epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • Další vzdělávaní advokátů
      • Konference
      • Roční předplatné
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Roční předplatné
    • Více

      Vládní nařízení ze dne 25.1.1944 o zařízení lesů

      10.2.1944 | Sbírka:  35/1944 Sb. | Částka:  15/1944ASPI

      Vztahy

      Aktivní derogace: 97/1930 Sb., 37/1928 Sb.
      Pasivní derogace: 166/1960 Sb., 34/1958 Sb.
      35/1944 Sb.
      Vládní nařízení
      ze dne 25. ledna 1944
      o zařízení lesů
      Vláda Protektorátu Čechy a Morava nařizuje podle § 1, odst. 1 nařízení říšského protektora v Čechách a na Moravě ze dne 12. prosince 1940 (Věstn. ř. prot. str. 604), kterým se prodlužují a mění některá ustanovení ústavního zákona zmocňovacího ze dne 15. prosince 1938 (Sb. č. 330) ve znění nařízení ze dne 27. února 1942 (Věstn. ř. prot. str. 42):
      § 1
      K dosažení všeobecného cíle lesního hospodářství, zejména pokud možno dalekosáhlého a trvalého zásobování národního hospodářství surovinou dřevem ve formě potřebám nejlépe vyhovující - nejvyšší výroba užitkového dříví - při zaměření podniku na trvalost výnosu, hospodárnost, a plné udržení půdní výnosové schopnosti musí býti lesní hospodářství vedeno podle úředně schválených lesních hospodářských plánů.
      § 2
      Opatřiti si lesní hospodářské plány a hospodařiti podle nich jsou povinni:
      a) majitelé lesů, příp. osoby k disposici oprávněné, jejichž lesy přesahují výměru 50 ha,
      b) obce, okresy, země, církve, lesní družstva, nadace a jiné právnické osoby bez ohledu na výměru lesní půdy.
      § 3
      Lesní hospodářský plán musí:
      a) podávati jasný a přehledný obraz všech celkových současných hospodářských poměrů lesa,
      b) vyvoditi z tohoto skutkového stavu a účelů, jimž les má sloužiti, cíl hospodaření a hospodářské zásady v souladu s požadavky pěstění lesa a se zákonnými ustanoveními,
      c) stanoviti těžební výsadu zajišťující nejvyšší možnou produkci a trvalost výnosovou,
      d) plány hospodářského provozu usměrňovati provoz pro nejbližší hospodářské období a zajistiti jeho provedení.
      § 4
      Sestavení lesního hospodářského plánu musí předcházeti:
      1. Utvoření hospodářských celků Lesy téhož majitele, které mohou býti souborně obhospodařovány, mají tvořiti hospodářský celek. Tento celek se má zpravidla krýti se správní jednotkou (s okrskem lesního úřadu případně lesní správy majitele lesa).
      2. Rozdělení lesa
      Provozní plochu hospodářského celku jest rozděliti na půdu lesní a nelesní (polnohospodářské a jiné plochy). Lesní půda se člení na lesní půdu porostní a bezlesí (např. lesní cesty, rozdělovací síť, lesní školky atd.).
      Lesní půda porostní se dělí:
      a) v oddělení,
      b) v pododdělení a
      c) v dílčí plochy (porosty).
      Oddělení je jednotkou prostorového rozdělení lesa.
      Pododdělení je jednotkou pro hospodářské plánování, běžný provoz, knihování a popis vývoje porostu (pěstební a provozně technická jednotka).
      Dílčími plochami (porosty) se rozumí lesní části s rozdílnou porostní skladbou uvnitř hospodářské jednotky (pododdělení), které při zřeteli na přesnost při zjišťování stavu lesa a při plánování musí býti zvlášť vykázány.
      3. Zjištění stavu lesa
      Stav lesa má býti objektivně vystižen v takové míře, jak toho vyžaduje provoz lesního podniku. Mají býti vyšetřeny poměry půdní a porostní, stanoveny požadavky pěstění lesa, ochrany lesa, dopravy dříví atd., a opatřeny všechny ostatní podklady pro přezkoušení hospodaření v minulosti a pro plánování a jeho provádění v budoucnosti.
      Zjištění stavu lesa obsahuje:
      a) popis stanovišť a porostů,
