epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    SDĚLENÍ Ministerstva zahraničních věcí

    Sbírka:  95/2004 | Částka:  45/2004
    24.8.2004

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    95

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí


          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 21. října 2003 v Bruselu a dne 10. listopadu 2003 v Praze bylo podepsáno Finanční memorandum -- Smlouva mezi Evropskou komisí a Českou republikou o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA) pro níže uvedené opatření: Dálnice D8 Praha -- Ústí nad Labem -- česko-německá hranice: úsek 807 Trmice-hranice, region Ústí nad Labem, Česká republika.

          Finanční memorandum vstoupilo v platnost na základě článku 5 Dodatku C Rámcové dohody mezi vládou České republiky a Evropskou komisí o účasti České republiky na programu pomoci Evropského společenství*) dne 10. listopadu 2003.

          Nedílnou součástí Finančního memoranda je Příloha I -- Popis opatření, Příloha II -- Finanční plán a Příloha III. Do textu Přílohy II a Přílohy III lze nahlédnout na Ministerstvu financí.

          Anglické znění Finančního memoranda a Přílohy I a jejich překlad do českého jazyka se vyhlašují současně.


    PŘEKLAD


    Opatření ISPA č: 2001/CZ/16/P/PT/009















    FINANČNÍ MEMORANDUM





    Smlouva mezi Evropskou komisí a Českou republikou

    o poskytnutí pomoci formou

    nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA)

    pro níže uvedené opatření

    Dálnice D8 Praha -- Ústí nad Labem -- česko-německá hranice: úsek 807 Trmice-hranice,

    region Ústí nad Labem, Česká republika

    FINANČNÍ MEMORANDUM



          Evropská Komise, dále jen ,,Komise", jednající jménem Evropského společenství, dále jen ,,Společenství", zastoupená komisařem pro regionální politiku, p. Michelem Barnierem, jménem Komise



          na jedné straně a

          vláda České republiky, dále jen ,,příjemce"

          na straně druhé,


          SE DOHODLY TAKTO:



    Článek 1

          Opatření uvedené v článku 2 níže se implementuje a financuje z rozpočtových prostředků Společenství v souladu s ustanoveními uvedenými v tomto memorandu. Opatření uvedené v článku 2 níže se implementuje v souladu se Všeobecnými podmínkami, které jsou přílohou rámcové dohody podepsané mezi Komisí a příjemcem, a jsou doplněny podmínkami tohoto memoranda a ustanoveními, které jsou jeho přílohou.






    Článek 2

    Popis opatření

          Nástroj předvstupních strukturálních politik (ISPA) formou grantu přispívá na financování níže uvedeného opatření dle popisu v příloze I:


    Číslo
    2001/CZ/16/P/PT/009
    opatření



    Název:
    Dálnice D8 Praha -- Ústí nad Labem -- česko-německá hranice:

    úsek 807 Trmice-hranice, region Ústí nad Labem, Česká republika


    Doba trvání:
    Datum zahájení: datum podpisu tohoto finančního memoranda Evropskou komisí

    Datum ukončení: 31. prosinec 2007

    Místo:
    Region Ústí nad Labem


    Skupina:
    Projekt se skládá ze tří dílčích úseků (viz příloha I) úseku 807 dálnice.

    Dálniční spojení vede z Prahy do Drážďan (Německo) a je součástí koridoru IV

    transevropské dopravní sítě.

    Článek 3

    Závazek


          1.  Nejvyšší veřejné nebo ekvivalentní výdaje, které lze uvažovat pro účely výpočtu pomoci, činí 123.553.000 EUR.

          2.  Podíl pomoci Společenství poskytované pro opatření je stanoven na 50 % celkových oprávněných veřejných nebo ekvivalentních výdajů, jak je stanoveno ve finančním plánu v příloze II.


