epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 21. prosince 2022 o podmínkách použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic na revitalizaci území se starou stavební zátěží (brownfieldů) financovanou z Nástroje pro oživení a odolnost

    Sbírka:  2/2023 | Částka:  2/2023
    5.1.2023

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE


    2

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 21. prosince 2022
    o podmínkách použití peněžních prostředků Státního fondu podpory investic na revitalizaci území
    se starou stavební zátěží (brownfieldů) financovanou z Nástroje pro oživení a odolnost






          Vláda nařizuje k provedení zákona č. 211/2000 Sb., o Státním fondu podpory investic, ve znění zákona č. 391/2002 Sb., zákona č. 482/2004 Sb., zákona č. 61/2005 Sb., zákona č. 179/2005 Sb., zákona č. 71/2010 Sb., zákona č. 239/2012 Sb., zákona č. 276/2012 Sb., zákona č. 111/2018 Sb., zákona č. 307/2018 Sb., zákona č. 113/2020 Sb. a zákona č. 261/2021 Sb.:

    ČÁST PRVNÍ

    OBECNÁ ČÁST

    § 1

    Předmět úpravy

          Toto nařízení upravuje podmínky použití pe-něžních prostředků Státního fondu podpory investic (dále jen ˙Fond˙) formou dotace poskytované na revitalizaci území se starou stavební zátěží (brownfieldů) financované z Nástroje pro oživení a odolnost1).

    § 2

    Vymezení pojmů

          (1)  Pro účely tohoto nařízení se rozumí
    a)
    územím se starou stavební zátěží pozemek, popřípadě ucelený soubor souvisejících pozemků, a stavba, která

          1.  je součástí tohoto pozemku nebo se na něm nachází a která není způsobilá sloužit stanovenému účelu a není k tomuto účelu využívána, nebo

          2.  byla součástí tohoto pozemku nebo se na něm nacházela, byla v období od 1. ledna 2015 odstraněna a nebyla ke dni svého odstranění způsobilá sloužit stanovenému účelu a nebyla k tomuto účelu využívána, a to za předpokladu, že tento pozemek nebyl převeden do zemědělského půdního fondu,
    b)
    občanským vybavením stavba nebo pozemek, které jsou určené pro

          1.  vzdělávání, výchovu nebo sport,

          2.  kulturu,

          3.  společenské účely,

          4.  sociální služby nebo péči o rodinu,

          5.  potřeby složky integrovaného záchranného systému nebo ochranu obyvatelstva,

          6.  plnění úkolů v rámci veřejné správy, nebo

          7.  zdravotní služby,
    c)
    přírodním úložištěm uhlíku území, na kterém se po revitalizaci nenacházejí žádné stavby, a které vzniklo za účelem vázání oxidu uhličitého pomocí fotosyntézy do půdy a vegetace, a jedná se o území

          1.  lesoparku v zastavěném území obce, nebo

          2.  lesa založené podle lesního hospodářského plánu platného v sousední nebo nejbližší lesní lokalitě mimo zastavěné území obce,
    d)
    revitalizací úprava území se starou stavební zátěží, kterou vznikne občanské vybavení nebo přírodní úložiště uhlíku, zahrnující vždy činnosti podle § 5 písm. a), podle § 5 písm. b) a c) nebo podle § 10 písm. a) nebo c),
    e)
    povolením revitalizace rozhodnutí nebo jiný úkon stavebního úřadu, veřejnoprávní smlouva nebo oznámení stavebního záměru s certifikátem autorizovaného inspektora, které jsou pro účel dotace vyžadovány podle stavebního zákona,
    f)
    dokončením revitalizace předání a převzetí díla bez vad bránících jeho řádnému užívání,
    g)
    revitalizovaným územím bývalé území se starou stavební zátěží, které bylo revitalizováno za využití dotace nebo přírodní úložiště uhlíku.

          (2)  Součástí území se starou stavební zátěží pro účely tohoto nařízení není podzemní stavba, pozemní komunikace, dráha, vodní cesta, oplocení, opěrná zeď nebo inženýrské sítě. Na tyto prvky nelze poskytnout dotaci.

