epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 23. května 2019, kterou se mění vyhláška č. 356/2009 Sb., o informacích zaznamenávaných v Říčních informačních službách

    Sbírka:  137/2019 | Částka:  59/2019
    4.6.2019

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE


    137

    VYHLÁŠKA
    ze dne 23. května 2019,
    kterou se mění vyhláška č. 356/2009 Sb., o informacích zaznamenávaných
    v Říčních informačních službách






          Ministerstvo dopravy stanoví podle § 52 zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění zákona č. 358/1999 Sb., zákona č. 118/2004 Sb., zákona č. 309/2008 Sb., zákona č. 187/2014 Sb. a zákona č. 135/2019 Sb., (dále jen ˙zákon˙) k provedení § 32a odst. 1 a 4, § 32b odst. 3 a § 32e odst. 5 zákona:

    Čl. I

          Vyhláška č. 356/2009 Sb., o informacích zaznamenávaných v Říčních informačních službách, se mění takto:

          1.  V § 1 se slova ˙Tato vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropských společenství1), zároveň navazuje na přímo použitelný předpis Evropských společenství2) a upravuje˙ nahrazují slovy ˙Tato vyhláška zapracovává příslušné předpisy Evropské unie1) a upravuje˙.

    Poznámka pod čarou č. 1 zní:

    ––––––––––––––––––––

    ˙1)
    Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/44/ES ze dne 7. září 2005 o harmonizovaných říčních informačních službách (RIS) na vnitrozemských vodních cestách ve Společenství.˙.

          2.  V § 1 písm. a) se slovo ˙Říční˙ nahrazuje slovem ˙říční˙.

          3.  V § 1 písm. d) se za slovo ˙provozovatelem˙ vkládají slova ˙pozemní části˙.

          4.  V § 1 se na konci písmene d) tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno e), které včetně poznámek pod čarou č. 2 a 3 zní:
    ˙e)
    způsob užívání zařízení a programového vybavení určeného

          1.  ke sledování polohy a pohybu plavidel v rámci vnitrozemského systému automatické identifikace podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího technické specifikace pro systémy sledování polohy a pohybu plavidel2) (dále jen ˙zaříze- ní AIS˙) a

          2.  k zobrazování elektronických plavebních map a informací o poloze a pohybu plavidel podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího technické specifikace pro systém zobrazování elektronických plavebních map a informací pro vnitrozemskou plavbu3) (dále jen ˙zařízení ECDIS˙).

    ––––––––––––––––––––

    2)
    Nařízení Komise (ES) č. 415/2007 ze dne 13. března 2007 o technických specifikacích pro systémy sledování polohy a pohybu plavidel podle článku 5 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/44/ES o harmonizovaných říčních informačních službách (RIS) na vnitrozemských vodních cestách ve Společenství, v platném znění.
    3)
    Prováděcí nařízení Komise (EU) č. 909/2013 ze dne 10. září 2013 o technických specifikacích pro systém k zobrazování elektronických plavebních map a informací pro vnitrozemskou plavbu (vnitrozemský ECDIS) podle směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/44/ /ES.˙.

          5.  V § 2 písm. a) se slova ˙překladiště, přísta- viště, přístavu˙ nahrazují slovy ˙přístavu, přístaviště, překladiště, vývaziště, kotviště˙.

          6.  V § 2 se na konci textu písmene a) doplňují slova ˙ , nepokračuje-li plavidlo v dosud neukončené plavbě˙.

          7.  V § 2 písmeno b) zní:
    ˙b)
    ukončením plavby okamžik připlutí do

          1.  místa stání, přístavu, přístaviště, překladiště, vývaziště, kotviště, do místa vykládky nebo místa dodání zboží, nebude-li plavidlo pokračovat v plavbě stejným směrem v nejbližších 8 hodinách,

          2.  místa, odkud byla plavba zahájena, nebo

          3.  místa stání, přístavu nebo přístaviště, jde-li o plavidlo, jímž je provozován přívoz, a toto plavidlo nebude pokračovat v plavbě v nejbližších 8 hodinách; body 1 a 2 se na plavidlo, jímž je provozován přívoz, nepoužijí,˙.

