epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    NAŘÍZENÍ VLÁDY ze dne 9. prosince 2002, kterým se stanoví technické požadavky na výtahy

    Sbírka:  27/2003 | Částka:  9/2003
    11.2.2003

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    27

    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 9. prosince 2002,
    kterým se stanoví technické požadavky na výtahy






          Vláda nařizuje podle § 22 zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění zákona č. 71/2000 Sb. a zákona č. 205/2002 Sb., (dále jen ,,zákon") k provedení § 11 odst. 2, § 11a odst. 2 písm. c), § 12 odst. 1 a 3 a § 13 odst. 2 zákona:

    § 1

    Základní ustanovení

          (1)  Tímto nařízením se v souladu s právem Evropských společenství1) stanoví technické požadavky na výtahy, které trvale obsluhují různé výškové úrovně budov a staveb, a na bezpečnostní komponenty, které jsou určeny pro použití u těchto výtahů.

          (2)  Pro účely tohoto nařízení se za výtah považuje zařízení s klecí pohybující se mezi vodítky, která jsou tuhá a odkloněná od vodorovné roviny v úhlu větším než 15°, popřípadě zařízení s určenou dráhou pohybu, i když se nepohybují mezi tuhými vodítky (například výtahy s nůžkovým mechanismem), určená k přepravě
    a)
    osob,
    b)
    osob a nákladů,
    c)
    pouze nákladů, pokud lze do klece výtahu bez obtíží vstoupit a je opatřena ovládacím zařízením uvnitř klece nebo v dosahu osoby nacházející se uvnitř klece.

          (3)  Za výtahy se nepovažují
    a)
    lanové dráhy pozemní i visuté a lyžařské vleky, sloužící pro přepravu osob,
    b)
    výtahy zvlášť projektované a konstruované pro vojenské nebo policejní účely,
    c)
    vertikální těžní zařízení,
    d)
    jevištní výtahy,
    e)
    výtahy v dopravních prostředcích,
    f)
    výtahy spojené se strojním zařízením a určené výhradně k zajištění přístupu na pracoviště,
    g)
    ozubnicové dráhy,
    h)
    stavební výtahy určené pro dopravu osob nebo osob a nákladů.


          (4)  Pro účely tohoto nařízení se rozumí:
    a)
    výrobcem výtahu fyzická nebo právnická osoba, která tím, že opatřila výtah označením CE, převzala odpovědnost za konstrukci, výrobu, montáž a uvedení výtahu na trh a která vydává ES prohlášení o shodě (dále jen ,,dodavatel výtahu"),
    b)
    výrobcem bezpečnostních komponent fyzická nebo právnická osoba, která odpovídá za konstrukci a výrobu bezpečnostních komponent, a která opatřuje bezpečnostní komponentu označením CE a která vydává ES prohlášení o shodě,
    c)
    bezpečnostní komponentou součást uvedená v seznamu v příloze č. 4 k tomuto nařízení,
    d)
    vzorovým výtahem výtah, u kterého technická dokumentace prokazuje, jak budou splněny technické požadavky u výtahů odvozených od vzorového výtahu, při použití shodných bezpečnostních komponent, a jednoznačně specifikuje všechny přípustné rozdíly mezi vzorovým výtahem a výtahy odvozenými od vzorového výtahu s uvedením maximálních a minimálních hodnot. Je dovoleno prokázat výpočtem nebo konstrukčními výkresy podobnost typové řady výtahů, aby se prokázalo, jak byly splněny základní bezpečnostní požadavky stanovené tímto nařízením,
    e)
    uvedením výtahu na trh okamžik, kdy dodavatel předává poprvé uživateli výtah k používání.

          (5)  U technického požadavku na výtahy, který je zcela nebo částečně obsažen v jiném nařízení vlády, se použije toto jiné nařízení vlády.

          (6)  Stanovenými výrobky podle tohoto nařízení ve smyslu § 12 odst. 1 písm. a) zákona jsou výtahy a bezpečnostní komponenty.

    § 2

    Podmínky uvedení výtahů a bezpečnostních komponent na trh a do provozu

          (1)  Na trh a do provozu mohou být uvedeny
    a)
    výtahy za podmínky, že nezpůsobí ohrožení zdraví a bezpečnosti osob nebo majetku, za předpokladu, že jsou správně namontovány, udržovány a užívány v souladu s předpokládaným účelem,
    b)
    bezpečnostní komponenty za podmínky, že výtahy, u nichž mají být použity, nezpůsobí ohrožení zdraví a bezpečnosti osob nebo majetku, za předpokladu, že budou správně namontovány, udržovány a užívány v souladu s předpokládaným účelem.

