epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Pokyn obecné povahy (POP) ze dne 28.5.2008 o dozoru nad místy, kde je omezována osobní svoboda

    28.5.2008 | Sbírka:  5/2008 (ZA) | Částka:  5/2008ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 283/1993 Sb.
    Aktivní derogace: 4/2002 (ZA), 14/2001 (ZA)
    Pasivní derogace: 10/2012 (ZA), 3/2010 (ZA)
    5/2008
    POKYN OBECNÉ POVAHY
    nejvyšší státní zástupkyně
    ze dne 28. května 2008,
    o dozoru nad místy, kde je omezována osobní svoboda
    Změna: 3/2010
    Podle § 12 odst. 1 zákona č. 283/1993 Sb., o státním zastupitelství, ve znění pozdějších předpisů, stanovím:
    Čl. 1
    Dozor
    (1) Předmětem dozoru je jen dodržování právních předpisů. Státní zástupce též kontroluje, zda byla splněna jeho dříve vydaná opatření a zda nedochází opakovaně k protiprávnímu jednání nebo opomenutí téhož druhu.
    (2) Při výkonu ústavní nebo ochranné výchovy se zejména prověřuje
    a) vedení povinné dokumentace,
    b) přijímání a umísťování dětí a povolování jejich pobytu mimo zařízení,
    c) zda ředitel zařízení v zákonem stanovených případech ukončuje pobyt dítěte v zařízení,
    d) dodržování práv a povinností dítěte,
    e) zda způsob výkonu ústavní nebo ochranné výchovy neohrožuje nebo nenarušuje splnění jeho účelu,
    f) zda zařízení neprodleně odesílá příslušným orgánům a osobám žádosti a stížnosti dítěte,
    g) realizace opatření ve výchově.
    (3) Při výkonu vazby se zejména prověřuje
    a) přijímání a umísťování obviněných včetně toho, zda osobní spisy obviněných obsahují stanovené podklady pro výkon vazby,
    b) zda byl obviněný v zákonem stanovených případech neodkladně propuštěn z vazby a zda byly dodrženy související právní povinnosti,
    c) dodržování práv a povinností obviněných, zejména, zda výkon vazby nenarušuje splnění účelu vazby nebo zda obviněný není podrobován nedůvodným omezením,
    d) zda věznice neprodleně odesílá příslušným orgánům žádosti a stížnosti obviněných,
    e) uplatňování a dodržování právních předpisů o kázeňských přestupcích a vycházkách,
    f) dodržování právních předpisů o výkonu vazby u zvláštních skupin obviněných (mladiství, cizinci), zejména při umísťování do cel a ve vztahu k cizincům také, zda byli stanoveným způsobem poučeni a zda v případě přemístění cizince věznice vyrozuměla příslušný konzulární úřad.
    (4) Při výkonu trestu odnětí svobody se zejména prověřuje
    a) dodržování odděleného umísťování odsouzených a vnitřní diferenciace výkonu trestu,
    b) dodržování povinností stanovených k zabránění narušování účelu výkonu trestu při zaměstnávání odsouzených,
    c) zda byly včas odeslány příslušným orgánům stížnosti a žádosti odsouzených,
    d) použití donucovacích prostředků příslušníkem Vězeňské služby,
    e) propuštění z výkonu trestu,
    f) ochranné léčení vykonávané v průběhu výkonu trestu odnětí svobody,
    g) ukládání a výkon kázeňských trestů a udělování kázeňských odměn odsouzeným,
    h) zaměstnávání odsouzených,
    i) zda se přihlíží k vyživovací povinnosti odsouzených,
    j) zda program zacházení obsahuje náležitosti stanovené zákonem,
    k) zda jsou ředitelem věznice předkládány návrhy na přeřazování odsouzených do věznice jiného typu a návrhy na podmíněné propuštění odsouzených z výkonu trestu odnětí svobody.
    (5) Při výkonu trestu odnětí svobody mladistvými se dále prověřuje, zda
    a) mladiství vykonávají trest odděleně od ostatních odsouzených,
    b) se věznice zaměřuje na výchovu a přípravu mladistvého,
    c) věznice u mladistvého, který má plnit povinnou školní docházku, zabezpečuje její plnění vyučováním místo výkonu práce,