    § 3

    Podmínky poskytnutí dotace

          (1)  Dotaci lze poskytnout žadateli o poskytnutí dotace (dále jen ˙žadatel˙), který
    a)
    je jediným vlastníkem území se starou stavební zátěží,
    b)
    nemá evidován nedoplatek u orgánů Finanční správy České republiky a orgánů Celní správy České republiky s výjimkou nedoplatku, u kterého je povoleno posečkání jeho úhrady nebo rozložení jeho úhrady na splátky, nemá evidován nedoplatek na pojistném a na penále na veřejném zdravotním pojištění a nemá evidován nedoplatek na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti s výjimkou nedoplatku, u kterého bylo povoleno splácení ve splátkách, a není v prodlení se splácením splátek a
    c)
    není osobou, proti které je veden výkon rozhodnutí nebo proti které bylo zahájeno exekuční řízení.

          (2)  Dotaci lze poskytnout, pokud
    a)
    je účelem dotace revitalizace,
    b)
    příslušný orgán žadatele schválil investiční záměr pro revitalizaci (dále jen ˙investiční záměr˙), je-li žadatelem územní samosprávný celek,
    c)
    bylo vydáno povolení revitalizace, je-li vyžadováno,
    d)
    žadatel prokázal, že stavba není způsobilá sloužit stanovenému účelu a k tomuto účelu není využívána,
    e)
    ke dni podání žádosti

    1.  není území se starou stavební zátěží ani jeho část předmětem závazku, který by bránil v užívání občanského vybavení nebo přírodního úložiště uhlíku, která mají vzniknout revitalizací,

    2.  na území se starou stavební zátěží ani jeho části nevázne věcné břemeno, které by bránilo v užívání občanského vybavení nebo přírodního úložiště uhlíku, která mají vzniknout revitalizací,

    3.  není k území se starou stavební zátěží ani jeho části zřízeno právo stavby, které by bránilo v užívání občanského vybavení nebo přírodního úložiště uhlíku, která mají vzniknout revitalizací,

    4.  není území se starou stavební zátěží ani jeho část postiženo výkonem rozhodnutí nebo exekucí prodejem nemovitých věcí nebo správou nemovité věci,

    5.  není vlastnické právo k území se starou stavební zátěží ani jeho části převedeno k zajištění dluhu a

    6.  není území se starou stavební zátěží ani jeho část zatíženo zástavním právem bez souhlasu Fondu,
    f)
    žadatel doložil čestné prohlášení, že na stejné způsobilé výdaje nebo jejich část nečerpal a nečerpá jinou podporu z veřejných rozpočtů,
    g)
    žadatel prokázal, že není ve střetu zájmů podle přímo použitelného předpisu Evropské unie2),
    h)
    se příjemce dotace zaváže, že bude ode dne podání žádosti až do dokončení revitalizace jediným vlastníkem území se starou stavební zátěží,
    i)
    se příjemce dotace zaváže, že nezatíží do dokončení revitalizace území se starou stavební zátěží ani jeho část bez souhlasu Fondu zástavním právem ani jiným věcným právem k věci cizí,
    j)
    se příjemce dotace zaváže, že nejméně 70 % z celkové hmotnosti vzniklého stavebního a demoličního odpadu bude připraveno k opětovnému použití, recyklaci nebo zasypávání,
    k)
    žadatel prokázal, že na věci, na kterou má být použita dotace, nevázne výhrada odděleného vlastnictví ke strojům nebo jiným upevněným zařízením podle občanského zákoníku, a současně se zaváže, že tato výhrada nebude na této věci váznout až do dokončení revitalizace,
    l)
    pozemek, který je součástí území se starou stavební zátěží a jehož součástí má být nebo na němž se má nacházet ke dni dokončení revitalizace stavba, na kterou byla použita dotace podle tohoto nařízení, není v záplavovém území, nebo žadatel prokázal, že bude taková stavba pojistitelná proti povodni a záplavě alespoň do výše poskytnuté dotace a vodoprávní úřad pro provedení takové stavby, změnu dokončené stavby nebo udržovací práce vydal souhlas nebo souhlasné stanovisko, je-li to vyžadováno,
    m)
    se příjemce dotace zaváže, že stavba, která je předmětem revitalizace za účelem vzniku občanského vybavení, bude po dobu revitalizace a následně po dobu 10 let od uvedení posledního občanského vybavení do provozu pojištěna proti živelním pohromám, přičemž musí být toto pojištění sjednáno tak, aby v případě pojistné události pojistné plnění krylo vzniklou škodu nejméně ve výši poskytnuté dotace,
    n)
    se příjemce dotace zaváže, že dokončení revitalizace bude provedeno do 31. prosince 2025, a
    o)
    se příjemce dotace zaváže, že bude zahájeno jiné než hospodářské využití občanského vybavení vzniklého revitalizací do 31. prosince 2026.

