epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 16. prosince 2015 o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání)

    Sbírka:  367/2015 | Částka:  157/2015
    23.12.2015

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

     
    367

    VYHLÁŠKA
    ze dne 16. prosince 2015
    o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání)






          Ministerstvo financí stanoví podle § 75 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění zákona č. 479/2003 Sb.:

    § 1

    Předmět úpravy

          Tato vyhláška upravuje zásady a lhůty pro finanční vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem pro organizační složky státu, příspěvkové organizace a příjemce dotací a návratných finančních výpomocí.

    § 2

    Pojmy

          (1)  Finančním vypořádáním příspěvku na provoz, dotace nebo návratné finanční výpomoci se rozumí předání přehledu o čerpání a použití peněžních prostředků (dále jen ˙prostředek˙) včetně komentáře a vrácení nepoužitých prostředků v průběhu rozpočtového roku (dále jen ˙rok˙) nebo nejpozději ve lhůtách stanovených touto vyhláškou.

          (2)  Přehledem o čerpání a použití prostředků se rozumí vyplněné tabulky podle vzorů uvedených v přílohách této vyhlášky.

          (3)  Poskytovatelem dotace nebo návratné finanční výpomoci je organizační složka státu stanovená v § 14 odst. 2 rozpočtových pravidel a Ministerstvo financí (dále jen ˙ministerstvo˙), které poskytuje dotace z kapitoly Všeobecná pokladní správa podle § 10 odst. 3, ze státních finančních aktiv podle § 10 odst. 5 a z Národního fondu podle § 37 rozpočtových pravidel.

          (4)  Příjemcem dotace nebo návratné finanční výpomoci se rozumí osoba, které je na základě žádosti nebo ze zákona a následně rozhodnutím poskytovatele nebo dohody uzavřené mezi poskytovatelem a žadatelem poskytnuta dotace nebo návratná finanční výpomoc ze státního rozpočtu, státních finančních aktiv nebo Národního fondu.

          (5)  Ukončením projektu se rozumí ukončení jeho financování z prostředků poskytnutých ze státního rozpočtu, státních finančních aktiv nebo Národního fondu.

    Obecné zásady finančního vypořádání, výjimky z obecných zásad, zásady pro vyplnění tabulek a zpracování komentáře

    § 3

          (1)  Součástí údajů uvedených v tabulkách podle vzorů, které jsou přílohami této vyhlášky, jsou prostředky podle § 13 a § 54 odst. 1 písm. b) rozpočtových pravidel, které jsou poskytnuty formou dotace nebo návratné finanční výpomoci.

          (2)  Lhůty pro vrácení nepoužitých peněžních prostředků jsou stanoveny v § 8 až 23. Lhůta je dodržena, jestliže je částka, kterou má příjemce příspěvku na provoz, příjemce dotace nebo návrat- né finanční výpomoci povinnost vrátit (dále jen ˙vratka˙), odepsána nejpozději ve stanovený den z jeho bankovního účtu a poukázána zřizovateli, poskytovateli nebo kraji, jehož prostřednictvím dotaci obdržel (dále jen ˙kraj˙). Připadá-li tento den na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty nejbližší následující pracovní den.

          (3)  Příjemce příspěvku na provoz, dotace nebo návratné finanční výpomoci ze státního rozpočtu, státních finančních aktiv nebo Národního fondu provádí finanční vypořádání se svým zřizovatelem, s poskytovatelem dotace nebo návratné finanční výpomoci nebo s krajem. Příjemce poskytne na výzvu součinnost svému zřizovateli, poskytovateli dotace nebo návratné finanční výpomoci nebo kraji k odstranění nedostatků v předložených podkladech ve lhůtách určených uvedenými subjekty tak, aby tyto dodržely lhůty určené vyhláškou.