    d) věznice k profesní přípravě mladistvého žádá o vyjádření zákonného zástupce, který s mladistvým udržuje styk, a o vyjádření orgánu sociálně-právní ochrany dětí,
    e) věznice za splnění zákonných podmínek umožní přerušení výkonu trestu odnětí svobody.
    (6) Při výkonu trestu odnětí svobody odsouzenými matkami se dále prověřuje
    a) vyřizování žádosti odsouzené matky nezletilého dítěte o povolení, aby ve výkonu trestu odnětí svobody měla dítě u sebe a starala se o ně za zákonných podmínek,
    b) zda je umožněno přerušení výkonu trestu za splnění zákonných podmínek.
    (7) Při výkonu trestu odnětí svobody odsouzenými s duševními poruchami a s poruchami chování se dále prověřuje, zda se ve vnitřním řádu věznice a při volbě obsahu a forem programu zacházení přihlíží k závěrům odborného lékařského posouzení těchto odsouzených a k nutnosti individuálního nebo skupinového terapeutického působení.
    (8) Při výkonu zabezpečovací detence se zejména prověřuje
    a) umísťování chovanců do ústavů1 včetně odděleného umísťování stanovených skupin chovanců,
    b) dodržování práv a povinností chovanců,
    c) vzdělávání a zaměstnávání chovanců,
    d) ukládání a výkon kázeňských trestů a udělování kázeňských odměn,
    e) použití omezovacích prostředků,
    f) náležitosti evidence osob a povinné dokumentace.
    Čl. 2
    Podklady
    Státní zástupce vykonává dozor z úřední povinnosti. Podkladem jsou mu veškeré informace, které získá, zejména spisy, výsledky kontrol a jiné poznatky z činnosti státních orgánů, stížnosti a žádosti, podaná vysvětlení, listiny i vlastní zjištění. Při vyřizování stížnosti nebo žádosti dítěte státní zástupce přihlédne k věku a rozumovým schopnostem dítěte.
    Čl. 3
    Prověrka
    (1) Prověrku provádí státní zástupce podle jím zpracovaného plánu prověrek. Při prověrce se zaměřuje též na plnění opatření z předcházejících prověrek. Výsledek prověrky státní zástupce projedná s ředitelem nebo zástupcem ředitele věznice, zařízení nebo ústavu.
    (2) O průběhu a výsledku prověrky pořídí státní zástupce zápis, jenž zašle dohledovému státnímu zástupci. V zápisu zejména uvede
    a) dobu a místo prověrky a své jméno,
    b) důvod a předmět prověrky,
    c) jména a funkce příslušníků nebo zaměstnanců, od nichž vyžádal vysvětlení,
    d) jména a základní osobní údaje umístěných nebo obviněných nebo odsouzených, s nimiž hovořil,
    e) důležité úkony učiněné v průběhu prověrky,
    f) přehled prověřených písemností a dokumentaci věcí, v nichž došlo k porušení právních předpisů,
    g) způsob a příčiny zjištěných porušení právního předpisu s označením ustanovení právního předpisu, jež bylo porušeno,
    h) plnění opatření z předcházejících prověrek,
    i) výsledek prověrky, jméno a funkci osoby, s níž výsledek prověrky projednal, a její stanovisko.
    Čl. 4
    Podnět
    (1) Podnět k výkonu dozoru musí obsahovat údaje nasvědčující porušení právních předpisů. Státní zástupce pořídí záznam o obsahu podnětu, který nebyl podán písemně nebo který nebyl podán ústně do protokolu. V záznamu uvede totožnost podatele.
    (2) Státní zástupce podnět přezkoumá. Jestliže je to účelné, provede prověrku. Obsah anonymního podnětu přezkoumává jen, obsahuje-li ověřitelné údaje, jinak podnět bez opatření odloží.
    (3) Je-li výsledkem přezkoumání podnětu závěr, že právní předpisy porušeny nebyly, státní zástupce podnět odloží, není-li důvod k
    a) předání podnětu k využití na jiném úseku působnosti státního zastupitelství,
    b) postoupení podnětu jinému státnímu zastupitelství,
    c) poučení podatele o možnosti obrátit se na jiný orgán,
    d) jinému postupu.
    (4) O vyřízení podnětu státní zástupce písemně vyrozumí2 toho, kdo podnět podal. Vyrozumění nesmí být v rozporu s účelem řízení vedeného podle jiných právních předpisů anebo lze-li důvodně takové řízení očekávat.
    Čl. 5
    Opakovaný podnět
    (1) Opakovaným podnětem je podání, kterým jeho pisatel vyjadřuje nesouhlas s vyřízením podnětu. Opakovaný podnět vyřizuje dohledové státní zastupitelství.
    (2) O vyřízení opakovaného podnětu se zašle podateli odůvodněné vyrozumění, nejde-li o odložení opakovaného podnětu, který postrádá některou ze zákonem stanovených náležitostí3 a nebyl přes výzvu doplněn. Obsahem je poučení, že další opakovaný podnět v téže věci nebude přešetřován, ani nebude potvrzováno přijetí, jestliže nebude obsahovat nové skutečnosti.
    Čl. 6
    Příkaz
    (1) Příkaz k zachovávání právních předpisů (dále jen „příkaz“) státní zástupce vydá, zjistí-li
    a) trvající porušování předpisů,
    b) porušení předpisů, které sice již v konkrétním případě skončilo, je však zřejmá možnost jeho opakování.
    (2) Příkaz se vydává zpravidla písemně. Cituje se v něm zákonné ustanovení, podle kterého je vydán. Písemný příkaz dále obsahuje
    a) název státního zastupitelství a jeho spisovou značku,
    b) místo a datum vydání,
    c) označení adresáta příkazu,
    d) označení rozhodnutí, opatření nebo skutku, které byly shledány protiprávními, a odůvodnění tohoto závěru s odkazem na ustanovení právního předpisu, které bylo porušeno,
    e) jméno a podpis státního zástupce, který příkaz vydal, a kulaté razítko státního zastupitelství.
    (3) V naléhavých případech, není-li možné ihned vyhotovit písemný příkaz, nebo v případech, kdy lze ihned zjednat nápravu, může státní zástupce vydat příkaz ústně. Státní zástupce nemusí ústně vydaný příkaz potvrzovat písemně, pokud byla za jeho přítomnosti zjednána náprava nebo pokud byl o zjednání nápravy písemně vyrozuměn, včetně vyrozumění faxem nebo elektronickou poštou. Vždy však učiní o ústně vydaném příkazu záznam do spisu.
    Čl. 7
    Návrh soudu
    Zjistí-li státní zástupce, že pominuly podmínky k výkonu ústavní nebo ochranné výchovy, podá bezodkladně návrh soudu na její zrušení. Zjistí-li státní zástupce v průběhu dozoru nad dodržováním právních předpisů při výkonu ústavní výchovy podmínky pro podání návrhu na uložení ochranné výchovy dítěti mladšímu 15 let4, které se dopustilo činu jinak trestného, nebo mladistvému, jenž spáchal takový čin, když byl trestně neodpovědný5, podá návrh na uložení ochranné výchovy6. Jestliže státní zástupce obdrží podnět k podání návrhu, nakládá s ním jako s podnětem k výkonu dozoru.
    Čl. 8
    Nařízení propuštění
    (1) Zjistí-li státní zástupce, že dítě je v zařízení nezákonně, písemně nařídí, aby po oznámení orgánu sociálně-právní ochrany bylo propuštěno.
    (2) Zjistí-li státní zástupce, že určitá osoba je ve vazbě, výkonu trestu odnětí svobody nebo zabezpečovací detenci nezákonně, písemně nařídí, aby byla ihned propuštěna. Přitom dbá, aby Vězeňská služba splnila povinnosti související s propuštěním z vazby nebo z výkonu trestu.
    (3) Nemůže-li státní zástupce v zařízení, ve věznici nebo v ústavu setrvat až do propuštění osoby, jejíž propuštění nařídil, vyžádá si od ředitele zařízení, věznice nebo ústavu zprávu, kdy byla osoba propuštěna.
    Čl. 9
    Dohled
    (1) Dohledový státní zástupce zejména
    a) přijímá a vyhodnocuje zápisy o prověrkách a poznatky o dodržování právních předpisů v zařízeních, ve věznicích a v ústavech,
    b) nejméně jedenkrát ročně provádí prověrku činnosti dozorových státních zástupců,
    c) metodicky řídí dozorové státní zástupce,
    d) vyřizuje opakované podněty,
    e) závažné poznatky o porušování právních předpisů sděluje se svým stanoviskem vyššímu státnímu zastupitelství.
