epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 21. září 2012 o rozsahu činností depozitáře důchodového fondu a depozitáře účastnického fondu

    Sbírka:  341/2012 | Částka:  125/2012
    17.10.2012

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    341

    VYHLÁŠKA
    ze dne 21. září 2012
    o rozsahu činností depozitáře důchodového fondu a depozitáře účastnického fondu






          Česká národní banka stanoví podle § 110 odst. 1 zákona č. 426/2011 Sb., o důchodovém spoření, k provedení § 39 odst. 3 a § 41 odst. 6 zákona o důchodovém spoření a podle § 170 odst. 1 zákona č. 427/2011 Sb., o doplňkovém penzijním spoření, k provedení § 89 odst. 3 a § 91 odst. 6 zákona o doplňkovém penzijním spoření:

    § 1

    Předmět úpravy

          (1)  Tato vyhláška upravuje rozsah činností depozitáře důchodového fondu a depozitáře účastnického fondu (dále jen ˙depozitář fondu˙) při
    a)
    úschově majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu,
    b)
    kontrole stavu majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu v případech, kdy povaha věci vylučuje svěření majetku do úschovy,
    c)
    evidenci peněžních prostředků na účtech v důchodovém fondu a v účastnickém fondu,
    d)
    kontrole připisování a odepisování důchodových jednotek důchodového fondu (dále jen ˙důchodová jednotka˙) a penzijních jednotek účastnického fondu (dále jen ˙penzijní jednotka˙),
    e)
    kontrole výpočtu aktuální hodnoty důchodové jednotky a penzijní jednotky,
    f)
    zajištění vypořádání obchodů s majetkem v důchodovém fondu a v účastnickém fondu v obvyklé lhůtě,
    g)
    kontrole nakládání s majetkem v důchodovém fondu a v účastnickém fondu,
    h)
    kontrole postupu při oceňování majetku a závazků v důchodovém fondu a v účastnickém fondu,
    i)
    kontrole výplaty dávek a
    j)
    kontrole výpočtu úplaty za obhospodařování majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu.

          (2)  Tato vyhláška dále
    a)
    vymezuje jednání penzijní společnosti, která jsou důvodem neprovedení pokynu depozitářem fon-du, a
    b)
    upravuje případy, kdy může depozitář fondu vykonávat činnost podle odstavce 1 prostřednictvím jiné osoby (dále jen ˙outsourcing˙).

    § 2

    Úschova majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu

    [K § 39 odst. 1 písm. a) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. a) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          Úschovu majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu zajišťuje depozitář fondu tak, že
    a)
    zaknihované cenné papíry evidované v centrální evidenci cenných papírů1) vede na účtu vlastníka v evidenci navazující na centrální evidenci cenných papírů; ostatní investiční nástroje, pokud to jejich povaha umožňuje, vede v samostatné evidenci2) nebo v evidenci navazující na samostatnou evidenci a
    b)
    jiný majetek, pokud to jeho povaha umožňuje, převezme fyzicky do úschovy nebo zajistí jeho úschovu prostřednictvím outsourcingu.

    § 3

    Kontrola stavu majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu

    [K § 39 odst. 1 písm. a) a b) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. a) a b) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          (1)  Depozitář fondu přiměřeně hodnotě a povaze kontrolovaného majetku, který nelze svěřit do úschovy podle § 2, ověřuje jeho stav, a to alespoň tak, že
    a)
    průběžně kontroluje stav v evidenci, kde je kontrolovaný majetek veden, a
    b)
    porovnává informace od penzijní společnosti s informacemi z vlastních evidencí.

          (2)  Pokud na základě informací získaných podle odstavce 1 nemůže depozitář fondu spolehlivě zjistit aktuální stav majetku, alespoň jednou ročně ověřuje stav majetku kontrolou na místě nebo jiným vhodným postupem; tímto způsobem ověří stav majetku vždy, když mohou být z jakéhokoliv důvodu pochybnosti o správnosti nebo úplnosti informací poskytovaných penzijní společností.

          (3)  Depozitář fondu může provádět kontrolu podle odstavců 1 a 2 také prostřednictvím outsourcingu.

