epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Nařízení ze dne 30.3.1994 o platových poměrech zaměstnanců ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a složek, orgánů celní správy, příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací (služební platový řád)

    10.5.1994 | Sbírka:  79/1994 Sb. | Částka:  27/1994ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 143/1992 Sb.
    Aktivní derogace: 428/1992 Sb., 255/1992 Sb., 223/1992 Sb.
    Pasivní derogace: 330/2003 Sb., 584/2002 Sb., 469/2002 Sb., 69/2002 Sb., 496/2000 Sb., 127/2000 Sb., 249/1998 Sb., 354/1997 Sb., 163/1997 Sb., 327/1996 Sb., 72/1996 Sb., 143/1995 Sb.
    79/1994 Sb.
    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 30. března 1994
    o platových poměrech zaměstnanců ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a služeb, orgánů celní správy, příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací (služební platový řád)
    Změna: 143/1995 Sb.
    Změna: 72/1996 Sb.
    Změna: 327/1996 Sb.
    Změna: 163/1997 Sb.
    Změna: 163/1997 Sb., 354/1997 Sb.
    Změna: 249/1998 Sb.
    Změna: 127/2000 Sb.
    Změna: 127/2000 Sb. (část)
    Změna: 496/2000 Sb.
    Změna: 69/2002 Sb.
    Změna: 584/2002 Sb.
    Změna: 469/2002 Sb.
    Vláda nařizuje podle § 21 odst. 1 a § 23 písm. b) až g) zákona č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech, ve znění zákona č. 40/1994 Sb. (dále jen "zákon"):
    § 1
    Rozsah působnosti
    (1) Toto nařízení stanoví pro zaměstnance uvedené v odstavci 2
    a) katalog prací a kvalifikační předpoklady, způsob zařazování do platových tříd, stupnici platových tarifů a způsob jejich určení,
    b) podmínky pro poskytování, výši a splatnost dalších platů,
    c) příplatky za vedení,
    d) podmínky pro poskytování a výši zvláštního příplatku a podmínky pro poskytování osobního příplatku a jeho maximální výši,
    e) podmínky pro poskytování a výši zvláštního příplatku a podmínky pro poskytování osobního příplatku a jeho maximální výši a
    f) podmínky pro poskytování odměn.
    (2) Zaměstnancem se podle tohoto nařízení rozumí voják z povolání, příslušník ve služebním poměru (dále jen "příslušník"), zaměstnanec a občanský zaměstnanec, pokud je zařazen v
    a) ozbrojených silách České republiky,
    b) Ministerstvu obrany,
    c) Policii České republiky,
    d) Vězeňské službě,
    e) Ministerstvu spravedlnosti, jde-li o občanského zaměstnance soustavně vykonávajícího dohled nad výkonem vazby a trestu odnětí svobody,
    f) Bezpečnostní informační službě,
    g) Hasičském záchranném sboru České republiky,
    h) Ministerstvu vnitra, jde-li o zaměstnance zařazené na Generálním ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky a ve vzdělávacích, technických a účelových zařízeních Hasičského záchranného sboru České republiky,
    i) orgánu celní správy,
    j) Úřadu pro zahraniční styky a informace, a
    k) organizační složce státu nebo v příspěvkové organizaci, ve které se platové poměry řídí zákonem, jako zaměstnanec, je-li zřizovatelem této organizační složky státu nebo příspěvkové organizace Ministerstvo obrany.
    (3) Vedoucím zaměstnancem se pro účely tohoto nařízení rozumí zaměstnanec, který je oprávněn podřízeným zaměstnancům ukládat služební nebo pracovní úkoly, organizovat, řídit a kontrolovat jejich činnost a vydávat k tomu účelu příkazy, rozkazy a závazné pokyny.
    § 2
    zrušen
    § 3
    Kvalifikační předpoklady a požadavky
    (1) Kvalifikační předpoklad vzdělání, potřebného pro výkon prací zařazených do jednotlivých platových tříd, je uveden v katalogu prací, který stanoví zvláštní právní předpis2) (dále jen "katalog").
    (2) Zaměstnavatel může vnitřním platovým předpisem (dále jen "vnitřní předpis") stanovit
    a) požadavek zaměření nebo oboru vzdělání, potřebného pro výkon některých prací, pokud pro výkon stejných prací nestanoví kvalifikační předpoklad zaměření nebo oboru vzdělání katalog nebo zvláštní předpis,3)
    b) další požadavky pro řádný výkon některých prací, pokud pro výkon stejných prací nestanoví další kvalifikační předpoklady, než je zaměření nebo obor vzdělání, katalog nebo zvláštní
    předpis,3)
    c) pravidla  pro zařazování  do platových  tříd zaměstnanců, kteří
       pro řádný výkon požadovaných prací nesplňují
        1. požadavky stanovené zaměstnavatelem podle písmena b),
        2. kvalifikační  předpoklady stanovené  zvláštním předpisem,3)
           pokud tento zvláštní předpis nestanoví jinak.
    § 4
    Zařazení zaměstnance do platové třídy
    (1) Zaměstnavatel zařadí zaměstnance podle § 4 odst. 1 zákona do platové třídy, ve které je v katalogu zařazena nejnáročnější práce, jejíž výkon zaměstnavatel na zaměstnanci požaduje. Pokud není tato práce v katalogu uvedena, zařadí zaměstnavatel zaměstnance do platové třídy, ve které jsou v katalogu zahrnuty příklady prací porovnatelné s ní z hlediska složitosti, odpovědnosti a psychické a fyzické náročnosti; při porovnání vychází z obecné charakteristiky platové třídy uvedené v zákoně.
    (2) Zaměstnavatel zařadí zaměstnance do platové třídy podle odstavce 1, pokud splňuje předpoklady i požadavky potřebné pro řádný výkon práce zařazené v této platové třídě; k dosažení vyššího než potřebného vzdělání se nepřihlíží. Nestanoví-li zvláštní předpis3) jinak, může zaměstnavatel výjimečně zařadit zaměstnance, který nesplňuje potřebné vzdělání,
    a) do první až třetí platové třídy,
    b) do čtvrté a vyšší platové třídy, avšak nejdéle na dobu čtyř let, nestanoví-li se dále jinak.
    (3) Pokud nestanoví zvláštní předpis jinak,4) lze na dobu delší než čtyři roky zařadit zaměstnance do příslušné platové třídy, pro kterou nesplňuje potřebné vzdělání, jestliže
    a) dlouhodobou činností v příslušném oboru prokázal schopnost k výkonu požadovaných prací a je starší než 45 let, nebo
    b) zahájil v době, po kterou byl výjimečně zařazen do platové třídy podle odstavce 2 písm. b), nebo před tímto výjimečným zařazením, studium, jehož absolvováním si doplní potřebné vzdělání, a řádně pokračuje ve studiu, nebo
    c) je zařazen do čtvrté platové třídy a dosáhl středního vzdělání nebo středního odborného vzdělání (dále jen "střední odborné vzdělání"), nebo
    d) je zařazen nejvýše do sedmé platové třídy, pokud pro řádný výkon na něm požadované práce převážně manuálního charakteru splňuje předpoklady stanovené zvláštním předpisem nebo požadavek vyučení v oboru stanovený podle § 3 odst. 2 písm. a) zaměstnavatelem,
    e) je zařazen do osmé platové třídy a dosáhl úplného středního vzdělání nebo úplného středního odborného vzdělání (dále jen "úplné střední vzdělání"),
    f) je zařazen do deváté platové třídy a dosáhl vyššího odborného vzdělání, nebo
    g) je zařazen do desáté platové třídy a dosáhl vysokoškolského vzdělání v bakalářském studijním programu, nebo
    h) splňuje podmínky odborné a pedagogické způsobilosti stanovené zvláštním předpisem9) nebo kvalifikační předpoklady pro výkon funkce stanovené zvláštním předpisem.9a)
