epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Nařízení ze dne 18.11.2003, kterým se vydává požární poplachový plán Zlínského kraje

12.12.2003 | Sbírka:  2/2003 (ZL) | Částka:  2/2003ASPI

Vztahy

Nadřazené: 328/2001 Sb., 172/2001 Sb., 129/2000 Sb., 133/1985 Sb.
Aktivní derogace: 2/2002 (ZL)
Pasivní derogace: 4/2006 (ZL)
2/2003
NAŘÍZENÍ
Zlínského kraje
ze dne 18. listopadu 2003,
kterým se vydává požární poplachový plán Zlínského kraje
Rada Zlínského kraje vydává v souladu s ustanovením § 7 a § 59 odst. 1 písm. k) zákona č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů, a k provedení § 27 odst. 2 písm. a) zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů a ve smyslu § 4 nařízení vlády č. 172/2001 Sb., k provedení zákona o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů, a § 19 vyhlášky č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech k zabezpečení integrovaného záchranného systému, toto nařízení kraje:
Čl.1
Úvodní ustanovení
(1) Požární poplachový plán Zlínského kraje (dále jen "poplachový plán") slouží k zabezpečení součinnosti jednotek požární ochrany v kraji při hašení požárů, provádění záchranných prací na území kraje, při poskytování pomoci mezi kraji a při poskytování pomoci do sousedního státu, k úpravě povolávání jednotek požární ochrany a ke stanovení způsobu vyhlašování jednotlivých stupňů poplachového plánu a upravuje činnost ohlašoven požáru a operačních a informačních středisek Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje (Část první nařízení).
(2) Požární poplachový plán kraje rovněž obsahuje Poplachový plán integrovaného záchranného systému Zlínského kraje (Část druhá nařízení).
ČÁST PRVNÍ
POŽÁRNÍ POPLACHOVÝ PLÁN KRAJE
Čl.2
Zásady součinnosti jednotek požární ochrany
(1) Jednotky požární ochrany1) působí zejména v rámci svých hasebních obvodů.
(2) Hasebním obvodem jednotek hasičského záchranného sboru podniku, sboru dobrovolných hasičů podniku a sboru dobrovolných hasičů obce je území jejich zřizovatele (dále jen "místně příslušná jednotka").
(3) Hasebním obvodem jednotky požární ochrany Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje (dále jen "HZS kraje") a jednotky požární ochrany sboru dobrovolných hasičů vybrané obce je území, pro které je jednotka požární ochrany předurčena plošným pokrytím jednotek požární ochrany na území Zlínského kraje nebo jejich předurčeností pro záchranné práce, např. při dopravních nehodách, na havárie s výskytem nebezpečných látek.
(4) Výčet jednotek požární ochrany v kraji, včetně jejich sil a prostředků, je uveden v Seznamu jednotek požární ochrany Zlínského kraje. Součástí tohoto seznamu je i vymezení hasebních obvodů jednotek požární ochrany HZS kraje, jednotek požární ochrany sboru dobrovolných hasičů vybraných obcí, případně jiných jednotek požární ochrany s územní působností mimo území jejich zřizovatele.
(5) Rozdělení jednotek požární ochrany pro jednotlivé obce nebo objekty do prvního stupně poplachového plánu (dále jen "stupeň poplachu") se stanovuje v příloze č. 1 tohoto nařízení členěné dle územní působnosti jednotlivých operačních středisek (čl. 3 odst. 3). Výpis z této přílohy obdrží ohlašovny požárů obcí a právnické a podnikající fyzické osoby, které zřizují jednotku,2) předáním výtisku Věstníku právních předpisů kraje.
(6) Rozdělení jednotek požární ochrany do prvního a druhého stupně poplachu pro obce a objekty vychází zpravidla z hasebních obvodů jednotek požární ochrany, přičemž jedna z jednotek požární ochrany je vždy místně příslušná jednotka. Rozdělení jednotek požární ochrany pro druhý a vyšší stupeň poplachu stanoví operační a informační střediska HZS kraje v operativní dokumentaci nebo se v případě operačního řízení3) stanoví dle potřeby s respektováním požadavku na počet jednotek požární ochrany v jednotlivých stupních poplachu (čl.4). Ve třetím a zvláštním stupni poplachu a v kterémkoliv stupni poplachu při potřebě speciální požární techniky lze pro účely zásahu využít jednotky bez respektování jejich hasebních obvodů a místní příslušnosti.