      b) tabulku tříd věkových a přehled tříd věkových,
      c) výnosové ukazatele k odvození těžební výsady.
      § 5
      Pro každý hospodářský celek (§ 4, č. 1) se vypracuje samostatný lesní hospodářský plán. Lesní hospodářský plán zabývá se pouze půdou lesní (§ 4, č. 2); má býti sestaven a rozčleněn takto:
      A. Všeobecný popis přírodních a hospodářských místních poměrů.
      B. Přehled dosavadního hospodaření a jeho výsledků, a to:
      1. dosavadního hospodaření,
      2. sestavení výsledků v uplynulém hospodářském období, a to:
      a) výtěž dříví (porovnání předpisu a výtěže za uplynulé hospodářské období),
      b) výkaz zalesnění,
      c) výkaz pěstebních opatření,
      d) výkaz vedlejších užitků (byl-li vypracován zvláštní plán vedlejších užitků).
      C. Současný stav lesa a zjištění, jak se osvědčují hlavní dřeviny v lese.
      D. Zásady budoucího hospodaření. Se zřetelem k všeobecnému hospodářskému cíli (§ 1), zvláštním účelům kterým jednotlivý hospodářský celek má sloužiti a podle celkového výsledku dosavadního hospodaření a přítomného stavu lesa, jakož i po zevrubném posouzení všech poměrů se stanoví a vypracují zásady budoucího hospodaření; člení se takto:
      1. Volba dřevin Při volbě dřevin stanovišti odpovídajících a hospodářsky žádoucích, nutno bráti zřetel nejen k produkci dřevin na rozličných stanovištích jako zejména k jejich vlastnostem pěstebním a k vlastnostem z hlediska péče o půdu.
      2. Provozní cíl (tj. vytčený cíl provozu, pokud jde o dřeviny, skladbu porostu a tloušťku, jichž má býti dosaženo), který třeba stanoviti jako:
      a) všeobecný provozní cíl - cíl vzdálené budoucnosti - (tj. zastoupení dřevin a skladba porostů v mýtním věku, k nimž se má zásadně směřovati) pro jednotlivé stanovištní formy a hospodářské skupiny,
      b) provozní cíl jednotlivého porostu - cíl blízké budoucnosti - a sice:
      aa) pro porosty, které mají býti nově založeny jako provozní cíl porostu, který má býti vypěstován (tj. cíl obnovy porostu),
      bb) pro porosty již založené, jako provozní cíl, jehož může býti ještě dosaženo pěstebními zásahy (tj. cíl výchovy porostu).
      3. Hospodářské tvary Zásadně jest hospodařiti v kmenovině. Od hospodaření v lese středním a pařezině jest upustiti, případně je převésti nebo přeměniti v hospodaření v kmenovině, pokud tomuto neodporují důležité místní důvody.
      4. Hospodářské skupiny
      a) Všechny lesní plochy téhož hospodářského celku obhospodařované ve stejném hospodářském tvaru tvoří hospodářské skupiny (ve smyslu skutečné trvalosti výnosové) činí-li výměra dotčených ploch alespoň 3 % lesní půdy porostní hospodářského celku, nejméně však 50 ha. Menší lesní plochy jiných hospodářských tvarů se připočtou k převládající hospodářské skupině.
      b) Lesy ochranné, parkové atd. se vyloučí jako plochy s omezeným hospodářstvím a činí-li jejich výměra alespoň 3 % lesní porostní půdy hospodářského celku, se sloučí v hospodářskou skupinu s omezeným hospodářstvím; jinak se připočtou k převládající hospodářské skupině.
      5. Doba obmýtní
      a) Doba obmýtní se stanoví tak, aby zaručovala výrobu pokud možno velkého množství národohospodářsky důležitých a v obchodu běžných druhů dřeva s vysokým podílem užitkového dřeva a zároveň aby přihlížela k požadavkům pěstění lesa, ochrany lesa a hospodárnosti.
      b) Při sloučení lesních ploch v hospodářské skupiny podle č. 4 může příslušný úřad (§ 12) naříditi změnu obmýtní doby. Bylo-li při tom nařízeno snížení obmýtní doby nepodléhá toto dávce podle nařízení všech členů vlády ze dne 17. května 1943, Sb. č. 182, kterým se stanoví sazebníky dávek za úřední úkony ve věcech správních.
