epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    SDĚLENÍ Ministerstva zahraničních věcí

    Sbírka:  99/2004 | Částka:  45/2004
    24.8.2004

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    99

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí






          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 16. prosince 2003 v Bruselu a dne 16. února 2004 v Praze bylo podepsáno Finanční memorandum -- Smlouva mezi Evropskou komisí a Českou republikou o poskytnutí pomoci formou nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA) pro níže uvedené opatření: Rekonstrukce kanalizace ve Znojmě, Jihomoravský region, Česká republika.

          Finanční memorandum vstoupilo v platnost na základě článku 5 Dodatku C Rámcové dohody mezi vládou České republiky a Evropskou komisí o účasti České republiky na programu pomoci Evropského společenství*) dne 16. února 2004.

          Nedílnou součástí Finančního memoranda je Příloha I -- Popis opatření, Příloha II -- Finanční plán a Přílo- ha III. Do textu Přílohy II a Přílohy III lze nahlédnout na Ministerstvu financí.

          Anglické znění Finančního memoranda a Přílohy I a jejich překlad do českého jazyka se vyhlašují současně.

    PŘEKLAD
    Opatření ISPA č.: 2002/CZ/16/P/PE/017
















    FINANČNÍ MEMORANDUM

    Smlouva mezi Evropskou komisí
    a Českou republikou


    o poskytnutí pomoci formou
    nástroje předvstupních strukturálních politik (ISPA)
    pro níže uvedené opatření


    Rekonstrukce kanalizace ve Znojmě, Jihomoravský region, Česká republika

    FINANČNÍ MEMORANDUM



          Evropská Komise, dále jen ,,Komise", jednající jménem Evropského společenství, dále jen ,,Společenství", zastoupená komisařem pro regionální politiku, p. Michelem Barnierem, jménem Komise


          na jedné straně a


          vláda České republiky, dále jen ,,příjemce"


          na straně druhé,


          SE DOHODLY TAKTO:



    Článek 1

          Opatření uvedené v článku 2 níže se implementuje a financuje z rozpočtových prostředků Společenství v souladu s ustanoveními uvedenými v tomto memorandu. Opatření uvedené v článku 2 níže se implementuje v souladu se Všeobecnými podmínkami, které jsou přílohou rámcové dohody podepsané mezi Komisí a příjemcem, a jsou doplněny podmínkami tohoto memoranda a ustanoveními, které jsou jeho přílohou.






    Článek 2

    Popis opatření

          Nástroj předvstupních strukturálních politik (ISPA) formou grantu přispívá na financování níže uvedeného opatření dle popisu v příloze I:




    Číslo opatření:
    2003/CZ/16/P/PE/017


    Název:
    Rekonstrukce kanalizace ve Znojmě


    Doba trvání:
    Datum zahájení: datum podpisu finančního memoranda

    Evropskou komisí


    Datum ukončení: 31. prosinec 2007

    Místo:
    Město Znojmo, Jihomoravský region v rámci NUTS III

    (součást NUTS II -- region Jihovýchod)


    Skupina:
    Opatření zahrnuje jediný projekt kanalizace, která je součástí povodí řeky Dyje

    Článek 3

    Závazek


          1.  Nejvyšší veřejné nebo ekvivalentní výdaje, které lze uvažovat pro účely výpočtu pomoci, činí 23 247 800 EUR.


          2.  Podíl pomoci Společenství poskytované pro opatření je stanoven na 70 % celkových oprávněných veřejných nebo ekvivalentních výdajů, jak je stanoveno ve finančním plánu v příloze II.


          3.  Nejvyšší částka pomoci ISPA je stanovena ve výši 16 273 460 EUR.



          4.  Částka 13 018 768 EUR je poskytována z rozpočtu roku 2003 podle rozpočtového předpisu B7-020. Závazky pro následné splátky budou odvozeny od původního nebo revidovaného finančního plánu pro dané opatření, podle stavu implementace opatření a rozpočtových možností.




