epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 19. září 2023, kterou se mění vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů

    Sbírka:  291/2023 | Částka:  136/2023
    22.9.2023

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE


    291

    VYHLÁŠKA
    ze dne 19. září 2023,
    kterou se mění vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků,
    akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů






          Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy stanoví podle § 24 odst. 6, § 27 odst. 5, § 28 odst. 2, § 28a odst. 2 a § 29 odst. 5 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 383/2005 Sb., zákona č. 159/2010 Sb., zákona č. 198/2012 Sb. a zákona č. 183/2023 Sb.:

    Čl. I

          Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění vyhlášky č. 412/2006 Sb., vyhlášky č. 329/2013 Sb. a vyhlášky č. 272/2014 Sb., se mění takto:

          1.  Úvodní věta vyhlášky zní:

          ˙Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen ˙ministerstvo˙) stanoví podle § 24 odst. 6, § 27 odst. 5, § 28 odst. 2, § 28a odst. 2 a § 29 odst. 5 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 383/2005 Sb., zákona č. 159/2010 Sb., zákona č. 198/2012 Sb. a zákona č. 183/2023 Sb.:˙.

          2.  § 1 až 4 včetně nadpisů znějí:

    ˙§ 1

    Studium pedagogiky

          (1)  Studium pedagogiky se uskutečňuje v délce trvání alespoň
    a)
    300 vyučovacích hodin pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy,
    b)
    120 vyučovacích hodin v ostatních případech.

          (2)  Studium pedagogiky se ukončuje obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.
    § 2

    Zvláštní pravidla pro studium pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy

          (1)  Účastník studia vede po dobu studia portfolio, které obsahuje
    a)
    písemné přípravy alespoň 5 vyučovacích hodin praxe,
    b)
    písemný rozbor průběhu a výsledku vyučovacích hodin uvedených v písmenu a) na základě reflexe s učitelem, který vedl praxi,
    c)
    písemné závěrečné hodnocení praxe účastníka studia učitelem, který vedl praxi, a
    d)
    další doklady, pokud jsou uvedeny v akreditaci vzdělávacího programu.

          (2)  Povinnou součástí závěrečné ústní zkoušky nebo obhajoby závěrečné písemné práce je pohovor o portfoliu účastníka studia.

          (3)  Alespoň 1 člen zkušební komise je odborníkem v oblasti školství, který se nepodílí na uskutečňování příslušného vzdělávacího programu.

          (4)  Podmínkou uskutečňování studia v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků je uzavření dohody o spolupráci s vysokou školou uskutečňující akreditované studijní programy zaměřené na přípravu učitelů, která obsahuje alespoň
    a)
    obsah a rozsah odborné a metodické podpory ze strany vysoké školy a
    b)
    způsob a rozsah zapojení zaměstnanců vysoké školy do uskutečňování studia v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.

          (5)  Garantem vzdělávacího programu pro uskutečňování studia pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy může být osoba, která
    a)
    je profesorem, mimořádným profesorem nebo docentem pro obor

          1.  v oblasti pedagogiky, psychologie, didaktiky nebo oborové didaktiky, nebo

          2.  který charakterem odpovídá předmětu druhého stupně základní školy nebo všeobecně- -vzdělávacímu předmětu střední školy, pokud v didaktice tohoto oboru po dobu 5 let přede dnem podání žádosti o akreditaci nebo prodloužení akreditace vzdělávacího progra-mu vykonávala tvůrčí činnost, a
    b)
    získala praxi

          1.  v délce 3 let ve výkonu přímé pedagogické činnosti jako pedagogický pracovník s odbornou kvalifikací,

          2.  v délce 3 let při práci s dětmi a mládeží jako psycholog nebo speciální pedagog, nebo

          3.  v rozsahu 20 vyučovacích hodin ve výkonu přímé pedagogické činnosti ve škole nebo školském zařízení v době nejdéle 2 let přede dnem podání žádosti o akreditaci nebo prodloužení akreditace vzdělávacího programu.

          (6)  Garantem vzdělávacího programu pro uskutečňování studia pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy může dále být osoba, která
    a)
    je absolventem doktorského studijního programu

          1.  v oblasti pedagogiky, psychologie, didaktiky nebo oborové didaktiky, nebo

          2.  v oboru, který charakterem odpovídá předmětu druhého stupně základní školy nebo všeobecně-vzdělávacímu předmětu střední školy, pokud v didaktice tohoto oboru po dobu 5 let přede dnem podání žádosti o akreditaci nebo prodloužení akreditace vzdělávacího programu vykonávala tvůrčí činnost, a
    b)
    získala praxi v délce 5 let

          1.  ve výkonu přímé pedagogické činnosti jako pedagogický pracovník s odbornou kvalifikací, nebo

          2.  při práci s dětmi a mládeží jako psycholog nebo speciální pedagog.

