epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Nařízení Vlády ze dne 22. listopadu 2000 k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon)

    Sbírka:  462/2000 | Částka:  132/2000
    29.12.2000

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    462

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 22. listopadu 2000
    k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení
    a o změně některých zákonů (krizový zákon)






          Vláda nařizuje podle § 40 odst. 1 zákona č. 240/ /2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 tohoto zákona:


    Označování, evidence, manipulace

    a ukládání písemností


    a jiných materiálů obsahujících


    zvláštní skutečnosti a postup


    při určování osob ke styku


    se zvláštními skutečnostmi


    § 1

    Podrobnosti o označování písemností a jiných materiálů obsahujících zvláštní skutečnosti

          (1)  Označení krizových plánů, ostatních listin, nosných médií a jiných materiálů obsahujících zvláštní skutečnosti1) (dále jen ,,písemnosti"), které se označují podle zvláštního právního předpisu,2) se uvádí na přední straně prvního listu v pravé horní části, na popisném štítku nebo obalu.

          (2)  Je-li písemnost určena k doručení adresátovi mimo objekt orgánu krizového řízení nebo je přenášena mimo budovu z jiného vážného důvodu (dále jen ,,přeprava"), označuje se také v pravé horní části obálky.

    § 2

    Stanovení režimu evidence písemností obsahujících zvláštní skutečnosti

          (1)  Samostatný jednací protokol3) pro evidenci písemností vede pracoviště krizového řízení;4) není-li zřízeno, vede tento protokol jiné pracoviště, které určí vedoucí příslušného orgánu krizového řízení, statutární zástupce právnické osoby nebo podnikající fyzická osoba (dále jen ,,pověřené pracoviště").

          (2)  Písemnosti se při příjmu pověřenou osobou nebo osobou určenou k tomuto převzetí (podatelna) neotevírají a předávají se nejkratší cestou adresátovi. Adresát předloží písemnosti po jejich otevření pracovišti krizového řízení nebo pověřenému pracovišti k doplnění údajů v samostatném jednacím protokolu.

    § 3

    Stanovení režimu manipulace s písemností

          (1)  Opis, kopii nebo výpis z písemnosti lze pořídit jen se souhlasem vedoucího pracoviště krizového řízení nebo pověřeného pracoviště.

          (2)  Na písemnost, ze které se vyhotovuje opis, kopie nebo výpis, se vyznačí datum a důvod vyhotovení, počet výtisků a jejich rozdělovník, jméno, příjmení a podpis osoby, která vydala souhlas podle odstavce 1, a dále jméno, příjmení a podpis osoby, která opis, kopii nebo výpis vyhotovila.

          (3)  Vadné nebo nadpočetné výtisky písemnosti se předají osobě oprávněné seznamovat se s písemnostmi (§ 5), která neprodleně zabezpečí jejich zničení.5)

          (4)  Písemnosti určené k přepravě vybavuje pracoviště krizového řízení nebo pověřené pracoviště; k odeslání je předává pověřené osobě nebo osobě určené k tomuto převzetí (podatelna) proti podpisu.

          (5)  Přeprava písemností se provádí
    a)
    kurýrní službou,
    b)
    technickými prostředky,
    c)
    držitelem poštovní licence, nebo
    d)
    osobou určenou ke styku se zvláštními skutečnostmi.

          (6)  Písemnosti se přepravují způsobem
    stanove-ným zvláštním právním předpisem6) pro přepravu písemností obsahujících utajované skutečnosti stupně utajení ,,Vyhrazené".

          (7)  Vedoucí pracoviště krizového řízení nebo pověřeného pracoviště písemně oznámí vedoucímu orgánu krizového řízení neoprávněnou manipulaci s písemnostmi ihned, jakmile se o ní dozví; zároveň zajistí objektivní zjištění všech okolností této neoprávněné manipulace, zejména rozsah nastalých či hrozících následků. Po provedení úkonů přijme bez zbytečného odkladu opatření k zamezení nebo zmírnění následků neoprávněné manipulace s písemnostmi.