          8.  V § 2 písm. c) bodě 1 se slovo ˙dopravy3)˙ nahrazuje slovem ˙dopravy4)˙.

    Poznámka pod čarou č. 4 zní:

    ––––––––––––––––––––

    ˙4)
    § 33 odst. 1 zákona č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů.˙.

          9.  V § 2 písmeno d) zní:
    ˙d)
    zařízením pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS

          1.  zařízení umožňující automatizované nepřetržité předávání údajů do a ze systému RIS prostřednictvím veřejné datové sítě, nebo

          2.  zařízení, jehož prostřednictvím je možné připojení a práce se službami RIS nebo inter-netovými stránkami RIS včetně informací s omezeným přístupem,˙.

          10.  V § 2 písm. g) se slova ˙ve formátu uvedeném v přímo použitelném právním předpise Evropských společenství˙ nahrazují slovy ˙podle přímo použitelného předpisu Evropské unie5)˙.

    Poznámka pod čarou č. 5 zní:

    ––––––––––––––––––––

    ˙5)
    Nařízení Komise (EU) č. 164/2010 ze dne 25. ledna 2010 o technických specifikacích pro systém elektronických zpráv pro vnitrozemskou plavbu podle článku 5 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/44/ES o harmonizovaných říčních informačních službách (RIS) na vnitrozemských vodních cestách ve Společenství.˙.

          11.  V § 3 písm. a) se slova ˙939,84 (Chvaletice)˙ nahrazují slovy ˙949,1 (Přelouč)˙.

          12.  V § 3 písm. a) se slovo ˙plavebními˙ nahrazuje slovem ˙signálními˙.

          13.  § 4 včetně nadpisu zní:

    ˙§ 4

    Informační položky RIS

          (1) Informace o vodní cestě a provozu na vodní cestě zaznamenávané v systému RIS zahrnují informační položky, kterými jsou
    a)
    elektronická plavební mapa ve formátu vnitrozemský ECDIS podle přímo použitelného předpisu Evropské unie3) včetně osy vodní cesty s uvedením kilometráže vodní cesty (dále jen ˙elektronická plavební mapa˙),
    b)
    umístění součástí vodní cesty a objektů na vodní cestě uvedených v příloze č. 1 k této vyhlášce,
    c)
    omezení u plavidel nebo jejich sestav s ohledem na jejich délku, šířku, ponor a výšku pevného bodu pro průjezdnost vodní cestou,
    d)
    umístění přístavů, přístavišť, překladišť, vývazišť a kotvišť,
    e)
    provozní doby přístavů, plavebních komor a pohyblivých mostů,
    f)
    informace o plánované změně provozní doby plavebních komor a pohyblivých mostů,
    g)
    informace o plánované údržbě vodních cest nebo jejích součástí, u které se předpokládá zastavení či omezení plavebního provozu,
    h)
    informace o plánovaném a skutečně provedeném rozrušování ledových celin,
    i)
    kontakty na správu přístavu včetně kontaktů pro hlášení připlutí do přístavu a odplutí z něj ve smyslu zvláštního předpisu upravujícího plavební provoz v přístavech,
    j)
    kontakty na obsluhu plavebních komor a po-hyblivých mostů,
    k)
    provozní řády přístavů,
    l)
    údaje o vodních stavech na vodočtech uvedených v příloze č. 2 k této vyhlášce včetně předpovědí vodních stavů na těchto vodočtech,
    m)
    údaje o aktuální podjezdné výšce mostů,
    n)
    záběry z kamer plavebních komor a pohyblivých mostů a
    o)
    údaje o průběhu proplavování plavební komorou a provozním stavu plavební komory.

          (2) Informace o mimořádných událostech na vodní cestě v systému RIS zahrnují informační položky, kterými jsou
    a)
    místo mimořádné události,
    b)
    čas, kdy mimořádná událost nastala,
    c)
    popis mimořádné události,
    d)
    přijatá dopravní opatření a bezpečnostní doporučení a
    e)
    předpokládané trvání mimořádné události.

