epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Roční finanční dohody pro rok 2002 mezi Českou republikou a Komisí Evropských společenství jménem Evropského společenství

    Sbírka:  53/2005 | Částka:  26/2005
    11.5.2005

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    53

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí


          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 28. května 2003 byla v Bruselu a Praze podepsána Roční finanční dohoda pro rok 2002 mezi Českou republikou a Komisí Evropských společenství jménem Evropského společenství.

          S Dohodou vyslovil souhlas Parlament České republiky a prezident republiky Dohodu ratifikoval.

          Dohoda vstoupila v platnost na základě svého článku 5 dne 3. června 2004.

          České znění Dohody a anglické znění, jež je autentickým zněním Dohody, se vyhlašují současně.





    ZVLÁŠTNÍ VSTUPNÍ PROGRAM PRO ROZVOJ


    ZEMĚDĚLSTVÍ A VENKOVA


    V ČESKÜ REPUBLICE






    ROČNÍ FINANČNÍ DOHODA PRO ROK 2002






    mezi






    ČESKOU REPUBLIKOU

    a

    KOMISÍ EVROPSKîCH SPOLEČENSTVÍ

    JMÜNEM EVROPSKÜHO SPOLEČENSTVÍ










    ROČNÍ FINANČNÍ DOHODA PRO ROK 2002






          Česká republika











    na straně jedné, a









          Komise Evropských společenství, dále jen ,,Komise", jednající za Evropské společenství a jeho jménem, dále jen ,,Společenství",







    na straně druhé,









          dále společně nazývané jako ,,smluvní strany".

          Vzhledem k tomu, že



    (1)  Nařízením Rady (ES) č. 1268/1999, o podpoře Společenství na předvstupní opatření pro rozvoj zemědělství a venkova v kandidátských zemích střední a východní Evropy v předvstupním období, byl založen Zvláštní vstupní Program pro rozvoj zemědělství a venkova (dále jen ,,SAPARD"), který zajišťuje poskytování finančních příspěvků Společenství1);









    (2)  Plán předložený Českou republikou byl schválen jako Program rozvoje zemědělství a venkova rozhodnutím přijatým v souladu s článkem 4 odst. 5 Nařízení Rady (ES) č. 1268/1999 dne 26. října 2000;






    (3)  Dne 10. prosince 2001 byla uzavřena Víceletá finanční dohoda mezi Komisí Evropských společenství jednající jménem Evropského společenství a Českou republikou, dále jen Víceletá finanční dohoda mezi Společenstvím a Českou republikou, která stanoví v článku 2, že finanční závazek Společenství se stanoví v ročních finančních dohodách;













    (4)  Je nezbytné stanovit finanční závazek Společenství na rok 2002 pro provádění Programu rozvoje zemědělství a venkova a jakýchkoli dodatků k tomuto Programu (dále jen ,,Program") v České republice a stanovit dobu platnosti tohoto závazku. Vzhledem k tomu, že rozšíření Společenství se může uskutečnit během doby platnosti závazku pro platby pro rok 2002, preventivně se omezí doba uzavírání nových smluv mezi Agenturou SAPARD a konečnými příjemci, z důvodu zajištění patřičného přechodu mezi nástrojem SAPARD




          a novou formou pomoci pro rozvoj venkova v České republice jako člena Evropské unie. To je provedeno, aniž jsou dotčeny závěry možné Smlouvy o přistoupení;





    (5)  Článek 12(4) Nařízení Rady č. 2500/2001 ze dne 17. prosince 2001 modifikuje Nařízení Rady (ES) 1268/ /1999 tím, že rozšiřuje právo na účast ve výběrových řízeních a uzavírání smluv mezi stranami v rámci programu SAPARD na fyzické a právnické osoby z Kypru, Malty a Turecka na základě stejných podmínek, jaké se uplatňují pro všechny fyzické a právnické osoby ze členských zemí a zemí příjemců pomoci. Proto je nutné na tyto země rozšířit zmíněné právo a umožnit jim stejné podmínky, jaké byly přiznány všem kandidátským zemím;












    (6)  Na základě zkušeností získaných a připomínek vznesených od podpisu Víceleté finanční dohody mezi Společenstvím a Českou republikou se jeví nezbytným učinit jisté další úpravy této dohody. Především je vhodné přizpůsobit ustanovení, která se týkají výběru projektů pro určitá opatření.