    § 4

    Stanovení režimu ukládání písemností obsahujících zvláštní skutečnosti

          (1)  Písemnosti se v průběhu zpracování a po jejich vyřízení ukládají způsobem stanoveným zvláštním právním předpisem7) pro ukládání písemností obsahujících utajované skutečnosti stupně utajení ,,Vyhrazené".

          (2)  Vyřazování, archivování a skartace písemností se provádí podle zvláštních právních předpisů.8)

    § 5

    Postup při určování osob ke styku se zvláštními skutečnostmi

          (1)  Určení ke styku se zvláštními skutečnostmi provádí vedoucí orgánu krizového řízení schválením zvláštního seznamu,9) ve kterém se zaznamenává rozsah oprávnění pracovníků orgánu krizového řízení, zaměstnanců právnických osob nebo zaměstnanců podnikajících fyzických osob oprávněných seznamovat se se zvláštními skutečnostmi. Vzor zvláštního seznamu je uveden v příloze č. 1.

          (2)  O určení ke styku se zvláštními skutečnostmi se zpracovává písemný záznam, který se ukládá na pracovišti krizového řízení nebo na pověřeném pracovišti. Vzor písemného záznamu je uveden v příloze č. 2.

          (3)  Určený pracovník se při jednání k zabezpečení úkolů krizového řízení prokazuje zmocněním, které se vydává na dobu 2 let. Zmocnění se nevyžaduje u vedoucího orgánu krizového řízení a osob určených ke styku s utajovanými skutečnostmi.10) Vzor zmocnění je uveden v příloze č. 3.

          (4)  Při ukončení určení ke styku se zvláštními skutečnostmi pracovníka se provede záznam ve sloupcích 6 a 7 zvláštního seznamu podle odstavce 1.


    Obsah činnosti a složení

    bezpečnostní rady

    a krizového štábu kraje,

    okresu a obce

    § 6

    Obsah činnosti bezpečnostní rady kraje

          (1)  Bezpečnostní rada kraje projednává
    a)
    stav připravenosti kraje na řešení krizových situací,
    b)
    krizový plán kraje,
    c)
    vnější havarijní plány, je-li jejich zpracovatelem kraj,
    d)
    návrh způsobu ochrany obyvatelstva na území kraje,
    e)
    úroveň akceschopnosti monitorovacích, informačních a spojovacích systémů na území kraje,
    f)
    návrhy financování krizových opatření včetně náhrad za omezení vlastnického práva, poskytnutí věcných prostředků a vykonání pracovní povinnosti a pracovní výpomoci,
    g)
    návrhy dohod o spolupráci při řešení krizových situací s krajskými úřady a při poskytování pomoci s územními celky sousedního státu,
    h)
    závěry z kontrol prováděných v rámci prověřování krizové připravenosti kraje,
    i)
    dokumenty hejtmana určené k projednání ve vládě nebo dokumenty, které si vyžádá Ministerstvo vnitra, vláda nebo Parlament, a
    j)
    závěrečnou zprávu o hodnocení krizové situace a přijatých opatřeních a navrhuje způsob odstranění nedostatků.

          (2)  Bezpečnostní rada kraje dále
    a)
    posuzuje možná rizika vzniku krizové situace v kraji,
    b)
    koordinuje havarijní a krizové plány okresů, a
    c)
    vyhodnocuje připravenost složek integrovaného záchranného systému11) v kraji a navrhuje jejich posílení.

    § 7

    Složení bezpečnostní rady kraje

          Bezpečnostní rada kraje má nejvíce 10 členů a hejtman jejími členy jmenuje vždy
    a)
    zástupce hejtmana,
    b)
    ředitele krajského úřadu,
    c)
    ředitele krajské správy Policie České republiky,
    d)
    ředitele hasičského záchranného sboru kraje,
    e)
    velitele územně příslušného velitelství územní obrany,
    f)
    ředitele územně příslušného územního střediska zdravotnické záchranné služby, a
    g)
    zaměstnance kraje zařazeného do krajského úřadu, jehož zároveň jmenuje tajemníkem bezpečnostní rady kraje.

