epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    SDĚLENÍ Ministerstva zahraničních věcí

    Sbírka:  18/2004 | Částka:  5/2004
    9.2.2004

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    18

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí


          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 6. dubna 2001 byla v Londýně podepsána Bezpečnostní dohoda mezi vládou České republiky a vládou Spojeného království Velké Británie a Severního Irska o ochraně utajovaných skutečností z oblasti obrany, předávaných mezi oběma státy.

          Dohoda vstoupila v platnost na základě svého článku 14 dne 1. února 2004.

          České znění Dohody se vyhlašuje současně.


    BEZPEČNOSTNÍ DOHODA

    MEZI VLÁDOU ČESKÜ REPUBLIKY A VLÁDOU SPOJENÜHO KRÁLOVSTVÍ VELKÜ BRITÁNIE A SEVERNÍHO IRSKA O OCHRANĚ UTAJOVANîCH SKUTEČNOSTÍ Z OBLASTI OBRANY, PŘEDÁVANîCH MEZI OBĚMA STÁTY


          Vláda České republiky a vláda Spojeného království Velké Británie a Severního Irska (dále jen ,,Spojené království"), vedeny snahou zajistit ochranu utajovaných skutečností předávaných mezi oběma státy nebo obchodním a průmyslovým organizacím obou států v rámci spolupráce ozbrojených sil, výzkumu, výroby a zásobování v oblasti obrany, se v zájmu národní bezpečnosti dohodly na následujících opatřeních, která jsou uvedena v této všeobecné Bezpečnostní dohodě (dále jen ,,Dohoda"). Tato Dohoda se nevztahuje na výměnu informací o nukleárních, biologických nebo chemických zařízeních všeobecně označovaných jako zbraně hromadného ničení.

          1.  DEFINICE POJM®

          Pro přehlednost se definují následující pojmy:

          1.1  ,,Utajovaná skutečnost" znamená jakoukoliv utajovanou skutečnost, ať se jedná o ústní nebo vizuální sdělení utajovaného obsahu, elektromagnetický přenos utajovaného sdělení nebo o materiál.

          1.1.1  ,,Materiál" zahrnuje jakoukoliv součást stroje, zařízení či zbraně, ať již vyrobené nebo v procesu výroby a nebo dokument.

          1.1.2  ,,Dokument" znamená jakýkoliv dopis, poznámku, zápis, hlášení, memorandum, zprávu, náčrt, fotografii, film, mapu, diagram, plán, poznámkový blok, sítotiskovou šablonu, kopírovací papír, pásku psacího stroje, disketu atd. či jinou formu zaznamenané informace (například nahrávku na magnetofonové pásce, magnetický záznam, děrný štítek, pásku atd.).

          1.2  Pro účely této Dohody se budou brát v úvahu tyto stupně utajení používané v obou státech:


    v České republice
    ve Spojeném království



    TAJNÜ
    UK SECRET


    D®VĚRNÜ
    UK CONFIDENTIAL


    VYHRAZENÜ
    UK RESTRICTED


          Obecným pravidlem bude, že výše uvedené stupně utajení budou považovány za ekvivalentní. V souladu s tím bude utajovaná skutečnost UK CONFIDENTIAL předaná České republice přenášena, uchovávána, umisťována a bude s ní nakládáno způsobem, který jí poskytne stejnou ochranu, jaká se poskytuje utajované skutečnosti České republiky stupně D®VĚRNÜ. Výjimečně může jedna z vlád požádat druhou o poskytnutí ochrany na vyšším stupni utajení, než vyžaduje vyznačená klasifikace, nikoli však na nižším.

          1.3  ,,Smluvní partner" je fyzická nebo právnická osoba, která má právní způsobilost uzavírat kontrakty.

          1.4  ,,Kontrakt" je smlouva mezi dvěma nebo více smluvními partnery vytvářející a definující vynutitelná práva a povinnosti mezi nimi.

          1.5  ,,Utajovaný kontrakt" je kontrakt obsahující nebo zahrnující utajované skutečnosti.