          SE DOHODLY TAKTO:



    Článek 1

    Účel



          Tato dohoda stanoví finanční závazek Společenství vůči České republice pro rok 2002. Mění také Víceletou finanční dohodu podepsanou dne 05. 02. 2001, v platném znění.





    Článek 2

    Závazek


          Finanční příspěvek Společenství na rok 2002 je omezen částkou 23 526 795 EUR. Tento závazek je platný pouze pro provádění Programu v souladu s Víceletou finanční dohodou, uzavřenou mezi Společenstvím a Českou republikou.





    Článek 3

    Doba trvání závazku


          Komise se automaticky zprostí jakékoliv části závazku, zmíněného v článku 2, který nebyl splněn platbou na účet, nebo pro který nebude obdržena přijatelná žádost o platbu nejpozději do 31. prosince 2004.



          Aniž jsou dotčena ustanovení, která mohou být stanovena ve Smlouvě o přistoupení pro Českou republiku, žádná smlouva týkající se prostředků Společenství ve vztahu k této dohodě nebude uzavřena mezi Agenturou SAPARD a konečným příjemcem později než k datu uzavření smluv týkajících se formy pomoci pro rozvoj venkova pro Českou republiku jako člena Evropské unie.





    Článek 4

    Změna Víceleté finanční dohody



          Víceletá finanční dohoda uzavřená mezi Komisí a Českou republikou se mění takto:



          1. Článek 8 se nahrazuje následujícím:



    ,
    ,Článek 8

    Kontaktní místa



          1. Korespondence týkající se jakýchkoli otázek, kromě informací stanovených v příloze I oddílu F, spadajících do působnosti této Víceleté finanční dohody, a/nebo do působnosti Ročních finančních dohod zmíněných v článku 2, případně s uvedením čísla a názvu programu, se zasílá na následující adresy:







    pro Společenství:




          Commission of the European Communities

          Directorate General Agriculture

          SAPARD Unit

          Rue de la Loi 130, B - 1049 Brussels

          Telephone:
    00 32 2 296 73 37

          Fax:
    00 32 2 295 17 46

          E-MAIL:
    agri-sapard@cec.eu.int




    pro Českou republiku:




          Ministerstvo financí

          Náměstek ministra

          Národní schvalující úředník

          Odbor Národního fondu

          Letenská 15

          118 10 Praha 1

          Česká republika



          2. Korespondence týkající se informací stanovených v příloze I oddílu F, spadajících do působnosti této Víceleté finanční dohody, a/nebo do působnosti Ročních finančních dohod zmíněných v článku 2, případně s uvedením čísla a názvu programu, se zasílá na následující adresy:







    pro Společenství:



          European Commission

          European Anti-Fraud Office (OLAF)

          Directorate C

          30, Rue Joseph II

          B - 1049Bmssels




    pro Českou republiku:


          Nejvyšší státní zastupitelství

          Odbor závažné a finanční kriminality (AFCOS)

          Jezuitská 4

          660 55 Brno

          Česká republika".




          2. V oddíle A



          --   Článek 5 odst. 7 se nahrazuje následujícím:


                     ,,7.  U investic do projektů, s výjimkou infrastrukturních projektů, které nevytvářejí značné čisté příjmy, Agentura SAPARD zajistí, aby souhrn prostředků veřejné pomoci ze všech zdrojů pro jakýkoli projekt v rámci Programu nepřesáhl 50 % celkových přijatelných nákladů. Školící opatření se považují za lidský kapitál a nikoli za investice pro účely tohoto odstavce.".



          --   V článku 8 odst. 1 se bod (b) nahrazuje následujícím:

               ,,(b)  vycházely z výkazů výdajů vynaložených příjemcem, doložených originály přijatých faktur nebo jinými příslušnými dokumenty, v případech, kdy pomoc není podle Programu funkcí výdajů. Tyto výkazy zahrnují pouze výdaje nebo, pokud není pomoc funkcí výdajů, případy vzniklé nejdříve v den podepsání smlouvy, podle které se žadatel stává příjemcem podle Programu pro daný projekt, s výjimkou studií proveditelnosti a souvisejících studií a opatření Technické pomoci. Kromě akcí v rámci opatření Technické pomoci, výdaje v žádném případě nesouvisejí s vybranými projekty, smlouvami uzavřenými Agenturou SAPARD nebo jejím jménem a konečnými příjemci a výdaji vynaloženými před datem uvedeným v rozhodnutí Komise upraveném v článku 3 odst. 1 tohoto oddílu. V případech, kdy si Agentura SAPARD neponechává originály faktur nebo jiných příslušných dokumentů upravených v tomto pododstavci po jejich přijetí, zajistí Agentura SAPARD pořízení kopií a podnikne kroky k tomu, aby originály byly k dispozici pro účely auditu a inspekce.".

















          --   V článku 10 odst. 1 se bod (b) nahrazuje následujícím:


               ,,(b)  u přeplatků ze strany Agentury SAPARD a pro dluhy nevymožené Agenturou SAPARD a také pro dluhy, které nebyly vybrány během 2 let od jejich registrace v knize dlužníků, kurz k předposlednímu pracovnímu dni Komise v měsíci předcházejícím měsíci, v jehož průběhu byl přeplatek nebo dluh poprvé zjištěn.".






          --  V článku 14 se bod 2.6 nahrazuje následujícím:


             ,,2.6  Pravidla pro zadávání zakázek na služby, práce a dodávky v České republice veřejnými orgány musí být v souladu s pravidly uvedenými v příručce Komise nazvané ,,Smlouvy o službách, dodávkách a dílech uzavírané v rámci spolupráce Společenství se třetími zeměmi2)". Neuplatní se však požadavek na předběžné schválení ze strany Komise uvedený v této příručce. Služby, díla, stroje a dodávky musí pocházet ze zemí Společenství nebo ze zemí uvedených v bodu 8 oddíle F.".
          

          3. V oddíle B



          --  Článek 6 odst. 2 se nahrazuje následujícím:

                   ,,2.  Monitorování se provádí podle příslušných ukazatelů fyzických, finančních a životního prostředí. Tyto ukazatele pro monitorování týkající se vstupů a výstupů Programu souvisejí se specifickou povahou příslušné pomoci, jejími cíli a sociálně-ekonomickou a strukturální situací a situací životního prostředí v České republice.".






          --  V článku 8 odst. 5 (c) se vkládá následující:


             ,,(v)  údaje prokazující, že finanční prostředky Společenství nenahrazují financování dostupné v České republice.".




          4. V oddíle C se vkládá následující článek:



    ,,Článek 8

    Evropské dohody


          Česká republika zajistí, že pro jakoukoli veřejnou pomoc, která narušuje nebo hrozí narušit soutěž tím, že zvýhodňuje určité podniky nebo určitá odvětví výroby dotovaná v rámci SAPARD, které se týkají výrobků jiných než uvedených v části III, kapitole II a III Evropské dohody, článek 643) Evropské dohody je respektován.".







          5. V oddíle F




          Seznam zemí uvedených v bodu č. 8 sloupci (e), se nahrazuje následujícím:


          ,,Bulharsko, Česká republika, Estonsko, Maďarsko, Lotyšsko, Litva, Polsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Kypr, Malta a Turecko".
          

          --  Ustanovení v sub-bodu 7.3 ve sloupci 7.3.1 (e) se nahrazují následujícím:




             ,,7.3.1  Během dvou měsíců, které následují po skončení každého čtvrtletí, Česká republika oznámí Komisi jakékoli nesrovnalosti, které byly předmětem správního nebo soudního vyšetřování. Tato zpráva bude předána v souladu s formulářem v příloze I tohoto oddílu.".





          --  Ustanovení v sub-bodu 7.5 ve sloupci 7.5.1 (e) se nahrazují následujícím:




             ,,7.5.1  Během dvou měsíců, které následují po skončení každého čtvrtletí, Česká republika informuje Komisi, s využitím formuláře v příloze I tohoto oddílu s odkazem na jakoukoli předchozí zprávu vypracovanou podle sub-bodu 7.3, o postupech přijatých k řešení všech dříve oznámených nesrovnalostí a o významných změnách, jež z nich vyplývají.".






          --  Příloha I k této Roční finanční dohodě je připojena jako příloha I k oddílu F Víceleté finanční dohody.






    Článek 5

    Vstup v platnost


          Tato dohoda vstupuje v platnost dnem, kdy se obě smluvní strany navzájem informují o splnění všech formálních náležitostí nezbytných pro její uzavření.




    Článek 6

    Podpis


          Tato dohoda se vyhotovuje ve dvou exemplářích v anglickém jazyce a v českém jazyce, pouze anglický text je autentický.



          V Bruselu a v Praze, v tomto pořadí, dvacátý osmý den měsíce května roku dva tisíce tři.





    Za Českou republiku:











    Mgr. Bohuslav SOBOTKA v. r.

    Ministr financí




    Za Komisi Evropských společenství:












    Franz FISCHLER v. r.

    člen Komise

    PŘÍLOHA I




    D®VĚRNÜ
    Číslo případu:
    KZ/XX/XXX/S/X



    ČTVRTLETNÍ ZPRÁVA O NESROVNALOSTECH V SOUVISLOSTI SE ZVLÁŠTNÍM VSTUPNÍM PROGRAMEM PRO ZEMĚDĚLSTVÍ A ROZVOJ VENKOVA (SAPARD), JAK JE POŽADOVÁNO V ODDÍLU F -- 7.3 A F -- 7.5 VÍCELETÜ FINANČNÍ DOHODY







    IDENTIFIKACE ZPRÁVY



    Kandidátská země:

    Číslo případu: XX/XX/XXX/S/04)

    Čtvrtletí: XX/XX5)

    Datum odeslání:

    Organizační oddělení v kandidátské zemi:

    Kontaktní místo:            Jméno:                     Telefon:
                                      Fax:                         e-mail:



    PODROBNOSTI O NESROVNALOSTI



    1.   Popis operace


    1.1  Jméno programu:


    1.2  Rozhodnutí Komise schvalující program:


    1.3  Název opatření a jméno projektu:


    1.4  Číslo projektu kandidátské země:


    2.  Ustanovení, která byla porušena


    2.1  Ustanovení Komise, které bylo porušeno:

    2.2  Ustanovení národních norem, které bylo porušeno:



    3.  Datum první informace, která vedla k podezření z nesrovnalostí:


    3.1  Zdroj první informace, která vedla k podezření z nesrovnalostí:



    4.  Způsob, jakým byla nesrovnalost zjištěna:


    5.  Druh nesrovnalosti


    5.1  Postupy užívané při dopouštění se nesrovnalostí:

    5.2  Jsou tyto postupy považované za nové?                           Ano ( )                  Ne ( )


    5.3  Pokud ano, bylo oznámení zasláno v souladu s oddílem F -- 7.4 Víceleté finanční dohody?




    6.  Jsou dotčeny jiné země?                                                Ano ( )                  Ne ( )


    6.1  Pokud ano, bylo oznámení zasláno v souladu s oddílem F -- 7.4 Víceleté finanční dohody?

    Ano ( )               Datum a číslo jednací:                     Ne ( )                              Neznámo ( )




    7.  Trvání nesrovnalosti


    7.1  K jakému datu nebo v průběhu jakého období byla nesrovnalost uskutečněna:



    8.  Orgány nebo instituce


    8.1  Orgány nebo instituce, které oficiální zprávu o nesrovnalosti vypracovávají:

    8.2  Orgány nebo instituce zodpovědné za následné správní nebo soudní jednání:

    9.  Datum, kdy byla vyhotovena oficiální zpráva o nesrovnalosti:



    10.  Jména a adresy dotčených fyzických a právnických osob

    10.1  Fyzické osoby:


       --  Příjmení:

       --  Jméno:

       --  Adresa:

       --  Poštovní směrovací číslo:

       --  Město:

       --  Země:

       --  Funkce:

    10.2  Právnické osoby:


       --  Jméno:

       --  Sídlo:

       --  Poštovní směrovací číslo:

       --  Země:




    FINANČNÍ ASPEKTY



    11. Celková částka a rozdělení mezi zdroje financování

    11.1  Celková částka operace:


    11.2  Financování Společenství:


    11.3  Financování kandidátské země:



    12. Povaha a částka výdajů, jichž se nesrovnalost týká


    12.1  Povaha výdajů:


    12.2  Celková částka výdajů:


    12.3  Výdaje Společenství:


    12.4  Výdaje kandidátské země:


    13. Částka, která by byla nesprávně proplacena, pokud by nesrovnalost nebyla zjištěna:




    14. Finanční následky


    14.1  Částka výdajů podle 12.2, která ještě nebyla zaplacena:

          Částka EU:

          Částka kandidátské země:



    15.  Možnost vydobytí:




    16.  Celková vydobytá částka:


    16.1  Podíl Společenství:


    16.2  Podíl kandidátské země:



    17. Celková částka, která má být vydobyta:


    17.1  Podíl Společenství:


    17.2  Podíl kandidátské země:



    18. Datum zvláštní zprávy v souladu s oddílem F -- 7.5.2 Víceleté finanční dohody:





    ETAPY PROCESU



    19. Jednání kandidátské země


    19.1  Dočasná opatření:


    20.  Správní řízení:



    21.  Soudní řízení:



    22.  Důvody pro ukončení řízení o vymáhání:


    22.1  Byla Komise informována, než bylo rozhodnuto o ukončení vymáhání?



    Ano ( )               Datum a číslo jednací:               Ne ( )                              Neznámo ( )



    23.  Bylo zastaveno trestní řízení?

    Ano ( )                                       Ne ( )                                       Neznámo ( )



    24. Zastavení procesu


    24.1  Byla Komise informována o správních nebo soudních rozhodnutích nebo o hlavních výsledcích řízení, vztahujících se k ukončení zastavení procesu v souladu s oddílem F -- 7.5.1 Víceleté finanční dohody:



    Ano ( )               Datum a číslo jednací:               Ne ( )                              Neznámo ( )


    25.  Uložené tresty (správní a/nebo soudní):



    26.  Dodatečné poznámky:



    PŘÍLOHA II



    Formulář: D-1

    Evropská komise -- SAPARD -- Výkaz výdajů a žádost o platbu

    (zaslat na adresu European Commission, DG AGRI, Rue de la Loi 130 (SAPARD) B -- 1049 Brussels)


    Název programu ...................................................................................


    Rozhodnutí Komise č. .............................................. ze dne ............................................................................. (ve znění
    Rozhodnutí č. ............................................ ze dne ....................................................)


    Evidenční číslo Komise .................................................................

    Níže podepsaný .........................................................................., jakožto Národní schvalující úředník zastupující Českou republiku podle ustanovení Víceleté finanční dohody uzavřené mezi Českou republiku a Komisí, tímto prohlašuje, že celkové přijatelné výdaje v souladu s Programem, vynaložené v období (od den/měsíc/rok ......... do den/měsíc/rok ..........) činí ................. (národní měna), .............................. (EUR v přepočtu z národní měny podle kurzu (kurzů) uvedeného v přiložené tabulce podle ustanovení článku 10 oddílu A přílohy k Víceleté finanční dohodě).





    Podrobnosti týkající se těchto výdajů jsou uvedeny v tabulce přiložené k tomuto oddílu a tvoří nedílnou součást tohoto výkazu.


    Dále prohlašuji, že opatření pokračují uspokojivým tempem v souladu s cíli stanovenými v Programu a že podklady jsou a nadále budou k dispozici podle ustanovení článku 3 Víceleté dohody a článku 15 oddílu A přílohy k dané dohodě.



    Prohlašuji, že:

    1.  Výčet výdajů je přesný. Vychází z účetnictví na úrovni jednotlivých projektů a je doložen průkazními dokumenty. Výčet a odpovídající podklady jsou k dispozici pro účely ověření a zůstanou k dispozici v souladu s článkem 3 Víceleté finanční dohody a článkem 15 oddílu A přílohy k dané dohodě.




    2.  Buď Výčet zahrnuje podrobnosti o dluzích, jež je nutno uhradit ve výši (... národní měny) (.... EUR) a jejichž celkové úhrny pro jednotlivá opatření jsou přiloženy, včetně rozdělení podle národního veřejného příspěvku a příspěvku Společenství; nebo Neexistují žádné dluhy, které by bylo nutno uhradit -- (nehodící se škrtněte). Výčet obsahuje také všechny dluhy od předchozího výkazu, které jsou registrovány po dobu delší než dva roky a které jsou odečteny od tohoto výkazu výdajů.