          (3)  Informace o plavidlech a přepravovaném nákladu zaznamenávané v systému RIS zahrnují informační položky, kterými jsou
    a)
    poznávací znaky plavidel,
    b)
    údaje o poloze a pohybu plavidel

          1.  místo a čas zahájení plavby,

          2.  místo a čas předpokládaného obratu plavidla,

          3.  informace o překročení státních hranic,

          4.  místo a čas předpokládaného ukončení plavby a místo a čas ukončení plavby,

          5.  čas předpokládaného a skutečného proplutí plavební komorou, pohyblivým mostem a přes státní hranice a

          6.  poloha, rychlost a kurz plavidla zaznamenávané a sdělované zařízením AIS,
    c)
    množství a druh přepravovaného nákladu,
    d)
    charakteristika přepravovaných nebezpečných věcí a
    e)
    počet cestujících na plavidle.

          (4) Informace o přístavních poplatcích zaznamenávané v systému RIS zahrnují informační položky, kterými jsou
    a)
    přehled přístavních poplatků obsahující výši přístavních poplatků a výčet služeb, které zahrnují, a
    b)
    platnost přehledu přístavních poplatků.˙.

          14.  V § 5 se text ˙1 písm. c)˙ nahrazuje tex- tem ˙3˙.

          15.  § 6 včetně nadpisu zní:

    ˙Struktura, forma, obsah a způsob předávání informací

    § 6

          (1) Informace předávané provozovatelem nebo vůdcem plavidla správci systému RIS zahrnují
    a)
    místo a čas zahájení plavby, místo a čas předpokládaného proplutí plavební komorou, po-hyblivým mostem a přes státní hranice, místo a čas předpokládaného obratu plavidla, místo a čas předpokládaného ukončení plavby a identifikaci plavidla poznávacími znaky předávané před zahájením plavby,
    b)
    údaje o množství a druhu přepravovaného nákladu, charakteristice přepravovaných nebezpečných věcí, počtu cestujících na plavidle pře-dávané nejpozději bez zbytečného odkladu po zahájení plavby,
    c)
    informace o změně údajů uvedených v písme- nech a) a b) předávané bez zbytečného odkladu poté, co změna nastala,
    d)
    informace uvedené v § 4 odst. 3 písm. a), b) bodů 1, 4 a 5, písm. c) až e) předávané při překročení státních hranic směrem ze zahraničí do České republiky,
    e)
    informaci o překročení státních hranic předávanou při překročení státních hranic směrem z České republiky do zahraničí,
    f)
    čas a místo ukončení plavby předávané bez zbytečného odkladu po ukončení plavby,
    g)
    informace o místě a popisu mimořádné události na vodní cestě předávané bez zbytečného odkladu po jejím zjištění a
    h)
    informace o umístění plavidel identifikovaných poznávacími znaky předávané při zastavení plavby v souvislosti s dosažením nejvyššího povoleného vodního stavu.

          (2)  Odstavec 1 písm. b) až e) neplatí pro provozovatele nebo vůdce plavidla, jímž je provozován přívoz. Odstavec 1 písm. b) a c) neplatí pro provozovatele plavidla nebo vůdce plavidla, které je osobní lodí bez kabin, jíž je provozována pravidelná osobní vodní doprava.

          (3) Informace předávané provozovatelem nebo vůdcem plavidla, jímž je provozován přívoz, správci systému RIS zahrnují kromě informací podle odstavce 1 informace o množství a druhu přepraveného nákladu a počtu cestujících předávané nejpozději 10 dní po ukončení plavby. Informace předávané provozovatelem plavidla nebo vůdcem plavidla, které je osobní lodí bez kabin, jíž je provozová- na pravidelná osobní vodní doprava, správci systé-mu RIS zahrnují kromě informací podle odstavce 1 informaci o počtu přepravených cestujících předávanou nejpozději 48 hodin po ukončení plavby.

          (4) Informace předávané vůdcem plavidla, které používá zařízení AIS na základě povinnosti stanovené zákonem, správci systému RIS zahrnují kromě informací podle odstavce 1 také informace o poloze, rychlosti a kurzu plavidla předávané v reálném čase prostřednictvím zařízení AIS.