          1.6  ,,Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad" je vládní úřad odpovědný za bezpečnost utajovaných skutečností, které jsou předmětem této Dohody.

          1.7  ,,Vláda původce" je vláda zastoupená Národním bezpečnostním úřadem/Určeným bezpečnostním úřadem, od které utajované skutečnosti pocházejí.

          1.8  ,,Vláda příjemce" je vláda zastoupená Národním bezpečnostním úřadem/Určeným bezpečnostním úřadem, které jsou utajované skutečnosti předávány.

          1.9  ,,Zařízení" jsou prostory společnosti/organizace, v nichž se používají či uchovávají utajované skutečnosti či materiál.

          2.  NÁRODNÍ BEZPEČNOSTNÍ ÚŘAD/URČENî BEZPEČNOSTNÍ ÚŘAD

          2.1  Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad odpovědný za ochranu utajovaných skutečností v daném státě je:

    v České republice
    Národní bezpečnostní úřad

    P.  O. box 2100
    160 49 Praha 6
    Česká republika

    ve Spojeném království
    Ředitelství bezpečnosti
    (velitelství, agentury a průmysl)
    Ministerstvo obrany
    Main Building, Whitehall
    Londýn, SW1A 2HB

          2.2 Kontaktními místy pro všechny aspekty této Dohody jsou:

    pro Českou republiku
    Přidělenec obrany
    Velvyslanectví České republiky
    26 Kensington Palace Gardens
    Londýn, W8 4QY

    pro Spojené království
    Přidělenec obrany -- vojenský a letecký přidělenec
    Britské velvyslanectví
    Thunovská 14
    118 00 Praha 1

          3.  OMEZENÍ PRO POUŽITÍ A OPATŘENÍ PROTI UVOL¶OVÁNÍ PŘEDANîCH UTAJOVANîCH SKUTEČNOSTÍ

          3.1  Pokud k tomu není dán předem výslovný souhlas, vláda příjemce neuvolní, nepoužije ani nedovolí uvolnění nebo použití jakékoli utajované skutečnosti, pokud to není v souladu s účely a rozsahem omezení stanovených vládou původce nebo jejím zástupcem.

          3.2  Vláda příjemce nepředá ani neuvolní žádnému vládnímu úředníkovi nebo smluvnímu partnerovi, jeho zaměstnancům ani žádné jiné osobě, která je občanem třetího státu nebo má dvojí občanství, ani mezinárodní organizaci žádné utajované skutečnosti poskytované podle této Dohody a nezveřejní žádné utajované skutečnosti bez předchozího písemného souhlasu vlády původce utajovaných skutečností. Kromě toho vláda příjemce neuvolní žádné třetí straně žádné předané neutajované skutečnosti bez předchozího písemného souhlasu vlastníka/původce těchto skutečností.

          3.3 Žádná část této Dohody nebude považována za část opravňující k uvolňování, použití, výměně nebo uvolnění informací podléhajících právu duševního vlastnictví, pokud nebylo předem získáno konkrétní písemné svolení vlastníka těchto práv.


          4.  OCHRANA UTAJOVANîCH SKUTEČNOSTÍ

          4.1 Vláda původce zajistí, aby vláda příjemce byla informována o:
    (a)
    bezpečnostní klasifikaci utajovaných skutečností a o všech podmínkách pro jejich uvolňování nebo omezeních při jejich použití a o tom, že tyto skutečnosti jsou takto označeny,
    (b)
    každé dodatečné změně v bezpečnostní klasifikaci.

          4.2  Vláda příjemce bude:
    (a)
    v souladu s vnitrostátními právními předpisy poskytovat utajovaným skutečnostem přijatým od druhé vlády úroveň bezpečnostní ochrany, jaká je poskytována utajovaným skutečnostem ekvivalentní klasifikace pocházejícím od vlády příjemce v souladu s odstavcem 1.2,
    (b)
    zajišťovat, aby utajované skutečnosti byly opatřeny vlastním stupněm utajení v souladu s odstavcem 1.2,
    (c)
    zajišťovat, aby nedocházelo ke změnám stupňů utajení, nebyl-li k tomu vládou původce či jejím zástupcem poskytnut písemný souhlas.