    Článek 4

    Platby


          1.  Pomoc Společenství kryje platby na opatření, pro které příjemce uzavřel právně závazné smluvní závazky a pro které byly specificky přiděleny nutné finanční prostředky. Tyto platby se musí týkat prací popsaných v příloze I.



          2.  Platby provedené před datem podpisu tohoto finančního memoranda nesplňují podmínky pro poskytnutí pomoci z ISPA.



          3.  Opatření uvedené v příloze I a platby prováděné orgánem odpovědným za implementaci opatření budou ukončeny nejpozději 31. prosince 2007.

    Zpráva vyžadovaná pro vyplacení doplatku bude předložena nejpozději 6 měsíců po tomto datu.



          4.  Záloha je stanovena ve výši 3 254 692 EUR a bude převedena takto:


    --  částka 1 627 346 EUR bude vyplacena, jakmile příjemce podepíše toto memorandum;



    --  doplatek bude vyplacen po podepsání smlouvy uvedené v plánu veřejných zakázek podle přílohy I.a jako smlouva o provedení stavebních prací a poté, co příjemce předloží Komisi důkaz o splnění podmínek čl. 8 odst. 3 níže.

    Článek 5

    Dodržování právního řádu a politik Společenství


          Opatření se implementuje v souladu s příslušnými ustanoveními Evropských dohod a přispívá k plnění politik Společenství, zejména těch, které se týkají ochrany životního prostředí a zlepšení kvality podzemní a povrchové vody.





    Článek 6

    Duševní vlastnictví

          Příjemce a orgán zodpovědný za implementaci dle přílohy I, bod 3, zajistí, aby byla z jejich strany získána veškerá nutná práva duševního vlastnictví ke studiím, výkresům, plánům, propagačním a jiným materiálům, vyrobeným v souvislosti s plánováním, implementací, monitorováním a hodnocením projektu. Zaručí, že Komise nebo kterýkoli orgán nebo osoba, které Komise deleguje, budou mít k těmto materiálům přístup a budou mít právo je využívat. Komise bude tyto materiály využívat pouze pro své vlastní účely.




    Článek 7

    Povolení a oprávnění


          Příslušné orgány příjemce musí včas a v souladu s vnitrostátními právními předpisy vydat veškeré druhy povolení nebo oprávnění nutných pro implementaci opatření.




    Článek 8

    Specifické podmínky týkající se opatření


          Aniž jsou dotčena obecná ustanovení specifikovaná v příloze III, podléhá grant Společenství pro toto opatření níže uvedeným podmínkám:


    1.  Podmínky pro převzetí a statut majetku


        Komise si vyhrazuje právo revidovat částku pomoci z ISPA stanovenou v článku 3, pokud se do pěti let od data dokončení prací provozní podmínky (tarify, výnosy atd.) podstatně změní vůči původním předpokladům, učiněným při určování výše grantu a/nebo dojde k podstatné změně:


    a)  která ovlivní povahu provozu nebo jeho prováděcí podmínky nebo dá soukromému nebo státnímu subjektu nepřiměřenou výhodu; a


    b)  která bude výsledkem změny vlastnictví nebo kterékoli části financované infrastruktury nebo ukončení nebo podstatné změny provozování.


        Země, která je příjemcem, informuje Komisi o každé takové změně a snaží se o souhlas Komise k těmto změnám ex-ante.


    2.  Podmínka realizovatelnosti


        Grant Společenství pro opatření je podmíněn tím, že příslušné úřady uvolní zdroje dostatečné k zabezpečení efektivního provozu a údržby majetku.



    3.  Druhá splátka zálohy je podmíněna:


        Kromě podmínky stanovené v čl. 4 odst. 4 je druhá splátka zálohy podmíněna předložením důkazu o tom, že byl zřízen externí nezávislý dozorčí orgán.



    4.  Konečná platba je podmíněna:

        předložením (aktualizovaného) plánu (Master Plan) pro řízení vodního hospodářství zajišťujícího splnění povinností vyplývajících z vodohospodářské legislativy ES v oblasti tohoto projektu.






    Článek 9

          Prováděcí ustanovení popsaná v přílohách tohoto finančního memoranda tvoří jeho nedílnou součást.



          Nedodržení podmínek a prováděcích ustanovení bude Komise posuzovat podle postupu stanoveného v příloze III.1, část VIII.



    Článek 10

          Autentické znění tohoto memoranda představuje tento dokument, podepsaný níže.




    V Praze dne 16. února 2004
    V Bruselu dne 16. prosince 2003




    Za příjemce
    Za Společenství








    Zdeněk Hrubý v. r.
    Graham Meadows v. r.

    Národní koordinátor pomoci
    Úřadující generální ředitel

    Seznam příloh

    Příloha I
    Popis opatření


    Příloha II
    Finanční plán

    Příloha III




    Příloha III.1
    Prováděcí finanční předpisy ISPA


    Příloha III.2
    Ustanovení, která upravují oprávněné náklady na opatření


    čerpající pomoc ISPA



    Příloha III.3
    Vzor pro předložení do Monitorovacího výboru a žádost o


    změnu



    Příloha III.4
    Řídící a kontrolní systémy pro pomoc poskytovanou z ISPA a


    postup provádění finančních oprav



    Příloha III.5
    Smlouva o nesrovnalostech a vracení částek neoprávněně


    přijatých v rámci ISPA



    Příloha III.6
    Požadavky na informování a publicitu


    PŘÍLOHA 1


    Popis opatření
    (souhrn)

    kód Komise č.: 2003/CZ/16/P/PE/017




    1.
    Název opatření


    Rekonstrukce kanalizace ve Znojmě



    2.
    Orgán předkládající žádost (Národní koordinátor ISPA)


    2.1.
    Název:
    Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky


    2.2.
    Adresa:
    Staroměstské náměstí 6, 110 15 Praha 1


    E-mail:
    Cestmir.Sajda@mmr.cz



    3.
    Orgán zodpovědný za implementaci
    (definovaný v části II(2) přílohy III.2)


    3.1.
    Název:
    Státní fond životního prostředí České republiky


    3.2.
    Adresa:
    Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11


    E-mail:
    j.pospisilova@sfzp.cz


    4.
    Konečný příjemce
    (v případě, že se liší od orgánu uvedeného v bodě 3)



    4.1.
    Název:
    Zájmové sdružení obcí Vodovody a kanalizace Znojemsko



    4.2.
    Adresa:
    Kotkova 20, 669 02 Znojmo


    E-mail:
    balik@muznojmo.cz



    5.
    Místo



    5.1.
    Země, která je příjemcem pomoci: Česká republika

    5.2.
    Region:                                    Jižní Morava

    6.  Popis

          Obsahem opatření je rekonstrukce existující kanalizační sítě v okresním městě Znojmo. Vypouštění probíhá do řeky Dyje, která tvoří část hranice mezi Českou republikou a Rakouskem.



          Existující kanalizační systém ve Znojmě je tvořen převážně kombinovaným systémem, jako oddělený existuje pouze v některých městských částech. Na síť je napojeno 94 % obyvatelstva, veřejných zařízení a průmyslových závodů, což představuje celkem 81 000 EO (ekvivalentních obyvatel). Povrchová dešťová voda prochází skrz celkem 15 přepadů dešťové vody do Dyje při velmi proměnlivém zředění odpadních vod. Kanalizační systém byl budován po mnoho let, kdy nejstarší kanalizační sběrač je 80 let starý.





          Kanalizační síť je napojena na řádně fungující čistírnu odpadních vod (ČOV), která prošla rekonstrukcí v roce 1999 v rámci projektu spolufinancovaného z česko-rakouského programu přeshraniční spolupráce CBC Phare.



