epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    VYHLÁŠKA ze dne 27. března 2023, kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 108/1997 Sb., kterou se provádí zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů

    Sbírka:  98/2023 | Částka:  53/2023
    13.4.2023

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE


    98

    VYHLÁŠKA
    ze dne 27. března 2023,
    kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy a spojů č. 108/1997 Sb., kterou se provádí zákon
    č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském
    podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů






          Ministerstvo dopravy stanoví podle § 102 odst. 1 zákona č. 49/1997 Sb., o civilním letectví, ve znění zákona č. 146/2000 Sb., zákona č. 258/2002 Sb., zákona č. 225/2006 Sb., zákona č. 301/2009 Sb., zákona č. 407/2010 Sb., zákona č. 137/2011 Sb., zákona č. 127/2014 Sb., zákona č. 261/ /2017 Sb. a zákona č. 431/2022 Sb., k provedení § 35 odst. 1 a 3, § 44 odst. 7, § 44j odst. 6, § 51a odst. 11, § 54d odst. 3, § 54e odst. 9, § 54i odst. 9, § 54k odst. 10 a § 54l odst. 4:

    Čl. I

          Vyhláška č. 108/1997 Sb., kterou se provádí zákon č. 49/1997 Sb., o civilním letectví a o změně a doplnění zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů, ve znění vyhlášky č. 101/1999 Sb., vyhlášky č. 244/2003 Sb., vyhlášky č. 359/2006 Sb., vyhlášky č. 410/2006 Sb., vyhlášky č. 64/2010 Sb., vyhlášky č. 314/2010 Sb., vyhlášky č. 4/2013 Sb., vyhlášky č. 271/2014 Sb., vyhlášky č. 9/2015 Sb., vyhlášky č. 2/2018 Sb. a vyhlášky č. 66/2019 Sb., se mění takto:

          1.  V poznámce pod čarou č. 20 se věta ˙Nařízení Komise (EU) č. 73/2010 ze dne 26. ledna 2010, kterým se stanoví požadavky na jakost leteckých dat a leteckých informací pro jednotné evropské nebe, v platném znění.˙ zrušují.

          2.  Na konci poznámky pod čarou č. 20 se na samostatné řádky doplňují věty ˙Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel, v platném znění.˙ a ˙Prováděcí nařízení Komise (EU) 2021/664 ze dne 22. dubna 2021 o regulačním rámci pro vzdušný prostor U-space.˙.

          3.  V § 1 se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňují se písmena o) a p), která znějí:
    ˙o)
    podmínkách provozování a řízení bezpilotního systému a
    p)
    digitální mapě.˙.

          4. V § 13 odst. 1 písm. a) se za slovo ˙přistáním˙ vkládají slova ˙a balonů˙.

          5.  V § 13 odst. 1 písm. b) a f) a v § 14 odst. 1 písm. b) se slova ˙ , balonů a letadel bez pilota˙ nahrazují slovy ˙a balonů˙.

          6. V § 13 se odstavec 2 zrušuje.

    Dosavadní odstavce 3 až 5 se označují jako odstav-ce 2 až 4.

          7. V § 14 odst. 1 písm. f) se slova ˙a letadel bez pilota˙ zrušují.

          8.  V § 14 odst. 2 se slova ˙využití takovéto plochy je součástí udělené licence k provozování obchodní letecké dopravy, povolení k provozování leteckých prací nebo povolení k provozování letecké činnosti pro vlastní potřebu a že˙ zrušují.

          9. V § 14 odst. 4 se text ˙§ 13 odst. 3˙ nahrazuje textem ˙§ 13 odst. 2˙.

          10.  V § 14 se doplňuje odstavec 8, který včetně poznámky pod čarou č. 27 zní:

          ˙(8)  Pro vzlet a přistání bezpilotního letadla lze použít jakékoliv plochy, není-li to v rozporu s přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím provoz bezpilotních letadel27), opatřením obecné povahy vydaným podle zákona, dokladem osvědčujícím oprávnění k provozu bezpilotních systémů nebo osvědčením k provozu lehkých bezpilotních systémů ve specifické kategorii provozu; odstavce 1 až 7 se v takovém případě nepoužijí.

