epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    SDĚLENÍ Ministerstva zahraničních věcí

    Sbírka:  36/2002 | Částka:  15/2002
    3.4.2002

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    36

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí


          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 22. listopadu 2001 bylo v Bruselu podepsáno Ujednání mezi Ministerstvem obrany České republiky a Ministerstvem obrany Belgického království o zabezpečení letecké přepravy.

          Ujednání vstoupilo v platnost na základě svého článku 10 odst. 1 dnem podpisu.

          Nedílnou součástí Ujednání je Příloha A -- Způsob předkládání žádostí o leteckou přepravu a plánování její realizace, Příloha B -- Ceny za letové hodiny v Euro v roce 2001, Příloha C -- Paušální částky příplatků na jednoho člena posádky letounu vykonávajícího leteckou přepravu na jeden den v Euro v roce 2001 a Příloha D -- Zásady a postupy upravující leteckou přepravu nebezpečného nákladu. Do textů příloh lze nahlédnout na Ministerstvu zahraničních věcí a Ministerstvu obrany.

          Anglické znění Ujednání a jeho překlad do českého jazyka se vyhlašují
    současně.


    PŘEKLAD




    Ujednání



    mezi



    Ministerstvem obrany České republiky



    a



    Ministerstvem obrany Belgického království




    o



    zabezpečení letecké
    přepravy


          Ministerstvo obrany České republiky a Ministerstvo obrany Belgického království (dále jen ,,smluvní strany"),


          vycházejíce z Ujednání mezi Ministerstvem obrany České republiky a Ministerstvem národní obrany Belgického království o vzájemných stycích ve vojenské oblasti, podepsaného v Praze dne 6. září 1994,



          majíce na paměti ustanovení Severoatlantické smlouvy, podepsané ve Washingtonu dne 4. dubna 1949,



          přejíce si rozvíjet a posilovat vojenské vztahy, které jsou mezi nimi navázány,



          se dohodly na následujícím:



    Článek 1

    Účel Ujednání


          Účelem tohoto Ujednání je úprava závazků týkajících se zajišťování letecké přepravy personálu anebo nákladu.



    Článek 2

    Prováděcí orgány

          Prováděcím orgánem bude za českou stranu Národní centrum pro koordinaci přepravy a dopravy ozbrojených sil Armády České republiky (dále jen ,,objednavatel"), za belgickou stranu Jednotná organizace pro řízení letecké přepravy (the Single Air Transport Management Organisation -- SAMO; dále jen ,,přepravce").






    Článek 3

    Definice

          Pro účely tohoto Ujednání pojem:


    a)
    ,,personál" znamená ozbrojené síly a civilní složku, jak jsou definovány v článku I Dohody mezi smluvními stranami Severoatlantické smlouvy o statutu jejich ozbrojených sil, podepsané v Londýně dne 19. června 1951 (dále jen ,,NATO SOFA"), a jakýkoli jiný personál povolený ministrem obrany Belgického království,





      b)  ,,náklad" znamená vojenské vybavení, které objednavatel
    požaduje přepravit.

    Článek 4

    Poskytnutí kapacit letecké přepravy


          1.  Poskytnutí kapacit letecké přepravy se řídí přepravními úkoly, jestliže to umožňuje přepravní situace přepravce.


          2.  Podrobnosti přepravy nákladu jsou stanoveny objednavatelem v součinnosti s příslušnými orgány přepravce vymezenými v Příloze A.


          3.  Při vyžadování poskytnutí přepravy se objednavatel s přepravcem dohodne na místě přistání letadla přepravce.


          4.  Letoun belgických vzdušných sil může být ve vzdušném prostoru České republiky řízen prostřednictvím vojenského řízení letového provozu.




    Článek 5

    Předpisy pro leteckou přepravu

          1.  Předpisy, které se použijí pro leteckou přepravu, jsou předpisy upravující přepravu nákladu anebo personálu, platné pro přepravce. Velitel letounu je posledním a jediným, kdo může rozhodnout o technické či operační schopnosti splnit zadání, jakož i o souladu s bezpečnostními předpisy.




          2.  V případě přepravy pasažérů nebo sanitní evakuace zajistí objednavatel, že všechny nezbytné dokumenty (například pasy, víza či potvrzení o očkování) jsou k dispozici a jsou platné. Za tyto formality personál přepravce neodpovídá. Pokud jde o zavazadla, použijí se předpisy přepravce. Tato ustanovení neomezují právo velitele letounu provádět kontroly v souladu s národními pokyny zakotvenými v předpisech. V případě sanitní evakuace budou smluvní strany v systematickém kontaktu. Objednavatel je odpovědný za lékařskou pomoc a dohled během letu.