      6. Zásady prostorového uspořádání lesů Provoz lesního hospodářství nutno tak uspořádati, aby vyhovoval pokud je to možno, všem požadavkům, které na něj kladou pěstění lesa, ochrana lesa, výnosová úprava, těžba a hospodárnost.
      7. Pěstební směrnice Zde dlužno pojednati o:
      a) zakládání porostů a péči o mladiny,
      b) výchově porostů a péči o porosty.
      Při tom k jednoduššímu a přehlednějšímu vylíčení se sloučí stejnorodé porostní skupiny v provozní typy.
      E. Provozní plán Provozní plán má slučovati dosavadní těžební plán, kulturní plán a pěstební plán a stanoví hospodářská opatření pro příští hospodářské období pro každé pododdělení (podle potřeby i pro porost). Při jeho sestavení jest dbáti těchto hledisek:
      a) těžby se mají členiti na těžbu mýtní, předmýtní a mimořádnou,
      b) výběr porostů k těžbě se provede podle pěstebních potřeb jednotlivého porostu; vybrané porosty se v provozním plánu vyznačí stupněm naléhavosti a
      c) podrobné plánování se provádí pro jednotlivé porosty.
      F. Odvození, stanovení a odůvodnění těžební výsady Těžební výsada jest výsadou celkovou, která se z provozně technických důvodů člení na těžbu mýtní a předmýtní.
      1. Odvození celkové těžební výsady ze stanoviska pěstebního se provede podrobným plánováním na základě potřeb jednotlivých porostů a dále z hlediska výnosového na základě vypočtených ukazatelů výnosovosti a výnosové trvalosti.
      2. Konečné stanovení těžební výsady z hlediska výnosové trvalosti se provede přezkoumáním předběžného těžebního plánu v rámci celkové rozvahy, přičemž se volně zhodnotí skladba skutečného lesa v porovnání s ideální skladbou odpovídajícího lesa normálního.
      3. Průměrný roční celkový přírůst, vypočtený ke stanovené obmýtní době, tvoří normálně horní hranici trvale možných těžeb.
      § 6
      (1) V hospodářství výběrném, v lese středním a v pařezině může býti od rozčlenění těžeb na mýtní a předmýtní upuštěno.
      (2) V lese středním se člení těžby podle porostu horního a spodního.
      (3) Těžební výsada v pařezinách a pro spodní porost lesa středního se určuje podle plochy.
      (4) Výše těžební výsady v lese středním je značně závislá na požadavcích jednotlivých porostů a na podílu horního porostu, jehož se má dosáhnouti.
      (5) Pro spodní porost lesa středního a v pařezině nemá roční těžební výsada zpravidla překročiti dvacátý díl plochy.
      § 7
      (1) Celková těžební výsada stanovená provozním plánem musí býti dodržena, pokud nebylo úředně nařízeno zvýšení nebo zašetření.
      (2) V rámci celkové těžební výsady platí výsada těžby předmýtní za nejnižší výsadu, jež musí býti splněna, a výsada těžby mýtní za nejvyšší sazbu, jež nesmí býti překročena.
      § 8
      (1) Při zařízení lesa má jeho majitel (příp. osoba k disposici oprávněná) vyhotoviti tyto mapy:
      a) porostní mapu, a to pro hospodářské celky do výměry 100 ha zpravidla v měřítku mapy katastrální, při hospodářských celcích do výměry 575 ha zpravidla v dvojnásobném měřítku map katastrálních, pro větší hospodářské celky v měřítku 1 : 10.000,
      b) těžební mapu (zároveň se znázorněním opatření prostorové úpravy) v měřítku porostní mapy.
      (2) Těžební mapa může býti spojena s mapou porostní.
      § 9
      (1) U hospodářských celků o výměře do 100 ha jsou přípustna zjednodušení ve vypracování lesních hospodářských plánů.
      (2) Tatáž zjednodušení mohou býti povolena po dobu mimořádných poměrů také pro větší hospodářské celky k žádosti majitele lesa (příp. osoby k disposici oprávněné) nebo na přímý příkaz příslušného úřadu (§ 12).
      (3) Ministerstvo zemědělství a lesnictví vyhlásí v Úředním listě bližší předpisy o technickém provedení zjednodušených prací lesního zařízení.
      (4) Dosavadní lesní hospodářské programy (podle vládního nařízení ze dne 26. června 1930, Sb. č. 97, jímž se provádí zákon o zatímní ochraně lesů) jsou postaveny na roveň zjednodušeným lesním hospodářským plánům a podléhají ustanovením tohoto nařízení.
      § 10
      Lesní hospodářský plán jest obnovovati po 10 letech; revise lesního hospodářského plánu může zpravidla odpadnouti.
      § 11
      Majitel lesa (příp. osoba k disposici oprávněná) jest povinen neprodleně oznámiti příslušnému lesnímu dohlédacímu úřadu každou kalamitní těžbu značnějšího rozsahu.
      § 12
      (1) Příslušným úřadem pro schvalování lesních hospodářských plánů u hospodářských celků do výměry 575 ha jest lesní dohlédací úřad, u větších zemský úřad.
      (2) Lesní hospodářské plány pro lesy spravované ústředními úřady schvaluje ministerstvo zemědělství a lesnictví.
      § 13
      (1) Lesní hospodářský plán jest předložiti ke schválení příslušnému úřadu (§ 12) ve dvojím vyhotovení, z nichž jedno je určeno pro úřední potřebu.
      (2) Čistopis lesního hospodářského plánu, který má býti předložen ke schválení, musí obsahovati:
      a) všeobecnou část (textovou část) rozčleněnou podle oddílů popsaných v § 5,
      b) popis porostů a provozní plán,
      c) tabulkovou část, a to: výkaz ploch, přehled tříd věkových, výkaz těžeb, výkaz lesních kultur a výkaz oprávnění a břemen,
      d) základní protokol a závěrečný protokol,
      e) porostní mapu a těžební mapu.
      § 14
      (1) Ustanovení § 12 platí obdobně pro změnu hospodářských celků, povolení těžeb dřeva, které přesahují horní hranici (§ 5, písm. F, č. 3), odchylky od lesních hospodářských plánů a pro obnovu a revisi lesních hospodářských plánů.
      (2) O změně doby obmýtní rozhoduje zemský úřad, v případech § 12, odst. 2 ministerstvo zemědělství a lesnictví.
      § 15
      K vypracování lesních hospodářských plánů jsou oprávněni:
      a) lesní úředníci s kvalifikací podle § 22 lesního zákona ze dne 3. prosince 1852, rak. ř. z. č. 250, kteří po získání této kvalifikace byli nejméně 5 let činni v praktickém lesním provozu nebo v zařízení lesa, pro lesní statky, na nichž jsou ustanoveni,
      b) pro své lesy, majitelé lesů s kvalifikací podle § 22 pod písm. a) cit. zákona,
      c) odborní lesní hospodáři (§ 2, odst. 2 vládního nařízení ze dne 11. dubna 1940, Sb. č. 178, o odborné službě lesní) pro lesy těch majitelů lesů, kteří jsou členy příslušného lesního společenstva (§ 3 cit. vl. nař.),
      d) civilní inženýři pro lesnictví, úředně oprávnění podle nařízení ze dne 7. května 1913, rak. ř. z. č. 77, o civilních technicích, nebo lesní technikové, kteří před účinností právě uvedeného nařízení provozovali lesnicko-technickou praxi a jsou na základě své autorisace členy inženýrské komory,
      e) lesní úředníci s kvalifikací a činností podle písm. a) pro lesní statky do výměry 575 ha, na kterých nejsou ustanoveni, za předpokladu, že na základě své činnosti při zařízení lesů byli ministerstvem zemědělství a lesnictví připuštěni k zařizování lesů, na nichž nejsou ustanoveni. Ze závažných důvodů může býti toto připuštění odňato.
      § 16
      (1) Majitelé lesů (příp. osoby k disposici oprávněné), kteří jsou povinni hospodařiti podle schválených lesních hospodářských plánů, jsou povinni vésti řádnou a přehlednou hospodářskou evidenci o veškeré uskutečněné těžbě mýtní a předmýtní, jakož i o provedených opatřeních kulturních tak, aby podle ní bylo kdykoliv možno posouditi hospodářské výsledky v celku i v podrobnostech.
      (2) Výpisy z této evidence (výkazu) pořízené podle jednotného vzoru stanoveného ministerstvem zemědělství a lesnictví nutno předkládati příslušnému lesnímu dohlédacímu úřadu každoročně k 1. únoru.
      (3) Výměry příslušného lesního dohlédacího úřadu musí býti připojeny vždy k lesním hospodářským plánům.
      § 17
      (1) Není-li majitel lesa (příp. osoba k disposici oprávněná) povinen podle § 2 hospodařiti podle lesního hospodářského plánu, tvoří průměrný roční celkový přírůst horní hranici pro celkovou těžbu takovéhoto lesního podniku.
      (2) Přesahují-li těžby průměrný roční celkový přírůst, podléhají schválení podle § 14.
      (3) Osoby uvedené v odstavci 1 jsou povinny, pokud nejde o výjimku podle odstavce 5, vyžádati si u příslušného lesního dohlédacího úřadu povolení před započetím každé těžby.
      (4) Nepřesahuje-li žádaná těžba horní hranici podle odstavce 1, může býti provedena, nedojde-li majiteli lesa (příp. osobě k disposici oprávněné) do 30 dnů ode dne, kdy žádost předložil příslušnému dohlédacímu lesnímu úřadu zamítavé vyřízení žádosti. Přesahuje-li těžba horní hranici podle odstavce 1, jest majitel lesa (příp. osoba k disposici oprávněná) povinen vyčkati úředního povolení.
      (5) Nepřesahuje-li roční celková těžba v lesích uvedených v odstavci 1,30 plnometrů, není majitel lesa (příp. osoba k disposici oprávněná) podroben ustanovení odstavce 3.
      § 18
      K zajištění řádného a včasného zalesnění vytěžených lesních ploch a k zajištění spořádaného lesního hospodářství může lesní dohlédací úřad uložiti majiteli lesa (příp. osobě k disposici oprávněné) složení přiměřené jistoty. Nesplní-li majitel lesa (příp. osoba k disposici oprávněná) řádně a včas své povinnosti, může lesní dohlédací úřad dáti provésti potřebné práce k dosažení řádného stavu lesa na náklad povinného ze složení jistoty.
      § 19
      (1) Majitelé lesů (příp. osoby k disposici oprávněné) budou, jednají-li proti ustanovením tohoto nařízení nebo jeho prováděcích předpisů, potrestáni okresním úřadem v lehčích případech pokutou do 1,000.000 K nebo vězením od jednoho roku, v těžších případech oběma tresty. Byla-li uložena pokuta, jest zároveň pro případ její nedobytnosti uložiti náhradní trest vězení podle míry zavinění v rozsahu sazby trestu na svobodě. Při současném uložení obou trestů nesmí úhrnná výměra trestu na svobodě a náhradního trestu vězení přesahovati jeden rok.
      (2) Týmiž tresty budou potrestáni lesní úředníci, kteří o své újmě provedou mýtní těžbu odporující tomuto nařízení; totéž platí o lesních úřednících, kteří v dorozumění s majitelem lesa (příp. osobou k disposici oprávněnou) nebo osobou oprávněnou k těžbě připustí provedení takové těžby neprokáže-li se, že včas upozornil majitele lesa (příp. osobu k disposici oprávněnou) nebo osobu k těžbě oprávněnou na to, že těžba odporuje ustanovením tohoto nařízení.
      § 20
      (1) Lesní hospodářské plány, vypracované podle dosavadních předpisů (§ 22) a k schválení předložené do 1. května 1944, budou ještě schváleny podle dosavadních ustanovení (§ 22).
      (2) Lesní hospodářské plány dosud platné podrží nadále svou působnost.
      § 21
      Ministerstvo zemědělství a lesnictví vydá směrnice a bližší předpisy o zařízení lesů a hospodaření a vyhlásí je v Úředním listě.
      § 22
      Zákon ze dne 29. února 1928, Sb. č. 37, o zatímní ochraně lesů, a vládní nařízení ze dne 26. června 1930, Sb. č. 97, jímž se provádí zákon o zatímní ochraně lesů, se zrušují.
      § 23
      Toto nařízení nabývá účinnosti 30. dne po vyhlášení; provede je ministr zemědělství a lesnictví.
      Státní president:
      Dr. Hácha v. r.
      Předseda vlády:
      Dr. Krejčí v. r.
      Ministr zemědělství a lesnictví:
      Hrubý v. r.