          Projektované parametry ČOV:

    Počet ekvivalentních obyvatel (EO)
    Obyvatelé a obslužné zařízení
    51 500
    Průmysl
    47 500
    Celkem
    99 000
                                                    Hmotnostní zatížení (kg/den):
    BSK5
    5 940
    CHSK
    10 090
    SS
    8 000
    Ntot
    1 090
    Ptot
    146
                                                    Charakteristické průtoky:

    Průměrný denní průtok za suchého počasí
    19 000 m3/den
    Hodinový průtok ve špičce za suchého počasí
    1 270 m3/hod
    Hodinový průtok ve špičce za deště
    1 800 m3/hod




    Získané parametry:
    Výtok -- koncentrace (mg/l):

    ROKBSK5CHSKSSN-NH4NinorgPtotPrůměrPrůměrPrůměrPrůměrPrůměrPrůměr20006,735,911,72,97,50,820014,333,05,12,07,30,420024,035,05,82,87,60,3      Na základě výše uvedených parametrů ČOV splňuje limity stanovené v Příloze IB Směrnice Rady 91/271/ /EHS o čištění městských odpadních vod.


          Navržené opatření doplňuje ČOV popsanou výše, což umožní zpracovávat městské odpadní vody ve Znojmě v souladu se Směrnicí Rady 91/271/EHS. Implementace opatření je nutná, protože existující kanalizační síť není v dobrém stavu a byly zaznamenány značné průsaky odpadních vod, infiltrace balastních vod a zanášení trubek. Z kanalizačního systému v celkové délce 91 km je pro rekonstrukci navrženo 25 km. Průzkum zjišťující stav systému a potřebné opravy byl proveden monitorováním pomocí televizních kamer a pomocí matematického modelu ,,MOUSE".








          Technické řešení zahrnuje následující prvky:


          --  rekonstrukce nevyhovujících úseků kanalizačních sběračů pomocí povrchové techniky;


          --  opravy vnitřních povrchů kanalizačních sběračů s menšími strukturálními nedostatky pomocí bezvýkopové technologie;


          --  výstavba nových dešťových přepadů nebo demontáž nevyhovujících přepadů;


          --  výstavba nových dešťových nádrží.


          Práce se budou skládat z následujících částí:

          Sběrný kanalizační řad A s profily od DN 800 do DN 1800. Bude rekonstruováno celkem 2 280 m kanalizačních sběračů;


          Hlavní kanalizační sběrač B s profily od DN 500/750 do DN 1800. Bude rekonstruováno celkem 4 020 m;



          Hlavní kanalizační sběrače C a D a další pouliční kanalizační sběrače s profily od DN 300 do DN 200 budou napojeny k výše uvedeným hlavním kanalizačním sběračům. Délka rekonstrukce je 18 700 metrů, z toho nové kanalizační sběrače představují 17 170 m a opravované vnitřní povrchy 1 530 metrů.



          Kanalizační sběrače budou převážně dodržovat původní trasy.


          Pokud jde o odpady, navrhuje se výměna veřejných částí domovních odpadů a napojení na existující odpady z pouličních struh. Tyto odpady DN 150 a 200 budou v délce 5 200 m.



          Stavební práce budou zahrnovat také opravu postižených podzemních obslužných přípojek.



          Současně budou opraveny všechny dešťové přepady a kanalizační systém bude doplněn o dvě nové dešťové nádrže. Po dokončení projektu bude pro vypouštění dešťové vody do Dyje používáno celkem 9 dešťových přepadů.


          Budou vybudovány dvě nádrže s označením DN 1 a DN 2. Nádrž DN 1 o objemu 1 000 krychlových metrů je situovaná na sběrném kanalizačním řadu A u řeky Dyje v lokalitě Léry. Nádrž DN 2 o objemu 800 krychlových metrů je situována na hlavním kanalizačním sběrači B blízko vesnice Dobšice.




    7.  Cíle


          Hlavním cílem opatření je zajistit řádné fungování kanalizační sítě a ČOV ve Znojmě v souladu s požadavky Směrnice 91/271/EHS o čištění městských odpadních vod, aby se zamezilo znečištění podzemních a povrchových vod kvůli průsaku z kanalizace. Předchází neoptimálnímu výkonu ČOV způsobenému přílivem balastních vod do zařízení skrz poškozenou kanalizaci.





