epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    SDĚLENÍ Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Ujednání mezi vládou České republiky a Úřadem Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky o spolupráci při přesídlování uprchlíků

    Sbírka:  44/2009 | Částka:  17/2009
    29.5.2009

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    44

    SDĚLENÍ
    Ministerstva zahraničních věcí


          Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že výměnou nót ze dne 5. března 2009 a 31. března 2009 bylo sjednáno Ujednání mezi vládou České republiky a Úřadem Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky o spolupráci při přesídlování uprchlíků.

          Ujednání vstoupilo v platnost na základě svého článku 14 dne 10. dubna 2009.

          Anglické znění nóty Úřadu Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky a její překlad do českého jazyka a české znění české nóty, jež tvoří Ujednání, se vyhlašují současně.

    PŘEKLAD

    Úřad Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky


    Regionální kancelář pro střední Evropu

    Felvinci út. 27

    H-1022 Budapest
    Tel.: (+36 1)
    336 30 60



    336 30 70


    Fax:
    336 30 80

    5.  března 2009
    E-mail: hunbu@unhcr.org

    Č.j.: HUNBU/CZE/HCR/0046

    Odp.: Ujednání o přesídlování uprchlíků


    Vážený pane ministře,


    s odkazem na jednání mezi zástupci vlády České republiky (dále jen ˙česká vláda˙) a Úřadu Vysokého komisaře Organizace spojených národů pro uprchlíky (dále jen ˙UNHCR˙) UNHCR vítá záměr české vlády zapojit se plně do programu UNHCR pro přesídlování uprchlíků.



    Globální program UNHCR pro přesídlování uprchlíků, kterým v první zemi azylu nemůže být poskytnuta dostatečná ochrana nebo zajištěno dlouhodobé řešení, je praktickým a účinným nástrojem na ochranu uprchlíků a mechanismem sdílené odpovědnosti. UNHCR s potěšením zaznamenal, že koncepce přesídlování není pro českou vládu novou záležitostí. Česká vláda již v posledních letech prakticky prokázala své odhodlání řídit se zásadou sdílené odpovědnosti při poskytování ochrany a dlouhodobého řešení pro uprchlíky tím, že se zapojila do ad hoc přesídlování.




    UNHCR doufá, že navázání hlubší spolupráce v této oblasti umožní české vládě postupně budovat kapacity a programy v oblasti přijímání a integrace uprchlíků (právní, sociální a ekonomické). UNHCR je připraven pomoci při směřování současného úsilí české vlády, tak aby se v České republice vytvořil formálnější a strukturovanější program přesídlování.


    UNHCR nabízí technickou a poradenskou pomoc a současně zapojí mezinárodní společenství, aby pomohlo České republice při realizaci přesídlování.

    Spolupráce mezi českou vládou a UNHCR je rámcově upravena Dohodou mezi vládou České republiky a Úřadem Vysokého komisaře Organizace spojených národů pro uprchlíky (UNHCR) o právním postavení UNHCR a jeho personálu v České republice z roku 2000. UNHCR v návaznosti na výše uvedené navrhuje české vládě uzavření Ujednání mezi Úřadem Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky a vládou České republiky o spolupráci při přesídlování uprchlíků (dále jen ˙ujednání o přesídlování˙) následujícího znění:

    UJEDNÁNÍ MEZI VLÁDOU ČESKÉ REPUBLIKY A ÚŘADEM VYSOKÉHO KOMISAŘE OSN PRO UPRCHLÍKY O SPOLUPRÁCI PŘI PŘESÍDLOVÁNÍ UPRCHLÍKŮ



    ČÁST I

    KONZULTACE

    ČLÁNEK 1

    KAŽDOROČNÍ KONZULTACE

    UNHCR zve českou vládu na Výroční trojstranná jednání o přesídlování a na jednání Pracovní skupiny pro přesídlování za účelem výměny informací ohledně globálních potřeb v oblasti přesídlování a dalších otázek přesídlování. Kromě toho se zástupci UNHCR a české vlády každoročně setkávají, aby jednali o počtu uprchlíků, které může česká vláda přijmout k přesídlení, a o výběru konkrétních případů, jakož i hodnotili vývoj provádění ujednání o přesídlování.




    ČÁST II

    VÝBĚR KONKRÉTNÍCH PŘÍPADŮ A PŘEDKLÁDÁNÍ ŽÁDOSTÍ

    ČLÁNEK 2

    PŘESÍDLOVANÉ OSOBY

    Na základě ujednání o přesídlování mohou být přesídlovány osoby, kterým byl přiznán status uprchlíka dle mandátu UNHCR podle Úmluvy o právním postavení uprchlíků z roku 1951, jejího Protokolu z roku 1967 a Statutu UNHCR z roku 1950 (dále jen ˙Úmluva˙). Přesídlování uprchlíků probíhá v souladu s mezinárodním právem a právními předpisy České republiky a v souladu s kritérii pro přesídlování stanovenými UNHCR. Tato kritéria upřednostňují uprchlíky vyžadující právní a fyzickou ochranu, oběti násilí a mučení, uprchlíky vyžadující lékařskou péči, ohrožené ženy, osoby, společné soužití rodiny, děti a dospívající, starší uprchlíky a uprchlíky bez vyhlídek na místní integraci.




    ČLÁNEK 3

    PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ

    UNHCR předkládá žádosti o přesídlení uprchlíka/uprchlíků Ministerstvu vnitra České republiky (dále jen ˙MV˙) za využití registračního formuláře UNHCR pro přesídlení, vyplněného a podepsaného uprchlíkem/ /uprchlíky žádajícími o přesídlení a UNHCR. Spolu s žádostí se předkládají veškeré dokumenty dokládající skutečnosti uvedené v žádosti a potřebu přesídlení.



    ČLÁNEK 4

    POSUZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ

    Po obdržení žádosti o přesídlení provede MV s uprchlíkem žádajícím o přesídlení pohovor, není-li ve výjimečných případech dohodnuto jinak. Pohovory se mohou uskutečnit cestou telekonference či videokonference, případně formou výběrových misí MV organizovaných ve spolupráci s UNHCR. Kromě posouzení
    oprávněnostižádosti o přesídlení je cílem pohovorů poskytnout uprchlíkům informace o programu přesídlení a informovat je o procesu přijetí a integrace a o podmínkách v České republice.


    MV zašle odpověď na žádost o přesídlení UNHCR do 45 dnů od provedení pohovoru. Tuto lhůtu lze na žádost MV prodloužit. Pokud UNHCR neobdrží odpověď na žádost ve stanovené lhůtě, považuje žádost o přesídlení za zamítnutou.


    ČLÁNEK 5

    POSUZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ V NALÉHAVÝCH A MIMOŘÁDNÝCH PŘÍPADECH

    Šest měsíců po vstupu ujednání o přesídlování v platnost bude zaveden zrychlený postup pro naléhavé a mimořádné případy, zejména případy, kdy je ohrožen život uprchlíka. MV v těchto případech posoudí žádost o pře-sídlení pouze na základě písemných dokumentů a odpoví na ni do dvou týdnů od jejího doručení.



    ČLÁNEK 6

    OPĚTOVNÉ POSOUZENÍ ŽÁDOSTI

    V případě, že byly zjištěny či nastaly nové skutečnosti rozhodné pro posouzení žádosti o přesídlení, UNHCR může jedenkrát požádat MV o nové posouzení případu, jež MV zamítlo. K nové žádosti o přesídlení jsou připojeny dokumenty dokládající nové skutečnosti rozhodné pro posouzení žádosti.


    ČLÁNEK 7

    ODVOLÁNÍ SOUHLASU S PŘESÍDLENÍM

    Do okamžiku vstupu přesídlované osoby na území České republiky může MV odvolat svůj souhlas s přesídlením, pokud jsou po vyslovení tohoto souhlasu dodatečně zjištěny skutečnosti, které podle Úmluvy mohou být důvodem pro to, aby osoba nebyla považována za uprchlíka ve smyslu Úmluvy, nebo které důvodně nasvědčují tomu, že osoba by mohla představovat nebezpečí pro bezpečnost státu.




    ČÁST III

    OPATŘENÍ TÝKAJÍCÍ SE ODJEZDU

    ČLÁNEK 8

    CESTOVNÍ NÁKLADY

    UNHCR hradí po dobu 12 měsíců od vstupu ujednání o přesídlování v platnost veškeré cestovní výdaje a další výdaje související s cestou do České republiky. UNHCR případně zajistí pokrytí těchto výdajů v rámci finanční pomoci mezinárodního společenství. Po uplynutí této doby hradí tyto náklady česká vláda.


    ČLÁNEK 9

    VSTUP DO ČESKÉ REPUBLIKY

    Česká vláda zajistí v souladu se svými vnitrostátními právními předpisy rychlý vstup do České republiky.

    ČÁST IV

    PŘIJETÍ A MÍSTNÍ INTEGRACE

    ČLÁNEK 10


    SPOLUPRÁCE A VÝMĚNA INFORMACÍ

    Za účelem zvýšení účinnosti ujednání o přesídlování si MV vyměňuje informace a zkušenosti s UNHCR a dalšími státy zapojenými do programu UNHCR pro přesídlování týkající se životních podmínek a integračních možností a jakékoli další informace důležité pro uprchlíky vyžadující přesídlení.



    ČLÁNEK 11

    PŘIJETÍ A INTEGRACE

    Uprchlíkovi, který byl přesídlen do České republiky, (dále jen ˙přesídlený uprchlík˙) je v souladu s vnitrostátními právními předpisy na základě jeho žádosti udělen azyl a poskytnuta pomoc, která usnadní jeho přijetí a integraci.




    MV může při realizaci přesídlování spolupracovat s vládními a nevládními organizacemi.


    ČLÁNEK 12

    SLOUČENÍ RODINY

    Česká vláda umožní za účelem sloučení rodiny vstup na území České republiky rodinným příslušníkům pře-sídlených uprchlíků, a to za podmínek stanovených ve vnitrostátních právních předpisech a v souladu s mezinárodními standardy a postupy v oblasti lidských práv, včetně principu nejlepších zájmů dítěte. UNHCR spolupracuje s českou vládou při vyřizování žádostí o udělení azylu za účelem sloučení rodiny.



    ČLÁNEK 13

    ŘEŠENÍ SPORŮ

    Jakákoli otázka, která vznikne při výkladu a provádění ujednání o přesídlování nebo která zde není výslovně upravena, bude řešena přátelsky cestou konzultací mezi vládou České republiky a UNHCR.



    ČLÁNEK 14

    VSTUP V PLATNOST

    Ujednání o přesídlování vstoupí v platnost dnem přijetí identické odpovědi na tento dopis a zůstává v platnosti po dobu neurčitou. Může být ukončeno výpovědí s šestiměsíční výpovědní lhůtou.



    V případě souhlasu české vlády ujednání o přesídlování vstoupí v platnost dnem obdržení shodné odpovědi na tento dopis. Ujednání o přesídlování se sjednává na dobu neurčitou. Jeho platnost může být ukončena výpovědí s šestiměsíční výpovědní lhůtou.


    Za Vysokého komisaře Organizace spojených národů pro uprchlíky


    Dr. Gottfried Köfner ředitel Regionální kanceláře pro střední Evropu

    MUDr. Mgr. Ivan Langer
    ministr vnitra České republiky



    Praha, 31. 3. 2009


    Č.j.: MV-11475-38/OKP-2008


    Počet listů: 5


    Vážený pane řediteli,

          mám čest potvrdit příjem Vaší osobní nóty ze dne 5. března 2009, ve které jste navrhl sjednat Ujednání mezi vládou České republiky a Úřadem Vysokého komisaře Organizace spojených národů pro uprchlíky o spolupráci při přesídlování uprchlíků, tohoto znění:

    ˙s odkazem na jednání mezi zástupci vlády České republiky (dále jen ˙česká vláda˙) a Úřadu Vysokého komisaře Organizace spojených národů pro uprchlíky (dále jen ˙UNHCR˙) UNHCR vítá záměr české vlády zapojit se plně do programu UNHCR pro přesídlování uprchlíků.

    Globální program UNHCR pro přesídlování uprchlíků, kterým v první zemi azylu nemůže být poskytnuta dostatečná ochrana nebo zajištěno dlouhodobé řešení, je praktickým a účinným nástrojem na ochranu uprchlíků a mechanismem sdílené odpovědnosti. UNHCR s potěšením zaznamenal, že koncepce přesídlování není pro českou vládu novou záležitostí. Česká vláda již v posledních letech prakticky prokázala své odhodlání řídit se zásadou sdílené odpovědnosti při poskytování ochrany a dlouhodobého řešení pro uprchlíky tím, že se zapojila do ad hoc přesídlování.

    UNHCR doufá, že navázání hlubší spolupráce v této oblasti umožní české vládě postupně budovat kapacity a programy v oblasti přijímání a integrace uprchlíků (právní, sociální a ekonomické). UNHCR je připraven pomoci při směřování současného úsilí české vlády, tak aby se v České republice vytvořil formálnější a strukturovanější program přesídlování.

    UNHCR nabízí technickou a poradenskou pomoc a současně zapojí mezinárodní společenství, aby pomohlo České republice při realizaci přesídlování.

    Spolupráce mezi českou vládou a UNHCR je rámcově upravena Dohodou mezi vládou České republiky a Úřadem Vysokého komisaře Organizace spojených národů pro uprchlíky (UNHCR) o právním postavení UNHCR a jeho personálu v České republice z roku 2000. UNHCR v návaznosti na výše uvedené navrhuje české vládě uzavření Ujednání mezi Úřadem Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky a vládou České republiky o spolupráci při přesídlování uprchlíků (dále jen ˙ujednání o přesídlování˙) následujícího znění:

    UJEDNÁNÍ MEZI VLÁDOU ČESKÉ REPUBLIKY A ÚŘADEM VYSOKÉHO KOMISAŘE OSN PRO UPRCHLÍKY O SPOLUPRÁCI PŘI PŘESÍDLOVÁNÍ UPRCHLÍKŮ

    ČÁST I

    KONZULTACE

    ČLÁNEK 1

    KAŽDOROČNÍ KONZULTACE

    UNHCR zve českou vládu na Výroční trojstranná jednání o přesídlování a na jednání Pracovní skupiny pro přesídlování za účelem výměny informací ohledně globálních potřeb v oblasti přesídlování a dalších otázek přesídlování. Kromě toho se zástupci UNHCR a české vlády každoročně setkávají, aby jednali o počtu uprchlíků, které může česká vláda přijmout k přesídlení, a o výběru konkrétních případů, jakož i hodnotili vývoj provádění ujednání o přesídlování.

    ČÁST II


    VÝBĚR KONKRÉTNÍCH PŘÍPADŮ A PŘEDKLÁDÁNÍ ŽÁDOSTÍ

    ČLÁNEK 2

    PŘESÍDLOVANÉ OSOBY

    Na základě ujednání o přesídlování mohou být přesídlovány osoby, kterým byl přiznán status uprchlíka dle mandátu UNHCR podle Úmluvy o právním postavení uprchlíků z roku 1951, jejího Protokolu z roku 1967 a Statutu UNHCR z roku 1950 (dále jen ˙Úmluva˙). Přesídlování uprchlíků probíhá v souladu s mezinárodním právem a právními předpisy České republiky a v souladu s kritérii pro přesídlování stanovenými UNHCR. Tato kritéria upřednostňují uprchlíky vyžadující právní a fyzickou ochranu, oběti násilí a mučení, uprchlíky vyžadující lékařskou péči, ohrožené ženy, osoby, společné soužití rodiny, děti a dospívající, starší uprchlíky a uprchlíky bez vyhlídek na místní integraci.

    ČLÁNEK 3

    PODÁVÁNÍ ŽÁDOSTÍ

    UNHCR předkládá žádosti o přesídlení uprchlíka/uprchlíků Ministerstvu vnitra České republiky (dále jen ˙MV˙) za využití registračního formuláře UNHCR pro přesídlení, vyplněného a podepsaného uprchlíkem/ /uprchlíky žádajícími o přesídlení a UNHCR. Spolu s žádostí se předkládají veškeré dokumenty dokládající skutečnosti uvedené v žádosti a potřebu přesídlení.

    ČLÁNEK 4

    POSUZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ

    Po obdržení žádosti o přesídlení provede MV s uprchlíkem žádajícím o přesídlení pohovor, není-li ve výjimečných případech dohodnuto jinak. Pohovory se mohou uskutečnit cestou telekonference či videokonference, případně formou výběrových misí MV organizovaných ve spolupráci s UNHCR. Kromě posouzení oprávněnosti žádosti o přesídlení je cílem pohovorů poskytnout uprchlíkům informace o programu přesídlení a informovat je o procesu přijetí a integrace a o podmínkách v České republice.

    MV zašle odpověď na žádost o přesídlení UNHCR do 45 dnů od provedení pohovoru. Tuto lhůtu lze na žádost MV prodloužit. Pokud UNHCR neobdrží odpověď na žádost ve stanovené lhůtě, považuje žádost o přesídlení za zamítnutou.

    ČLÁNEK 5

    POSUZOVÁNÍ ŽÁDOSTÍ V NALÉHAVÝCH A MIMOŘÁDNÝCH PŘÍPADECH

    Šest měsíců po vstupu ujednání o přesídlování v platnost bude zaveden zrychlený postup pro naléhavé a mimořádné případy, zejména případy, kdy je ohrožen život uprchlíka. MV v těchto případech posoudí žádost o pře-sídlení pouze na základě písemných dokumentů a odpoví na ni do dvou týdnů od jejího doručení.

    ČLÁNEK 6

    OPĚTOVNÉ POSOUZENÍ ŽÁDOSTI

    V případě, že byly zjištěny či nastaly nové skutečnosti rozhodné pro posouzení žádosti o přesídlení, UNHCR může jedenkrát požádat MV o nové posouzení případu, jež MV zamítlo. K nové žádosti o přesídlení jsou připojeny dokumenty dokládající nové skutečnosti rozhodné pro posouzení žádosti.

    ČLÁNEK 7

    ODVOLÁNÍ SOUHLASU S PŘESÍDLENÍM

    Do okamžiku vstupu přesídlované osoby na území České republiky může MV odvolat svůj souhlas s přesídlením, pokud jsou po vyslovení tohoto souhlasu dodatečně zjištěny skutečnosti, které podle Úmluvy mohou být důvodem pro to, aby osoba nebyla považována za uprchlíka ve smyslu Úmluvy, nebo které důvodně nasvědčují tomu, že osoba by mohla představovat nebezpečí pro bezpečnost státu.

    ČÁST III

    OPATŘENÍ TÝKAJÍCÍ SE ODJEZDU

    ČLÁNEK 8

    CESTOVNÍ NÁKLADY

    UNHCR hradí po dobu 12 měsíců od vstupu ujednání o přesídlování v platnost veškeré cestovní výdaje a další výdaje související s cestou do České republiky. UNHCR případně zajistí pokrytí těchto výdajů v rámci finanční pomoci mezinárodního společenství. Po uplynutí této doby hradí tyto náklady česká vláda.

    ČLÁNEK 9

    VSTUP DO ČESKÉ REPUBLIKY

    Česká vláda zajistí v souladu se svými vnitrostátními právními předpisy rychlý vstup do České republiky.

    ČÁST IV

    PŘIJETÍ A MÍSTNÍ INTEGRACE

    ČLÁNEK 10

    SPOLUPRÁCE A VÝMĚNA INFORMACÍ

    Za účelem zvýšení účinnosti ujednání o přesídlování si MV vyměňuje informace a zkušenosti s UNHCR a dalšími státy zapojenými do programu UNHCR pro přesídlování týkající se životních podmínek a integračních možností a jakékoli další informace důležité pro uprchlíky vyžadující přesídlení.

    ČLÁNEK 11

    PŘIJETÍ A INTEGRACE

    Uprchlíkovi, který byl přesídlen do České republiky, (dále jen ˙přesídlený uprchlík˙) je v souladu s vnitrostátními právními předpisy na základě jeho žádosti udělen azyl a poskytnuta pomoc, která usnadní jeho přijetí a integraci.
    MV může při realizaci přesídlování spolupracovat s vládními a nevládními organizacemi.

    ČLÁNEK 12

    SLOUČENÍ RODINY

    Česká vláda umožní za účelem sloučení rodiny vstup na území České republiky rodinným příslušníkům pře-sídlených uprchlíků, a to za podmínek stanovených ve vnitrostátních právních předpisech a v souladu s mezinárodními standardy a postupy v oblasti lidských práv, včetně principu nejlepších zájmů dítěte. UNHCR spolupracuje s českou vládou při vyřizování žádostí o udělení azylu za účelem sloučení rodiny.

    ČLÁNEK 13

    ŘEŠENÍ SPORŮ

    Jakákoli otázka, která vznikne při výkladu a provádění ujednání o přesídlování nebo která zde není výslovně upravena, bude řešena přátelsky cestou konzultací mezi vládou České republiky a UNHCR.

    ČLÁNEK 14

    VSTUP V PLATNOST

    Ujednání o přesídlování vstoupí v platnost dnem přijetí identické odpovědi na tento dopis a zůstává v platnosti po dobu neurčitou. Může být ukončeno výpovědí s šestiměsíční výpovědní lhůtou.˙

          Z pověření vlády České republiky Vám mám tu čest sdělit, že s výše uvedeným návrhem souhlasím s tím, že dnem, kdy Vám bude doručena tato nóta, vstoupí Ujednání mezi vládou České republiky a Úřadem Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky o spolupráci při přesídlování uprchlíků v platnost. Z toho důvodu Vás současně žádám o potvrzení přijetí této nóty.

          Dovolte mi, abych vyjádřil své přesvědčení, že sjednání Ujednání mezi vládou České republiky a Úřadem Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky o spolupráci při přesídlování uprchlíků přispěje k prohloubení spolupráce mezi Českou republikou a Úřadem Vysokého komisaře OSN pro uprchlíky.

          Přijměte prosím, pane řediteli, ujištění o mé nejhlubší úctě.

          S pozdravem,

    MUDr. Mgr. Ivan Langer v. r.

    ministr vnitra České republiky

    Vážený pan
    Dr. Gottfried Köfner
    Ředitel Regionální kanceláře pro střední Evropu
    UNHCR
    Budapešť
    Maďarsko
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 26.08.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 26.8.2025
    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 04.09.2025Jak na řízení o kasační stížnosti (online - živé vysílání) - 4.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění
    • Ochrana oznamovatelů – reflexe zkušeností ohledně příslušné osoby
    • K nákladům exekuce při soudním prodeji zástavy
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Telekomunikace
    • 10 otázek pro ... Valerii Cermanovou
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • První rozsudek v hromadném řízení: Co napovídá o budoucnosti tohoto institutu?
    • Porušení akcionářské dohody může zakládat neplatnost usnesení valné hromady, musí být však dobře napsána
    • Nařízení, kterým se zřizuje AMLA, nabylo účinnosti – co AMLA přinese povinným osobám?
    • Novela trestního zákoníku
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Děti již mají svého zastánce, novela zavedla úřad dětského ochránce práv
    • Smlouva o realitním zprostředkování – na co si dát pozor z pohledu realitního makléře
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Zrušení platebního účtu ze strany banky
    • Novela trestního zákoníku
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?

    Soudní rozhodnutí

    Telekomunikace

    Potřeba zajištění možnosti umístění telekomunikačního vedení a jeho opěrných a vytyčovacích bodů na cizích nemovitostech plyne z povahy telekomunikačního vedení, zejména z jeho...

    Zákaz konkurence

    Na základě § 5 odst. 1 zákona o obchodních korporacích je možné domáhat se vydání toliko prospěchu, který získal ten, kdo porušil zákaz konkurenčního jednání, a to buď po...

    Insolvenční řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Jestliže odvolací soud na základě odvolání podaného dlužníkem proti usnesení insolvenčního soudu o zrušení schváleného oddlužení a (současně) o zastavení insolvenčního...

    Jednočinný souběh (exkluzivně pro předplatitele)

    Jednočinný souběh zvlášť závažných zločinů těžkého ublížení na zdraví podle § 145 odst. 1, odst. 2 písm. g) tr. zákoníku a násilí proti úřední osobě podle § 325 odst. 1...

    Náhrada při poškození věci (exkluzivně pro předplatitele)

    Náklady na zajištění náhradního vozidla lze podle konkrétních okolností pokládat za účelně vynaložené i v případě, že náhradní vozidlo bylo poškozeným použito k jízdě jen po...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.