epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné
    6. 2. 2003
    ID: 21056upozornění pro uživatele

    Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 290/2002 Sb., o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky na kraje a obce

    Podstatou předkládané novely zákona, který se nachází ve druhém čtení v PS, je tak vymezení okruhu majetku, který přejde z okresních úřadů na Pozemkový fond, jedná se tudíž o vymezení právního statutu tohoto majetku, který se nachází ve státním vlastnictví a zpravidla slouží zemědělské výrobě. Tento problém se názorně projevuje v oblasti zahrádkářské půdy, neboť nelze dle zákona o prodeji státní půdy převádět půdu, která není ve správě Pozemkového fondu. Přinášíme dále i stanovisko vlády k návrhu zákona.

    PARLAMENT ČESKÉ REPUBLIKY
    Poslanecká sněmovna
    2002
    IV. volební období




    19



    Návrh




    poslanců Jana Grůzy, Ladislava Skopala, Veroniky Nedvědové, Pavla Kováčika a dalších

    na vydání


    zákona, kterým se mění zákon 290/2002 Sb., o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky na kraje a obce, občanská sdružení působící v oblasti tělovýchovy a sportu a o souvisejících změnách a o změně zákona 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky, ve znění zákona 10/2001 Sb., a zákona 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění pozdějších předpisů














    Zákon

    ze dne ...............2002



    kterým se mění zákon 290/2002 Sb., o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky na kraje a obce, občanská sdružení působící v oblasti tělovýchovy a sportu a o souvisejících změnách a o změně zákona 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky, ve znění zákona 10/2001 Sb., a zákona 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění pozdějších předpisů



    Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:


    Čl. I.

    Zákon 290/2002 Sb., o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky na kraje a obce, občanská sdružení působící v oblasti tělovýchovy a sportu a o souvisejících změnách a o změně zákona 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky, ve znění zákona 10/2001 Sb., a zákona 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění pozdějších předpisů se mění takto:

    1. V části první § 11 odstavec 1 zní:

    „(1) Dnem účinnosti tohoto zákona přecházejí do správy Pozemkového fondu České republiky (dále jen „Pozemkový fond“) pozemky, které tvoří zemědělský půdní fond nebo do něj náležejí podle § 1 odst. 2 a 3 zákona 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, s nimiž ke dni účinnosti tohoto zákona byly příslušné hospodařit okresní úřady, pokud tento zákon dále nestanoví jinak.“

    2. V části první § 11 odstavec 3 zní:

    „(3) Podle odstavce 1 nepřecházejí do správy Pozemkového fondu pozemky uvedené v § 17 odst. 1 písm. a), b) a d) zákona 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku, ve znění zákona 183/1993 Sb. Do správy Pozemkového fondu podle odst. 1 rovněž nepřecházejí pozemky, pokud tvoří jeden funkční celek s obytnými budovami a jinými stavbami, které neslouží a nejsou určeny zemědělské výrobě.“

    Čl. II.

    Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení.





    Důvodová zpráva


    Obecná část

    V zákoně 290/2002 Sb., o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky na kraje a obce, občanská sdružení působící v oblasti tělovýchovy a sportu a o souvisejících změnách a o změně zákona 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky, ve znění zákona 10/2001 Sb., a zákona 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění pozdějších předpisů, jsou pozemky přecházející z okresních úřadů do správy Pozemkového fondu vymezeny tak, že na Pozemkový fond nepřecházejí pozemky vymezené v ustanovení § 17 odst. 1 písm. a) až d) zákona o půdě, tj. zákona 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku, ve znění pozdějších předpisů. Nadále tak přetrvává dvojí právní režim ve vztahu k zemědělským pozemkům ve vlastnictví státu, kdy větší část zemědělských pozemků ve vlastnictví státu spravuje Pozemkový fond České republiky a zbývající část bude delimitována na třetí subjekt v souvislosti se zrušením okresních úřadů.