(7) Pokud je jednotka požární ochrany hasičského záchranného sboru podniku nebo jednotka požární ochrany sboru dobrovolných hasičů podniku trvale předurčena pro zásah mimo území svého zřizovatele, je způsob a obsah její součinnosti uveden v dohodě mezi zřizovatelem jednotky a HZS kraje. V této dohodě se stanoví síly a prostředky, kterými uvedená jednotka poskytuje součinnost a za jakých podmínek.
(8) Seznam uzavřených dohod s právnickými nebo podnikajícími fyzickými osobami, které zřizují jednotky podle odst. 8., vede HZS kraje.
Čl.3
Povolávání jednotek požární ochrany v rámci operačního řízení ke zdolávání požárů a k záchranným pracím
(1) Pro účely operačního řízení a povolávání jednotek požární ochrany 4) ke zdolávání požárů a k záchranným pracím (dále jen "zásah") pro potřeby území kraje a pro poskytování pomoci mezi kraji a pomoci do sousedního státu zřizuje HZS kraje krajské operační a informační středisko a podle potřeby také územně příslušná operační a informační střediska (dále jen "operační střediska"), která plní úkoly podle zvláštního právního předpisu5) a jsou stálými orgány pro koordinaci složek integrovaného záchranného systému.
(2) Ohlašovna požárů povolává jednotky požární ochrany4) k zásahu podle požadavků operačního střediska nebo podle řádu ohlašoven požárů.6)
(3) Pro potřeby území Zlínského kraje jsou zřízena tato územně příslušná operační střediska:
a) HZS kraje územního odboru Kroměříž pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Bystřice pod Hostýnem, Holešov, Kroměříž,
b) HZS kraje územního odboru Uherské Hradiště pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Uherský Brod, Uherské Hradiště,
c) HZS kraje územního odboru Vsetín pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Rožnov pod Radhoštěm, Valašské Meziříčí, Vsetín,
d) HZS kraje územního odboru Zlín pro potřebu území správních obvodů obcí s rozšířenou působností Luhačovice, Otrokovice, Valašské Klobouky, Vizovice, Zlín.
(4) Působnost operačního střediska pro potřebu celého území kraje vykonává krajské operační a informační středisko HZS kraje Zlín (dále jen "krajské operační středisko") se sídlem ve Zlíně, Přílucká 213.
(5) Ve zvláštních případech je možné na základě rozhodnutí ředitele HZS kraje k plnění úkolů krajského operačního střediska kraje využít kterékoliv územně příslušné operační středisko.
(6) Jednotky požární ochrany4) k výjezdu povolává územně příslušné operační středisko příslušné podle místa, kde má být zásah uskutečněn. Pokud jednotka potřebná k zásahu nenáleží do územní působnosti tohoto operačního střediska, řídí se způsob povolání jednotek požární ochrany následujícími zásadami:
a) první jednotku požární ochrany určenou k zásahu v prvním stupni poplachu povolává operační středisko územně příslušné k místu, kde má být zásah uskutečněn, a to podává informaci o povolání jednotky požární ochrany operačnímu středisku územně příslušnému k místu dislokace této jednotky,
b) v ostatních případech vyžaduje jednotku požární ochrany operační středisko územně příslušné k místu, kde má být zásah uskutečněn, u operačního střediska územně příslušného k místu dislokace jednotky požární ochrany,
c) krajské operační středisko povolává k místu zásahu jednotky požární ochrany, které jsou vyčleněny do jeho přímé působnosti.
(7) Při povolávání jednotek požární ochrany k zásahu se operační střediska řídí platnými právními předpisy a závaznými pokyny HZS kraje.