          (4)  Finanční vypořádání dotace nebo návratné finanční výpomoci ze státního rozpočtu, státních finančních aktiv nebo Národního fondu poskytnuté příjemci se provede, pokud není stanoveno jinak,
    a)
    za období týkající se celého příslušného roku podle stavu k 31. prosinci tohoto roku s výjimkou finančního vypořádání dotace na projekt spolufinancovaný z rozpočtu Evropské unie nebo z prostředků finančních mechanismů podle rozpočtových pravidel,
    b)
    v případě projektu spolufinancovaného z rozpočtu Evropské unie nebo z prostředků finančních mechanismů podle stavu k 31. prosinci roku, v němž byl projekt ukončen.

          (5)  Pokud byla dotace nebo její část poskytnu-ta na paušální výdaje podle § 14 odst. 7 rozpočtových pravidel, zahrnuje celkový objem použitých prostředků také výši paušálních výdajů v rozsa- hu, v němž byly příjemci splněny podmínky jejich použití stanovené v rozhodnutí o poskytnutí dotace.

          (6)  Příjemce návratné finanční výpomoci o výši případné vratky sníží poslední splátku. Pokud hodnota vratky přesahuje poslední splátku, jsou sníženy poslední splátky uvedené ve splátkovém kalendáři až do výše odvedené vratky.

          (7)  V případě, že správce kapitoly státního rozpočtu (dále jen ˙správce kapitoly˙), předá ministerstvu tabulky podle vzorů uvedených v přílohách této vyhlášky a komentář v listinné podobě, předá je zároveň v elektronické podobě.

    § 4

          (1)  Finanční vypořádání dotace a návratné finanční výpomoci ze státního rozpočtu, státních finančních aktiv nebo Národního fondu poskytnuté regionální radě regionu soudržnosti (dále jen ˙regionální rada˙), včetně dotace na financování programu spolufinancovaného z rozpočtu Evropské unie nebo z prostředků finančních mechanismů, se v případě dotace nebo návratné finanční výpomoci poskytnuté regionální radě v roli
    a)
    řídícího orgánu operačního programu podle jiného právního předpisu1) provede za období týkající se celého příslušného roku podle stavu k 31. prosinci tohoto roku,
    b)
    příjemce v rámci operačního programu provede podle § 3 odst. 4 písm. b).

          (2)  V případě dotace na projekt spolufinancovaný z rozpočtu Evropské unie, u něhož došlo k ukončení financování z rozpočtu Evropské unie a jeho další financování je realizováno pouze ze zdrojů České republiky (dále jen ˙režim přezávazkování˙), a u projektu, u něhož došlo k celkovému nebo částečnému vyjmutí z financování z rozpočtu Evropské unie (dále jen ˙režim vyjmutí˙), se finanční vypořádání prostředků
    a)
    spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie provede za období od začátku projektu podle stavu k 31. prosinci roku, ve kterém bylo přistoupeno k režimu přezávazkování nebo k režimu vyjmutí a ukončeno financování projektu z prostředků Evropské unie,
    b)
    financovaných pouze ze zdrojů České republi-ky u projektů, které jsou v režimu přezávazkování nebo v režimu vyjmutí, provede za období týkající se celého příslušného roku podle stavu k 31. prosinci tohoto roku.

          (3)  Finanční vypořádání dotace na řešení povodňových škod, která není spolufinancována z rozpočtu Evropské unie ani z prostředků finančních mechanismů, se provede podle stavu k 31. prosinci roku, v němž byla vyčerpána nebo v němž byla ukončena možnost jejího použití na stanovený účel.

          (4)  Finanční vypořádání zůstatku prostředků, které byly do rezervního fondu organizační složky státu převedeny podle § 48 odst. 6 rozpočtových pravidel, se provede podle stavu k 31. prosinci roku, v němž byl program nebo projekt ukončen.

          (5)  Dotace, která byla příjemci poskytnuta následně ve výši již dříve uskutečněných výdajů, které příjemce hradil ze svých prostředků, se považuje za finančně vypořádanou. Jestliže se jedná o dotaci částečně poskytnutou předem a částečně poskytnutou následně, vypořádá se celá dotace včetně části dotace poskytnuté následně.