    (2) Nejvyšší státní zastupitelství zejména shromažďuje a vyhodnocuje poznatky a zpracovává zprávy o porušování právních předpisů v zařízeních, věznicích a v ústavech a metodicky řídí dozor a dohled.
    Čl. 10
    Informace
    (1) Státní zástupce neprodleně informuje dohledového státního zástupce a netrestní odbor Nejvyššího státního zastupitelství o mimořádné události. V informaci se uvede
    a) popis a příčiny mimořádné události,
    b) opatření učiněná ředitelem zařízení, věznice nebo ústavu, pokud o nich byl státní zástupce informován,
    c) vlastní opatření, přicházejí-li v úvahu.
    (2) Mimořádnou událostí narušující výkon ústavní nebo ochranné výchovy je zejména
    a) kruté zacházení s dětmi nebo jiné zvlášť hrubé porušení práva dítěte,
    b) úmrtí nebo těžké zranění dítěte.
    (3) Mimořádnou událostí narušující výkon vazby, trestu odnětí svobody nebo zabezpečovací detence je zejména
    a) vzpoura,
    b) útěk nebezpečného vězně nebo útěk více vězňů či chovanců,
    c) sebevražda nebo jiné úmrtí, je-li podezření na zavinění jiné osoby,
    d) hromadná nebo organizovaná hladovka,
    e) hromadné násilí vězňů nebo chovanců,
    f) fyzický útok proti personálu nebo jiné osobě.
    (4) Provádí-li se o mimořádné události nebo v souvislosti s ní kromě trestního řízení též další šetření, podá státní zástupce dohledovému státnímu zástupci informaci o jeho výsledku, ledaže ten podání informace nepožaduje.
    (5) Státní zástupce podá využitelné informace státním zástupcům specializovaným na věci protiprávních činů mládeže a na trestné činy spáchané na mládeži7. Zjistí-li státní zástupce pochybnosti o zákonnosti rozhodnutí, na jehož základě je osoba držena ve vazbě nebo ve výkonu trestu, předá svůj poznatek státnímu zástupci příslušnému k přezkoumání předmětného rozhodnutí.
    Čl. 11
    Zrušovací ustanovení
    Zrušuje se:
    1. Pokyn obecné povahy poř. č. 14/2001, o podrobnostech dozoru státních zástupců nad dodržováním právních předpisů při výkonu vazby a při výkonu trestu odnětí svobody a o zrušení pokynu obecné povahy nejvyššího státního zástupce poř. č. 2/1998, kterým se upravují podrobnosti o výkonu dohledu, ve znění pokynu obecné povahy poř. č. 1/2000.
    2. Pokyn obecné povahy poř. č. 4/2002, o dozoru státních zástupců nad dodržováním právních předpisů při výkonu ústavní výchovy ve školských zařízeních.
    Čl. 12
    Účinnost
    Tento pokyn obecné povahy nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2009.
    Nejvyšší státní zástupkyně:
    JUDr. Renata Vesecká, v.r.
    1 § 1 odst. 1 zák. č. 129/2008 Sb., o výkonu zabezpečovací detence a o změně některých souvisejících zákonů.
    2 § 16a odst. 6 zákona o státním zastupitelství.
    3 § 16a odst. 2 zákona o státním zastupitelství.
    4 § 2 písm. c) zákona o soudnictví ve věcech mládeže.
    5 § 5 odst. 2 zákona o soudnictví ve věcech mládeže.
    6 § 39 odst. 2 písm. e) zákona č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů.
    § 90 odst. 1, § 93 odst. 2, 3 zákona o soudnictví ve věcech mládeže.
    Vykls 6/2007 Ke sjednocení výkladu zákonů a jiných právních předpisů k pravomoci pověřeného státního zástupce podávat návrhy podle § 39 odst. 2 písm. e) zákona č. 109/2002 Sb.
    7 Čl. 2 pokynu obecné povahy č. 3/2007, o trestním řízení ve věcech mládeže.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 20.04.2023Whistleblowing v souvislostech – vše, co potřebujete vědět o nových pravidlech pro ochranu oznamovatelů (online - živé vysílání) - 20.4.2023
    • 21.04.2023Rodinné právo v aktuální praxi soudů (střídavá péče, péče o jmění, participační práva dítěte a vypořádání společného jmění manželů) (online - živé vysílání) - 21.4.2023
    • 10.05.2023Důsledky porušení dotačních podmínek (online - živé vysílání) - 10.5.2023