(8) K zásahu mimo svůj hasební obvod může být jednotka požární ochrany povolána územně příslušným operačním střediskem7) také v případě, kdy není možné povolat místně příslušnou jednotku nebo na základě její předurčenosti.8)
(9) K zásahu mimo území kraje může být na žádost územně příslušného operačního střediska jiného kraje povolána jednotka požární ochrany prostřednictvím svého územně příslušného operačního střediska, a to na základě uzavřených dohod o součinnosti jednotek požární ochrany mezi HZS sousedících krajů. Územně příslušné operační středisko oznámí vyslání jednotek požární ochrany z HZS kraje mimo území kraje krajskému operačnímu středisku.
(10) HZS kraje vede Seznam dohod o součinnosti jednotek požární ochrany uzavřených mezi sousedícími hasičskými záchrannými sbory krajů podle odstavce 9.
(11) Povolávání jednotek požární ochrany mimo území Zlínského kraje nad rámec uzavřených dohod a poskytování pomoci jinému státu koordinuje krajské operační středisko po dohodě s operačním a informačním střediskem generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky.
(12) Nasazení jednotek požární ochrany z úrovně Ministerstva vnitra provádí operační a informační středisko Ministerstva vnitra - generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky prostřednictvím krajského operačního střediska, u kterého se uplatňuje požadavek na nasazení těchto jednotek.
(13) K zásahu mimo území České republiky se jednotky požární ochrany povolávají na žádost operačního a informačního střediska generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky prostřednictvím krajského operačního střediska.
Čl.4
Způsob vyhlašování jednotlivých stupňů požárního poplachu
(1) V rámci požárního poplachového plánu se vyhlašují čtyři stupně poplachu pro místo zásahu nebo území zasažené mimořádnou událostí, přičemž čtvrtý stupeň poplachu, který je označován jako zvláštní, je stupněm nejvyšším.
(2) Stupeň poplachu se stanoví z potřeby nasazení sil a prostředků jednotek pro místo zásahu a popřípadě dalších složek integrovaného záchranného systému potřebných ke zdolávání požárů a k záchranným a likvidačním pracím při mimořádných událostech, přičemž operační středisko posuzuje při vyhlášení stupně poplachu přijaté zprávy o mimořádné události nebo požadavku velitele zásahu.
(3) Potřebný stupeň poplachu vyhlašuje pro jedno místo zásahu velitel zásahu nebo operační středisko při prvotním povolávání složek na místo zásahu. Operační středisko může vyhlásit stupeň poplachu pro určité území postižené mimořádnou událostí, pokud je na něm více jak jedno místo zásahu.
(4) Povolání potřebného počtu sil a prostředků jednotek musí být v rámci vyhlášeného stupně poplachu přizpůsobeno co nejreálněji situaci a mimořádné události, jež vyhlášení příslušného stupně vyvolala. Stupeň poplachu pro dané místo zásahu může být v průběhu zásahu změněn požadavkem velitelem zásahu na potřebu sil a prostředků.
(5) Jednotlivé stupně poplachu se hodnotí rozsahem mimořádné události, úrovní řízení zásahu a koordinací složek integrovaného záchranného systému podle právního předpisu.9)
(6) Jednotlivé stupně poplachu předpokládají následující nasazení:
a) první stupeň poplachu předpokládá nasazení nejvýše čtyř jednotek,
b) druhý stupeň poplachu předpokládá nasazení nejvýše desíti jednotek,
c) třetí stupeň poplachu předpokládá nasazení nejvýše patnácti jednotek,
d) zvláštní stupeň poplachu předpokládá nasazení více než patnácti jednotek.
Čl.5
Úprava činnosti ohlašoven požárů
(1) Ohlašovny požárů obcí10) nebo právnických a podnikajících fyzických osob11) se při své činnosti řídí řádem ohlašovny požárů.6) Úlohou ohlašovny požárů je zejména:
a) přijímat hlášení o vzniku požárů nebo jiné mimořádné události v obci nebo podniku,
b) vyhlásit požární poplach místní jednotce požární ochrany,
c) oznámit požár nebo jinou mimořádnou událost na územně příslušné operační středisko telefonním číslem 150, je-li požár osobně ohlášen.
(2) Stanice HZS kraje nejsou ohlašovnami požárů ve smyslu právních předpisů,10),11) ale jsou místem, kde lze ohlásit požár nebo jinou mimořádnou událost.
(3) Ohlašovna požárů, která musí být označená tabulkou s nápisem "OHLAŠOVNA POŽÁRŮ."
(4) Kromě ohlašoven požárů obec zřizuje potřebný počet míst odkud lze hlásit požár telefonní linkou číslo 150 nebo 112 na územně příslušné operační středisko. Tato místa se označují tabulkou s nápisem "ZDE HLASTE POŽÁR" nebo symbolem telefonního čísla "150." Uvedenými místy mohou být, po projednání s vlastníky nebo uživateli, telefonní stanice, u kterých je zaručena dostupnost zařízení pro hlášení požáru 24 hodin denně, nebo jimi mohou být veřejné telefonní stanice nebo automaty.
(5) Pokud ohlašovny používají k vyhlášení požárního poplachu12) jednotce požární ochrany sirény, provádí se toto vyhlášení:
a) signálem "POŽÁRNÍ POPLACH," který je vyhlašován přerušovaným tónem sirény po dobu jedné minuty (25 sec. tón - 10 sec. pauza - 25 sec. tón) nebo
b) signálem "POŽÁRNÍ POPLACH" vyhlašovaným elektronickou sirénou (napodobuje hlas trubky troubící tón "HO - ŘÍ", "HO - ŘÍ") po dobu jedné minuty.
ČÁST DRUHÁ
POPLACHOVÝ PLÁN INTEGROVANÉHO ZÁCHRANNÉHO SYSTÉMU KRAJE
Čl.6
Použití a obsah
(1) Poplachový plán integrovaného záchranného systému kraje (dále jen "poplachový plán IZS") se použije v případě, pokud u mimořádné události musí společně zasahovat dvě a více složek integrovaného záchranného systému (dále jen "složky IZS"), přičemž se postupuje v souladu s právními předpisy.13)
(2) Poplachový plán IZS obsahuje přehled sil a prostředků složek IZS, včetně jejich počtu a využitelnosti podle zvláštního právního předpisu,14) a je využíván jako příloha krizového plánu kraje.
Čl.7
Spojení na základní a ostatní složky IZS
(1) Výčet spojení na základní a ostatní složky IZS obsahuje zejména telefonní, radiovou a datovou komunikaci na místa trvalé obsluhy a vedoucí složek IZS, kteří rozhodují o vyslání sil a prostředků základních a ostatních složek IZS. Vede jej HZS kraje a je uložen na jednotlivých operačních střediscích.
(2) Výčet spojení na základní a ostatní složky IZS je dělen podle územní působnosti územně příslušných operačních a informačních středisek v souladu s čl. 3 odst. 3.
(3) Výčet spojení na základní a ostatní složky IZS se v nezměněné podobě využívá rovněž jako samostatná součást plánů spojení krizového plánu kraje podle zvláštního právního předpisu.15) Současně slouží jako základní část plánu vyrozumění havarijního plánu kraje.16)
(4) Výčet spojení na základní a ostatní složky IZS vede HZS kraje, využívá se a aktualizuje způsobem uvedeným v čl. 9 a 10 tohoto nařízení.
Čl.8
Přehled sil a prostředků ostatních složek IZS a přehled sil a prostředků pro potřeby záchranných a likvidačních prací na základě smluvních vztahů a způsob jejich povolávání
(1) Přehled sil a prostředků ostatních složek IZS a přehled sil a prostředků pro potřeby záchranných a likvidačních prací zajištěných na základě smluvních vztahů s fyzickými a právnickými osobami, včetně způsobu jejich povolávání, je veden na HZS kraje a je uložen na operačních střediscích.
(2) HZS kraje zpracovává a vede aktuální seznam vozidel složek IZS, na které se vztahuje výjimka z pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla.