    § 5

          (1)  Pro přílohy č. 1 až 8 k této vyhlášce platí, že vzory v přílohách
    a)
    s lichým číslem jsou určeny pro státní příspěvkovou organizaci a příjemce, kterým byly příspěvky na provoz, dotace nebo návratné finanční výpomoci poskytnuty z kapitoly státního rozpočtu,
    b)
    se sudým číslem jsou určeny pro zřizovatele státní příspěvkové organizace, poskytovatele, který není současně správcem kapitoly, a poskytovatele, který je současně správcem kapitoly, kterými byly příspěvky na provoz, dotace nebo návratné finanční výpomoci poskytnuty z jednotlivých kapitol státního rozpočtu, a kraj, prostřednictvím kterého byla dotace poskytnuta z kapitoly státního rozpočtu,
    c)
    označených písmenem A obsahují příspěvky na provoz, dotace a návratné finanční výpomoci poskytované z prostředků České republiky a vzory v přílohách označených písmenem B obsahují dotace poskytované z prostředků České republiky na spolufinancování a dotace ze státního rozpočtu na předfinancování projektů spolufinancovaných z rozpočtu Evropské unie nebo z prostředků finančních mechanismů.

          (2)  Souhrn předkládaný správcem kapitoly nebo poskytovatelem, který není současně správcem kapitoly, nebo krajem, se člení do skupin podle příjemců, které vycházejí z rozpočtové skladby. Skupinami příjemců jsou:
    a)
    státní příspěvkové organizace,
    b)
    podnikatelské subjekty,
    c)
    neziskové a podobné organizace,
    d)
    veřejné rozpočty ústřední úrovně,
    e)
    veřejné rozpočty územní úrovně,
    f)
    příspěvkové a podobné organizace,
    g)
    nepodnikající fyzické osoby,
    h)
    ostatní příjemci,
    i)
    regionální rady v roli řídícího orgánu.

          (3)  V rámci jednotlivých skupin podle odstavce 4 je uveden součet za celou skupinu.

          (4)  Souhrn obsahuje také informaci o dotaci nebo návratné finanční výpomoci, jejíž celá výše nebo její část je předmětem odvodu za porušení rozpočtové kázně.

          (5)  Správce kapitoly vypracuje souhrnný přehled o čerpání a použití prostředků, údaje o čerpání porovná s jím vykázanými údaji v rozpočtovém sy-stému definovaném v rozpočtových pravidlech a případné odchylky řádně okomentuje.

    § 6

          (1)  Tabulky se vyplňují v korunách českých s přesností na dvě desetinná místa podle stavu k 31. prosinci roku, za který se finanční vypořádání předkládá.

          (2)  V případě potřeby si poskytovatel vyžádá tabulky v členění, které odpovídá tomu, zda jsou vypořádávány prostředky poskytnuté jako provozní nebo kapitálové.

          (3)  Na příjemce a poskytovatele příspěvku na provoz, dotace a návratné finanční výpomoci a na kraj se nevztahuje povinnost předkládat při finančním vypořádání veškeré tabulky podle vzorů uvedených v přílohách této vyhlášky. Uvedené subjekty předkládají pouze tabulky, které se jich týkají.

          (4)  Příloha č. 14 této vyhlášky obsahuje pokyny ke zpracování finančního vypořádání podle vzorů uvedených v přílohách č. 1 až 13 této vyhlášky.

          (5)  Příloha č. 15 této vyhlášky obsahuje informace o platných účtech ministerstva pro odvod vratek příspěvků na provoz, dotací, návratných finančních výpomocí a zůstatků rezervních fondů pro finanční vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem.

          (6)  Příloha č. 16 této vyhlášky obsahuje tabulku, ve které jsou uvedeny lhůty pro jednotlivé subjekty finančního vypořádání uvedené v § 8 až 23.

    § 7

          (1)  Komentář podle § 2 odst. 1 obsahuje skutečnosti, které souvisejí s odvody vratek při finančním vypořádání.

          (2)  Příjemce, poskytovatel, který není současně správcem kapitoly, a kraj uvedou v komentáři předepsanou výši vratek, částku, kterou skutečně odvedli na příslušné účty pro odvod vratek dotací a návratných finančních výpomocí, a vyčíslí případný rozdíl mezi předepsanou výší vratek a skutečně odvedenými prostředky při finančním vypořádání, dále zdůvodní uvedený nesoulad, a to například uvedením informace o dotacích, jejichž celá výše nebo její část je předmětem odvodu za porušení rozpočtové kázně.

          (3)  Správce kapitoly vypracuje rekapitulaci vra-tek, která je součástí komentáře a ve které uvede předepsanou výši vratek členěnou podle skupin příjemců uvedených v § 5 odst. 2, kterou správce kapitoly doplní o rezervní fond organizačních složek státu podle § 4 odst. 4 a o příjemce dotací na povodňové škody podle § 4 odst. 3, a částku, která byla skutečně odvedena na příslušné účty pro odvod vra-tek dotací a návratných finančních výpomocí, a vyčíslí případný rozdíl mezi předepsanou výší vratek a skutečně odvedenými prostředky při finančním vypořádání. Dále zdůvodní uvedený nesoulad, a to například uvedením informace o dotacích, jejichž celá výše nebo její část je předmětem odvodu za porušení rozpočtové kázně. Vzor rekapitulace je uveden v příloze č. 12 této vyhlášky.

          (4)  Správce kapitoly vypracuje rekapitulaci dotací poskytnutých následně z prostředků České republiky, ve které uvede výši těchto dotací členěnou podle skupin příjemců uvedených v § 5 odst. 2. Součástí této rekapitulace nejsou dotace poskytnuté následně jen částečně; takové dotace se podle § 4 odst. 5 vypořádávají jako celek a jsou již zahrnuty v příslušných tabulkách. Vzor rekapitulace je uveden v příloze č. 13 této vyhlášky.

          (5)  Součástí komentáře je vyčíslení a popis vrat-ky, která byla odvedena společně s vratkou v souvislosti s finančním vypořádáním na účet ministerstva nad rámec finančního vypořádání roku, za nějž se fi-nanční vypořádání provádí.

    § 8

    Postup a lhůty pro finanční vypořádání vztahů státní příspěvkové organizace ke zřizovateli

          (1)  Státní příspěvková organizace předloží do 15. února roku následujícího po roce, za nějž se provádí finanční vypořádání (dále jen ˙následující rok˙), svému zřizovateli
    a)
    přehled o příspěvcích na provoz, dotacích a návratných finančních výpomocích od zřizovatele týkající se roku, za nějž se provádí finanční vypořádání (dále jen ˙předchozí rok˙), podle vzoru, který je uveden v příloze č. 1 této vyhlášky,
    b)
    přehled o dotacích na projekty spolufinancované z rozpočtu Evropské unie a z prostředků finančních mechanismů týkající se celé doby trvání projektu podle vzoru, který je uveden v příloze č. 1 této vyhlášky,
    c)
    komentář.

          (2)  Státní příspěvková organizace do 15. února následujícího roku převede na účet cizích prostředků zřizovatele případnou vratku.

          (3)  Zřizovatel státní příspěvkové organizace do 31. března následujícího roku
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny státní příspěvkové organizace podle vzoru, který je uveden v příloze č. 2 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (4)  Zřizovatel státní příspěvkové organizace do 31. března následujícího roku předloží ministerstvu souhrn a komentář podepsané vedoucím organizační složky státu nebo pověřeným zaměstnancem2) a převede ze svého účtu cizích prostředků na příjmový účet státního rozpočtu pro vypořádání vztahů se státním rozpočtem (dále jen ˙příjmový účet˙) celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými státními příspěvkovými organizacemi.

    Postup a lhůty pro finanční vypořádání s jednotlivými kapitolami státního rozpočtu

    § 9

          (1)  Příjemce, kterému byla poskytnuta dotace nebo návratná finanční výpomoc přímo z jednotlivých kapitol státního rozpočtu vyjma kapitol Všeobecná pokladní správa a Operace státních finančních aktiv, předloží do 15. února následujícího roku poskytovateli
    a)
    přehled o dotacích a návratných finančních výpomocích týkající se předchozího roku podle vzorů, které jsou uvedeny v přílohách č. 3 a 5 této vyhlášky,
    b)
    přehled o dotacích poskytnutých na projekty spolufinancované z rozpočtu Evropské unie a z prostředků finančních mechanismů týkající se celé doby trvání projektu podle vzorů, které jsou uvedeny v přílohách č. 3 a 5 této vyhlášky,
    c)
    komentář.

          (2)  Příjemce podle odstavce 1 zároveň do 15. února následujícího roku převede na účet cizích prostředků poskytovatele případnou vratku.

          (3)  Příjemce, který je státní příspěvkovou organizací a kterému byla poskytnuta dotace na základě zvláštního zákona jiným poskytovatelem, než je její zřizovatel, předloží do 15. února následujícího roku také kopii přehledu o dotacích uvedených v odstav-ci 1 písm. a) a b) k informaci svému zřizovateli.

    § 10

          (1)  Poskytovatel, který je současně správcem kapitoly, do 31. března následujícího roku
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzorů, které jsou uvedeny v přílohách č. 4 a 6 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (2)  Poskytovatel podle odstavce 1 zároveň do 31. března následujícího roku předloží ministerstvu souhrn a komentář podepsané vedoucím organizační složky státu nebo pověřeným zaměstnancem a převede ze svého účtu cizích prostředků na příjmový účet celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci.

    § 11

          (1)  Poskytovatel, který není současně správcem kapitoly, po obdržení podkladů do 5. března následujícího roku
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzorů, které jsou uvedeny v přílohách č. 4 a 6 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (2)  Poskytovatel podle odstavce 1 zároveň do 5. března následujícího roku předloží příslušnému správci kapitoly souhrn a komentář podepsané vedoucím organizační složky státu nebo pověřeným zaměstnancem a převede ze svého účtu cizích prostředků na účet cizích prostředků správce kapitoly celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci.

          (3)  Správce kapitoly do 31. března následujícího roku
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů od poskytovatele, který není současně správcem kapitoly, a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzoru, které jsou uvedeny v přílohách č. 4 a 6 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (4)  Správce kapitoly podle odstavce 3 zároveň do 31. března následujícího roku předloží ministerstvu souhrn a komentář podepsané vedoucím organizační složky státu nebo pověřeným zaměstnancem a převede ze svého účtu cizích prostředků na příjmový účet celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci.

    Postup a lhůty pro finanční vypořádání s jednotlivými kapitolami státního rozpočtu prostřednictvím kraje

    § 12

          (1)  Příjemce, kterému byla poskytnuta dotace z kapitoly státního rozpočtu vyjma kapitol Všeobecná pokladní správa a Operace státních finančních aktiv prostřednictvím kraje, předloží do 5. února následujícího roku tomuto kraji
    a)
    přehled o dotacích týkající se předchozího roku podle vzoru, který je uveden v příloze č. 7 této vyhlášky,
    b)
    přehled o dotacích poskytnutých na projekty spolufinancované z rozpočtu Evropské unie a z prostředků finančních mechanismů týkající se celé doby trvání projektu podle vzoru, který je uveden v příloze č. 7 této vyhlášky,
    c)
    komentář.

          (2)  Příjemce podle odstavce 1 zároveň do 5. února následujícího roku převede na účet kraje případnou vratku.

    § 13

          (1)  Kraj do 25. února následujícího roku
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzoru, který je uveden v příloze č. 8 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (2)  Kraj podle odstavce 1 zároveň do 25. února následujícího roku předloží poskytovateli souhrn a komentář a převede ze svého účtu na účet cizích prostředků poskytovatele celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci.

    § 14

          (1)  Poskytovatel, který je současně správcem kapitoly, do 31. března následujícího roku
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzoru, který je uveden v příloze č. 8 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (2)  Poskytovatel podle odstavce 1 zároveň do 31. března následujícího roku předloží ministerstvu souhrn a komentář podepsané vedoucím organizační složky státu nebo pověřeným zaměstnancem a převede ze svého účtu cizích prostředků na příjmový účet celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci.

    § 15

          (1)  Poskytovatel, který není současně správcem kapitoly, po obdržení podkladů do 5. března
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzoru, který je uveden v příloze č. 8 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (2)  Poskytovatel podle odstavce 1 zároveň do 5. března následujícího roku předloží příslušnému správci kapitoly souhrn a komentář podepsané vedoucím organizační složky státu nebo pověřeným zaměstnancem a převede ze svého účtu cizích prostředků na účet cizích prostředků správce kapitoly celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci.

          (3)  Správce kapitoly do 31. března následujícího roku
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů od poskytovatele, který není současně správcem kapitoly, a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzoru, který je uveden v příloze č. 8 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (4)  Správce kapitoly podle odstavce 3 zároveň do 31. března následujícího roku předloží ministerstvu souhrn a komentář podepsané vedoucím organizační složky státu nebo pověřeným zaměstnancem a převede ze svého účtu cizích prostředků na příj-mový účet celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci.

    § 16

    Postup a lhůty pro finanční vypořádání s kapitolou Všeobecná pokladní správa a státními finančními aktivy

          (1)  Příjemce, kterému byla poskytnuta dotace nebo návratná finanční výpomoc přímo z kapitoly Všeobecná pokladní správa nebo ze státních finančních aktiv, předloží do 31. března následujícího roku ministerstvu
    a)
    přehled o dotacích a návratných finančních výpomocích týkající se předchozího roku podle vzorů, které jsou uvedeny v přílohách č. 3 a 5 této vyhlášky,
    b)
    komentář.


          (2)  Příjemce podle odstavce 1 zároveň do 31. března následujícího roku převede případnou vratku na příjmový účet v případě vratky dotace nebo návratné finanční výpomoci poskytnuté z kapitoly Všeobecná pokladní správa nebo na příslušný účet státních finančních aktiv.

    § 17

    Postup a lhůty pro finanční vypořádání s kapitolou Všeobecná pokladní správa a státními finančními aktivy prostřednictvím kraje

          (1)  Příjemce, kterému byla poskytnuta dotace z kapitoly Všeobecná pokladní správa nebo ze státních finančních aktiv prostřednictvím kraje, předloží do 15. února následujícího roku tomuto kraji
    a)
    přehled o dotacích týkající se předchozího roku podle vzoru, který je uveden v příloze č. 7 této vyhlášky,
    b)
    komentář.

          (2)  Příjemce podle odstavce 1 zároveň do 15. února následujícího roku převede na účet kraje případnou vratku.

          (3)  Kraj do 31. března následujícího roku
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzoru, který je uveden v příloze č. 8 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (4)  Kraj podle odstavce 3 zároveň do 31. břez-na následujícího roku předloží ministerstvu souhrn a komentář a převede ze svého účtu celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci na příjmový účet v případě vratek dotací nebo návratných finančních výpomocí poskytnutých z kapitoly Všeobecná pokladní správa nebo na příslušný účet státních finančních aktiv.

