epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Metodický pokyn ze dne 30.5.2011 k zajištění jednotného postupu orgánů krajů, hlavního města Prahy, orgánů obcí a městských částí v hlavním městě Praze k zajištění nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou při mimořádných událostech

20.6.2011 | Sbírka:  102598/2011-MZE(2) | Částka:  3/2011ASPI

Vztahy

Nadřazené: 274/2001 Sb., 254/2001 Sb., 462/2000 Sb., 258/2000 Sb., 241/2000 Sb., 240/2000 Sb., 239/2000 Sb.
Pasivní derogace: 74020/2016-MZE-15000
102598/2011-MZE-15000
Metodický pokyn
Ministerstva zemědělství
ze dne 30.5.2011
k zajištění jednotného postupu orgánů krajů, hlavního města Prahy, orgánů obcí a městských částí v hlavním městě Praze k zajištění nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou při mimořádných událostech a za krizových stavů Službou nouzového zásobování vodou.
Odvětví (úsek): krizové řízení
Ministerstvo zemědělství v dohodě s Ministerstvem vnitra vydává tento metodický pokyn k zajištění jednotného postupu orgánů krajů, hlavního města Prahy (dále jen „orgány krajů“), orgánů obcí a městských částí v hlavním městě Praze (dále jen „orgány obcí“) k zajištění nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou při mimořádných událostech a za krizových stavů Službou nouzového zásobování vodou:
Čl. 1
Předmět úpravy
(1) Tímto metodickým pokynem jsou vymezeny doporučené postupy a zásady plánování a organizační zabezpečení nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou (dále jen „nouzové zásobování vodou“) při vzniku mimořádných událostí a za krizových stavů orgány krajů a orgány obcí, dále zásady výstavby Služby nouzového zásobování vodou (dále jen „Služba“) na správním území krajů a postupy a způsob jejího uplatnění v systému nouzového zásobování vodou.
(2) Tento metodický pokyn zajišťuje jednotný postup orgánů krajů a orgánů obcí při aplikaci ustanovení zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Čl. 2
Vymezení pojmů
Pro účely tohoto metodického pokynu se rozumí:
(1)
Nouzovým zásobováním vodou
zabezpečení pitné vody pro obyvatelstvo v množství nezbytném pro jeho přežití a po nezbytně nutnou dobu potřebnou pro obnovení funkce běžného zásobování pitnou vodou.
(2)
Systémem nouzového zásobování vodou
souhrn věcných, materiálních, technických a personálních prostředků vlastníků a provozovatelů vodovodů pro veřejnou potřebu1) (dále jen „vodovod“) a prostředků uložených v pohotovostních zásobách Správy státních hmotných rezerv, jakož i soubor organizačních opatření pro koordinaci jejich činnosti při nouzovém zásobování vodou při vzniku mimořádných událostí a za krizových stavů.
(3)
Službou
organizační a koordinační složka systému nouzového zásobování vodou, která vytváří po vzniku mimořádných událostí a za krizových stavů podmínky pro zajištění nouzového zásobování vodou, spočívající zejména v organizaci zabezpečování a distribuci nezbytných dodávek vody pro obyvatelstvo2) získávání informací o nových zdrojích pitné vody z podzemních nebo povrchových vod. Dále zajišťuje podmínky pro úpravu surové vody na vodu pitnou, pro zabezpečování oprav a obnovy vodohospodářských zařízení nebo vodních děl3).
(4)
Výkonnými subjekty Služby
právnické a podnikající fyzické osoby smluvně vázané na Službu, a to vlastníci a provozovatelé vodovodů, provozovatelé technických zařízení na náhradní úpravu surové vody, osoby podle čl. 3 odst. 3. Mezi výkonné subjekty Služby lze zařadit v případě řešení mimořádných událostí i osoby stanovené vodoprávním úřadem podle vodního zákona4).
(5)
Účastníky nouzového zásobování vodou
Služba, územně příslušní vlastníci a provozovatelé vodovodů a Správa státních hmotných rezerv.
Čl. 3
Organizační zajištění nouzového zásobování vodou
(1) Nouzové zásobování vodou v případě vzniku mimořádné události organizuje a koordinuje:
a) hejtman kraje, v Praze primátor hlavního města Prahy (dále jen „hejtman“) při řízení zásahu složek integrovaného záchranného systému na strategické úrovni5),
