epravo.cz

Přihlášení / registrace

Nemáte ještě účet? Zaregistrujte se


Zapomenuté heslo
    Přihlášení / registrace
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • Rejstřík
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • EPRAVO.CZ Premium
      • Konference
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Předplatné

    ZÁKON ze dne 21. dubna 2010 o označování a sledovatelnosti výbušnin pro civilní použití

    Sbírka:  146/2010 | Částka:  52/2010
    20.5.2010

    Celé znění předpisu ve formátu PDF ke stažení ZDE

    146

    ZÁKON
    ze dne 21. dubna 2010
    o označování a sledovatelnosti výbušnin pro civilní použití






          Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

    Obecná ustanovení

    § 1

    Předmět úpravy

          (1)  Tento zákon zapracovává příslušné předpisy Evropských společenství1) a upravuje
    a)
    systém pro jednoznačné označování a sledovatelnost výbušnin pro civilní použití2) (dále jen ˙výbušniny˙) a
    b)
    působnost orgánů státní správy v oblasti označování a sledovatelnosti výbušnin.

          (2)  Tento zákon se nevztahuje na
    a)
    výbušniny přepravované a doručované bez obalu nebo v čerpacích vozidlech pro jejich přímé nabití do vývrtu,
    b)
    výbušniny vyrobené na místě odstřelu a na výbušniny, které jsou přímo nabity hned po výrobě,
    c)
    střelivo, pyrotechnické výrobky a vojenskou munici,
    d)
    výbušniny, výbušné předměty a pomůcky, které drží pro své potřeby ozbrojené síly České republiky, ozbrojené bezpečnostní sbory, zpravodajské služby České republiky, Generální ředitelství cel, Český úřad pro zkoušení zbraní a střeliva a Hasičský záchranný sbor České republiky pro výkon služby,
    e)
    výbušniny, výbušné předměty a pomůcky, které drží pro své potřeby ozbrojené síly a sbory jiných států při jejich pobytu na území České republiky, při průjezdu přes území České republiky nebo při přeletu nad územím České republiky, vyplývá-li to z mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána.

    Označování výbušnin

    § 2

    Jednoznačné označení

          (1)  Právnické osoby a podnikající fyzické osoby, které
    a)
    vyrábějí nebo sestavují výbušniny (dále jen ˙výrobci˙),
    b)
    dovážejí výbušniny (dále jen ˙dovozci˙), nebo
    c)
    s výbušninami nakládají jiným způsobem než uvedeným v písmenu a) nebo b) (dále jen ˙osoby nakládající s výbušninami˙),

    jsou povinny označit výbušniny a každé jejich nejmenší balení tak, aby označení bylo dobře čitelné, nezaměnitelné a aby bylo v souladu s požadavky uvedenými v příloze k tomuto zákonu (dále jen ˙jednoznačné označení˙), pokud výbušniny v souladu s tímto zákonem již nebyly jednoznačně označeny.

          (2)  V případě, že výbušnina podléhá dalším výrobním a montážním procesům, osoby uvedené v odstavci 1, které tyto procesy provádějí, nejsou povinny ji znovu jednoznačně označit za předpokladu, že původní jednoznačné označení stále splňuje požadavky stanovené v § 3 a v příloze k tomuto zákonu.

          (3)  Odstavec 1 se nepoužije, pokud je výbušnina vyrobena na vývoz a je označena v souladu s požadavky dovážející země umožňujícími tuto výbušninu sledovat.

          (4)  Pro každé místo výroby výbušnin Český báňský úřad přiděluje trojmístný číselný kód na žádost
    a)
    výrobce, který je usazen na území České republiky, pokud se místo výroby výbušnin nachází na území České republiky,
    b)
    výrobce, který je usazen na území Evropské unie, pokud se místo výroby výbušnin nachází mimo území Evropské unie a výbušniny se dovážejí do České republiky,

    c)
    dovozce výbušnin do České republiky, pokud výrobce není usazen v členském státě Evropské unie a místo výroby výbušnin se nachází mimo území Evropské unie.

          (5)  V případě, že osoby uvedené v odstavci 1 výbušniny znovu balí, odpovídají za to, že výbušnina a každé její nejmenší balení je jednoznačně označeno.

