epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
    • ČLÁNKY
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • insolvenční právo
      • finanční právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • evropské právo
      • veřejné zakázky
      • ostatní právní obory
    • ZÁKONY
      • sbírka zákonů
      • sbírka mezinárodních smluv
      • právní předpisy EU
      • úřední věstník EU
    • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
      • občanské právo
      • obchodní právo
      • správní právo
      • pracovní právo
      • trestní právo
      • ostatní právní obory
    • AKTUÁLNĚ
      • 10 otázek
      • tiskové zprávy
      • vzdělávací akce
      • komerční sdělení
      • ostatní
      • rekodifikace TŘ
    • E-shop
      • Online kurzy
      • Online konference
      • Záznamy konferencí
      • Další vzdělávaní advokátů
      • Konference
      • Roční předplatné
      • Monitoring judikatury
      • Publikace a služby
      • Společenské akce
      • Advokátní rejstřík
      • Partnerský program
    • Roční předplatné
    • Více

      Zákon ze dne 11.7.1951 o odborné správě lesů

      30.7.1951 | Sbírka:  66/1951 Sb. | Částka:  34/1951ASPI

      Vztahy

      Prováděcí: 139/1952 Ú.l.
      Aktivní derogace: 291/1943 Sb., 82/1943 Sb., 59/1943 Sb., 178/1940 Sb.
      Pasivní derogace: 166/1960 Sb., 124/1951 Sb.
      66/1951 Sb.
      Zákon
      ze dne 11. července 1951
      o odborné správě lesů
      Změna: 124/1951 Sb.
      Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:
      § 1
      (1) Správa státních lesů jako zařízení státní správy při ministerstvu lesů a dřevařského průmyslu vykonává odbornou správu na lesním národním majetku s výjimkou lesů ve vojenské správě a lesů se zvláštním určením.
      (2) Národní výbory, které nemají vlastního odborného lesního hospodáře, mohou si jej ustanovit, nemůže-li odbornou správu lesů vykonávat hospodárněji podnik. Ve sporných případech rozhodne krajský národní výbor.
      § 2
      (1) Odbornou správou lesů podle tohoto zákona se rozumí technicko-hospodářská činnost organizační, řídící a plánovací, která vyžaduje odborných znalostí. K úkolům odborné správy lesů náleží zejména:
      a) vyhotovovat lesní hospodářské plány (provozní) a provádět jejich revizi, popřípadě inventarizaci lesa,
      b) sestavovat těžební a obnovovací (zalesňovací) plány a ostatní plány výkonů, investic a hmotného zásobování v lesním hospodářství a dozírat na jejich řádné provádění,
      c) pečovat ve spolupráci s dohlédacím národním výborem o finanční zabezpečení plánů,
      d) organizovat lesní práce, vyznačovat těžby dříví, dohlížet na kácení, výrobu, měření a druhování dříví,
      e) vést záznamy o hmotách vytěženého dříví a o výsledcích plnění plánů výkonů a investic,
      f) pečovat o udržování plodnosti lesní půdy a schopnosti lesa zadržovat vodu, o neztenčenou podstatu lesa a o provedení nutných opatření pro ochranu lesa,
      g) podávat vysvětlení a dobrozdání vlastníkům lesa a úřadům o odborných otázkách týkajících se správy lesů a holin.
      (2) Odbornou správu lesů vykonává podnik jednak vlastními opatřeními, jednak pokyny vlastníkům lesů.
      (3) Odborná správa lesů se nedotýká vlastnických práv a nepatří k ní vlastní výkon lesních prací a práce účetní.
      (4) Podrobnosti o výkonu odborné správy lesů určí ministerstvo zemědělství v dohodě s ministerstvem vnitra.
      (5) Pro lesy zvláštního určení může ministerstvo zemědělství v dohodě s příslušným ministerstvem stanovit odchylky.
      § 3
      (1) Dohled na odbornou správu lesů vykonávají okresní národní výbory podle předpisů o lesní službě dohlédací.
      (2) Vlastník lesa může proti opatření podniku podat námitky k okresnímu národnímu výboru do 15 dnů ode dne, kdy se o něm dozvěděl. Okresní národní výbor rozhodne, zda opatření je v souladu s řádným vykonáváním odborné lesní správy; shledá-li, že tomu tak není, opatření zruší.
      (3) Nesouhlasí-li vlastník lesa s pokynem podniku stran odborné správy lesů, rozhodne na žádost podniku okresní národní výbor o tom, zda pokyn má být proveden.
      § 4
      (1) Vyžaduje-li toho výkon řádného lesního hospodaření, navrhne podnik, aby vlastníci lesa provedli potřebné investice, popřípadě aby trpěli jejich provedení podnikem na jejich náklad.
      (2) Odpírá-li vlastník lesa provedení navrhovaných investic, popřípadě nechce-li trpět jejich provedení podnikem, rozhodne o jeho povinnosti na žádost podniku okresní národní výbor.
      (3) Náklady na investice, jež slouží lesnímu hospodaření v lesích více vlastníků, uhradí tito vlastníci podle míry prospěchu, který mají z provedeného opatření.
      (4) Náklady podle odstavce 3 rozvrhne podnik na jednotlivé vlastníky lesa. Od částek připadajících na jednotlivé vlastníky lesa odečte hodnotu jimi poskytnutých osobních a věcných plnění. Rozvrh nákladů vyloží místní národní výbory k veřejnému nahlédnutí s upozorněním, že osoby uvedené v rozvrhu mohou do 15 dnů počínajíc dnem po vyložení rozvrhu podat u místního národního výboru příslušného podle jejich bydliště proti rozvrhu námitky. O námitkách rozhoduje okresní národní výbor. Výpis z pravomocného rozvrhu potvrzený místním národním výborem je exekučním titulem pro vymáhání rozvrženého nákladu správní nebo soudní exekucí.
      (5) Ustanovení odstavců 3 a 4 se vztahují též na podnik a jeho lesy.
      § 5
      (1) Lesní společenstva a Svaz lesních společenstev, zřízené vládním nařízením č. 178/1940 Sb., o odborné službě lesní, se zrušují. Jejich majetek přechází na stát a svěřuje se do správy podniku.
      (2) Podnik převezme počátečním dnem účinnosti tohoto zákona všechny osoby zaměstnané Svazem lesních společenstev, jakož i od krajských a okresních národních výborů na Slovensku přiměřený počet zaměstnanců, kteří byli dosud pověřeni státním spravováním lesů; týmž dnem se převede na podnik přiměřená část zařízení sloužícího této správě.
      (3) U zaměstnanců, které podnik převezme, pohlíží se na dobu zaměstnání u dosavadního zaměstnavatele tak, jako kdyby byla strávena ve službách podniku.
      § 6
      (1) K úhradě nákladů spojených s odbornou správou lesů, čítajíc v to i úhradu nákladů spojených s vyhotovováním lesních hospodářských plánů a inventarizací lesů, jsou vlastníci lesů povinni platit roční příspěvky. Příspěvky, pokud jde o lesy ve správě národních výborů, stanoví se úhrnem ve státním rozpočtu, ostatní příspěvky předepisuje a vybírá podnik. Nesouhlasí-li vlastník lesa s předepsanými příspěvky, určí je na jeho žádost, podanou do 15 dnů ode dne, kdy mu výše příspěvků byla oznámena, okresní národní výbor. Směrnice pro stanovení příspěvků a pro způsob jejich předepisování a vybírání stanoví na návrh podniku ministerstvo zemědělství v dohodě s ministerstvy vnitra a financí vyhláškou v úředním listě.
      (2) Nedoplatky příspěvků se vymáhají správní nebo soudní exekucí na základě výkazu nedoplatků, který vydá podnik, a na němž potvrdí vykonatelnost.
      § 7
      (1) Dnem, kdy tento zákon nabývá účinnosti, zrušují se předpisy, které odporují jeho ustanovením.
      (2) Zrušují se zejména:
      1. díl I zák. čl. XIX/1898, o státním spravování obecních a některých jiných lesů a holin, dále o úpravě hospodářské správy společně užívaných lesů a holin, které jsou v nedílném vlastnictví komposesorátů a bývalých urbarialistů,
      2. vládní nařízení č. 178/1940 Sb.
      § 8
      Tento zákon nabývá účinnosti 30. dne po vyhlášení; provede jej ministr zemědělství v dohodě se zúčastněnými členy vlády.
      Gottwald v. r.
      Dr. John v. r.
      Zápotocký v. r.
      Ďuriš v. r.

