epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Nařízení ze dne 27.12.1951, kterým se provádí zákon o financování národních a komunálních podniků

    27.12.1951 | Sbírka:  107/1951 Sb. | Částka:  50/1951ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 106/1951 Sb.
    Prováděcí: 164/1955 Ú.l.
    Pasivní derogace: 83/1958 Sb., 25/1957 Sb.
    107/1951 Sb.
    Vládní nařízení
    ze dne 27. prosince 1951, kterým se provádí zákon o úpravě financování národních a komunálních podniků
    Změna:27/1957 Sb.
    Vláda republiky Československé, přihlížejíc k nezbytnosti a naléhavosti dalšího upevnění finanční, úvěrové a pokladní kázně v národním hospodářství a k lepšímu využití finančních prostředků pro výstavbu socialistického hospodářství, nařizuje podle § 13 zákona č. 106/1951 Sb., o úpravě financování národních a komunálních podniků:
    § 1
    Ministerstva, jejich hlavní správy a podniky, jakož i ostatní úřady, jsou povinny při svém hospodaření zachovávat největší hospodárnost, využít co nejlépe všech vnitřních zdrojů, soustavně snižovat vlastní náklady a zajišťovat dosažení akumulace.
    § 2
    Předním úkolem ministerstev, jejich hlavních správ a podniků je dodržovat prodejní ceny z výroby stanovené státním úřadem plánovacím a důsledně snižovat prodejní ceny z výroby, které stanoví ministerstva a podniky.
    § 3
    (1) Ministerstva se při svém finančním hospodaření řídí, pokud jde o jejich hlavní správy a podniky, svými ročními a čtvrtletními finančními plány, sestavenými na podkladě přímých vztahů ke státnímu rozpočtu.
    (2) Hlavní správy a podniky se řídí při svém finančním hospodaření obdobně svými finančními plány, sestavenými na podkladě finančního plánu ministerstva.
    § 4
    (1) Finančním plánem ministerstva se stanoví příjmy z veškeré hospodářské činnosti ministerstva, jeho hlavních správ a podniků, všechny výdaje spojené s hospodářskou činností ministerstva, jeho hlavních správ a podniků, všechny ostatní příjmy a výdaje, jakož i vzájemné vztahy se státním rozpočtem.
    (2) Finančními plány hlavních správ a podniků se stanoví příjmy z veškeré hospodářské činnosti hlavních správ a podniků, veškeré výdaje, spojené s hospodářskou činností hlavních správ a podniků, všechny ostatní příjmy a výdaje, jakož i vzájemné vztahy s finančním plánem ministerstva a tím se státním rozpočtem.
    (3) Ministr financí v dohodě s ministrem - předsedou státního úřadu plánovacího stanoví vzory finančních plánů ministerstev, jejich hlavních správ a podniků a vzory pomocných tabulek.
    § 5
    (1) Výdaje na aparát ministerstev, jejich hlavních správ a ostatních úřadů se stanoví v jejich rozpočtu. Financování těchto výdajů se provádí ze státního rozpočtu. Všechny příjmy ministerstev a ostatních úřadů plynou do státního rozpočtu.
    (2) Způsob financování výdajů podle předcházejícího odstavce stanoví ministr financí.
    (3) Výdaje a příjmy hospodářských ministerstev a jejich hlavních správ, uvedené v odstavci 1, se zahrnou do finančních plánů těchto ministerstev.
    § 6
    (1) Návrhy finančních plánů předkládají ministerstva vládě zároveň s návrhy hospodářských plánů, a to způsobem a ve lhůtách stanovených pro předložení návrhů hospodářských plánů.
    (2) Opisy finančních plánů s příslušnými pomocnými výpočty a odůvodněním se předkládají ministerstvu financí a státnímu úřadu plánovacímu.
    (3) Na základě schváleného státního národohospodářského plánu a vládou přijatého návrhu státního rozpočtu zpřesní všechna ministerstva v dohodě s ministerstvem financí návrhy svých finančních plánů, potvrdí je a rozvrhnou na hlavní správy a hlavní správy je rozvrhnou na podniky.
    (4) Ministerstva předkládají čtvrtletně ministerstvu financí, státnímu úřadu plánovacímu a státnímu úřadu statistickému výkazy o plnění finančních plánů.
    (5) Státní úřad statistický v dohodě s ministerstvem financí a státním úřadem plánovacím stanoví pro podniky a ministerstva vzory a ukazatele měsíčního plnění finančních plánů.
    § 7
    (1) Ministr financí je povinen zajistit v návrhu státního rozpočtu co největší mobilizaci všech prostředků a zdrojů, aby bylo zajištěno splnění státního národohospodářského plánu.
    (2) Ministerstvo financí sestavuje návrh ročního státního rozpočtu rozdělený zároveň na čtvrtletí.
    (3) Ministerstvo financí předkládá vládě a státnímu úřadu plánovacímu výkazy o plnění státního rozpočtu za každé čtvrtletí ve lhůtách stanovených vládou.
    § 8
    (1) Ministerstvo financí předloží vládě ke schválení návrh čtvrtletního plánu krátkodobého úvěru 12 dnů před začátkem čtvrtletí.
    (2) Státní úřad plánovací předkládá vládě vyjádření k návrhu čtvrtletního úvěrového plánu ministerstva financí.