    ––––––––––––––––––––

    27)
    Prováděcí nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel, v platném znění.˙.

          11.  V § 15 odst. 4 písmeno h) zní:
    ˙h)
    létání bezpilotních letadel a˙.

          12.  V § 15 se na konci odstavce 4 doplňuje písmeno i), které zní:
    ˙i)
    lety základních složek integrovaného záchranného systému, které nesouvisejí s výcvikem Policie České republiky.˙.

          13.  V § 16 odst. 2 písm. c) se slova ˙ve Svě- tovém geodetickém referenčním systému 1984 (WGS84)18)˙ nahrazují slovy ˙v referenčních systémech podle právního předpisu upravujícího geodetické referenční systémy18)˙.

          14.  Na konci textu poznámky pod čarou č. 18 se doplňují slova ˙ , ve znění pozdějších předpisů˙.

          15.  V § 16 odst. 4 se na konci textu písmene a) doplňují slova ˙ ; tato lhůta neplatí pro požadavek základní složky integrovaného záchranného systému podle § 15 odst. 4 písm. i)˙.

          16.  V § 16 odst. 6 písmena a) až f) znějí:
    ˙a)
    stupeň 1, který je určený pro omezené prostory nad vojenskými výcvikovými prostory, řízené okrsky a koncové řízené oblasti civilních a vojenských letišť, dočasně vyhrazené prostory pro účely vojenského výcviku, dočasně rezervované prostory pro účely vojenského výcviku, stálé tratě letových provozních služeb a prostory vyhrazené pro účely letů základních složek integrovaného záchranného systému, které nesouvisejí s výcvikem Policie České republiky,
    b)
    stupeň 2, který je určený pro vzdušný prostor volných tratí ve vzdušném prostoru tříd A, B nebo C a ostatní omezené prostory pro účely vojenského výcviku,
    c)
    stupeň 3, který je určený pro vzdušný prostor s přímým směrováním ve vzdušném prostoru tříd A, B, C, D nebo E a pro prvky struktu-ry koncepce pružného uspořádání vzdušné- ho prostoru, kterými jsou dočasně vyhrazené prostory, dočasně rezervované prostory a kondicionální tratě, s výjimkou prostorů, kterým přísluší stupeň priority 1 nebo 6,
    d)
    stupeň 4, který je určený pro letiště a plochy podle § 84d zákona,
    e)
    stupeň 5, který je určený pro omezené prostory jiných než vojenských uživatelů, nebo
    f)
    stupeň 6, který je určený pro kondicionální tratě letových provozních služeb.˙.

    Poznámka pod čarou č. 23 se zrušuje.

          17.  V § 16g odst. 1 se slova ˙(dále jen ˙poskytovatel údajů˙)˙ nahrazují slovy ˙(dále jen ˙původce dat˙)˙.

          18.  V § 16g odst. 5 se za písmeno a) vkládají nová písmena b) a c), která znějí:
    ˙b)
    z prostoru vzletové trajektorie se předávají údaje o překážkách, které protínají plochu se sklonem 1,2 %, jejíž počátek je společný s trajektorií vzletu,
    c)
    z prostoru překážkových rovin se předávají údaje o překážkách, které tyto plochy protína-jí,˙.

    Dosavadní písmena b) až d) se označují jako písme-na d) až f).

          19.  V § 16g odst. 5 písm. e) se slova ˙a) a b)˙ nahrazují slovy ˙a) a d)˙.

          20.  V § 16g odst. 5 písm. f) se slova ˙a, b) a c)˙ nahrazují slovy ˙a), d) a e)˙.

          21.  V § 16g se na konci odstavce 5 tečka nahrazuje čárkou a doplňují se písmena g) a h), která znějí:
    ˙g)
    z prostoru přiléhajícího k pohybové ploše letiš-tě, který je veden horizontálně od kraje dráhy do vzdálenosti 90 m od osy dráhy a 50 m od kraje všech ostatních částí pohybové plochy letiště, se předávají údaje o překážkách, které se rozprostírají 0,5 m nad horizontální rovinou procházející nejbližším bodem na pohybové ploše letiště, a
    h)
    z prostoru plochy vizuálního přiblížení se pře-dávají údaje o překážkách, které protínají část plochy tvořící vizuální úsek tohoto prostoru.˙.

          22.  V § 16g se na konci odstavce 6 tečka nahrazuje slovem ˙ , a˙ a doplňuje se písmeno d), které zní:
    ˙d)
    údaje o terénu, který proniká 0,5 m nad horizontální rovinu procházející nejbližším bodem na pohybové ploše letiště v oblasti přiléhající k pohybové ploše letiště vedené horizontálně od kraje dráhy do vzdálenosti 90 m od osy dráhy a 50 m od kraje všech ostatních částí pohybové plochy letiště.˙.

          23.  V § 16h odst. 1 se slova ˙ve Světovém geodetickém referenčním systému 1984 (WGS84) a Výš-kovém systému baltském -- po vyrovnání (Bpv)18)˙ nahrazují slovy ˙v referenčních systémech podle právního předpisu upravujícího geodetické referenční systémy18) a předpisu vydaného v souladu s mezinárodní smlouvou o mezinárodním civilním letectví, která je součástí právního řádu28)˙.

    Poznámka pod čarou č. 28 zní:

    ––––––––––––––––––––

    ˙28)
    Příloha č. 15 Úmluvy o mezinárodním civilním letectví vyhlášené ve Sbírce mezinárodních smluv pod č. 147/1947 Sb., v platném znění.˙.

          24.  V § 16h odst. 2 se slova ˙poskytovatele údajů˙ nahrazují slovy ˙původců dat˙.

          25.  V § 16h odst. 4 písm. a) se slova ˙ve Svě-tovém geodetickém referenčním systému 1984 (WGS84) a Výškovém systému baltském -- po vyrovnání (Bpv)18)˙ nahrazují slovy ˙v referenčních systémech podle právního předpisu upravujícího geodetické referenční systémy18) a předpisu vydaného v souladu s mezinárodní smlouvou o mezinárodním civilním letectví, která je součástí právního řádu28)˙.

          26.  V § 16h odstavec 5 zní:

          ˙(5) Ministerstvo obrany předává správci databáze prostřednictvím sítě elektronických komunikací údaje o překážkách, jejichž výška nad zemí přesahuje 100 m, z území kruhového tvaru o poloměru 45 km od vztažného bodu letiště způsobilého k přijetí letu podle přístrojů v referenčních systémech podle právního předpisu upravujícího geodetické referenční systémy18) a předpisu vydaného v souladu s mezinárodní smlouvou o mezinárodním civilním letectví, která je součástí právního řádu28).˙.

          27.  V § 16h odst. 6 se slova ˙a) a b)˙ nahrazují slovy ˙a) až e), g) a h)˙.

          28.  V § 16h odst. 6 se text ˙6 písm. a)˙ nahrazuje číslem ˙6˙.

          29.  V § 16h se odstavec 7 zrušuje.

          30.  Za § 16l se vkládají nové § 16m až 16u, které včetně nadpisů znějí:

    ˙§ 16m

    Údaje vedené v digitální mapě, způsob jejich vedení a výměnný formát

    (K § 44j odst. 6 zákona)

          (1)  V digitální mapě jsou vedeny údaje o
    a)
    ohraničení jednotlivých částí vzdušného prostoru České republiky jednoznačně vyjádřené pro

          1.  horizontální rozměr zákresem v mapě pomocí zeměpisných souřadnic nebo pomocí jiného jednoznačného popisu a

          2.  vertikální rozměr vymezením spodní a hor-ní hranice výšky nad terénem, nadmořské výšky nebo letové hladiny podle standardů pro letecké mapy,
    b)
    pravidlech létání bezpilotních letadel a pokynech vydaných podle § 44 odst. 5 nebo § 44h odst. 5 zákona vztahujících se ke konkrétní ohraniče-né části vzdušného prostoru České republiky, včetně označení její kategorie, a
    c)
    platnosti údajů podle písmen a) a b).

