epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 19. prosince 2022, kterou se mění vyhláška č. 335/2006 Sb., kterou se stanoví podmínky a způsob poskytování finanční náhrady za újmu vzniklou omezením lesního hospodaření, vzor a náležitosti uplatnění nároku

    Sbírka:  444/2022 | Částka:  200/2022
    23.12.2022

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE


    444

    VYHLÁŠKA
    ze dne 19. prosince 2022,
    kterou se mění vyhláška č. 335/2006 Sb., kterou se stanoví podmínky a způsob poskytování
    finanční náhrady za újmu vzniklou omezením lesního hospodaření,
    vzor a náležitosti uplatnění nároku






          Ministerstvo životního prostředí a Ministerstvo zemědělství stanoví podle § 58 odst. 5 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění zákona č. 218/2004 Sb. a zákona č. 250/2014 Sb., (dále jen ˙zákon˙):

    Čl. I

          Vyhláška č. 335/2006 Sb., kterou se stanoví podmínky a způsob poskytování finanční náhrady za újmu vzniklou omezením lesního hospodaření, vzor a náležitosti uplatnění nároku, se mění takto:

          1.  V § 1 písm. b) se na začátek bodu 1 vkládá slovo ˙trvalého˙.

          2.  V § 1 písm. b) bodě 3 se slovo ˙stanoveného˙ nahrazuje slovy ˙nebo prodloužení obnovní doby stanovených˙.

          3.  V § 1 písm. b) bodě 4 se slova ˙udržení nebo˙ zrušují.

          4.  V § 1 písm. b) se na začátek bodu 5 vkládají slova ˙trvalého nařízeného˙.

          5.  V § 1 písm. b) bod 6 zní:

          ˙6. omezení výše těžeb při tvorbě nebo v průběhu platnosti lesního hospodářského plánu nebo lesní hospodářské osnovy převzaté protokolem o převzetí,˙.

          6.  V § 1 písm. b) bodě 7 se slova ˙v případě, že ponechané stromy tvoří část porostní skupiny o zakmenění maximálně 0,2˙ zrušují.

          7.  V § 1 písm. b) se na konci bodu 8 doplňuje slovo ˙nebo˙.

          8.  V § 1 písm. b) se na konci bodu 9 slovo ˙ , nebo˙ nahrazuje tečkou a bod 10 se zrušuje.

          9.  V § 1 se dosavadní text označuje jako odstavec 1 a doplňuje se odstavec 2, který zní:

          ˙(2)  Tato vyhláška dále stanoví náležitosti uplatnění nároku za újmu vzniklou omezením lesního hospodaření v případech neuvedených v odstavci 1.˙.

          10.  § 2 včetně nadpisu zní:

    ˙§ 2

    Rozsah poskytování náhrady za újmu vzniklou v důsledku trvalého ponechání lesa nebo jeho části samovolnému vývoji

          Pro účely této vyhlášky se rozumí lesem nebo jeho částí trvale ponechaným samovolnému vývoji lesní porosty, ve kterých se z důvodů ochrany přírody trvale neprovádí těžební práce, soustřeďování dříví nebo jiné činnosti, které jsou prováděny za účelem tvorby příjmů z hospodaření v lese pro vlastníka nebo nájemce lesního pozemku (dále jen ˙žadatel˙), s výjimkou činností prováděných výhradně za účelem splnění povinností uložených na základě rozhodnutí vydaného podle jiného právního předpisu2) nebo činností, které jsou prováděny v souladu výjimkami povolenými podle zákona.˙.

          11.  V § 3 odstavce 1 a 2 včetně poznámky pod čarou č. 13 znějí:

          ˙(1)  V žádosti, kterou se uplatňuje nárok, žadatel uvede
    a)
    jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování, jde-li o fyzickou osobu; v žádosti související s její podnikatelskou činností uvede fyzická osoba jméno a příjmení, popřípadě dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání vztahující se k této osobě nebo jí provozovanému druhu podnikání, identifikač-ní číslo osob a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání, popřípadě jinou adresu pro doručování; právnická osoba uvede v žádosti svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osob nebo obdobný údaj a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování,
    b)
    informace potřebné pro výplatu náhrady, a to

          1.  požaduje-li žadatel výplatu na účet vedený v České republice, číslo účtu v národním formátu a jméno a příjmení nebo název majitele účtu,

          2.  požaduje-li žadatel výplatu na účet vedený v zahraničí na území, které je součástí Evropské unie, Evropského hospodářského pro-storu nebo SEPA, číslo účtu ve formá- tu IBAN a jméno a příjmení nebo název majitele účtu,

          3.  požaduje-li žadatel výplatu na účet vedený mimo území Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru či SEPA, číslo účtu ve formátu IBAN nebo v jiném dostupném formátu, jméno a příjmení nebo název ma-jitele účtu a adresu jeho sídla, bydliště nebo místa podnikání včetně státu a kód BIC zahraniční banky, která účet vede, případně jiný její kód; nemá-li banka svůj kód, pak název zahraniční banky a adresu jejího sídla, popřípadě pobočky, včetně státu,
    c)
    požadovanou výši náhrady vypočtenou postupem podle této vyhlášky,
    d)
    odůvodnění nároku odkazem na ustanovení zákona, popřípadě prováděcího právního předpisu nebo na konkrétní pravomocné rozhodnutí, závazné stanovisko nebo souhlas vydaný na základě zákona nebo jeho prováděcích právních předpisů, z něhož vyplývá omezení,
    e)
    katastrální území a parcelní číslo pozemku, na který je náhrada újmy uplatňována.

          (2)  K žádosti se připojí
    a)
    prohlášení, že žadatel vlastnil nebo měl pronajatý pozemek nebo jeho část po dobu, za kterou na něj uplatňuje náhradu újmy; orgán ochrany přírody příslušný poskytnout finanční náhradu je v případě pochybností oprávněn žadatele vyzvat k doložení listiny prokazující vlastnický nebo uživatelský vztah k pozemku; žadatel je povinen příslušnému orgánu ochrany přírody doložit požadované listiny do 30 dní ode dne doručení výzvy,
    b)
    prohlášení, že žadateli nebyla poskytnuta finanční částka formou dotace, příspěvku nebo kompenzace na účel odpovídající omezení, za které žadatel uplatňuje náhradu, nebo doklad o poskytnutých finančních částkách včetně částek vyplacených v předcházejících letech, pokud mají vztah ke kalendářnímu roku, za který je náhrada požadována, popřípadě další prohlášení podle vzoru uvedeného v přílo- ze č. 1 k této vyhlášce,
    c)
    pravomocné rozhodnutí s vyznačenou doložkou o nabytí právní moci, závazné stanovisko nebo souhlas vydaný na základě zákona nebo jeho prováděcích právních předpisů nebo smlouvu o prohlášení území za chráněné13), z nichž vyplývá omezení, na které žadatel uplatňuje náhradu; tyto dokumenty nemusí být přiloženy v případě, že je vydal orgán ochrany přírody příslušný poskytnout finanční náhradu,
    d)
    pravomocné rozhodnutí, z něhož vyplývá zmírnění omezení, na jehož základě újma vznikla nebo trvala, případně prohlášení, že takové rozhodnutí nebylo vydáno; toto rozhodnutí nemusí být přiloženo v případě, že jej vydal orgán ochrany přírody příslušný poskytnout finanční náhradu,
    e)
    prohlášení, že omezení, na které žadatel uplatňuje náhradu, nevzniklo souběžně v plné míře nebo částečně na základě jiného právního titulu než z titulu omezení lesního hospodaření podle § 58 odst. 2 zákona,
    f)
    postup výpočtu výše náhrady podle této vyhlášky včetně vstupních údajů použitých pro výpočet; vstupní údaje, které jsou k dispozici v lis-tinné podobě, jsou samostatnou přílohou žádosti,
    g)
    údaj o částce odpovídající snížení v obvyklém objemu produkce z jiného omezení lesního hospodaření, než je omezení podle § 58 odst. 2 zákona, nebo škodných událostí, případně prohlášení, že k tomuto snížení nedošlo,
    h)
    údaje z lesního hospodářského plánu nebo lesní hospodářské osnovy potřebné pro výpočet výše náhrady; pokud je žádost o náhradu za konkrétní omezení podávána každoročně a údaje z lesního hospodářského plánu nebo lesní hospodářské osnovy potřebné pro výpočet výše náhrady se nezměnily, žadatel je přikládá jen k první žádosti o náhradu,
    i)
    kopie lesnické mapy s vyznačením pozemků nebo jejich částí, za něž je náhrada uplatňována; pokud se žádost o náhradu za konkrétní omezení každoročně opakuje a zákres pozemku do lesnické mapy, za který je náhrada uplatňována, se nezměnil, žadatel přikládá lesnickou mapu se zákresem plochy pozemku jen k první žádosti o náhradu, a
    j)
    prohlášení o platnosti již předložených podkladů uvedených v písmenech a) až i) v případě, že se tyto podklady nezměnily.

    ––––––––––––––––––––

    13)
    § 39 zákona č. 114/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů˙.

    Poznámky pod čarou č. 3 až 6 se zrušují.

          12.  V § 3 se za odstavec 2 vkládá nový odstavec 3, který zní:


          ˙(3)  Vzor prohlášení podle odstavce 2 písm. a), b) a e) je uveden v příloze č. 1 k této vyhlášce.˙.

    Dosavadní odstavce 3 a 4 se označují jako odstav-ce 4 a 5.

          13.  V § 3 odst. 4 úvodní část ustanovení zní:
          ˙Jedná-li se o jiná omezení lesního hospodaření podle § 58 odst. 2 zákona než uvedená v § 1 odst. 1, například omezení vzniklé snížením čistých výno- sů při hospodářské transformaci lesního podniku v důsledku omezení lesního hospodaření nebo prodejem dřeva nebo lesních těžebních zbytků v nevhodný časový okamžik, k žádosti se kromě údajů uvedených v odstavci 2 připojí dokument, jehož náležitostí je˙.

          14.  V § 3 odst. 4 se na konci textu písmene b) doplňují slova ˙ , včetně odůvodnění˙.

          15.  § 4 včetně nadpisu a poznámek pod čarou č. 14 až 18 zní:

    ˙§ 4

    Způsob určení výše náhrady

          (1)  Způsob určení výše náhrady v případech uvedených v § 1 odst. 1 je uveden v příloze č. 3 k této vyhlášce.

          (2)  Výše jednotlivých náhrad se pro účely této vyhlášky zjistí pomocí vzorců uvedených v příloze č. 3 k této vyhlášce a výsledek se zaokrouhlí na celé koruny nahoru. S dílčími výpočetními výsledky se pracuje s přesností na 4 desetinná místa.

          (3)  Údaje o převažujícím lesním typu, zastoupení dřevin v nejnižší jednotce prostorového rozdělení lesa, jejich věku, bonitách a zakmenění se zjistí z lesního hospodářského plánu nebo lesní hospodářské osnovy. Pokud stav lesa zjevně neodpovídá údajům uvedeným v lesním hospodářském plánu nebo lesní hospodářské osnově, upraví se údaje o převažujícím lesním typu, zastoupení dřevin, jejich věku, bonitách a zakmenění podle skutečného stavu lesa. Pro pozemky nezahrnuté do platného lesního hospodářského plánu nebo lesní hospodářské osnovy se údaje zjistí obdobně jako v případě zjišťování údajů do lesního hospodářského plánu nebo lesní hospodářské osnovy, s výjimkou údaje o převažujícím lesním typu, který se přebírá z oblastního plánu rozvoje lesů14). Zjištěné lesní typy se podle jejich ekologické příbuznosti převedou na soubory lesních typů České republiky15).

          (4)  Věk porostu uvedený v lesním hospodářském plánu nebo lesní hospodářské osnově se aktualizuje k roku, ve kterém újma vznikla, s výjimkou náhrady újmy vzniklé v důsledku trvalého ponechání lesa nebo jeho části samovolnému vývoji, kde je rozhodný věk porostu v roce trvalého ponechání lesa samovolnému vývoji.

          (5)  Obmýtí a obnovní doba se zjistí ze schváleného lesního hospodářského plánu nebo lesní hospodářské osnovy. Je-li skutečný věk skupiny dřevin v nejnižší jednotce prostorového rozdělení lesa nebo obmýtní doba vyšší než maximální obmýtí skupiny dřevin uvedené ve vyhlášce o způsobu výpočtu výše újmy nebo škody způsobené na lesích16), použije se pro účely žádosti maximální obmýtí uvedené ve vyhlášce o způsobu výpočtu výše újmy nebo škody způsobené na lesích.

          (6)  Administrativní náklady žadatele spojené se zpracováním podkladů nezbytných pro podání žádosti o náhradu se považují za mimořádné opatření podle § 1 odst. 1 písm. b) bodu 9.

          (7)  Administrativní náklady žadatele spojené se zpracováním nezbytných podkladů pro podání žádosti o náhradu se stanoví součinem celkové výše náhrad vypočtené podle odstavce 2 a procenta z celkové výše náhrady, které se vypočte podle vzor- ce %adm = 550 × ˙N-0,455, kde ˙N je celková výše náhrady. Administrativní náklady lze uplatnit ve výši maximálně 30 000 Kč. Příslušný orgán ochrany přírody upraví konečnou výši administrativních nákladů podle celkové výše přiznané náhrady.

          (8)  V lesních porostech, ve kterých byl stav lesů zjišťován na inventarizační ploše, se náhrada újmy stanoví na základě provedené inventarizace zásob a dalších souvisejících taxačních veličin v předmětném porostu17) nezbytných pro stanovení výše náhrady. Pro stanovení výše náhrady újmy se přiměřeně použijí způsoby stanovení výše náhrady újmy uvedené v příloze č. 3 k této vyhlášce.

          (9)  Od náhrady vypočtené podle odstavce 1 a náhrady vypočtené v dokumentu uvedeném v § 3 odst. 3 se odečte částka odpovídající snížení ob- vyklého objemu produkce z případného jiného omezení lesního hospodaření, než je omezení podle § 58 odst. 2 zákona18), nebo ze škodných událostí, a částka poskytnutá vlastníkovi nebo nájemci pozemku z veřejných rozpočtů formou dotace, příspěvku nebo kompenzace na účel odpovídající omezení, na které žadatel uplatňuje náhradu.

          (10)  V lesních porostech, ve kterých byla žadatelem uplatněna náhrada za újmu vzniklou v důsledku trvalého ponechání lesa nebo jeho části samovolnému vývoji, nelze souběžně žádat o náhradu vzniklou za jiné omezení uvedené v § 1 odst. 1, s výjimkou mimořádného nebo nákladově náročnějšího opatření podle § 1 odst. 1 písm. b) bodu 9.

          (11)  V lesních porostech, ve kterých byla žadatelem uplatněna náhrada za omezení výše těžeb, nelze souběžně žádat o náhradu za újmu vzniklou v důsledku prodloužení obmýtí či prodloužení obnovní doby.

          (12)  Náhradu újmy za omezení výše těžeb v jednotlivých lesních porostech při tvorbě nebo v průběhu platnosti lesního hospodářského plánu nebo lesní hospodářské osnovy převzaté protokolem o převzetí lze uplatnit ve všech kategoriích maloplošných zvláště chráněných území, v prvních zónách chráněných krajinných oblastí nebo v jiných poros-tech, ve kterých byla plánovaná výše těžby z důvodu ochrany přírody prokazatelně snížena.