    § 5
    Zařazení zaměstnance do platového stupně
    (1) Zaměstnavatel zařadí zaměstnance do platového stupně příslušné platové třídy v závislosti na zápočtu doby rozhodné pro toto zařazení (dále jen "doba započitatelné praxe"). Do doby započitatelné praxe zahrne zaměstnavatel dobu
    a) praxe v oboru požadované práce dosažené po ukončení vzdělání stanoveného v katalogu nebo požadovaného zaměstnavatelem podle § 4 odst. 3 písm. d), nebo po dosažení odborné způsobilosti stanovené ve zvláštním právním předpisu,9) nebo po dosažení kvalifikačních předpokladů pro výkon funkce stanovených zvláštním právním předpisem9a) podle § 4 odst. 3 písm. h), nebo po ukončení středního odborného vzdělání u zaměstnance zařazeného do čtvrté platové třídy, nebo úplného středního vzdělání u zaměstnance zařazeného do osmé platové třídy, nebo vyššího odborného vzdělání u zaměstnance zařazeného do deváté platové třídy, nebo vysokoškolského vzdělání v bakalářském studijním programu u zaměstnance zařazeného do desáté platové třídy,
    b) praxe v oboru požadované práce dosaženou před ukončením vzdělání stanoveného v katalogu nebo požadovaného zaměstnavatelem [§ 4 odst. 3 písm. d)] v rozsahu čtyř pětin,
    c) jiné praxe v závislosti na míře jejího využití pro úspěšný výkon požadované práce, nejvýše však v rozsahu dvou třetin,
    d) výkonu vojenské základní (náhradní) služby a civilní služby v rozsahu stanoveném zvláštním zákonem pro výkon vojenské základní (náhradní) služby,
    e) mateřské dovolené, další mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené nebo trvalé péče o dítě nebo děti v rozsahu odpovídajícím délce mateřské dovolené a další mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené platné v době této péče podle zvláštního právního předpisu,5) nejvýše však v celkovém rozsahu šesti let; uvedené doby se nezapočtou, pokud se zaměstnankyně nebo zaměstnanec současně připravovali na povolání v denním studiu10) nebo v prezenčním studiu,10a) a
    f) osobní péče o dlouhodobě těžce zdravotně postižené nezletilé dítě nebo děti, které vyžadovaly mimořádnou péči, pokud nebyly umístěny v ústavu pro takové děti, nejvýše však v celkovém rozsahu šesti let, a to včetně doby započtené podle písmene e).
    (2) Praxí v oboru požadované práce se pro účely tohoto nařízení rozumí výkon práce, pro kterou jsou potřebné znalosti stejného nebo obdobného zaměření jako pro výkon požadované práce.
    (3) Z doby započitatelné praxe podle odstavce 1 zaměstnavatel odečte, není-li dále stanoveno jinak, u zaměstnance zařazeného do
    a) čtvrté až sedmé platové třídy, který nedosáhl úplného středního vzdělání, dobu dvou roků, nebo dobu čtyř roků, pokud dosáhl jen základního vzdělání, s výjimkou zaměstnance zařazeného do této třídy podle § 4 odst. 3 písm. d),
    b) osmé platové třídy, který dosáhl jen úplného středního vzdělání, dobu dvou roků, nebo jen středního odborného vzdělání, dobu čtyř roků, nebo dobu šesti roků, pokud dosáhl jen základního vzdělání,
    c) deváté platové třídy, který dosáhl jen vyššího odborného vzdělání, dobu jednoho roku, nebo jen úplného středního vzdělání, dobu tří roků, nebo jen středního odborného vzdělání, dobu pěti roků, nebo dobu sedmi roků, pokud dosáhl jen základního vzdělání,
    d) desáté a vyšší platové třídy, který dosáhl jen vysokoškolského vzdělání v bakalářském studijním programu, dobu dvou roků, nebo jen vyššího odborného vzdělání, dobu tří roků, nebo jen úplného středního vzdělání, dobu pěti roků, nebo jen středního odborného vzdělání, dobu sedmi roků, nebo dobu devíti roků, pokud dosáhl jen základního vzdělání.
    (4) Pro účely postupu zaměstnance do vyššího platového stupně se do započitatelné praxe zahrnuje doba výkonu požadované práce v platové třídě, do které je zaměstnanec zařazen, v plném rozsahu.
    § 6
    Platový tarif
    (1) Zaměstnanci přísluší platový tarif stanovený pro platovou třídu a stupeň, do kterých je zařazen. Platové tarify jsou stanoveny v příloze č. 2, která je součástí tohoto nařízení.
    (2) Vojáku z povolání, příslušníku Policie České republiky, příslušníku Vězeňské služby, příslušníku Bezpečnostní informační služby České republiky, příslušníku Hasičského záchranného sboru České republiky, příslušníku orgánů celní správy a občanskému zaměstnanci uvedenému v § 1 odst. 2, kterému § 73 odst. 2 až 4 zákoníku práce ukládá větší rozsah základních povinností a omezení než jiným zaměstnancům, přísluší platový tarif podle odstavce 1 zvýšený o částku, která odpovídá 25 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zaměstnanec zařazen; tato částka se zaokrouhluje na celé desetikoruny směrem nahoru.
    (3) Zaměstnanci, který je podle zvláštního právního předpisu zdravotnickým pracovníkem10b) a vykonává zdravotnické povolání v pracovním poměru k příspěvkové organizaci zřizované Ministerstvem obrany, přísluší platový tarif podle odstavce 1 zvýšený o částku, která odpovídá 17 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zaměstnanec zařazen; tato částka se zaokrouhluje na celé desetikoruny směrem nahoru.
    § 7
    Osobní příplatek
    (1) Zaměstnanci, který dosahuje velmi dobrých pracovních výsledků nebo kvalitně plní větší rozsah pracovních úkolů než ostatní zaměstnanci, může zaměstnavatel poskytovat osobní příplatek až do výše 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zaměstnanec zařazen.
    (2) Zaměstnanci, který je vynikajícím, všeobecně uznávaným odborníkem a vykonává práce zařazené do deváté až dvanácté platové třídy, a zaměstnanci, který plní úkoly zpravodajských služeb a je vynikajícím odborníkem, může zaměstnavatel poskytovat osobní příplatek až do výše 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zaměstnanec zařazen.
    (3) O zvýšení nebo snížení osobního příplatku zaměstnance rozhoduje zaměstnavatel v závislosti na plnění podmínek stanovených v odstavcích 1 a 2.
    § 8
    Příplatek za vedení
    Vedoucímu zaměstnanci, který je statutárním orgánem zaměstnavatele, vedoucímu organizační složky státu (dále jen "statutární orgán") a vedoucímu zaměstnanci zaměstnavatele,11) kterému nepřísluší příplatek za vedení podle § 5 odst. 1 zákona, přísluší podle stupně řízení a náročnosti řídící práce příplatek za vedení stanovený v příloze č. 3 k tomuto nařízení.
    § 9
    zrušen
    § 10
    Zvláštní příplatek
    (1) Zaměstnanci, který pracuje ve ztížených a zdraví škodlivých pracovních podmínkách, poskytuje zaměstnavatel příplatek ve výši a za podmínek stanovených zvláštním předpisem.6)
    (2) Zaměstnanci, kterému zaměstnavatel v rámci dvousměnného, třísměnného nebo nepřetržitého provozu rozvrhl pracovní dobu tak, že střídavě vykonává práci v ranní, odpolední, popř. noční směně, se poskytuje příplatek ve výši 100 Kč až 500 Kč měsíčně.