    (3) Po schválení úvěrového plánu vládou rozepíší ministerstva úvěrový plán na podniky a ministerstvo financí a Státní banka československá rozepíší úvěrové plány na pobočky této banky, na Investiční banku, národní podnik, a na ústavy lidového peněžnictví.
    § 9
    (1) Ministerstvo financí předkládá vládě ke schválení návrh čtvrtletního pokladního plánu 12 dnů před začátkem čtvrtletí.
    (2) Státní úřad plánovací předkládá vládě vyjádření k návrhu čtvrtletního pokladního plánu ministerstva financí.
    (3) Schválený pokladní plán rozepíše Státní banka československá na své pobočky, na Investiční banku, národní podnik, a na ústavy lidového peněžnictví.
    § 10
    zrušen
    § 11
    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem 1. ledna 1952; provedou je všichni členové vlády.
                             Zápotocký v. r.
    Široký v. r                              Kopecký v. r.
    Fierlinger v. r                          Kopřiva v. r.
    Dr. Ševčík v. r.                         Krajčír v. r.
    Bacílek v. r.                            Málek v. r.
    Bílek v. r.                              Dr. Nejedlý v. r.
    arm. gen. Dr. Čepička v. r.              Nepomucký v. r.
    Dr. Dolanský v. r.                       Dr. Neuman v. r.
    Dr. Gregor v. r.                         Nosek v. r.
    Dr. Havelka v. r.                        Plojhar v. r.
    Ing. Jankovcová v. r.                    Pokorný v. r.
    Jonáš v. r.                              Ing. Púčik v. r.
    Kabeš v. r.                              Dr. Rais v. r.
    Kliment v. r.                            Smida v. r.
                         Dr. Ing. Šlechta v. r.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 30.03.2023Nová právní úprava hromadného řízení (online - živé vysílání) - 30.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023
    • 20.04.2023Whistleblowing v souvislostech – vše, co potřebujete vědět o nových pravidlech pro ochranu oznamovatelů (online - živé vysílání) - 20.4.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 17.05.2023Spotřebitelské právo v roce 2023 – co změnila novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele (online - živé vysílání) - 17.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Pořizování nově upisovaných akcií jako veřejná zakázka? Už snad ne
    • Právní aspekty vícestranné směny nemovitostí
    • Karanténa byla postavena na roveň dočasné pracovní neschopnosti - je ochrannou dobou a platí během ní zákaz výpovědi (i když s výjimkami)
    • Zánik ručení jednatele za dluhy společnosti z důvodu promlčení
    • Náhrada škody zaměstnancem, břemeno tvrzení, břemeno důkazní
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Náhrada škody
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Změny v právní úpravě způsobilosti členů volených orgánů obchodních korporací k výkonu funkce a jejím dokládání v rámci rejstříkového řízení
    • Dlužník, oddlužení, IČO a datová schránka?
    • Nové pojetí moderace smluvní pokuty podle Nejvyššího soudu
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Obvyklé vybavení rodinné domácnosti
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nesprávné právní posouzení věci důvodem pro obnovu řízení
    • Zásadní změna rozhodovací praxe v oblasti modernizace smluvní pokuty

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Dokazování – zpožděný let (exkluzivně pro předplatitele)

    Zákonem stanovená částka nemůže být absolutní či jedinou mezní hranicí pro připuštění ústavněprávního přezkumu ve výjimečných případech zásadních pochybení orgánů...

    Náhrada škody zaměstnancem, břemeno tvrzení, břemeno důkazní

    Zákonem stanovený zákaz používat pro svou osobní potřebu výrobní a pracovní prostředky zaměstnavatele je absolutní; stanovení rozsahu souhlasu k použití výrobních a pracovních...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o péči o nezletilé jsou obecné soudy povinny vyvarovat se paušálních (a v obecné rovině nevalidních) argumentů proti střídavé péči jako je útlý věk dítěte,...

    Svoboda projevu (exkluzivně pro předplatitele)

    Politický projev požívá nejvyšší ochrany, neboť možnost kohokoli vyjádřit se bez strachu z postihu k věcem veřejným a vynášet o nich hodnotící soudy je klíčová pro řádné...

    Vyloučení soudce (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní stížnost směřující proti usnesení soudu, kterým bylo rozhodnuto, že soudce není vyloučen z projednání a rozhodnutí věci, o níž má rozhodovat nebo v ní má činit úkony...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.