    § 4

    Žádost

          (1)  Žádost obsahuje kromě náležitostí stanovených jiným právním předpisem také
    a)
    doklad o vlastnickém právu žadatele k území se starou stavební zátěží, nelze-li vlastnické právo ověřit v katastru nemovitostí dálkovým přístupem,
    b)
    znalecký posudek prokazující, že stavba není způsobilá sloužit stanovenému účelu, který není ke dni podání žádosti starší než 1 rok, jde-li o stavby podle § 2 odst. 1 písm. a) bodu 1,

    c)
    povolení odstranění stavby včetně projektové dokumentace bouracích prací, jde-li o stavby podle § 2 odst. 1 písm. a) bodu 2,
    d)
    investiční záměr,
    e)
    doklad o schválení investičního záměru příslušným orgánem žadatele, je-li žadatelem územní samosprávný celek,
    f)
    projektovou dokumentaci revitalizace vyžadovanou podle stavebního zákona k vydání stavebního povolení nebo k ohlášení, a nepodléhá-li podle stavebního zákona některá z činností v rámci revitalizace stavebnímu povolení ani ohlášení, plán technologického postupu provedení této činnosti a související situační výkres, nebo plán výsadby,
    g)
    dokumentaci bouracích prací, je-li odstranění stavby předmětem dotace,
    h)
    zjednodušený plán nakládání s odpadem, kterým žadatel prokáže, že nejméně 70 % z celkové hmotnosti vzniklého stavebního a demoličního odpadu je připraveno k opětovnému použití, recyklaci nebo zasypávání,
    i)
    průkaz energetické náročnosti podle zákona o hospodaření energií, jde-li o účel dotace podle § 5 písm. a) nebo § 10 písm. a) nebo c),
    j)
    čestné prohlášení žadatele o nevyužívání stavby ke stanovenému účelu,
    k)
    čestné prohlášení žadatele, že na stejné způsobilé výdaje nebo jejich část nečerpal ani nečerpá jinou podporu z veřejných rozpočtů,
    l)
    čestné prohlášení žadatele obsahující informace o skutečném majiteli, je-li žadatelem jiná právnická osoba než územní samosprávný celek,
    m)
    čestné prohlášení žadatele, že není ve střetu zájmů podle přímo použitelného předpisu Evropské unie2),
    n)
    čestné prohlášení žadatele prokazující splnění podmínek podle § 3 odst. 1 písm. c) a § 12 odst. 2 písm. a) a b),
    o)
    potvrzení orgánu Finanční správy České republiky a Celní správy České republiky prokazující splnění podmínky podle § 3 odst. 1 písm. b),
    p)
    výpis z evidence Rejstříku trestů prokazující splnění podmínky podle § 12 odst. 2 písm. c),
    q)
    dobu, ve které má být dokončena revitalizace, a dobu, ve které má být zahájeno využívání občanského vybavení, které má revitalizací vzniknout,
    r)
    povolení revitalizace, je-li vyžadováno,
    s)
    souhlas nebo souhlasné stanovisko vodoprávního úřadu podle § 3 odst. 2 písm. l), je-li k revitalizaci nutné, a
    t)
    další doklady požadované Fondem ve výzvě k podání žádosti.

          (2)  Fond je oprávněn požadovat po žadateli předložení dalších podkladů, pokud je to nutné k ověření skutečností prokazovaných v rámci povinných náležitostí žádosti.