    (3) Zaměstnanci uvedenému v § 1 odst. 2 písm. a), až e) a g), i) a k), který vykonává činnosti spojené s ochranou zájmů státu, při nichž může dojít k ohrožení jeho života nebo zdraví, popř. k jiným závažným rizikům, se poskytuje příplatek ve výši 1000 Kč až 4000 Kč měsíčně v I. skupině, 500 Kč až 2000 Kč měsíčně ve II. skupině nebo 100 Kč až 1000 Kč měsíčně ve III. skupině. Zařazení těchto činností do I., II. nebo III. skupiny stanoví podle míry rizika v oboru své působnosti ministr vnitra, ministr obrany, ministr financí nebo ministr spravedlnosti.
    (4) Zaměstnanci, který plní úkoly zpravodajských služeb, při nichž může dojít k ohrožení jeho života nebo zdraví nebo k jiným závažným rizikům, se poskytuje příplatek ve výši 100 Kč až 4000 Kč měsíčně.
    (5) Zaměstnanci, který vykonává práci výkonného letce, se poskytuje příplatek ve výši 500 Kč až 6000 Kč měsíčně; příplatek podle odstavce 3 mu nepřísluší.
    (6) Zaměstnanci ozbrojených sil a bezpečnostních sborů, který je vyslán v rámci jednotky mnohonárodních sil nebo mezinárodních policejních sborů Organizace spojených národů mimo území České republiky, se poskytuje po dobu působení v zahraničí místo příplatku podle odstavce 3 nebo 5 příplatek ve výši 700 USD až 4 000 USD měsíčně, popřípadě v rovnocenné výši v EURO. Podmínky pro určení výše příplatku a výši příplatku v rámci tohoto rozpětí stanoví podle příslušnosti zaměstnance ministr obrany, ministr spravedlnosti nebo ministr vnitra.
    (7) Zdravotnickému pracovníkovi,12) jehož výkon práce je spojen s mimořádnou zátěží spočívající v soustavné přímé péči o osoby v psychiatrických a gerontologických odděleních lůžkových zařízení, se poskytuje příplatek ve výši 100 Kč až 500 Kč měsíčně.
    (8) Zaměstnanci hygienické služby, který soustavně provádí a zajišťuje hygienický dozor mimo pravidelné místo výkonu služby, se poskytuje příplatek ve výši 200 Kč až 800 Kč měsíčně.
    (9) Zaměstnanci - členu výjezdové skupiny zdravotnické záchranné služby se poskytuje příplatek ve výši 500 Kč až 2000 Kč měsíčně.
    (10) Zaměstnanci, který soustavně poskytuje zdravotní péči na operačních sálech, anesteziologickoresuscitačních odděleních, jednotkách intenzivní péče a na onkologii, se poskytuje příplatek ve výši 200 Kč až 1000 Kč měsíčně.
    (11) Mistrovi odborné výchovy, jehož výkon práce je spojen s mimořádnou neuropsychickou zátěží spočívající v soustavném dohledu nad žáky, u kterých hrozí zvýšené riziko úrazu z důvodu používání strojů, nástrojů, popř. přístrojů, které slouží k osvojování praktických dovedností a návyků v dílnách a na pracovištích učňovských zařízení při odborném výcviku, a pedagogickému zaměstnanci, který vykonává práci třídního učitele, se poskytuje příplatek ve výši 200 Kč až 800 Kč měsíčně.
    (12) Výši příplatku v rámci rozpětí stanoveného v odstavcích 2, 4 až 5 a 7 až 11 určí zaměstnavatel. Výši příplatku podle odstavce 3 určí zaměstnavatel v rámci rozpětí stanoveného pro skupinu, do které je činnost zaměstnance zařazena.
    § 11
    Odměny
    Zaměstnavatel může zaměstnanci poskytnout odměnu
    a) za úspěšné plnění mimořádných nebo zvlášť významných pracovních úkolů, nebo za dosažení zlepšeného hospodářského výsledku příspěvkové organizace,
    b) k ocenění jeho pracovních zásluh při dovršení padesáti let věku a při prvním skončení služebního nebo pracovního poměru po přiznání invalidního důchodu nebo po nabytí nároku na starobní důchod.
    § 12
    Další plat *)
    (1) Zaměstnanci náleží v každém pololetí kalendářního roku další plat, pokud v něm odpracuje alespoň 65 dnů u jednoho zaměstnavatele v témže služebním poměru nebo u jednoho zaměstnavatele v témže pracovním poměru, neskončí-li tento služební nebo pracovní poměr v prvním pololetí před 31. květnem nebo před 30. červnem, odpracuje-li zaměstnanec stanovený počet dní až v červnu, a ve druhém pololetí před 30. listopadem nebo před 31. prosincem, odpracuje-li zaměstnanec stanovený počet dní až v prosinci. Výkon služby ve služebním poměru a výkon práce v pracovním poměru u stejného zaměstnavatele se nesčítají. Splnění podmínky trvání téhož pracovního poměru k jednomu zaměstnavateli se nevyžaduje, dojde-li ke změně zaměstnavatele a k přechodu práv a povinností z pracovněprávních vztahů na základě zákona.13)
    (2) Za odpracovaný den se považuje den, v němž zaměstnanec
    a) odpracoval převážnou část své směny,
    b) čerpal dovolenou na zotavenou v rozsahu poloviny své směny a větším,
    c) čerpal náhradní volno za práci přesčas nebo za práci ve svátek v rozsahu poloviny své směny a větším,
    d) nemohl konat práci pro překážku na straně zaměstnavatele14) v rozsahu poloviny své směny a větším,
    e) nepracoval proto, že na jeho obvyklý pracovní den připadl svátek.
    (3) Odpracovaný den lze započítat pouze z jediného důvodu uvedeného v odstavci 2.
    (4) Zaměstnanec, který je zaměstnán po stanovenou týdenní pracovní dobu15) a má zaměstnavatelem rozvrženou týdenní pracovní dobu nerovnoměrně,16) se pro účely odstavce 1 posuzuje jako zaměstnanec, který v kalendářním týdnu odpracoval pět pracovních dnů, i když jeho pracovní doba není rozvržena na všechny pracovní dny v týdnu. Ustanovení odstavce 2 písm. b) až e) platí obdobně.
    (5) Výše dalšího platu je součtem částek platového tarifu, hodnostního příplatku, příplatku za vedení, osobního a zvláštního příplatku s výjimkou příplatku podle § 10 odst. 6, na které zaměstnanci naposledy vznikl nárok nebo které mu byly zaměstnavatelem naposledy určeny, pokud se nestanoví jinak.
    (6) Další plat je splatný v nejbližším dnu stanoveném pro výplatu platu po vzniku nároku na další plat. Před splněním podmínek nároku na další plat stanovených v odstavcích 1, 2 a 4 může zaměstnavatel poskytnout nejvýše dvě zálohy na další plat, pokud se se zaměstnancem dohodne na jejich vrácení v případě, že mu nárok na další plat nevznikne, nebo na vrácení částky, o kterou poskytnuté zálohy překročily výši dalšího platu.
    Zvláštní úprava poskytování platu některým zaměstnancům
    § 13
    zrušen
    § 14
    (1) Zaměstnanci zařazenému do první až třetí platové třídy (§ 4) může zaměstnavatel určit platový tarif v rámci rozpětí platových tarifů stanovených pro nejnižší až nejvyšší platový stupeň příslušné platové třídy, pokud okruh zaměstnanců, jichž se tento způsob určení platového tarifu týká, a pravidla pro určení platového tarifu v rámci rozpětí nejnižšího až nejvyššího platového stupně příslušné platové třídy sjedná v kolektivní smlouvě nebo stanoví ve vnitřním předpisu.
    (2) Zaměstnanci, který je zařazen do čtvrté a vyšší platové třídy, může zaměstnavatel určit platový tarif obdobně podle odstavce 1, pokud
    a) plní úkoly zpravodajských služeb, nebo je vyslán v rámci jednotky mírových sil k účasti na mírových operacích v zahraničí,
    b) vykonává umělecké nebo umělecko-pedagogické práce,
    c) je sportovcem a trenérem nebo
    d) je specialistou Útvaru rychlého nasazení Policie České republiky.
    (3) Zaměstnavatel může vnitřním předpisem stanovit okruh zaměstnanců vykonávajících umělecko-technické práce, kterým určí platový tarif obdobně podle odstavce 1.