      Novinky v eshopu

      Online konference

      • 05.12.2023Trestní odpovědnost právnických osob a compliance programy: praktické poznatky a zkušenosti (interaktivní seminář) (online - živé vysílání) - 5.12.2023
      • 08.12.2023Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 8.12.2023
      • 15.12.2023Aktuální otázky rodinného práva (online - živé vysílání) - 15.12.2023

      Online kurzy

      • Zvlášť zranitelná oběť „aneb jak jí můžeme z pozice zmocněnce pomoci“
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (říjen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (srpen 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2023)
      • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2023)
      Lektoři kurzů
      JUDr. Tomáš Sokol
      JUDr. Tomáš Sokol
      Kurzy lektora
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
      Kurzy lektora
      Mgr. Marek Bednář
      Mgr. Marek Bednář
      Kurzy lektora
      Mgr. Veronika  Pázmányová
      Mgr. Veronika Pázmányová
      Kurzy lektora
      Mgr. Michaela Riedlová
      Mgr. Michaela Riedlová
      Kurzy lektora
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
      Kurzy lektora
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D., LL.M.
      Kurzy lektora
      JUDr. Tomáš Nielsen
      JUDr. Tomáš Nielsen
      Kurzy lektora
      všichni lektoři

      Magazíny a služby

      • EPRAVO.CZ Magazine 2023
      • Monitoring judikatury (24 měsíců)
      • Monitoring judikatury (12 měsíců)
      • Monitoring judikatury (6 měsíců)

      Nejčtenější na epravo.cz

      • 24 hod
      • 7 dní
      • 30 dní
      • Prokura v současné judikatuře a její aplikační praxe
      • DIP praktické otázky a odpovědi ohledně nového spoření na penzi
      • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
      • Amortizace vozů z pohledu škodní události
      • Právní základ každého startupu
      • Vyvlastnění nemovitosti s duplicitním zápisem vlastnického práva
      • Možnost zpeněžení předmětu zadržovacího práva v řízení o soudním prodeji zástavy
      • Jaké výhody v předpisech zaměstnavatele po novele zákoníku práce?
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce
      • Prokura v současné judikatuře a její aplikační praxe
      • 10 otázek pro … Lucii Hrdou
      • Fyzická osoba jako poskytovatel zajištění podnikatelského úvěru – jedná jako podnikatel nebo spotřebitel?
      • Jaké výhody v předpisech zaměstnavatele po novele zákoníku práce?
      • Vyvlastnění nemovitosti s duplicitním zápisem vlastnického práva
      • Amortizace vozů z pohledu škodní události
      • DIP praktické otázky a odpovědi ohledně nového spoření na penzi
      • Dohody nejen ve světle novely zákoníku práce
      • Delší dovolená nebo příspěvek na stravování?
      • Právnická firma roku 2023
      • Umělá inteligence a právo. Patrně první rozsudek ve věci umělé inteligence
      • Smluvní pokuta (po novu) v kontextu dalších aktuálních rozhodnutích Nejvyššího soudu
      • Promlčení pohledávky na zaplacení faktury
      • Českou republiku čeká transpozice další evropské směrnice v oblasti pracovního práva
      • Elektronické pracovněprávní dokumenty po novele zákoníku práce

      Pracovní pozice

      Soudní rozhodnutí

      Omyl

      Základní (prvotní) pravidlo výkladu adresovaných právních jednání formuluje ustanovení § 556 odst. 1 věty první o. z. Soud nejprve zkoumá (zjišťuje), jaká byla skutečná vůle...

      Odpovědnost státu za újmu

      Pro účely posouzení přiměřenosti délky správního řízení se do jeho délky nezapočítává doba, po kterou probíhala kontrola podle kontrolního řádu, jež tomuto řízení...

      Narovnání

      Platnost narovnání není dotčena omylem ohledně otázky, jež byla mezi stranami sporná nebo pochybná, ledaže předmětný omyl vyvolala některá strana dohody o narovnání lstí. Týká-li...

      Leasing (exkluzivně pro předplatitele)

      Spor o to, zda věřitelem přihlášená pohledávka (její část) je pohledávkou podřízenou, se v insolvenčním řízení řeší jako incidenční spor uvedený v ustanovení § 159 odst. 1...

      Nezletilé dítě

      Obecné soudy nemohou bez dalšího zastavit řízení pro nedostatek podmínek řízení za situace, kdy není mezinárodní příslušnost cizího státu postavena najisto a naopak existuje...

      Hledání v rejstřících

      • mapa serveru
      • o nás
      • reklama
      • podmínky provozu
      • kontakty
      • publikační podmínky
      • FAQ
      • obchodní a reklamační podmínky
      • Ochrana osobních údajů - GDPR
      • Nastavení cookies
      100 nej
      © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
      Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.
      Automatické vytěžování textů a dat z této internetové stránky ve smyslu čl. 4 směrnice 2019/790/EU je bez souhlasu EPRAVO.CZ, a.s. zakázáno.

      Jste zde poprvé?

      Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


      Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


      Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


      Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



      Nezapomněli jste něco v košíku?

      Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


      Přejít do košíku


      Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.