(3) Složky IZS ohlašují svým územně příslušným operačním střediskům neprodleně změny skutečností obsažených v dokumentech "Výčet spojení na základní složky" a "Přehled sil a prostředků ostatních složek a přehled sil a prostředků pro potřeby záchranných a likvidačních prací na základě smluvních vztahů a způsob jejich povolávání."
Čl.9
Způsob povolávání a vyrozumívání vedoucích složek a členů krizových štábů, právnických osob a podnikajících fyzických osob zahrnutých do havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu
(1) Vedoucí složek IZS, členové krizových štábů a právnické osoby a podnikající fyzické osoby zahrnutí do havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu oznamují HZS kraje druh a způsob použití komunikačních prostředků použitelných k jejich okamžitému vyrozumění nebo povolání.
(2) Územně příslušné operační středisko vyrozumívá a povolává vedoucí složek.Výčet spojení na základní a ostatní složky IZS, členy krizových štábů obcí s rozšířenou působností a právnické a podnikající fyzické osob zahrnuté do havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu za užití komunikačních prostředků dle odstavce 1, a to na základě rozhodnutí starosty příslušné obce s rozšířenou působností nebo jím pověřené osoby.
(3) Krajské operační středisko vyrozumívá a povolává vedoucí složek IZS na úrovni kraje, členy krizového štábu kraje a právnické a podnikající fyzické osob zahrnuté do havarijního plánu kraje nebo vnějšího havarijního plánu za užití komunikačních prostředků dle odstavce 1, a to na základě rozhodnutí hejtmana kraje, starosty obce rozšířenou působností nebo jimi pověřených osob.
(4) Žádost o povolání členů příslušného krizového štábu může dát též řídící důstojník HZS kraje za podmínek stanovených právním předpisem.13)
(5) Plán povolávání a vyrozumívání vedoucích složek IZS a členů krizového štábu kraje je veden u krajského operačního střediska HZS kraje. Obdobným způsobem postupují v rozsahu své územní působnosti jednotlivá operační střediska vůči starostům obcí s rozšířenou působností při vedení a aktualizaci plánů povolávání a vyrozumívání vedoucích složek IZS a členů krizového štábu obcí s rozšířenou působností.
ČÁST TŘETÍ
Čl.10
Operativní dokumentace k poplachovému plánu
(1) Operativní dokumentaci poplachového plánu tvoří:
a) Seznam jednotek požární ochrany Zlínského kraje:
aa) Výčet jednotek požární ochrany v kraji,
ab) Přehled sil a prostředků jednotek požární ochrany,
ac) Hasební obvody jednotek požární ochrany s územní působností,
ad) Rozdělení jednotek požární ochrany do jednotlivých stupňů požárního poplachu a jejich předurčenost pro obce a objekty.
b) Seznam dohod uzavřených s právnickými nebo podnikajícími fyzickými osobami, které zřizují jednotky požární ochrany,
c) Seznam dohod o součinnosti jednotek mezi sousedícími hasičskými záchrannými sbory krajů,
d) Výčet spojení na základní složky integrovaného záchranného systému,
e) Plán povolávání a vyrozumívání vedoucích složek a členů krizového štábu kraje,
f) Plán povolávání a vyrozumívání vedoucích složek IZS a členů krizového štábu obcí s rozšířenou působností.
(2) Operativní dokumentace poplachového plánu je po obsahové stránce členěna do dílčích částí dle územní působnosti operačních středisek uvedených v čl. 3 odst. 3. Územně příslušná operační střediska vedou aktuální znění uvedených dílčích částí operativní dokumentace.
(3) Kompletní znění operativní dokumentace poplachového plánu pro celý kraj je trvale uloženo na krajském operačním středisku.
(4) Operativní dokumentace poplachového plánu je přístupná zejména hejtmanovi kraje, příp. pověřeným členům orgánů kraje, starostovi obce s rozšířenou působností, příp. pověřeným členům orgánů obcí, vedoucím složek IZS a kontrolním orgánům.14)
Čl.11
Ustanovení přechodná a závěrečná