b) hasičský záchranný sbor kraje6) při řízení zásahu složek integrovaného záchranného systému na taktické a operační úrovni koordinace7).
(2) Nouzové zásobování vodou po vyhlášení krizového stavu8) organizuje a koordinuje hejtman9).
(3) Nouzové zásobování vodou zajišťují orgány kraje a orgány obcí pro obyvatele v kterékoli postižené části jejich správního obvodu po nezbytně nutnou dobu potřebnou pro obnovení funkce běžného zásobování pitnou vodou.
(4) Ke zkvalitnění činnosti Služby lze smluvně zahrnout10) mezi výkonné subjekty Služby i další právnické a podnikající fyzické osoby, které mohou poskytovat některé odborné služby, jimiž zabezpečí zejména:
a) prohlídky vodovodů a ochranných pásem vodních zdrojů,
b) organizační a technickou přípravu na krizové stavy v rámci přípravy výkonných subjektů Služby,
c) provedení potřebného rozsahu opatření uvedených v čl. 4 odst. 5,
d) provádění havarijních oprav nebo technické pomoci při opravách,
e) monitorování situace v území, vyrozumívání příslušných správních úřadů a územních orgánů a informování obyvatelstva,
f) hlídkovou službu,
g) řízení dodávek vody,
h) zajištění dokumentačních prací, vyhodnocení mimořádné události nebo krizové situace včetně nákladů vzniklých Službě, vyhodnocení účinnosti přijatých opatření včetně navržení jejich případné změny, doplnění či zrušení.
Čl. 4
Zásady řešení nouzového zásobování vodou v havarijních a krizových plánech
(1) Hasičský záchranný sbor kraje při zpracování havarijního plánu kraje11) zahrne problematiku nouzového zásobování vodou do plánu nouzového přežití obyvatelstva12).
(2) Hasičský záchranný sbor kraje při zpracování krizového plánu kraje a krizového plánu obce s rozšířenou působností13) řeší problematiku nouzového zásobování vodou v rámci rozpracování typového plánu pro řešení krizové situace typu „Narušení dodávek pitné vody velkého rozsahu“14).
(3) Nouzové zásobování vodou v havarijních a krizových plánech obsahuje postupy a opatření pro řešení mimořádných událostí a krizových situací vzniklých v důsledku:
a) extrémního snížení hladiny vody ve zdroji vody vlivem extrémního sucha,
b) zhoršení kvality vody ve zdroji způsobené živelnou událostí, kontaminací škodlivými látkami či organismy vlivem havárie nebo terorismu,
c) přerušení dodávky elektrického proudu,
d) závažného poškození vodovodních potrubí, vodojemů, úpraven vod, čerpacích stanic a dalších součástí a zařízení vodovodů či nedostatku provozních hmot,
e) jiných závažných zásahů do vodovodů.
(4) V havarijních a krizových plánech se zabezpečení nouzového zásobování vodou člení na:
a) informativní část, která zahrnuje údaje potřebné pro získání včasných a spolehlivých informací o vzniku a vývoji mimořádné události nebo krizové situace, způsob organizace a koordinace záchranných a likvidačních prací včetně údajů o aktivaci a předpokládaném využití kapacit Služby při řešení mimořádných událostí a krizových situací na postiženém území kraje nebo obce,
b) operativní část, která obsahuje údaje o spojení na stálé orgány pro koordinaci složek integrovaného záchranného systému15) a seznam výkonných subjektů Služby včetně údajů o spojení na ně,
c) grafickou část, která obsahuje mapy nebo plány, na kterých jsou zakresleny vodovody a přehled vodních zdrojů včetně jejich zákresů v podrobnosti potřebné pro jejich určení při zásahu.
(5) Do havarijních a krizových plánů se do systému nouzového zásobování vodou zahrnou územně příslušní vlastníci a provozovatelé vodovodů včetně jejich dostupných technických prostředků a zařízení s tím, že podle povahy narušení zásobování obyvatel pitnou vodou je možno využívat zejména:
a) nenarušené vodovodní systémy nebo jejich části včetně možnosti jejich provizorního a dočasného propojení,
b) nenarušené samostatné jímací objekty (zejména studny),
c) cisterny k dovážení pitné vody,