    (4) Pokud zaměstnavatel zaměstnanci uvedenému v § 6 odst. 2 určí platový tarif v souladu s odstavci 1 až 3, přísluší mu takto určený platový tarif zvýšený o částku, která odpovídá 25 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zaměstnanec zařazen; tato částka se zaokrouhluje na celé desetikoruny směrem nahoru.
    (5) Zaměstnance vykonávajícího umělecké nebo umělecko-pedagogické práce, sportovce, trenéra, pilota (velitele) letadla, leteckého navigátora, palubního inženýra nebo palubního inženýra-operátora a řídícího letového provozu a specialistu Útvaru rychlého nasazení Policie České republiky může zaměstnavatel zařadit i do platové třídy, pro kterou nesplňuje kvalifikační předpoklad nebo požadavek (§ 3).
    (6) Příslušníka zařazeného před 1. lednem 2001 do čtvrté a vyšší platové třídy, pro niž nesplňuje stanovený kvalifikační předpoklad vzdělání, může zaměstnavatel ponechat v této platové třídě, pokud je podle zvláštního právního předpisu18) hodnocen jako způsobilý pro výkon dosavadní funkce.
    (7) Zaměstnavatel, který je zdravotnickým zařízením a poskytuje zdravotní péči hrazenou ze zdravotního pojištění,7) může s předchozím souhlasem zřizovatele sjednat v kolektivní smlouvě způsob určení platového tarifu zaměstnancům zařazeným do čtvrté až dvanácté platové třídy v rámci rozpětí platových tarifů stanovených pro nejnižší až nejvyšší platový stupeň v příslušné platové třídě.
    Společná, přechodná a závěrečná ustanovení
    § 15
    Platový tarif ve vyšším platovém stupni přísluší zaměstnanci od prvého dne měsíce, v němž dosáhl stanovené doby započitatelné praxe.
    § 16
    zrušen
    § 17
    (1) Ke zmírnění následků křivd vzniklých pracovněprávními úkony učiněnými v období od 25. února 1948 do 1. ledna 1990 může zaměstnavatel do započitatelné praxe zahrnout odchylně od § 5 odst. 1 písm. c) v plném rozsahu i dobu jiné praxe, pokud zaměstnanec nemohl vykonávat praxi v oboru požadované práce z důvodu neplatného pracovněprávního úkonu.8)
    (2) Ke zmírnění následků rozhodnutí, jimiž byli žáci a studenti v důsledku politické perzekuce v období od 25. února 1948 do 1. ledna 1990 vyloučeni ze studia na školách poskytujících střední nebo vyšší vzdělání a na vysokých školách, může zaměstnavatel do započitatelné praxe zahrnout odchylně od § 5 odst. 1 písm. b) a c) v plném rozsahu i dobu praxe v oboru požadované práce dosaženou před ukončením vzdělání stanoveného v katalogu nebo požadovaného zaměstnavatelem a dobu jiné praxe, pokud zaměstnanec na základě studijní rehabilitace9) příslušné studium řádně ukončil.
    § 18
    zrušen
    § 19
    (1) Pro občanské zaměstnance Ministerstva vnitra, kteří vykonávají práci v bezpečnostním úseku, a pro občanské zaměstnance Policie České republiky a Vězeňské služby pozbývá platnosti nařízení vlády České republiky č. 253/1992 Sb., o platových poměrech zaměstnanců orgánů státní správy, některých dalších orgánů a obcí, ve znění nařízení vlády České republiky č. 43/1993 Sb. a nařízení vlády č. 288/1993 Sb.
    (2) Pro zaměstnance rozpočtových a příspěvkových organizací uvedených v § 1 odst. 2 písm. g) pozbývá platnosti nařízení vlády č. 251/1992 Sb., o platových poměrech zaměstnanců rozpočtových a některých dalších organizací, ve znění nařízení vlády č. 288/1993 Sb.
    § 20
    (1) Plat podle tohoto nařízení se poskytne poprvé za měsíc duben 1994.
    (2) Další plat (§ 12) se poskytne poprvé v roce 1995 a jen ve výši poloviny částky, na kterou by jinak zaměstnanci v tomto roce vznikl nárok.
    § 21
    Zrušují se:
    1. Nařízení vlády České a Slovenské Federativní Republiky č. 223/1992 Sb., kterým se provádí zákon č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech, ve znění pozdějších předpisů.
    2. Nařízení vlády České republiky č. 255/1992 Sb., o platových poměrech příslušníků Sboru požární ochrany České republiky.
    3. Hlava první a druhá části první výnosu Ministerstva vnitra České republiky ze dne 11. srpna 1992 č.j. HČ-515/2-92 o náležitostech a náhradách výdajů poskytovaných příslušníkům Policie České republiky v souvislosti s výkonem služby (vyhlášeno pod č. 428/1992 Sb.).
    4. Hlava první a druhá části druhé výnosu Ministerstva spravedlnosti České republiky ze dne 16. června 1992 o náležitostech příslušníků Sboru nápravné výchovy České republiky a náhradách výdajů poskytovaných v souvislosti s výkonem služby.
    § 22
    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
    Předseda vlády:
    Doc. Ing. Klaus CSc. v. r.
    Ministr práce a sociálních věcí:
    Ing. Vodička v. r.
    Příl.1
    zrušena
    Příl.2
    Stupnice platových tarifů podle platových tříd a platových stupňů (v Kč měsíčně)
    +-------+-------------+-------------------------------------------------------- ----------+
    |Platový|Počet let    |Platová třída                                                     |
    |stupeň |započitatelné+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+--- --+
    |       |praxe        |1   | 2  | 3  | 4  | 5  |  6  |  7  |  8  |  9  | 10  | 11  |  12 |
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    | 1     | do 1 roku   |4240|4660|5130|5640|6210| 6830| 7510| 8340| 9250|10270|11610|13120|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    | 2     | do  2 let   |4410|4850|5330|5870|6450| 7100| 7810| 8670| 9620|10680|12070|13630|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    | 3     | do  4 let   |4580|5040|5540|6100|6710| 7380| 8110| 9010|10000|11100|12540|14170|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    | 4     | do  6 let   |4760|5240|5760|6340|6970| 7670| 8430| 9360|10390|11540|13040|14730|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    | 5     | do  9 let   |4950|5440|5990|6590|7250| 7970| 8770| 9730|10800|11990|13550|15310|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    | 6     | do 12 let   |5140|5660|6220|6850|7530| 8280| 9110|10110|11230|12460|14080|15910|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    | 7     | do 15 let   |5350|5880|6470|7120|7830| 8610| 9470|10510|11670|12950|14640|16540|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    | 8     | do 19 let   |5560|6110|6720|7400|8140| 8950| 9840|10930|12130|13460|15210|17190|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    | 9     | do 23 let   |5780|6350|6990|7690|8460| 9300|10230|11360|12610|13990|15810|17870|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    |10     | do 27 let   |6000|6600|7260|7990|8790| 9670|10640|11810|13100|14550|16440|18570|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    |11     | do 32 let   |6240|6860|7550|8310|9140|10050|11050|12270|13620|15120|17080|19310|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    |12     |nad 32 let   |6490|7130|7850|8630|9500|10450|11490|12750|14160|15710|17760|20070|
    +-------+-------------+----+----+----+----+----+-----+-----+-----+-----+-----+- ----+-----+
    Příl.3
    Příplatek za vedení
    (v Kč měsíčně)
    A. Armáda
    
