epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    SDĚLENÍ Ministerstva zahraničních věcí

    Sbírka:  97/2004 | Částka:  45/2004
    24.8.2004

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    97

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí


          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 18. prosince 2003 v Bruselu a dne 16. února 2004 v Praze bylo podepsáno Finanční memorandum -- Smlouva mezi Evropskou komisí a Českou republikou o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA) pro níže uvedené opatření: Rekonstrukce kanalizace ve Zďáru nad Sázavou, region Vysočina, Česká republika.

          Finanční memorandum vstoupilo v platnost na základě článku 5 Dodatku C Rámcové dohody mezi vládou České republiky a Evropskou komisí o účasti České republiky na programu pomoci Evropského společenství*) dne 16. února 2004.

          Nedílnou součástí Finančního memoranda je Příloha I -- Popis opatření, Příloha II -- Finanční plán a Příloha III. Do textu Přílohy II a Přílohy III lze nahlédnout na Ministerstvu financí.

          Anglické znění Finančního memoranda a Přílohy I a jejich překlad do českého jazyka se vyhlašují současně.


    PŘEKLAD
    Opatření ISPA č.: 2002/CZ/16/P/PE/014














    FINANČNÍ MEMORANDUM


    Smlouva mezi Evropskou komisí a Českou republikou


    o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA)

    pro níže uvedené opatření


    Rekonstrukce kanalizace ve Žďáru nad Sázavou,


    region Vysočina, Česká republika


    FINANČNÍ MEMORANDUM



          Evropská Komise, dále jen ,,Komise", jednající jménem Evropského společenství, dále jen ,,Společenství", zastoupená komisařem pro regionální politiku, p. Michelem Barnierem, jménem Komise


          na jedné straně a

          vláda České republiky, dále jen ,,příjemce"


          na straně druhé,


          SE DOHODLY TAKTO:




    Článek 1

          Opatření uvedené v článku 2 níže se implementuje a financuje z rozpočtových prostředků Společenství v souladu s ustanoveními uvedenými v tomto memorandu. Opatření uvedené v článku 2 níže se implementuje v souladu se Všeobecnými podmínkami, které jsou přílohou rámcové dohody podepsané mezi Komisí a příjemcem, a jsou doplněny podmínkami tohoto memoranda a ustanoveními, které jsou jeho přílohou.






    Článek 2

    Popis opatření

          Nástroj předvstupních strukturálních politik (ISPA) formou grantu přispívá na financování níže uvedeného opatření dle popisu v příloze I:

    Číslo opatření:
    2002/CZ/16/P/PE/014


    Název:
    Žďár nad Sázavou



    Doba trvání:
    Datum zahájení: datum podpisu finančního memoranda Evropskou komisí






    Datum ukončení: 31. prosinec 2007


    Místo:
    Město Žďár nad Sázavou, region Vysočina v rámci NUTS III (část NUTS II region Jihovýchod)

    Skupina:
    Opatření zahrnuje jediný projekt, který je součástí povodí řeky Sázavy

    Článek 3

    Závazek


          1.  Nejvyšší veřejné nebo ekvivalentní výdaje, které lze uvažovat pro účely výpočtu pomoci, činí 7.986.400 EUR.



          2.  Podíl pomoci Společenství poskytované pro opatření je stanoven na 70 % celkových oprávněných veřejných nebo ekvivalentních výdajů, jak je stanoveno ve finančním plánu v příloze II.



          3.  Nejvyšší částka pomoci ISPA je stanovena ve výši 5.590.480 EUR.



          4.  Částka 4.472.384 EUR je poskytována z rozpočtu roku 2003 podle rozpočtového předpisu B7-020. Závazky pro následné splátky budou odvozeny od původního nebo revidovaného finančního plánu pro dané opatření, podle stavu implementace opatření a rozpočtových možností.





    Článek 4

    Platby


          1.  Pomoc Společenství kryje platby na opatření, pro které příjemce uzavřel právně závazné smluvní závazky a pro které byly specificky přiděleny nutné finanční prostředky. Tyto platby se musí týkat prací popsaných v příloze I.



          2.  Platby provedené před datem podpisu tohoto finančního memoranda nesplňují podmínky pro poskytnutí pomoci z ISPA.



          3.  Opatření uvedené v příloze I a platby prováděné orgánem odpovědným za implementaci opatření budou ukončeny nejpozději 31. prosince 2007.