d) mobilní úpravny vody a jiná technologická zařízení potřebná k dosažení požadované jakosti vody v případě vyřazení úpraven vod či vodních zdrojů nebo při využití nouzových zdrojů pitné vody,
e) dodávky balené pitné vody podle plánu nezbytných dodávek kraje16); tento způsob nouzového zásobování vodou se využívá jako doplňkový ke způsobům uvedeným pod písm. a) až d).
(6) Do krizových plánů se zahrne přednostní nouzové zásobování vodou správních úřadů, školských, zdravotnických, sociálních, ubytovacích a obdobných stálých zařízení, ozbrojených sil a bezpečnostních sborů ve stálých objektech17) a v nezbytném rozsahu také prvků kritické infrastruktury.
(7) Pokud výkonné subjekty Služby zajišťují plnění opatření vyplývající z krizového plánu, jsou tyto povinny zpracovávat plány krizové připravenosti18).
(8) Při nouzovém zásobování vodou zabezpečí orgány kraje a orgány obcí nezbytné množství vody požadované jakosti v rozsahu:
a) pro první dva dny 5 litrů na osobu a den,
b) pro třetí a další dny 10 až 15 litrů na osobu a den, s tím, že požadavky na jakost vody mohou být v podmínkách nouzového zásobování vodou odlišné od požadavků na jakost vody pitné19).
Čl. 5
Služba nouzového zásobování vodou
(1) Nouzové zásobování vodou prostřednictvím Služby se zahajuje do 5ti hodin od vzniku mimořádné události nebo krizové situace, pokud tato negativně ovlivňuje zásobování obyvatelstva vodou nebo lze tuto skutečnost předpokládat.
(2) Nouzové zásobování vodou činností Služby po vzniku mimořádných událostí se aktivuje na výzvu operačního a informačního střediska integrovaného záchranného systému při koordinaci složek integrovaného záchranného systému při společném zásahu na taktické a operační úrovni20).
(3) Aktivaci systému nouzového zásobování vodou prostřednictvím Služby po vzniku krizových situací spojených s vyhlášením krizových stavů nařizuje hejtman při řízení a koordinaci záchranných a likvidačních prací na strategické úrovni21) a při provádění krizových opatření stanovených v podmínkách kraje22).
(4) Koordinačním orgánem Služby pro území České republiky je Ministerstvo zemědělství23).
(5) Krajský úřad a Magistrát hlavního města Prahy (dále jen „krajský úřad“), v jehož rámci Služba působí:
a) řídí činnosti související s výstavbou Služby a jejím organizačním začleněním24) v rámci vyčleněných sil a prostředků na území kraje a území hlavního města Prahy (dále jen „území kraje“) pro řešení mimořádných událostí a za krizových stavů a vede její agendu,
b) spolupracuje s Ministerstvem zemědělství při výstavbě Služby a informuje jej průběžně o významných skutečnostech v souvislosti s nouzovým zásobováním vodou na území kraje,
c) odpovídá za připravenost Služby k řešení úkolů při hrozbě vzniku mimořádné události nebo za krizových stavů,
d) předá hasičskému záchrannému sboru kraje podklady pro začlenění Služby do poplachového plánu kraje jako ostatní složky25) integrovaného záchranného systému v rámci vyžádání plánované pomoci,
e) o poskytnutí plánované pomoci26) Službou sjednává s hasičským záchranným sborem kraje písemnou dohodu27),
f) zpracovává pro hejtmana podklady pro rozhodnutí o aktivaci systému nouzového zásobování vodou po vyhlášení krizového stavu na území kraje, pokud vzniklá situace tuto aktivaci vyžaduje,
g) odpovídá za výběr a zajištění výkonných subjektů Služby, a to zejména na základě provedené analýzy potřeby při zabezpečení nouzového zásobování vodou na území kraje a na základě zpracovaného Plánu rozvoje vodovodů a kanalizací území kraje,
h) zabezpečuje sjednávání smluv s výkonnými subjekty Služby a zpracovává návrhy těchto smluv,
i) poskytuje výkonným subjektům Služby metodickou podporu v rámci plnění dohodnutých povinností, zejména při zpracování plánu krizové připravenosti, zpracování dokumentace průkazných a objektivních záznamů o příčinách vzniku krizové situace a provedených opatřeních včetně vynaložených nákladů při zásahu,
j) vede a průběžně aktualizuje přehled výkonných subjektů Služby na území kraje,