    § 3

    Způsob označování výbušnin

          (1)  Jednoznačné označení se provede přímo na výbušnině nebo se k ní připevní trvalým způsobem.

          (2)  Kromě jednoznačného označení může být výbušnina označena i pasivním inertním elektronickým identifikátorem a každé balení obsahující výbušniny souvisejícím identifikátorem.

    § 4

    Způsob označení výbušnin ve formě náložek a výbušnin v pytlích

          Výbušniny ve formě náložek a výbušniny balené v pytlích musí být jednoznačně označeny nálepkou nebo přímým tiskem na náložce nebo pytli. Každé balení obsahující náložky musí nést stejné označení.

    § 5

    Způsob označení dvou a vícesložkových výbušnin

          Balené dvou a vícesložkové výbušniny musí být jednoznačně označeny nálepkou nebo přímým tiskem na každém nejmenším balení obsahujícím dané složky.

    § 6

    Způsob označení zážehových rozbušek a zažehovačů

          Zážehové rozbušky nebo zažehovače musí být jednoznačně označeny nálepkou nebo přímým tiskem nebo musí být označení vyraženo přímo na dutinku rozbušky. Každé nejmenší balení obsahující zážehové rozbušky nebo zažehovače musí nést stejné označení.

    § 7

    Způsob označení elektrických, neelektrických a elektronických rozbušek

          Elektrické, neelektrické a elektronické rozbušky musí být jednoznačně označeny nálepkou na přívodních vodičích nebo na detonační trubici, nebo nálepkou, přímým tiskem nebo ražbou přímo na dutinku rozbušky. Každé nejmenší balení obsahující rozbušky musí nést stejné označení.

    § 8

    Způsob označení počinových a zesilujících náloží

          Počinové a zesilující nálože musí být jednoznačně označeny nálepkou nebo přímým tiskem na počinové nebo zesilující náloži. Každé nejmenší balení obsahující počinové nebo zesilující nálože musí nést stejné označení.

    § 9

    Způsob označení bleskovic a zápalnic

          Bleskovice a zápalnice musí být jednoznačně označeny nálepkou nebo přímým tiskem na cívce. Jednoznačné označení musí být vyznačeno na každých pěti metrech buď na vnějším obalu bleskovice nebo zápalnice, nebo na vnitřní plastové vrstvě bezprostředně pod vnějším obalem bleskovice nebo zápalnice. Každé nejmenší balení obsahující bleskovice nebo zápalnice musí nést stejné označení.

    § 10

    Způsob označení nádob a sudů obsahujících výbušniny

          Výbušniny balené v nádobách nebo sudech musí být jednoznačně označeny nálepkou nebo přímým tiskem přímo na nádobu nebo sud obsahující výbušniny.

    § 11

    Kopie originálního označení

          Pokud výrobce, dovozce nebo osoba nakládající s výbušninami označí výbušninu samolepicí odnímatelnou nálepkou, která je kopií originálního označení a kterou může zákazník použít, je nutné, aby byla viditelně označena jako kopie.

    Evidence

    § 12

    Shromažďování údajů

          (1)  Výrobce, dovozce a osoba nakládající s výbušninami jsou povinni zřídit a vést systém pro jednoznačné označování a sledovatelnost výbušnin3) v rozsahu žádosti o povolení k předávání a nabývání výbušnin, včetně jednoznačného označení, a to až do doby spotřebování nebo zničení výbušnin a ve všech fázích dodavatelského řetězce.

          (2)  Systém podle odstavce 1 musí umožnit sledování výbušniny tak, aby byla kdykoliv možná identifikace osob, u nichž se výbušniny nacházejí.

          (3)  Shromážděné údaje, včetně jednoznačných označení, musí výrobce, dovozce a osoba nakládající s výbušninami mít uloženy po dobu deseti let po dodání, spotřebování nebo zničení výbušniny, a to i v případě, že již s výbušninami nenakládají. V případě zániku výrobce, dovozce nebo osoby nakládající s výbušninami předá insolvenční správce nebo likvidátor údaje podle odstavce 1 příslušnému obvodnímu báňskému úřadu; tyto údaje zde budou uchovány do uplynutí stanovené doby.

    § 13

    Povinnosti výrobců, dovozců a osob nakládajících s výbušninami

          Výrobce, dovozce a osoba nakládající s výbušninami jsou povinni
    a)
    vést záznamy všech údajů podle § 12 spolu s údaji o osobách, které výbušninu nabyly, kterým byla výbušnina předána nebo kterými byla dovezena,
    b)
    vést záznamy o umístění každé výbušniny, se kterou nakládají, než je dále předána nebo použita,
    c)
    pravidelně, nejméně jedenkrát za kalendářní rok, ověřit systém shromažďování údajů s cílem zajistit účinnost systému a kvalitu zaznamenaných údajů,
    d)
    mít uloženy shromážděné údaje, včetně údajů z jednoznačných označení, po dobu uvedenou v § 12 odst. 3,
    e)
    chránit shromážděné údaje před náhodným nebo svévolným poškozením nebo zničením,
    f)
    poskytovat na žádost orgánů uvedených v § 14, orgánů Policie České republiky nebo orgánů činných v trestním řízení informace ohledně původu a místa, kde se výbušnina nachází, až do doby jejího spotřebování nebo zničení, a ve všech fázích dodavatelského řetězce a
    g)
    poskytovat orgánům uvedeným v písmenu f) jméno a kontaktní údaje osoby, která může dodat informace podle písmene f) mimo pracovní dobu.

    Výkon státní správy

    § 14

    Působnost orgánů státní správy

          (1)  Státní správu podle tohoto zákona vykonávají
    a)
    Český báňský úřad a
    b)
    obvodní báňské úřady.

          (2)  Český báňský úřad
    a)
    přiděluje trojmístný kód místu výroby podle tohoto zákona a
    b)
    rozhoduje o odvoláních proti rozhodnutím obvodních báňských úřadů vydaným podle tohoto zákona,
    c)
    vykonává dozor nad plněním povinností podle tohoto zákona.

          (3)  Obvodní báňské úřady
    a)
    vykonávají dozor nad plněním povinností podle tohoto zákona,
    b)
    ukládají nezbytná opatření k nápravě nedostatků týkajících se značení, shromažďování údajů a plnění povinností podle § 13,
    c)
    vedou řízení o správních deliktech a
    d)
    uchovávají údaje v případech uvedených v § 12 odst. 3.

    § 15

    Výkon dozoru

          (1)  Při provádění dozoru kontrolují orgány vykonávající dozor plnění povinností vyplývajících z tohoto zákona a jiných právních předpisů, pokud se vztahují k označování a sledovatelnosti výbušnin. Orgány dozoru ukládají rovněž opatření k nápravě zjištěných nedostatků podle tohoto zákona, zejména opatření k provedení potřebných prací. Za účelem dozoru jsou osoby vykonávající působnost dozorových orgánů oprávněny vstupovat do všech objektů, kde se nacházejí výbušniny, včetně prodejen, výrobních a skladových objektů a dalších provozoven.

          (2)  Osoba podléhající dozoru podle tohoto zákona je povinna osobám oprávněným k výkonu působnosti dozorových orgánů předložit těmto orgánům pro účely výkonu dozoru dokumentaci a poskytnout jim informace o činnostech souvisejících s označováním a pohybem výbušnin.

    § 16

    Správní delikty právnických a podnikajících fyzických osob

          (1)  Výrobce, dovozce nebo osoba nakládající s výbušninami se dopustí správního deliktu tím, že
    a)
    nezřídí nebo nevede systém pro jednoznačné označování a sledovatelnost výbušnin podle § 12 odst. 1,
    b)
    vede systém pro jednoznačné označování a sledovatelnost výbušnin tak, že tento systém neumožní sledování výbušnin nebo identifikaci osob, u nichž se výbušnina nachází,
    c)
    nakládá s výbušninami, které nesplňují požadavky na jednoznačné označení stanovené tímto zákonem v § 2 až 11,
    d)
    jako výrobce nebo dovozce vede záznamy v rozporu s § 13 písm. a),
    e)
    v rozporu s § 13 písm. b) nevede záznamy o místě, kde se výbušnina nachází,
    f)
    v rozporu s § 13 písm. c) neověřuje pravidelně systém pro jednoznačné označování a sledovatelnost výbušnin s cílem zajistit jeho účinnost a kvalitu zaznamenaných údajů,
    g)
    nemá uloženy údaje shromážděné podle tohoto zákona ve stanoveném rozsahu nebo ve lhůtách podle zákona,
    h)
    nechrání shromážděné údaje před náhodným nebo svévolným poškozením,
    i)
    neposkytne na žádost orgánů vykonávajících dozor informace ohledně původu a místa, kde se výbušnina nachází během její životnosti a ve všech fázích spotřebitelského řetězce,
    j)
    neposkytne orgánům vykonávajícím dozor jméno a kontaktní údaje osoby, která může poskytnout informace podle § 13 písm. f), nebo
    k)
    nesplní opatření k nápravě uložené podle § 14 odst. 3.