          3.  Nejvyšší částka pomoci ISPA je stanovena ve výši 61.776.500 EUR.



          4.  Částka 12.355.300 EUR je poskytována z rozpočtu roku 2003 podle rozpočtového předpisu B7-020. Závazky pro následné splátky budou odvozeny od původního nebo revidovaného finančního plánu pro dané opatření, podle stavu implementace opatření a rozpočtových možností.




    Článek 4

    Platby


          1.  Pomoc Společenství kryje platby na opatření, pro které příjemce uzavřel právně závazné smluvní závazky a pro které byly specificky přiděleny nutné finanční prostředky. Tyto platby se musí týkat prací popsaných v příloze I.



          2.  Platby provedené před datem podpisu tohoto finančního memoranda nesplňují podmínky pro poskytnutí pomoci z ISPA.



          3.  Opatření uvedené v příloze I a platby prováděné orgánem odpovědným za implementaci opatření budou ukončeny nejpozději 31. prosince 2007.


    Zpráva vyžadovaná pro vyplacení doplatku bude předložena nejpozději 6 měsíců po tomto datu.



          4.  Záloha je stanovena ve výši 12.355.300 EUR a bude převedena takto:


    --  částka 6.177.650 EUR bude vyplacena, jakmile příjemce podepíše toto memorandum;



    --  doplatek bude vyplacen poté, co příjemce podepíše jednu ze smluv o provedení stavebních prací uvedených v plánu veřejných zakázek podle přílohy I.a.



    Článek 5

    Dodržování právního řádu a politik Společenství

          Opatření se implementuje v souladu s příslušnými ustanoveními Evropských dohod a přispívá k plnění politik Společenství, zejména těch, které se týkají dopravy a transevropských sítí.

    Článek 6

    Duševní vlastnictví


          Příjemce a orgán zodpovědný za implementaci dle přílohy I, bod 3, zajistí, aby byla z jejich strany získána veškerá nutná práva duševního vlastnictví ke studiím, výkresům, plánům, propagačním a jiným materiálům, vyrobeným v souvislosti s plánováním, implementací, monitorováním a hodnocením projektu. Zaručí, že Komise nebo kterýkoli orgán nebo osoba, které Komise deleguje, budou mít k těmto materiálům přístup a budou mít právo je využívat. Komise bude tyto materiály využívat pouze pro své vlastní účely.





    Článek 7

    Povolení a oprávnění

          Příslušné orgány příjemce musí včas a v souladu s vnitrostátními právními předpisy vydat veškeré druhy povolení nebo oprávnění nutných pro implementaci opatření.




    Článek 8

    Specifické podmínky týkající se opatření

          Aniž jsou dotčena obecná ustanovení specifikovaná v příloze III, podléhá grant Společenství pro toto opatření níže uvedeným podmínkám:


    1.  Podmínky pro převzetí a statut majetku

        Komise si vyhrazuje právo revidovat částku pomoci z ISPA stanovenou v článku 3, pokud se do pěti let od data dokončení prací provozní podmínky (tarify, výnosy atd.) podstatně změní vůči původním předpokladům, učiněným při určování výše grantu a/nebo dojde k podstatné změně:



    a)  která ovlivní povahu provozu nebo jeho prováděcí podmínky nebo dá soukromému nebo státnímu subjektu nepřiměřenou výhodu; a

    b)  která bude výsledkem změny vlastnictví nebo kterékoli části financované infrastruktury nebo ukončení nebo podstatné změny provozování.



        Země, která je příjemcem, informuje Komisi o každé takové změně a snaží se o souhlas Komise k těmto změnám ex-ante.


    2.  Podmínka realizovatelnosti


        Grant Společenství pro opatření je podmíněn tím, že příslušné úřady uvolní zdroje dostatečné k zabezpečení efektivního provozu a údržby majetku.