          (7)  Lektorem vzdělávacího programu pro uskutečňování studia pedagogiky pro učitele druhého stupně základní školy a učitele střední školy může být osoba splňující předpoklady podle § 14 odst. 4, která
    a)
    získala praxi v délce 5 let

          1.  ve výkonu přímé pedagogické činnosti jako pedagogický pracovník s odbornou kvalifikací, nebo

          2.  při práci s dětmi a mládeží jako psycholog nebo speciální pedagog, nebo
    b)
    je studentem nebo absolventem doktorského studijního programu a která získala praxi

          1.  v délce 3 let ve výkonu přímé pedagogické činnosti jako pedagogický pracovník s odbornou kvalifikací,

          2.  v délce 3 let při práci s dětmi a mládeží jako psycholog nebo speciální pedagog, nebo

          3.  v rozsahu 20 vyučovacích hodin ve výkonu přímé pedagogické činnosti ve škole nebo školském zařízení v době nejdéle 2 let přede dnem podání žádosti o akreditaci nebo prodloužení akreditace vzdělávacího programu.

    § 3

    Studium pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích

          Studium pro asistenty pedagoga, kteří vykonávají přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích, se uskutečňuje v délce trvání alespoň 120 vyučovacích hodin a ukončuje se závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.

    § 4

    Studium pro přípravu pedagogů volného času vykonávajících dílčí přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání

          Studium pro přípravu pedagogů volného času vykonávajících dílčí přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání se uskutečňuje v délce trvání alespoň 40 vyučovacích hodin a ukončuje se závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.˙.

    Poznámky pod čarou č. 1 a 2 se zrušují.

          3.  V § 5 odst. 1 se slova ˙škol a školských zařízení a v oblasti řízení a rozvoje lidských zdrojů, včetně ochrany zdraví˙ nahrazují slovy ˙vzdělávání a výchovy, vedení a řízení zaměstnanců, bezpečnosti a ochrany zdraví, komunikace a práce s digitálními technologiemi˙ a slovo ˙funkce˙ se nahrazuje slovy ˙činnosti na pracovním místě˙.

          4.  V § 5 odstavec 2 zní:

          ˙(2)  Studium pro ředitele škol a školských zařízení se uskutečňuje v délce trvání alespoň 100 vyučovacích hodin a ukončuje se závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.˙.

          5.  V § 5 se odstavec 3 zrušuje.

          6.  § 6 až 6b včetně nadpisů znějí:

    ˙§ 6

    Studium k rozšíření odborné kvalifikace

          (1)  Studium k rozšíření odborné kvalifikace se uskutečňuje v délce trvání alespoň
    a)
    200 vyučovacích hodin pro získání způsobilosti vykonávat přímou pedagogickou činnost na jiném stupni nebo druhu školy,
    b)
    250 vyučovacích hodin pro získání způsobilosti vyučovat další předměty nebo vykonávat speciálněpedagogickou, výchovnou a vzdělávací činnost ve školách a třídách zřízených pro děti, žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami,
    c)
    350 vyučovacích hodin pro získání odborné kvalifikace speciálního pedagoga.

          (2)  Studium k rozšíření odborné kvalifikace se ukončuje obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.

    § 6a

    Studium pro přípravu školských logopedů

          Studium pro přípravu školských logopedů se uskutečňuje v délce trvání alespoň 350 vyučovacích hodin a ukončuje se obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.

    § 6b

    Doplňující didaktické studium příslušného cizího jazyka

          Doplňující didaktické studium příslušného cizího jazyka se uskutečňuje v délce trvání alespoň 60 vyučovacích hodin a ukončuje se závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.˙.

    Poznámky pod čarou č. 8 a 9 se zrušují.

          7.  Nadpis nad označením § 7 se zrušuje.

          8.  V § 7 odst. 1 se za slovo ˙pracovníky˙ vkládají slova ˙podle § 5 odst. 3 zákona o pedagogických pracovnících˙, za slovo ˙managementu,˙ se vkládají slova ˙včetně vedení a řízení zaměstnanců,˙ a slova ˙informačních technologií˙ se nahrazují slovy ˙práce s digitálními technologiemi˙.

          9.  V § 7 odstavec 2 zní:

          ˙(2)  Studium pro vedoucí pedagogické pracovníky podle § 5 odst. 3 zákona o pedagogických pracovnících se uskutečňuje v rámci programu celoživotního vzdělávání na vysoké škole v délce trvání alespoň 350 vyučovacích hodin a ukončuje se obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.˙.

          10.  V § 7 se odstavec 3 zrušuje.

          11.  V § 8 odstavec 2 zní:

          ˙(2)  Studium pro výchovné poradce se uskutečňuje v rámci programu celoživotního vzdělávání na vysoké škole nebo v zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v délce trvání alespoň 250 vyučovacích hodin a ukončuje se obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.˙.

          12.  V § 8 se odstavec 3 zrušuje.

          13.  V § 9 odst. 1 se na konci písmene d) doplňuje slovo ˙nebo˙ a písmeno e) se zrušuje.

    Dosavadní písmeno f) se označuje jako písmeno e).

          14.  V § 9 odstavec 2 zní:

          ˙(2)  Studium k výkonu specializovaných činností se uskutečňuje v délce trvání alespoň 250 vyučovacích hodin a ukončuje se obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou ústní zkouškou před zkušební komisí.˙.

          15.  Nadpis nad označením § 10 se zrušuje.

          16.  § 10 včetně nadpisu zní:

    ˙§ 10

    Průběžné vzdělávání

          Průběžné vzdělávání podle § 24 odst. 1 zákona o pedagogických pracovnících je zaměřeno na teoretické a praktické otázky související s procesem vzdělávání a výchovy, na výkon práce pedagogických pracovníků a na jejich jazykové vzdělávání.˙.

          17.  V § 11 odst. 1 se slova ˙3 místopředsedů˙ nahrazují slovy ˙2 místopředsedů˙.

          18.  V § 12 se na konci odstavce 2 doplňuje věta ˙Není-li přítomen předseda, komise se nejprve usnese, který z místopředsedů zastupuje předsedu po dobu jeho nepřítomnosti.˙.

          19.  V § 12 odst. 4 písm. e) se slova ˙podpisy předsedy a jednoho místopředsedy˙ nahrazují slovy ˙podpis předsedy nebo zastupujícího místopředsedy˙.

          20.  Za část druhou se vkládá nová část třetí, která včetně nadpisu zní:


    ˙ČÁST TŘETÍ

    POVINNOSTI VZDĚLÁVACÍ INSTITUCE

    § 12a

    Rozsah, způsob vedení a doba uchovávání dokumentace o uskutečňování vzdělávacího programu

          (1)  Vzdělávací instituce vede o uskutečňování vzdělávacího programu písemnou dokumentaci, která obsahuje
    a)
    přihlášky pedagogických pracovníků,
    b)
    prezenční listiny, třídní knihy nebo jiné doklady o účasti pedagogických pracovníků a o uskutečňování vzdělávacího programu,
    c)
    protokoly o průběhu a výsledku obhajob závěrečných písemných prací, pokud se konaly, a závěrečných ústních zkoušek,
    d)
    závěrečné písemné práce, pokud se vzdělávací program ukončoval obhajobou závěrečné písemné práce, a
    e)
    plán vnitřního hodnocení kvality vzdělávacího programu a závěrečnou zprávu z vnitřního hodnocení kvality vzdělávacího programu podle § 12b odst. 4.

          (2)  Vzdělávací instituce uchovává dokumentaci uvedenou v odstavci 1 po dobu 3 let ode dne uplynutí doby, na kterou byla akreditace vzdělávacího programu udělena nebo prodloužena a ve které tato dokumentace vznikla, s výjimkou dokladů uvedených v odstavci 1 písm. c), které vzdělávací instituce uchovává po dobu 50 let ode dne jejich
    vyhotovení.
    § 12b

    Systém vnitřního hodnocení kvality vzdělávacího programu

          (1)  Systém vnitřního hodnocení kvality vzdělávacího programu zahrnuje alespoň nástroje a pravidla pro
    a)
    sběr a vyhodnocení dat a
    b)
    využití výstupu vyhodnocení dat v dalším uskutečňování vzdělávacího programu.

          (2)  Sběr dat je zaměřen alespoň na
    a)
    zjišťování vzdělávacích potřeb účastníků vzdělávacího programu,
    b)
    hodnocení organizačního, materiálního a personálního zajištění uskutečňování vzdělávacího programu a
    c)
    dosažené kompetence účastníků vzdělávacího programu a jejich praktické využití.

          (3)  Sběr dat a jejich vyhodnocení se provádí
    a)
    před zahájením každého uskutečnění vzdělávacího programu,
    b)
    v průběhu každého uskutečnění vzdělávacího programu, stanoví-li tak plán vnitřního hodnocení kvality vzdělávacího programu,
    c)
    bezprostředně po ukončení každého uskutečnění vzdělávacího programu a
    d)
    alespoň 6 měsíců po ukončení sběru dat podle písmene c), nejde-li o uskutečnění vzdělávacího programu ukončeného méně než 6 měsíců před uplynutím doby, na kterou byla akreditace vzdělávacího programu udělena nebo prodloužena; v takovém případě se tento sběr dat a vyhodnocení neprovádí.