          V kontextu přístupových jednání bylo České republice poskytnuto přechodné období do roku 2010 pro implementaci výše uvedené směrnice. Na konci roku 2002 předložila česká vláda seznam investic nutných pro splnění tohoto cíle. Zlepšení čistírny vod v této lokalitě je uvedeno na seznamu jako jedna z municipalit, kde směrnice již byla implementována do konce roku 2002, s výjimkou doplňkových investic do kanalizačního systému. Toto opatření si klade za cíl tuto mezeru zaplnit.






          Po implementaci projektu bude opraveným systémem přiváděn do ČOV následující objem a koncentrace, které představují 92 -- 95 % objemu v současnosti prosakujícího do podzemních vod:



    169.840 m3/rok, pokud jde o následující znečištění:

    SS
    211 t/rok


    BSK5
    123 t/rok


    CHSK
    242 t/rok


    N-NH4
    8 t/rok


    Pt
    2 t/rok

    Snížení výše uvedeného znečištění představuje 18 % z celkové BSK5 při vtoku do ČOV.
    Projekt doplňují investice v dalších aglomeracích v povodí řeky Dyje, které jsou financovány z projektu ISPA 2001/CZ/16/P/PE/009 (,,Projekt ochrany vod řeky Dyje").





    8. Harmonogram prací


    Kategorie pracíZahájeníDokončeníProjektové studie:1.7.200231.10.2002


    Zadávací dokumentace:1.1.200430.6.2004Získání pozemků:Nevyžaduje seNevyžaduje seVýstavba:1.5.200430.11.2007Provozní etapa:1.12.2008...... / ....... / ........



    9.  Hospodářská a sociální analýza nákladů a výnosů


          Hospodářský přínos projektu představuje celkové pozitivní přispění k ochraně životního prostředí v dané lokalitě, spolu s jeho pozitivním přeshraničním dopadem. Významný je přínos prostřednictvím snížení znečištění vody způsobeného průsakem odpadních vod z kanalizace a snížení infiltrace balastních vod do systému a dále snížení znečištění vody díky používání dešťových nádrží.




    Přínosy k ochraně životního prostředí byly vyčísleny takto:


    PřínosRoční přínos (Eur)Současná hodnota (Eur)% z celkových vyhodnocených přínosůSnížení znečištění vody
    způsobeného průsakem
    odpadních vod a snížení
    infiltrace balastních vod do
    systému914 60512 781 30093,6Snížení znečištění vody pomocí dešťových nádrží63 032880 8406,4
          Na základě informací poskytnutých v současné žádosti se v důsledku implementace projektu předpokládají přínosy pro místní ekonomiku, přínosy vyplývající ze souladu opatření s legislativou, vyšší přitažlivost Znojma pro investory, ekonomický účinek investice na místní ekonomiku během období výstavby a pozitivní dopad na zdraví místního obyvatelstva, ačkoliv nebyly vyčísleny v penězích.


          Hlavní význam implementace projektu tkví ve skutečnosti, že dokončení opatření je nutné k tomu, aby úprava odpadních vod ve Znojmě splnila podmínku stanovenou ve Směrnici Rady 91/271/EHS o čištění městských odpadních vod.

    10. Hlavní prvky finanční analýzy


          Navrhovatelé projektu připravili finanční analýzu projektu zohledňující grant ISPA i financování zajištěné z vlastních zdrojů konečného příjemce. Diskontní sazba je stanovena na 4 %, což se považuje za neutrální, pokud jde o převažující oficiální diskontní sazby v České republice.



          Časový horizont pro výpočet fyzických ukazatelů je 25 let.

          Bez grantu ISPA byly vypočteny následující záporné ukazatele:

    Vnitřní míra výnosnosti (IRR) --2,63 %


    Čistá současná hodnota (NPV) --14 168 000 EUR

          Byla provedena citlivostní analýza, aby bylo možno stanovit, v jakém bodě se čistá současná hodnota stává kladnou. Tento bod byl vypočten mezi 70 % až 75 % pomoci ISPA. Byla stanovena 70% výše grantu ISPA.



          Na této úrovni byly vypočteny následující ukazatele:


    Vnitřní míra výnosnosti (IRR) 3,94 %


    Čistá současná hodnota (NPV) -- 54 000 EUR

          Předpoklady pro vývoj sazeb používaných ve finanční analýze:


          Současné sazby stočného jsou přibližně 0,45 EUR na jeden krychlový metr, což je v souladu se sazbami používanými na jiných místech České republiky.


          Sazby vodného a stočného v současné době představují 1,5 % z celkového příjmu průměrné domácnosti. Před ukončením implementace tohoto opatření se toto číslo zvýší na 1,8 %, protože se do roku 2010 očekává zvýšení plateb přibližně o 8 % v reálných hodnotách.



    11. Analýza vlivu na životní prostředí

          Směrnice 85/337/EHS, ve znění Směrnice 91/11/ES, se tohoto opatření netýká. Na základě vyhodnocení podle čl. 6 odst. 3 Směrnice 92/43/EHS nebude mít projekt výrazný negativní vliv na stanoviště významná z důvodu ochrany přírody.




    12. Náklady a příspěvek (v EUR)


    Celkové náklady
    Příspěvek soukromého sektoru
    Neoprávněné výdaje
    Celkové oprávněné náklady
    Grant ISPA
    Výše grantu %
    23 353 6000105 800*23 247 80016 273 46070


    * Neoprávněné výdaje představují projektové náklady vynaložené před předložením současné žádosti o finanční příspěvek ISPA.




    POLOŽKACELKOVÜ OPRÁVNĚNÜ NÁKLADYVîDAJE VYNALOŽENÜ PŘED PODÁNÍM ŽÁDOSTIPoplatky na plánování/projektování105 800Příprava staveniště    202 900Hlavní stavební práce19 307 300Stroje a zařízení    978 700Dohled během realizace  1 014 300Nepředvídané výdaje  1 744 600CELKEM23 247 800
    Podíl příspěvku

          Podíl příspěvku vychází z finanční analýzy projektu (viz část. 9 výše) a zohledňuje tedy, že jde o projekt generující výnosy.

          Pro projekt není k dispozici žádné grantové financování dostupné z národních zdrojů. Zbývajících 30 % financování bude pocházet z rozpočtu konečného příjemce.


    13. Účast mezinárodních finančních institucí

          Na vyhodnocení a přípravě současné žádosti se nepodílely žádné mezinárodní finanční instituce.




    14. Specifické podmínky pro opatření


          Druhá splátka zálohy je podmíněna splněním podmínek stanovených v článku 8.




    15. Plán veřejných zakázek



          Práce budou realizovány podle plánu veřejných zakázek, který tvoří přílohu I.a.


    PŘÍLOHA I.a

    Předběžný plán veřejných zakázek


    Nabídkové řízení č.Popis nabízených prací a služebDruh smlouvy
    (Dodávky, stavební práce, služby)Předběžný termín zahájení nabídkového řízení
    (měsíc/rok)Výše náhrady faktur týkajících se specifické smlouvy1.Hlavní stavební inženýr pro dohled nad pracemiPracovní smlouvaBřezen 2004
    70
    2.Rekonstrukce kanalizace ve

    ZnojměSmlouva na
    stavební práceČerven 2004
    70
    Specifické podmínky pro udělení smluv budou zveřejněny v Úředním věstníku Evropských společenství a/nebo na Internetu.

    ––––––––––––––––––––
    *)
    Rámcová dohoda mezi vládou České republiky a Evropskou komisí o účasti České republiky na programu pomoci Evropského společenství ze dne 12. července 1996 byla vyhlášena pod č. 207/1997 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Obchodní vedení společnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.