          (5)  Informace podle odstavců 1 a 3 předává provozovatel nebo vůdce plavidla telefonicky nebo rádiovou stanicí, není-li dále stanoveno jinak. Informace podle odstavce 1 písm. a) až d) a f) a odstavce 3 lze předat rovněž elektronickou zprávou a informace podle odstavce 1 písm. a) až e), g) a h) a odstavce 3 lze předat rovněž prostřednictvím zařízení pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS.

          (6) Informace podle odstavce 1 písm. a) až f) a h) a odstavce 3 předává provozovatel nebo vůdce plavidla vybaveného zařízením AIS na základě povinnosti stanovené zákonem pouze prostřednictvím zařízení pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS. Informace podle odstavce 1 písm. e), f) a h) lze předat rovněž prostřednictvím zařízení AIS.˙.

          16.  Za § 6 se vkládají nové § 6a až 6d, které znějí:

    ˙§ 6a

          (1) Informace předávané správcem vodní cesty správci systému RIS zahrnují
    a)
    provozní dobu plavebních komor a pohyblivých mostů, zajišťuje-li jejich obsluhu správce vodní cesty,
    b)
    informace o plánované změně provozní doby plavebních komor a pohyblivých mostů, zajiš-ťuje-li jejich obsluhu správce vodní cesty,
    c)
    kontakty na obsluhu plavebních komor a po-hyblivých mostů, zajišťuje-li jejich obsluhu správce vodní cesty,
    d)
    záběry z kamer plavebních komor a pohyblivých mostů, které zabírají vodní cestu a prostor plavební komory nebo prostor pohyblivého mostu, je-li takovými kamerami uvedený pro-stor vybaven,
    e)
    údaje o průběhu proplavování plavební komorou a provozním stavu plavební komory, je-li plavební komora vybavena zařízením pro jejich sledování a automatické předávání; údaji podle tohoto písmene jsou

          1.  status plavební komory (v provozu, mimo provoz),

          2.  aktuální poloha vrat (otevřeno, otevírají se, zavírají se, zavřeno),

          3.  úroveň hladiny v plavební komoře (nahoře, dole, stoupá, klesá),

          4.  signály světelné signalizace,

          5.  úroveň hladiny na jezu a průtok profilem jezu a

          6.  meteorologické informace (teplota, vítr, dohlednost),
    f)
    informace o plánované údržbě vodních cest nebo jejich součástí, u které se předpokládá zastavení či omezení plavebního provozu,
    g)
    informace o místu a popisu mimořádných událostí na vodní cestě,
    h)
    informace o plánovaném a skutečně provedeném rozrušování ledových celin,
    i)
    aktuální podjezdnou výšku mostů vybavených příslušným měřicím zařízením, spravuje-li toto zařízení správce vodní cesty, a
    j)
    informace o zajištěném vodním stavu, jeho předpovědi a o krátkodobých manipulacích na vodočtu Ústí nad Labem.

          (2)  Informace uvedené v odstavci 1 písm. a) a c) jsou předávány bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 hodiny od jejich získání, prostřednictvím zařízení pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS, datovou schránkou nebo elektronickou poštou podepsanou způsobem, se kterým jiný právní předpis spojuje účinky vlastnoručního podpisu.

          (3)  Informace uvedené v odstavci 1 písm. b) jsou předávány nejméně 3 měsíce před provedením plánované změny provozní doby nebo plánované údržby vodní cesty nebo její součásti prostřednictvím zařízení pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS.

          (4)  Informace uvedené v odstavci 1 písm. d), e), f), i) a j) jsou předávány bez zbytečného odkladu prostřednictvím zařízení pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS.

          (5)  Informace uvedené v odstavci 1 písm. g) a h) jsou předávány bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 hodiny od jejich získání, telefonicky, rádiovou stanicí nebo prostřednictvím zařízení pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS.