     
    1. Ústřední  orgány  Ministerstva  obrany,  Generální  štáb Armády
       České republiky, Civilní ochrana
    
    funkce                                    příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    1.1.  Náměstek ministra obrany,
          náčelník Generálního štábu
          Armády České republiky              6 000 - 13 000
    
    1.2.  Ředitel Hlavního úřadu Civilní
          ochrany, vrchní ředitel sekce,
          ředitel odboru,
          zástupce náčelníka Generálního
          štábu Armády České republiky        3 500 -  8 000
    
    1.3.  Vedoucí oddělení                    2 000 -  5 000
    
    1.4.  Vedoucí skupiny                     1 000 -  4 000.
    
    
    2. Hlavní vojenský úřad
    
    funkce                                    příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    2.1.  Ředitel Hlavního úřadu              3 500 -  8 000
    
    2.2.  Ředitel odboru, zástupce
          ředitele Hlavního úřadu             2 000 -  5 000
    
    2.3.  Vedoucí oddělení                    1 400 -  3 500
    
    2.4.  Vedoucí skupiny                       500 -  2 000.
    
    
    3. Vojenský úřad
    
    funkce                                    příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    3.1.   Ředitel úřadu                      2 500 -  6 500
    
    3.2.   Vedoucí oddělení, zástupce
           ředitele úřadu                     1 400 -  3 500
    
    3.3.   Vedoucí skupiny                      300 -  1 500.
    
    4. Velitelství
    
    funkce                                    příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    4.1.   Velitel                            3 500 -  8 000
    
    4.2.   Náčelník štábu, zástupce
           velitele                           3 000 -  5 000
    
    4.3.   Náčelník sekce                     2 000 -  5 000
    
    4.4.   Náčelník odboru,
           zástupce náčelníka štábu           2 000 -  3 500
    
    4.5.   Náčelník oddělení,
           náčelník osobního štábu            1 400 -  3 500
    
    4.6.   Náčelník skupiny                             500 -  2 000.
    
    5. Vojenské velitelské orgány
    
    funkce                                    příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    5.1.  Velitel brigády,
          velitel sektoru                     2 000 -  6 000
    
    5.2.  Náčelník štábu,
          zástupce velitele,
          velitel zodolněného pracoviště
          sektoru (dále jen "CRC")            2 000 -  4 000
    
    5.3.  Velitel praporu (pluku),
          velitel střediska sektoru,
          zástupce náčelníka štábu
          brigády (sektoru),
          náčelník oddělení štábu
          brigády (sektoru),
          zástupce velitele CRC               1 000 -  3 500
    
    5.4.  Náčelník štábu praporu (pluku),
          zástupce velitele praporu (pluku),
          velitel směny CRC                   1 000 -  2 500
    
    5.5.  Velitel roty, zástupce velitele
          střediska sektoru,
          zástupce náčelníka oddělení štábu
          sektoru, zástupce náčelníka štábu
          praporu (pluku), náčelník
          oddělení štábu praporu (pluku),
    
          náčelník skupiny CRC                  500 -  2 500
    
    5.6.  Velitel čety,
          zástupce velitele roty                500 -  1 500
    
    5.7.  Velitel družstva                      300 -  1 500.
    
     
    6. Velitelství divize
    funkce                                    příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    6.1.  Velitel                             3 000 -  7 000
    6.2.  Náčelník štábu, zástupce velitele   2 000 -  5 000
    6.3.  Náčelník odboru,
          zástupce náčelníka štábu            1 500 -  4 000
    6.4.  Náčelník oddělení,
          náčelník osobního štábu,
          náčelník samostatné skupiny         1 000 -  3 500
    6.5.  Náčelník skupiny                      500 -  2 000.
    