          (2)  Výtahy musí splňovat technické požadavky týkající se ochrany zdraví a bezpečnosti uvedené v příloze č. 1 k tomuto nařízení (dále jen ,,základní požadavky").

          (3)  Bezpečnostní komponenty musí splňovat základní požadavky týkající se ochrany zdraví a bezpečnosti uvedené v příloze č. 1 nebo musí umožňovat, aby výtahy, ve kterých jsou namontovány, splňovaly základní požadavky.

          (4)  Dodavatel výtahu musí poskytnout potřebné informace osobě odpovědné za stavební práce na příslušné stavbě (budově) a v součinnosti s touto osobou podniknout potřebné kroky umožňující řádný provoz a bezpečné užívání výtahu.

          (5)  Výtah nesmí být umístěn do šachet, v nichž jsou umístěna potrubí, elektrická instalace nebo zařízení, která nejsou potřebná pro provoz a bezpečnost výtahu.

          (6)  Výtahy nebo bezpečnostní komponenty, které nesplňují požadavky tohoto nařízení, mohou být předváděny nebo vystavovány na veletrzích, výstavách nebo předváděcích akcích, jen pokud viditelný nápis na tuto skutečnost upozorňuje. Tyto výrobky nesmějí být prodávány, uvedeny na trh nebo do provozu, dokud nebudou uvedeny dodavatelem výtahu nebo výrobcem bezpečnostní komponenty nebo jeho zplnomocněným zástupcem do souladu s tímto nařízením. Během předvádění musí být předvádějícím učiněna odpovídající bezpečnostní opatření k tomu, aby byla zaručena ochrana osob.

          (7)  Každý výtah nebo bezpečnostní komponenta, které splňují všechny požadavky tohoto nařízení včetně postupů posuzování shody, musejí být před uvedením na trh po posouzení shody podle § 3 opatřeny označením CE a vybaveny ES prohlášením o shodě podle přílohy č. 2 k tomuto nařízení, přičemž je třeba zohlednit podle potřeby u bezpečnostních komponent přílohy č. 8, 9 nebo 11 k tomuto nařízení a u výtahů přílohy č. 6, 10, 12, 13 nebo 14 k tomuto nařízení.

          (8)  Základní požadavky se považují za splněné, pokud je výtah nebo bezpečnostní komponenta ve shodě
    a)
    s harmonizovanými českými technickými normami, popřípadě zahraničními technickými normami přejímajícími v členských státech Evropské unie harmonizované evropské normy (§ 4a zákona), nebo

    b)
    v případě, že v příslušné oblasti technické normy podle písmene a) neexistují, s určenými normami (§ 4a zákona) zahrnujícími české nebo zahraniční technické normy, které byly pro tento účel oznámeny Komisí Evropských společenství (dále jen ,,Komise").

    § 3

    Postupy posuzování shody

          (1)  Před uvedením bezpečnostních komponent na trh zajišťuje výrobce bezpečnostních komponent nebo jeho zplnomocněný zástupce posouzení shody některým z následujících postupů (§ 12 odst. 4 zákona) podle své volby
    a)
    přezkoušením typu bezpečnostní komponenty podle části A přílohy č. 5 k tomuto nařízení a posouzením shody bezpečnostní komponenty s přezkoušeným typem namátkovou kontrolou podle přílohy č. 11 k tomuto nařízení,
    b)
    přezkoušením typu bezpečnostní komponenty podle části A přílohy č. 5 k tomuto nařízení a postupem zabezpečování jakosti bezpečnostních komponent podle přílohy č. 8 k tomuto nařízení, nebo
    c)
    komplexním zabezpečováním jakosti bezpečnostních komponent podle přílohy č. 9 k tomuto nařízení.

          (2)  Před uvedením výtahů na trh zajišťuje dodavatel výtahu posouzení shody některým z následujících postupů (§ 12 odst. 4 zákona) podle své volby
    a)
    u výtahu shodného s výtahem, který byl podroben ES přezkoušení typu výtahu podle části B přílohy č. 5 k tomuto nařízení, se ve fázi výroby, montáže a zkoušení výtahu posuzuje shoda

          1.  závěrečnou inspekcí podle přílohy č. 6 k tomuto nařízení,

          2.  zabezpečováním jakosti výtahů podle přílohy č. 12 k tomuto nařízení, nebo

          3.  zabezpečováním jakosti výroby výtahů podle přílohy č. 14 k tomuto nařízení.

