epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Nařízení ze dne 16.1.2002 o pravidlech pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na podporu hospodárného nakládání s energií a využívání jejích obnovitelných a druhotných zdrojů

    26.2.2002 | Sbírka:  63/2002 Sb. | Částka:  30/2002ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 406/2000 Sb.
    Prováděcí: 5/2005 (MP)
    Pasivní derogace: 3/2020 Sb., 428/2006 Sb.
    63/2002 Sb.
    NAŘÍZENÍ VLÁDY
    ze dne 16. ledna 2002
    o pravidlech pro poskytování dotací ze státního rozpočtu na podporu hospodárného nakládání s energií a využívání jejích obnovitelných a druhotných zdrojů
    Změna: 428/2006 Sb.
    Vláda nařizuje podle § 5 odst. 6 zákona č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií, (dále jen "zákon"):
    § 1
    Předmět úpravy
    Toto nařízení stanoví pravidla pro poskytování dotací ze státního rozpočtu k uskutečňování Národního programu hospodárného nakládání s energií a využívání jejích obnovitelných a druhotných zdrojů (dále jen "Program") na podporu zvyšování účinnosti užití energie, snižování energetické náročnosti a využití jejích obnovitelných a druhotných zdrojů v souladu se schválenou státní energetickou koncepcí a zásadami trvale udržitelného rozvoje1) (dále jen "dotace").
    § 2
    Vymezení pojmů
    V tomto nařízení se rozumí
    a) programem soubor věcných, časových a finančních podmínek pro pořízení nebo technické zhodnocení hmotného a nehmotného dlouhodobého i krátkodobého majetku,2) jeho údržbu a opravy, případně i pro jiné činnosti potřebné k dosažení stanovených cílů,3)
    b) poskytovatelem ústřední orgán státní správy, Akademie věd České republiky a Grantová agentura České republiky nebo ten, koho určí zvláštní zákon,4)
    c) uchazečem investor žádající o dotaci ze státního rozpočtu v rámci programu,
    d) příjemcem ten, v jehož prospěch bylo o poskytnutí dotace poskytovatelem rozhodnuto,
    e) akcí činnost podle § 5 odst. 4 zákona,
    f) výběrovým řízením postup poskytovatele při hodnocení a výběru žádostí o dotaci.
    § 3
    Vyhlášení programu
    (1) Program vyhlašuje na základě schválené dokumentace programu5) poskytovatel a zveřejňuje jej v Obchodním věstníku a v dálkově přístupném informačním systému.
    (2) Program obsahuje vždy
    a) název akce,
    b) podmínky pro přijetí žádosti do výběrového řízení a kritéria hodnocení a výběru žádostí,
    c) místo, dobu a způsob podávání žádostí,
    d) období, ve kterém poskytovatel zajistí zhodnocení žádostí, rozhodne a vyhlásí výsledky výběrového řízení,
    e) název, sídlo, telefon, elektronickou adresu (e-mail) a fax poskytovatele,
    f) druhy nákladů, na jejichž úhradu lze dotaci použít,
    g) maximální výši poskytovaných dotací.
    § 4
    Podmínky pro poskytnutí dotace
    (1) Dotaci lze poskytnout uchazeči, jestliže
    a) vůči němu nebyl prohlášen konkurs, nebylo povoleno vyrovnání, nebyl zamítnut návrh na prohlášení konkursu pro nedostatek majetku6) nebo uchazeč není v likvidaci,
    b) má vypořádány splatné závazky ve vztahu ke státnímu rozpočtu, státnímu fondu nebo ke zdravotní pojišťovně,
    c) nebyl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s jeho předmětem podnikání, pro trestný čin hospodářský nebo trestný čin proti majetku,
    d) nebyl v posledních třech letech disciplinárně potrestán podle zvláštních právních předpisů upravujících výkon odborné činnosti, pokud tato činnost souvisí s obsahem akce,
    e) nevykázal ve dvou zdaňovacích obdobích bezprostředně předcházejících zdaňovacímu období, ve kterém žádá o dotaci, daňovou ztrátu podle zvláštního právního předpisu.
    7)
    (2) Splnění podmínek podle odstavce 1 písm. a) až c) a e) prokazuje uchazeč při podání žádosti příslušnými doklady a splnění podmínky podle odstavce 1 písm. d) čestným prohlášením.
    (3) Dotaci nelze poskytnout, pokud program, na jehož základě se dotace poskytuje, popřípadě jednotlivá dotace, nebyly předem oznámeny a schváleny Evropskou komisí, ledaže splňují podmínky přímo použitelného předpisu Evropských společenství stanovujícího výjimky z režimu oznamování veřejných podpor7a).
    § 5
    Žádosti o dotace
    (1) Žádost o dotaci se předkládá v termínu a ve formě, které jsou schváleny v příslušné dokumentaci programu, včetně všech příloh požadovaných poskytovatelem. Uchazeč může vzít žádost zpět, nesmí ji však v průběhu výběrového řízení měnit nebo doplňovat.
