epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    SDĚLENÍ Ministerstva zahraničních věcí

    Sbírka:  32/2003 | Částka:  18/2003
    2.4.2003

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    32

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí


          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 5. září 2001 byla v Haagu podepsána Dohoda mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky o vnitrozemské plavbě.

          Dohoda vstoupila v platnost na základě svého článku 16 odst. 1 dne 1. února 2003.

          České znění Dohody se vyhlašuje současně.

    DOHODA
    mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky
    o vnitrozemské plavbě


          Vláda České republiky a vláda Slovenské republiky (dále jen ,,smluvní strany"),

          vycházejíce z Dohody mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky o spolupráci v dopravě a spojích podepsané dne 23. listopadu 1992 v Bratislavě,

          při respektování Smlouvy mezi Českou republikou a Slovenskou republikou o úpravě režimu a o spolupráci na společných státních hranicích podepsané dne 29. října 1992 v Praze, ve znění Smlouvy mezi Českou republikou a Slovenskou republikou o změně a doplnění Smlouvy o úpravě režimu a o spolupráci na společných státních hranicích podepsané dne 18. srpna 1997 v Praze,

          při respektování Smlouvy mezi Českou republikou a Slovenskou republikou o společných státních hranicích podepsané dne 4. ledna 1996 v Židlochovicích, zejména ustanovení o průběhu státních hranic se zaměřením na hraniční vodní toky,

          jakož i při respektování Dohody mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky o spolupráci na hraničních vodách podepsané dne 16. prosince 1999 v Židlochovicích,

          potvrzujíce potřebu úpravy vzájemných vztahů ve vnitrozemské plavbě na této úrovni s přihlédnutím na integrační proces mezi Evropskými společenstvími a státy střední a východní Evropy, který se vztahuje i na vnitrozemskou plavbu,

          projevujíce snahu vytvářet optimální podmínky pro vnitrozemskou plavbu po vodních cestách na území států smluvních stran i mezi nimi a tuto dále rozvíjet,

          se dohodly takto:

    Článek 1

          Pro účely této dohody:
    a)
    ,,plavidlo" je vnitrozemské plavidlo s vlastním pohonem nebo bez vlastního pohonu, které je úředně evidováno na území státu jedné smluvní strany a kterým se může vykonávat přeprava osob nebo zboží na vnitrozemských vodních cestách bez zvláštního povolení ve státě, ve kterém je evidováno, včetně sportovního a rekreačního plavidla, které nepodléhá evidenci;
    b)
    ,,provozovatel plavby" je fyzická nebo právnická osoba, oprávněná provozovat vodní dopravu na vnitrozemských vodních cestách, která má svůj trvalý pobyt nebo své stálé sídlo na území státu jedné smluvní strany;
    c)
    ,,člen posádky" je i vůdce plavidla;
    d)
    ,,příslušné orgány" jsou Ministerstvo dopravy a spojů České republiky a Ministerstvo dopravy, pošt a telekomunikací Slovenské republiky, pokud si navzájem nesdělí jiné státní orgány nebo místa jako příslušné;
    e)
    ,,přístav" je vymezené území, včetně vodní části, staveb a zařízení, které slouží k překládce, skladování, manipulaci a dopravě zboží, naloďování a vyloďování osob a ochraně plavidel při pohybu ledových ker a povodňových průtocích, jakož i k činnostem souvisejícím s provozem plavidel a jejich opravou, rekonstrukcí anebo stavbou;
    f)
    ,,tranzitní přeprava" je přeprava, při které se na plavidle státu jedné smluvní strany přepravují osoby nebo zboží přes území státu druhé smluvní strany a nedochází k nástupu či výstupu osob anebo nakládce či vykládce zboží;
    g)
    ,,vzájemná přeprava" je přeprava plavidly států smluvních stran mezi přístavy na územích států smluvních stran, při které na tato plavidla nastupují nebo z těchto plavidel vystupují osoby anebo se na ně nakládá nebo z nich vykládá zboží;
    h)
    ,,přeprava třetí stranou" je přeprava mezi přístavy na územích států smluvních stran, prováděná plavidly třetího státu, přičemž na tato plavidla nastupují nebo z těchto plavidel vystupují osoby anebo se na ně nakládá nebo z nich vykládá zboží;
    i)
    ,,třetizemní přeprava" (přeprava do nebo z třetího státu) je přeprava plavidly státu jedné smluvní strany z přístavu na území státu druhé smluvní strany do přístavu na území třetího státu, přičemž na tato plavidla nastupují nebo z těchto plavidel vystupují osoby anebo se na ně nakládá nebo z nich vykládá zboží;
    j)
    ,,kabotáž" je přeprava plavidly státu jedné smluvní strany mezi přístavy na území státu druhé smluvní strany, přičemž na tato plavidla nastupují nebo z těchto plavidel vystupují osoby anebo se na ně nakládá nebo z nich vykládá zboží, přitom přeprava se na území státu druhé smluvní strany začne a skončí.

    Článek 2

          Česká plavidla jsou oprávněna používat vodní cesty na území Slovenské republiky a slovenská plavidla vodní cesty na území České republiky k provádění přeprav podle článků 3 a 4 této dohody, ke sportovní a rekreační plavbě a používat služeb přístavů.

    Článek 3

          (1)  Plavidla států smluvních stran jsou oprávněna provádět přepravu osob a/nebo přepravu zboží v tranzitní přepravě a ve vzájemné přepravě mezi přístavy na územích států smluvních stran.

          (2)  V rámci vzájemné přepravy se nebude uplatňovat podílování objemů přeprav.

    Článek 4

          Přeprava třetí stranou, třetizemní přeprava nebo kabotáž se může uskutečnit na základě zvláštního povolení vydaného příslušným orgánem státu smluvní strany, na jehož území se tato přeprava uskutečňuje.

    Článek 5

          (1)  Plavba, s výjimkou ostatních plavidel definovaných v článku 13 odst. 3 Smlouvy mezi Českou republikou a Slovenskou republikou o úpravě režimu a o spolupráci na společných státních hranicích podepsané dne 29. října 1992 v Praze, se řídí právními předpisy státu té smluvní strany, na jehož vnitrozemských vodních cestách se uskutečňuje. Na společných úsecích hraničních vodních cest států smluvních stran (vodní tok Morava) bude platit režim plavby podle Přílohy k této dohodě, která tvoří její nedílnou součást.

          (2)  Doklady, osvědčení a listiny týkající se plavidel, jejich posádek a přepravovaného zboží vydané jednou smluvní stranou budou uznávány druhou smluvní stranou za předpokladu, že byly vydány v souladu s příslušnými mezinárodně uznávanými vzory. Smluvní strany si navzájem vymění vzory těchto dokladů, osvědčení a listin.

          (3)  Nebezpečné zboží se může přepravovat pouze tehdy, jestliže plavidla a jejich posádky vyhovují právním předpisům států smluvních stran.

    Článek 6

          Smluvní strany se zavazují nakládat stejně s plavidly států smluvních stran při poskytování přepravních práv a služeb těmto plavidlům podle článků 2, 3 a 4 této dohody.

    Článek 7

          Smluvní strany budou nakládat stejně s plavidly států jedné i druhé smluvní strany při celním odbavování zásob potravin a lodních zásob, včetně pohonných hmot a mazadel, určených pro vlastní potřebu nebo spotřebu na plavidle.

    Článek 8

          Provozovatelé vodní dopravy států smluvních stran mohou
    a)
    zřídit na území státu druhé smluvní strany, v souladu s jeho vnitrostátními právními předpisy a po schválení příslušným orgánem, svá zastoupení a provádět akvizici a další činnost podporující vnitrozemskou plavbu a její rozvoj;
    b)
    sjednávat dohody o provozní, technické a komerční spolupráci pro zvýšení hospodárnosti své činnosti;
    c)
    vytvářet právnické osoby s účastí subjektů ze států smluvních stran pro provozování vnitrozemské vodní dopravy s cílem lepšího využívání kapacity plavidel a efektivnosti jejich provozu, s ohledem na zájmy provozovatelů vodní dopravy se sídlem na územích států smluvních stran a v souladu s vnitrostátními právními předpisy států smluvních stran.