          (4)  Vzdělávací instituce vyhotoví
    a)
    před zahájením uskutečňování vzdělávacího programu plán vnitřního hodnocení kvality vzdělávacího programu, který stanoví uskutečňování systému vnitřního hodnocení kvality vzdělávacího programu podle odstavců 1 až 3 po dobu, na kterou byla akreditace vzdělávacího programu udělena nebo prodloužena, a
    b)
    přede dnem uplynutí doby, na kterou byla akreditace vzdělávacího programu udělena nebo prodloužena, závěrečnou zprávu z vnitřního hodnocení kvality vzdělávacího programu popisující uskutečňování systému vnitřního hodnocení kvality vzdělávacího programu, jeho výsledky a přijatá opatření.˙.

    Dosavadní části třetí a čtvrtá se označují jako části čtvrtá a pátá.

          21.  § 14 včetně nadpisu zní:

    ˙§ 14

    Společná ustanovení

          (1)  Vyučovací hodina trvá 45 minut.

          (2)  Zkušební komise je alespoň tříčlenná, většinou hlasů volí předsedu, jehož hlas rozhoduje v případě rovnosti hlasů, a hlasuje o výsledku obhajoby závěrečné písemné práce a o výsledku závěrečné ústní zkoušky.

          (3)  Zkušební komise vyhotoví protokol o průběhu a výsledku závěrečné zkoušky, který obsahuje
    a)
    jméno a příjmení, datum narození a adresu místa trvalého pobytu účastníka dalšího vzdělávání,
    b)
    název vzdělávacího programu a číslo akreditace,
    c)
    název závěrečné písemné práce a výsledek její obhajoby, včetně zdůvodnění, pokud se vzdělávací program ukončoval obhajobou závěrečné písemné práce,
    d)
    zadání a výsledek závěrečné ústní zkoušky, včetně zdůvodnění,
    e)
    jména a příjmení členů zkušební komise a jejich podpisy a
    f)
    datum konání obhajoby závěrečné písemné práce, konání závěrečné ústní zkoušky a vyhotovení protokolu.

          (4)  Lektorem nebo garantem vzdělávacího programu může být osoba, která získala praxi v délce 4 let v oboru zaměřením odpovídajícímu její lektorské činnosti nebo garantovanému vzdělávacímu programu a která
    a)
    získala vysokoškolské vzdělání v˙akreditovaném magisterském studijním programu, nebo
    b)
    splňuje požadavek odborné kvalifikace podle zákona o pedagogických pracovnících.˙.

    Čl. II

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. října 2023.




    Ministr školství, mládeže a tělovýchovy:


    doc. PhDr. Bek, Ph.D., v. r.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 04.09.2025Jak na řízení o kasační stížnosti (online - živé vysílání) - 4.9.2025
    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Podnikatel podle formy v aktuální judikatuře Nejvyššího soudu
    • Nový zákon o lobbyingu: Konec tajných jednání za zavřenými dveřmi
    • 10 otázek pro ... Ľuboše Fojtíka
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Právo na účinné vyšetřování
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Postoupení pohledávek na výživné
    • Legalizace podpisu osoby, která nemůže číst nebo psát
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění
    • Legalizace podpisu osoby, která nemůže číst nebo psát
    • Ochrana oznamovatelů – reflexe zkušeností ohledně příslušné osoby
    • Koncernové řízení kybernetické bezpečnosti – I. část
    • Postoupení pohledávek na výživné
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Adhezní řízení v praxi
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Novela trestního zákoníku
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct

    Soudní rozhodnutí

    Právo na účinné vyšetřování

    Pokud stěžovatelka vznese hájitelná tvrzení týkající se zásahu do práva na zákaz nelidského a ponižujícího zacházení a práva na soukromí spočívající v podezření ze...

    Exekuce

    Oprávněný může podat nový exekuční návrh a vést exekuci podle exekučního titulu, na jehož základě již byla týmž oprávněným vedená předchozí exekuce proti témuž povinnému...

    Insolvenční řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    I pro věřitele, kteří uplatnili svou pohledávku za dlužníkem přihláškou do likvidace již před rozhodnutím o úpadku platí závěry, které Nejvyšší soud zformuloval pro věřitele,...

    Koncentrace řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Účinky tzv. koncentrace řízení podle ustanovení § 118b o. s. ř. nenastanou, jestliže účastníci nebyli o tzv. koncentraci řízení a o jejích účincích poučeni jednak v předvolání...

    Nemajetková újma právnické osoby (exkluzivně pro předplatitele)

    Právní úprava, která brání právnickým osobám požadovat přiměřené zadostiučinění za nemajetkovou újmu způsobenou zásahem do jejich dobré pověsti, je podle závěrů nálezu...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.