epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 30. ledna 2017 o údajích centrálního registru administrativních budov

    Sbírka:  41/2017 | Částka:  14/2017
    17.2.2017

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE


    41

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 30. ledna 2017
    o údajích centrálního registru administrativních budov






          Vláda nařizuje podle § 65 odst. 2 zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění zákona č. 51/2016 Sb.:

    § 1

          (1)  Toto nařízení upravuje strukturu a rozsah údajů vedených v centrálním registru administrativních budov (dále jen ˙registr˙), termíny pro jejich poskytování, jakož i rozsah a podmínky jejich sdílení pro potřeby organizační složky, která údaje poskytla, a dalších organizačních složek.

          (2)  Podle tohoto nařízení postupují i státní organizace v působnosti zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen ˙zákon˙). Upravuje-li toto nařízení postupy zřizovatelů organizačních složek, týkají se tyto postupy též zřizovatelů nebo zakladatelů uvedených státních organizací.

    § 2

          (1)  Rozsah údajů vedených v registru určují přílohy č. 1 až 12 k tomuto nařízení ve struktuře odpovídající těmto aplikacím:
    a)
    Areál,
    b)
    Pozemek,
    c)
    Objekt,
    d)
    Jednotka,
    e)
    Podlaží,
    f)
    Prostor,
    g)
    Prvky vybavení,
    h)
    Právní vztah,
    i)
    Fyzické osoby,
    j)
    Ekonomické subjekty,
    k)
    Ekonomické údaje,
    l)
    Usnesení/Rozhodnutí/Doporučení.

          (2)  Údaje podle odstavce 1 písm. e), f) a g) se vedou pouze v případě, jsou-li stav a provedení objektu zdokumentovány nebo pasportizovány způsobem, který je slučitelný se způsobem vedení údajů v registru.

          (3)  Provádí-li organizační složka nově zdokumentování nebo pasportizaci stavu a provedení objektu anebo upravuje-li stávající zdokumentování nebo pasportizaci u objektu, který je evidován v registru, zapíše do registru údaje zdokumentování nebo pasportizace v potřebném formátu do 1 měsíce po skončení zdokumentování a pasportizace nebo jejich úprav. Úřad sdělí organizační složce výsledek zapsání do 15 kalendářních dnů po zapsání, nebo vyzve organizační složku k opravě tak, aby zdokumentování a pasportizace byly slučitelné se způsobem vedení údajů v registru.

          (4)  V případě novostavby, která se eviduje v registru, předá organizační složka po uvedení stavby do užívání v souladu se stavebním zákonem Úřadu kopii projektové dokumentace v elektronickém formátu uvedeném v příloze č. 3 k tomuto nařízení. Úřad zajistí zapsání kopie projektové dokumentace do aplikace Objekt jako její přílohu.

          (5)  Zabezpečuje-li poskytování údajů do registru za organizační složku, které se údaje týkají, její zřizovatel, věcně příslušný ústřední správní úřad nebo jiná organizační složka podle § 3 odst. 6, postupuje v případech uvedených v odstavcích 3 a 4 podle těchto odstavců obdobně. Organizační složka, které se údaje týkají, musí pro tento účel zajistit poskytovateli nezbytnou součinnost.

    § 3

          (1)  Organizační složka zapíše do registru nové údaje nebo v něm aktualizuje stávající údaje
    a)
    do posledního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém nastala skutečnost znamenající vznik údaje nebo jeho aktualizaci, jde-li o aplikace Areál, Pozemek, Objekt a Jednotka, a v případě objektu, u kterého byly zdokumentovány nebo pasportizovány stav a provedení v souladu s § 2 odst. 2 a 3, i o aplikace Podlaží, Prostor a Prvky vybavení,
    b)
    do posledního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém organizační složka zjistila skutečnost znamenající vznik údaje nebo jeho aktualizaci, jde-li o aplikaci Fyzické osoby a aplikaci Ekonomické subjekty,
    c)
    v termínech do 28. února, do 30. dubna, do 31. července a do 31. října, jde-li o údaje o skutečném počtu zaměstnanců nebo jiných osob umístěných v objektu nebo jeho části za uplynulé čtvrtletí v aplikaci Ekonomické údaje,
    d)
    vždy do 28. února, jde-li o povinné ekonomické údaje sledované za objekt v aplikaci Ekonomické údaje za předchozí kalendářní rok podle stavu k 31. prosinci,
    e)
    vždy do 28. února, jde-li o údaje v aplikaci Objekt o roční spotřebě elektrické energie v kWh, plynu v m3, studené vody v m3 a teplé vody v m3 u objektů ve vlastnictví České republiky (dále jen ˙stát˙) za předchozí kalendářní rok podle stavu k 31. prosinci,
    f)
    jednou ročně nejpozději do posledního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém nastala skutečnost znamenající vznik údaje nebo jeho aktualizaci, jde-li o roční spotřebu tepla v GJ u objektů ve vlastnictví státu.