    Článek 9

          Každá smluvní strana poskytne provozovatelům vodní dopravy se sídlem na území státu druhé smluvní strany právo, aby v dané oblasti mohli své příjmy vzniklé z provádění této dohody volně převádět na území státu své smluvní strany v libovolné volně směnitelné měně či v měně státu smluvní strany, a to obvyklým způsobem a v obvyklých lhůtách.

    Článek 10

          (1)  Členové posádek plavidel států smluvních stran a osoby cestující na palubě těchto plavidel potřebují k překračování státních hranic platný cestovní doklad v souladu s příslušnými mezinárodními smlouvami.

          (2)  Členové posádek plavidel států smluvních stran a další osoby na palubě plavidel, s výjimkou sportovních a rekreačních plavidel, musí být vždy zapsány v seznamu posádky a v seznamu cestujících.

    Článek 11

          (1)  Příslušné orgány smluvních stran vytvoří podmínky pro to, aby plavidlům a osobám na palubě plavidla byla v případě havárie nebo z jiných důvodů, např. zamrznutí vodní cesty, pohybu ledových ker, nepříznivých vodních stavů, dlouhodobějšího zastavení plavby, poskytnuta potřebná pomoc.

          (2)  Příslušné orgány smluvních stran vytvoří podmínky pro to, aby členům posádky a dalším osobám na palubě plavidla byla v případě úrazu nebo těžké nemoci poskytnuta potřebná lékařská pomoc podle příslušných mezinárodních smluv.

    Článek 12

          (1)  K plnění a dohledu na provádění této dohody bude ustaven šestičlenný Smíšený výbor složený z vedoucího a dalších dvou členů za každou smluvní stranu jmenovaných příslušným orgánem. Vedoucí mohou k jednání Smíšeného výboru pozvat experty.

          (2)  Smíšený výbor bude zasedat minimálně jednou v roce, střídavě na území státu jedné nebo druhé smluvní strany.

          (3)  Smíšený výbor přijme na prvém jednání jednací řád.

          (4)  Smíšenému výboru předsedá vedoucí zastupující tu smluvní stranu, na území jejíhož státu se zasedání koná.

          (5)  Smíšený výbor zejména
    a)
    sleduje a zaznamenává charakter přeprav realizovaných na vnitrozemských vodních cestách států smluvních stran podle této dohody,
    b)
    předkládá příslušným orgánům návrhy na zlepšení plavebních podmínek pro vnitrozemskou plavbu a vodní dopravu mezi státy smluvních stran i ve vztahu ke třetím stranám -- přeprava třetí stranou a třetizemní přeprava (podle čl. 1) -- včetně návrhů na přijetí společných opatření k zabezpečení podmínek plavby na vodní cestě Morava využívané plavidly, jejichž rozměry budou odpovídat zařazení této vodní cesty do příslušné třídy klasifikace vodních cest podle Evropské dohody o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu -- AGN (Ženeva, 1996),
    c)
    řeší otázky týkající se plavby na společném česko-slovenském hraničním úseku vodní cesty Morava, zejména ve spolupráci s Česko-slovenskou komisí pro hraniční vody.

          (6)  Nebude-li ve Smíšeném výboru dosažena shoda, sejdou se na návrh jedné ze smluvních stran zástupci příslušných orgánů do čtyř týdnů ke konzultacím.

          (7)  Smíšený výbor má právo předkládat příslušným orgánům smluvních stran návrhy na změny této dohody.

    Článek 13

          Předmětem této dohody není správa a údržba hraničního úseku vodní cesty Morava.

    Článek 14

          Případné spory vyplývající z výkladu nebo provádění této dohody se budou řešit přímým jednáním mezi příslušnými orgány. Pokud nedojde k dohodě, budou spor řešit smluvní strany diplomatickou cestou.

    Článek 15

          Práva a povinnosti smluvních stran, které vyplývají z jiných mnohostranných či dvoustranných mezinárodních smluv, nejsou touto dohodou dotčena.

    Článek 16

          (1)  Tato dohoda vstoupí v platnost první den měsíce následujícího po vzájemném písemném oznámení smluvních stran, že byly splněny podmínky stanovené vnitrostátními právními předpisy pro vstup této dohody v platnost.

          (2)  Tato dohoda se sjednává na dobu neurčitou.