    (2) Při shromažďování, zpracovávání a zveřejňování údajů o žádostech se poskytovatel řídí zvláštními právními předpisy.8)
    (3) Před hodnocením žádostí zpracuje poskytovatel protokol, který musí obsahovat seznam doručených žádostí, údaje o návrzích akcí a jejich úplnosti. U žádostí nevyhovujících vyhlášeným podmínkám uvede důvod jejich vyřazení.
    (4) Uchazeč nemá právní nárok na úhradu nákladů spojených s jeho účastí ve výběrovém řízení.
    § 6
    Hodnocení žádostí
    (1) Pro hodnocení žádostí ustaví poskytovatel odborný poradní orgán.
    (2) Odborný poradní orgán musí mít nejméně pět členů. Jeho členy jsou poskytovatelem jmenovány především osoby s příslušnou kvalifikací a odbornou praxí podle zaměření programu, přičemž nadpoloviční většina členů nesmí být zaměstnanci poskytovatele.
    (3) Posudky, které si vyžádá poskytovatel, jsou podkladem pro hodnocení odborným poradním orgánem.
    (4) Jednání odborného poradního orgánu se řídí jednacím řádem vydaným poskytovatelem. V něm poskytovatel stanoví vždy způsob jmenování a obměny členů a náhradníků odborného poradního orgánu, délku funkčního období, způsob jednání odborného poradního orgánu, postup při posuzování podjatosti členů odborného poradního orgánu nebo oponentů, způsob přípravy protokolu o hodnocení projektů, způsob dokumentace jednání odborného poradního orgánu a uchovávání výsledků jednání.
    (5) Odborný poradní orgán se při hodnocení a výběru žádostí řídí kritérii schválenými v dokumentaci programu.
    (6) Na závěr hodnocení odborný poradní orgán zpracuje pro poskytovatele protokol o výsledku výběrového řízení, který musí obsahovat identifikační údaje žádosti, uchazeče, celkové uznané náklady na řešení akce a výši přiznané dotace.
    (7) Poskytovatel písemně informuje uchazeče o výsledku hodnocení žádosti, včetně odůvodnění.
    § 7
    Rozhodnutí o poskytnutí dotace
    (1) Na základě výsledku výběrového řízení a dokumentace akce, předložené uchazečem podle požadavků poskytovatele, vydá poskytovatel rozhodnutí o poskytnutí dotace podle zvláštního právního předpisu,5) zahrnující celou dobu řešení akce a období do vyhodnocení výsledků akce, včetně povinnosti vypořádat poskytnuté dotace.
    (2) Příjemce písemně informuje poskytovatele o změnách, které nastaly v době od vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace a které se dotýkají jeho právní subjektivity, údajů, které by mohly mít vliv na řešení projektu, a to do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozvěděl.
    § 8
    Podmínky použití dotací
    (1) Dotace mohou být použity pouze na podporu akcí vymezených zákonem.
    (2) Příjemce vede pro každou akci oddělenou evidenci podle zvláštního právního předpisu2) o všech uznaných nákladech a v rámci této evidence o výdajích a nákladech hrazených z dotace.
    (3) Z dotace poskytnuté na řešení schválené akce se hradí pouze taková část nákladů na pořízení hmotného a nehmotného majetku podle zvláštního právního předpisu,2) která odpovídá rozsahu jeho předpokládaného využití pro řešení dané akce.
    § 9
    Kontrola využívání dotací a vyhodnocení akcí
    (1) Pro kontrolu a dodržování podmínek čerpání dotace podle tohoto nařízení a uplatnění sankcí při neoprávněném použití nebo zadržení dotace platí zvláštní právní předpis.9)
    (2) U všech akcí je poskytovatelem prováděna kontrola průběhu řešení a plnění cílů akce, včetně kontroly čerpání a využívání dotace, účelnosti celkových uznaných nákladů na řešení prostřednictvím hodnocení zpráv o řešení akce, a to nejméně v intervalu jednoho roku, vždy však po ukončení řešení.
    (3) Příjemce nejméně jedenkrát za rok, vždy však po ukončení řešení, vypracovává zprávu o řešení akce a předává ji poskytovateli v souladu s rozhodnutím o poskytnutí dotace.
    (4) Závěrečné vyhodnocení akce se provádí podle zvláštního právního předpisu.10)
    § 10
    Uchovávání dokladů
    (1) Poskytovatel uchovává doklady o programu, včetně všech žádostí přijatých podle § 4, po dobu nejméně 5 let od uzavření výběru akcí k poskytnutí dotace.
    (2) Poskytovatel uchovává doklady o každé akci po dobu nejméně 10 let od závěrečného vyhodnocení akce.10)
    § 11
    Přechodné ustanovení
    Právní vztahy vzniklé mezi poskytovateli a příjemci přede dnem nabytí účinnosti tohoto nařízení a práva a povinnosti z nich vzniklé se řídí dosavadními právními předpisy.