    ––––––––––––––––––––

    14)
    § 3 odst. 1 písm. d) vyhlášky č. 298/2018 Sb., o zpracování oblastních plánů rozvoje lesů a o vymezení hospodářských souborů.
    15)
    Příloha č. 4 k vyhlášce č. 298/2018 Sb.
    16)
    Příloha č. 3 k vyhlášce č. 55/1999 Sb.
    17)
    § 7a a příloha č. 6 k vyhlášce č. 84/1996 Sb., ve znění vyhlášky č. 186/2022 Sb.
    18)
    Například § 33 odst. 3 zákona č. 289/1995 Sb., ve znění zákona č. 314/2019 Sb.˙.

          16.  Za § 4 se vkládá nový § 4a, který včetně nadpisu zní:

    ˙§ 4a

    Společná ustanovení

          (1)  Výplata náhrady újmy na účet vedený v zahraničí může probíhat v jiné než české měně, přičemž žadatel nese náklady na směnu měn a náklady na provedení převodu na účet vedený mimo území Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru nebo SEPA.

          (2)  Na vyžádání je žadatel povinen sdělit i další údaje neuvedené v § 3 odst. 1 písm. a), je-li to za-potřebí pro provedení výplaty náhrady.˙.





          17.  Příloha č. 3 včetně poznámky pod čarou č. 19 zní:


    ˙Příloha č. 3 k vyhlášce č. 335/2006
    Sb.


    ––––––––––––––––––––

    19)
    § 2 odst. 1 zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku a o změně některých zákonů (zákon o oceňování majetku), ve znění pozdějších předpisů.˙.

    Poznámky pod čarou č. 8 až 12 se zrušují.

          18.  Příloha č. 4 se zrušuje.

    Čl. II

    Přechodné ustanovení

          Finanční náhrada, o níž žadatel požádal přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky, se poskytne podle vyhlášky č. 335/2006 Sb., ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky. Nároky na finanční náhradu újmy vzniklé nebo trvající v roce 2022 se poskytnou podle této vyhlášky.

    Čl. III

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2023.




    Ministr životního prostředí:


    Ing. Jurečka v. r.





    Ministr zemědělství:


    Ing. Nekula v. r.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 04.09.2025Jak na řízení o kasační stížnosti (online - živé vysílání) - 4.9.2025
    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Podnikatel podle formy v aktuální judikatuře Nejvyššího soudu
    • Nový zákon o lobbyingu: Konec tajných jednání za zavřenými dveřmi
    • 10 otázek pro ... Ľuboše Fojtíka
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Právo na účinné vyšetřování
    • Postoupení pohledávek na výživné
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Legalizace podpisu osoby, která nemůže číst nebo psát
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění
    • Legalizace podpisu osoby, která nemůže číst nebo psát
    • Ochrana oznamovatelů – reflexe zkušeností ohledně příslušné osoby
    • Postoupení pohledávek na výživné
    • Koncernové řízení kybernetické bezpečnosti – I. část
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Adhezní řízení v praxi
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Novela trestního zákoníku
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct

    Soudní rozhodnutí

    Průtahy v řízení

    Nečinnost soudu trvající i po kárném odsouzení vyřizující soudkyně, spojená s opakovaným odročováním jednání, neefektivní organizací řízení a nevyužitím dostupných možností...

    Právo na účinné vyšetřování

    Pokud stěžovatelka vznese hájitelná tvrzení týkající se zásahu do práva na zákaz nelidského a ponižujícího zacházení a práva na soukromí spočívající v podezření ze...

    Exekuce

    Oprávněný může podat nový exekuční návrh a vést exekuci podle exekučního titulu, na jehož základě již byla týmž oprávněným vedená předchozí exekuce proti témuž povinnému...

    Insolvenční řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    I pro věřitele, kteří uplatnili svou pohledávku za dlužníkem přihláškou do likvidace již před rozhodnutím o úpadku platí závěry, které Nejvyšší soud zformuloval pro věřitele,...

    Koncentrace řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Účinky tzv. koncentrace řízení podle ustanovení § 118b o. s. ř. nenastanou, jestliže účastníci nebyli o tzv. koncentraci řízení a o jejích účincích poučeni jednak v předvolání...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.