    ČÁST DRUHÁ

    DOTACE NA MALÉ PROJEKTY

    § 5

    Účel použití dotace

          Dotaci lze použít na
    a)
    stavební úpravu nebo nástavbu stavby, která je součástí území se starou stavební zátěží,
    b)
    odstranění stavby, která je součástí území se starou stavební zátěží, nebo
    c)
    terénní úpravy, úpravu a vytvoření zeleně na území se starou stavební zátěží, kterými vznikne přírodní úložiště uhlíku.

    § 6

    Žadatel

          Žadatelem může být pouze územní samosprávný celek.

    § 7

    Zvláštní podmínky pro poskytnutí dotace

          Dotaci lze poskytnout, jde-li o účel dotace
    a)
    podle § 5 písm. a), pokud revitalizace splňuje požadavky na energetickou náročnost budovy podle zákona o hospodaření energií, přičemž revitalizací bude dosaženo

          1.  nejméně 30% úspory neobnovitelné primární energie proti klasifikaci referenční budovy,

          2.  zlepšení o dvě klasifikační třídy energetické náročnosti budovy podle vyhlášky o energetické náročnosti budov, nebo

          3.  zlepšení o jednu klasifikační třídu energetické náročnosti budovy podle vyhlášky o energetické náročnosti budov, a současně bude dosaženo nejméně 30% úspory neobnovitelné primární energie oproti klasifikaci referenční budovy, nebo
    b)
    podle § 5 písm. c), pokud žadatel vytvoří přírodní úložiště uhlíku.

    § 8

    Náležitosti investičního záměru

          Investiční záměr obsahuje
    a)
    popis území se starou stavební zátěží a popis umístění staveb, které jsou nebo byly jeho součástí nebo se na něm nacházejí nebo nacházely,
    b)
    popis technického stavu staveb, kterých se má revitalizace týkat,
    c)
    celkové náklady na revitalizaci a způsob jejího financování,
    d)
    položkový rozpočet revitalizace včetně položek vztahujících se ke vzniku občanského vybavení, pokud revitalizací vznikne, a ke splnění požadavku na podíl nákladů podle § 9 odst. 2,
    e)
    harmonogram revitalizace,
    f)
    popis občanského vybavení, pokud revitalizací vznikne,
    g)
    popis plánovaného využití jednotlivých staveb, které jsou předmětem revitalizace,
    h)
    popis plánovaného financování využití jednotlivých staveb, které jsou předmětem revitaliza- ce, a
    i)
    popis plánovaného přírodního úložiště uhlíku, pokud revitalizací vznikne.

    § 9

    Výše dotace

          (1)  Výše dotace činí nejméně 3 000 000 Kč a nejvýše 30 000 000 Kč.

          (2)  V případě účelu dotace podle § 5 písm. a) musí být nejméně 90 % výše dotace vynaloženo na splnění požadavku na energetickou náročnost budovy podle zákona o hospodaření energií.


    ČÁST TŘETÍ

    DOTACE NA VELKÉ PROJEKTY

    § 10

    Účel použití dotace

          Dotaci lze použít na
    a)
    stavební úpravu nebo nástavbu stavby, která je součástí území se starou stavební zátěží,
    b)
    odstranění stavby, která je součástí území se starou stavební zátěží, nebo
    c)
    provedení stavby na území se starou stavební zátěží.

    § 11

    Žadatel

          Žadatelem může být právnická osoba.

    § 12

    Zvláštní podmínky pro poskytnutí dotace

          (1)  Dotaci lze poskytnout, jde-li o účel dotace
    a)
    podle § 10 písm. a), pokud revitalizace splňuje požadavky na energetickou náročnost budovy podle zákona o hospodaření energií, přičemž revitalizací bude dosaženo

          1.  nejméně 30% úspory neobnovitelné primární energie oproti klasifikaci referenční budovy,

          2.  zlepšení o dvě klasifikační třídy energetické náročnosti budovy podle vyhlášky o energetické náročnosti budov, nebo