    § 4

    Evidence peněžních prostředků na účtech penzijní společnosti, důchodového fondu a účastnického fondu

    [K § 39 odst. 1 písm. b) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. b) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          Depozitář fondu provádí na základě evidence, kterou vede, kontrolu pohybu peněžních prostředků důchodového fondu na účtech uvedených v § 39 odst. 1 písm. b) zákona o důchodovém spoření a peněžních prostředků účastnického fondu na účtech uvedených v § 89 odst. 1 písm. b) zákona o doplňkovém penzijním spoření alespoň tak, že každý pracovní den ověřuje, zda se
    a)
    částka peněžních prostředků připsaných v předcházejícím dni na účtu pro příjem plateb pojistného, převádění prostředků účastníka a provádění úhrad podle § 13 zákona o důchodovém spoření v případě, že neprobíhají z účtu důchodového fondu, rovná součtu částek připsaných k danému dni na účty všech důchodových fondů obhospodařovaných penzijní společností a
    b)
    částka peněžních prostředků připsaných v předcházejícím dni na účtech pro přijímání prostřed- ků účastníka, příspěvků zaměstnavatele, státních příspěvků a prostředků účastníka převedených z jiného účastnického fondu nebo z transformovaného fondu rovná součtu částek připsaných k danému dni na účty všech účastnických fondů obhospodařovaných penzijní společností.

    § 5

    Kontrola připisování a odepisování důchodových jednotek a penzijních jednotek

    [K § 39 odst. 1 písm. c) a j) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. c) a j) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          (1)  Depozitář fondu provádí kontrolu připisování důchodových jednotek a penzijních jednotek alespoň tak, že každý den, kdy dojde k připsání důchodové jednotky a penzijní jednotky, ověřuje, zda se počet důchodových jednotek a penzijních jednotek připsaných penzijní společností rovná podílu celkové částky, jež za ně byla uhrazena na účet důchodového fondu a účet účastnického fondu vedený depozitářem fondu, a aktuální hodnoty důchodové jednotky a penzijní jednotky vyhlášené pro rozhodný den.

          (2)  Kontrolu připisování důchodových jednotek a penzijních jednotek provádí depozitář fondu dále tak, že alespoň jednou měsíčně přezkoumá, zda byl jednotlivým účastníkům důchodového spoření a účastníkům doplňkového penzijního spoření připsán počet důchodových jednotek a penzijních jednotek odpovídající platbám v rozhodném období na účet důchodového fondu a účet účastnického fondu. Depozitář fondu přitom zohlední aktuální hodnotu těchto důchodových jednotek a penzijních jednotek v rozhodný den. Tuto kontrolu lze také provádět formou kontrol reprezentativního vzorku účastníků, jehož reprezentativnost depozitář fondu ověřuje jednou měsíčně.

          (3)  Kontrolu odepisování důchodových jednotek a penzijních jednotek, výplaty dávek a převodu prostředků účastníka provádí depozitář fondu v rámci kontroly plateb podle § 9. Finanční vypořádání provádí depozitář fondu na základě pokynu penzijní společnosti způsobem uvedeným ve statutu důchodového fondu a statutu účastnického fondu (dále jen ˙statut fondu˙) a podle dohody mezi penzijní společností a účastníkem.

    § 6

    Kontrola výpočtu aktuální hodnoty důchodové jednotky a penzijní jednotky

    [K § 39 odst. 1 písm. d) a i) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. d) a i) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          Depozitář fondu provádí kontrolu výpočtu aktuál-ní hodnoty důchodové jednotky a penzijní jednotky vždy před uveřejněním této hodnoty3) tak, že ověří správnost údajů o této hodnotě předložených penzijní společností. Ověření hodnoty fondového vlastního kapitálu provede depozitář fondu na základě údajů ze zdrojů nezávislých na penzijní společnosti, kterých kvalifikovaní investoři při své činnosti obvykle používají; pokud takové zdroje neexistují, vychází depozitář fondu z podkladů penzijní společnosti.

    § 7

    Zajištění vypořádání obchodů s majetkem v důchodovém fondu a v účastnickém fondu v obvyklé lhůtě

    [K § 39 odst. 1 písm. f) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. f) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          Vypořádání obchodů s majetkem v důchodovém fondu a v účastnickém fondu v obvyklé lhůtě depozitář fondu zajišťuje tak, že

    a)
    umožní nakládání s aktivy v důchodovém fondu nebo v účastnickém fondu, která má v úschově nebo s jejichž nakládáním je vyžadován jeho souhlas, a

    b)
    kontroluje, zda jsou protiplnění poskytována třetí stranou v obvyklých lhůtách.

    Kontrola nakládání s majetkem v důchodovém fondu a v účastnickém fondu

    § 8

    [K § 39 odst. 1 písm. h) a j) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. h) a j) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          (1)  Depozitář fondu provádí kontrolu pokynů penzijní společnosti k nakládání s aktivy, která jsou součástí majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu (dále jen ˙kontrola pokynu˙), a to v rozsahu a způsobem podle odstavců 2 až 5 a § 9 odst. 2 a v termínech stanovených v § 9.

          (2)  Jde-li o pokyn k nabytí aktiva do majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu, depozitář fondu v rámci kontroly pokynu provede

    a)
    kontrolu, zda jsou do majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu nabývány pouze druhy aktiv přípustné podle zákona o důchodovém spoření, zákona o doplňkovém penzijním spoření a statutu fondu; není-li druh aktiva zjevný, provede kontrolu též na základě rozboru dokumentace týkající se příslušného aktiva a

    b)
    kontrolu dodržování investičních limitů podle zákona o důchodovém spoření, zákona o doplňkovém penzijním spoření a statutu fondu porovnáním stanovených limitů s posledními dostupnými údaji o majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu ke dni, kdy byl pokyn podán.

          (3)  Jde-li o pokyn k nabytí nebo zcizení aktiva, depozitář fondu v rámci kontroly pokynu provede kontrolu vynaložení odborné péče při stanovení ceny a dalších podmínek obchodu, ledaže jde o anonymní obchod uzavíraný na převodním místě uvedeném v § 48 odst. 2 písm. b) zákona o důchodovém spoření nebo v § 100 odst. 2 písm. a) zákona o doplňkovém penzijním spoření. Tato kontrola se provede alespoň přezkumem analýzy, kterou penzijní společnost doloží nabytí nebo zcizení aktiva za nejlepších podmínek a výhodnost obchodu4). Předmětem přezkumu jsou úměr-ně charakteru kontrolovaného obchodu alespoň cena, potenciální výnos z daného obchodu, skutečnost, zda byl obchod sjednán za podmínek výhodnějších nebo obdobných ve srovnání s jinou protistranou (porovnání konkurenčních nabídek), a posouzení kvality protistrany (bonita a důvěryhodnost protistrany).

          (4)  Jde-li o pokyn týkající se technik a nástrojů k efektivnímu obhospodařování majetku, depozitář fondu v rámci kontroly pokynu provede kontrolu vynaložení odborné péče při stanovení ceny a dalších podmínek obchodu. Tato kontrola se provede zejmé-na přezkumem analýzy výhodnosti daného obchodu podle odstavce 3 a ověřením dodržení pravidel pro používání technik a nástrojů k efektivnímu obhospodařování majetku5).

          (5)  Jde-li o pokyn k platbám z majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu neuvedený v odstavcích 2 až 4, depozitář fondu v rámci kontroly pokynu ověří, zda pokyn neodporuje zákonu o důcho-dovém spoření, zákonu o doplňkovém penzijním spoření nebo statutu fondu, včetně vynaložení odborné péče, zejména zda důvody, které vedou penzijní společnost k podání pokynu, jsou opodstatněné. Kontrola opodstatněnosti pokynu k platbám včetně vynaložení odborné péče se provádí v míře závislé na účelu platby, její výši a na tom, zda se jedná o platbu jednorázovou nebo pravidelně se opakující.

          (6)  Pokud to právní řád, kterým se nakládání s majetkem řídí, umožňuje, depozitář fondu dohodne s penzijní společností takové uspořádání vztahů, aby nebylo možné s majetkem v důchodovém fondu nebo v účastnickém fondu bez souhlasu depozitáře fondu platně nakládat.

    § 9

    [K § 39 odst. 1 písm. h) a j) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. h) a j) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          (1)  Depozitář fondu provede kontrolu pokynu před provedením platby nebo jiným vypořádáním obchodu na základě tohoto pokynu. Kontrolu pokynů až po provedení platby nebo jiném vypořádání obchodu lze provést pouze v případech, kdy
    a)
    částka, na kterou pokyn zní, nepřesáhne 500 000 Kč, a to až do doby, kdy souhrnná denní hodnota takových plateb dosáhne 0,1 % hodnoty majetku v důchodovém fondu nebo v účastnickém fondu, nebo

    b)
    předmětem obchodu jsou aktiva uvedená v § 46 odst. 1, § 47 odst. 1 písm. a), b) a c) a § 48 odst. 1 písm. b) a c) zákona o důchodovém spoření nebo aktiva uvedená v § 98 odst. 1 písm. a), b) a c) a § 100 odst. 2 písm. a) a c) zákona o doplňkovém penzijním spoření a kdy

          1.  způsob obchodování na převodním místě uvedeném v § 48 odst. 2 písm. b) zákona o důchodovém spoření nebo v § 100 odst. 2 písm. a) zákona o doplňkovém penzijním spoření vylučuje vypořádání obchodu později než v den následující po podání pokynu, nebo

          2.  depozitář fondu se na základě kontroly u penzijní společnosti a osob, které penzijní společnost pověřila obhospodařováním majetku v důchodovém fondu nebo v účastnickém fondu, uskutečněné po dohodě s těmito osobami v průběhu posledních 12 měsíců ujistil, že řídicí a kontrolní systém těchto osob zabezpečuje dostatečnou kontrolu dodržování zákona o důchodovém spoření, zákona o doplňkovém penzijním spoření, statutu fondu a depozitářské smlouvy.

          (2)  Kontrolu pokynů podle odstavce 1 písm. a) lze provádět formou kontrol reprezentativního vzorku plateb do 30 dnů od skončení týdne, v němž k zadání pokynu došlo. Reprezentativní vzorek plateb depozitář fondu vybere za období nejdéle 30 předchozích dnů.

          (3)  Pokyn k provedení platby zadaný prostřednictvím systému elektronického bankovnictví, u kterého depozitář fondu provádí kontrolu před provedením platby, depozitář fondu současně spoluautorizuje. To neplatí u plateb zadávaných prostřednictvím automatizovaných vypořádacích systémů.

    § 10

    [K § 39 odst. 1 písm. h) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. h) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          (1)  Depozitář fondu zajistí, aby mu penzijní společnost každý den předala seznam uzavřených obchodů na účet všech jí obhospodařovaných účastnických a důchodových fondů v daný den, a to v členění podle jednotlivých důchodových fondů a účastnických fondů. Depozitář fondu alespoň jednou měsíčně zkontroluje, zda byla po vypořádání aktiva nabyta a zcizena v souladu s poskytnutými seznamy uzavřených obchodů.

          (2)  Odstavec 1 se nepoužije, pokud penzijní společnost obhospodařuje pouze povinný konzervativní fond.

    § 11

    [K § 39 odst. 1 písm. h) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. h) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          Depozitář fondu provádí kontrolu dodržování
    a)
    limitů vztahujících se k majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu6) alespoň jednou měsíčně, a to do 15 dnů od skončení předchozího měsíce podle posledních dostupných údajů,
    b)
    limitů vztahujících se k emitentovi cenných papírů v majetku v důchodovém fondu a účastnickém fondu7), a to na základě posledních dostupných informací, nejméně však jednou za čtvrtletí, a
    c)
    ostatních limitů podle zákona o důchodovém spoření, zákona o doplňkovém penzijním spoření a statutu fondu přiměřeně povaze limitu; splnění požadavků na kvalitu investičního nástroje nebo jeho emitenta je nutné kontrolovat nejen při sjednání obchodu s daným investičním nástrojem, ale i po dobu držení daného investičního nástroje, a to minimálně jednou za čtvrtletí.

    § 12

    Kontrola výpočtu úplaty za obhospodařování majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu

    [K § 39 odst. 1 písm. k) zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 1 písm. k) zákona o doplňkovém penzijním spoření]

          Depozitář fondu provádí kontrolu výpočtu úplaty za obhospodařování majetku v důchodovém fondu a v účastnickém fondu před každým vyplacením této úplaty penzijní společnosti.

    § 13

    Důvody neprovedení pokynu depozitářem fondu

    (K § 41 odst. 6 zákona o důchodovém spoření a § 91 odst. 6 zákona o doplňkovém penzijním spoření)

          Důvodem pro neprovedení pokynu penzijní společnosti depozitářem fondu podle § 41 odst. 6 zákona o důchodovém spoření a § 91 odst. 6 zákona o doplňkovém penzijním spoření je případ, kdy
    a)
    penzijní společnost nezjedná nápravu, zejména zadáním nového pokynu, jehož realizací dojde k odstranění nedostatku vzniklého původním pokynem a o němž lze důvodně předpokládat, že bude vypořádán, nebo
    b)
    by provedením pokynu došlo k překročení limitu stanoveného zákonem o důchodovém spoření, zákonem o doplňkovém penzijním spoření nebo statutem fondu o více než 1 % nebo riziko vzniku škody způsobené v důsledku vypořádání pokynu prokazatelně převyšuje riziko vzniku škody spojené s jeho nevypořádáním; depozitář fondu též zváží při posouzení rizika vzniku škody pravděpodobnost včasného nahrazení škody penzijní společností nebo osobou pověřenou penzijní společností obhospodařováním majetku v důchodovém fondu nebo v účastnickém fondu.

    § 14

    Outsourcing činností depozitáře fondu

    (K § 39 odst. 3 zákona o důchodovém spoření a § 89 odst. 3 zákona o doplňkovém penzijním spoření)

          (1)  Pokud tato vyhláška umožňuje depozitáři fondu vykonávat jeho činnosti pomocí outsourcingu [§ 2 písm. b) a § 3 odst. 3], depozitář fondu
    a)
    ověří, že poskytovatel outsourcingu je oprávněn k výkonu dané činnosti,
    b)
    uzavře s poskytovatelem outsourcingu smlouvu, podle níž poskytovatel outsourcingu podle povahy věci

          1.  nevydá majetek v důchodovém fondu a v účastnickém fondu nebo dokumentaci vztahující se k tomuto majetku další osobě bez předchozího souhlasu depozitáře fondu, ledaže jde o plnění zákonné povinnosti a poskytovatel outsourcin-gu o vydání majetku či dokumentace neprodle-ně informuje depozitáře fondu,

          2.  vyhoví žádosti depozitáře fondu o pozastavení provedení pokynu týkajícího se svěřeného majetku,

          3.  umožní kdykoliv depozitáři fondu převzetí majetku nebo dokumentace důchodového fondu a účastnického fondu, pokud to jeho povaha umožňuje,

          4.  nepoužije k této činnosti další osobu s výjimkou podle odstavce 2,

          5.  provádí předmětné činnosti tak, aby byly tyto činnosti v souladu s právními předpisy, a umožní kontrolu prováděných činností depozitářem.

          (2)  V případě úschovy smlouva upraví, zda a za jakých podmínek může poskytovatel outsourcingu použít k provádění předmětných činností další osoby; přitom musí být splněny podmínky podle odstavce 1.



    § 15

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2013.




    Guvernér:


    Ing. Singer, Ph.D., v. r.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    § 92 odst. 1 zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu, ve znění pozdějších předpisů.
    2)
    § 93 zákona č. 256/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
    3)
    § 68 zákona č. 426/2011 Sb., o důchodovém spoření. § 118 zákona č. 427/2011 Sb., o doplňkovém penzijním spoření.
    4)
    § 54 odst. 1 písm. j), l) a m) zákona č. 427/2011 Sb.
    5)
    § 51 a 52 zákona č. 426/2011 Sb. § 101 a 102 zákona č. 427/2011 Sb. Hlava II části třetí vyhlášky č. 117/2012 Sb., o podrobnější úpravě činnosti penzijní společnosti, důchodového fondu a účastnického fondu.
    6)
    § 53 a 54 zákona č. 426/2011 Sb. § 103 až 105 zákona č. 427/2011 Sb.
    7)
    § 55 zákona č. 426/2011 Sb. § 106 zákona č. 427/2011 Sb.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 24.06.2025Změny v aktuální rozhodovací praxi ÚOHS - pro zadavatele - PRAKTICKY! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 24.06.2025Flexibilní pracovní doba – Ne vždy musí zaměstnanci pracovat ve standardních pevných či pravidelných směnách! (online - živé vysílání) - 24.6.2025
    • 25.06.2025Nový stavební zákon – aktuální legislativní změny (online - živé vysílání) - 25.6.2025
    • 26.06.2025Náhrada škody a újmy v pracovněprávních vztazích (online - živé vysílání) - 26.6.2025
    • 05.08.2025ChatGPT od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 5.8.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • 10 otázek pro ... Jana Havla
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Skladování
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Společné jmění manželů
    • LEAGLEONE: (NEJEN) PRÁVNĚ SPRÁVNĚ – Střídavá péče: Boj nebo spravedlnost?
    • Bez rozvrhu pracovní doby to nepůjde
    • Nařízení odstranění černé stavby aneb Když výjimka potvrzuje pravidlo
    • Umělá inteligence v právu: Efektivní pomoc nebo riziko pro odborný úsudek?
    • Rodinná nadace s dceřinou společností: Alternativa ke svěřenskému fondu pro správu rodinného majetku
    • Úvodní vhled do klasifikace povinných osob dle návrhu nového zákona o kybernetické bezpečnosti
    • DEAL MONITOR
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Investiční dotazník u právnických osob a test vhodnosti
    • Zákaz doložek mlčenlivosti o mzdě, zrušení povinných vstupní lékařských prohlídek u nerizikových prací a navýšení podpory v nezaměstnanosti aneb flexinovela zákoníku práce není jen o změnách ve zkušební či výpovědní době
    • Výpověď z pracovního poměru z důvodu neomluveného zameškání jedné směny
    • Ověření podpisu advokátem a „nestrannost“ advokáta
    • Provozovatel e-shopu Rohlik.cz uspěl u NSS: Případ údajného švarcsystému musí soud posoudit znovu!
    • Vexatorní podání jako neodvratitelný důsledek rozvoje AI
    • Projevy tzv. flexinovely zákoníku práce při skončení pracovního poměru výpovědí udělenou zaměstnanci ze strany zaměstnavatele
    • Úprava styku rodiče s dítětem nízkého věku v tzv. navykacím režimu a poté
    • V Mělníce by se chtěl soudit každý aneb úspěšnost návrhů na vydání předběžného opatření u okresních soudů

    Soudní rozhodnutí

    Skladování

    V případě skladování ujednaného na dobu neurčitou je skladovatel povinen vydat skladovanou věc na základě požadavku ukladatele učiněného kdykoli v průběhu skladování. Povinnost...

    Společné jmění manželů

    Uzavřel-li jen jeden manžel bez souhlasu druhého s třetí osobou smlouvu vztahující se k věci týkající se jejich společného jmění a opomenutý manžel v souladu s § 714 odst. 2 o. z....

    Nájem (exkluzivně pro předplatitele)

    Skončil-li nájem uplynutím výpovědní doby, po jejím skončení má nájemce povinnost prostory vyklidit a užívá-li je i nadále, činí tak již bez právního důvodu; na tom nic nemění...

    Postoupení pohledávky, postoupení smlouvy (exkluzivně pro předplatitele)

    Postoupení pohledávky nebrání následnému (či současnému) postoupení smlouvy v tom rozsahu, jehož se smlouva o postoupení pohledávky netýká, ačkoliv je postupovaná pohledávka s...

    Restrukturalizace (exkluzivně pro předplatitele)

    V restrukturalizačním řízení má před úpravou obsaženou v obecné části zákona o zvláštních řízeních soudních vždy přednost zvláštní úprava obsažená v zákoně o...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.