(1) HZS kraje zabezpečí nejpozději do 60 dnů od nabytí účinnosti tohoto nařízení dotčeným orgánům kraje a dotčeným orgánům obcí s rozšířenou působností zaslání potřebných výpisů z operativní dokumentace poplachového plánu a z přílohy č. 1 pro potřebu činnosti ohlašovny požárů a pro činnost krizových štábů.
(2) HZS kraje odpovídá za řádné vedení operativní dokumentace poplachového plánu a v případě změn zabezpečuje její průběžnou aktualizaci ve smyslu příslušných právních předpisů.15) Tato aktualizace nabývá platnosti dnem jejího podpisu ředitelem HZS kraje na originálním výtisku operativní dokumentace poplachového plánu.
(3) HZS kraje zabezpečí oznámení příslušných změn dotčeným subjektům nejpozději do 30 dnů od nabytí platnosti příslušné aktualizace.
(4) Obce, právnické a fyzické osoby, složky zařazené v tomto poplachovém plánu a provozní dokumentaci poplachového plánu jsou povinny minimálně jednou ročně a při každé změně potvrdit, případně oznámit územně příslušnému operačnímu středisku údaje, které ovlivňují funkčnost poplachového plánu a operativní dokumentace poplachového plánu.
(5) Tímto nařízením nejsou dotčeny povinnosti fyzických osob, právnických osob nebo podnikajících fyzických osob dle zvláštních právních předpisů.
(6) Ke dni nabytí účinnosti tohoto nařízení se zrušuje Nařízení Zlínského kraje č. 2/2002 ze dne 7. října 2002, kterým se vydává požární poplachový plán Zlínského kraje.
(7) Toto nařízení nabývá účinnosti patnáctým dnem následujícím po dni jeho vyhlášení ve Věstníku právních předpisů Zlínského kraje.
František Slavík, v. r.
hejtman kraje
Libor Lukáš, v. r.
náměstek hejtmana
Příl.
Pozn.: Příloha je k dispozici na stránkách http://ftp.aspi.cz/opispdf/zl.html#castka_2.2003
1) Čl. 5 odst. 1 nařízení Zlínského kraje č. 1/2002, kterým se stanoví podmínky zabezpečení plošného pokrytí území Zlínského kraje jednotkami požární ochrany.
2) § 13 nařízení vlády č. 172/2001 Sb., k provedení zákona o požární ochraně, ve znění nařízení vlády č. 498/2002 Sb.
3) § 70 odst. 3 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů.
4) § 4 odst. 1 vyhlášky č. 247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany.
5) Například § 5 zákona č. 239/2000 Sb., § 73 zákona č.133/1985 Sb., § 13 vyhlášky č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech k zabezpečení integrovaného záchranného systému.
6) § 35 vyhlášky č. 246/2001 Sb., o stanovení podmínek požární bezpečnosti a výkonu státního požárního dozoru (vyhláška o požární prevenci), ve znění pozdějších předpisů a § 13 nařízení č. 172/2001 Sb.
7) § 11 odst. 1 vyhlášky č. 247/2001 Sb.
8) § 3 odst. 1 vyhlášky č. 247/2001 Sb.
9) § 20 vyhlášky č. 328/2001 Sb.
10) § 27 odst. 1 písm. j) zákona 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů.
11) Například: § 30 vyhlášky 246/2001 Sb.
12) § 10 vyhl. č. 247/2001 Sb.
13) § 19 odst. 3 a 4 vyhl. č. 328/2001 Sb.
14) § 15 odst. 3 písm. a) nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění nařízení vlády č. 36/2003 Sb.
13) § 11 vyhlášky č. 328/2001 Sb.
14) § 17 nařízení vlády č. 172/2001 Sb.
15) § 15 odst. 3 písm. h) nařízení vlády č. 462/2000 Sb.
16) Vyhláška č. 328/2001 Sb., příloha č. 1 část C. Druhy plánů konkrétních činností
15) Například § 1 odst. 3 vyhlášky č. 247/2001 Sb.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 11.03.2021Rodina v právu a bezpráví - III. ročník (online - živé vysílání) - 11.3.2021
  • 12.03.2021Evidence skutečných majitelů – změny, které se dotknou (téměř) každé právnické osoby (online - živé vysílání) - 12.3.2021
  • 23.03.2021Jak na e-shopy a weby právně správně (a prakticky) - (online - živé vysílání) - 23.3.2021
  • 14.05.2021Novinky v soutěžním právu (online - živé vysílání) - 14.5.2021
  • 18.06.2021Veřejné zakázky aktuálně (online - živé vysílání) - 18.6.2021

Online kurzy

  • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2021 - 2. díl)
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2021 - 1. díl)
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2021)
  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)
  • Monitoring judikatury (6 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Občanský průkaz a prokazování totožnosti
  • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
  • Náhrada za újmu na zdraví po pádu na neudržovaném chodníku
  • Vnitřní předpis - zákon zaměstnavatele (firmy)
  • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Povinnost nošení roušky v kontextu ústavních práv
  • Občanský průkaz a prokazování totožnosti
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Okresní úřady byly zrušeny, okresy jako správní celky však nikoli
  • Roušky na pracovišti. Jaká jsou rizika?
  • MZ se brání výtkám ombudsmana, citlivé údaje zveřejňovat nesmí
  • Povaha překážek v práci na straně zaměstnavatele vzniklých v souvislosti preventivními opatřeními přijatými vládou proti šíření koronaviru SARS-CoV-2
  • Povinnost nošení roušky v kontextu ústavních práv
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Krácení dovolené nově od 1. 1. 2021
  • Náklady řízení
  • Roušky na pracovišti. Jaká jsou rizika?
  • Společnost s ručením omezeným ve světle novely zákona o obchodních korporacích

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Zastavení exekuce (exkluzivně pro předplatitele)

Vyjádření (stanovisko) správního orgánu (silničního správního úřadu), který vydal exekuční titul, že povinnost uložená exekučním titulem byla splněna, není pro exekuční soud...

Místní příslušnost soudu

Ve sporu o zadostiučinění za zásah do cti, vážnosti a důstojnosti zasláním nepravdivých informací elektronickou poštou je podle § 87 písm. b) o. s. ř. místně příslušným i soud, v...

Odpovědnost státu za škodu (exkluzivně pro předplatitele)

I pro rozhodování soudu o nároku na náhradu škody platí ustanovení § 154 o. s. ř., které stanoví, že pro rozsudek je rozhodující stav v době jeho vyhlášení. To znamená, že...

Spolek (exkluzivně pro předplatitele)

Za zájem hodný právní ochrany ve smyslu § 258 o. z. naopak nelze bez dalšího považovat např. pouze obecně vymezený společenský (veřejný) zájem na tom, aby rozhodnutí orgánu spolku...

Vodní zákon (exkluzivně pro předplatitele)

Ustanovení § 50 písm. c) vodního zákona je ve vztahu k § 59a vodního zákona normou speciální.

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů