epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 29. listopadu 2023, kterým se mění nařízení vlády č. 92/2015 Sb., o pravidlech pro organizaci služebního úřadu

    Sbírka:  463/2023 | Částka:  204/2023
    29.12.2023

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE


    463

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 29. listopadu 2023,
    kterým se mění nařízení vlády č. 92/2015 Sb., o pravidlech pro organizaci služebního úřadu






          Vláda nařizuje podle § 205 písm. a) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě:

    Čl. I

          Nařízení vlády č. 92/2015 Sb., o pravidlech pro organizaci služebního úřadu, se mění takto:

          1.  V § 3 odst. 1 se číslo ˙4˙ nahrazuje čís- lem ˙6˙.

          2.  V § 3 odstavec 2 zní:

          ˙(2)  Nebude-li ve služebním úřadu průměrný počet systemizovaných míst tvořících oddělení po zaokrouhlení na celé číslo nižší než 6, oddělení lze zřídit, bude-li tvořeno alespoň 4 systemizovanými místy. Do výpočtu průměrného počtu systemizovaných míst tvořících oddělení se nezahrnují systemizovaná místa zařazená v oddělení podle § 6 odst. 2 a § 7 odst. 2 a v organizačním útvaru podle § 8, je-li oddělením.˙.

          3.  V § 3 se odstavec 3 zrušuje.

    Dosavadní odstavec 4 se označuje jako odstavec 3.

          4.  V § 3 odst. 3 se slova ˙náměstkovi pro řízení˙ nahrazují slovy ˙vrchnímu řediteli˙ a za slovo ˙tajemníkovi˙ se vkládají slova ˙ , nejvyššímu státnímu tajemníkovi˙.

          5.  V § 4 odst. 1 se číslo ˙10˙ nahrazuje čís- lem ˙13˙.

          6.  V § 4 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který zní:

          ˙(2)  Nebude-li ve služebním úřadu průměrný počet systemizovaných míst tvořících odbor po zaokrouhlení na celé číslo nižší než 13, odbor lze zřídit, bude-li tvořen alespoň 9 systemizovanými místy včetně alespoň 2 systemizovaných míst vedoucích oddělení nebo alespoň 1 systemizovaného místa vedoucího oddělení a alespoň 2 systemizovaných míst bezprostředně podřízených řediteli odboru. Do výpočtu průměrného počtu systemizovaných míst tvořících odbor se nezahrnují systemizovaná místa zařazená v odboru podle odstavce 3, § 6 odst. 1 a § 7 odst. 1 a v organizačním útvaru podle § 8, je-li odborem.˙.

    Dosavadní odstavce 2 až 5 se označují jako odstav-ce 3 až 6.

          7.  V § 4 odst. 3 písmena b) a c) znějí:
    ˙b)
    součástí služebního úřadu s jinou než celostátní působností, nebo
    c)
    součástí služebního úřadu, jehož organizační strukturu vždy schvaluje ten, kdo je v jeho čele,˙.

          8.  V § 4 odst. 3 závěrečné části ustanovení se číslo ˙7˙ nahrazuje číslem ˙9˙ a za slovo ˙oddělení˙ se vkládají slova ˙nebo alespoň 1 systemizovaného místa vedoucího oddělení a alespoň 2 systemizovaných míst bezprostředně podřízených řediteli odboru˙.

          9.  V § 4 se odstavce 4 a 5 zrušují.

    Dosavadní odstavec 6 se označuje jako odstavec 4.

          10.  V § 4 odst. 4 se slova ˙náměstkovi pro řízení˙ nahrazují slovy ˙vrchnímu řediteli˙ a za slovo ˙tajemníkovi˙ se vkládají slova ˙ , nejvyššímu státnímu tajemníkovi˙.

          11.  V § 5 odst. 1 se číslo ˙37˙ nahrazuje čís- lem ˙40˙, slova ˙náměstkovi pro řízení˙ se nahrazují slovy ˙vrchnímu řediteli˙ a na konci odstavce se doplňuje věta ˙Do minimálního počtu systemizovaných míst ředitelů odborů nebo vedoucích oddělení se nezahrnuje systemizované místo toho, kdo stojí v čele kanceláře vrchního ředitele sekce nebo kanceláře ředitele sekce, je-li kancelář vrchního ředitele sekce nebo kancelář ředitele sekce oddělením.˙.

          12.  V § 5 odst. 2 se za slova ˙čele je˙ vkládají slova ˙nejvyšší státní tajemník nebo˙.

          13.  V § 5 se odstavce 3 a 4 zrušují.

    Dosavadní odstavec 5 se označuje jako odstavec 3.

          14.  V § 5 odst. 3 se slova ˙Náměstek pro řízení˙ nahrazují slovy ˙Vrchní ředitel˙.

          15.  V § 6 se na konci odstavce 2 doplňuje věta ˙Ustanovení § 3 o minimálním počtu systemizovaných míst se na oddělení zastupitelského úřadu nepoužije.˙.

          16.  V § 6 odst. 3 se slova ˙náměstkovi pro řízení˙ nahrazují slovy ˙vrchnímu řediteli˙.

          17.  V § 7 se vkládají nové odstavce 1 a 2, které znějí:

          ˙(1)  Kabinet člena vlády má postavení odboru. Ustanovení § 4 o minimálním počtu systemizovaných míst se na kabinet člena vlády nepoužije.

          (2)  Kabinet člena vlády lze členit na oddělení. Ustanovení § 3 o minimálním počtu systemizovaných míst se na oddělení kabinetu člena vlády nepoužije.˙.

    Dosavadní odstavce 1 až 3 se označují jako odstav-ce 3 až 5.