          Postupy posuzování shody vztahující se jak k navrhování a výrobě, tak k montáži a zkouškám výtahu se mohou provádět na tomtéž výtahu,
    b)
    u výtahu shodného se vzorovým výtahem, který byl podroben ES přezkoušení typu výtahu podle části B přílohy č. 5 k tomuto nařízení, se ve fázi výroby, montáže a zkoušení výtahu posuzuje shoda

          1.  závěrečnou inspekcí podle přílohy č. 6 k tomuto nařízení,

          2.  zabezpečováním jakosti výtahů podle přílohy č. 12 k tomuto nařízení, nebo

          3.  zabezpečováním jakosti výroby výtahů podle přílohy č. 14 k tomuto nařízení,
    c)
    u výtahu shodného s výtahem, u kterého byl uplatněn postup komplexního zabezpečování jakosti výtahů podle přílohy č. 13 k tomuto nařízení doplněný kontrolou konstrukce, pokud konstrukce není zcela v souladu s harmonizovanými normami, se ve fázi výroby, montáže a zkoušení výtahu posuzuje shoda navíc

          1.  závěrečnou inspekcí podle přílohy č. 6 k tomuto nařízení,

          2.  zabezpečováním jakosti výtahů podle přílohy č. 12 k tomuto nařízení, nebo

          3.  zabezpečováním jakosti výroby výtahů podle přílohy č. 14 k tomuto nařízení,
    d)
    ověřováním shody každého výtahu podle přílohy č. 10 k tomuto nařízení, nebo
    e)
    komplexním zabezpečováním jakosti podle přílohy č. 13 k tomuto nařízení doplněným kontrolou konstrukce, pokud konstrukce není zcela v souladu s harmonizovanými normami.

          (3)  V případech uvedených v odstavci 2 písm. a), b) a c) musí osoba odpovědná za konstrukci dát k dispozici osobě odpovědné za výrobu, montáž a zkoušení všechny dokumenty a informace nezbytné pro provedení těchto činností.

          (4)  Doklady o posouzení shody (§ 13 odst. 7 zákona) zahrnují kopii ES prohlášení o shodě a dokumenty, které v závislosti na použitém postupu posuzování shody jsou uvedeny v odpovídajících ustanoveních příloh k tomuto nařízení.

          (5)  Komise Evropských společenství, členské státy Evropské unie a příslušné notifikované osoby2) mohou na vyžádání obdržet od dodavatele výtahu kopii ES prohlášení o shodě a zprávu o zkouškách provedených při závěrečné inspekci.

          (6)  Pokud ani dodavatel výtahu, ani výrobce bezpečnostní komponenty, ani jeho zplnomocněný zástupce neplní povinnosti uvedené v odstavcích 1 až 5, tyto povinnosti plní každý, kdo uvádí výtah nebo bezpečnostní komponentu na trh. Tyto povinnosti platí pro každého, kdo vyrábí výtah nebo bezpečnostní komponentu pro vlastní potřebu.

    § 4

    Označení CE a jiné označování

          (1)  Označení CE, jehož grafickou podobu stanoví zvláštní právní předpis,3) musí být uvedeno v každé výtahové kleci zřetelně a viditelně v souladu s bodem 5 přílohy č. 1 k tomuto nařízení a na všech bezpečnostních komponentách nebo, pokud není možné, na štítku neoddělitelně upevněném k bezpečnostní komponentě. Minimální rozměr označení 5 mm nemusí být dodržen u malých bezpečnostních komponent.

          (2)  Za označením CE musí být uvedeno identifikační číslo notifikované osoby, která se účastnila postupů uvedených v § 3 odst. 1 nebo 2. Na výtah nebo na bezpečnostní komponentu smí být upevněno jakékoliv jiné značení za předpokladu, že viditelnost a čitelnost označení CE se tím nesníží.

          (3)  Výtah nebo bezpečnostní komponenta nesmějí být opatřeny označením, které by mohlo kohokoliv uvádět v omyl, pokud jde o označení CE.