    § 6b

          Informace předávané Českým hydrometeorologickým ústavem správci systému RIS prostřednictvím zařízení pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS zahrnují informace o
    a)
    platných vodních stavech a průtocích na vodo-čtech uvedených v příloze č. 2 k této vyhlášce s četností každou hodinu a
    b)
    předpovědích vodních stavů a průtoků na vodočtech uvedených v příloze č. 2 k této vyhlášce na období 48 hodin; předpověď je vydávána denně vždy v 10.00 hod.

    § 6c

          (1)  Informace předávané provozovatelem pozemní části přístavu správci systému RIS bez zbytečného odkladu prostřednictvím zařízení pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS zahrnují informace o
    a)
    přístavních poplatcích a jejich změně,
    b)
    provozní době přístavu a její změně,
    c)
    kontaktech na správu přístavu včetně kontaktů pro hlášení připlutí do přístavu a odplutí z něj ve smyslu zvláštního předpisu upravujícího plavební provoz v přístavech,
    d)
    struktuře informací obsažených v hlášení o připlutí do přístavu,
    e)
    provozních řádech přístavů, jsou-li zpracovány,
    f)
    místu a popisu mimořádných událostí v přístavu a
    g)
    plavidlech uvedených v § 2 písm. c) identifikovaných poznávacími znaky, která jsou v přístavu.

          (2) Odstavec 1 písm. a) až d) neplatí pro provozovatele pozemní části neveřejného přístavu.

    § 6d

          Při výpadku zařízení pro dálkový a nepřetržitý přístup k systému RIS delším než 15 minut nebo při údržbě tohoto zařízení lze předávat informace podle § 6 odst. 6, § 6a odst. 3 a 4, § 6b a § 6c telefonicky, rádiovou stanicí nebo prostřednictvím veřejné datové sítě. Provozovatel plavidla, vůdce plavidla, provozovatel pozemní části přístavu, Český hydrometeorologický ústav a správce vodní cesty předávají informace v případech a způsobem podle věty první nejdéle po dobu 24 hodin za kalendářní měsíc.˙.

          17.  Za § 6d se vkládá nový § 6e, který včetně nadpisu a poznámky pod čarou č. 6 zní:

    ˙§ 6e

    Způsob užívání zařízení AIS a ECDIS

          (1) Zařízení ECDIS musí být užíváno s aktuální verzí elektronické plavební mapy uveřejněné v systému RIS. Po dobu nejdéle 10 dní od uveřejnění nové verze elektronické plavební mapy v systému RIS lze užívat předešlou verzi elektronické plavební mapy.

          (2)  Programové vybavení zařízení ECDIS a zařízení AIS musí být aktualizováno na nejnovější verzi nejpozději do 3 měsíců po vydání jeho nové verze.

          (3)  Při užívání zařízení AIS se zadávají a vysílají aktuální údaje o plavidle, jeho pohybu a poloze, kterými jsou
    a)
    identifikátor námořní mobilní služby (MMSI),
    b)
    jméno lodě zapsané v plavebním rejstříku nebo obdobné evidenci vedené jiným státem,
    c)
    volací značka plavidla,
    d)
    druh plavidla nebo sestavy plavidel,
    e)
    evropské identifikační číslo plavidla (ENI), bylo-li plavidlu přiděleno,
    f)
    celková délka a šířka plavidla nebo sestavy plavidel udávaná s přesností na decimetry,
    g)
    maximální aktuální statický ponor plavidla nebo sestavy plavidel,
    h)
    doplňková signalizace plavidla nebo sestavy plavidel, přepravuje-li nebezpečné věci podle zákona,
    i)
    poloha plavidla (WGS84),
    j)
    rychlost plavidla vzhledem k zemi (SOG),
    k)
    kurz plavidla vzhledem k zemi (COG),
    l)
    přesnost určení polohy plavidla (GNSS/ /DGNSS),
    m)
    aktuální datum a čas elektronického navigačního přístroje,
    n)
    celkový počet osob na palubě a
    o)
    navigační stav plavidla.