          4.  Zpráva vyžadovaná pro vyplacení doplatku bude předložena nejpozději 6 měsíců po tomto datu.


          5.  Záloha je stanovena ve výši 1.118.096 EUR a bude převedena takto:



    --  částka 559.048 EUR bude vyplacena, jakmile příjemce podepíše toto memorandum;



    --  doplatek bude vyplacen po podepsání smlouvy uvedené v plánu veřejných zakázek podle přílohy I.a jako smlouva na stavební práce a poté, co příjemce předloží Komisi důkaz o splnění podmínek čl. 8 odst. 3 níže.

    Článek 5

    Dodržování právního řádu a politik Společenství


          Opatření se implementuje v souladu s poslušnými ustanoveními Evropských dohod a přispívá k plnění politik Společenství, zejména těch, které se týkají ochrany a zlepšení životního prostředí.




    Článek 6

    Duševní vlastnictví


          Příjemce a orgán zodpovědný za implementaci dle přílohy I, bod 3, zajistí, aby byla z jejich strany získána veškerá nutná práva duševního vlastnictví ke studiím, výkresům, plánům, propagačním a jiným materiálům, vyrobeným v souvislosti s plánováním, implementací, monitorováním a hodnocením projektu. Zaručí, že Komise nebo kterýkoli orgán nebo osoba, které Komise deleguje, budou mít k těmto materiálům přístup a budou mít právo je využívat. Komise bude tyto materiály využívat pouze pro své vlastní účely.





    Článek 7

    Povolení a oprávnění

          Příslušné orgány příjemce musí včas a v souladu s vnitrostátními právními předpisy vydat veškeré druhy povolení nebo oprávnění nutných pro implementaci opatření.





    Článek 8

    Specifické podmínky týkající se opatření

          Aniž jsou dotčena obecná ustanovení specifikovaná v příloze III, podléhá grant Společenství pro toto opatření níže uvedeným podmínkám:


    1.  Podmínky pro převzetí a statut majetku


        Komise si vyhrazuje právo revidovat částku pomoci z ISPA stanovenou v článku 3, pokud se do pěti let od data dokončení prací provozní podmínky (tarify, výnosy atd.) podstatně změní vůči původním předpokladům, učiněným při určování výše grantu a/nebo dojde k podstatné změně:



    a)  která ovlivní povahu provozu nebo jeho prováděcí podmínky nebo dá soukromému nebo státnímu subjektu nepřiměřenou výhodu; a

    b)  která bude výsledkem změny vlastnictví nebo kterékoli části financované infrastruktury nebo ukončení nebo podstatné změny provozování.

        Země, která je příjemcem, informuje Komisi o každé takové změně a snaží se o souhlas Komise k těmto změnám ex-ante.


    2.  Podmínka realizovatelnosti

        Grant Společenství pro opatření je podmíněn tím, že příslušné úřady uvolní zdroje dostatečné k zabezpečení efektivního provozu a údržby majetku.





    3.  Druhá splátka zálohy je podmíněna:


        Kromě podmínky stanovené v čl. 4 odst. 4 je druhá splátka zálohy podmíněna předložením důkazu o tom, že byl zajištěn nezávislý dohled.



    4.  Konečná platba je podmíněna:


        Informací v závěrečné zprávě, že je zpracován plán (Master Plan) pro provedení všech investic v rámci povodí řeky Sázavy, které jsou nezbytné pro implementaci Směrnice 91/271 o čištění městských odpadních vod do roku 2010.



    Článek 9

          Prováděcí ustanovení popsaná v přílohách tohoto finančního memoranda tvoří jeho nedílnou součást.



          Nedodržení podmínek a prováděcích ustanovení bude Komise posuzovat podle postupu stanoveného v příloze III.1, část VIII.



    Článek 10

          Autentické znění tohoto memoranda představuje tento dokument, podepsaný níže.




    V Praze dne 16. února 2004
    V Bruselu dne 18. prosince 2003







    Za příjemce
    Za Společenství


    Zdeněk Hrubý v. r.
    Graham Meadows v. r.


    Národní koordinátor pomoci
    Úřadující generální ředitel

    Seznam příloh

    Příloha I
    Popis opatření

    Příloha II
    Finanční plán

    Příloha III




    Příloha III.1
    Prováděcí finanční předpisy ISPA



    Příloha III.2
    Ustanovení, která upravují oprávněné náklady na opatření čerpající pomoc ISPA



    Příloha III.3
    Vzor pro žádosti o platby, pro hlášení finančního a fyzického pokroku a žádost o změnu


    Příloha III.4
    Řídící a kontrolní systémy pro pomoc poskytovanou z ISPA a postup provádění finančních oprav



    Příloha III.5
    Smlouva o nesrovnalostech a vracení částek neoprávněně přijatých v rámci ISPA


    Příloha III.6
    Požadavky na informování a publicitu

    PŘÍLOHA l

    Popis opatření



    kód Komise č.: 2002/CZ/16/P/PE/014

    Název opatření

          Rekonstrukce kanalizace ve Žďáru nad Sázavou

    Orgán předkládající žádost (Národní koordinátor ISPA)

    2.1.
    Název:
    Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky


    2.2.
    Adresa:
    Staroměstské náměstí 6, 110 15 Praha 1


    E-mail:
    Radka.Bucilova@mmr.cz



    1.
    Orgán zodpovědný za implementaci (definovaný v části II(2) přílohy III.2)



    3.1.
    Název:
    Státní fond životního prostředí České republiky


    3.2.
    Adresa:
    Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11


    E-mail:
    jpospisilova@sfzp.cz



    2.
    Konečný příjemce
    (v případě, že se liší od orgánu uvedeného v bodě 3)



    4.1.
    Název:
    Svaz vodovodů a kanalizací Žďársko


    4.2.
    Adresa:
    Vodárenská ulice 2, 591 01 Žďár nad Sázavou


    E-mail:
    svk.zr@quick.cz



    3.  
    Místo



    5.1.
    Země, která je příjemcem pomoci: Česká republika


    5.2.
    Region:
    Vysočina NUTS III (část regionu NUTS II -- Jihovýchod)


    4. Popis

          Projekt je situován do Žďáru nad Sázavou, což je město s přibližně 23 000 obyvateli ve správním regionu Vysočina ve střední části České republiky. Tento region tvoří součást regionu NUTS II Jihovýchod.

          Město je součástí oblasti povodí řeky Sázavy. Povodí této řeky má rozlohu 4 350 čtverečních metrů. Pramení v Českomoravské vysočině a vlévá se do Vltavy jižně od Prahy. Je tedy součástí širšího povodí Labe uvnitř České republiky. Město se nachází v chráněné krajinné oblasti ,,Žďárské vrchy" a v chráněné oblasti přirozené akumulace vod.





          Město má mechanicko-biologickou čistírnu odpadních vod. Původní zařízení bylo vystavěno během let 1961 až 1964. Nedávno prošlo zařízení rekonstrukcí. Po této rekonstrukci, která proběhla v letech 1996 až 1999, se zvýšila hydraulická kapacita a provoz je vybaven zařízením pro nitrifikaci a denitrifikaci a pro odstraňování fosforu. Renovovaný provoz tedy splňuje požadavky Směrnice 91/271/EHS o čištění městských odpadních vod pro kanalizační infrastrukturu umístěnou v citlivé oblasti (celá Česká republika je ve smyslu této směrnice definovaná jako citlivá oblast).







          Průmyslové odpadní vody představují 15 % z celkové produkce odpadních vod a z 9 % se podílejí na zátěži BSK (biochemická spotřeba kyslíku). Hlavní průmysloví původci odpadních vod svůj odpad předčišťují a české úřady daly k dispozici seznam sledovaných odvětví spolu s typem používaného předčištění.



          Toto opatření ISPA se vztahuje výlučně ke zlepšením v městském kanalizačním systému napojeném na čistírnu vod, které jsou nutné pro splnění požadavků Směrnice 91/271/EHS. Kanalizace je z velké části kombinovaným systémem, kdy zde tedy neexistuje plně oddělený systém sběru přívalové dešťové vody.



          Celková délka kanalizačního systému je 70 885 metrů. Jednotlivé kanalizační sběrače jsou různého stáří, vyrobené z rozdílných materiálů. V mnoha případech jsou ve špatném technickém stavu a svojí kapacitou nedostačují. V letech 1997 až 2001 bylo renovováno 2 159 metrů a v roce 2001 byl proveden kamerový průzkum dalších 21 109 metrů. Práce, jichž se toto opatření týká, byly identifikovány právě v průběhu tohoto průzkumu.





          Práce jsou rozděleny na dvě hlavní části:

    Rekonstrukce sběrného kanalizačního řadu A


          Jde o hlavní kanalizační sběrač v celkové délce 4 575 m, vedoucí ze severního okraje města do jeho západní části, kde se napojuje na čistírnu.


          Plánuje se rekonstrukce v délce 1 835 m. Tyto nově vyprojektované části budou vybudovány pomocí železobetonových trubek s vnitřním ochranným vyložením nebo kameninových trubek v betonu nebo zalitých do směsi cementu s létavým popílkem. Půjde také o úpravu vnitřního povrchu v úsecích o délce dalších 858 metrů. Stav zbývajících úseků je uspokojivý. Budou též probíhat práce na existujících dešťových výpustích, kde jde o vyrovnání přepadové hrany výpusti a opravy vnitřního povrchu. Dvě z výpustí budou rekonstruovány a zbý-
    vající tři budou opuštěny. Kromě toho projekt dále zahrnuje výstavbu čtyř dešťových retenčních nádrží napojených na dešťové výpusti. Tyto nádrže budou postaveny jako podzemní železobetonové nádrže.


          Navrhované investice byly původně projektovány před těžkými záplavami, které postihly Českou republiku v srpnu 2002. Poté byl směrný územní plán kanalizace pro město přepracován. Projektová studie pro sběrný kanalizační řad A byla pozměněna během roku 2003 tak, aby zohlednila vyšší intenzitu dešťových srážek.





    Sídliště Žďár nad Sázavou III

          Sídliště se nachází v západní části města. Odvodněná oblast o rozloze 33 ha je rozdělena do tří sběrných oblastí, ze kterých kanalizační sběrače odvádí odpadní vody do sběrného kanalizačního řadu A.



          Rekonstrukce se týká většiny kanalizačních sběračů v rámci sídliště o celkové délce 8 222 metrů. Kanalizační sběrače s DN 200 -- 600 budou budovány pomocí kameninových trubek a opatřeny společnými konstrukcemi, jako jsou revizní otvory. Opatření také zahrnuje výměnu veřejných částí domovních odpadů (5 487 metrů) a odpadů struh (1 491 metrů). Tyto odpady s DN 150 a 200 mají být vyrobeny z PVC. Výstavba bude zahrnovat také obnovu postižených podzemních obslužných přípojek.




          Z tohoto opatření nevyplývá žádné zvýšení počtu napojení.


    Cíle

          Souhrnným cílem opatření je zlepšit funkční stav kanalizačního systému ve Žďáru nad Sázavou a zajistit neškodné odvádění odpadních vod na čistírnu v souladu s požadavky Směrnice 91/271/EHS.




          V kontextu přístupových jednání bylo České republice poskytnuto přechodné období do roku 2010 pro implementaci výše uvedené směrnice. Na konci roku 2002 předložila česká vláda seznam investic nutných pro splnění tohoto cíle. Zlepšení čistírny vod v této lokalitě je uvedeno na seznamu jako jedna z municipalit, kde směrnice již byla implementována do konce roku 2002, s výjimkou doplňkových investic do kanalizačního systému. Toto opatření si klade za cíl tuto mezeru zaplnit.






          Opatření bude doplněno investicemi v dalších 18 aglomeracích v rámci dílčího povodí Sázavy před rokem 2010.



          Kromě této investice provádí navrhovatel projektu (Svaz vodovodů a kanalizací Zďársko) mnoho dalších investic v rámci regionu Vysočina. Tyto další investice jsou součástí povodí řeky Dyje, která ústí do řeky Moravy. Dva z těchto programů, a to v Bystřici a Novém Městě, jsou součástí opatření ISPA ,,Ochrana vod povodí řeky Dyje", které Komise schválila v roce 2002.




          Mezi specifické cíle patří:

      snížení znečištění povrchových a podzemních vod způsobeného průsakem odpadních vod z kanalizace a snížení infiltrace do systému;




      zvýšení kapacity sběrného kanalizačního řadu A a zlepšení technického stavu jeho úseků, což umožní bezproblémové napojení hlavních kanalizačních sběračů, které odvádějí odpadní vodu z ostatních částí města.



          Předpokládaným výsledkem tohoto opatření je následující pozitivní vývoj bilance znečištění recipientu:




    BILANCE ZNEČIŠTĚNÍ (t/rok)


    SymbolStav před implementací opatřeníStav po implementaci opatřeníCelkový poklesSS90,29,780,5BSK5108,112,196,0CHSKcr225,717,9207,8N-NH4+23,55,118,4Ptot5,20,64,6


    5. Harmonogram prací


    Druh práceZahájeníUkončeníPlánování a projektování1. 2. 200228. 2. 2003Získání pozemkůNevyžaduje seNevyžaduje seZadávací dokumentace1. 8. 200331. 1. 2004Výstavba1. 11. 200431. 10. 2006

    6. Hospodářská a sociální analýza nákladů a výnosů

          Byly identifikovány následující hospodářské a sociální přínosy:


      významné zabránění poškození životního prostředí způsobeného znečištěním v rezervaci ,,Žďárské vrchy" a pramenné oblasti chráněné oblasti ,,přirozené akumulace vod";

      snížený ,,vývoz" znečištění do okolních oblastí;


      zlepšené zdraví, tj. snížení zdravotních rizik pro obyvatelstvo;


      zvýšená přitažlivost oblasti pro rekreaci a turistický ruch, stejně jako pro investory;



      pozitivní vliv na ekonomiku oblasti během výstavby.



    7.  Hlavní prvky finanční analýzy

          Vnitřní míra výnosnosti (IRR) stanovená pro projekt bez jakéhokoliv grantu je -10,1 %.


          Byla provedena analýza citlivosti u IRR pro různé výše grantu. Výše grantu 70 % poskytuje IRR 4,9 %, což se považuje za neutrální, pokud jde o převládající oficiální diskontní sazby v České republice.



          Současná čistá hodnota (NPV) je mírně pod 0 (-0,019 miliónu eur) při diskontní sazbě 5 %.

          Sazby vodného a stočného představují v současné době 1,5 % z celkového příjmu průměrné domácnosti. Před ukončením implementace tohoto opatření se toto číslo zvýší na 1,9 %, protože se do roku 2010 očekává zvýšení plateb přibližně o 5 % v reálných hodnotách. Odpovídající čísla pro nejchudší domácnosti jsou 3,7 % a 4,6 %.


          Finanční analýza vychází z předpokládané spotřeby 78 litrů na osobu a den.




    8.  Analýza vlivu na životní prostředí

          Toto opatření nevyžaduje provedení EIA, protože zahrnuje výlučně rekonstrukci již existující kanalizační sítě.

          Příslušné národní úřady potvrdily, že projekt nebude mít žádné nepříznivé účinky na chráněná území.



    9.  Náklady a příspěvek (v EUR)


    Celkové náklady
    Příspěvek soukromého sektoru
    Neoprávněné výdaje
    Celkové oprávněné náklady
    Grant ISPA
    Procento grantu
    8.135.734
    0
    149.334
    7.986.400
    5.590.480
    70



    Členění oprávněných nákladů


    Směrné členění je následující: Sběrný kanalizační řad A:
    Příprava staveniště
    127.601

    Hlavní práce
    3.987.518


    Dohled
    199.376


    Nepředvídané výdaje
    288.058


    MEZISOUČET
    4.602.553


    Sídliště III


    Příprava staveniště
    93.813


    Hlavní práce
    2.931.667


    Dohled
    146.583


    Nepředvídané výdaje
    211.784


    MEZISOUČET
    3.383.847


    SOUČET
    7.986.400



    Výše pomoci


          Výše pomoci vychází z finanční analýzy projektu (viz část 9 výše) a zohledňuje tedy, že jde o projekt generující výnosy.


          Pro projekt není k dispozici žádné grantové financování dostupné z národních zdrojů. Zbývající 30 % financování bude pocházet z rozpočtu města a od konečného příjemce (částečně vlastní zdroje, částečně půjčka).




    10.  Účast mezinárodních finančních institucí

          Na projektu se nepodílí žádná mezinárodní finanční instituce.



    11.  Specifické podmínky pro opatření

          Viz článek 8 Finančního memoranda



    12.  Plán veřejných zakázek

          Práce budou realizovány podle plánu veřejných zakázek, který tvoří přílohu I.a.


    PŘÍLOHA I.a

    Předběžný plán veřejných zakázek


    Nabídkové řízení č. Popis nabízených prací a služebDruh smlouvy
    (Dodávky, stavební práce,
    služby)Předběžný termín zahájení nabídkového řízení (měsíc/rok)Výše náhrady faktur týkajících se specifické smlouvy1.Dohled -- pracovní smlouva (podle PRAG a FIDIC)03/20042.Smlouva na stavební práce (podle PRAG a FIDIC)03/2004Specifické podmínky pro udělení smluv budou zveřejněny v Úředním věstníku Evropských společenství a/nebo na Internetu.


    ––––––––––––––––––––
    *)
    Rámcová dohoda mezi vládou České republiky a Evropskou komisí o účasti České republiky na programu pomoci Evropského společenství ze dne 12. července 1996 byla vyhlášena pod č. 207/1997 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Příspěvek na péči
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Obchodní vedení společnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.