    3.  Platba druhé splátky zálohy je podmíněna:

    (a)  písemným potvrzením, které předloží Komisi odpovědné české úřady, že během výstavby úseku 807 budou realizována následující dodatečná opatření na snížení dopadů na životní prostředí:



                 S cílem minimalizovat negativní dopady hluku na okolní faunu, zejména na tetřívka obecného, mají být vybudovány protihlukové bariéry podél celého posledního 1,5 km úseku 807 dálnice, a to včetně mostů (tj. od 98,5 kilometru až k hranici).



                 Výše uvedené protihlukové bariéry mají být konstruovány tak, aby mohly hrát také úlohu dostatečných plotů, které by zabránily rysům a jiným zvířatům křižovat dálnici a doplňovaly by oplocení, které má být vybudováno na německé části dálnice.



    (b) písemnými důkazy předloženými Komisi, že proběhla komplexní analýza a diskuze mezi českými úřady a jejich německým protějškem v otázce prozkoumání možnosti zřízení jediné struktury pro otáčení vozidel silniční údržby. Rozhodnutí v této otázce by mělo být dokladováno v tomto návrhu.




    (c)  písemným potvrzením, že byl ustaven inženýr provádějící dohled v rámci smlouvy o provedení stavebních prací.


    Článek 9

          Prováděcí ustanovení popsaná v přílohách tohoto finančního memoranda tvoří jeho nedílnou součást.



          Nedodržení podmínek a prováděcích ustanovení bude Komise posuzovat podle postupu stanoveného v příloze III.1, část VIII.



    Článek 10

          Autentické znění tohoto memoranda představuje tento dokument, podepsaný níže.



    V Praze dne 10. listopadu 2003
    V Bruselu dne 21. října 2003





    Za příjemce
    Za Společenství


    Zdeněk Hrubý v. r.
    M. Barnier v. r.

    (Národní koordinátor pomoci)
    (Komisař)


    Seznam příloh


    Příloha I

    Popis opatření

    Příloha II

    Finanční plán

    Příloha III


    Příloha III.1
    Prováděcí finanční předpisy ISPA



    Příloha III.2
    Ustanovení, která upravují oprávněné náklady na


    opatření čerpající pomoc ISPA



    Příloha III.3
    Vzor pro žádosti o platby, pro hlášení finančního a fyzického pokroku a žádost o změnu



    Příloha III.4
    Smlouva o minimálních požadavcích na finanční kontrolu u opatření čerpajících pomoc ISPA



    Příloha III.5
    Smlouva o nesrovnalostech a vracení částek neoprávněně přijatých v rámci ISPA



    Příloha III.6
    Požadavky na informování a publicitu

    PŘÍLOHA l


    Popis opatření

    (souhrn)

    kód Komise č.: 2001/CZ/16/P/PT/009


    1.
    Název opatření



          Dálnice D8 Praha -- Ústí nad Labem -- česko-německá hranice: úsek 807 Trmice-hranice