          4.3  Aby bylo možné dosáhnout srovnatelných bezpečnostních standardů a rovněž tyto standardy zachovat, bude Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad na požádání poskytovat partnerskému bezpečnostnímu úřadu informace o svých bezpečnostních standardech, postupech a praktikách při ochraně utajovaných skutečností a za tímto účelem umožní druhému Národnímu bezpečnostnímu úřadu/Určenému bezpečnostnímu úřadu návštěvy.

          5.  PŘÍSTUP K UTAJOVANîM SKUTEČNOSTEM

          Přístup k utajovaným skutečnostem budou mít pouze osoby, které se s nimi potřebují seznamovat v souvislosti s plněním svých pracovních úkolů a které byly Národním bezpečnostním úřadem/Určeným bezpečnostním úřadem vlády příjemce v souladu s vnitrostátními právními předpisy bezpečnostně prověřeny na úrovni odpovídající klasifikaci utajovaných skutečností, k nimž mají mít přístup.

          6.  PŘEDÁVÁNÍ UTAJOVANîCH SKUTEČNOSTÍ

          6.1  Utajované skutečnosti České republiky stupně D®VĚRNÜ a vyššího a utajované skutečnosti Spojeného království stupně CONFIDENTIAL a vyššího budou předávány mezi oběma státy v souladu s vnitrostátními bezpečnostními právními předpisy vlády původce. V obvyklých případech bude využíváno diplomatických cest. Bude-li to pro obě vlády přijatelné, lze pro předávání utajovaných skutečností přijmout i jiná opatření.

          6.2   Utajované skutečnosti stupně VYHRAZENÜ/RESTRICTED budou předávány v souladu s vnitrostátními bezpečnostními právními předpisy vlády původce.

          6.3  Utajované skutečnosti mohou být předávány mezi zařízením České republiky a zařízením v České republice, které vlastní Spojené království, nebo mezi zařízením Spojeného království a zařízením ve Spojeném království, které vlastní Česká republika, za použití vnitrostátních právních předpisů toho státu, ve kterém se zařízení nachází. K uvolnění informací může dojít pouze mezi zařízeními, která mají odpovídající bezpečnostní potvrzení organizace, a pouze tehdy, bylo-li uvolnění utajovaných skutečností do druhého státu schváleno.

          7.  NÁVŠTĚVY

          7.1  Pokud nebude Národním bezpečnostním úřadem/Určeným bezpečnostním úřadem stanoveno jinak, bude pro návštěvníky včetně návštěvníků nacházejících se služebně mimo druhý stát, kteří potřebují přístup k utajovaným skutečnostem nebo obranným zařízením/objektům smluvního partnera, jež se zabývají utajovanou činností, požadován předchozí souhlas Národního bezpečnostního úřadu/Určeného bezpečnostního úřadu hostitelského státu. Žádosti o takové návštěvy se předkládají prostřednictvím příslušných kontaktních míst podle článku 2.2 této Dohody.

          7.2  Žádosti musí obsahovat následující informace:

          7.2.1  Jména a příjmení navrhovaného návštěvníka, datum a místo narození, občanství a číslo cestovního dokladu nebo identifikační karty.

          7.2.2  Oficiální funkční zařazení návštěvníka společně s názvem zařízení, které zastupuje.

          7.2.3  Certifikát o bezpečnostní prověrce návštěvníka.

          7.2.4  Úplný název a adresu zařízení, které má být navštíveno.

          7.2.5  Jméno a postavení osoby(osob), která má být navštívena, je-li známo.

          7.2.6  Účel návštěvy.

          7.2.7  Datum návštěvy. V případech opakovaných návštěv musí být uvedeno celkové období, ve kterém se budou návštěvy uskutečňovat.

          7.3  Všichni návštěvníci musí dodržovat bezpečnostní právní předpisy hostitelského státu.

          7.4  Žádosti o návštěvu musí být předloženy Národnímu bezpečnostnímu úřadu/Určenému bezpečnostnímu úřadu vlády příjemce v souladu s obvyklými postupy této vlády. Urgentní návštěvy mohou být v naléhavých případech zorganizovány na základě oboustranného souhlasu.