    § 12
    Účinnost
    Toto nařízení nabývá účinnosti dnem vyhlášení.
    Předseda vlády:
    Ing. Zeman v. r.
    Místopředseda vlády a ministr průmyslu a obchodu:
    doc. Ing. Grégr v. r.
    Ministr životního prostředí:
    RNDr. Kužvart v. r.
    1) § 6 zákona č. 17/1992 Sb., o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů.
    2) Zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.
    3) § 12 a 13 zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla).
    4) § 14 zákona č. 218/2000 Sb.
    5) Zákon č. 218/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
    Vyhláška č. 40/2001 Sb., o účasti státního rozpočtu na financování programů reprodukce majetku.
    6) Zákon č. 328/1991 Sb., o konkursu a vyrovnání, ve znění pozdějších předpisů.
    7) Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů.
    7a) Například nařízení Komise (ES) č. 68/2001 ze dne 12. ledna 2001 o použití článků 87 a 88 Smlouvy ES na podpory na vzdělání, Úřední věstník Evropské unie ze dne 13. 1. 2001, L 10/20, ve znění nařízení Komise (ES) č. 363/2004 ze dne 25. února 2004, Úř. věst. ze dne 28. 2. 2004, L 63/20, nařízení Komise (ES) č. 69/2001 ze dne 12. ledna 2001 o použití článků 87 a 88 Smlouvy ES na podporu de minimis, Úřední věstník Evropské unie ze dne 13. 1. 2001, L 10/30, nařízení Komise (ES) č. 70/2001 ze dne 12. ledna 2001 o použití článků 87 a 88 Smlouvy ES na státní podporu pro malé a střední podniky, Úřední věstník Evropské unie ze dne 13. 1. 2001, L 10/33, ve znění nařízení Komise (ES) č. 364/2004 ze dne 25. února 2004, kterým se mění nařízení Komise (ES) č. 70/2001, Úřední věstník Evropské unie ze dne 28. 2. 2004, L 63/22, nařízení Komise (ES) č. 2204/2002 ze dne 12. prosince 2002 o použití článků 87 a 88 Smlouvy ES na státní podpory zaměstnanosti, Úřední věstník Evropské unie ze dne 13. 12. 2002, L 337/3, nařízení Komise (ES) č. 1/2004 ze dne 23. prosince 2003 o použití článků 87 a 88 Smlouvy ES na státní podporu malým a středním podnikům působícím v produkci, zpracování a uvádění zemědělských produktů na trh, Úřední věstník Evropské unie ze dne 3. 1. 2004, L 1/1 a rozhodnutí Komise 2005/842/ES ze dne 28. listopadu 2005 o použití článku 86 odst. 2 Smlouvy o ES na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby poskytované určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (oznámeno pod číslem K(2005) 2673), Úřední věstník Evropské unie ze dne 29. 11. 2005 L 312/67.
    8) Například zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů.
    9) § 44 zákona č. 218/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
    Zákon č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole).
    10) § 8 vyhlášky č. 40/2001 Sb.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 30.03.2023Nová právní úprava hromadného řízení (online - živé vysílání) - 30.3.2023
    • 31.03.2023Variace dle smluvních podmínek FIDIC (online - živé vysílání) - 31.3.2023
    • 20.04.2023Whistleblowing v souvislostech – vše, co potřebujete vědět o nových pravidlech pro ochranu oznamovatelů (online - živé vysílání) - 20.4.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 17.05.2023Spotřebitelské právo v roce 2023 – co změnila novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele (online - živé vysílání) - 17.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Právní aspekty vícestranné směny nemovitostí
    • Pořizování nově upisovaných akcií jako veřejná zakázka? Už snad ne
    • Karanténa byla postavena na roveň dočasné pracovní neschopnosti - je ochrannou dobou a platí během ní zákaz výpovědi (i když s výjimkami)
    • Náhrada škody zaměstnancem, břemeno tvrzení, břemeno důkazní
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Trestněprávní důsledky nerespektování věcného břemene
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlužník, oddlužení, IČO a datová schránka?
    • Nové pojetí moderace smluvní pokuty podle Nejvyššího soudu
    • Míra odpovědnosti zaměstnavatele při řešení pracovních úrazů
    • Skutková tvrzení nebo hodnotící úsudky
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Obvyklé vybavení rodinné domácnosti
    • Změna moderace smluvní pokuty jako další rána pro věřitele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nesprávné právní posouzení věci důvodem pro obnovu řízení

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Dokazování – zpožděný let (exkluzivně pro předplatitele)

    Zákonem stanovená částka nemůže být absolutní či jedinou mezní hranicí pro připuštění ústavněprávního přezkumu ve výjimečných případech zásadních pochybení orgánů...

    Náhrada škody zaměstnancem, břemeno tvrzení, břemeno důkazní

    Zákonem stanovený zákaz používat pro svou osobní potřebu výrobní a pracovní prostředky zaměstnavatele je absolutní; stanovení rozsahu souhlasu k použití výrobních a pracovních...

    Střídavá péče (exkluzivně pro předplatitele)

    Při rozhodování o péči o nezletilé jsou obecné soudy povinny vyvarovat se paušálních (a v obecné rovině nevalidních) argumentů proti střídavé péči jako je útlý věk dítěte,...

    Svoboda projevu (exkluzivně pro předplatitele)

    Politický projev požívá nejvyšší ochrany, neboť možnost kohokoli vyjádřit se bez strachu z postihu k věcem veřejným a vynášet o nich hodnotící soudy je klíčová pro řádné...

    Vyloučení soudce (exkluzivně pro předplatitele)

    Ústavní stížnost směřující proti usnesení soudu, kterým bylo rozhodnuto, že soudce není vyloučen z projednání a rozhodnutí věci, o níž má rozhodovat nebo v ní má činit úkony...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.