          (4) Při užívání zařízení AIS na plavidle Státní plavební správy, Policie České republiky a obecní policie nemusí být po nezbytnou dobu vysílány údaje uvedené v odstavci 3, pokud by jejich vysílání mohlo zmařit plnění úkolů podle jiných právních předpisů6).

          (5) Údaje uvedené v odstavci 3 jsou zadávány v souladu s evropskou normou stanovující technické požadavky pro vnitrozemská plavidla (ES-TRIN 2017/1) ze dne 6. července 2017. Technická norma uvedená v předchozí větě je veřejně dostupná způsobem umožňujícím dálkový
    přístup.

    ––––––––––––––––––––

    6)
    Například zákon č. 273/2008 Sb., zákon o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 553/1991 Sb., o obecní policii, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů.˙.

          18.  V příloze č. 1 bodě 1 se slovo ˙plavební˙ nahrazuje slovem ˙signální˙.

          19.  V příloze č. 1 bodě 12 se slovo ˙přístaviště˙ nahrazuje slovy ˙přístavy, přístaviště, překladiště˙.

          20.  V příloze č. 1 se na konci bodu 13 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se nový bod 14, který zní:
    ˙14. nadzemní a podzemní vedení a trubní vedení křížící vodní cestu.˙.

          21.  V příloze č. 2 se vkládá nový bod 1, který zní: ˙1. Děčín˙.

    Dosavadní body 1 až 6 se označují jako body 2 až 7.

          22.  V příloze č. 2 bodech 3 a 4 se slova ˙(pouze vodní stav)˙ zrušují.

          23.  V příloze č. 2 se bod 5 zrušuje.

    Dosavadní body 6 a 7 se označují jako body 5 a 6.

    Čl. II

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti patnáctým dnem po jejím vyhlášení, s výjimkou ustanovení čl. I bodů 4 a 17, které nabývají účinnosti 6 měsíců po jejím vyhlášení.




    Ministr dopravy:


    JUDr. Kremlík v. r.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 04.09.2025Jak na řízení o kasační stížnosti (online - živé vysílání) - 4.9.2025
    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Praktické dopady tzv. flexi novely zákoníku práce na běh a délku výpovědní doby
    • Mobilizace ozbrojených sil v ČR a postavení odmítačů boje: právní analýza a návrhy legislativních úprav
    • Právní aspekty přechodu z OSVČ na obchodní společnost: Strategický krok pro vaše podnikání
    • Průtahy v řízení
    • Podnikatel podle formy v aktuální judikatuře Nejvyššího soudu
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Nový zákon o lobbyingu: Konec tajných jednání za zavřenými dveřmi
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Legalizace podpisu osoby, která nemůže číst nebo psát
    • Postoupení pohledávek na výživné
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Podnikatel podle formy v aktuální judikatuře Nejvyššího soudu
    • Koncernové řízení kybernetické bezpečnosti – I. část
    • Byznys a paragrafy, díl 16.: Náhrada škody ve stavebnictví
    • Adhezní řízení v praxi
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct

    Soudní rozhodnutí

    Překvapivá rozhodnutí, výživa nezletilého dítěte

    Z práva na spravedlivé projednání věci podle čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod plyne zákaz tzv. překvapivých rozhodnutí. O překvapivé rozhodnutí jde mj. tehdy,...

    Průtahy v řízení

    Nečinnost soudu trvající i po kárném odsouzení vyřizující soudkyně, spojená s opakovaným odročováním jednání, neefektivní organizací řízení a nevyužitím dostupných možností...

    Právo na účinné vyšetřování

    Pokud stěžovatelka vznese hájitelná tvrzení týkající se zásahu do práva na zákaz nelidského a ponižujícího zacházení a práva na soukromí spočívající v podezření ze...

    Exekuce

    Oprávněný může podat nový exekuční návrh a vést exekuci podle exekučního titulu, na jehož základě již byla týmž oprávněným vedená předchozí exekuce proti témuž povinnému...

    Insolvenční řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    I pro věřitele, kteří uplatnili svou pohledávku za dlužníkem přihláškou do likvidace již před rozhodnutím o úpadku platí závěry, které Nejvyšší soud zformuloval pro věřitele,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.