          (2)  Organizační složka v aplikaci Právní vztah doplní související užívací právní vztahy k objektu a jednotce, doplní provozní právní vztahy k objektu a jednotce a vyplní ostatní údaje uvedené v příloze č. 8 tohoto nařízení. Aktualizaci uvedených údajů provádí organizační složka vždy do posledního dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém nastala skutečnost znamenající vznik údaje nebo jeho aktualizaci.

          (3)  Jde-li o aplikaci Usnesení/Rozhodnutí/Doporučení, organizační složka, jejíž zástupce v poradním a koordinačním orgánu vlády pověřeném vládou k rozhodování podle § 14a odst. 4 zákona zabezpečuje administrativně a organizačně činnost tohoto orgánu, poskytne údaje do registru do 10 pracovních dnů od vydání usnesení vlády, popřípadě rozhodnutí nebo doporučení poradního a koordinačního orgánu vlády.

          (4)  V případě vydání usnesení, rozhodnutí nebo doporučení poradního a koordinačního orgánu vlády týkajícího se nemovité věci v registru dosud neevidované organizační složka započne s poskytováním údajů do registru podle odstavců 1 až 3 neprodleně po zaevidování nemovité věci do registru.

          (5)  Není-li organizační složka dosud poskytovatelem údajů do registru, započne s poskytováním údajů podle odstavců 1, 2 a 4 do 1 měsíce ode dne, kdy získala uživatelské oprávnění pro přístup do aplikací registru podle § 5 odst. 1 a 3.

          (6)  Poskytování údajů do registru za organizační složku, které se údaje týkají, může zabezpečovat s využitím vlastního uživatelského oprávnění pro přístup do aplikací registru její zřizovatel, věcně příslušný ústřední správní úřad nebo jiná organizační složka. Organizační složka, které se údaje týkají, musí průběžně pro tento účel zajišťovat poskytovateli nezbytnou součinnost.

          (7)  V případě uvedeném v odstavci 6 započne zřizovatel, věcně příslušný ústřední správní úřad nebo jiná organizační složka s poskytováním údajů podle odstavců 1, 2 a 4 do 1 měsíce ode dne, kdy organizační složka, které se údaje týkají, začala splňovat kterýkoli z důvodů pro podání žádosti o uživatelské oprávnění pro přístup do aplikací registru, uvedených v § 5 odst. 1 písm. a) až d).

    § 4

          (1)  Organizační složka sdílí údaje vedené v registru v rozsahu a za podmínek stanovených uživatelským oprávněním pro přístup do aplikací registru. Uživatelské oprávnění pro přístup do aplikací registru zajišťuje Úřad na základě žádosti podle § 5, a to v těchto základních kategoriích:
    a)
    uživatelské oprávnění pro potřebu organizační složky,
    b)
    uživatelské oprávnění pro potřebu poradního a koordinačního orgánu vlády uvedeného v § 3 odst. 3.

          (2)  Organizační složka má vždy přístup k údajům, které do registru poskytla. K dalším údajům registru má přístup podle přiděleného uživatelského oprávnění pro přístup do aplikací registru.

          (3)  Organizační složka může Úřad požádat o další údaje vedené v registru, bez ohledu na to, zda je poskytovatelem údajů do registru či nikoli. Úřad poskytne údaje ve strojově čitelné formě.

          (4)  Organizační složka s uživatelským oprávněním pro přístup do aplikací registru má současně přístup na neveřejný portál registru.