    • 17.05.2023Spotřebitelské právo v roce 2023 – co změnila novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele (online - živé vysílání) - 17.5.2023
    • 23.05.2023Jak na IT smlouvy v praxi (online - živé vysílání) - 23.5.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (březen 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (únor 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 30.05.2023Rodina v právu a bezpráví - Patchworkové rodiny - právní a neprávní souvislosti - 30.5.2023
    • 15.06.2023XXX. Konference Karlovarské právnické dny
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Advokátní kancelář Pokorný, Wagner & partneři, s.r.o.
    • Je publikovaná judikatura k elektronickým podpisům skutečně relevantní?
    • Vlastník pozemku a změna územního plánu
    • Aktivní legitimace SVJ k uplatnění nároků – podstatná změna pro praxi?
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Nová pravidla pro posuzování přiměřenosti smluvní pokuty soudem podle § 2051 NOZ
    • Náhrada za ztrátu na výdělku po dobu pracovní neschopnosti nemocensky nepojištěné OSVČ
    • Nepřípustné nepřímé zastoupení v civilním řízení aneb na co dojela kauza Dieselgate
    • Je publikovaná judikatura k elektronickým podpisům skutečně relevantní?
    • Vlastník pozemku a změna územního plánu
    • Ochrana osobnosti zaměstnance
    • Právo “dohodářů” na dovolenou ve světle vládního návrhu novely zákoníku práce
    • Excesivní vyplnění blankosměnky (vyplnění blankosměnky v rozporu s vyplňovacím oprávněním)
    • Aktivní legitimace SVJ k uplatnění nároků – podstatná změna pro praxi?
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 6.
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Nové podmínky výkonu funkce člena voleného orgánu a zřízení evidence vyloučených osob
    • Dlouhodobé pozbytí zdravotní způsobilosti zaměstnance z pohledu zaměstnavatele
    • Novela zákoníku práce a (zdánlivá) předvídatelnost vztahů z dohod (DPP a DPČ)
    • Lze ujednáním stran zcela vyloučit možnost odstoupení od smlouvy?
    • Nepřetržité odpočinky – podle SDEU je počítáme všichni špatně!
    • Je publikovaná judikatura k elektronickým podpisům skutečně relevantní?
    • Změny v právní úpravě způsobilosti členů volených orgánů obchodních korporací k výkonu funkce a jejím dokládání v rámci rejstříkového řízení
    • Doručování v pracovním právu e-mailem?

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Nahlížení do spisové dokumentace (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodnutí o odmítnutí nahlížení do spisové dokumentace orgánu sociálně-právní ochrany dětí dle § 55 odst. 6 písm. b) zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí,...

    Pobyt cizinců

    Tvrzení cizince prokazujícího během řízení o správním vyhoštění, že může být osobou dle § 42e odst. 1 zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky,...

    Právo na informace (exkluzivně pro předplatitele)

    Pro posouzení, zda žadatel o informaci o platech (§ 3 odst. 1 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím) plní úkoly či poslání dozoru veřejnosti či roli tzv....

    Rada České televize (exkluzivně pro předplatitele)

    Rada České televize není oprávněna odvolat členy dozorčí komise za přiměřeného použití § 6 odst. 2 ve spojení s § 8a odst. 3 větou třetí zákona č. 483/1991 Sb., o České...

    Územní plánování (exkluzivně pro předplatitele)

    Regulativ v podobě maximálního počtu bytových jednotek v rodinném domě překračuje svojí podrobností rámec pro obsah územního plánu stanovený v § 43 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb.,...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.