k) průběžně ověřuje u výkonných subjektů Služby plnou provozuschopnost zařízení určených pro zabezpečení nouzového zásobování vodou a dodržování dohodnutých povinností,
l) ověřuje připravenost Služby v rámci cvičení složek integrovaného záchranného systému.
(6) V čele Služby stojí její předseda jmenovaný z řad zaměstnanců zařazených do krajského úřadu.
(7) Krajský úřad sdělí Ministerstvu zemědělství kontaktní údaje na předsedu Služby, popř. další důležité kontaktní údaje.
(8) Orgány obcí se podílejí na činnosti Služby na vyžádání krajského úřadu.
(9) Orgány obcí poskytují svoji součinnost a plní další úkoly v souvislosti s nouzovým zásobováním vodou podle pokynů krajského úřadu nebo Služby.
Náměstek ministra zemědělství
Ing. Aleš Kendík v. r.
1) § 1 a § 2 odst. 1 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), ve znění zákona č. 76/2006 Sb.
2) Koncepce zabezpečení obyvatelstva pitnou vodou za krizových situací, č. j. 150/2001-1030, schválená usnesením BRS č. 103 ze dne 18. července 2001“. (www.eagri.cz /Vodní hospodářství/Zabezpečení pitné vody za krizových situací).
3) § 55 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění zákona č. 20/2004 Sb. a zákona č. 150/2010 Sb.
4) § 109 odst. 2 zákona č. 254/2001 Sb., ve znění zákona č. 150/2010 Sb.
5) § 2 písm. c), § 7 a § 9 vyhlášky č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
6) § 10 odst. 5 písm. f) zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 20/2004 Sb. a zákona č. 186/2006 Sb.
7) § 2 písm. a) a b), § 3 a § 6 vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
8) Čl. 5 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, ve znění ústavního zákona č. 300/2002 Sb. a § 3 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
9) § 14 odst. 3 písm. b) a odst. 6 zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
10) § 29 odst. 2 zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
11) § 10 odst. 2 písm. d) a odst. 5 zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 20/2004 Sb. a zákona č. 186/2006 Sb.
12) Např. příloha č. 1 část C odst. 1 písm. g) a odst. 8 písm. c) vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
13) § 15 odst. 1 písm. c) a d) zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
14) § 15 odst. 3 písm. e) nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění nařízení vlády č. 36/2003 Sb. a nařízení vlády č. 431/2010 Sb.
15) § 5 zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
16) § 10 zákona č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a změně některých souvisejících zákonů ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
17) § 14 odst. 4 písm. d) č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
18) § 29 odst. 1 zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
19) § 3 odst. 4 a 5 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 254/2001 Sb., zákona č. 274/2001 Sb., zákona č. 274/2003 Sb., zákona č. 392/2005 Sb.
Vyhláška č. 252/2004 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na pitnou a teplou vodu a četnost a rozsah kontroly pitné vody, znění vyhlášky č. 187/2005 Sb. a vyhlášky č. 293/2006 Sb.
20) § 5 odst. 3 písm. a) a b) zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
21) § 2 písm. c) § 7 a § 9 vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky. č. 429/2003 Sb.
22) § 14 odst. 6 zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
23) Odborná sekce Služby nouzového zásobování vodou při Krizovém štábu Ministerstva zemědělství, zřízená Příkazem ministra č. 7/2001. Služba je výkonným a koordinačním orgánem jednotného postupu krajů při zabezpečování nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou při mimořádných událostech za krizových stavů.
24) § 19 odst. 1 písm. a) a b) vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
25) § 4 odst. 2 zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
26) § 21 odst. 1 zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
27) § 15 písm. a) vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.