    § 18

    Postup a lhůty pro finanční vypořádání dotací z Národního fondu

          (1)  Příjemce, kterému byla poskytnuta dotace přímo z Národního fondu, předloží do 31. března následujícího roku ministerstvu
    a)
    přehled o dotacích poskytnutých na programy spolufinancované z rozpočtu Evropské unie a z prostředků finančních mechanismů týkající se celé doby trvání projektu podle vzoru, který je uveden v příloze č. 9 této vyhlášky,
    b)
    komentář.

          (2)  Příjemce podle odstavce 1 zároveň do 31. března následujícího roku převede případnou vratku na účet Národního fondu.

    Postup a lhůty pro finanční vypořádání dotací poskytnutých příjemcům na řešení povodňových škod

    § 19

          (1)  Příjemce, kterému byla poskytnuta dotace na řešení povodňových škod podle § 4 odst. 3 prostřednictvím kraje, předloží do 5. února následujícího roku po vyčerpání dotace nebo po ukončení možnosti užití této dotace na stanovený účel tomuto kraji
    a)
    přehled o dotacích podle vzoru, který je uveden v příloze č. 10 této vyhlášky,
    b)
    komentář.

          (2)  Příjemce podle odstavce 1 zároveň do 5. února následujícího roku po vyčerpání dotace nebo po ukončení možnosti užití této dotace na stanovený účel převede na účet kraje případnou vratku.

    § 20

          (1)  Kraj do 15. února následujícího roku po vyčerpání dotací nebo po ukončení možnosti užití těchto dotací na stanovený účel
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzoru, který je uveden v příloze č. 10 této vyhlášky, a k souhrnu připojí podklady finančního vypořádání prostředků, které obdržel přímo kraj jako příjemce dotace na řešení povodňových škod,
    c)
    vypracuje komentář.

          (2)  Kraj podle odstavce 1 zároveň do 15. února následujícího roku po vyčerpání dotací na řešení povodňových škod nebo po ukončení možnosti užití těchto dotací na stanovený účel předloží poskytovateli souhrn a komentář a převede ze svého účtu na účet cizích prostředků poskytovatele celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci a případnou vlastní vratku.

    § 21

          (1)  Hlavní město Praha jako příjemce dotace na řešení povodňových škod předloží do 15. února po vyčerpání dotace nebo po ukončení možnosti užití této dotace na stanovený účel poskytovateli
    a)
    přehled o dotacích podle vzoru, který je uveden v příloze č. 10 této vyhlášky,
    b)
    komentář.

          (2)  Hlavní město Praha do 15. února následujícího roku po vyčerpání dotace na řešení povodňových škod nebo po ukončení možnosti užití této dotace na stanovený účel převede na účet cizích prostředků poskytovatele případnou vratku.
    § 22

          (1)  Poskytovatel, který je současně správcem kapitoly, do 31. března následujícího roku
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny příjemce podle vzoru, který je uveden v příloze č. 10 této vyhlášky,
    c)
    vypracuje komentář.

          (2)  Poskytovatel podle odstavce 1 zároveň do 31. března následujícího roku předloží ministerstvu souhrn a komentář podepsaný vedoucím organizační složky státu nebo pověřeným zaměstnancem a převede ze svého účtu cizích prostředků na příjmový účet celkovou výši prostředků převedenou jednotlivými příjemci.

    § 23

    Postup a lhůty pro finanční vypořádání rezervního fondu organizační složky státu

          (1)  Organizační složka státu předloží do 15. února následujícího roku svému zřizovateli nebo správci kapitoly
    a)
    přehled prostředků rezervního fondu, které má organizační složka státu povinnost vrátit nejpozději ve lhůtách finančního vypořádání podle § 48 odst. 6 rozpočtových pravidel, podle vzoru, který je uveden v příloze č. 11 této vyhlášky,
    b)
    komentář.

          (2)  Organizační složka státu do 15. února následujícího roku převede na účet cizích prostředků zřizovatele nebo správce kapitoly případnou vratku.

          (3)  Zřizovatel organizační složky státu nebo správce kapitoly do 31. března následujícího roku
    a)
    provede kontrolu finančního vypořádání organizačních složek státu a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrn za všechny podřízené organizační složky státu podle vzoru, který je uveden v příloze č. 11 této vyhlášky, a doplní tento souhrn o přehled prostředků vlastního rezervního fondu, které má organizační složka státu povinnost vrátit nejpozději ve lhůtách finančního vypořádání podle § 48 odst. 6 rozpočtových pravidel,
    c)
    vypracuje komentář.

          (4)  Zřizovatel organizační složky státu nebo správce kapitoly do 31. března následujícího roku předloží ministerstvu souhrn a komentář podepsaný vedoucím organizační složky státu nebo pověřeným zaměstnancem a převede ze svého účtu cizích prostředků na příjmový účet celkovou výši prostředků převedenou podřízenými organizačními složkami státu a převede na příjmový účet případnou vratku vlastního rezervního fondu.

    § 24

    Ministerstvo jako poskytovatel dotací a návratných finančních výpomocí

          Ministerstvo jako poskytovatel dotací a návratných finančních výpomocí z kapitoly Všeobecná pokladní správa, ze státních finančních aktiv a z Národního fondu podle § 16 až 19 do 15 dnů od obdržení podkladů
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    vypracuje z předložených přehledů souhrny za všechny příjemce podle vzorů, které jsou uvedeny v přílohách č. 4, 6, 8, 9 a 10 této vyhlášky, a připojí komentář,
    c)
    porovná částky případných vratek dotací nebo návratných finančních výpomocí od příjemců uvedených v souhrnech s jejich stavem na příj-movém účtu, na příslušném účtu státních finančních aktiv a na účtu Národního fondu.

    § 25

    Ministerstvo jako správce státního rozpočtu

          (1)  Ministerstvo jako správce státního rozpočtu po obdržení podkladů
    a)
    provede kontrolu předložených podkladů a v případě zjištění nedostatků zajistí nápravu,
    b)
    porovná částky vratek příspěvků na provoz, vratek dotací, návratných finančních výpomocí a vratek zůstatků rezervního fondu od organizačních složek státu uvedených v souhrnech s jejich stavem na příjmovém účtu, na příslušném účtu státních finančních aktiv a účtu Národního fondu.

          (2)  Ministerstvo vypracuje celkový souhrn za všechny příjemce podle odstavce 1 a § 24 písm. 
    b).
    § 26

    Zrušovací ustanovení

          Vyhláška č. 52/2008 Sb., kterou se stanoví zásady a termíny finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy nebo Národním fondem, se zrušuje.
    § 27

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2016.




    Ministr:


    Ing. Babiš v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    § 16 odst. 3 a 6 zákona č. 248/2000 Sb., o podpoře regionálního rozvoje, ve znění pozdějších předpisů.
    2)
    § 7 zákona č. 219/2000 Sb., o majetku České republiky a jejím vystupování v právních vztazích.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025
    • 12.08.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 12.8.2025
    • 19.08.2025Microsoft Copilot od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 19.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?
    • Neoprávněné přijímání vkladů – II. část
    • 10 otázek pro ... Jana Havla
    • Vrácení věci státnímu zástupci k došetření
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • DEAL MONITOR
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • Společné jmění manželů
    • Finální podoba flexibilní novely zákoníku práce nabyla účinnosti - co nás čeká?
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů

    Soudní rozhodnutí

    Vrácení věci státnímu zástupci k došetření

    Odsouzení pachatele trestné činnosti je primárně věcí státního zastupitelství (viz čl. 80 Ústavy). Je to státní zastupitelství, kdo nese odpovědnost za to, aby soudu předložená...

    Skladování

    V případě skladování ujednaného na dobu neurčitou je skladovatel povinen vydat skladovanou věc na základě požadavku ukladatele učiněného kdykoli v průběhu skladování. Povinnost...

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.