    2.
    Orgán předkládající žádost (Národní koordinátor ISPA)


    2.1.
    Název:
    Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky

    2.2.  
    Adresa:
    Staroměstské náměstí 6, 110 15 Praha 1


    E-mail:
    cestmir.sajda@mmr.cz




    3.
    Orgán zodpovědný za implementaci
    (definovaný v části II(2) přílohy III.2)



    3.1.
    Název:
    Ministerstvo dopravy a spojů České republiky

    3.2.
    Adresa:
    Nábř. Ludvíka Svobody 12, 110 15 Praha 1


    E-mail:
    slezak@mdcr.cz



    4.
    Konečný příjemce
    (v případě, že se liší od orgánu uvedeného v bodě 3)

    4.1.
    Název:
    Ředitelství silnic a dálnic České republiky


    4.2.
    Adresa:
    Na Pankráci 56, 145 05 Praha 4


    E-mail:
    Alois.Lichnovsky@rsd.cz


    5.
    Místo:


    5.1.
    Země, která je příjemcem pomoci: Česká republika


    5.2
    Region:
    Ústí nad Labem

    6.  Popis

          Opatření se skládá ze tří dílčích projektů, kdy ve všech případech jde o technicky a finančně nezávislé dílčí úseky posledního úseku dálnice Praha -- Drážďany v České republice (úsek 807). Tento úsek vede severně od města Ústí nad Labem k novému hraničnímu přechodu Krásný Les-Breitenau. Celý úsek měří 23 kilometrů a pro účely výstavby byl rozdělen na dvě části a deset dílčích úseků, včetně mezinárodního hraničního mostu a údržbového a správního centra v Petrovicích. Silnice bude vystavěna jako dvojitá dvouproudová dálnice. Zvláštním rysem úseku 807 je plánovaná výstavba dvou tunelů o celkové délce 2,5 km.






          Dálnice Praha -- Drážďany (D8 v České republice, A17 v Německu) je součástí koridoru transevropské dopravní sítě TEN IV a tvoří součást sítě TINA, stejně tak je i součástí základní dálniční sítě České republiky.



          Kombinovaná délka dálničního spojení mezi Prahou a Drážďany je 136,9 km, z toho 92 km se nachází v České republice. V rámci Německa (Sasko) probíhá výstavba a využívá podpory -- jako rozsáhlý projekt -- z ERDF do výše 277 586 miliónů eur, poskytnutých v roce 2002. V České republice je více než polovina dálničního spojení dokončena. Kromě úseku 807 je hlavním úsekem, který čeká výstavba, úsek 805, pro který bylo zajištěno financování prostřednictvím půjčky EIB (viz bod 13 níže). Výstavba úseku 807 tedy tvoří část řady investic spolufinancovaných evropskými institucemi s cílem vytvořit jediné funkční spojení.






          Celkové náklady na výstavbu úseku 807 se odhadují na 700 miliónů eur. EIB poskytla v dubnu 2003 půjčku ve výši 400 miliónů eur na krytí těchto nákladů. Tuto půjčku lze využít na spolufinancování všech dílčích úseků, včetně těch zahrnutých do opatření ISPA. Zbývající financování bude zajištěno na národní úrovni prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.

          Jde o následující tři dílčí úseky, pro které jsou podle tohoto opatření oprávněné náklady týkající se mostních a tunelových prací:




      Úsek 807/I, Část B: most nad železniční tratí v Trmicích. Jde o 1 143 metrů dlouhý most s dvojitou konstrukcí.


      Úsek 807/II, Část E: most Kninice. Nachází se na začátku úseku 807/II a tvoří jej 1 745 metrů dálnice.



      Úsek 807/II, Část F: tunel Libouchec. Jde o 1 435 metrů dálnice, jejímž hlavním bodem je pažený dvojitě vrtaný tunel o délce 535 metrů (levý vrt) a 454 metrů (pravý vrt) a přidružené větrací, osvětlovací a komunikační zajištění.



          Kromě toho jsou pro toto opatření oprávněné náklady na dohlížecího inženýra pro tyto tři dílčí úseky.

    7.  Cíle

          Hlavním cílem opatření je přispět k dokončení celé dálnice Praha -- Drážďany na základě mezinárodní dohody mezi Českou republikou a Německem, a tedy i k dokončení významné části koridoru TEN IV.




          Účelem prací je zejména nahradit, pokud jde o střednědobý a dlouhodobý provoz, silniční spojení mezi Českou republikou a Saskem, včetně silnic druhé a třetí třídy, které vedou k současným hraničním přechodům Cínovec, Hřensko a Petrovice, a které mají nedostatečnou kapacitu.



          Výstavba úseku 807 (spolu s úsekem 805 uvedeným v bodě 6 výše) ulehčí stávající jednoproudové silnici I/8 mezi Lovosicemi a hraničním přechodem Cínovec a místním obcím, přes které bude procházet. Kromě toho odlehčí obcím a městským oblastem na březích Labe, zejména Lovosicím, Ústí nad Labem a Děčínu, přes které v současné době procházejí velké objemy lehčího provozu k a od hranice v Hřensku po místní silnici.