          7.5  V případech týkajících se specifického projektu nebo konkrétního kontraktu mohou být pořízeny ,,Seznamy návštěvníků vykonávajících opakované návštěvy", pokud je to schváleno oběma vládami. Počáteční období platnosti těchto ,,Seznamů" nepřesáhne 12 měsíců, a pokud byl předem získán souhlas příslušného Národního bezpečnostního úřadu/Určeného bezpečnostního úřadu, může být jejich platnost prodloužena na další časové období, které nesmí přesáhnout 12 měsíců. ,,Seznamy" musí být předloženy ke schválení v souladu s obvyklými postupy vlády příjemce. Jakmile je ,,Seznam" schválen, mohou se návštěvy organizovat přímo mezi zařízeními, zainteresovanými vzhledem k osobám uvedeným v ,,Seznamu".

          7.6  S každou utajovanou skutečností, která může být návštěvníkům poskytnuta, nebo o níž se mohou dozvědět, musí návštěvníci zacházet jako se skutečností předanou podle ustanovení této Dohody.

          8.  KONTRAKTY

          8.1  Při návrhu na uzavření utajovaného kontraktu se smluvním partnerem z druhého státu nebo v případě zmocnění smluvního partnera vlastního státu k uzavření takového utajovaného kontraktu získá vláda původce v relevantních případech předem ujištění od Národního bezpečnostního úřadu/Určeného bezpečnostního úřadu druhého státu, že navrhovaný smluvní partner je bezpečnostně prověřen na odpovídající úrovni a že může poskytnout vhodné bezpečnostní záruky, které zajistí utajovaným skutečnostem dostatečnou ochranu. Ujištění musí zahrnovat odpovědnost za to, že bezpečnostní konání prověřeného smluvního partnera bude v souladu s vnitrostátními bezpečnostními právními předpisy a bude pod dohledem jeho Národního bezpečnostního úřadu/Určeného bezpečnostního úřadu.

          8.2  Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad zajistí, aby smluvní partner, se kterým bude na základě tohoto předsmluvního zjištění uzavřen kontrakt, byl informován o následujícím:

          8.2.1  Definici pojmu ,,utajovaná skutečnost" a ekvivalentních stupních utajení států obou vlád v souladu s ustanoveními této Dohody.

          8.2.2  Názvech vládních úřadů v každém z obou států oprávněných k uvolňování a koordinaci ochrany utajovaných skutečností.

          8.2.3  Cestách používaných pro předávání utajovaných skutečností mezi vládními úřady a/nebo zainteresovanými smluvními partnery.

          8.2.4  Postupech a mechanismech sdělování změn, které mohou nastat, pokud jde o utajované skutečnosti, a to buď v důsledku změn v jejich bezpečnostní klasifikaci nebo protože již není nutné je chránit.

          8.2.5  Postupech při schvalování návštěv, přístupů nebo kontrol prováděných osobami z jednoho státu u zařízení druhého státu, na něž se kontrakt vztahuje.

          8.2.6  Povinnosti smluvního partnera nezpřístupnit utajované skutečnosti jiné osobě než takové, která již byla prověřena, prokáže potřebu seznamovat se s utajovanými skutečnostmi a zabývá se nebo se podílí na plnění kontraktu.

          8.2.7  Povinnosti smluvního partnera nezpřístupnit utajované skutečnosti ani nedovolit jejich uvolnění žádné osobě, která není prověřena k přístupu svým Národním bezpečnostním úřadem/Určeným bezpečnostním úřadem.

          8.2.8  Povinnosti smluvního partnera neprodleně oznámit svému Národnímu bezpečnostnímu úřadu/Určenému bezpečnostnímu úřadu každý případ ztráty, úniku či ohrožení utajovaných skutečností spojených s kontraktem nebo podezření, že k takové ztrátě, úniku či ohrožení došlo.