          3.  zlepšení o jednu klasifikační třídu energetické náročnosti budovy podle vyhlášky o energetické náročnosti budov, a současně bude dosaženo nejméně 30% úspory neobnovitelné primární energie oproti klasifikaci referenční budovy,
    b)
    podle § 10 písm. c), pokud

          1.  stavba bude mít spotřebu neobnovitelné primární energie, která je alespoň o 20 % nižší než požadavek na budovu s téměř nulovou spotřebou energie podle zákona o hospodaření energií a vyhlášky o energetické náročnosti budov, a

          2.  nová stavba nesmí být postavena mimo půdorys odstraněné stavby, ledaže by přesah mimo půdorys odstraněné stavby činil nejvýše 5 % zastavěné plochy odstraněné stavby.

          (2)  Dotaci lze poskytnout žadateli, který
    a)
    není na základě pravomocného rozhodnutí insolvenčního soudu v úpadku, ledaže jeho úpadek je řešen reorganizací nebo oddlužením,
    b)
    není v likvidaci a
    c)
    nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s předmětem činnosti žadatele, pro trestný čin proti majetku, hospodářský trestný čin, trestný čin přijetí úplatku, trestný čin podplacení, trestný čin nepřímého úplatkářství nebo trestný čin účasti na organizované zločinecké skupině, pokud se na něj nehledí, jako by nebyl odsouzen.

    § 13

    Náležitosti investičního záměru

          Investiční záměr obsahuje
    a)
    popis území se starou stavební zátěží a popis umístění staveb, které jsou nebo byly jeho součástí nebo se na něm nacházejí nebo nacházely,
    b)
    popis technického stavu staveb, kterých se má revitalizace týkat,
    c)
    uvedení důvodů pro výstavbu nové budovy namísto celkové rekonstrukce budovy stávající,
    d)
    celkové náklady na revitalizaci a způsob jejího financování,
    e)
    položkový rozpočet revitalizace včetně položek vztahujících se ke vzniku občanského vybavení a ke splnění požadavku na podíl nákladů podle § 14 odst. 2, jde-li o účel dotace podle § 10 písm. a),
    f)
    harmonogram revitalizace,
    g)
    popis občanského vybavení, které má revitalizací vzniknout,
    h)
    popis plánovaného využití jednotlivých staveb, které jsou předmětem revitalizace, a
    i)
    popis plánovaného financování využití jednotlivých staveb, které jsou předmětem revitalizace.

    § 14

    Výše dotace

          (1)  Výše dotace musí převyšovat 30 000 000 Kč a činí nejvýše 500 000 000 Kč.

          (2)  V případě účelu dotace podle § 10 písm. a) musí být nejméně 90 % výše dotace vynaloženo na splnění požadavku na energetickou náročnost budovy podle zákona o hospodaření energií.


    ČÁST ČTVRTÁ

    SPOLEČNÁ USTANOVENÍ

    § 15

    Způsobilé náklady a čerpání dotace

          (1)  Dotaci lze čerpat pouze na způsobilé náklady. Způsobilými náklady jsou náklady související s plněním účelu použití dotace podle § 5 nebo 10, který je specifikován v žádosti.

          (2)  Způsobilým nákladem není daň z přidané hodnoty.

          (3)  Dotaci lze čerpat na způsobilé náklady, které vznikly od 1. února 2020 do 31. prosince 2025.

          (4)  Příjemce dotace je povinen způsobilé náklady dokládat v průběhu čerpání dotace.

          (5)  Před zahájením čerpání dotace příjemce dotace doloží
    a)
    smlouvu o pojištění stavby, která je předmětem revitalizace za účelem vzniku občanského vybavení a nemá být odstraněna, a to proti živelním pohromám nejméně ve výši poskytnuté dotace alespoň na dobu revitalizace a dále na dobu 10 let od uvedení revitalizace do provozu,
    b)
    smlouvu o dílo uzavřenou se zhotovitelem stavby,
    c)
    smlouvu o výkonu technického dozoru,
    d)
    dokumentaci o ukončeném zadávacím řízení nebo ukončeném výběrovém řízení a
    e)
    přehled údajů týkajících se veřejných zakázek podle přímo použitelného předpisu Evropské unie1).

          (6)  Dotaci lze čerpat, pokud příjemce dotace prokáže, že není ve střetu zájmů podle zákona o zadávání veřejných zakázek a podle zákona o střetu zájmů.
    § 16

    Další podmínky použití dotace

          (1)  Občanské vybavení vzniklé revitalizací musí být využíváno v souladu s jeho plánovaným využitím jinak než hospodářsky, s výjimkou podle § 17 odst. 1, alespoň po dobu 10 let od uvedení posledního občanského vybavení vzniklého revitalizací do provozu. Po tuto dobu musí být občanské vybavení provozováno výhradně příjemcem dotace, Českou republikou nebo jimi zřízenou příspěvkovou organizací nebo školskou právnickou osobou, složkou integrovaného záchranného systému, nebo obchodní společností, jejímž je příjemce dotace jediným společníkem.

          (2)  Přírodní úložiště uhlíku vzniklé revitalizací musí být zachováno po dobu 10 let od dokončení revitalizace.

          (3)  Po dobu 10 let od uvedení posledního občanského vybavení vzniklého revitalizací do provozu příjemce dotace
    a)
    nepřevede vlastnické právo k revitalizovanému území ani jeho části na jinou osobu a
    b)
    nezatíží revitalizované území ani jeho část zástavním právem, s výjimkou zástavního práva ve prospěch Fondu.

          (4)  Příjemce dotace doloží ve lhůtě stanovené ve smlouvě o poskytnutí dotace závěrečné vyhodnocení investičního záměru, které obsahuje zejména splnění podmínek revitalizace.

          (5)  Příjemce dotace je povinen po dobu revitalizace dodržovat pravidla publicity podle přímo použitelného předpisu Evropské unie1).

          (6)  Dotaci lze poskytnout jen za předpokladu, že se žadatel zaváže splnit povinnosti podle odstav-ců 1 až 5.

    § 17

    Hospodářské využití

          (1)  Hospodářské využití občanského vybavení je možné pouze tehdy, je-li toto hospodářské využití
    a)
    neoddělitelně spojeno s jiným než hospodářským využitím občanského vybavení nebo nezbytné pro jiné než hospodářské využití občanského vybavení a ve vztahu k jinému než hospodářskému využití občanského vybavení pouze vedlejší, anebo představuje obvyklé zázemí občanského vybavení a

    b)
    podíl tohoto hospodářského využití na celkové roční kapacitě občanského vybavení nepřesáh-ne 20 %.

          (2)  Hospodářské využití občanského vybavení podle odstavce 1 musí být prováděno za běžných tržních podmínek po dobu 10 let ode dne poskytnutí dotace.

          (3)  Pro účely zjištění, zda hospodářské využití překročilo povolený podíl celkové roční kapacity občanského vybavení, se podle způsobu využití použije prostorově nebo časově vymezený podíl na kapacitě občanského vybavení. Prostorové vymezení podílu se použije, pokud je prostor pro hospodářské využití od ostatních prostor jednoznačně a trvale oddělen.
    § 18

    Poskytnutí dotace

          Fond předloží žadateli návrh na uzavření smlouvy o poskytnutí dotace, jsou-li splněny podmínky pro její poskytnutí a zbývají-li Fondu peněžní prostředky na její poskytnutí.

    ČÁST PÁTÁ

    ÚČINNOST

    § 19

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 15. ledna 2023.




    Předseda vlády:


    prof. PhDr. Fiala, Ph.D., LL.M., v. r.





    Místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj:


    PhDr. Bartoš, Ph.D., v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/241 ze dne 12. února 2021, kterým se zřizuje Nástroj pro oživení a odolnost, v platném znění.
    2)
    Čl. 61 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU, Euratom) 2018/1046 ze dne 18. července 2018, kterým se stanoví finanční pravidla pro souhrnný rozpočet Unie, mění nařízení (EU) č. 1296/2013, (EU) č. 1301/2013, (EU) č. 1303/ /2013, (EU) č. 1304/2013, (EU) č. 1309/2013, (EU) č. 1316/2013, (EU) č. 223/2014 a (EU) č. 283/2014 a rozhodnutí č. 541/2014/EU a zrušuje nařízení (EU, Euratom) č. 966/2012.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 21.10.2025IT smlouvy & softwarové právo se zaměřením na start-upy a technologické společnosti (online - živé vysílání) - 21.10.2025
    • 23.10.2025Postavení statutárního orgánu: práva, povinnosti & odpovědnost (online – živé vysílání) - 23.10.2025
    • 29.10.2025Myšlenkové mapy v právu s využitím AI - nový rozměr právního myšlení (online - živé vysílání) - 29.10.2025
    • 30.10.2025Padesát na padesát – patové situace mezi společníky a řízení sporu mezi nimi (online – živé vysílání) – 30.10.2025
    • 30.10.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 30.10.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Ukončení účasti společníka v s.r.o.
    • Akcionářské dohody a jejich vymahatelnost v české právní praxi
    • DEAL MONITOR
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Nenápadná novela SŘS s velkým potenciálem: urychlí změny ve správním soudnictví výstavbu?
    • Odpovědnost zadavatele za správnost projektové dokumentace a (ne)možnost změny závazku ze smlouvy podle § 222 odst. 6 ZZVZ
    • Právním účinkem služebnosti požívacího práva je vstup poživatele do právního postavení pronajímatele dle dříve uzavřené nájemní smlouvy
    • Daňové řízení
    • Ochranné pásmo energetického zařízení a ochrana dotčených vlastníků
    • Zákon o podpoře bydlení, aneb nové systémové řešení bytové nouze
    • Nenápadná novela SŘS s velkým potenciálem: urychlí změny ve správním soudnictví výstavbu?
    • K výpovědní době
    • Specifika práv z vadného plnění při koupi podílů a akcií
    • Odpovědnost zadavatele za správnost projektové dokumentace a (ne)možnost změny závazku ze smlouvy podle § 222 odst. 6 ZZVZ
    • Výše jistoty dle § 75b o. s. ř. při více účastnících a kumulaci nároků: nejasnosti, výklad, praxe
    • Nekalá soutěž: Když se byznys nehraje čistě
    • Elektronické podpisy – jejich druhy a způsoby využití
    • Má i dlouhodobě nepřítomný zaměstnanec nárok na zaměstnanecké benefity?
    • K výkladu rozhodnutí o organizační změně
    • Právo advokáta na odpojení od datové schránky
    • Komentář – smutná realita výmazů exekutorského zástavního práva z katastru nemovitostí
    • Kritika zaměstnavatele jako obrana důstojnosti: Kdy je reakce na jednání zaměstnavatele přípustná?
    • Nález Pl. ÚS 2/25: když Ústavní soud dokáže být skutečným ochráncem lidské důstojnosti
    • Organizační důvody jako univerzální způsob pro ukončení pracovního poměru

    Soudní rozhodnutí

    Důkazní břemeno

    Jestliže byla prokázána pravost (úředně neověřeného) podpisu výstavce na směnce vlastní, lze předpokládat také to, že výstavce se podepsal pod text uvedený na směnečné listině....

    Daňové řízení

    Uplyne-li maximální možná délka lhůty pro placení daně (20 let) podle § 160 odst. 5 daňového řádu (a nejde-li o případ upravený v § 160 odst. 6 daňového řádu), nelze daň vybrat...

    Zahlazení odsouzení

    Podmínka nepřetržité doby, která musí uplynout, aby soud mohl zahladit odsouzení, je naplněna uplynutím právě jen časového úseku vymezeného v § 105 odst. 1 písm. a) až e) tr....

    Podmíněné upuštění od výkonu zbytku trestu

    V případě, kdy odsouzenému bylo uloženo několik na sebe bezprostředně navazujících trestů zákazu činnosti téhož druhu, je k rozhodnutí o jeho žádosti o podmíněné upuštění od...

    Daň z příjmů (exkluzivně pro předplatitele)

    Při hodnocení splnění požadavku podle § 34c odst. 1 písm. c) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, je správní orgán oprávněn posuzovat nejen to, zda projekt výzkumu a vývoje...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.