          Kromě zdržení na hraničních přechodech se dopravní zácpy v současné době objevují čas od času v zúženém profilu na silnici I/30 v Lovosicích a Ústí nad Labem a na silnici I/8 severně od Lovosic. Zdržení jsou také způsobena v Ústí nad Labem občasnými záplavami (zejména v srpnu 2002) a omezeními ve výšce projíždějících vozidel.


          Dopravní zácpa se také objevuje na silnici I/8 mezi Dubí a Cínovcem. Kromě toho mají extrémní zimní podmínky a s nimi spojené nehody občas za následek krátkodobé uzavření trasy na německé straně hranice.



          Tato zdržení se podstatně sníží výstavbou chybějících úseků D8 a A17 s následným zkrácením cestovních časů, snížením nehodovosti, zlepšením životního prostředí a zdraví a značným snížením potřeby investovat do oprav a nutnosti zlepšovat stávající silniční síť.




          Kromě zvýšení kapacity pro silniční dopravu mezi Českou republikou a Saskem dokončení celé dálniční trasy mezi Prahou a Drážďany výrazně zkrátí cestovní časy mezi těmito dvěma městy. V případě osobní dopravy se předpokládá zkrácení o přibližně jednu hodinu.



          Dokončení dálnice D8 by mělo stimulovat průmyslový rozvoj a turistický ruch v této části České republiky, která je oblastí s vysokou nezaměstnaností, zejména v kontextu s rozšířením.



    8.  Harmonogram prací


    Kategorie pracíZahájeníDokončeníPlánování a technické řešení01/9307/02Nákup pozemků01/0112/02


    Zadávací dokumentace05/0207/02Nabídkové řízení07/0312/03Výstavba01/0412/06

    9. Hospodářská a sociální analýza nákladů a výnosů

          EIB připravila pro projekt ekonomickou analýzu na základě údajů dodaných českými a německými úřady.



          Vnější míra výnosnosti (ERR) projektuje 8 %. Citlivostní analýza, kdy náklady jsou zvýšeny o 6 % a úrovně přepravy sníženy o 20 % poskytuje ERR ve výši 6 %.

          Analýza byla provedena při zohlednění výstavby probíhající v Německu, stejně jako výstavby úseku 807, aby bylo možno kvantifikovat přínosy přeměny toho, co je dnes národní dálnicí z Prahy do Ústí nad Labem na mezinárodní spojení.




    10.  Hlavní prvky finanční analýzy


          Silnice je dálnicí bez mýta a projekt tedy negeneruje žádné přímé výnosy. Finanční analýza kvantifikující výši těchto výnosů tedy neproběhla.



    11.  Analýza vlivu na životní prostředí


          Opatření je klasifikováno jako projekt Přílohy I v souladu se Směrnicí EIA 85/337/EHS, ve znění Směrnice 97/11/ES. Studie dopadu na životní prostředí byla provedena v roce 1996 pro úsek 807 dálnice jako celku. Před přijetím konečného řešení bylo zkoumáno sedm různých variant a byla provedena studie přeshraničního dopadu, a to společně s německými úřady.



          Ministerstvo životního prostředí vydalo prohlášení, že výše uvedené studie byly provedeny způsobem podobným, jako jsou postupy stanovené ve Směrnici EIA. Zejména proběhly veřejné konzultace a v listopadu 1996 vydalo Ministerstvo životního prostředí stanovisko o dopadech na životní prostředí (EIA), které zahrnovalo řadu podmínek, včetně opatření na zmírnění dopadu na životní prostředí pro etapy přípravy a realizace.





          Trasa dálnice je výsledkem dlouhého procesu vývoje. Od původní trasy vybrané před rokem 1985 se upustilo z důvodů dopadu na životní prostředí. Výsledkem je to, že se nová trasa vyhýbá chráněnému území Labských pískovců a dopady na životní prostředí jsou zmírněny výstavbou dvou tunelů.