          8.3  Za účelem umožnění odpovídající kontroly ochrany utajovaných skutečností předá Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad vlády původce dvě vyhotovení relevantních částí utajovaného kontraktu Národnímu bezpečnostnímu úřadu/Určenému bezpečnostnímu úřadu vlády příjemce.

          8.4  Každý kontrakt bude obsahovat specifikaci bezpečnostních požadavků a stupeň utajení každé součásti kontraktu. V České republice bude tato specifikace stanovena ve zvláštní bezpečnostní doložce kontraktu. Ve Spojeném království bude specifikace obsažena ve zvláštní bezpečnostní doložce a v ,,Přehledu bezpečnostních aspektů". Tato specifikace musí identifikovat každou utajovanou součást kontraktu nebo každou utajovanou součást, která na základě kontraktu vznikne, a přidělit jim konkrétní stupně utajení. Změny v těchto požadavcích nebo součástech budou sdělovány podle potřeby a vláda původce bude informovat vládu příjemce, budou-li všechny skutečnosti odtajněny.

          9.  BEZPEČNOSTNÍ CERTIFIKÁTY

          9.1  Na žádost druhé vlády oznámí Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad úroveň bezpečnostní prověrky zařízení ve svém státě. Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad rovněž oznámí úroveň bezpečnostní prověrky jednotlivých občanů svého státu, bude-li to požadováno. Tato sdělení budou označována jako ,,Certifikát o bezpečnostní prověrce zařízení" a ,,Certifikát o bezpečnostní prověrce osoby".

          9.2  Na základě žádosti zjistí Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad úroveň bezpečnostní prověrky zařízení/osoby, k níž jsou informace vyžadovány, a předá je formou ,,Certifikátu o bezpečnostní prověrce", pokud již bylo zmíněné zařízení/osoba prověřeno. Jestliže zařízení/osoba nemá bezpečnostní prověrku nebo má prověrku nižšího bezpečnostního stupně, než který byl požadován, bude zaslána odpověď v tom smyslu, že ,,Certifikát o bezpečnostní prověrce" nemůže být poskytnut ihned. V takových případech budou iniciovány kroky vedoucí ke splnění požadavku. Úspěšně ukončené šetření bude základem pro vydání ,,Certifikátu o bezpečnostní prověrce".

          9.3  Pokud Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad státu, v němž je zařízení registrováno, považuje organizaci za nezpůsobilou pro vydání ,,Certifikátu o bezpečnostní prověrce", bude o tom žádající Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad vyrozuměn.

          9.4  Jestliže jeden z Národních bezpečnostních úřadů/Určených bezpečnostních úřadů získá o osobě, které již bylo vydáno bezpečnostní osvědčení, jakékoliv informace svědčící o bezpečnostní nezpůsobilosti této osoby, bude informovat druhý Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad o povaze těchto informací a o krocích, které zamýšlí učinit nebo které již učinil. Každý z Národních bezpečnostních úřadů/Určených bezpečnostních úřadů může požádat o revizi ,,Certifikátu o bezpečnostní prověrce osoby", který již byl poskytnut druhým Národním bezpečnostním úřadem/Určeným bezpečnostním úřadem, za předpokladu, že tento požadavek je odůvodněn. Žádajícímu Národnímu bezpečnostnímu úřadu/Určenému bezpečnostnímu úřadu budou oznámeny výsledky revize a všechny další kroky.

          9.5  Vyskytne-li se informace, která vyvolá pochybnosti o tom, zda prověřené zařízení má mít i nadále přístup k utajovaným skutečnostem ve druhém státě, budou podrobnosti týkající se této informace okamžitě oznámeny partnerskému Národnímu bezpečnostnímu úřadu/Určenému bezpečnostnímu úřadu, aby bylo možné zahájit šetření.

          9.6  Jestliže jeden z Národních bezpečnostních úřadů/Určených bezpečnostních úřadů učiní kroky ke zrušení bezpečnostní prověrky osoby nebo ji zruší, zruší nebo učiní kroky ke zrušení přístupu, který je poskytován občanovi druhého státu na základě bezpečnostní prověrky, oznámí to druhému Národnímu bezpečnostnímu úřadu/Určenému bezpečnostnímu úřadu s uvedením důvodů k takovému postupu.