          (2)  Údaje v digitální mapě jsou vedeny tak, aby
    a)
    byly aktuální,
    b)
    umožňovaly plánování provozu bezpilotních systémů a létání bezpilotních letadel,
    c)
    při postupu podle § 44 odst. 5 odpovídaly podkladům poskytnutým civilně-vojenským pracovištěm pro uspořádání vzdušného prostoru nebo osobou pověřenou poskytováním letových navigačních služeb, která je zřizovatelem tohoto pracoviště, a
    d)
    bylo umožněno grafické promítnutí jednotlivých částí vzdušného prostoru České republiky do mapy území České republiky prostřednictvím internetové stránky a mobilní aplika- ce, kdy každý z těchto způsobů se považuje za autentický.

          (3)  Údaje v digitální mapě jsou vedeny ve výměnném společném jednotném digitálním formátu podle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího provoz bezpilotních letadel27).

    § 16n

    Minimální výše limitu pojistného plnění pro jednotlivé kategorie a podkategorie provozu bezpilotních systémů

    (K § 54d odst. 3 zákona)

          (1)  Minimální výše limitu pojistného plnění v podkategorii A2 a A3 otevřené kategorie provozu se stanoví na 1 000 000 Kč na každou pojistnou událost.

          (2)  Minimální výše limitu pojistného plnění ve specifické kategorii provozu se stanoví na
    a)
    2 000 000 Kč na každou pojistnou událost, nepřesahuje-li maximální vzletová hmotnost bezpilotního letadla 0,91 kg,
    b)
    5 000 000 Kč na každou pojistnou událost, pře-sahuje-li maximální vzletová hmotnost bez- pilotního letadla 0,91 kg a nepřesahuje-li 7 kg, nebo
    c)
    10 000 000 Kč na každou pojistnou událost, přesahuje-li maximální vzletová hmotnost bezpilotního letadla 7 kg a nepřesahuje-li 20 kg.

    § 16o

    Vzor osvědčení o způsobilosti k řízení bezpilotního systému v podkategorii A1 a A3 otevřené kategorie provozu

    (K § 54e odst. 9 zákona)

          Vzor osvědčení o způsobilosti k řízení bezpilotního systému v podkategorii A1 a A3 otevřené kategorie provozu je stanoven v příloze č. 19 k této vyhlášce.

    § 16p

    Délka školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému pro podkategorie otevřené kategorie provozu nebo v souladu se standardním scénářem ve specifické kategorii provozu

    (K § 54i odst. 9 zákona)

          Délka školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému pro podkategorie A1, A2 a A3 otevřené kategorie provozu nebo v souladu se standardním scénářem ve specifické kategorii provozu činí nejméně 4 hodiny.

    § 16q

    Obsah, forma a průběh zkoušky, jíž se prokazuje odborná způsobilost k provádění školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému

    (K § 54i odst. 9 zákona)

          (1)  Zkouška, jíž se prokazuje odborná způsobilost k provádění školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému v podkategoriích otevřené kategorie provozu nebo v souladu se standardním scénářem ve specifické kategorii provozu, se provádí ověřením
    a)
    teoretických znalostí formou písemného testu a ústního pohovoru a
    b)
    praktických dovedností, jde-li o odbornou způsobilost k provádění školení k udržení teoretických znalostí potřebných k řízení bezpilotního systému v podkategorii A2 otevřené kategorie provozu nebo v souladu se standardním scénářem ve specifické kategorii provozu.

          (2)  Předmětem ověření teoretických znalostí jsou znalosti vyplývající z požadavků stanovených přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím provoz bezpilotních letadel27), které jsou potřebné pro řízení bezpilotních systémů v příslušné podkategorii otevřené kategorie provozu nebo podle příslušného standardního scénáře a které mají být předmětem provádění školení, a dále znalosti stanovené v příloze č. 20 k této vyhlášce.

          (3)  Předmětem ověření praktických dovedností jsou dovednosti vyplývající z požadavků stanovených přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím provoz bezpilotních letadel27), které jsou potřebné pro řízení bezpilotních systémů v příslušné podkategorii otevřené kategorie provozu nebo podle příslušného standardního scénáře a které mají být předmětem provádění školení.

          (4)  O průběhu a výsledku zkoušky odborná komise zpracuje protokol. Zkouška se považuje za úspěšně složenou, vyplývá-li z protokolu, že uchazeč v rámci
    a)
    písemného testu dosáhl alespoň 95 % z celkového počtu bodů, které lze v písemném testu získat, a
    b)
    ústního pohovoru a v rámci ověření praktických dovedností byl hodnocen slovem ˙prospěl˙ všemi členy odborné komise.

    § 16r

    Vzor potvrzení o způsobilosti k řízení bezpilotního systému ve specifické kategorii provozu

    (K § 54k odst. 10 zákona)

          Vzor potvrzení o způsobilosti k řízení bezpilotního systému ve specifické kategorii provozu je stanoven v příloze č. 21 k této vyhlášce.

    § 16s

    Témata, která musí zahrnovat školení k získání teoretických znalostí a praktických dovedností potřebných k řízení bezpilotního systému ve specifické kategorii provozu

    (K § 54k odst. 10 zákona)

          Školení k získání teoretických znalostí a praktických dovedností potřebných k řízení bezpilotního systému ve specifické kategorii provozu musí zahrnovat témata nezbytná k osvojení požadavků na způsobilost dálkově řídícího pilota, které jsou
    a)
    obecně pro specifickou kategorii provozu stanovené přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím provoz bezpilotních letadel27),
    b)
    pro specifickou kategorii provozu v souladu se standardním scénářem pro příslušný standardní scénář stanovené přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím provoz bezpilotních letadel27) a
    c)
    uvedené v dokladu osvědčujícím oprávnění k provozu bezpilotních systémů nebo v osvědčení k provozu lehkých bezpilotních systémů vydaném provozovateli bezpilotního systému, který školení zajišťuje.

    § 16t

    Obsah, forma a průběh zkoušky, jíž se prokazuje odborná způsobilost k uskutečňování spolupráce s provozovatelem bezpilotního systému při provádění školení ve specifické kategorii provozu

    (K § 54k odst. 10 zákona)

          (1)  Zkouška, jíž se prokazuje odborná způsobilost k uskutečňování spolupráce s provozovatelem bezpilotního systému při provádění školení ve specifické kategorii provozu, se provádí ověřením
    a)
    teoretických znalostí formou písemného testu a ústního pohovoru a
    b)
    praktických dovedností, vyžaduje-li to povaha provozu u provozovatele bezpilotního systému, s nímž má být spolupráce při provádění školení uskutečňována.

          (2)  Předmětem ověření teoretických znalostí jsou znalosti vyplývající z požadavků stanovených přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím provoz bezpilotních letadel27), které jsou potřebné pro řízení bezpilotního systému ve specifické kategorii provozu a které mají být předmětem provádění školení, a dále znalosti stanovené v příloze č. 22 k této vyhlášce.

          (3)  Předmětem ověření praktických dovedností jsou dovednosti vyplývající z požadavků stanovených přímo použitelným předpisem Evropské unie upravujícím provoz bezpilotních letadel27), které jsou potřebné pro řízení bezpilotního systému ve specifické kategorii provozu a které mají být předmětem provádění školení, a dále dovednosti stanovené v příloze č. 22 k této vyhlášce.

          (4)  O průběhu a výsledku zkoušky odborná komise zpracuje protokol. Zkouška se považuje za úspěšně složenou, vyplývá-li z protokolu, že uchazeč v rámci
    a)
    písemného testu dosáhl alespoň 80 % z celkového počtu bodů, které lze v písemném testu získat, a
    b)
    ústního pohovoru a v rámci ověření praktických dovedností byl hodnocen slovem ˙prospěl˙ všemi členy odborné komise.

    § 16u

    Údaje o způsobilosti k řízení bezpilotního systému, které jsou vedeny v registru dálkově řídících pilotů

    (K § 54l odst. 4 zákona)

          Údajem o způsobilosti k řízení bezpilotního systému vedenými v registru dálkově řídících pilotů je vedle identifikačního čísla dálkově řídícího pilota rovněž údaj o tom, zda dálkově řídící pilot je držitelem
    a)
    osvědčení o způsobilosti k řízení bezpilotní- ho systému v podkategorii A1 a A3 nebo A2 otevřené kategorie provozu bezpilotního systému,
    b)
    osvědčení o teoretických znalostech potřebných k řízení bezpilotního systému v souladu se standardním scénářem ve specifické kategorii provozu, nebo
    c)
    potvrzení o způsobilosti k řízení bezpilotního systému ve specifické kategorii provozu.˙.

          31.  V příloze č. 1 části A se body 3.1 až 3.3.11 zrušují.

    Dosavadní body 3.4 a 3.5 se označují jako bo- dy 3.1 a 3.2.

          32.  V příloze č. 1 části A se bod 3.6 zrušuje.

          33.  V příloze č. 3 částech A až D se dosavadní bod 1 označuje jako bod 1.1.

          34.  V příloze č. 3 částech A až D se v bodě 1.1 slova ˙anebo poskytování informací známému provozu na letišti a v jeho letištní provozní zóně (ATZ) jiným způsobem v českém jazyce,˙ zrušují.

          35.  V příloze č. 3 částech A až D se za bod 1.1 vkládají nové body 1.2 a 1.3, které znějí:

          ˙1.2  provoz stanoviště letových provozních služeb (ATS) poskytujícího tyto služby minimálně v rozsahu letištní letové informační služby (AFIS),
    a)
    je-li letiště schváleno pro lety podle přístrojů,
    b)
    je-li na letišti provozována pravidelná obchodní letecká doprava, nebo
    c)
    přesáhl-li průměrný roční provoz na neřízeném letišti za poslední 3 kalendářní roky hodnotu 40 tisíc pohybů (vzletů a přistání), nebo

          1.3 poskytování informací známému provozu na letišti a v jeho letištní provozní zóně (ATZ) jiným způsobem v českém jazyce.˙.

          36.  V příloze č. 3 části A se body 2 a 3 zrušují.

    Dosavadní bod 4 se označuje jako bod 2.

          37.  V příloze č. 3 části B se body 2 a 3 zrušují.

    Dosavadní body 4 až 13 se označují jako body 2 až 11.

          38.  V příloze č. 3 části B se bod 5 zrušuje.

    Dosavadní body 6 až 11 se označují jako body 5 až 10.

          39.  V příloze č. 3 části C se bod 3 zrušuje.

    Dosavadní bod 4 se označuje jako bod 3.

          40.  V příloze č. 3 části D se bod 3 zrušuje.

    Dosavadní body 4 až 13 se označují jako body 3 až 12.

          41.  V příloze č. 3 části D se bod 6 zrušuje.

    Dosavadní body 7 až 12 se označují jako body 6 až 11.