    § 5

          (1)  Organizační složka požádá Úřad o uživatelské oprávnění pro přístup do aplikací registru do patnáctého dne kalendářního měsíce následujícího po měsíci, ve kterém
    a)
    se stala příslušnou hospodařit s nemovitou věcí ve vlastnictví státu, která se eviduje v registru,
    b)
    nemovitá věc, s níž je příslušná hospodařit, nabyla charakter nemovité věci, která se eviduje v registru,
    c)
    započala užívat nebo požívat nemovitou věc ve vlastnictví státu, která se eviduje v registru a je s ní příslušná hospodařit jiná organizační složka, nebo její část, anebo započala užívat nebo požívat nemovitou věc ve vlastnictví státu, k níž má právo hospodařit státní organizace, která není v působnosti zákona, nebo její část,
    d)
    započala užívat nebo požívat nemovitou věc, která není ve vlastnictví státu a která se eviduje v registru, nebo její část.

          (2)  Organizační složka může požádat Úřad o uživatelské oprávnění pro přístup do aplikací registru pro svého zástupce v poradním a koordinačním orgánu vlády uvedeném v § 3 odst. 3.

          (3)  Úřad zajistí uživatelské oprávnění pro organizační složku do 10 pracovních dnů od doručení žádosti podle odstavců 1 a 2.

          (4)  Počet a rozsah uživatelských oprávnění pro přístup do aplikací registru přidělených pro jednotlivé organizační složky může Úřad z důvodu hospodárnosti provozu registru přizpůsobit množství nemovitých věcí evidovaných pro tyto organizační složky v registru a četnosti jejich vstupu do registru; tím nesmí být narušena funkce registru stanovená zákonem ani poskytování údajů do registru a jejich sdílení v souladu s tímto nařízením.


    § 6

          (1)  Organizační složka, která nemá uživatelské oprávnění pro přístup do aplikací registru, protože neposkytuje údaje do registru, požádá Úřad do 1měsíce ode dne svého vzniku o uživatelské oprávnění pro přístup na neveřejný portál registru, aby se mohla seznamovat s informacemi o registru a sledovat nabídky užívání nebo požívání nemovitých věcí ve vlastnictví státu evidovaných v registru nebo jejich částí od ostatních organizačních složek.

          (2)  Úřad zajistí organizační složce uživatelské oprávnění pro přístup na neveřejný portál registru do 10 pracovních dnů od doručení žádosti podle odstavce 1.

          (3)  Provádění nabídky užívání nebo požívání nemovitých věcí ve vlastnictví státu, které se evidují v registru a s nimiž je příslušná hospodařit organizační složka, která nemá uživatelské oprávnění pro přístup do aplikací registru z důvodu postupu podle § 3 odst. 6, nebo jejich částí, zabezpečuje za tuto organizační složku její zřizovatel, věcně příslušný ústřední správní úřad nebo jiná organizační složka s využitím vlastního uživatelského oprávnění pro přístup do aplikací registru. Organizační složka příslušná hospodařit s nemovitou věcí musí pro tento účel tomu, kdo zabezpečuje provedení nabídky, zajistit nezbytnou součinnost.


    § 7

          Úřad zpracovává údaje registru pro účely hospodaření s nemovitými věcmi evidovanými v registru a výstupy ze zpracování těchto údajů zpřístupňuje pro organizační složky a poradní a koordinační orgány vlády uvedené v § 3 odst. 3 přímo v registru a současně na neveřejném portálu registru.


    § 8

    Přechodná ustanovení

          (1)  Organizační složka, která ke dni nabytí účinnosti tohoto nařízení nemá uživatelské oprávnění pro přístup do aplikací registru, protože neposkytuje údaje do registru, požádá Úřad nejpozději do 1 měsíce ode dne nabytí účinnosti tohoto nařízení o uživatelské oprávnění pro přístup na neveřejný portál registru, aby se mohla seznamovat s informacemi o registru a sledovat nabídky užívání nebo požívání nemovitých věcí ve vlastnictví státu evidovaných v registru nebo jejich částí od ostatních organizačních složek.

          (2)  Splňuje-li organizační složka, za kterou bude poskytování údajů týkajících se této organizační složky do registru zabezpečovat podle § 3 odst. 6 její zřizovatel, věcně příslušný ústřední správní úřad nebo jiná organizační složka, důvod podle § 3 odst. 7 ke dni nabytí účinnosti tohoto nařízení, započne zřizovatel, věcně příslušný ústřední správní úřad nebo jiná organizační složka poskytovat údaje podle § 3 odstavců 1, 2 a 4 v souladu s tímto nařízením do 1 měsíce ode dne nabytí jeho účinnosti; to neplatí, pokud již tyto údaje do registru ke dni nabytí účinnosti tohoto nařízení poskytuje.