     
    B. Policie České republiky
    
    1. Policejní prezidium České republiky
    funkce                                       příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    1.1.  Policejní prezident                       6 000 - 13 000
    1.2.  Náměstek policejního prezidenta           4 500 -  9 000
    1.3.  Ředitel (útvaru, služby)                  3 000 -  6 000
    1.4.  Zástupce ředitele (útvaru, služby)        2 500 -  5 000
    1.5.  Vedoucí odboru                            2 000 -  4 000
    1.6.  Vedoucí oddělení, zástupce vedoucího
          odboru                                    1 300 -  3 000
    
    2. Útvary policie s působností na celém území České republiky
    funkce                                       příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    2.1.  Ředitel (útvaru, služby)                  3 000 -  7 000
    2.2.  Ředitel útvaru pro ochranu prezidenta     3 000 -  7 000
          České republiky
    2.3.  Ředitel oblastního ředitelství            3 000 -  6 000
    2.4.  Zástupce ředitele (útvaru, služby)        2 500 -  6 000
    2.5.  Zástupce ředitele útvaru pro ochranu      2 500 -  6 000
          prezidenta České republiky
    2.6.  Zástupce ředitele oblastního ředitelství  2 500 -  5 000
    2.7.  Vedoucí odboru                            2 000 -  4 000
    2.8.  Vedoucí oddělení, zástupce vedoucího
          odboru                                    1 300 -  3 000
    
    3. Ředitelství správ krajů
    funkce                                       příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    3.1.  Ředitel správy                            4 000 -  8 000
    3.2.  Zástupce ředitele správy                  3 000 -  6 000
    3.3.  Velitel služby                            2 500 -  5 000
    3.4.  Zástupce velitele služby                  2 000 -  4 000
    3.5.  Vedoucí odboru                            2 000 -  4 000
    3.6.  Vedoucí oddělení, zástupce vedoucího
          odboru                                    1 300 -  3 000
    
    4. Okresní (městské, obvodní) ředitelství
    funkce                                       příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    4.1.  Ředitel                                   3 000 -  5 000
    4.2.  Zástupce ředitele                         2 000 -  4 000
    4.3.  Velitel služby                            1 500 -  3 500
    4.4.  Vedoucí odboru, zástupce velitele služby  1 300 -  3 000
    4.5.  Vedoucí oddělení, zástupce vedoucího
          odboru                                   1 300 -  3 000
    
     
    C. Vězeňská služba
       funkce                                      příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    
    1. Generální ředitel                               6 000 - 13 000
    
    2. Náměstek generálního ředitele                   4 000 - 9 000
    3. Ředitel odboru                                  3 000 - 7 000
    4. Vedoucí oddělení, zástupce ředitele
       odboru, ředitel účelového zařízení,
       zástupce ředitele účelového
       zařízení                                        1 000 - 4 000
    5. Ředitel ústavu                                  3 000 - 8 000
    6. Vedoucí oddělení, zástupce ředitele
       ústavu                                          1 000 - 4 000
    7. Vedoucí referátu, vedoucí
       samostatného referátu                             700 - 1 600
    
    
    D. Celní správa
     
    1. Generální ředitelství
       funkce                                   příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    
    1.1.      Generální ředitel                 6 000 - 13 000
    
    1.2.      Náměstek generálního ředitele     4 000 -  9 000
    
    1.3.      Ředitel odboru                    3 000 -  7 000
    
    1.4.      Náměstek ředitele odboru          2 000 -  5 000
    
    1.5.      Vedoucí oddělení                  1 000 -  3 000.
    
    2. Celní ředitelství a celní úřady
       funkce                                   příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------------
    2.1.      Ředitel celního ředitelství      3 000 - 8 000
    
    2.2.      Ředitel celního úřadu, náměstek
              ředitele celního ředitelství     2 000 - 8 000
    
    2.3.      Náměstek ředitele celního úřadu  1 000 - 5 000
    
    2.4.      Vedoucí oddělení na celním
              ředitelství, vedoucí oddělení
              na celním úřadě, vedoucí
              útvaru v postavení oddělení
              na celním ředitelství,
              vedoucí útvaru v postavení
              oddělení na celním úřadě         1 000 - 3 000
    
    2.5.      zástupce vedoucího pobočky
              celního úřadu, zástupce
              vedoucího inspektorátu
              celní a finanční stráže          1 000 - 2 000
    
     
    E.  Hasičský záchranný sbor České republiky
    
     1.  Generální ředitelství
         funkce                              příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------
    1.1. Generální ředitel                   6 000 - 13 000
    1.2. Náměstek generálního ředitele       4 500 - 9 000
    1.3. Ředitel odboru, ředitel kanceláře,
         ředitel zařízení                    3 500 - 8 000
    1.4. Vedoucí oddělení                    2 000 - 5 000
    1.5. Vedoucí zaměstnanec,
         který soustavně řídí
         podřízené zaměstnance                 500 - 3 000.
    
    2.   Hasičský záchranný sbor kraje
         funkce                              příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------
    2.1. Krajský ředitel                     4 000 - 8 000
    2.2. Náměstek krajského ředitele         3 000 - 6 000
    2.3. Ředitel odboru, ředitel kanceláře,
         ředitel územního odboru,
         vedoucí zařízení                    2 000 - 5 000
    2.4. Vedoucí oddělení,
         vedoucí zaměstnanec,
         který soustavně řídí
         podřízené zaměstnance                 500 - 3 000.
    
     
    F. Příplatek  za  vedení   pro  vedoucí  zaměstnance  Bezpečnostní
       informační  služby  stanoví  zaměstnavatel  podle  §  5 odst. 1
       zákona ve vnitřním platovém předpisu.
    
     
    G. Příplatek  za   vedení  pro  vedoucí   zaměstnance  Úřadu  pro
       zahraniční styky a informace
       funkce                                příplatek za vedení
    ------------------------------------------------------------
    Ředitel Úřadu                            9 000 - 13 000
    Vedoucí zaměstnanec v řídící
    úrovni 3. stupně                         6 000 - 10 000
    Vedoucí zaměstnanec v řídící
    úrovni 2. stupně                                 3 000 -  7 000
    Vedoucí zaměstnanec v řídící
    úrovni 1. stupně                           500 -  4 000.
    
