epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    Zákon ze dne 12. listopadu 1999 o opatřeních ve vztahu ke Svazové republice Jugoslávii

    Sbírka:  304/1999 | Částka:  100/1999
    31.12.1999

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    304

    ZÁKON
    ze dne 12. listopadu 1999
    o opatřeních ve vztahu ke Svazové republice Jugoslávii






          Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

    § 1

    Základní ustanovení

          Přijme-li Rada bezpečnosti Organizace spojených národů nebo Rada Evropské unie sankční opatření vůči Svazové republice Jugoslávii v rozsahu nepřekračujícím ustanovení § 3 až 6 tohoto zákona, vláda může nařízením stanovit, měnit, pozastavovat, zrušovat nebo obnovovat zákazy a jiná omezení způsobem odpovídajícím rozhodnutím uvedených orgánů mezinárodních organizací o těchto sankčních opatřeních.

    § 2

    Vymezení pojmů

          V tomto zákoně se rozumí
    a)
    sankcionovaným subjektem Svazová republika Jugoslávie anebo její orgány a představitelé,
    b)
    sankcionovaným územím území Svazové republiky Jugoslávie nebo jeho část,
    c)
    sankcionovanou osobou

          1.  občan sankcionovaného subjektu,
          2.  jiná fyzická osoba trvale nebo převážně se zdržující na sankcionovaném území, anebo
          3.  právnická osoba zcela nebo převážně kontrolovaná sankcionovaným subjektem či jinými sankcionovanými osobami anebo sídlící, ať už formálně či fakticky, na sankcionovaném území,
    d)
    českou osobou

          1.  Česká republika,
          2.  občan České republiky,
          3.  fyzická osoba bez státní příslušnosti trvale se zdržující na území České republiky,
          4.  právnická osoba či instituce se sídlem v České republice, a
          5.  zahraniční právnická osoba či instituce zcela nebo převážně kontrolovaná právnickými osobami či institucemi se sídlem v České republice,
    e)
    zbožím jakákoli surovina, výrobek nebo služba, bez ohledu na to, zda je za její poskytnutí poskytována nějaká protihodnota,
    f)
    sankcionovaným zbožím zboží vlastněné, držené či jinak kontrolované sankcionovaným subjektem či sankcionovanou osobou,
    g)
    českým zbožím zboží vlastněné, držené či jinak kontrolované českou osobou,
    h)
    jiným zbožím zboží, které není českým zbožím ani sankcionovaným zbožím,
    i)
    dopravním prostředkem jakýkoli stroj či zařízení způsobilé k přepravě osob či zboží,
    j)
    dopravním prostředkem sankcionovaného subjektu dopravní prostředek

          1.  plující pod vlajkou, imatrikulovaný, vlastněný, držený nebo používaný sankcionovaným subjektem nebo v jeho prospěch anebo jím jinak kontrolovaný, nebo
          2.  vlastněný, držený, používaný anebo jinak kontrolovaný sankcionovanou osobou,
    k)
    českým dopravním prostředkem dopravní prostředek

          1.  plující pod vlajkou, imatrikulovaný, vlastněný, držený nebo používaný Českou republikou nebo v její prospěch anebo jí jinak kontrolovaný, nebo
          2.  vlastněný, držený, používaný anebo jinak kontrolovaný českou osobou,
    l)
    jiným dopravním prostředkem dopravní prostředek, který není českým dopravním prostředkem ani dopravním prostředkem sankcionovaného subjektu.

    § 3

    Obchod a služby

          V oblasti obchodu a služeb může sankční režim zahrnovat
    a)
    omezení či zákaz dovozu anebo koupě sankcionovaného zboží, jeho prodej či jakékoli jiné nakládání s ním českými osobami anebo na českém území, s výjimkou jeho získání darem či děděním,
    b)
    omezení či zákaz vývozu, prodeje anebo umož-nění jiného nakládání s českým zbožím sankcionovanému subjektu či sankcionovaným osobám anebo na sankcionovaném území,
    c)
    omezení či zákaz průvozu českého zboží přes sankcionované území a sankcionovaného zboží přes území České republiky,
    d)
    omezení či zákaz průvozu přes území České republiky jiného zboží na sankcionované území anebo určeného sankcionovanému subjektu či sankcionovaným osobám,

    e)
    omezení či zákaz poskytování jakéhokoli jiného plnění českými osobami ve prospěch sankcionovaného subjektu či sankcionovaných osob anebo na sankcionované území, jakož i uzavírání obchodů s nimi, a
    f)
    omezení či zákaz jakékoli jiné činnosti, která by podporovala anebo počítala s podporou činnosti zmíněné v písmenech a) až e),
    g)
    omezení či zákaz převodů peněz z účtů a na účty vedených ve prospěch sankcionovaných subjektů či sankcionovaných osob českými osobami anebo na území České republiky s tím, že po dobu provádění sankčního režimu se zmrazené peněžní prostředky neúročí,
    h)
    omezení či zákaz jakéhokoli jiného poskytování českými osobami anebo z území České republiky peněžních prostředků a finančních a ekonomických zdrojů sankcionovaným subjektům či sankcionovaným osobám, a
    i)
    omezení či zákaz uzavírání či plnění z pojistek ve prospěch sankcionovaného subjektu či sankcionovaných osob.

    § 4

    Doprava a spoje

          (1)  V oblasti dopravy může sankční režim zahrnovat
    a)
    omezení či zákaz překračování státních hranic České republiky českými dopravními prostředky za účelem vstupu na sankcionované území,
    b)
    omezení či zákaz překračování státních hranic České republiky ostatními dopravními prostředky přes anebo z území České republiky za účelem vstupu na sankcionované území,
    c)
    omezení či zákaz překračování státních hranic České republiky dopravními prostředky sankcionovaného subjektu, ať už za účelem vstupu anebo opuštění území České republiky,
    d)
    omezení či zákaz jakékoli fyzické či právní dispozice s dopravními prostředky sankcionovaného subjektu nalézajícími se na území České republiky,
    e)
    omezení či zákaz poskytování českých dopravních prostředků sankcionovanému subjektu, a
    f)
    omezení či zákaz provádění oprav a poskytování náhradních dílů, součástek či nářadí potřebných pro opravy či úpravy dopravních prostředků sankcionovaného subjektu.

          (2)  V oblasti spojů může sankční režim zahrnovat
    a)
    omezení či zákaz přepravy a přijetí k přepravě z území anebo přes území České republiky listovních, balíkových a jiných zásilek na sankcionované území anebo určených pro sankcionovaný subjekt,
    b)
    omezení či zákaz telefonních hovorů se sankcionovaným subjektem anebo na sankcionované území,
    c)
    omezení či zákaz zasílání zpráv sankcionovanému subjektu anebo na sankcionované území, ať už prostřednictvím pošty, telefonu, telegrafu, počítačové sítě anebo jakýmkoli jiným prostředkem komunikace, a
    d)
    zákaz rádiového, televizního či jiného vysílání na sankcionované území.

          (3)  Omezení či zákazy stanovené v odstavci 2 se nedotýkají práva Ministerstva zahraničních věcí na styk s diplomatickými misemi a konzulárními úřady nacházejícími se na sankcionovaném území.

    § 5

    Technická infrastruktura

          V oblasti technické infrastruktury může sankční režim zahrnovat omezení či zákaz dodávek energie a dodávek surovin potřebných k její výrobě z území anebo přes území České republiky sankcionovanému subjektu či sankcionovaným osobám anebo na sankcionované území.

    § 6

    Vědeckotechnické, kulturní a sportovní styky

          (1)  V oblasti vědeckotechnických styků může sankční režim zahrnovat omezení či zákaz činnosti českých osob nebo činnosti prováděné na území České republiky anebo z území České republiky řízené či kontrolované, která představuje vědeckotechnickou spolupráci, na které jsou zúčastněny sankcionovaný subjekt či sankcionované osoby, anebo která k takové vědeckotechnické spolupráci směřuje.

          (2)  V oblasti kulturních styků může sankční režim zahrnovat omezení či zákaz činnosti českých osob nebo činnosti prováděné na území České republiky anebo z území České republiky řízené či kontrolované, která představuje kulturní výměnu osob či předmětů, na které jsou zúčastněny sankcionovaný subjekt či sankcionované osoby, anebo která k takové kulturní výměně směřuje. To platí přiměřeně i pro jednostranné kulturní návštěvy osob či poskytování předmětů.

          (3)  V oblasti sportovních styků může sankční režim zahrnovat
    a)
    omezení či zákaz účasti osob nebo skupin reprezentujících sankcionovaný subjekt či sankcionované osoby na sportovních utkáních či jiných sportovních akcích pořádaných na území České republiky anebo českými osobami,
    b)
    omezení či zákaz účasti českých osob nebo skupin reprezentujících Českou republiku na sportovních utkáních pořádaných sankcionovaným subjektem anebo na sankcionovaném území.
    § 7

    Výjimky ze sankčního režimu

          (1)  Sankční režim se nevztahuje na dodávky potravin, ošacení, léků, zdravotnického materiálu a jiných humanitárních potřeb nezbytných pro záchranu a přežití civilních osob na sankcionovaném území; tyto dodávky však lze podřídit kontrole příslušných mezinárodních orgánů anebo orgánů České republiky a lze je vázat na vydání povolení.

          (2)  Sankční režim se nevztahuje na platby a jiná plnění za humanitární dodávky podle odstavce 1.

          (3)  Dopravní prostředek sankcionovaného subjektu smí vstoupit na území České republiky a český dopravní prostředek smí vstoupit na sankcionované území, nalézá-li se ve stavu tísně.

    § 8

    Náhrada škody

          (1)  Nikdo nemá nárok na náhradu škody vzniklé v důsledku provádění sankčního režimu.

          (2)  Vláda může nařízením stanovit, které české osoby, kterým vznikla škoda v důsledku provádění sankčního režimu a které nemají nárok na její náhradu podle odstavce 1, mají být odškodněny z prostředků České republiky, za jakých podmínek a do jaké výše; takové osoby však musí prokázat, že v rámci provádění sankčního režimu učinily všechna opatření, která po nich lze rozumně požadovat, včetně uzavření přiměřených pojistek, aby škodě předešly nebo ji omezily anebo se jinak zahojily.

    § 9

    Účinnost

          Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení.




    Klaus v. r.


    Havel v. r.


    Zeman v. r.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 09.09.2025Implementace a servis softwaru (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 09.09.2025Techniky přesvědčivé argumentace – nejen u soudu (online - živé vysílání) - 9.9.2025
    • 10.09.2025Postup zaměstnavatele před/při sjednávání pracovního poměru z pohledu práva (pro soukromý sektor) (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 10.09.2025Shareholders' agreement aneb Co by si měli společníci mezi sebou upravit (online - živé vysílání) - 10.9.2025
    • 11.09.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.9.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 18.09.2025Diskusní fórum: Daňové právo v praxi - 18.9.2025
    • 02.10.2025Trestní právo daňové - 2.10.2025
    • 03.10.2025Daňové právo 2025 - Daň z přidané hodnoty - 3.10.2025
    Archiv

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Strategická transformace: Jak odštěpení do SPV posílí váš projekt a ochrání vaše podnikání
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Blíží se konference Next Gen Law Forum 2025
    • Náklady exekuce
    • Byznys a paragrafy, díl 17.: Přístup do datové schránky právnické osoby při úmrtí jednatele
    • Druhá vlna povinností dle AI Aktu
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Specifika výpovědi podnájemní smlouvy bytu optikou judikatury Nejvyššího soudu
    • Vyhoření. Z jiné perspektivy
    • Jak vytrénovat umělou inteligenci na veřejně dostupných datech? 1. díl: GDPR, anonymita a odpovědnost uživatele
    • Limity nároku poškozeného na náhradu nákladů za nájem náhradního vozidla
    • Oceňování automobilů jako součást ocenění společnosti
    • Smlouva uzavřená mezi studentem a soukromou vysokou školou jako smlouva spotřebitelská – nález Ústavního soudu ze dne 5. února 2025, sp. zn. IV. ÚS 2093/24
    • Realitní obchod, provize zprostředkovatele a právní důsledky odstoupení od kupní smlouvy
    • Oprávnění policejního orgánu k odemknutí mobilního telefonu nuceným přiložením prstu obviněného
    • Novela trestního zákoníku
    • Jak číst znalecký posudek: Právní orientace pro advokáty
    • V čem Nejvyšší soud selhává a proč by mu to advokáti měli říct
    • Nejvyšší soud o pohyblivé mzdě a pracovní kázni: Krácení nároku, nebo legitimní podmínka?
    • Neplatnost vydědění a její důsledky
    • Koncentrace řízení a kdy je čas na poučení
    • Limity rozhodování ve společenství vlastníků jednotek: výbor vs. shromáždění

    Soudní rozhodnutí

    Odměna advokáta

    Vyjde-li soud při určování nákladů řízení z náhradní tarifní hodnoty podle § 9 odst. 4 vyhlášky Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb., o odměnách advokátů a náhradách...

    Náklady exekuce

    Soudní exekutor má nárok na náhradu nákladů exekuce, které fakticky vymohl na povinném podle pravomocných příkazů k úhradě nákladů exekuce ještě před tím, než bylo zahájeno...

    Eutanázie

    Otázka možnosti svobodného rozhodnutí o ukončení vlastního života, a to i za asistence třetí osoby, spadá do rozsahu práva na respektování tělesné a duševní integrity podle čl. 7...

    Zvýšení důchodového věku

    Povinností obecných soudů při posuzování zákonných náležitostí podání je vycházet z jejich (celého) obsahu, jak jim to v případě civilního řízení výslovně ukládá § 41 odst. 2 o. s. ř.

    Konsolidace veřejných rozpočtů; legislativní přílepky (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní soud se opakovaně vyslovil pro ústavněprávní pravidlo (příkaz), podle kterého nemůže pozměňovací návrh směřovat k samostatné zákonodárné iniciativě, a tedy musí mít...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.