          3.  V případě přepravy nákladu je objednavatel odpovědný za úplný souhrn expedičních úkonů souvisejících s celním odbavením v souladu s mezinárodními smlouvami a obyčeji. Přepravce se těmito formalitami nezabývá, avšak -- je-li požádán -- může takový typ služeb poskytnout, je-li to možné. Tato ustanovení neomezují právo velitele letounu provádět kontroly v souladu s belgickými právními předpisy. Za úkony související s celním odbavením na letišti v místě určení je odpovědný objednavatel; na tranzitních letištích je za tyto úkony odpovědný přepravce. Přeprava utajovaného nákladu může být v případě potřeby zabezpečena, pokud objednavatel poskytne doprovod, aby zajistil dostatečnou ochranu utajovaného nákladu.







          4.  Odpovědnost přepravce se vztahuje na zajištění letecké přepravy z výchozího letiště (letiště,
    kde je
    náklad naložen) na místo určení (letiště, kde je náklad vyložen). Přepravce je dále odpovědný za naložení, upevnění a vyložení nákladu. Objednavatel poskytne na žádost přepravce v rámci svých možností pomoc.


          5.  Nebezpečný náklad je přepravován v souladu s Technickými instrukcemi pro bezpečnou vzdušnou přepravu nebezpečného zboží (Technical Instructions for the Safe Transport of Dangerous Goods by Air) -- ICAO-TI, identickými se standardy IATA-DGR o přepravě nebezpečného nákladu, a v souladu s Přílohou D, s výjimkou případů, kdy jsou české právní předpisy přísnější.


          6.  Postupy pro vyžadování zabezpečení letecké přepravy a její plánování jsou upřesněny v Příloze A tohoto Ujednání.


          7.  Smlouvy uzavřené s jinými státy nebo politické důvody mohou být v rozporu s leteckou přepravou do určitých zemí nebo přes určité země. Přepravce získá povolení jiných států, nezbytné pro leteckou přepravu, vlastními prostředky. V některých případech může být získání souhlasu opožděno v důsledku politických okolností v dotčené zemi; objednavatel a přepravce se zavazují, že se budou vzájemně informovat o pokroku při vyřizování žádosti o souhlas předložený jiným státům.





          8.  Objednavatel je odpovědný za přepravu personálu anebo nákladu na výchozí letiště.



          9.  V případě, že se přepravce dostane do situace, kdy nebude schopen uskutečnit dohodnutou činnost, informuje o tom objednavatele, jakmile to bude možné. Zrušení, zpoždění, změna kurzu či jakákoliv situace, která ovlivňuje ideální průběh přepravy, nebude v žádném případě předmětem stížnosti či žádosti o odškodnění.




    Článek 6

    Poplatky a fakturace


          1.  Přepravce bude fakturovat realizované letové hodiny objednavateli podle stanoveného ceníku v Euro. Letové hodiny budou počítány od doby odletu do návratu na základnu přepravce. Letové hodiny budou zaokrouhlovány nahoru na 5 minut. Ceny letů jsou obsaženy v Příloze B tohoto Ujednání.




          2.  Náhrady a příplatky pro členy posádky budou stanoveny na základě finančních předpisů platných pro belgické ozbrojené síly a budou objednavatelem hrazeny v paušálních částkách přepravci. Každý započatý den bude považován za celý den s výjimkou nákladů na ubytování. Ceny jsou stanoveny v Příloze C.

       



          3.  Náklady týkající se řízení letového provozu budou hrazeny přepravcem. Všechny další náklady týkající se personálu anebo nákladu objednavatele, způsobené přerušením nebo odkloněním letu, budou hrazeny objednavatelem, jakož i manipulační a přistávací poplatky, je-li přeprava uskutečňována prostřednictvím letounu Airbus A 310.


          4.  Faktura na platby (poplatky) stanovené v odstavcích 1 a 2 tohoto článku je vystavována štábem přepravce (VSP/Pol3) po poskytnutí
    služeb.

          5.  Objednavatel se zavazuje uskutečnit platbu na základě faktury nejpozději do 60 dnů od jejího obdržení v souladu s platebními pokyny uvedenými na faktuře.


          6.  Příslušné orgány smluvních stran se před započetím přepravy rovněž mohou písemně dohodnout i na kompenzaci prostřednictvím služeb jako jiné formě úhrady.



    Článek 7

    Odpovědnost za škodu

          1.  V případě škody anebo zranění či smrti v důsledku nehody budou smluvní strany v rámci tohoto Ujednání uplatňovat článek VIII NATO SOFA.


          2.  Nad rámec uplatnění NATO SOFA bude vymezení odpovědnosti a náhrady škody způsobené třetím stranám řešeno příslušnými soudy v místě, kde k nehodě či poruše došlo.





    Článek 8

    Nehody a poruchy


          Jakákoliv nehoda anebo porucha, k níž dojde v rámci tohoto Ujednání, bude šetřena v souladu s ustanoveními zakotvenými ve standardizační dohodě STANAG 3531 (Bezpečnostní šetření a hlášení nehod a událostí týkajících se vojenských letounů a raket -- Safety Investigation and Reporting of Accidents and Events Relating to Military Aircraft and Missiles).




    Článek 9

    Řešení sporů

          Spory, které mohou vzniknout při provádění či výkladu tohoto Ujednání, budou řešeny mezi přepravcem a objednavatelem. Pokud tyto orgány nemohou dosáhnout urovnání sporu, bude spor řešen na úrovni smluvních stran. Spory nebudou předávány k řešení žádné třetí straně či mezinárodnímu soudu.





    Článek 10

    Závěrečná ustanovení


          1.  Toto Ujednání vstoupí v platnost dnem podpisu.


          2.  Toto Ujednání může být změněno písemně po vzájemné dohodě smluvních stran.



          3.  Toto Ujednání se uzavírá na dobu neurčitou. Každá ze smluvních stran může toto Ujednání
    kdykoli
    vypovědět s tříměsíční výpovědní lhůtou. V případě ukončení tohoto Ujednání se přepravce a objednavatel budou zabývat vyrovnáním případných nevyvážeností vyplývajících ze služeb letecké přepravy.



          4.  Přílohy A, B a C mohou být změněny či doplněny na základě výměny dopisů mezi operační sekcí (J-3) Generálního štábu Armády České republiky a příslušnými orgány belgických vzdušných sil.






          Dáno v Bruselu dne 22. listopadu 2001 ve dvou původních vyhotoveních v jazyce anglickém.




    Za Ministerstvo obrany
    Za Ministerstvo obrany


    České republiky
    Belgického království



    genpor. F. Padělek v. r.
    genpor. M. Mandl v. r.


    velitel Vzdušných sil
    Aide de Camp krále,


    Armády České republiky
    náčelník štábu vzdušných sil
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 04.09.2025Jak na řízení o kasační stížnosti (online - živé vysílání) - 4.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění
    • Ochrana oznamovatelů – reflexe zkušeností ohledně příslušné osoby
    • K nákladům exekuce při soudním prodeji zástavy
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Telekomunikace
    • Klamavá reklama
    • 10 otázek pro ... Valerii Cermanovou
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • První rozsudek v hromadném řízení: Co napovídá o budoucnosti tohoto institutu?
    • Nařízení, kterým se zřizuje AMLA, nabylo účinnosti – co AMLA přinese povinným osobám?
    • Porušení akcionářské dohody může zakládat neplatnost usnesení valné hromady, musí být však dobře napsána
    • Novela trestního zákoníku
    • Děti již mají svého zastánce, novela zavedla úřad dětského ochránce práv
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Smlouva o realitním zprostředkování – na co si dát pozor z pohledu realitního makléře
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Zrušení platebního účtu ze strany banky
    • Novela trestního zákoníku
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?

    Soudní rozhodnutí

    Telekomunikace

    Potřeba zajištění možnosti umístění telekomunikačního vedení a jeho opěrných a vytyčovacích bodů na cizích nemovitostech plyne z povahy telekomunikačního vedení, zejména z jeho...

    Zákaz konkurence

    Na základě § 5 odst. 1 zákona o obchodních korporacích je možné domáhat se vydání toliko prospěchu, který získal ten, kdo porušil zákaz konkurenčního jednání, a to buď po...

    Insolvenční řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Jestliže odvolací soud na základě odvolání podaného dlužníkem proti usnesení insolvenčního soudu o zrušení schváleného oddlužení a (současně) o zastavení insolvenčního...

    Jednočinný souběh (exkluzivně pro předplatitele)

    Jednočinný souběh zvlášť závažných zločinů těžkého ublížení na zdraví podle § 145 odst. 1, odst. 2 písm. g) tr. zákoníku a násilí proti úřední osobě podle § 325 odst. 1...

    Náhrada při poškození věci (exkluzivně pro předplatitele)

    Náklady na zajištění náhradního vozidla lze podle konkrétních okolností pokládat za účelně vynaložené i v případě, že náhradní vozidlo bylo poškozeným použito k jízdě jen po...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.