    § 8

    Obsah činnosti bezpečnostní rady okresu

          (1)  Bezpečnostní rada okresu projednává
    a)
    stav připravenosti okresu na řešení krizových situací,
    b)
    krizový plán okresu,
    c)
    vnější havarijní plány provozovatelů rizikových činností,
    d)
    návrh způsobu ochrany obyvatelstva na území okresu,
    e)
    úroveň akceschopnosti monitorovacích, informačních a spojovacích systémů na území okresu,
    f)
    návrhy financování krizových opatření včetně náhrad za omezení vlastnického práva, poskytnutí věcných prostředků a vykonání pracovní povinnosti a pracovní výpomoci,
    g)
    návrhy dohod o spolupráci při řešení krizových situací s okresními úřady,
    h)
    způsob a obsah seznámení obcí a právnických a fyzických osob s charakterem možného ohrožení na území okresu, s připravovanými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení,
    i)
    závěry z kontrol prováděných v rámci prověřování krizové připravenosti okresu,
    j)
    dokumenty přednosty okresního úřadu určené k projednání ve vládě nebo v orgánech kraje anebo dokumenty, které si vyžádají orgány kraje, Ministerstvo vnitra, vláda nebo Parlament, a
    k)
    závěrečnou zprávu o hodnocení krizové situace a přijatých opatřeních a navrhuje způsob odstranění nedostatků.

          (2)  Bezpečnostní rada okresu dále
    a)
    posuzuje možná rizika vzniku krizové situace v okrese,
    b)
    koordinuje krizové plány obcí, kterým okresní úřad uložil povinnost zpracovat krizový plán, a
    c)
    vyhodnocuje připravenost složek integrovaného záchranného systému11) v okrese a navrhuje jejich posílení.

    § 9

    Složení bezpečnostní rady okresu

          Bezpečnostní rada okresu má nejvíce 8 členů a přednosta okresního úřadu jejími členy jmenuje vždy
    a)
    zástupce přednosty okresního úřadu,
    b)
    ředitele okresního ředitelství Policie České republiky,
    c)
    vedoucího místně příslušného pracoviště hasičského záchranného sboru,
    d)
    náčelníka územní vojenské správy,
    e)
    ředitele územního nebo okresního střediska zdravotnické záchranné služby, a
    f)
    zaměstnance okresního úřadu, jehož zároveň jmenuje tajemníkem bezpečnostní rady okresu.

    § 10

    Obsah činnosti bezpečnostní rady obce

          Bezpečnostní rada obce projednává
    a)
    zajištění připravenosti obce na krizové situace včetně návrhů konkrétních řešení této připravenosti,
    b)
    krizový plán obce,
    c)
    způsob zajištění varování osob na území obce,
    d)
    plán evakuace,
    e)
    vyhodnocení připravenosti složek integrovaného záchranného systému11) umístěných na území obce včetně návrhů na jejich posílení,
    f)
    způsob financování připravenosti obce na krizové situace a hrazení nákladů spojených s odstraňováním jejich následků,
    g)
    způsob a obsah seznámení právnických a fyzických osob s charakterem možného ohrožení na území obce, s připravenými krizovými opatřeními a se způsobem jejich provedení,
    h)
    způsob shromažďování nezbytných údajů o osobách, které v době krizového stavu přechodně změní pobyt, a
    i)
    závěrečnou zprávu o hodnocení krizové situace a přijatých opatřeních.

    § 11

    Složení bezpečnostní rady obce

          Bezpečnostní rada obce má nejvíce 8 členů a sta-rosta jejími členy jmenuje vždy
    a)
    místostarostu,
    b)
    tajemníka obecního úřadu, je-li tato funkce zřízena,
    c)
    vedoucího místně příslušného pracoviště Policie České republiky,
    d)
    vedoucího místně příslušného pracoviště hasičského záchranného sboru,
    e)
    velitele sboru dobrovolných hasičů obce, je-li tento sbor zřízen, a
    f)
    zaměstnance obecního úřadu, jehož zároveň jmenuje tajemníkem bezpečnostní rady obce.

    § 12

    Obsah činnosti krizového štábu kraje, okresu a obce

          (1)  Krizový štáb kraje, okresu nebo obce svolává hejtman, přednosta okresního úřadu nebo starosta operativně, zejména k projednání zásadních záležitostí týkajících se řešení krizové situace a přijetí krizových opatření spojených s nezbytným omezením základních práv a svobod.

          (2)  Krizový štáb kraje mimo činnosti uvedené v odstavci 1
    a)
    posuzuje přiměřenost krizových opatření přijatých v okresech, navrhuje jejich pozastavení, změnu nebo zrušení,
    b)
    posuzuje vzniklou situaci při vyhlášení stavu nebezpečí přednostou okresního úřadu, v případě potřeby navrhuje hejtmanovi přijetí nezbytných opatření,
    c)
    navrhuje hejtmanovi zrušení stavu nebezpečí vyhlášeného přednostou okresního úřadu za podmínek stanovených zákonem, a
    d)
    posuzuje oprávněnost žádosti přednosty okresního úřadu na prodloužení jím vyhlášeného stavu nebezpečí, doporučuje hejtmanovi vyslovení souhlasu s touto žádostí.

          (3)  Krizový štáb okresu mimo činnosti uvedené v odstavci 1
    a)
    posuzuje přiměřenost krizových opatření přijatých v obcích v rámci vyhlášeného krizového stavu, navrhuje jejich pozastavení, změnu nebo zrušení, a
    b)
    navrhuje zmocněnce k plnění úkolů starosty, v případech závažných nedostatků v krizovém řízení obce v době krizového stavu.

          (4)  Stálá pracovní skupina krizového štábu (§ 13 odst. 2), která při řešení krizové situace nebo při koordinaci záchranných a likvidačních prací12) jedná nepřetržitě,
    a)
    analyzuje vývoj krizové situace nebo mimořádné události a dokumentuje postup řešení,
    b)
    podává vedoucímu krizového štábu návrh na způsob řešení, postup při ochraně obyvatelstva a na vyhlášení, změnu nebo odvolání krizového stavu; využívá při tom zejména havarijní plán, vnější havarijní plány a krizový plán,
    c)
    soustřeďuje informace o stavu sil a prostředků, vede celkový přehled jejich nasazení a rozpracovává návrhy jejich využití,
    d)
    organizuje spojení s příslušnými krizovými štáby okresů, krajů a krizovým štábem Ministerstva vnitra prostřednictvím operačních a informačních středisek integrovaného záchranného systému,
    e)
    zabezpečuje informování veřejnosti o přijatých opatřeních a postupu řešení krizové situace nebo mimořádné události,
    f)
    připravuje technickou a informační podporu nasazeným silám a prostředkům, vede evidenci finančních výdajů a nákladů na opatření při krizové situaci nebo mimořádné události,
    g)
    organizuje ochranu obyvatel postiženého území včetně zajištění zásobování a humanitární pomo-ci, a
    h)
    zabezpečuje ukládání a využívání pracovní povinnosti, pracovní výpomoci a povinnosti poskytovat věcné prostředky.

    § 13

    Složení krizového štábu kraje, okresu a obce

          (1)  Členy krizového štábu kraje, okresu nebo obce jsou
    a)
    členové příslušné bezpečnostní rady,
    b)
    členové stálé pracovní skupiny krizového štábu.

          (2)  Členy stálé pracovní skupiny krizového štábu jsou
    a)
    tajemník krizového štábu,
    b)
    vedoucí pracovních skupin krizového štábu,
    c)
    zástupci složek integrovaného záchranného systému11) a odborníci s ohledem na druh řešené mimořádné události nebo krizové situace.
    § 14

    Společné ustanovení

          (1)  Tajemníkem krizového štábu je tajemník příslušné bezpečnostní rady.

          (2)  Vzor jednacího řádu bezpečnostní rady je uveden v příloze č. 4.


    Náležitosti a způsob zpracování

    krizového plánu a plánu krizové

    připravenosti

    § 15

    Náležitosti krizového plánu

          (1)  Krizový plán se skládá ze základní části a přílohové části.

          (2)  Základní část obsahuje
    a)
    vymezení působnosti, odpovědnosti a úkolů správních úřadů a jiných státních orgánů a orgánů samosprávy, jimž zákon ukládá povinnost zpracovat krizový plán13) (dále jen ,,zpracovatel krizového plánu") s ohledem na charakteristiku území,
    b)
    charakteristiku organizace krizového řízení,
    c)
    výčet a hodnocení možných krizových rizik, jejich dopad na území a činnost orgánů a organizačních složek státu, jejich organizačních celků, právnických nebo podnikajících fyzických osob po-dílejících se na zajištění krizových opatření v rámci krizového plánování (dále jen ,,subjekt krizového plánování"), a
    d)
    další podklady a zásady potřebné pro používání přílohové části krizového plánu.

          (3)  Přílohovou část tvoří
    a)
    typové plány a výpisy z typových plánů, kterými ústřední správní úřad podle své působnosti stanoví pro jednotlivé druhy ohrožení doporučené typové postupy, zásady a opatření pro jejich řešení; typové plány jsou návodem pro zpracování operačních plánů,
    b)
    přehled krizových opatření využitelných pro řešení vyhodnocených rizik -- manuál krizových opatření,
    c)
    operační plány, které stanoví konkrétní postupy řešení krizových situací, druhy krizových opatření a způsob nasazení a zabezpečení sil a užití prostředků,
    d)
    plán k provádění záchranných a likvidačních prací v okolí zdroje nebezpečí (dále jen ,,vnější havarijní plán") a plán k provádění záchranných a likvidačních prací na území okresu (dále jen ,,havarijní plán okresu") zpracovávaný podle zvláštních právních předpisů,14)
    e)
    plán akceschopnosti zpracovatele krizového plánu, který stanoví postupy a termíny zabezpečení připravenosti k řešení krizových stavů a opatření k zajištění ochrany před následky krizových situací,
    f)
    přehled sil a prostředků, který obsahuje souhrnné počty a využitelnost všech vlastních i vyžadovaných sil a prostředků, které jsou dostupné a použitelné z hlediska potřeb zpracovatele krizového plánu pro řešení všech druhů krizových stavů,
    g)
    plán nezbytných dodávek15) a plán hospodářské mobilizace,16)
    h)
    plány spojení, materiálně technického zabezpečení, zdravotnického zabezpečení, topografické mapy s vyznačenými riziky a řešením krizových ohrožení, a
    i)
    další dokumentace potřebná pro řešení krizových stavů, zejména statuty a jednací řády, vzory řídicích aktů a hlášení, předpisy, dohody o spolupráci a pomůcky sloužící ke zpracování krizového plánu.

    § 16

    Způsob zpracování krizového plánu

          (1)  Krajský úřad, okresní úřad a obecní úřad před zpracováním krizového plánu v příslušné bezpečnostní radě projedná
    a)
    zaměření a rozsah krizového plánu,
    b)
    určení osoby odpovědné za koordinaci zpracování krizového plánu,
    c)
    rozsah spolupráce s dalšími zpracovateli krizového plánu,
    d)
    termíny průběžných kontrol a termín zpracování krizového plánu,
    e)
    termín projednání krizového plánu v bezpečnostní radě, a
    f)
    pravidla manipulace s krizovým plánem při jeho zpracování.

          (2)  U zpracovatelů krizového plánu neuvedených v odstavci 1 určí náležitosti podle odstavce 1 písm. a) až d) a f) ten, kdo je zákonem zmocněn krizový plán schválit.

    § 17

    Náležitosti plánu krizové připravenosti

          (1)  Plán krizové připravenosti se skládá ze základní části a přílohové části.

          (2)  Základní část obsahuje
    a)
    vymezení působnosti a odpovědnosti právnické nebo podnikající fyzické osoby,
    b)
    charakteristiku organizace krizového řízení,
    c)
    výčet a analýzu krizových ohrožení, jejich možný dopad na činnost právnické nebo podnikající fyzické osoby, a
    d)
    zásady pro používání plánu krizové připravenosti.

          (3)  Přílohovou část tvoří
    a)
    výpis z krizového plánu s uvedením požadavku zpracovatele krizového plánu na účast právnických nebo podnikajících fyzických osob při zabezpečení krizových opatření,
    b)
    plán akceschopnosti právnické nebo podnikající fyzické osoby pro zajištění pohotovosti, připravenosti k plnění krizových opatření a ochrany před účinky krizových situací,
    c)
    plán krizových opatření k řešení krizových stavů v rámci působnosti právnické nebo podnikající fyzické osoby,
    d)
    plán nezbytných dodávek,15) plán opatření hospodářské mobilizace u stanovených subjektů hospodářské mobilizace,17)
    e)
    přehled uzavřených smluv k zabezpečení krizových opatření,
    f)
    plány spojení, topografické mapy s vyznačenými riziky a řešením krizových hrozeb, a
    g)
    další dokumentace potřebná pro řešení krizových stavů, zejména statuty a jednací řády, vzory hlášení, předpisy, dohody o spolupráci.

    § 18

    Způsob zpracování plánu krizové připravenosti

          Právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba při přípravě plánu krizové připravenosti projedná s příslušným zpracovatelem krizového plánu
    a)
    zaměření a rozsah plánu krizové připravenosti zpracovávaného ve své působnosti,
    b)
    podíl a rozsah spolupráce s dalšími subjekty krizového plánování na zpracování plánu krizové připravenosti a způsob jejího zajištění,
    c)
    termíny pro průběžnou kontrolu prací, závěrečný termín zpracování plánu krizové připravenosti, a
    d)
    způsob manipulace s plánem krizové připravenosti v době jeho zpracování.

    § 19

    Společné ustanovení

          (1)  Krizový plán a plán krizové připravenosti se zpracují nejdéle do 4 let po nabytí účinnosti tohoto nařízení.

          (2)  Souhrnná aktualizace krizového plánu a plánu krizové připravenosti se provádí v tříletých cyklech od jejich schválení.

    § 20

    Účinnost

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2001.




    Předseda vlády:


    Ing. Zeman v. r.





    Ministr vnitra:


    Mgr. Gross v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    § 2 písm. d) zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon).
    2)
    § 27 odst. 1 zákona č. 240/2000 Sb.
    3)
    § 27 odst. 3 zákona č. 240/2000 Sb.
    4)
    § 2 písm. b) zákona č. 240/2000 Sb.
    5)
    § 26 odst. 5 vyhlášky č. 244/1998 Sb., o podrobnostech stanovení a označení stupně utajení a o postupech při tvorbě, evidenci, přenášení, přepravě, zapůjčování, ukládání a jiné manipulaci a skartaci utajovaných písemností, ve znění vyhlášky č. 338/1999 Sb.
    6)
    § 17 vyhlášky č. 244/1998 Sb.
    7)
    § 23 vyhlášky č. 244/1998 Sb., ve znění vyhlášky č. 338/1999 Sb.
    8)
    Vyhláška č. 117/1974 Sb., kterou se stanoví kritéria na posuzování písemností jako archiválií a podrobnosti skartačního řízení. § 26 vyhlášky č. 244/1988 Sb.
    9)
    § 27 odst. 4 zákona č. 240/2000 Sb.
    10)
    § 43 zákona č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 18/2000 Sb.
    11)
    § 4 zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů.
    12)
    § 11 písm. c) a § 13 písm. c) zákona č. 239/2000 Sb.
    13)
    § 9 odst. 1 písm. b), § 13 odst. 2, § 14 odst. 1 písm. c), § 18 odst. 2 písm. b), § 21 odst. 2 písm. b) a § 28 odst. 3 zákona č. 240/2000 Sb.
    14)
    Například zákon č. 239/2000 Sb.
    15)
    § 2 odst. 1 písm. c) zákona č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a o změně některých souvisejících zákonů.
    16)
    § 13 zákona č. 241/2000 Sb.
    17)
    § 16 zákona č. 241/2000 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Společné jmění manželů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nájem (exkluzivně pro předplatitele)
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • DEAL MONITOR
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele

    Soudní rozhodnutí

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Smlouva o obchodním zastoupení (exkluzivně pro předplatitele)

    Stane-li se právo obchodního zástupce na zaplacení provize splatným nezávisle na tom, zda mu byl zastoupeným předán výkaz o dlužné provizi, který by obchodnímu zástupci umožnil...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.