          (2)  Za správní delikt lze uložit pokutu do výše
    a)
    1 000 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce 1 písm. a) až h),
    b)
    500 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce 1 písm. i) až k).

    § 17

    Společná ustanovení ke správním deliktům

          (1)  Právnická osoba za správní delikt neodpovídá, jestliže prokáže, že vynaložila veškeré úsilí, které bylo možno požadovat, aby porušení právní povinnosti zabránila.

          (2)  Při určení výše pokuty se přihlédne k závažnosti správního deliktu, zejména ke způsobu jeho spáchání a jeho následkům a k okolnostem, za nichž byl spáchán.

          (3)  Odpovědnost právnické osoby za správní delikt zaniká, jestliže správní orgán o něm nezahájil řízení do 3 let ode dne, kdy se o něm dozvěděl, nejpozději však do 5 let, a u deliktu podle § 16 odst. 1 písm. g) nejpozději do 10 let ode dne, kdy byl spáchán.

          (4)  Správní delikty podle tohoto zákona v prvním stupni projednává a pokuty za ně ukládá obvodní báňský úřad.

          (5)  Na odpovědnost za jednání, k němuž došlo při podnikání fyzické osoby nebo v přímé souvislosti s ním, se vztahují ustanovení tohoto zákona o odpovědnosti a postihu právnické osoby.

          (6)  Pokuty vybírá a vymáhá orgán, který je uložil. Příjem z pokut je příjmem státního rozpočtu.

          (7)  Kromě pokuty lze v případě správního deliktu podle § 16 odst. 1 písm. c) nebo k) uložit i propadnutí výbušniny, jestliže náleží osobě, která se dopustila správního deliktu tím, že výbušninu ke spáchání správního deliktu užila nebo chtěla užít. Propadnutí nelze uložit, je-li hodnota výbušniny v nápadném nepoměru k povaze správního deliktu. Vlastníkem propadlé výbušniny se stává stát.

    § 18

    Přechodné ustanovení

          Povinnosti výrobce, dovozce nebo osoby nakládající s výbušninami, které spočívají v evidenci a označování výbušnin vyrobených do dne nabytí účinnosti tohoto zákona, se řídí dosavadními právními předpisy.

    § 19

    Účinnost

          Tento zákon nabývá účinnosti dnem 5. dubna 2012.




    Vlček v. r.


    Klaus v. r.


    Fischer v. r.

    Příloha k zákonu č. 146/2010 Sb.


    ––––––––––––––––––––
    1)
    Směrnice Komise 2008/43/ES ze dne 4. dubna 2008, kterou se podle směrnice Rady 93/15/EHS zřizuje systém pro identifikaci a sledovatelnost výbušnin pro civilní použití.
    2)
    § 21 zákona č. 61/1988 Sb., o hornické činnosti, výbušninách a o státní báňské správě, ve znění pozdějších předpisů.
    3)
    § 25a zákona č. 61/1988 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
    pošli emailem
    vytiskni zákon

    Novinky v eshopu

    Aktuální akce

    • 30.10.2025Padesát na padesát – patové situace mezi společníky a řízení sporu mezi nimi (online – živé vysílání) – 30.10.2025
    • 30.10.2025Claude (Anthropic) od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 30.10.2025
    • 31.10.2025Novelizace rodinného práva od 1. 1. 2026 a procesní souvislosti – II. díl (online - živé vysílání) - 31.10.2025
    • 04.11.2025Efektivní právní psaní s AI: Od koncepce po finální dokument (online - živé vysílání) - 4.11.2025
    • 11.11.2025Gemini a NotebookLM od A do Z v právní praxi (online - živé vysílání) - 11.11.2025