          (3)  Každá ze smluvních stran může tuto dohodu písemně vypovědět. Platnost této dohody skončí šest měsíců ode dne doručení oznámení o výpovědi druhé smluvní straně.

          (4)  Tato dohoda může být měněna a doplňována na základě vzájemné dohody smluvních stran. Změny a doplňky musí být učiněny písemnou formou.



          Dáno v Haagu dne 5. září 2001 ve dvou původních vyhotoveních, každé v jazyce českém a slovenském, přičemž obě znění mají stejnou platnost.



    Za vládu České republiky:
    Za vládu Slovenské republiky:


    Ing. Pavel Stoulil v. r.
    Ing. Jozef Macejko v. r.


    náměstek ministra dopravy a spojů
    ministr dopravy, pošt a telekomunikací

    PŘÍLOHA

    k ,,Dohodě mezi vládou České republiky a vládou Slovenské republiky
    o vnitrozemské plavbě"


          Podle článku 5 odst. 1 této dohody se zásady plavby na společném hraničním úseku vodní cesty Morava stanoví takto:

          (1)  Hraniční úsek vodní cesty Morava je v České republice zařazen mezi dopravně významné využitelné vodní cesty a ve Slovenské republice mezi výhledově sledované vodní cesty.

          (2)  Plavba se na tomto úseku řídí Řády plavební bezpečnosti na vnitrozemských vodních cestách České republiky a Slovenské republiky, platnými na územích států smluvních stran. Podrobnosti k zajištění bezpečnosti a plynulosti plavby a k zachování pořádku na společném hraničním úseku vodní cesty Morava dohodnou plavební úřady smluvních stran do tří měsíců po vstupu této dohody v platnost.

          (3)  Státní odborný dozor nad plavbou vykonávají plavební úřady, jimiž jsou v České republice Státní plavební správa a ve Slovenské republice Státní plavební správa Bratislava.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 04.09.2025Jak na řízení o kasační stížnosti (online - živé vysílání) - 4.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění
    • Ochrana oznamovatelů – reflexe zkušeností ohledně příslušné osoby
    • K nákladům exekuce při soudním prodeji zástavy
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Telekomunikace
    • Novela trestního zákoníku
    • 10 otázek pro ... Valerii Cermanovou
    • Klamavá reklama
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • První rozsudek v hromadném řízení: Co napovídá o budoucnosti tohoto institutu?
    • Nařízení, kterým se zřizuje AMLA, nabylo účinnosti – co AMLA přinese povinným osobám?
    • Porušení akcionářské dohody může zakládat neplatnost usnesení valné hromady, musí být však dobře napsána
    • Novela trestního zákoníku
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Děti již mají svého zastánce, novela zavedla úřad dětského ochránce práv
    • Smlouva o realitním zprostředkování – na co si dát pozor z pohledu realitního makléře
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Zrušení platebního účtu ze strany banky
    • Novela trestního zákoníku
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?

    Soudní rozhodnutí

    Telekomunikace

    Potřeba zajištění možnosti umístění telekomunikačního vedení a jeho opěrných a vytyčovacích bodů na cizích nemovitostech plyne z povahy telekomunikačního vedení, zejména z jeho...

    Zákaz konkurence

    Na základě § 5 odst. 1 zákona o obchodních korporacích je možné domáhat se vydání toliko prospěchu, který získal ten, kdo porušil zákaz konkurenčního jednání, a to buď po...

    Insolvenční řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Jestliže odvolací soud na základě odvolání podaného dlužníkem proti usnesení insolvenčního soudu o zrušení schváleného oddlužení a (současně) o zastavení insolvenčního...

    Jednočinný souběh (exkluzivně pro předplatitele)

    Jednočinný souběh zvlášť závažných zločinů těžkého ublížení na zdraví podle § 145 odst. 1, odst. 2 písm. g) tr. zákoníku a násilí proti úřední osobě podle § 325 odst. 1...

    Náhrada při poškození věci (exkluzivně pro předplatitele)

    Náklady na zajištění náhradního vozidla lze podle konkrétních okolností pokládat za účelně vynaložené i v případě, že náhradní vozidlo bylo poškozeným použito k jízdě jen po...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.