    Na Pozemkový fond tak nepřecházejí ani pozemky, které jsou určeny rozhodnutím o využití území pro těžbu nerostů (§ 17 odst. 1 písm. c) zákona o půdě). Ve většině případů však toto rozhodnutí o využití území pro těžbu nerostů nebrání zemědělskému využití pozemků a není tudíž zpravidla ani nutné dočasné vynětí těchto pozemků ze zemědělského půdního fondu. Převážně se tudíž jedná o půdu trvale zemědělsky obdělávanou, která nebyla nikdy vyňata ze zemědělského půdního fondu. Pokud se již jedná o půdu dočasně neobdělávanou, obvykle jsou tyto pozemky po ukončení platnosti rozhodnutí znovu vráceny zemědělskému obhospodařování. Jedná se tudíž o kvalitativně zcela odlišnou situaci oproti pozemkům vymezeným v ustanovení § 17 odst. 1 písm. a) zákona o půdě, které se týká pozemků, na nichž se nachází hřbitov, § 17 odst. 1 písm. b) pozemků, které jsou určeny pro obranu státu a § 17 odst. 1 písm. d) pozemků chráněných podle zvláštních předpisů, neboť v případě pozemků vymezených v ustanovení § 17 odst. 1 písm. a), b) a d) zákona o půdě, mohou tyto jen zcela výjimečně sloužit zemědělské výrobě a následná možnost jejich vrácení zemědělskému obhospodařování je mnohem méně pravděpodobnější než v případě pozemků, které jsou předmětem tohoto návrhu novely zákona. Jedná se tudíž o problém správy zemědělských pozemků Pozemkovým fondem, kdy stávající právní úprava by přinesla řadu obtíží z hlediska dalšího zemědělského využívání půdy, která je zpravidla stále zemědělsky využívána a to typicky např. jako půda v zahrádkářských osadách.

    Podstatou předkládané novely zákona je tak vymezení okruhu majetku, který přejde z okresních úřadů na Pozemkový fond, jedná se tudíž o vymezení právního statutu tohoto majetku, který se nachází ve státním vlastnictví a zpravidla slouží zemědělské výrobě. Tento problém se názorně projevuje v oblasti zahrádkářské půdy, neboť nelze dle zákona o prodeji státní půdy převádět půdu, která není ve správě Pozemkového fondu. Novela zákona o prodeji státní půdy upravila nároky uživatelů pozemků ve státním vlastnictví, které se nacházejí v zahrádkářských osadách a je proto nutné, aby i pozemky, které jsou předmětem předloženého návrhu, byly takto řešeny a ošetřeny. V souvislosti s vazbou na zahrádkářské osady je třeba především připomenout, že v dobývacích prostorech byla značná část pozemků zkultivována právě tímto způsobem a pokud tyto státní pozemky nejsou toho času ve správě Pozemkového fondu, směřuje tento návrh k odstranění výrazného opomenutí dosavadní právní úpravy a odstranění diskriminace značné části zahrádkářů, kteří by v případě zamítnutí tohoto návrhu nemohli realizovat postup dle zákona o prodeji státní půdy, tj. zákona 95/1999 Sb., ve znění zákona 253/2001 Sb., o podmínkách převodu zemědělských a lesních pozemků z vlastnictví státu na jiné osoby a o změně zákona 569/1991 Sb., o Pozemkovém fondu České republiky, ve znění pozdějších předpisů, a zákona 357/1992 Sb., o dani dědické dani darovací a dani z převodu nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů. V případě zahrádkářů stanovil zákon o prodeji státní půdy nejenom přednostní právo, ale do vlastnictví nabyvatele se současně s pozemkem převádějí bezúplatně všechny součásti a příslušenství tohoto pozemku. Pro ostatní zemědělce pak zákon o prodeji státní půdy stanovil přijatelné kupní ceny, které vycházejí ze základní ceny zjištěné podle bonitovaných půdně ekologických jednotek snížené o srážky, s akceptovatelným režimem bezúročných splátek až po dobu třiceti let ode dne nabytí účinnosti kupní smlouvy s přednostním právem osob, které mají pozemky pronajaty od Pozemkového fondu minimálně po dobu pěti let. Nemožnost realizovat postup dle zákona o prodeji státní půdy by tak jak pro zahrádkáře, tak i pro ostatní zemědělce, měla za následek značné ztížení možnosti získat do svého vlastnictví zemědělské pozemky a to pro složitost procedury a odlišnost kupní ceny.

    Je třeba znovu zdůraznit, že se jedná o zemědělskou půdu na které probíhá kontinuálně po celou dobu těžby zemědělská výroba, případně půdu sice dočasně odňatou zemědělskému využití, ale s perspektivou jejího navrácení zemědělskému využití.

    Navrhovaná změna je tak plně v souladu s platným zněním zákona o ochraně zemědělského půdního fondu, neboť je nutno zdůraznit, že se jedná o pozemky, které jsou stále součástí zemědělského půdního fondu. Dle ustanovení § 1 odst. 1 zákona o ochraně zemědělského půdního fondu je zemědělský půdní fond základním přírodním bohatstvím naší země, nenahraditelným výrobním prostředkem umožňujícím zemědělskou výrobu a je jednou z hlavních složek životního prostředí. Nepřijetí tohoto návrhu by tak znamenalo, že by do správy Pozemkového fondu nepřešly pozemky, které jsou součástí zemědělského půdního fondu a zpravidla jsou také stále zemědělsky využívané s tím, že se jedná o velké výměry půdy v řádu desetitisíců hektarů s tím, že v některých okresech se může jednat až o třetinu státní půdy.



    Navrhovaný zákon není v rozporu s právem Evropské unie, neboť daná problematika není komunitárním právem upravena. Dopad na státní rozpočet: navrhovaná změna se promítne do státního rozpočtu snížením nákladů na výkon správy státního zemědělského majetku, neboť správu zemědělských pozemků bude vykonávat za stát jedna specializovaná organizace, kterou je Pozemkový fond ČR. Navíc odpadnou náklady nutné na zpracování geometrických oddělovacích plánů, které by se za současného právního stavu zpracovávaly ve většině případů, aby bylo možno v katastru nemovitostí zapsat výkon správy pro příslušný subjekt.






    Zvláštní část

    K čl. I.

    Navrhované znění ustanovení § 11 odst. 1 vymezuje jednoznačně majetek, který od okresních úřadů převezme do správy Pozemkový fond, vzhledem k právním účinkům zákona o půdě lze vypustit slova „pokud tento majetek stát nabyl po 24. červnu 1991“. Namísto toho se výslovně deklaruje příslušnost okresních úřadů s majetkem hospodařit.

    Navrhované znění ustanovení § 11 odst. 3 výslovně odkazuje na ustanovení § 17 odst. 1 písm. a), b) a d) a z navrhované dikce je tak zcela jednoznačné, že pozemky určené pro těžbu nerostů, pokud tvoří zemědělský půdní fond nebo do něj náležejí podle zákona, přecházejí do správy Pozemkového fondu.

    K čl. II.

    Vzhledem k závažnosti navrhovaného zákona se navrhuje účinnost dnem vyhlášení.









    Jan Grůza v. r.
    Ladislav Skopal v. r.
    Veronika Nedvědová v. r.
    Pavel Kováčik v. r.
    Marian Bielesz v.r.
    Jiří Hanuš v.r.
    Jaroslav Lobkowicz v.r.
    Michal Hašek v.r.
    Jiří Papež v.r.





    Srovnání návrhu novely § 11 odst. 1 a 3 zákona 290/2002 Sb. s platným zněním


    Současný platný právní stav je vyznačen kurzivou.
    Návrh nového znění je vyznačen tučně.




    § 11

    (1) Dnem nabytí účinnosti tohoto zákona přecházejí z okresních úřadů do správy Pozemkového fondu České republiky ( dále jen "Pozemkový fond" ) pozemky, které tvoří zemědělský půdní fond a nebo do něj náleží podle § 1 odst. 2 a 3 zákona 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, pokud tento majetek stát nabyl po 24. červnu 1991, s výjimkou pozemků, které Pozemkový fond podle zákona o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku nespravuje,18) a pokud tento zákon dále nestanoví jinak.


    § 11

    (1) Dnem účinnosti tohoto zákona přecházejí do správy Pozemkového fondu České republiky ( dále jen " Pozemkový fond" ) pozemky, které tvoří zemědělský půdní fond nebo do něj náležejí podle § 1 odst. 2 a 3 zákona 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, s nimiž ke dni účinnosti tohoto zákona byly příslušné hospodařit okresní úřady, pokud tento zákon dále nestanoví jinak.


    -
    -

    (3) Podle odstavce 1 nepřecházejí do správy Pozemkového fondu pozemky, pokud tvoří jeden funkční celek s obytnými budovami a jinými stavbami, které neslouží a nejsou určeny k zemědělské výrobě.



    (3) Podle odstavce 1 nepřecházejí do správy Pozemkového fondu pozemky uvedené v § 17 odst. 1 písm. a), b) a d) zákona 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku, ve znění zákona 183/1993 Sb. Do správy Pozemkového fondu podle odst. 1 rovněž nepřecházejí pozemky, pokud tvoří jeden funkční celek s obytnými budovami a jinými stavbami, které neslouží a nejsou určeny zemědělské výrobě.




    18) § 17 odst. 1 písm. a) až d) zákona 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku, ve znění zákona 183/1993 Sb.

    S t a n o v i s k o

    vlády k návrhu zákona, kterým se mění zákon 290/2002 Sb.,
    o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky
    na kraje a obce, občanská sdružení působící v oblasti tělovýchovy a sportu a
    o souvisejících změnách a o změně zákona 157/2000 Sb.,
    o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky,
    ve znění zákona 10/2001 Sb., a zákona 20/1966 Sb.,
    o péči o zdraví lidu, ve znění pozdějších předpisů
    (sněmovní tisk č. 19)


    Vláda projednala a posoudila na jednání své schůze dne 4. září 2002 návrh zákona, kterým se mění zákon 290/2002 Sb., o přechodu některých dalších věcí, práv a závazků České republiky na kraje a obce, občanská sdružení působící v oblasti tělovýchovy a sportu a o souvisejících změnách a o změně zákona 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky, ve znění zákona 10/2001 Sb., a zákona 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 19) a s věcným záměrem tohoto návrhu zákona vyjádřila s o u h l a s .

    Vláda však zároveň n e s o u h l a s í s tím, aby byl předložený návrh zákona přijímán v navržené podobě, neboť navržená dikce znamená retroaktivní účinky navržené novely s možnými negativními dopady na majetkové vztahy a navrhuje, aby ustanovení § 11 odst. 1 bylo přijato v tomto znění:

    „(1) Dnem 1. března 2003 přecházejí do správy Pozemkového fondu České republiky (dále jen „Pozemkový fond“) pozemky, které tvoří zemědělský půdní fond nebo do něj náležejí podle § 1 odst. 2 a 3 zákona 334/1992 Sb., o ochraně půdního fondu, s nimiž k 28. únoru 2003 je příslušný hospodařit Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, pokud tento zákon dál nestanoví jinak.“.



    © EPRAVO.CZ – Sbírka zákonů, judikatura, právo | www.epravo.cz

    Poslanecká sněmovna
    6. 2. 2003

    Poslat článek emailem

    *) povinné položky

    Další články:

    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákaz změny k horšímu (reformace in peius) se neuplatní u nákladových výroků
    • Outsourcing ICT služeb dle nařízení DORA
    • Zápis zániku vozidla bez doložení ekologické likvidace prostřednictvím řízení o přestupku
    • Kombinovaná stavba opěrné zdi a oplocení bez povolení stavebního úřadu
    • Bezdlužnost poskytovatele sociálních služeb po 1. 3. 2025
    • Veřejné právo a obecní zřízení: Výbory zastupitelstva obce a jejich „funkční období“
    • Správní právo: Vznik a zánik mandátu člena zastupitelstva kraje
    • K (ne)použitelnosti kamerového záznamu pořízeného policejním orgánem v trestním řízení jako důkazu v řízení správním
    • Pochybení NSS – zásadní precedens v oblasti elektronické komunikace

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • K odpovědnosti státu za majetkovou a nemajetkovou újmu způsobenou při výkonu veřejné moci. Vyslovování konstatací porušení práva. Připomínka státního svátku 6. července
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • Blanketní stížnost
    • Smlouva o smlouvě budoucí kupní k nemovitým věcem: Písemná forma není povinná, říká Nejvyšší soud
    • AI revoluce v právní praxi: 10 specializovaných kurzů, které změní váš způsob práce
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Smlouva o smlouvě budoucí kupní k nemovitým věcem: Písemná forma není povinná, říká Nejvyšší soud
    • Veřejně přístupná účelová komunikace a její znaky
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • 10 otázek pro … Ronalda Němce
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Musí žák platit školné za výuku nevyžádaného předmětu?
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Znamená „převedení na jinou práci“ stále to, co říká zákon?
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?

    Soudní rozhodnutí

    Blanketní stížnost

    Krajský soud tím, že rozhodl před uplynutím konce stěžovatelem avizované lhůty pro doplnění odůvodnění blanketní stížnosti, a navíc v situaci, kdy odůvodnění stížnosti již...

    Blanketní stížnost (exkluzivně pro předplatitele)

    Nepřihlédne-li stížnostní soud k odůvodnění stížnosti původně podané jako blanketní, ač měl odůvodnění v době rozhodování o stížnosti k dispozici, může porušit právo...

    Dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

    Podle judikatury Nejvyššího soudu, spočívá-li rozsudek odvolacího soudu na posouzení vícero právních otázek, z nichž každé samo o sobě vede k zamítnutí žaloby, není dovolání...

    Exekutor (exkluzivně pro předplatitele)

    Funkce soudního exekutora je veřejnou funkcí. Proces obsazování exekutorského úřadu se tedy týká práva na rovný přístup k veřejným funkcím podle čl. 21 odst. 4 Listiny základních...

    Extrémní nesoulad mezi provedenými důkazy a skutkovými a právními závěry (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní soud ve své judikatuře ustáleně opakuje, že obecné soudy poruší právo účastníka na soudní ochranu, pokud učiní skutkové a právní závěry, které jsou v extrémním...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.