epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
  • epravoEpravo
  • epravoEpravo
  • googleGoogle
Přihlášení / registrace
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • Rejstřík
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • EPRAVO.CZ Premium
    • Konference
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Předplatné

SDĚLENÍ Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi vládou České republiky a vládou Turecké republiky o průmyslové spolupráci v oblasti obrany

Sbírka:  59/2009 | Částka:  26/2009
30.7.2009

Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

59

SDĚLENÍ
Ministerstva zahraničních věcí


      Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 28. září 1999 byla v Ankaře podepsána Dohoda mezi vládou České republiky a vládou Turecké republiky o průmyslové spolupráci v oblasti obrany.

      Dohoda vstoupila v platnost na základě svého článku 14 odst. 1 dne 18. října 2002.

      České znění Dohody a anglické znění, jež je pro její výklad rozhodné, se vyhlašují
současně.
DOHODA

MEZI

VLÁDOU ČESKÉ REPUBLIKY

A

VLÁDOU TURECKÉ REPUBLIKY

O

PRŮMYSLOVÉ SPOLUPRÁCI V OBLASTI
OBRANY
      Vláda České republiky a vláda Turecké republiky (dále jen ˙smluvní strany˙),

      majíce na zřeteli zejména ustanovení článku 4 c, e, f Ujednání mezi Ministerstvem obrany České republiky a Generálním štábem Turecké republiky o vzájemné spolupráci ve vojenské oblasti podepsané 22. října 1997 v Praze, které vstoupilo v platnost 22. prosince 1997,

      zdůrazňujíce, že vztahy přátelství a spolupráce, jež budou nadále rozvíjeny a posilovány na základě principů vzájemné spolupráce a rovnoprávnosti, přispějí ke zlepšení dosavadních vztahů obou zemí, stejně jako k upevnění míru a bezpečnosti ve světě,

      vyjadřujíce svůj zájem na dalším rozvoji průmyslové spolupráce v oblasti obrany za využití výsledků vědy a techniky v oblasti vojenské techniky a při konverzi zbrojní výroby,

      dohodly se na následujícím:

ČLÁNEK 1

ÚČEL DOHODY

      Účelem této Dohody je vytvořit podmínky pro spolupráci mezi smluvními stranami v oblastech stanovených v článku 4 této Dohody v rámci působnosti vymezené českými a tureckými zákony a ostatními právními předpisy.

ČLÁNEK 2

ROZSAH PŮSOBNOSTI DOHODY

      Tato Dohoda stanoví principy a aktivity průmyslové spolupráce v oblasti obrany mezi smluvními stranami.

ČLÁNEK 3

VYMEZENÍ POJMŮ

      1.  ˙Vysílající smluvní strana˙ je smluvní strana, která vysílá osoby, materiál nebo vybavení na území státu přijímající smluvní strany za účelem plnění této Dohody.

      2.  ˙Přijímající smluvní strana˙ je smluvní strana, která přijímá osoby, materiál a vybavení od vysílající smluvní strany na území svého státu za účelem plnění této Dohody.

      3.  ˙Vyslané osoby˙ jsou příslušníci ozbrojených sil nebo civilní personál, které smluvní strany vyslaly na území státu druhé smluvní strany za účelem plnění této Dohody.

      4.  ˙Závislé osoby˙ označují manžele či manželky a děti vyslaných příslušníků ozbrojených sil nebo jiné osoby smluvních stran, o které jsou tito příslušníci povinni se starat podle jejich právních předpisů.

      5.  ˙Zboží a služby pro obranu˙ představují zbraně, vojenskou výzbroj a výstroj, materiály pro výzkum, vývoj a výrobu a příslušnou logistickou podporu.

      6.  ˙Technická oblast˙ zahrnuje výzkum, vývoj a výrobní technologie pro obranný průmysl a technické služby.

      7.  ˙Technické služby˙ znamenají všechny služby, které mají vztah k vývoji, výrobě, údržbě a k úpravám materiálů pro obranný průmysl.

      8.  ˙Záruka za jakost˙ znamená typické vlastnosti a činnosti, které musí být zaručeny tak, aby zajišťovaly jakost výroby a služeb pro obranu.

ČLÁNEK 4

OBLASTI SPOLUPRÁCE

      1.  Smluvní strany budou spolupracovat v následujících oblastech:
a)
Vytváření vhodných podmínek pro společný výzkum, vývoj, výrobu a modifikaci náhradních dílů, součástek, nástrojů, materiálů pro resort obrany a technického vybavení požadovaného ozbrojenými silami smluvních stran.
b)
Aplikace výsledků společného výzkumu, vývoje a výrobních projektů v oblasti vojenské techniky na území každé ze smluvních stran.
c)
Výzkum, výroba a konstrukce v oblasti zboží a služeb pro obranu.
d)
Vytváření podmínek pro společné výrobní, rozvojové, technologické a modernizační programy, týkající se výrobků pro obranu obou smluvních stran a dospěje-li se ke shodě, taktéž výrobků třetích států.
e)
Organizování společných vědeckých akcí v oblastech oboustranného zájmu.
f)
Vzájemná pomoc v oblasti výroby, obstarávání výrobků a služeb obranného průmyslu a v oblasti modernizace nástrojů a vybavení smluvních stran.
g)
Podpora uzavírání dohod mezi příslušnými resorty smluvních stran za účelem dalšího vývoje a společné výroby zbraní a vojenského technického vybavení a jejich součástí.
h)
Podpora uzavírání dohod mezi příslušnými resorty smluvních stran o obstarávání a výrobě výrobků pro obranu v rámci této Dohody.
i)
Prodej společně dosažených finálních výrobků, získaných jako výsledek společných projektů, třetím státům podle vzájemné dohody.
j)
Výměna vědeckých a technických informací, výměna informací o standardech používaných smluvními stranami v obranném průmyslu při zabezpečování jakosti a výměna dokumentů majících vztah k této oblasti.
k)
Spolupráce mezi vojenskými technickými institucemi, podniky obranného průmyslu a opravárenskými zařízeními, jež jsou v působnosti smluvních stran.
l)
Účast na vojenských průmyslových veletrzích a sympoziích organizovaných v obou zemích smluvních stran.

      2.  Spolupráce smluvních stran se bude realizovat na základě zásady reciprocity, vzájemně respektující zájmy a potřeby smluvních stran.

ČLÁNEK 5

SPOLEČNÝ VÝBOR

      1.  Za účelem provádění této Dohody smluvní strany zřizují Společný česko-turecký koordinační výbor (dále jen ˙Společný výbor˙), jehož členy budou zástupci obou smluvních stran.

      2.  Delegaci Ministerstva obrany České republiky ve Společném výboru povede vrchní ředitel Majetkové sekce Ministerstva obrany České republiky, delegaci Ministerstva národní obrany Turecké republiky povede zástupce náměstka a ředitel Úřadu pro vyzbrojování Ministerstva národní obrany.

      3.  Styčnými úřady, které odpovídají za organizační a koordinační činnosti Společného výboru jsou:

--  Hlavní úřad nákupu majetku a služeb Ministerstva obrany České republiky,

--  Odbor zahraničních vztahů obranného průmyslu Ministerstva národní obrany Turecké republiky.

      4.  Každá ze smluvních stran bude ve Společném výboru zastoupena nejvíce sedmi členy. V případě nutnosti budou k jednání Společného výboru přizváni experti, a to za stejných podmínek jako jeho řádní členové.

      5.  Do působnosti Společného výboru v rámci této Dohody náleží následující aktivity:
a)
výběr a definování konkrétních oblastí spolupráce dle článku 4 této Dohody,
b)
výběr projektů, jež budou společně realizovány, a stanovení nejvhodnějších typů a metod spolupráce při jejich realizaci,
c)
označení a výběr místních firem, jež mohou být potenciálními partnery smluvních stran,
d)
výměna informací za účelem realizace návrhů spolupráce při provádění společných projektů,
e)
prezentace návrhů, stanovisek a doporučení příslušným orgánům o možném zapojení třetí země do společných projektů,
f)
vypracovávání a vydávání prováděcích předpisů pro účely realizace schválených projektů a záměrů,
g)
periodická kontrola provádění schválených projektů a záměrů.

      6.  Společný výbor bude jednat ve vzájemně dohodnutých termínech, nejméně však jednou za tři roky s tím, že předsednictví dle zásady pravidelného střídání připadne vždy vedoucímu delegace hostitelské země, který bude odpovědný za svolání a organizaci tohoto jednání.