          Projekt prochází poblíž Přírodní rezervace Špičák a bylo navrženo takové vytyčení trasy, aby se této lokalitě vyhnulo. Vytyčení prochází přírodním parkem Krušné hory, který je oblastí bez specifické ochrany a jehož
    klasifikace se týká estetických hodnot. V návrhu se předpokládá příslušné zmírnění dopadů, zejména ve formě zvýšeného tunelování.


          Vzhledem k možnému dopadu na místa, která mohou být vyhlášena Českou republikou za Oblasti zvláštní ochrany jako součást sítě NATURA 2000, byla do návrhu úseku 807 jako celku zahrnuta další zmírňovací opatření, po diskusích mezi příslušnými službami Komise a navrhovateli projektu.




          Tato opatření jsou zaměřena zejména na zajištění přiměřené ochrany tetřívka obecného a rysa ostrovida. Specifické podmínky tohoto opatření ISPA podle článku 8.3 tohoto Finančního memoranda jsou ve shodě se zmírňujícími opatřeními, která mají být přijata pro část dálnice v Německu financované z ERDF.





    12.  Náklady a příspěvek (v EURO)


    Celkové náklady
    Příspěvek soukromého sektoru
    Neoprávněné výdaje
    Celkové oprávněné náklady
    Grant ISPA
    Procento grantu
    133 091 95009 538 950123 553 00061 776 50050 %

    Rozdělení oprávněných nákladů:

    Výstavba Části IB
    43 443 000

    Výstavba Části IIE
    38 638 000

    Výstavba Části IIF
    40 272 000

    Stavební dohled
      1 200 000


          Výše uvedená nákladová kalkulace zahrnuje růst cen ve výši 3 % a je založena na směnném kurzu ve výši 1 euro = 30 Kč.


          Neoprávněné náklady zahrnují již dříve vynaložené náklady (např. náklady na plánování) a neoprávněné položky (např. nákup pozemků a daně).



    13.  Účast mezinárodních finančních institucí

          Projekt byl společně posuzován Komisí a EIB. Výsledky analýzy poměru vynaložených prostředků k celkovému zisku naznačené výše vycházejí ze studie provedené EIB pro účely poskytnutí půjčky pro projekt.



          EIB poskytla půjčku 400 miliónů eur na výstavbu úseku 807 jako celku. Tato půjčka je podmíněna respektováním stejných specifických podmínek, jako jsou podmínky uvedené v článku 8.3 (a) a (b) tohoto Finančního memoranda.

          EIB kromě toho již dříve poskytla půjčky pro výstavbu předchozích úseků dálnice v České republice a financuje také výstavbu úseku 805, který je dalším úsekem, který ještě zbývá postavit.




    14.  Specifické podmínky pro opatření

          viz článek 8 Finančního memoranda



    15.  Plán veřejných zakázek

          Práce budou realizovány podle plánu veřejných zakázek, který tvoří přílohu I.a.


    PŘÍLOHA I.a


    Předběžný plán veřejných zakázek


    Nabídkové řízení č. Popis nabízených prací a služebDruh smlouvy
    (Dodávky, stavební práce,
    služby)Předběžný termín zahájení nabídkového řízení (měsíc/rok)Výše náhrady faktur týkajících se specifické smlouvy1Stavební dohledSlužbyčervenec 200350 %2Most Trmice
    (807/I/B)Stavební prácečervenec 200350 %3Most Kninice
    (807/II/E)Stavební prácečervenec 200350 %4 Tunel Libouchec
    (807/II/F)Stavební prácečervenec 200350 %






















          Specifické podmínky pro udělení smluv budou zveřejněny v Úředním věstníku Evropských společenství a/ /nebo na Internetu.


          Plánuje se, že všechny tři smlouvy o provedení prací budou realizovány současně, protože odpovídají samostatným dílčím úsekům projektu. Pořadí zahájení smluv se může lišit v důsledku postupu jednotlivých nabídkových řízení. Podpis některé ze tří smluv o provedení prací je tedy dostatečnou podmínkou pro uvolnění druhé splátky zálohy v souladu s článkem 4 Finančního memoranda.

    ––––––––––––––––––––
    *)
    Rámcová dohoda mezi vládou České republiky a Evropskou komisí o účasti České republiky na programu pomoci Evropského společenství ze dne 12. července 1996 byla vyhlášena pod č. 207/1997 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 15.02.2023Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 15.2.2023
    • 17.02.2023Velká implementační novela zákona o svobodném přístupu k informacím (online - živé vysílání) - 17.2.2023
    • 24.02.2023NIS2: Nová regulace kybernetické bezpečnosti v EU (online - živé vysílání) - 24.2.2023
    • 24.03.2023Aktuální judikatura k procesnímu právu (online - živé vysílání) - 24.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    • Spolupráce s dodavateli, aneb jak se vyhnout zastřenému zprostředkování zaměstnání
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Kdy a komu nelze dát výpověď z pracovního poměru
    • Nové sazby cestovních náhrad pro rok 2023
    • Nový, bezcitný a nejchytřejší konkurent na trhu. Měli by mít advokáti strach?
    • Možné důvody vyloučení člena statutárního orgánu ve světle rozhodnutí Nejvyššího soudu ze dne 30. 3. 2022, sp. zn. 27 Cdo 1831/2021
    • Kreativní byrokracie a dělba moci ve státě
    • Likvidace obchodní společnosti
    • Nová sleva na pojistném na sociální zabezpečení
    • TOP 10 judikátů z pracovního práva za rok 2022
    • Kdy a komu nelze dát výpověď z pracovního poměru
    • Nový, bezcitný a nejchytřejší konkurent na trhu. Měli by mít advokáti strach?
    • Žaloba na neplatnost převodu věci podaná potenciálním dědicem zcizitele
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu energetického zákona
    • Příplatek mimo základní kapitál – váže se k podílu, nebo osobě? A jak je to s převodem?
    • Nová sleva na pojistném na sociální zabezpečení
    • Nové sazby cestovních náhrad pro rok 2023
    • Ke spornosti výkladu ustanovení § 62 zákona o obchodních korporacích a dopadu povinností členů volených orgánů obchodní korporace na prokuristu
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Platné sjednání smluvní pokuty pohledem judikatury Nejvyššího soudu
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví
    • Přímá odpovědnost jednatele (společníka) SRO za škodu způsobenou třetí osobě
    • K článku Manželství pro všechny z katolického pohledu
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Kdy a komu nelze dát výpověď z pracovního poměru
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Majetková podstata

    Je-li kupní smlouva, kterou pozdější insolvenční dlužník nabyl nemovitost do svého vlastnictví, neplatná či zrušená, nemá na vypořádání účastníků takové smlouvy podle zásad o...

    Likvidace obchodní společnosti

    Úprava § 198 odst. 1 a 3 z. o. k. je v případech zrušení společnosti s ručením omezeným pro absenci statutárního orgánu úpravou zvláštní jak ve vztahu k úpravě § 172 odst. 1...

    Jednání za právnickou osobu

    Za právnickou osobu v občanském soudním řízení jedná především – jak vyplývá z ustanovení § 21 odst. 1 písm. a) o. s. ř. – člen statutárního orgánu. Tvoří-li statutární...

    Insolvence a plná moc (exkluzivně pro předplatitele)

    Opravňuje-li procesní plná moc udělená přihlášeným věřitelem advokáta k zastupování věřitele v rámci všech úkonů, k nimž je věřitel oprávněn a povinen v rámci...

    Předsmluvní odpovědnost

    Úprava tzv. předsmluvní odpovědnosti stojí na obecné povinnosti jednat poctivě (§ 6 o. z.), a to i při jednání o uzavření smlouvy. Možnost vzniku povinnosti k náhradě škody mezi...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.