      Novinky v eshopu

      Online konference

      • 08.12.2023Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 8.12.2023
      • 15.12.2023Aktuální otázky rodinného práva (online - živé vysílání) - 15.12.2023

      Online kurzy

      • Zvlášť zranitelná oběť „aneb jak jí můžeme z pozice zmocněnce pomoci“
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (říjen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
      Lektoři kurzů
      JUDr. Tomáš Sokol
      JUDr. Tomáš Sokol
      Kurzy lektora
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      Kurzy lektora
      Mgr. Marek Bednář
      Mgr. Marek Bednář
      Kurzy lektora
      Mgr. Veronika  Pázmányová
      Mgr. Veronika Pázmányová
      Kurzy lektora
      Mgr. Michaela Riedlová
      Mgr. Michaela Riedlová
      Kurzy lektora
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      Kurzy lektora
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Tomáš Nielsen
      JUDr. Tomáš Nielsen
      Kurzy lektora
      všichni lektoři

      Magazíny a služby

      • EPRAVO.CZ Magazine 2024
      • EPRAVO.CZ Magazine 2023
      • Monitoring judikatury (24 měsíců)
      • Monitoring judikatury (12 měsíců)
      • Monitoring judikatury (6 měsíců)

      Nejčtenější na epravo.cz

      • 24 hod
      • 7 dní
      • 30 dní
      • Střídavá péče a vzdálenost mezi bydlišti rodičů
      • Elektronický podpis při zadávání veřejných zakázek
      • Legalizace elektronického podpisu a její praktická úskalí
      • Novinky z české a evropské regulace finančních institucí za měsíc říjen 2023
      • Změna prohlášení vlastníků u SVJ - II - aktuálně dle znění NOZ účinného od 1.7.2020 (dle z.č. 163/2020 Sb.)
      • Daňové řízení
      • DIP: praktické otázky a odpovědi ohledně nového spoření na penzi
      • Exkluzivní pozornost od epravo.cz – sleva od Alkohol.cz
      • Legalizace elektronického podpisu a její praktická úskalí
      • DIP: praktické otázky a odpovědi ohledně nového spoření na penzi
      • Amortizace vozů z pohledu škodní události
      • Změna prohlášení vlastníků u SVJ - II - aktuálně dle znění NOZ účinného od 1.7.2020 (dle z.č. 163/2020 Sb.)
      • Vyvlastnění nemovitosti s duplicitním zápisem vlastnického práva
      • Jaké výhody v předpisech zaměstnavatele po novele zákoníku práce?
      • Prokura v současné judikatuře a její aplikační praxe
      • Střídavá péče a vzdálenost mezi bydlišti rodičů
      • Delší dovolená nebo příspěvek na stravování?
      • Smluvní pokuta (po novu) v kontextu dalších aktuálních rozhodnutích Nejvyššího soudu
      • Promlčení pohledávky na zaplacení faktury
      • Českou republiku čeká transpozice další evropské směrnice v oblasti pracovního práva
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce
      • Aktuální trendy ESG reportů
      • Legalizace elektronického podpisu a její praktická úskalí
      • Předžalobní výzva a její výklad v praxi

      Pracovní pozice

      Soudní rozhodnutí

      Nečinnost správního orgánu

      Prostředek, který procesní předpis platný pro řízení u správního orgánu stanoví k ochraně proti nečinnosti správního orgánu (např. § 80 správního řádu), je žalobce povinen...

      Daňové řízení

      Pokud z důvodu, že došlo k uplynutí lhůty pro stanovení daně podle § 148 daňového řádu, správce daně ztratil pravomoc daňovému subjektu daň stanovit, postup k odstranění...

      Stavební zákon

      Dohoda podílových spoluvlastníků o změně stavby, která je předmětem řízení o dodatečném povolení stavby, je platným dokladem o právu ve smyslu § 110 odst. 2 písm. a) zákona č....

      Mezinárodní ochrana

      Právnické osoby podle § 35 odst. 5 s. ř. s. mohou zastupovat cizince též v řízeních o nečinnostní (§ 79 s. ř. s.) či zásahové žalobě (§ 82 s. ř. s.), týká-li se žaloba oblastí...

      Daň z přidané hodnoty (exkluzivně pro předplatitele)

      Úrok z vratitelného přeplatku (§ 155 odst. 5 daňového řádu) vzniká jako pohledávka daňového subjektu vůči státu a předepisuje se na osobní daňový účet v zákonem stanovené...

      Hledání v rejstřících

      • mapa serveru
      • o nás
      • reklama
      • podmínky provozu
      • kontakty
      • publikační podmínky
      • FAQ
      • obchodní a reklamační podmínky
      • Ochrana osobních údajů - GDPR
      • Nastavení cookies
      100 nej
      © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
      Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
      Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

      Jste zde poprvé?

      Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


      Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


      Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


      Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



      Nezapomněli jste něco v košíku?

      Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


      Přejít do košíku


      Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.