    Online kurzy

    • Úvod do problematiky squeeze-out a sell-out
    • Pořízení pro případ smrti: jak zajistit, aby Váš majetek zůstal ve správných rukou
    • Zaměstnanec – rodič z pohledu pracovněprávních předpisů
    • Flexi novela zákoníku práce
    • Umělá inteligence a odpovědnost za újmu
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Tomáš Nielsen
    JUDr. Tomáš Nielsen
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Magazíny a služby

    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Faktory ovlivňující náhrady za duševní útrapy pozůstalých po dopravních nehodách
    • Byznys a paragrafy, díl 20.: Nový zákon o kybernetické bezpečnosti
    • Práva pronajímatele při vyklizení pronajatých prostor
    • Ústavní soud rozhodl: Styk rodiče s dítětem je nejen právem, ale i povinností
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Výklad zadávacích podmínek v kontextu rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – 1. část
    • Dopady „oduznání“ nemoci z povolání na náhradu za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti
    • Zpráva z konference „Sci agonistico e responsabilità“ v Roveretu
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Ústavní soud k alkoholu na pracovišti ve světle intenzity porušení pracovních povinností pedagogických pracovníků
    • Nový zákon o kritické infrastruktuře a jeho provázanost s novým zákonem o kybernetické bezpečnosti. Kontext a přijetí nové legislativy
    • Dopady „oduznání“ nemoci z povolání na náhradu za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti
    • Testamentární svěřenské fondy: nevyužitý potenciál v právní pasti?
    • Výklad zadávacích podmínek v kontextu rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – 1. část
    • Komisionální přezkoušení: Více příležitostí, více problémů?
    • 10 otázek pro ... Petra Vrbku
    • Změny zápisu zástavního práva do katastru nemovitostí už nejsou tabu. ČÚZK mění dlouholetou praxi
    • Elektronické podpisy – jejich druhy a způsoby využití
    • K výkladu rozhodnutí o organizační změně
    • Nález Pl. ÚS 2/25: když Ústavní soud dokáže být skutečným ochráncem lidské důstojnosti
    • Komentář – smutná realita výmazů exekutorského zástavního práva z katastru nemovitostí
    • Kritika zaměstnavatele jako obrana důstojnosti: Kdy je reakce na jednání zaměstnavatele přípustná?
    • Organizační důvody jako univerzální způsob pro ukončení pracovního poměru
    • Vzdálenost mezi místy bydliště rodičů dítěte a její vliv na soudní rozhodnutí

    Soudní rozhodnutí

    Pohledávka vyloučená z uspokojení (exkluzivně pro předplatitele)

    Příspěvek do garančního fondu dle § 4 odst. 1 zákona č. 168/1999 Sb. nemá charakter mimosmluvní sankce postihující majetek dlužníka (ve smyslu § 170 písm. d/ insolvenčního zákona).

    Oddlužení

    Rozhodnutí o záloze podle § 136 odst. 3 a 5 insolvenčního zákona musí být vždy odůvodněno. Proti rozhodnutí o záloze podle § 136 odst. 3 a 5 je odvolání přípustné.

    Odměna advokáta (exkluzivně pro předplatitele)

    Úkon právní služby lze posoudit jako mimořádně obtížný ve smyslu § 12 odst. 1 advokátního tarifu i proto, že zastupovaný trpí duševní poruchou, avšak jen pokud je v jejím...

    Odpovědnost státu za škodu (exkluzivně pro předplatitele)

    Mimořádná opatření vydaná Ministerstvem zdravotnictví dle § 69 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, v době krizového stavu za účelem řešení krizové situace,...

    Podvod (exkluzivně pro předplatitele)

    Uvedení v omyl nemusí spočívat jen v jednorázovém konání, kterým pachatel předstírá okolnosti, jež nejsou v souladu se skutečným stavem věci, ale může se skládat z dílčích, na...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2025, ISSN 1213-189X
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
    Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.

    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního online kurzu Základy práce s AI. Tento kurz vás vybaví znalostmi a nástroji potřebnými k tomu, aby AI nebyla jen dalším trendem, ale spolehlivým partnerem ve vaší praxi. Připravte se objevit potenciál AI a zjistit, jak může obohatit vaši kariéru.

    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.