          9.7  Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad může požádat druhý úřad, aby přezkoumal ,,Certifikát o bezpečnostní prověrce zařízení", a to za předpokladu, že jeho požadavek je podložen důvody pro takový postup. Po provedení kontroly bude žádající úřad vyrozuměn o výsledcích a budou mu poskytnuta fakta vysvětlující všechna rozhodnutí.

          9.8  Požádá-li o to druhá vláda, budou Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad spolupracovat při přezkumech a šetřeních týkajících se bezpečnostních prověrek.

          10.  ZTRÁTA NEBO OHROŽENÍ

          10.1  V případě porušení bezpečnosti, při níž dojde ke ztrátě utajovaných skutečností, nebo při podezření, že utajovaná skutečnost byla uvolněna neoprávněným osobám, bude Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad vlády příjemce neprodleně informovat Národní bezpečnostní úřad/Určený bezpečnostní úřad vlády původce.

          10.2  Vláda příjemce provede v souladu s právními předpisy o ochraně utajovaných skutečností platnými v příslušném státě okamžité šetření, je-li to nutné, i za pomoci vlády původce. Jakmile to bude možné, bude vláda příjemce informovat vládu původce o okolnostech, výsledcích šetření a přijatých opatřeních, která zamezí opakování takového porušení bezpečnosti.

          11.  NÁKLADY

          Obě vlády ponesou vlastní náklady související s prováděním této Dohody.

          12.  ZMĚNY

          Ustanovení této Dohody mohou být změněna na základě písemného souhlasu obou vlád. Změny vstoupí v platnost v souladu s postupem uvedeným v článku 14.

          13.  SPORY

          Veškeré rozdílnosti ve výkladu nebo provádění této Dohody budou řešeny prostřednictvím jednání mezi vládami a nebudou postoupeny k vyřešení žádnému národnímu nebo mezinárodnímu tribunálu ani žádné třetí straně.

          14.  VSTUP V PLATNOST

          Tato Dohoda podléhá schválení v souladu s právními předpisy států obou vlád a vstoupí v platnost prvního dne druhého měsíce poté, co si obě vlády vymění nóty o splnění podmínek stanovených vnitrostátními právními předpisy pro vstup této Dohody v platnost.

          15.  UKONČENÍ PLATNOSTI A REVIZE

          15.1  Tato Dohoda zůstane v platnosti, dokud tato nebude ukončena jednou z vlád, která zašle druhé z nich písemnou výpověď se šestiměsíční lhůtou. V takovém případě skončí platnost Dohody uplynutím 180 dní ode dne doručení výpovědi diplomatickou cestou druhé z vlád. Obě vlády budou i po ukončení platnosti Dohody odpovědné za zajištění ochrany všech utajovaných skutečností vyměněných podle ustanovení této Dohody, a to v souladu se svými vnitrostátními právními předpisy.

          15.2  Chráněny budou rovněž všechny utajované skutečnosti předávané v rámci této Dohody, i když k jejich předání dojde po podání výpovědi jednou z vlád.

          15.3  V případě ukončení platnosti této Dohody budou jakékoliv závažné nevyřešené problémy urovnány prostřednictvím jednání mezi oběma vládami.


          Dáno v Londýně dne 6. 4. 2001 ve dvou původních vyhotoveních, každé v jazyce českém a anglickém, přičemž obě znění mají stejnou platnost.



    ZA VLÁDU
    ZA VLÁDU

    ČESKÜ REPUBLIKY
    SPOJENÜHO KRÁLOVSTVÍ


    VELKÜ BRITÁNIE


    A SEVERNÍHO IRSKA


    Ing. Tomáš Kadlec v. r.
    John Cochrane v. r.

    ředitel Národního bezpečnostního úřadu
    ředitel sekce bezpečnostní politiky


    Ministerstva obrany
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Obchodní vedení společnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.