     
    H. Příplatek za vedení pro vedoucí zaměstnance uvedené v § 1 odst.
       2 písm. k)
    ------------------------------------------------------------------
     Stupeň řízení                           Působnost zaměstnavatele
                         celorepubliková   regionální    místní
    ------------------------------------------------------------------
     statutární orgán     6 000-10 000   4 500-7 000    3 000-5 000
    ------------------------------------------------------------------
     zástupce
     statutárního orgánu  4 000-7 500    3 000-5 500    2 000-4 000
    ------------------------------------------------------------------
     vedoucí zaměstnanec,
     který řídí více
     útvarů organizace,   2 000-5 000    1 500-4 000    1 000-3 500
     s výjimkou zástupce
     statutárního orgánu
    ------------------------------------------------------------------
     vedoucí zaměstnanec,
     který je oprávněn
     řídit práci                         500 -  3 000
     podřízených
     zaměstnanců
    ------------------------------------------------------------------
    
     
    I. Příplatek za vedení pro vedoucí zaměstnance policejních škol17)
    
    Stupeň řízení
    
    ředitel školy s právní subjektivitou      3 000 - 7 000
    
    zástupce ředitele školy s právní
    subjektivitou, který zastupuje
    ředitele v plném rozsahu jeho
    činnosti                                  2 000 - 5 500
    
    zástupce ředitele školy s právní
    subjektivitou                             1 000 - 4 000
    
    vedoucí zaměstnanec,
    který řídí práci podřízených
    zaměstnanců                                 500 - 3 000.
    ------------------------------------------------------------------
    
    
    Vybraná ustanovení novel
    § 2 písm. d) nař. vl. 163/1997 Sb.
    Ve druhém pololetí roku 1997 se pro zaměstnance nepoužijí ustanovení
    d) § 12 nařízení vlády č. 79/1994 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a služeb, orgánů celní správy, příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací (služební platový řád), ve znění nařízení vlády č. 143/1995 Sb. a nařízení vlády č. 72/1996 Sb.,
    která stanoví podmínky, výši a splatnost dalšího platu.
    čl. II nař. vl. 249/1998 Sb.
    1. Další plat [§ 12 nařízení vlády č. 79/1994 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a služeb, orgánů celní správy, příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací (služební platový řád), ve znění nařízení vlády č. 143/1995 Sb. a nařízení vlády č. 72/1996 Sb.] se v roce 1999 poskytne jen ve výši poloviny částky, na kterou by jinak zaměstnanci vznikl nárok.
    2. Další plat vypočtený podle bodu 1 se zaokrouhlí na celé stokoruny nahoru.
    Čl.II nař. vl. 127/2000 Sb.
    Zaměstnavatel přehodnotí dobu rozhodnou pro zařazení zaměstnance do platového stupně podle nařízení vlády č. 79/1994 Sb., ve znění pozdějších předpisů a tohoto nařízení vlády, jen je-li to pro zaměstnance výhodnější.
    Čl.III nař. vl. 127/2000 Sb.
    1. Další plat podle § 12 nařízení vlády č. 79/1994 Sb., ve znění nařízení vlády č. 143/1995 Sb. a nařízení vlády č. 72/1996 Sb., se v roce 2000 poskytne jen ve výši poloviny částky, na kterou by jinak zaměstnanci vznikl nárok.
    2. Další plat vypočtený podle bodu 1 se zaokrouhlí na celé stokoruny nahoru.
    Čl.II nař. vl. 496/2000 Sb.
    1. Další plat podle § 12 nařízení vlády č. 79/1994 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a služeb, orgánů celní správy, příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací (služební platový řád), ve znění nařízení vlády č. 143/1995 Sb. a nařízení vlády č. 72/1996 Sb., se v roce 2001 poskytne jen ve výši poloviny částky, na kterou by jinak zaměstnanci vznikl nárok.
    2. Další plat vypočtený podle bodu 1 se zaokrouhlí na celé stokoruny směrem nahoru.
    Čl.II nař. vl. č. 69/2002 Sb.
    1. Další plat podle § 12 nařízení vlády č. 79/1994 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a služeb, orgánů celní správy, příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací (služební platový řád), ve znění nařízení vlády č. 143/1995 Sb. a nařízení vlády č. 72/1996 Sb., se v roce 2002 poskytne jen ve výši poloviny částky, na kterou by jinak zaměstnanci vznikl nárok.
    2. Další plat vypočtený podle bodu 1 se zaokrouhlí na celé stokoruny směrem nahoru.
    Čl.II nař. vl. č. 584/2002 Sb.
    1. Další plat podle § 12 nařízení vlády č. 79/1994 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ozbrojených sil, bezpečnostních sborů a služeb, orgánů celní správy, příslušníků Sboru požární ochrany a zaměstnanců některých dalších organizací (služební platový řád), ve znění nařízení vlády č. 143/1995 Sb. a nařízení vlády č. 72/1996 Sb., se v roce 2003 poskytne jen ve výši poloviny částky, na kterou by jinak zaměstnanci vznikl nárok.
    2. Další plat vypočtený podle bodu 1 se zaokrouhlí na celé stokoruny směrem nahoru.
    *) viz "Vybraná ustanovení novel"
    1) § 1 odst. 1 písm. b) zákona č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech.
    2) Nařízení vlády č. 469/2002 Sb., kterým se stanoví katalog prací a kvalifikační předpoklady a kterým se mění nařízení vlády o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě.
    3) Např. § 53 zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění zákona ČNR č. 548/1991 Sb., § 51 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních škol, středních škol a vyšších odborných škol (školský zákon), ve znění zákona č. 138/1995 Sb., vyhláška Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. 139/1997 Sb., o podmínkách odborné a pedagogické způsobilosti pedagogických pracovníků a o předpokladech kvalifikace výchovných poradců.
    4) Např. § 3 zákona ČNR č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků Policie České republiky, a § 33 odst. 1 písm. c) zákona ČNR č. 527/1992 Sb., o Bezpečnostní informační službě České republiky, ve znění zákona č. 316/1993 Sb.
    5) Například zákon č. 99/1948 Sb., o národním pojištění, zákon č. 58/1964 Sb., o zvýšení péče o těhotné ženy a matky, § 157 až 160 zákona č. 65/1965 Sb., zákoník práce, ve znění zákona č. 88/1968 Sb., zákona č. 153/1969 Sb., zákona č. 100/1970 Sb., zákona č. 20/1975 Sb., zákona č. 52/1987 Sb., zákona č. 188/1988 Sb., zákona č. 3/1991 Sb., zákona č. 74/1994 Sb., zákona č. 225/1999 Sb., zákona č. 155/2000 Sb. a zákona č. 220/2000 Sb.
    6) Nařízení vlády ČR č. 252/1992 Sb., o podmínkách pro poskytování a výši zvláštního příplatku za vykonávání činností ve ztížených a zdraví škodlivých pracovních podmínkách, ve znění nařízení vlády č. 77/1994 Sb.
    7) § 13 odst. 1 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů.
    8) § 21 zákona č. 87/1991 Sb., o mimosoudních rehabilitacích.
    9) § 18 odst. 3 zákona č. 87/1991 Sb., o mimosoudních rehabilitacích, ve znění zákona č. 267/1992 Sb.
    9) § 2 odst. 4 vyhlášky č. 139/1997 Sb., o podmínkách odborné a pedagogické způsobilosti pedagogických pracovníků a o předpokladech kvalifikace výchovných poradců.
    9a) Např. výnos Ministerstva vnitra ČR č. 374/1992 Sb., kterým se provádí zákon České národní rady č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků Policie České republiky, ve znění vyhlášky Ministerstva vnitra ČR č. 33/1993 Sb. a vyhlášky Ministerstva vnitra č. 304/1996 Sb., vyhláška Ministerstva obrany č. 113/1996 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 76/1959 Sb., o některých služebních poměrech vojáků, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška Ministerstva vnitra č. 21/1996 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona České národní rady o požární ochraně.
    10) § 20 odst. 1 a § 27a odst. 2 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních škol, středních škol a vyšších odborných škol (školský zákon), ve znění zákona č. 138/1995 Sb.
    10a) § 44 odst. 4 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách).".
    10b) § 53 zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění zákona č. 258/2000 Sb.
    Vyhláška č. 77/1981 Sb., o zdravotnických pracovnících a jiných odborných pracovnících ve zdravotnictví.
    11) § 9 odst. 1 a 3 zákoníku práce.
    12) § 53 zákona č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu, ve znění zákona ČNR č. 548/1991 Sb.
    13) Např. § 249 až 251 zákoníku práce.
    14) Např. § 129 a 130 zákoníku práce.
    15) Např. § 11 zákona č. 76/1959 Sb., o některých služebních poměrech vojáků (úplné znění č. 361/1992 Sb.), a § 83 zákoníku práce.
    16) Např. § 11 zákona č. 76/1959 Sb. a § 85 zákoníku práce.
    17) § 54 zákona č. 29/1984 Sb., o soustavě základních škol, středních škol a vyšších odborných škol, ve znění zákona č. 138/1995 Sb.
    18) § 15 zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků Policie České republiky.
    § 5 a 6 vyhlášky č. 161/2000 Sb., kterou se upravují některé podrobnosti služebního poměru příslušníků Policie České republiky.
    § 32 zákona č. 154/1994 Sb., o Bezpečnostní informační službě.
    § 2 a § 4 až 7 vyhlášky č. 259/1997 Sb., kterou se upravují některé podrobnosti služebního poměru celníků.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 01.06.2023Velká novela zákoníku práce (online - živé vysílání) - 1.6.2023
    • 02.06.2023Whistleblowing a interní vyšetřování - prakticky a efektivně (online - živé vysílání) - 2.6.2023
    • 06.06.2023Digitální služby (online - živé vysílání) - 6.6.2023
    • 07.06.2023Vyjednávání s prvky mediace (online - živé vysílání) - 7.6.2023
    • 09.06.2023Nové stavební právo a jeho velká věcná novela od 1. 7. 2023 (online - živé vysílání) - 9.6.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (květen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (duben 2023)
    • Novinky v IT právu a e-commerce pro rok 2023
    • Na co si dát v roce 2023 nejen z pohledu Tax Compliance pozor - Na co se budou zaměřovat finanční úřady v roce 2023?
    • Na co si dát v roce 2023 nejen z pohledu Tax Compliance pozor - Změny v oblasti zdanění od roku 2023
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Mgr. Tomáš Munzar, advokát trvale spolupracující s AK Bříza & Trubač - vítěz kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • JUDr. Natálie Kuňáková, LL.M., advokátka trvale spolupracující s AK Petráš Rezek - kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Musí zaměstnavatel vydat předpis k ochranným pracovním prostředkům?
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 8.
    • Nesouhlas vlastníka pozemní komunikace s připojením sousední nemovitosti nadále již nepředstavuje pro stavebníka neodstranitelnou překážku pro realizaci jeho stavebního záměru
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Stavební škoda na nemovitosti: silný náhradový nárok bez možnosti liberace
    • Nesouhlas vlastníka pozemní komunikace s připojením sousední nemovitosti nadále již nepředstavuje pro stavebníka neodstranitelnou překážku pro realizaci jeho stavebního záměru
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 8.
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • Musí zaměstnavatel vydat předpis k ochranným pracovním prostředkům?
    • JUDr. Natálie Kuňáková, LL.M., advokátka trvale spolupracující s AK Petráš Rezek - kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Mgr. Tomáš Munzar, advokát trvale spolupracující s AK Bříza & Trubač - vítěz kategorie TALENT ROKU - Právník roku 2022
    • Aktuální stav novely zákoníku práce a přehled očekávaných změn
    • Doručování do datové schránky podnikající fyzické osoby aneb Ďábel se skrývá v detailu
    • Nová pravidla pro práci na dálku v novele zákoníku práce
    • Střídavá péče do každé rodiny?
    • Možnosti nahrazení úředního ověření podpisu elektronickým podpisem v korporátním právu
    • Do práce na kole? Aneb na co si musí dávat zaměstnavatel pozor, aby nepřišel k silničnímu lišeji.
    • Změny v pracovněprávních předpisech související s novelou zákoníku práce
    • Jak může umělá inteligence pomoci firemním právníkům a advokátním kancelářím?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Poskytnutí informací

    Ve světle závěrů nálezu sp. zn. Pl. ÚS 25/21 není důvodu, pro který by v případě, kdy Ústav zdravotnických informací a statistiky („ÚZIS“) aplikuje konkrétní zákonný důvod...

    Právo na soudní ochranu (exkluzivně pro předplatitele)

    Zásada trestního řízení zakotvená v § 2 odst. 4 trestního řádu vyžadující, aby trestní věci byly projednávány urychleně bez zbytečných průtahů, se nemůže obracet proti těm, v...

    Předběžné opatření (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní soud považuje při rozhodování o předběžném opatření za klíčové dodržení veškerých zásad spravedlivého procesu, neboť sice dochází jen k "zatímní" úpravě poměrů,...

    Trvání vazby (exkluzivně pro předplatitele)

    Procesní pochybení soudu prvního stupně, které spočívá v tom, že neinformoval obviněného o návrhu státního zástupce na prodloužení vazby, nezaslal mu jej a neposkytl mu lhůtu k...

    Výchovné prostředí (exkluzivně pro předplatitele)

    Nejlepší zájem dítěte není, a to zejména v případech vyžadujících ingerenci soudu, „jednosměrnou cestou“. Je úzce propojen s nezřídka komplikovanými rodinnými vztahy a...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapomněli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.