          (4)  Označení CE na výtazích nebo bezpečnostních komponentách vyjadřuje, že výrobek splňuje technické požadavky stanovené ve všech právních předpisech, které se na něj vztahují a které toto označení stanovují nebo umožňují, a že byl při posouzení jeho shody dodržen stanovený postup. Jestliže však jeden nebo několik právních předpisů po přechodnou dobu připouští, aby dodavatel výtahu nebo výrobce bezpečnostních komponent zvolil, kterými ustanoveními se bude řídit, pak označení CE vyjadřuje shodu pouze s těmi právními předpisy nebo jejich ustanoveními, které dodavatel výtahu nebo výrobce bezpečnostních komponent použil. V tomto případě musí být v dokumentaci, upozorněních nebo návodech, požadovaných dotyčnými právními předpisy a přiložených k příslušným výrobkům, uvedeny údaje o odpovídajících právních předpisech Evropských společenství nebo jejich ustanoveních, které dodavatel výtahu nebo výrobce bezpečnostních komponent použil.

    § 5

    Oznámení o uložení ochranného opatření

          V případě, že bylo pro výtah nebo bezpečnostní komponentu uloženo ochranné opatření podle zvláštního právního předpisu,4) uvede se v oznámení rozhodnutí o uložení ochranného opatření podle § 7 odst. 8 zákona, zda neshoda byla způsobena
    a)
    nesplněním základních požadavků,
    b)
    nesprávnou aplikací technických norem uvedených v § 2 odst. 7,
    c)
    nedostatky v samotných technických normách uvedených v § 2 odst. 7.

    § 6

    Podmínky autorizace

          (1)  Při autorizaci právnických osob podle § 11 odst. 2 zákona se uplatňují podmínky autorizace uvedené v příloze č. 7 k tomuto nařízení. Právnické osoby, které splní kritéria stanovená v příslušných harmonizovaných normách, se považují za vyhovující příslušným podmínkám.

          (2)  Autorizovaná osoba se postupem podle § 11 odst. 7 zákona stává notifikovanou osobou.


    Ustanovení přechodná a závěrečná

    § 7

          (1)  Platné certifikáty nebo jiné dokumenty vydané na základě nařízení vlády č. 14/1999 Sb., ve znění nařízení vlády č. 227/1999 Sb. a nařízení vlády č. 288/2000 Sb., mohou být použity pro účely posuzování shody podle tohoto nařízení, pokud nebudou zrušeny za podmínek stanovených zákonem.

          (2)  Osoby pověřené k činnostem při posuzování shody podle nařízení vlády č. 14/1999 Sb., ve znění nařízení vlády č. 227/1999 Sb. a nařízení vlády č. 288/2000 Sb., se považují za notifikované osoby podle tohoto nařízení.

    § 8

          Zrušuje se:

      1.  Nařízení vlády č. 14/1999 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na výtahy.

      2.  Nařízení vlády č. 227/1999 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 14/1999 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na výtahy.

      3.  Nařízení vlády č. 288/2000 Sb., kterým se mění nařízení vlády č. 14/1999 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na výtahy, ve znění nařízení vlády č. 227/1999 Sb.

    § 9

    Účinnost

          Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vstupu smlouvy o přistoupení České republiky k Evropské unii v platnost.




    Předseda vlády:


    PhDr. Špidla v. r.





    Ministr průmyslu a obchodu:


    Ing. Rusnok v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Směrnice Evropského parlamentu a Rady 95/16/ES z 29. června 1995 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se výtahů.
    2)
    § 2 písm. i) zákona č. 22/1997 Sb., ve znění zákona č. 205/2002 Sb.
    3)
    Nařízení vlády č. 291/2000 Sb., kterým se stanoví grafická podoba označení CE.
    4)
    Například § 7a odst. 1 písm. a) a b) zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění zákona č. 22/1997 Sb. a zákona č. 205/2002 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Společné jmění manželů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Přístupnost k vybraným výrobkům a službám po implementaci Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/882 ze dne 17. dubna 2019 o požadavcích na přístupnost u výrobků a služeb – na koho dopadne nová právní úprava?
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Nájem (exkluzivně pro předplatitele)
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • 10 otázek pro ... Lukáše Vacka
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Právní novinky v roce 2025, část třetí – změny v oblasti veřejných zakázek a v trestním právu
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele

    Soudní rozhodnutí

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Smlouva o obchodním zastoupení (exkluzivně pro předplatitele)

    Stane-li se právo obchodního zástupce na zaplacení provize splatným nezávisle na tom, zda mu byl zastoupeným předán výkaz o dlužné provizi, který by obchodnímu zástupci umožnil...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.