      7.  Vedoucí delegací se budou navzájem informovat o otázkách a námětech, jejichž projednání ve Společném výboru je žádoucí. Všechny náměty a diskusní okruhy pro jednání Společného výboru musí být specifikovány nejpozději třicet (30) dní před jeho dohodnutou
schůzkou.
ČLÁNEK 6

PROVÁDĚCÍ PROTOKOLY

      1.  Podrobnosti týkající se oblastí spolupráce budou stanoveny v prováděcích protokolech uzavřených mezi smluvními stranami.

      2.  V případě ukončení platnosti kteréhokoli prováděcího protokolu smluvní strany souhlasí se splněním všech závazků vyplývajících z prováděcích protokolů, které vznikly před výpovědí. Rozhodnutí o ukončení platnosti kteréhokoli prováděcího protokolu bude vzájemně dohodnuto smluvními stranami a bude obsahovat seznam splněných a nesplněných závazků.

      3.  Ukončení platnosti prováděcího protokolu není důvodem pro ukončení platnosti této Dohody.

      4.  Při udržování vzájemných vztahů budou mít obě smluvní strany stejná práva a budou tuto skutečnost vzájemně respektovat.

      5.  Spolupráce bude udržována na základě principu reciprocity s tím, že smluvní strany budou vzájemně respektovat svoje zájmy a potřeby.

      6.  Smluvní strany budou spolupracovat jen v těch oblastech, které mají vztah k jejich obrannému průmyslu. Zařazení problematiky vzájemné průmyslové spolupráce v oblasti obrany, která je v zájmu třetích zemí, je možné pouze na základě vzájemné dohody uzavřené mezi smluvními stranami.

      7.  Dojde-li k dohodě smluvních stran, mohou být připraveny roční plány spolupráce, které budou vycházet z principů této Dohody.

      Tyto činnosti by měly být iniciovány prostřednictvím oficiálního pozvání spolupředsedy přijímající smluvní strany, a to nejpozději tři měsíce před navrhovaným termínem jednání Společného výboru.

      Z důvodu zahrnutí požadovaných nákladů na jednání Společného výboru do rozpočtu by přijímající smluvní strana měla oznámit vysílající smluvní straně termín plánovaného jednání Společného výboru nejpozději tři měsíce před začátkem roku.

      8.  Formy spolupráce vyplývající z této Dohody budou záviset na dostupnosti nezbytných finančních prostředků.

      9.  Smluvní strany na základě vzájemné dohody stanoví a přijmou rozhodnutí týkající se pozvání třetích zemí k účasti na společných průmyslových projektech mezi Českou republikou a Tureckou republikou.

ČLÁNEK 7

OCHRANA PRÁV DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ

      1.  O právech a povinnostech smluvních stran týkajících se průmyslového a duševního vlastnictví, výroby v jejich vlastních zemích, přidělování výrobních licencí, prodeje třetím zemím a ochrany patentů na nové výrobky a vynálezy realizované v rámci společných projektů bude rozhodováno v souladu s prováděním konkrétních prováděcích protokolů uzavřených na každý společný projekt. Tyto protokoly budou brát v úvahu platné právní předpisy a mezinárodní dohody o ochraně autorských práv v každé zemi. V těchto protokolech budou podrobně specifikovány principy a postupy, které mají vztah k formě, místu, času a podmínkám vyrovnání vzájemných pohledávek a úvěrů pocházejících z výzkumu, vývoje, výroby, obstarávání výrobků, technického servisu a personální podpory, stejně jako infrastrukturního servisu. Finanční a právní závazky budou podrobně specifikovány.

      2.  Vzájemně vyměněné a zpřístupněné materiály či informace z oblasti obranného průmyslu mohou být publikovány nebo předány třetí straně jen s písemným souhlasem dodávající smluvní strany.

      3.  Smluvní strany budou respektovat autorská práva a jiná omezení týkající se reprodukce, kopírování, používání nebo distribuce všech materiálů, výrobků a údajů, jež jsou poskytnuty druhou smluvní stranou na základě této Dohody.

ČLÁNEK 8

OCHRANA UTAJOVANÝCH INFORMACÍ

      1.  Ochrana utajovaných informací bude předmětem samostatné dohody mezi vládou České republiky a vládou Turecké republiky o vzájemné ochraně a výměně utajovaných informací a materiálů v oblasti obranného průmyslu.


      2.  Ustanovení výše uvedené samostatné dohody o ochraně utajovaných informací a materiálů musí být dále specifikována ve zvláštních dvoustranných smluvních dokumentech schválených oběma smluvními stranami. Tyto dokumenty budou upravovat zvláštní režim ochrany utajovaných skutečností pro každý konkrétní projekt.

ČLÁNEK 9

ZÁRUKA ZA JAKOST

      1.  Smluvní strany na základě norem ISO 9000, STANAG a AQAP 100 vytvoří standardy pro potřeby jejich spolupráce v obranném průmyslu a při obstarávání zboží a služeb pro obranu. Tyto standardy budou aplikovány vždy na základě odpovídajících smluv, protokolů, dohod a kontraktů, podepsaných smluvními stranami.

      2.  Spolupráce při zabezpečování jakosti bude upravena prostřednictvím zvláštní dohody mezi ministerstvy obrany smluvních stran.

ČLÁNEK 10

FINANČNÍ ZABEZPEČENÍ

      1.  Výdaje spojené s jednáním Společného výboru, s výjimkou nákladů na mezinárodní přepravu a mzdy, bude hradit přijímací smluvní strana na základě vzájemnosti.

      2.  Finanční zabezpečení vyslaných osob a závislých osob, realizujících úkoly vyplývající z prováděcích protokolů, bude upraveno v odpovídajících protokolech.

      3.  Vyslané osoby a závislé osoby, které byly vyslány v souladu s ustanoveními této Dohody, budou respektovat právní řád přijímající smluvní strany týkající se daní, cel, nákupu a prodeje finančních prostředků atd.

ČLÁNEK 11

JURISDIKCE

      Vyslané osoby a závislé osoby, jež budou v rámci této Dohody pobývat na území státu přijímající smluvní strany, budou respektovat zákony a nařízení tohoto státu. Na trestnou činnost spáchanou na území státu přijímající smluvní strany se bude vztahovat právo jurisdikce přijímající smluvní strany.

ČLÁNEK 12

ŘEŠENÍ SPORŮ

      1.  Spory, jež mohou vzniknout mezi smluvními stranami při výkladu nebo provádění této Dohody či prováděcích protokolů, budou řešeny neodkladně vzájemným jednáním ve Společném výboru, a to na základě žádosti jedné ze smluvních stran. Žádné spory vzniklé při provádění této Dohody (s výjimkou sporů vyplývajících z prováděcích protokolů, které upravují konkrétní projekty) nebudou předkládány k řešení žádnému mezinárodnímu soudu ani třetí straně.

      2.  Pokud nedojde k urovnání sporů ve Společném výboru do 90 dní od podání žádosti smluvní strany, budou tyto spory řešeny na úrovni náměstka ministra obrany České republiky a náměstka ministra národní obrany Turecké republiky.

ČLÁNEK 13

ZÁVAZKY SMLUVNÍCH STRAN VE VZTAHU

K JINÝM MEZINÁRODNÍM SMLOUVÁM

      Ustanovení této Dohody neovlivní závazky žádné ze smluvních stran vyplývající z jiných mezinárodních smluv.

ČLÁNEK 14

ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

      1.  Tato Dohoda vstoupí v platnost dnem výměny poslední diplomatické nóty mezi smluvními stranami potvrzující její vnitrostátní schválení v souladu s jejich příslušnými právními předpisy. Sjednává se na dobu pěti let a automaticky bude prodlužována o další rok, pokud ji jedna ze smluvních stran písemně nevypoví nejpozději 30 dnů před uplynutím doby její platnosti.

      2.  Tato Dohoda může být měněna a doplňována po vzájemné dohodě smluvních stran. V takovém případě zahájí smluvní strany jednání v průběhu 90 dní od okamžiku doručení oznámení o změně nebo doplnění Dohody. Změny nebo doplňky této Dohody, na nichž se smluvní strany dohodly, vstoupí v platnost v souladu s ustanovením odstavce 1 tohoto článku. Všechny změny a doplňky musí být provedeny písemnou formou.

      3.  V případě, že by nedošlo k dohodě o změně či doplnění této Dohody či k urovnání sporu, může každá ze smluvních stran ukončit platnost Dohody diplomatickou cestou zasláním písemného stanoviska druhé smluvní straně. Ukončení platnosti nastane 90 dní ode dne doručení tohoto stanoviska druhé smluvní straně. Ustanovení o ukončení platnosti nebudou mít vliv na provádění kteréhokoli projektu, programu, nebo kontraktu, který byl iniciován a započal před ukončením platnosti této Dohody.




      Dáno v Ankaře dne 28. září 1999 ve dvou původních vyhotoveních, každé v jazyce českém, tureckém a anglickém, přičemž všechna tři znění jsou autentická. V případě rozdílnosti ve výkladu je rozhodující znění v jazyce anglickém.




ZA VLÁDU ZA VLÁDU
ČESKÉ REPUBLIKY TURECKÉ REPUBLIKY
RNDr. Vladimír Vetchý, CSc. v. r. Sabahattin Cakmakoglu v. r.
ministr obrany ministr národní obrany
pošli emailem
vytiskni zákon

Novinky v eshopu

Aktuální akce

  • 06.06.2025Judikatura vysokých soudů ke spoluvlastnictví (online - živé vysílání) - 6.6.2025
  • 11.06.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 11.6.2025
  • 12.06.2025Praktické využití AI nástrojů (ChatGPT, MS Copilot) při analýze a tvorbě smluv (online - živé vysílání) - 12.6.2025
  • 13.06.2025Claimy zhotovitele dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 13.6.2025
  • 17.06.2025Rozvod s mezinárodním prvkem (online - živé vysílání) - 17.6.2025

Online kurzy

  • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
  • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
  • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
  • Flexi novela zákoníku práce
  • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Nielsen
JUDr. Tomáš Nielsen
Kurzy lektora
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
Mgr. Michaela Riedlová
Mgr. Michaela Riedlová
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Tomáš Nielsen
JUDr. Tomáš Nielsen
Kurzy lektora
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • Monitoring judikatury (24 měsíců)
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)
  • Monitoring judikatury (6 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
  • Nový zákon o kybernetické bezpečnosti: co se mění a jak se připravit?
  • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů
  • Fungování Rady pro rozhodování sporů podle Červené knihy FIDIC
  • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
  • Právní novinky v roce 2025, část čtvrtá – implementace nové definice domácího násilí
  • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
  • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
  • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
  • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
  • Jak na návrh na vydání elektronického platebního rozkazu neboli „EPR“?
  • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
  • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
  • Soukromoprávní a veřejnoprávní požadavky pro připojení se na veřejně přístupnou účelovou komunikaci jiného vlastníka
  • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů
  • Kárné komise ČAK musí chránit svobodu projevu obdobně jako Ústavní soud
  • „Flexinovela“ zákoníku práce: Co vše se letos mění?
  • Prohlášení a záruky v korporačních smlouvách jako cár papíru?
  • Rozhodnutí NSS podstatně mění zaběhlá pravidla v daňovém řízení: Po lhůtě už jen soudní cestou
  • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
  • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
  • Zákaz konkurence jednatele s.r.o.
  • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
  • Trestný čin poškození věřitele

Soudní rozhodnutí

Vývozní povolení

Týká-li se rozhodnutí orgánu veřejné správy základních práv a svobod (čl. 36 odst. 2 Listiny základních práv a svobod), nemůže být vyloučeno ze soudního přezkumu, a to ani tehdy,...

Vyšetřování

Z ústavního pořádku vyplývá povinnost orgánů činných v trestním řízení účinně prošetřit všechny druhy jednání spadající do působnosti čl. 3 Úmluvy o ochraně lidských...

Stavební spoření

Právo na bydlení lze dovodit z čl. 30 odst. 2 Listiny základních práv a svobod, interpretovaného ve světle čl. 11 odst. 1 Mezinárodního paktu o hospodářských, sociálních a kulturních...

Obnova trestního řízení

Je-li v řízení o povolení obnovy coby nový důkaz předložen úřední záznam výpovědi poškozeného jako důležitého svědka, kterou byla podstatným způsobem změněna jeho...

Náhrada nákladů poškozeného (exkluzivně pro předplatitele)

Přizná-li soud poškozené nárok na náhradu nákladů podle § 154 odst. 2 trestního řádu, protože jí nebyl přiznán nárok na náhradu škody, a zároveň výši přiznaných nákladů...

Hledání v rejstřících

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
  • Nastavení cookies
100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



Nezapomněli jste něco v košíku?

Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


Přejít do košíku


Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.