    § 9

    Účinnost

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. dubna 2017.




    Předseda vlády:


    Mgr. Sobotka v. r.





    Ministr financí:


    Ing. Babiš v. r.
    Příloha č. 1 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 2 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 3 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 4 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 5 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 6 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 7 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 8 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 9 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 10 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 11 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.

    Příloha č. 12 k nařízení vlády č. 41/2017 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 21.10.2025IT smlouvy & softwarové právo se zaměřením na start-upy a technologické společnosti (online - živé vysílání) - 21.10.2025
    • 23.10.2025Postavení statutárního orgánu: práva, povinnosti & odpovědnost (online – živé vysílání) - 23.10.2025
    • 29.10.2025Myšlenkové mapy v právu s využitím AI - nový rozměr právního myšlení (online - živé vysílání) - 29.10.2025
    • 30.10.2025Padesát na padesát – patové situace mezi společníky a řízení sporu mezi nimi (online – živé vysílání) – 30.10.2025
    • 30.10.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 30.10.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Právním účinkem služebnosti požívacího práva je vstup poživatele do právního postavení pronajímatele dle dříve uzavřené nájemní smlouvy
    • Ústavní soud k alkoholu na pracovišti ve světle intenzity porušení pracovních povinností pedagogických pracovníků
    • Ukončení účasti společníka v s.r.o.
    • Testamentární svěřenské fondy: nevyužitý potenciál v právní pasti?
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • K výpovědní době
    • Odpovědnost zadavatele za správnost projektové dokumentace a (ne)možnost změny závazku ze smlouvy podle § 222 odst. 6 ZZVZ
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Odpovědnost zadavatele za správnost projektové dokumentace a (ne)možnost změny závazku ze smlouvy podle § 222 odst. 6 ZZVZ
    • Nenápadná novela SŘS s velkým potenciálem: urychlí změny ve správním soudnictví výstavbu?
    • K výpovědní době
    • Nekalá soutěž: Když se byznys nehraje čistě
    • Ukončení účasti společníka v s.r.o.
    • Ústavní soud k alkoholu na pracovišti ve světle intenzity porušení pracovních povinností pedagogických pracovníků
    • Akcionářské dohody a jejich vymahatelnost v české právní praxi
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Elektronické podpisy – jejich druhy a způsoby využití
    • K výkladu rozhodnutí o organizační změně
    • Nález Pl. ÚS 2/25: když Ústavní soud dokáže být skutečným ochráncem lidské důstojnosti
    • Komentář – smutná realita výmazů exekutorského zástavního práva z katastru nemovitostí
    • Kritika zaměstnavatele jako obrana důstojnosti: Kdy je reakce na jednání zaměstnavatele přípustná?
    • Organizační důvody jako univerzální způsob pro ukončení pracovního poměru
    • Informační povinnost podnikatele v souvislosti se smlouvou o dílo

    Soudní rozhodnutí

    Koncentrace řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Účastníci sporného řízení mají podle současné procesní úpravy zákonem ohraničený časový prostor, ve kterém musí splnit povinnost tvrzení, tedy uplatnit všechny skutečnosti...

    Neposkytnutí pomoci (exkluzivně pro předplatitele)

    Úmysl nepřímý a nedbalost vědomá spolu hraničí, přičemž hranice mezi nimi je podstatně obtížněji rozeznatelná než hranice mezi úmyslem přímým a nepřímým a než hranice mezi...

    Padělání a pozměnění veřejné listiny (exkluzivně pro předplatitele)

    Přečinu padělání a pozměnění veřejné listiny podle § 348 odst. 1 alinea první tr. zákoníku se dopustí ten, kdo padělá veřejnou listinu nebo podstatně změní její obsah v úmyslu,...

    Padělání platebního prostředku (exkluzivně pro předplatitele)

    Paděláním platebního prostředku se rozumí mimo jiné vyplnění či vyhotovení platebního prostředku bez oprávnění. U listinných příkazů k úhradě jde o případy, kdy pachatel...

    Výslech svědka (exkluzivně pro předplatitele)

    Nikoliv každé porušení zákonného ustanovení upravujícího dokazování musí znamenat, že důkaz bude nutně relativně či absolutně neúčinný a tím pádem třeba i procesně...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.