    3.  Objem finančních prostředků Společenství na SAPARD EURo účtu k datu posledního zápisu na vrub účtu ke konci čtvrtletí, jehož se tento výčet týká (nebo v případě dodatečného výkazu, k datu uvedenému v tomto výkazu), činí ... EUR. Z této částky ... EUR odpovídá připsanému úroku.



    Platba by měla být provedena na SAPARD EURo účet.


    Příjemce:Banka:Číslo účtu:Vlastník účtu (pokud se liší od příjemce)
    Tento výkaz výdajů obsahuje ............................. číslovaných stran.


    Tento výkaz sestavil(a): .........................................
    (Datum, razítko a podpis generálního ředitele Agentury SAPARD)


    Tento výkaz byl sestaven na základě mnou poskytnutých finančních částek

    ...............................................
    (Datum a podpis účetního Agentury SAPARD)


    Potvrzeno ..............................................
    (Datum, razítko a podpis Národního schvalujícího úředníka České republiky).





    Vyhotoveno v ......................, ................... (datum)

    ––––––––––––––––––––
    1)
    Úř. věst. OJ L 161, 26. 6. 1999, str. 87 -- 93.
    2)
    SEC (1999) 1801/2.
    3)
    OJ L 360, 31. 12. 1994, str. 0002 -- 0210.
    4)
    S výjimkou poslední cifry číslo případu zůstává stejné a skládá se z: iniciály kandidátské země/rok/tři cifry čísla pří- padu/S pro SAPARD/0 pro původní zprávu, 1 pro první aktualizaci, 2 pro druhou aktualizaci atd., např. PO/02/001/S/0.
    5)
    Dvě cifry pro rok a dvě cifry pro čtvrtletí, např. 0203, 0206, 0209, 0212.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025
    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Ne/podceňování zastupitelnosti bezpečnostních rolí dle zákona o kybernetické bezpečnosti
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Jak dlouho po podání žádosti o vydání stavebního povolení musí žadatel udržovat podkladová stanoviska platná a aktuální?
    • Závislá práce ve světle nového rozhodnutí Nejvyššího správního soudu. Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 19. 3. 2025, sp. zn. A Ads 6/2025
    • Právo a umělé inteligence: AI Act, osobní údaje, kyberbezpečnost a další regulace
    • Sankční povinnost odevzdání řidičského průkazu v implikační souvislosti
    • Promlčení zápůjčky na dobu neurčitou a změna judikatury Nejvyššího soudu
    • Obchodní vedení společnosti
    • Od konkurenční doložky k právní nejistotě: kontroverzní výklad Nejvyššího soudu v rozsudku 27 Cdo 1236/2024
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Dítě a dovolená v zahraničí: Co dělat, když druhý rodič nesouhlasí s cestou?
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Zákon č. 73/2025 Sb.: Advokacie v nové éře regulace a ochrany důvěrnosti
    • Top 12 čili Tucet nejvýznamnějších judikátů Nejvyššího soudu z loňského roku 2024 vzešlých z řešení pracovněprávních sporů
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?

    Soudní rozhodnutí

    Nesprávné označení relevantní stěžovatelovy námitky (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejvyšší správní soud nedostojí požadavkům na řádné odůvodnění soudního rozhodnutí vyplývajícím z čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod, pokud nesprávně označí...

    Předběžná vazba (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o předběžné vazbě podle § 94 zákona o mezinárodní justiční spolupráci musí soudy dostatečně odůvodnit reálné riziko útěku vyžádané osoby, podložené jejím...

    Přeřazení odsouzeného do přísnějšího typu věznice (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o přeřazení odsouzeného do věznice s přísnějším režimem představuje omezení práva na osobní svobodu podle článku 8 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a obecné...

    Příspěvek na péči

    Příspěvek na péči a jeho právní úprava v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, je naplněním práva na přiměřené hmotné zabezpečení při nezpůsobilosti k práci podle...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Nemožnost přítomného účastníka efektivně participovat na jednání prostřednictvím svého advokáta z důvodu jazykových omezení může za určitých okolností vést k porušení jeho...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.