epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Úplné znění zákona ze dne 3. června 1994 č. 136 Sb., o barvení a značkování některých uhlovodíkových paliv a maziv a o opatřeních s tím souvisejících, o doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a o změně zákona České národní rady č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, jak vyplývá ze změn a doplnění provedených zákonem ze dne 13. března 1996 č. 95 Sb.

    Sbírka:  214/1996 | Částka:  62/1996
    2.8.1996

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    214

    Předseda Poslanecké sněmovny

    vyhlašuje

    úplné znění zákona ze dne 3. června 1994 č. 136 Sb., o barvení a značkování některých uhlovodíkových paliv a maziv a o opatřeních s tím souvisejících, o doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a o změně zákona České národní rady č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, jak vyplývá ze změn a doplnění provedených zákonem ze dne 13. března 1996 č. 95 Sb.

    Zákon

    o barvení a značkování některých uhlovodíkových paliv a maziv, a o opatřeních s tím souvisejících, o doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákona České národní rady č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, a o změně zákona České národní rady č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů


    Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:


    Část první

    § 1

    Účel zákona

    Tento zákon stanoví způsob a podmínky barvení a značkování některých uhlovodíkových paliv a maziv (dále jen „paliva a maziva”) při jejich výrobě, zpracování a dovozu, a podmínky jejich nákupu a prodeje, skladování, přepravy a spotřeby, a sankce na jeho porušení.


    § 2

    (1) Barveny a značkovány musí být, za podmínek dále stanovených, tato paliva a maziva:

    a) střední, plynové a topné oleje, mající tyto vlastnosti:

    1. počátek destilace min. 150o C, kdy do max. 350o C musí být předestilováno min. 20 % objemu včetně ztrát,

    2. hustotu při 20o C min. 780 kg. m- 3 a max 910 kg. m- 3,

    3. viskozitu při 20o C C min. 1, 3 mm 2. s- 1 a při 40o C max. 18 mm 2. s- 1,

    přičemž postačí, když takový olej má alespoň dvě z těchto vlastností,

    b) mazací a ostatní oleje mající tyto vlastnosti:

    1. viskozitu při 40o C max. 12 mm 2. s- 1,

    2. bod vzplanutí podle metody Penskyho a Martense nebo metodou v otevřeném kelímku (Cleveland) max. 150o C,

    přičemž takový olej musí mít obě vlastnosti současně.

    (2) Barvena a značkována nesmějí být, pokud v dalších ustanoveních zákona není stanoveno jinak, paliva a maziva mající vlastnosti uvedené v odstavci 1, jde-li o petroleje, motorové nafty, bionaftu,1) polotovary pro výrobu těch paliv a maziv, která se podle tohoto zákona nebarví a neznačkují, polotovary pro pyrolýzu a chemické zpracování. Ministerstvo průmyslu a obchodu vydá vyhláškou seznam ropných výrobků, které nesmějí být barveny a značkovány, u nichž by barvení a značkování mohlo být na závadu pro jejich použití.

    (3) Barvena a značkována dále nemusí být ta paliva a maziva, která jsou určena pro vývoz nebo jsou propouštěna do celního režimu přímý tranzit.2)

    (4) Paliva a maziva uvedená v odstavci 1, která jsou určena pro vývoz, podléhají okamžikem vyskladnění4) celnímu režimu vývozu. Právnické a fyzické osoby, kterým jsou nebarvená a neznačkovaná paliva vyskladněna, jsou okamžikem takového vyskladnění povinny podat celní prohlášení příslušnému celnímu úřadu na propuštění zboží k vývozu. V případě neuskutečnění vývozu nebo zrušení celního režimu přímý tranzit oznámí příslušný celní úřad zrušení režimu vývozu nebo celního režimu přímý tranzit příslušnému finančnímu úřadu.


    § 3

    Vymezení pojmů

    Pro účely tohoto zákona se rozumí

    a) výrobou a zpracováním paliv a maziv uskutečňování technologických postupů a pracovních operací, při kterých se získávají z ropy či z ropných komponentů paliva a maziva,

    b) skladováním paliv a maziv jejich uschování či uskladnění,

    c) přepravou paliv a maziv jejich dopravování,

    d) dovozem paliv a maziv jejich propuštění do volného oběhu1), do režimu aktivního zušlechťovacího styku v systému navracení nebo do režimu přepravování pod celním dohledem,2)

    e) nakládáním s palivy a mazivy jejich výroba, zpracování, dovoz, nákup a prodej, skladování, přeprava a spotřeba,

    f) provozování čerpacích stanic s palivy a mazivy i jejich provozování s palivy a mazivy, která se nebarví a neznačkují.


    § 4

    Barvení a značkování paliv a maziv

    (1) Paliva a maziva musí být po celou dobu nakládání s nimi obarvena a označkována.

    (2) Barvení a značkování paliv a maziv je povinen zajistit výrobce či dovozce, a to homogenním přimísením barviva a značkovací látky stanovených vyhláškou Ministerstva průmyslu a obchodu.2a)

    (3) Paliva a maziva podléhají posuzování z hlediska obsahu barviva a značkovací látky. Posuzování se provádí formou certifikace podle zvláštních předpisů.3)

    (4) Pokud výrobce nebo dovozce nepředloží na vyžádání kontrolního orgánu příslušný certifikát, posuzuje se tato skutečnost jako porušení povinnosti barvení a značkování paliv a maziv. O porušení povinností barvení a značkování paliv a maziv se jedná i tehdy, jestliže barvení a značkování paliv a maziv nebylo provedeno z důvodu uvedeného v § 2 odst. 3, ačkoliv tato paliva a maziva nebyla vyvezena anebo propuštěna do celního režimu přímý tranzit.2) Ten, kdo měl paliva a maziva podle jejich určení vyvést, je-li již jejich vlastníkem, má v případě neuskutečnění tohoto vývozu stejné povinnosti, jaké stanoví tento zákon výrobci.

    (5) Na paliva a maziva barvená a značená jinak, než je stanoveno tímto zákonem, se pohlíží jako na paliva a maziva nebarvená a neznačená.

    (6) Výrobce a uživatel směsi barviva a značkovací látky2a) je povinen vést způsobem stanoveným vyhláškou Ministerstva průmyslu a obchodu2a) evidenci barvicí a značkovací látky.


    § 5

    Povinnosti osob nakládajících s palivy a mazivy

    (1) Výrobce je povinen jím vyrobená paliva a maziva barvit a značkovat před jejich vyskladněním.4)

    (2) Dovozce je povinen zajistit

    a) aby paliva a maziva byla dovážena pouze přes celní přechody, jejichž seznam je uveden v příloze tohoto zákona,

    b) aby dovážená paliva a maziva splňovala podmínky stanovené tímto zákonem ještě před jejich dopravou přes státní hranici České republiky.

    (3) Právnické a fyzické osoby, které nakládají s palivy a mazivy, a to včetně těch, která se podle tohoto zákona nebarví a neznačkují (§ 2, odst. 2 a 3), jsou povinny

    a) vyrábět, zpracovávat, nakupovat, prodávat, dovážet a skladovat paliva a maziva za účelem podnikání4) jen na základě koncese udělené pro tuto činnost podle zvláštního zákona5), s výjimkou výhradního nákupu, prodeje a skladování paliv a maziv ve spotřebitelském balení do 50 kg na jeden kus balení,

    b) umožnit kontrolním orgánům přístup do objektů, prostorů a zařízení používaných při nakládání s palivy a mazivy,

    c) na vyžádání předložit kontrolním orgánům příslušnou dokumentaci a poskytnout jim pravdivé a úplné informace související s nakládáním s palivy a mazivy,

    d) umožnit kontrolním orgánům odebrat v potřebném množství bezplatně vzorek paliva a maziva,

    e) uhradit nezbytné výdaje spojené s provedením analýzy odebraného vzorku autorizovanou státní zkušebnou nebo akreditovanou laboratoří (§ 8 odst. 2), bylo-li na jejím základě zjištěno porušení povinností stanovených tímto zákonem.

    (4) Ten, kdo vyrábí, zpracovává, dováží, prodává nebo skladuje paliva a maziva, a to včetně těch, která se podle tohoto zákona nebarví a neznačkují (§ 2 odst. 2 a 3), je povinen vést a uchovávat způsobem stanoveným vyhláškou Ministerstva průmyslu a obchodu2a) evidenci o druzích a množství paliv a maziv, jejich výrobě, zpracování, dovozu, prodeji a uskladnění.


    § 6

    Není dovoleno

    a) barvit a značkovat jiná paliva a maziva než ta, která určuje tento zákon,

    b) provádět takové změny, které by vedly k omezení nebo odstranění barvení či značkování paliv a maziv, které bylo provedeno v souladu s tímto zákonem,

    c) prodávat barvená a značkovaná paliva a maziva pro pohon motorových vozidel a motorů, s výjimkou stacionárních motorů a plynových turbin určených pro výrobu elektrické a tepelné energie,

    d) přepravovat a skladovat barvená a značkovaná paliva a maziva v nádobě, která je ve spojení s motorem, jakož i stáčet do takové nádoby nebo je užívat pro pohon motorového vozidla.


    § 6a

    Stanovisko k rozhodování o koncesi

    Ve stanovisku potřebném pro vydání koncese uvede Ministerstvo průmyslu a obchodu druh činnosti v oboru paliv a maziv, pro který stanovisko vydává, časový rozsah, popřípadě další podmínky provozování činnosti.


    § 7

    Kontrola

    Kontrolu dodržování povinností stanovených tímto zákonem, s výjimkou povinnosti stanovené v § 5 odst. 3 písm. a), jsou oprávněny vykonávat příslušné státní orgány (dále jen „státní orgán”), jimiž jsou

    a) Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví a příslušná státní zkušebna,6)

    b) územní finanční orgány7)

    c) celní orgány2)

    d) Česká obchodní inspekce8)


    § 7a

    (1) Kontrolu dodržování povinností stanovených tímto zákonem vykonává též Police České republiky, a to při plnění svých úkolů stanovených zvláštním zákonem.9)

    (2) Policie České republiky v případě důvodného podezření odebere při kontrole vzorek paliva a maziva způsobem stanoveným pro státní orgány (§ 7) ve vyhlášce Ministerstva průmyslu a obchodu2a) s tím, že po zapečetění odebraného vzorku jej doručí jednomu ze státních orgánů uvedených v § 7 písm. b) až d).

    (3) Při kontrole dodržování povinností stanovených tímto zákonem pro nakládání s palivy a mazivy jsou státní orgány oprávněny požadovat na Policii České republiky zastavování motorových vozidel v silničním povozu, Policie České republiky je povinna těmto požadavkům vyhovět, pokud jí v tom nebrání plnění jiných úkolů.


    § 8

    (1) Provádění kontroly se řídí úpravou práv a povinností kontrolních pracovníků a kontrolovaných osob,10) nestanoví-li zákon jinak.11)

    (2) Analýzu vzorku odebraného paliva a maziva za účelem kontroly plnění povinností stanovených tímto zákonem jsou oprávněny provádět na požádání státních orgánů autorizované státní zkušebny a akreditované laboratoře.11)


    § 9

    Pokuty

    (1) Státní orgán uloží fyzické osobě, která je podnikatelem12) nebo právnické osobě, která poruší povinnost stanovenou v § 4 odst. 4 a 6, § 5 odst. 1 a 2, § 5 odst. 4 nebo § 6, pokutu až do výše 50 000 000 Kč nejméně však 20 000 Kč. Za opětovné porušení povinnosti uloží státní orgán pokutu až do výše 100 000 000 Kč.

    (2) Opětovným porušením povinnosti se rozumí porušení povinnosti, jehož se fyzická osoba, která je podnikatelem12) nebo právnická osoba dopustila do jednoho roku od právní moci rozhodnutí o uložení pokuty za předchozí porušení povinnosti uvedené v odstavci 1.

    (3) Pokutu lze uložit do jednoho roku ode dne, kdy státní orgán zjistil porušení povinnosti, nejdéle však do tří let ode dne, kdy k porušení povinnosti došlo.

    (4) Při stanovení výše pokuty se přihlédne k závažnosti, způsobu, době trvání a následkům protiprávního jednání.


    § 10

    (1) Státní orgán uloží fyzické osobě, která vlastní nebo užívá motorové vozidlo se vznětovým motorem k jiným účelům než k podnikání, za úmyslné porušení povinnosti stanovené v § 6 písm. d) pokutu až do výše 2 000 Kč. Pokutu lze uložit i opakovaně.

    (2) Pokutu lze uložit do jednoho roku ode dne, kdy státní orgán zjistil porušení povinnosti, nejdéle však do tří let, kdy k porušení povinnosti došlo. Ustanovení § 9 odst. 4 platí obdobně.


    § 11

    (1) Státní orgán uloží fyzické osobě, která způsobila, že kontrolovaná osoba nesplnila povinnost stanovenou v § 5 odst. 3 písm. b) až d) anebo jinak maří, narušuje nebo ztěžuje výkon kontroly, pořádkovou pokutu až do výše 500 000 Kč.

    (2) Pořádkovou pokutu lze uložit i opětovně.

    (3) Pořádkovou pokutu lze uložit do 60 dnů ode dne, kdy státní orgán porušení povinnosti zjistil, nejdéle však do šesti měsíců ode dne, kdy k porušení povinnosti došlo.


    § 12

    (1) Pokutu podle tohoto zákona vybírá státní orgán (§ 7), který ji uložil.

    (2) Pokuta je příjmem státního rozpočtu.

    (3) Pokud tento zákon nebo zvláštní zákony11) nestanoví jinak, vztahují se ne ukládání pokut obecné předpisy o správním řízení.14)


    § 13

    Součinnost státních orgánů

    Zjistí-li státní orgán, že nakládání s palivy a mazivy se uskutečnilo v rozporu s tímto zákonem, sdělí takové zjištění všem státním orgánům uvedeným v § 7, příslušnému živnostenskému úřadu a Policii České republiky, pokud zvláštní zákon15) nestanoví jinak.


    § 14

    Zmocňovací ustanovení

    Ministerstvo průmyslu a obchodu vydá vyhlášku, ve které upraví

    a) druh barviva a značkovací látky,

    b) podrobnosti provádění barvení a značkování,

    c) způsob odběru vzorků,

    d) způsob vedení evidence o druzích a množství paliv a maziv, jejich výrobě, zpracování, dovozu, prodeji a uskladnění,

    e) způsob vedení evidence o výrobě a užití barviva a značkovací látky,

    f) seznam výrobků, které se nesmí barvit a značkovat vzhledem k účelu jejich použití (§ 2 odst. 2),

    g) postup při kontrole barvení a značkování a způsob nakládání s odebraným vzorkem paliva a maziva do jeho předání autorizované státní zkušebně nebo akreditované laboratoři.


    Část druhá

    Doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů

    § 15

    Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), v znění zákona č. 231/1992 Sb., zákona České národní rady č. 591/1992 Sb., zákona č. 273/1992 Sb., zákona č. 303/1993 Sb. ČR, zákona č. 38/1994 Sb. ČR, a zákona č. 42/1994 Sb. ČR, se doplňuje takto:


    1. V § 58 odst. 1 se doplňuje písmeno e), které včetně poznámky č. 16) zní:

    „e) výrobce paliv a maziv, u nichž je stanovena zvláštním zákonem16) povinnost barvení a značkování, nesplní tuto povinnost, dovozce těchto paliv a maziv nezajistí, aby tato paliva a maziva byla dovážena pouze přes celní přechody stanovené zvláštním zákonem16) a aby tato paliva a maziva byla obarvena a označkována před zahájením celního řízení o propuštění do volného oběhu, do režimu aktivního zušlechťovacího styku v systému navracení nebo přepracování pod celním dohledem,2) a to již při prvním porušení této povinnosti.


    2. Příloha č. 3 se doplňuje takto:

    1. Výroba a zpracování paliv a maziv
    2. a) vysokoškolské vzdělání v oboru chemie a 5 let praxe v oboru
    b) středoškolské vzdělání v oboru chemie zakončení maturitní zkouškou a 10 let praxe v oboru
    3.
    4. Ministerstvo průmyslu a obchodu
    5. zákon č. 136/1994 Sb. ČR, o barvení a značkování některých uhlovodíkových paliv a maziv a o opatřeních s tím souvisejících, o doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon ČNR č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, a o změně zákona ČNR č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů


    1. Nákup, prodej a skladování paliv a maziv včetně jejich dovozu s výjimkou výhradního nákupu, prodeje a skladování paliv a maziv ve spotřebitelském balení do 50 kg na jeden kus balení
    2.
    3.
    4. Ministerstvo průmyslu a obchodu
    5. zákon č. 136/1994 Sb. ČR


    1. Provozování čerpacích stanic s palivy a mazivy
    2.
    3.
    4. Ministerstvo průmyslu a obchodu
    5. zákon č. 136/1994 Sb. ČR


    Část třetí

    Doplnění zákon České národní rady č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů

    § 16

    Zákon České národní rady č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, v znění zákona č. 199/1993 Sb. ČR a zákona č. 325/1993 Sb. ČR, se doplňuje takto:


    1. V § 18 odst. 2 se na konci vypouští tečka a připojuje se tento text: „nebo je prodají s označením automobilový benzin, letecká pohonná hmota, motorová nafta nebo petrolej.”.


    Část čtvrtá

    Znění zákona České národní rady č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů

    § 17

    Zákon České národní rady č. 588/1992 sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění zákona č. 196/1993 Sb. ČR, zákona č. 321/1993 Sb. ČR a zákona č. 42/1994 Sb. ČR, s mění takto:

    V příloze č. 1 se za položkou „271 000 - Minerální oleje a oleje ze živičných nerostů, jiné než surové; přípravky jinde neuvedené ani nezahrnuté, obsahující nejméně 70 % nebo více hmotnosti minerálních olejů nebo olejů ze živičných nerostů, jsou-li tyto podstatnou složkou těchto přípravků” vypouští tento text:

    „mimo „:

    271 000 74 - Topné oleje s obsahem síry nepřesahujícím 1 % hmotnosti (sazba 5 %),

    271 000 76 - Topné oleje s obsahem síry převyšujícím 1 % hmotnosti, ale nepřesahujícím 2 % hmotnosti (sazba 5 %),

    217 000 78 - Topné oleje s obsahem síry převyšujícím 2, 8 % hmotnosti (sazba 5 %).


    Část pátá

    Přechodná a závěrečná ustanovení

    § 18

    V činnosti, která se stává tímto zákonem koncesovanou živností, mohou fyzické a právnické osoby pokračovat po dobu šesti měsíců ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, a to na základě dosavadního oprávnění; uplynutím této lhůty však taková oprávnění zanikají.


    § 19

    Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. července 1994.

    Zákon č. 95/1996 Sb. ČR nabyl účinnosti dnem 26. dubna 1996.


    Zeman v. r.




    1) § 19 odst. 3 zákona ČNR č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů.

    2) Zákon ČNR č. 13/1993 Sb. ČR, ve znění pozdějších předpisů.

    4) § 2 písm. g) zákona ČNR č. 587/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    1) § 128 a násl. zákona č. 13/1993 Sb. ČR, celní zákon.

    3) § 24a a násl. zákona č. 30/1968 Sb., o státním zkušebnictví, ve znění pozdějších předpisů.

    4) § 2 odst. 1 zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník.

    5) Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů.

    6) Zákon č. 30/1968 Sb.

    7) Zákon ČNR č. 531/1990 Sb. o územních finančních orgánech, ve znění pozdějších předpisů.

    8) Zákon ČNR č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, ve znění pozdějších předpisů.

    9) § 1 odst. 2, § 2 odst. 1 zákona ČNR č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů.

    10) Zákon ČNR č. 552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů.

    11) Zákon ČNR č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů.

    Zákon ČNR č. 64/1968 Sb.

    Zákon ČNR č. 30/1968 Sb.

    Zákon ČNR č. 531/1990 Sb.

    Zákon ČNR č. 283/1991 Sb.

    Zákon ČNR č. 13/1993 Sb. ČR, ve znění pozdějších předpisů.

    11) Zákon č. 20/1993 Sb. ČR, o zabezpečení výkonu státní správy v oblasti technické normalizace, metrologie a státního zkušebnictví.

    12) § 2 odst. 2 obchodního zákoníku.

    14) Zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád).

    15) Např. zákon č. 337/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

    16) Zákon č. 136/1994 Sb. ČR o barvení a značkování některých uhlovodíkových paliv a maziv a o opatřeních s tím souvisejících, o doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), v znění pozdějších předpisů, zákona České národní rady č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, a o změně zákona České národní rady č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 31.10.2025Novelizace rodinného práva od 1. 1. 2026 a procesní souvislosti – II. díl (online - živé vysílání) - 31.10.2025
    • 04.11.2025Efektivní právní psaní s AI: Od koncepce po finální dokument (online - živé vysílání) - 4.11.2025
    • 11.11.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.11.2025
    • 11.11.2025Ochrana osobnosti a dobré pověsti právnických osob v aktuální judikatuře (online - živé vysílání) - 11.11.2025
    • 12.11.2025DPH při prodeji nemovitosti (online - živé vysílání) - 12.11.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Stabilizace úrokových sazeb hypotečních úvěrů a jejich vliv na trh nemovitostí
    • Fotbaloví agenti vs. FIFA ve světle stanoviska generálního advokáta Soudního dvora Evropské unie
    • Lichevní smlouva ve světle usnesení Nejvyššího soudu ze dne 3. 6. 2025, sp. zn. 28 Cdo 2378/2024 
    • Novinky z české a evropské regulace finančních institucí za měsíc září 2025
    • Adhezní řízení, náhrada škody
    • Ústavní soud rozhodl: Styk rodiče s dítětem je nejen právem, ale i povinností
    • Práva pronajímatele při vyklizení pronajatých prostor
    • 10 otázek pro ... Milana Rákosníka
    • Ústavní soud rozhodl: Styk rodiče s dítětem je nejen právem, ale i povinností
    • Práva pronajímatele při vyklizení pronajatých prostor
    • Lichevní smlouva ve světle usnesení Nejvyššího soudu ze dne 3. 6. 2025, sp. zn. 28 Cdo 2378/2024 
    • Byznys a paragrafy, díl 20.: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti
    • Faktory ovlivňující náhrady za duševní útrapy pozůstalých po dopravních nehodách
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • 10 otázek pro ... Milana Rákosníka
    • Nový zákon o kritické infrastruktuře a jeho provázanost s novým zákonem o kybernetické bezpečnosti. Kontext a přijetí nové legislativy
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Nález Pl. ÚS 2/25: když Ústavní soud dokáže být skutečným ochráncem lidské důstojnosti
    • Komentář – smutná realita výmazů exekutorského zástavního práva z katastru nemovitostí
    • Organizační důvody jako univerzální způsob pro ukončení pracovního poměru
    • Ústavní soud k alkoholu na pracovišti ve světle intenzity porušení pracovních povinností pedagogických pracovníků
    • Přinese tzv. rozvodová novela skutečně zklidnění emocí ve sporech o péči o dítě?
    • Vzdálenost mezi místy bydliště rodičů dítěte a její vliv na soudní rozhodnutí
    • Odpovědnost zadavatele za správnost projektové dokumentace a (ne)možnost změny závazku ze smlouvy podle § 222 odst. 6 ZZVZ

    Soudní rozhodnutí

    Azyl

    Doba, po kterou se na vyžádaného k vydání jinému než členskému státu Evropské unie hledí jako na žadatele o udělení mezinárodní ochrany, se podle § 101 odst. 6 písm. a) z. m. j. s....

    Adhezní řízení, náhrada škody

    Pro počátek běhu promlčecí lhůty podle § 619 o. z. třeba považovat za rozhodný okamžik, kdy má poškozený možnost úspěšně vymáhat své právo veřejněmocenskými prostředky. V...

    Vazba

    Státní zástupce není v přípravném řízení oprávněn zamítnout návrh, jímž se obviněný s argumentem, že pominul důvod vazby, domáhá zrušení peněžité záruky. Pokud takovému...

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního zákona).

    Oddlužení

    Rozhodnutí o záloze podle § 136 odst. 3 a 5 insolvenčního zákona musí být vždy odůvodněno. Proti rozhodnutí o záloze podle § 136 odst. 3 a 5 je odvolání přípustné.

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.