          18.  V § 7 odst. 3 se slovo ˙Kabinet˙ nahrazuje slovy ˙Ředitel kabinetu˙.

          19.  V § 8 odst. 3 se slova ˙náměstka pro řízení˙ nahrazují slovy ˙vrchního ředitele˙ a slova ˙náměstkovi pro řízení˙ se nahrazují slovy ˙vrchnímu řediteli˙.

          20.  V § 8 se za odstavec 3 vkládá nový odstavec 4, který zní:

          ˙(4)  V sekci pro státní službu je možné zřídit kancelář nejvyššího státního tajemníka, která je organizačním útvarem zejména zabezpečujícím podporu nejvyššího státního tajemníka při výkonu jeho řídící činnosti. Ten, kdo je v čele kanceláře nejvyššího státního tajemníka, je bezprostředně podřízen nejvyššímu státnímu tajemníkovi.˙.

    Dosavadní odstavce 4 a 5 se označují jako odstav-ce 5 a 6.

          21.  § 9 se zrušuje.

          22.  V § 11 odst. 1 se za slovo ˙věci˙ vkládá slovo ˙státní˙.

          23.  V § 11 odst. 2 se za slovo ˙organizačním,˙ vkládají slova ˙majetkovým, ekonomickým,˙.

    Čl. II

    Přechodné ustanovení

          Sekci zřízenou přede dnem nabytí účinnosti tohoto nařízení s nižším počtem systemizovaných míst, než jaký je stanoven v § 5 odst. 1 nařízení vlády č. 92/2015 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení, uvede služební úřad do souladu s tímto nařízením spolu s první podstatnou změnou její působnosti.

    Čl. III


    Účinnost

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. červen-ce 2024.




    Předseda vlády:


    prof. PhDr. Fiala, Ph.D., LL.M., v. r.





    1.  místopředseda vlády a ministr vnitra:


    Mgr. Bc. Rakušan v. r.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 21.10.2025IT smlouvy & softwarové právo se zaměřením na start-upy a technologické společnosti (online - živé vysílání) - 21.10.2025
    • 22.10.2025Jak říct „ne“ a neztratit vztah – asertivita a vědomá komunikace (nejen) pro právníky (online - živé vysílání) - 22.10.2025
    • 23.10.2025Postavení statutárního orgánu: práva, povinnosti & odpovědnost (online – živé vysílání) - 23.10.2025
    • 29.10.2025Myšlenkové mapy v právu s využitím AI - nový rozměr právního myšlení (online - živé vysílání) - 29.10.2025
    • 30.10.2025Padesát na padesát – patové situace mezi společníky a řízení sporu mezi nimi (online – živé vysílání) – 30.10.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Ukončení účasti společníka v s.r.o.
    • Akcionářské dohody a jejich vymahatelnost v české právní praxi
    • DEAL MONITOR
    • Nenápadná novela SŘS s velkým potenciálem: urychlí změny ve správním soudnictví výstavbu?
    • Odpovědnost zadavatele za správnost projektové dokumentace a (ne)možnost změny závazku ze smlouvy podle § 222 odst. 6 ZZVZ
    • Daňové řízení
    • K výpovědní době
    • Organizační důvody jako univerzální způsob pro ukončení pracovního poměru
    • Zákon o podpoře bydlení, aneb nové systémové řešení bytové nouze
    • Specifika práv z vadného plnění při koupi podílů a akcií
    • Ochranné pásmo energetického zařízení a ochrana dotčených vlastníků
    • Organizační důvody jako univerzální způsob pro ukončení pracovního poměru
    • Byznys a paragrafy, díl 19.: Zákon o jednotném měsíčním hlášení zaměstnavatele
    • Nenápadná novela SŘS s velkým potenciálem: urychlí změny ve správním soudnictví výstavbu?
    • K výpovědní době
    • Odpovědnost zadavatele za správnost projektové dokumentace a (ne)možnost změny závazku ze smlouvy podle § 222 odst. 6 ZZVZ
    • Elektronické podpisy – jejich druhy a způsoby využití
    • Má i dlouhodobě nepřítomný zaměstnanec nárok na zaměstnanecké benefity?
    • Co přinese jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele?
    • K výkladu rozhodnutí o organizační změně
    • Právo advokáta na odpojení od datové schránky
    • Kritika zaměstnavatele jako obrana důstojnosti: Kdy je reakce na jednání zaměstnavatele přípustná?
    • Komentář – smutná realita výmazů exekutorského zástavního práva z katastru nemovitostí
    • Nález Pl. ÚS 2/25: když Ústavní soud dokáže být skutečným ochráncem lidské důstojnosti

    Soudní rozhodnutí

    Daňové řízení

    Uplyne-li maximální možná délka lhůty pro placení daně (20 let) podle § 160 odst. 5 daňového řádu (a nejde-li o případ upravený v § 160 odst. 6 daňového řádu), nelze daň vybrat...

    Zahlazení odsouzení

    Podmínka nepřetržité doby, která musí uplynout, aby soud mohl zahladit odsouzení, je naplněna uplynutím právě jen časového úseku vymezeného v § 105 odst. 1 písm. a) až e) tr....

    Podmíněné upuštění od výkonu zbytku trestu

    V případě, kdy odsouzenému bylo uloženo několik na sebe bezprostředně navazujících trestů zákazu činnosti téhož druhu, je k rozhodnutí o jeho žádosti o podmíněné upuštění od...

    Daň z příjmů (exkluzivně pro předplatitele)

    Při hodnocení splnění požadavku podle § 34c odst. 1 písm. c) zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, je správní orgán oprávněn posuzovat nejen to, zda projekt výzkumu a vývoje...

    Dočasná ochrana (exkluzivně pro předplatitele)

    Účelem § 5 odst. 1 písm. c) a d) zákona č. 65/2022 Sb., o některých opatřeních v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace, je...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.