Novinky v eshopu

Online konference

  • 20.01.2021Nové přestupkové právo 2021 (online - živé vysílání) - 20. 1. 2021
  • 22.01.2021Vybrané změny v daňové legislativě od r. 2021 (online - živé vysílání) - 22.1.2021
  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Ochrana proti nesoučinnosti kupujícího při přepisu vozidla v registru silničních vozidel
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
  • Připravované změny ve smlouvách uzavíraných se spotřebitelem
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Náklady řízení
  • Ochrana proti nesoučinnosti kupujícího při přepisu vozidla v registru silničních vozidel
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Podmíněná účinnost smlouvy o výkonu funkce a další změny po novele zákona o obchodních korporacích
  • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce za r. 2020 - část 5.
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Elektronický příjezdový formulář jako podmínka vstupu do ČR z rizikových zemí
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Převod nevyčerpané dovolené podle novely zákoníku práce
  • Vláda o integraci do EU a účasti ve standardizační dohodě NATO

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Nájem bytu

O vyúčtování úhrad za plnění poskytovaná s užíváním bytů lze hovořit a vyúčtování může přivodit splatnost nedoplatku plynoucího z tohoto vyúčtování jen tehdy, obsahuje-li...

Majetková podstata

Insolvenční zákon výslovně upravuje, jaké pohledávky a v jakém pořadí jsou v insolvenčním řízení uspokojovány, stejně jako způsoby jejich uplatnění. Výslovně v § 165 odst. 2...

Zpeněžování (exkluzivně pro předplatitele)

Žádné ustanovení insolvenčního zákona nebrání tomu, aby tam, kde je zvoleným způsobem oddlužení plnění splátkového kalendáře po dobu (nejdéle) 5 let, byl před vydáním...

Odměna advokáta

Podle § 71 odst. 2 zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, zůstávají pravomocná rozhodnutí vydaná na základě právního předpisu, který byl zrušen (s výjimkou rozsudku vydaného v...

Přípustnost dovolání (exkluzivně pro předplatitele)

Je-li předmětem řízení o odpůrčí žalobě insolvenčního správce požadavek na určení neúčinnosti plateb (uskutečněných bankovními převody) a (současně) požadavek na vydání...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

Nejčtenější články

Souběh podání výpovědi a okamžitého zrušení pracovního poměru

Při výkonu závislé práce se zaměstnanec může dopustit různých prohřešků proti pracovnímu právu s různým stupněm intenzity provinění. Zákoník práce rozlišuje mezi soustavným...

PRÁVNICKÁ FIRMA ROKU 2020 - VÝSLEDKOVÁ LISTINA

Společnost EPRAVO.CZ vyhlásila výsledky již 13. ročníku firemního žebříčku Právnická firma roku. Záštitu nad letošním ročníkem převzalo, stejně jako v minulých letech...

Zrušení daně z nabytí nemovitých věcí a změna zákona o daních z příjmů

Dne 26. září 2020 nabyl účinnosti zákon č. 386/2020 Sb., jímž se zrušuje zákonné opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, a jenž mění další...

Fotografování na veřejně přístupných místech povoleno?

Fotografujete na veřejně přístupných místech nebo na veřejném prostranství? A je v tom vlastně rozdíl? V praxi se stále častěji setkáváme s dotazy týkajícími se problematiky...

Zajímavý posun soudní judikatury ve věci přezkoumávání rozhodčích nálezů jako exekučních titulů

Ústavní soud ve svém nálezu pod sp. zn. II.ÚS 3194/18 ze dne 1. 4. 2019 shrnul svoji dosavadní rozhodovací praxi a vyjádřil se k možnosti soudního přezkumu exekučních titulů v...

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů