55 kW, 1.3i 70 kW a 1.5i 80 kW.

    Vznětové

    Profitujíce z obchodního partnerství se společností DaimlerChrysler, nabízí  Mitsubishi Motors dva nové vznětové přeplňované motory DOHC s mezichladičem určené pro model Colt CZ3, oba vyvinuté společností DC a vyrobené ve výrobním závodě Untertürkheim (Německo): 1.5d s výkony 50 a 70 kW, oba motory jsou tříválcové.

    Colt CZ3 je k dispozici se zcela novou lehkou a kompaktní 5stupňovou manuální převodovkou, která je použita jako základ pro 6stupňovou automatickou převodovku s manuálním řazením Allshift.

    V zájmu zachování sportovní povahy Coltu CZ3 rozhodla společnost Mitsubishi Motors, že převodovka  Allshift bude k dispozici pouze s motorem 1.3 litru.

      

       

      

    Colt CZT

    Colt CZT byl vyvinut společností MMC – na základě specifických požadavků Mitsubishi Motors Europe – a jeho karoserie byla vytvořena v Mitsubishi Design Europe v Treburu (Německo).

    Nikoliv jako naprosto sportovní vůz je Colt CZT zaměřen na zástup mladých nadšenců hledajících ostré & líbivé vozítko se svižným výkonem (0-100 km/h za 8,0 s / max. rychlost 210 km/h) a odpovídajícím vkusným designem. Proto není náhradou modelu Lancer Evolution vyhlášeného modelu Mitsubishi Motor, ale je mnohem přístupnějším vozem s charakterem, kompaktní velikostí a bohatým duchem.

    Rychlý(ejší) Colt

    Navržen a konstruován na základě specifických požadavků Mitsubishi Motors Europe, je Colt CZT vybaven motorem MIVEC (= proměnné časování ventilů) Turbo DOHC 16 ventilů s mezichladičem o objemu 1,5 litru, vyvíjejícím výkon 150 k při 6 000 ot/min a 210 Nm při 3 500 ot/min.

    Postavena v Japonsku speciálně pro využití v Evropě je tato jednotka dalším stupněm vývoje rodiny přeplňovaných motorů již existující v Japonsku. Namísto konstrukce zcela nové verze motorů vyrobených v německém městě “Kölleda”, byla považována za daleko efektivnější řešení, abychom mohli dodržet termín jeho uvedení na trh. 

    Colt CZT je také zvýhodněn specifickou 5-stupňovou převodovkou. Vyrobená společností GETRAG, využívá stejné základní konstrukce jako jednotka vyvinutá pro modely Colt se vznětovým motorem.

    Údaje o výkonu řeknou více než jakékoliv historky o vysokém výkonu a plynulém a kultivovaném motoru:

    • Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s; 0-400 m: 15,8 s
    • Průběžní zrychlení: 60-80 km/h (4. rychlostní stupeň): 4,1 s; 120-140 km/h (5. rychlostní stupeň): 5,9 s
    • Maximální rychlost (km/h): 210

    Turbo-vzhled…

    Jak již bylo dokázáno koncepcí CZ3 na ženevském autosalónu v roce 2004, design exteriéru modelu Colt CZT je mnohem dynamičtější než Colt CZ3.

    Aby však byla zachována určitá konzistence s celkovou koncepcí, činí tak bez války barev oblíbených v této kategorii. Konkrétně to jsou tyto prvky:

    • Unikátní design předního nárazníku se síťovou mřížkou.
    • Tmavě šedý metalický povrch vnitřních ploch hlavních světlometů.
    • Specifické 16" disky kol z lehkých slitin.
    • Sportovní tlumič výfuku.
    • Probarvené kliky dveří, boční ochranné lišty a kryty vnějších zrcátek.

    Uvnitř je břitkost & módnost realizována prostřednictvím:

    • Specifického červeno/černou kůži obšitého volantu (s ovladači radiopřijímače) s červeným prošíváním.
    • Kůží potažené hlavice řadicí páky s červeným prošitím.
    • Černé harmonie interiéru. 
    • Polo-anatomických vysoce polstrovaných sedadel s rychlým posuvem a červeno/černým čalouněním (volitelné * červeno/černé kožené čalounění).
    • Hliníkových pedálů s vyraženým logem.
    • Stříbrných doplňků (rámečky přístrojů, větracích průduchů a klik dveří).
    • Přístrojů s bílým pozadím a specifickými symboly.
    • Prahových lišt.

    Colt CZT není pouze Colt CZ3 s živým motorem a sadou doplňků karoserie …

    Aerodynamika:

    • Vývoj Coltu CZT je výsledkem určitých inovací odpovídacích požadavkům na vyšší výkon a technologii (větší pneumatiky, větší průřez sání vzduchu, …):
    • Větší pryžový přední spoiler
    • Boční spoilery
    • Mohutný zadní spoiler (křídlo)

    Karoserie: Colt CZT využívá zpevněnou verzi 3-dveřové karoserie Coltu CZ3, přičemž celková pevnost karoserie byla zvýšena o 2%. A to díky:

    • Příčce spojující horní úchyty předních tlumičů
    • Výztuh mezi A-sloupky a rámy předních dveří na obou stranách vozu 
    • Výztuh profilu „I“ na každé straně středového tunelu v přední části podlahy 
    • Dalšího příčníku pod otvory zadních dveří

    Podvozek, brzdy & řízení: Využívaje stejné základní konstrukce, jako pětidveřový Colt a Colt CZ3, získává Colt CZT další výhodu ze specifického odladění, vyhovujícího jeho vyššímu výkonu:

    • Tužší nastavení předních vzpěr, úchytů předních vzpěr a pryžových lůžek.
    • Nové nastavení předních pružin (28 Nm/mm namísto 22 Nm/mm)
    • Zpevněná spodní ramena/ přední
    • Pevnější uchycení předního stabilizátoru (pryž / kulový čep, namísto pryž / pryž)
    • O 8 % rychlejší převod řízení 
    • Přední brzdové kotouče o průměru 280 mm (místo 256 mm)
    • Tužší zadní tlumiče
    • Jiné nastavení zadních pružin (25 Nm/mm místo 20 Nm/mm)
    • Tužší G- pouzdra vzadu
    • Standardní systém  M.A.S.C. (Mitsubishi Active Stability Control – aktivní řízení stability) = ESP) a M.A.T.C. (Mitsubishi Active Traction Control system – řízení prokluzu)
    • Pneumatiky 205/45 R16 na specifických 16" discích z lehkých slitin

    Pro Mitsubishi Motors v Evropě je velkým krokem kupředu, ale také zmínkou / projevením úcty rychlému modelu Colt Turbo z 80 a 90 let, Colt CZT by měl reprezentovat zhruba 13 % celkového objemu prodeje 3dveřového Coltu a celkově  5 % celkového prodeje nového modelu Colt (třídveřové i pětidveřové verze).

      

      Colt CZT

    Ceník v Česku

    Model Inform Invite Instyle CZT
    1.1i 75k 299 900 - - -
    1.3i 95k 334 900 369 900 409 900 -
    1.3i 6AT 95k - 399 900 - -
    1.5i Turbo 150k - - - 539 900
    Bezpečnost
    ABS ● ● ● ●
    Airbag boční ● ● ● ●
    Airbag řidiče ● ● ● ●
    Airbag spolujezdce ● ● ● ●
    EBD ● ● ● ●
    MASC a MATC - řízení jízdní stability - - - ●
    Isofix ● ● ● ●
    Tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech ● ● ● ●
    Výškově stavitelné bezpečnostní pásy vpředu ● ● ● ●
    Exteriér
    Metalíza 10 000 10 000 10 000 10 000
    Kliky a zpětná zrcátka černá ● - - -
    Lemy nárazníků, kliky a zrcátka v barvě karoserie - ● ● ●
    Ocelová kola s kryty 14" - -  
    Kola z lehkých slitin - 15" 16" 16"
    Střešní anténa ● ● ● ●
    Tónovaná okna ● ● ● ●
    Přední mlhové světlomety - - ● ●
    Třetí brzdové světlo ● ● ● ●
    Vyhřívané zadní okno ● ● ● ●
    Zadní stěrač s ostřikovačem ● ● ● ●
    Interiér
    Audio systém (6 repro) CD přehrávač - ● ● ●
    Příprava pro audio se 4 repro ● - - -
    Ovládání audio na volantu - - ● ●
    Dálkově ovládané centrální zamykání ● ● ● ●
    Vyhřívaná a el. ovládaná zrcátka - ● ● ●
    Elektricky ovládaná okna vpředu ● ● ● ●
    Elektricky ovládaná okna vzadu - - ● ●
    Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce ● ● ● -
    Sportovní sedadla vpředu - - - ●
    Posilovač řízení ● ● ● ●
    Tříramenný volant ● ● ● ●
    Výškově stavitelný volant ● ● ● ●
    Kůží obšitý volant - - ● ●
    Výškově stavitelné sedadlo řidiče - ● ● ●
    Dělená sedadla vzadu 60:40 ● ● ● ●
    Posuvný sedák vzadu ● ● ● ●
    Osvětlení zavazadlového prostoru ● ● ● ●
    Klimatizace 20 000 ● ● ●
    Chlazená schránka před spolujezdcem - ● ● ●
    Elektronický imobilizér ● ● ● ●
    Otevírání nádrže z místa řidiče ● ● ● ●

    Zdroj: Autorevue



    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    redakce (kp)
    11. 4. 2005
    pošli emailem
    vytiskni článek

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    • Tweet

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 13.05.2025Jak na náhradu škody při pochybení finančního úřadu (online - živé vysílání) - 13.5.2025
    • 13.05.2025Due Dilligence – jak nechybovat při prodeji firmy (online - živé vysílání) - 13.5.2025
    • 16.05.2025Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 16.5.2025
    • 20.05.2025Náhrada škody ve stavebnictví (online - živé vysílání) - 20.5.2025
    • 21.05.2025Flexinovela zákoníku práce 2025 (online - živé vysílání) - 21.5.2025

    Online kurzy

    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    • Novela insolvenčního zákona – klíčové změny od 1. 10. 2024
    • Evropské právo a jeho vliv na sport
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.05.2025Rodina v právu a bezpráví - Děti a jejich právo na participaci - 15.5.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Trestný čin poškození věřitele
    • Novinky z české a evropské regulace finančních institucí za měsíc březen 2025
    • Zákaz konkurence jednatele s.r.o.
    • 10 otázek pro ... Olgu Kaizar
    • Outsourcing ICT služeb dle nařízení DORA
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Zamítnutí žaloby z důvodu odlišných skutkových tvrzení v jiném řízení
    • Právní novinky v roce 2025, část druhá – Změna v obsazení soudů, úprava psychoaktivních látek a změny v pracovním právu
    • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Právní novinky v roce 2025, část druhá – Změna v obsazení soudů, úprava psychoaktivních látek a změny v pracovním právu
    • Zákaz konkurence jednatele s.r.o.
    • Odpovědnost dopravce a zasílatele za škodu či ztrátu zboží při nakládce
    • Přemístění seychelské společnosti do České republiky
    • 10 otázek pro ... Martina Wintera
    • Trestný čin poškození věřitele
    • Může rodič sledovat své dítě kamerou nebo prostřednictvím telefonu či hodinek?
    • Zápis zániku vozidla bez doložení ekologické likvidace prostřednictvím řízení o přestupku
    • Flexinovela zákoníku práce: sloučení výpovědních důvodů při ztrátě zdravotní způsobilosti
    • Mohou vlastníci nemovitostí zabránit dronům pořizovat fotografie jejich nemovitostí? Rozhodnutí soudu v QR kódu
    • Sugestivní a kapciózní otázky při výslechu v trestním řízení
    • Návraty zaměstnanců z rodičovské dovolené, záskoky a související otázky trvání pracovního poměru
    • Smluvní pokuta versus odpovědnost za újmu: interpretační výzvy § 2050 a § 2898 občanského zákoníku
    • Právní novinky v roce 2025, část první – rodinné právo

    Soudní rozhodnutí

    Náklady řízení

    Rozhodne-li obecný soud o náhradě nákladů řízení podle § 142 odst. 2 o. s. ř., aniž se ústavně konformně vypořádá s nutností použití § 142 odst. 3 o. s. ř. za situace, kdy k...

    Advokátní tarif (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o odměně zmocněnce poškozených musí soudy aplikovat ustanovení advokátního tarifu na případy, na které dopadá. Pokud soudy takové ustanovení neaplikují, musí...

    Bydliště dítěte (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o bydlišti dítěte je soud vždy povinen zohlednit nejlepší zájem dítěte. Z odůvodnění musí být zřejmé, co je v konkrétní situaci nejlepším zájmem, jak (na...

    Dokazování (exkluzivně pro předplatitele)

    Je v rozporu se základním právem na soudní ochranu podle čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, hodnotí-li odvolací soud nalézacím soudem provedené důkazy jinak, aniž by...

    Kontradiktornost řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Nezaslání vyjádření státního zástupce k dovolání k replice obhajobě je porušením základního práva na soudní ochranu.

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.