          42. V příloze č. 14 se slovo ˙originátor˙ zrušuje.

          43.  V příloze č. 14 se slova ˙stupeň věrohodnosti˙ nahrazují slovy ˙úroveň spolehlivosti˙.

          44.  Příloha č. 15 včetně nadpisu zní:




    ˙Příloha č. 15 k vyhlášce č. 108/1997
    Sb.
          45. Doplňují se přílohy č. 19 až 22, které včetně nadpisů a poznámky pod čarou č. 28 znějí:
    ˙Příloha č. 19 k vyhlášce č. 108/1997 Sb.

    Příloha č. 20 k vyhlášce č. 108/1997
    Sb.
    Příloha č. 21 k vyhlášce č. 108/1997
    Sb.
    Příloha č. 22 k vyhlášce č. 108/1997
    Sb.


    Čl. II

    Účinnost

          Tato vyhláška nabývá účinnosti patnáctým dnem následujícím po jejím vyhlášení.




    Ministr:


    Mgr. Kupka v. r.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 02.09.2025Pracovní smlouva prakticky (online - živé vysílání) - 2.9.2025
    • 03.09.2025Korporace – rozdělování zisku a jiných vlastních zdrojů v kapitálových společnostech (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 03.09.2025NIS2 a nový zákon o kybernetické bezpečnosti: praktický průvodce povinnostmi a implementací (online - živé vysílání) - 3.9.2025
    • 04.09.2025Jak na řízení o kasační stížnosti (online - živé vysílání) - 4.9.2025
    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Praktické dopady tzv. flexi novely zákoníku práce na běh a délku výpovědní doby
    • Mobilizace ozbrojených sil v ČR a postavení odmítačů boje: právní analýza a návrhy legislativních úprav
    • Právní aspekty přechodu z OSVČ na obchodní společnost: Strategický krok pro vaše podnikání
    • Podnikatel podle formy v aktuální judikatuře Nejvyššího soudu
    • Nový zákon o lobbyingu: Konec tajných jednání za zavřenými dveřmi
    • Průtahy v řízení
    • 10 otázek pro ... Ľuboše Fojtíka
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Legalizace podpisu osoby, která nemůže číst nebo psát
    • Postoupení pohledávek na výživné
    • Obvyklá pochybení zadavatelů dotačních veřejných zakázek – I. část
    • Koncernové řízení kybernetické bezpečnosti – I. část
    • Podnikatel podle formy v aktuální judikatuře Nejvyššího soudu
    • Adhezní řízení v praxi
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění
    • Objektivní odpovědnost provozovatele vozidla
    • Velká reforma trestního práva, jak moc velká je?
    • Novela trestního zákoníku
    • Dálnice D49: Když (ne)zákonné stavební řízení zastaví skoro hotovou dálnici. Dálnice, která (ne)jede
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • Soudcovské uvážení při moderaci výše smluvní pokuty ve světle ust. § 142 odst. 3 občanského soudního řádu
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct

    Soudní rozhodnutí

    Průtahy v řízení

    Nečinnost soudu trvající i po kárném odsouzení vyřizující soudkyně, spojená s opakovaným odročováním jednání, neefektivní organizací řízení a nevyužitím dostupných možností...

    Právo na účinné vyšetřování

    Pokud stěžovatelka vznese hájitelná tvrzení týkající se zásahu do práva na zákaz nelidského a ponižujícího zacházení a práva na soukromí spočívající v podezření ze...

    Exekuce

    Oprávněný může podat nový exekuční návrh a vést exekuci podle exekučního titulu, na jehož základě již byla týmž oprávněným vedená předchozí exekuce proti témuž povinnému...

    Insolvenční řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    I pro věřitele, kteří uplatnili svou pohledávku za dlužníkem přihláškou do likvidace již před rozhodnutím o úpadku platí závěry, které Nejvyšší soud zformuloval pro věřitele,...

    Koncentrace řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Účinky tzv. koncentrace řízení podle ustanovení § 118b o. s. ř. nenastanou, jestliže účastníci nebyli o tzv. koncentraci řízení a o jejích účincích poučeni jednak v předvolání...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.