epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
    • rekodifikace TŘ
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Záznamy konferencí
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Metodický pokyn ze dne 30.5.2011 k zajištění jednotného postupu orgánů krajů, hlavního města Prahy, orgánů obcí a městských částí v hlavním městě Praze k zajištění nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou při mimořádných událostech

    20.6.2011 | Sbírka:  102598/2011-MZE(2) | Částka:  3/2011ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 274/2001 Sb., 254/2001 Sb., 462/2000 Sb., 258/2000 Sb., 241/2000 Sb., 240/2000 Sb., 239/2000 Sb.
    Pasivní derogace: 74020/2016-MZE-15000
    102598/2011-MZE-15000
    Metodický pokyn
    Ministerstva zemědělství
    ze dne 30.5.2011
    k zajištění jednotného postupu orgánů krajů, hlavního města Prahy, orgánů obcí a městských částí v hlavním městě Praze k zajištění nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou při mimořádných událostech a za krizových stavů Službou nouzového zásobování vodou.
    Odvětví (úsek): krizové řízení
    Ministerstvo zemědělství v dohodě s Ministerstvem vnitra vydává tento metodický pokyn k zajištění jednotného postupu orgánů krajů, hlavního města Prahy (dále jen „orgány krajů“), orgánů obcí a městských částí v hlavním městě Praze (dále jen „orgány obcí“) k zajištění nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou při mimořádných událostech a za krizových stavů Službou nouzového zásobování vodou:
    Čl. 1
    Předmět úpravy
    (1) Tímto metodickým pokynem jsou vymezeny doporučené postupy a zásady plánování a organizační zabezpečení nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou (dále jen „nouzové zásobování vodou“) při vzniku mimořádných událostí a za krizových stavů orgány krajů a orgány obcí, dále zásady výstavby Služby nouzového zásobování vodou (dále jen „Služba“) na správním území krajů a postupy a způsob jejího uplatnění v systému nouzového zásobování vodou.
    (2) Tento metodický pokyn zajišťuje jednotný postup orgánů krajů a orgánů obcí při aplikaci ustanovení zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů.
    Čl. 2
    Vymezení pojmů
    Pro účely tohoto metodického pokynu se rozumí:
    (1)
    Nouzovým zásobováním vodou
    zabezpečení pitné vody pro obyvatelstvo v množství nezbytném pro jeho přežití a po nezbytně nutnou dobu potřebnou pro obnovení funkce běžného zásobování pitnou vodou.
    (2)
    Systémem nouzového zásobování vodou
    souhrn věcných, materiálních, technických a personálních prostředků vlastníků a provozovatelů vodovodů pro veřejnou potřebu1) (dále jen „vodovod“) a prostředků uložených v pohotovostních zásobách Správy státních hmotných rezerv, jakož i soubor organizačních opatření pro koordinaci jejich činnosti při nouzovém zásobování vodou při vzniku mimořádných událostí a za krizových stavů.
    (3)
    Službou
    organizační a koordinační složka systému nouzového zásobování vodou, která vytváří po vzniku mimořádných událostí a za krizových stavů podmínky pro zajištění nouzového zásobování vodou, spočívající zejména v organizaci zabezpečování a distribuci nezbytných dodávek vody pro obyvatelstvo2) získávání informací o nových zdrojích pitné vody z podzemních nebo povrchových vod. Dále zajišťuje podmínky pro úpravu surové vody na vodu pitnou, pro zabezpečování oprav a obnovy vodohospodářských zařízení nebo vodních děl3).
    (4)
    Výkonnými subjekty Služby
    právnické a podnikající fyzické osoby smluvně vázané na Službu, a to vlastníci a provozovatelé vodovodů, provozovatelé technických zařízení na náhradní úpravu surové vody, osoby podle čl. 3 odst. 3. Mezi výkonné subjekty Služby lze zařadit v případě řešení mimořádných událostí i osoby stanovené vodoprávním úřadem podle vodního zákona4).
    (5)
    Účastníky nouzového zásobování vodou
    Služba, územně příslušní vlastníci a provozovatelé vodovodů a Správa státních hmotných rezerv.
    Čl. 3
    Organizační zajištění nouzového zásobování vodou
    (1) Nouzové zásobování vodou v případě vzniku mimořádné události organizuje a koordinuje:
    a) hejtman kraje, v Praze primátor hlavního města Prahy (dále jen „hejtman“) při řízení zásahu složek integrovaného záchranného systému na strategické úrovni5),
    b) hasičský záchranný sbor kraje6) při řízení zásahu složek integrovaného záchranného systému na taktické a operační úrovni koordinace7).
    (2) Nouzové zásobování vodou po vyhlášení krizového stavu8) organizuje a koordinuje hejtman9).
    (3) Nouzové zásobování vodou zajišťují orgány kraje a orgány obcí pro obyvatele v kterékoli postižené části jejich správního obvodu po nezbytně nutnou dobu potřebnou pro obnovení funkce běžného zásobování pitnou vodou.
    (4) Ke zkvalitnění činnosti Služby lze smluvně zahrnout10) mezi výkonné subjekty Služby i další právnické a podnikající fyzické osoby, které mohou poskytovat některé odborné služby, jimiž zabezpečí zejména:
    a) prohlídky vodovodů a ochranných pásem vodních zdrojů,
    b) organizační a technickou přípravu na krizové stavy v rámci přípravy výkonných subjektů Služby,
    c) provedení potřebného rozsahu opatření uvedených v čl. 4 odst. 5,
    d) provádění havarijních oprav nebo technické pomoci při opravách,
    e) monitorování situace v území, vyrozumívání příslušných správních úřadů a územních orgánů a informování obyvatelstva,
    f) hlídkovou službu,
    g) řízení dodávek vody,
    h) zajištění dokumentačních prací, vyhodnocení mimořádné události nebo krizové situace včetně nákladů vzniklých Službě, vyhodnocení účinnosti přijatých opatření včetně navržení jejich případné změny, doplnění či zrušení.
    Čl. 4
    Zásady řešení nouzového zásobování vodou v havarijních a krizových plánech
    (1) Hasičský záchranný sbor kraje při zpracování havarijního plánu kraje11) zahrne problematiku nouzového zásobování vodou do plánu nouzového přežití obyvatelstva12).
    (2) Hasičský záchranný sbor kraje při zpracování krizového plánu kraje a krizového plánu obce s rozšířenou působností13) řeší problematiku nouzového zásobování vodou v rámci rozpracování typového plánu pro řešení krizové situace typu „Narušení dodávek pitné vody velkého rozsahu“14).
    (3) Nouzové zásobování vodou v havarijních a krizových plánech obsahuje postupy a opatření pro řešení mimořádných událostí a krizových situací vzniklých v důsledku:
    a) extrémního snížení hladiny vody ve zdroji vody vlivem extrémního sucha,
    b) zhoršení kvality vody ve zdroji způsobené živelnou událostí, kontaminací škodlivými látkami či organismy vlivem havárie nebo terorismu,
    c) přerušení dodávky elektrického proudu,
    d) závažného poškození vodovodních potrubí, vodojemů, úpraven vod, čerpacích stanic a dalších součástí a zařízení vodovodů či nedostatku provozních hmot,
    e) jiných závažných zásahů do vodovodů.
    (4) V havarijních a krizových plánech se zabezpečení nouzového zásobování vodou člení na:
    a) informativní část, která zahrnuje údaje potřebné pro získání včasných a spolehlivých informací o vzniku a vývoji mimořádné události nebo krizové situace, způsob organizace a koordinace záchranných a likvidačních prací včetně údajů o aktivaci a předpokládaném využití kapacit Služby při řešení mimořádných událostí a krizových situací na postiženém území kraje nebo obce,
    b) operativní část, která obsahuje údaje o spojení na stálé orgány pro koordinaci složek integrovaného záchranného systému15) a seznam výkonných subjektů Služby včetně údajů o spojení na ně,
    c) grafickou část, která obsahuje mapy nebo plány, na kterých jsou zakresleny vodovody a přehled vodních zdrojů včetně jejich zákresů v podrobnosti potřebné pro jejich určení při zásahu.
    (5) Do havarijních a krizových plánů se do systému nouzového zásobování vodou zahrnou územně příslušní vlastníci a provozovatelé vodovodů včetně jejich dostupných technických prostředků a zařízení s tím, že podle povahy narušení zásobování obyvatel pitnou vodou je možno využívat zejména:
    a) nenarušené vodovodní systémy nebo jejich části včetně možnosti jejich provizorního a dočasného propojení,
    b) nenarušené samostatné jímací objekty (zejména studny),
    c) cisterny k dovážení pitné vody,
    d) mobilní úpravny vody a jiná technologická zařízení potřebná k dosažení požadované jakosti vody v případě vyřazení úpraven vod či vodních zdrojů nebo při využití nouzových zdrojů pitné vody,
    e) dodávky balené pitné vody podle plánu nezbytných dodávek kraje16); tento způsob nouzového zásobování vodou se využívá jako doplňkový ke způsobům uvedeným pod písm. a) až d).
    (6) Do krizových plánů se zahrne přednostní nouzové zásobování vodou správních úřadů, školských, zdravotnických, sociálních, ubytovacích a obdobných stálých zařízení, ozbrojených sil a bezpečnostních sborů ve stálých objektech17) a v nezbytném rozsahu také prvků kritické infrastruktury.
    (7) Pokud výkonné subjekty Služby zajišťují plnění opatření vyplývající z krizového plánu, jsou tyto povinny zpracovávat plány krizové připravenosti18).
    (8) Při nouzovém zásobování vodou zabezpečí orgány kraje a orgány obcí nezbytné množství vody požadované jakosti v rozsahu:
    a) pro první dva dny 5 litrů na osobu a den,
    b) pro třetí a další dny 10 až 15 litrů na osobu a den, s tím, že požadavky na jakost vody mohou být v podmínkách nouzového zásobování vodou odlišné od požadavků na jakost vody pitné19).
    Čl. 5
    Služba nouzového zásobování vodou
    (1) Nouzové zásobování vodou prostřednictvím Služby se zahajuje do 5ti hodin od vzniku mimořádné události nebo krizové situace, pokud tato negativně ovlivňuje zásobování obyvatelstva vodou nebo lze tuto skutečnost předpokládat.
    (2) Nouzové zásobování vodou činností Služby po vzniku mimořádných událostí se aktivuje na výzvu operačního a informačního střediska integrovaného záchranného systému při koordinaci složek integrovaného záchranného systému při společném zásahu na taktické a operační úrovni20).
    (3) Aktivaci systému nouzového zásobování vodou prostřednictvím Služby po vzniku krizových situací spojených s vyhlášením krizových stavů nařizuje hejtman při řízení a koordinaci záchranných a likvidačních prací na strategické úrovni21) a při provádění krizových opatření stanovených v podmínkách kraje22).
    (4) Koordinačním orgánem Služby pro území České republiky je Ministerstvo zemědělství23).
    (5) Krajský úřad a Magistrát hlavního města Prahy (dále jen „krajský úřad“), v jehož rámci Služba působí:
    a) řídí činnosti související s výstavbou Služby a jejím organizačním začleněním24) v rámci vyčleněných sil a prostředků na území kraje a území hlavního města Prahy (dále jen „území kraje“) pro řešení mimořádných událostí a za krizových stavů a vede její agendu,
    b) spolupracuje s Ministerstvem zemědělství při výstavbě Služby a informuje jej průběžně o významných skutečnostech v souvislosti s nouzovým zásobováním vodou na území kraje,
    c) odpovídá za připravenost Služby k řešení úkolů při hrozbě vzniku mimořádné události nebo za krizových stavů,
    d) předá hasičskému záchrannému sboru kraje podklady pro začlenění Služby do poplachového plánu kraje jako ostatní složky25) integrovaného záchranného systému v rámci vyžádání plánované pomoci,
    e) o poskytnutí plánované pomoci26) Službou sjednává s hasičským záchranným sborem kraje písemnou dohodu27),
    f) zpracovává pro hejtmana podklady pro rozhodnutí o aktivaci systému nouzového zásobování vodou po vyhlášení krizového stavu na území kraje, pokud vzniklá situace tuto aktivaci vyžaduje,
    g) odpovídá za výběr a zajištění výkonných subjektů Služby, a to zejména na základě provedené analýzy potřeby při zabezpečení nouzového zásobování vodou na území kraje a na základě zpracovaného Plánu rozvoje vodovodů a kanalizací území kraje,
    h) zabezpečuje sjednávání smluv s výkonnými subjekty Služby a zpracovává návrhy těchto smluv,
    i) poskytuje výkonným subjektům Služby metodickou podporu v rámci plnění dohodnutých povinností, zejména při zpracování plánu krizové připravenosti, zpracování dokumentace průkazných a objektivních záznamů o příčinách vzniku krizové situace a provedených opatřeních včetně vynaložených nákladů při zásahu,
    j) vede a průběžně aktualizuje přehled výkonných subjektů Služby na území kraje,
    k) průběžně ověřuje u výkonných subjektů Služby plnou provozuschopnost zařízení určených pro zabezpečení nouzového zásobování vodou a dodržování dohodnutých povinností,
    l) ověřuje připravenost Služby v rámci cvičení složek integrovaného záchranného systému.
    (6) V čele Služby stojí její předseda jmenovaný z řad zaměstnanců zařazených do krajského úřadu.
    (7) Krajský úřad sdělí Ministerstvu zemědělství kontaktní údaje na předsedu Služby, popř. další důležité kontaktní údaje.
    (8) Orgány obcí se podílejí na činnosti Služby na vyžádání krajského úřadu.
    (9) Orgány obcí poskytují svoji součinnost a plní další úkoly v souvislosti s nouzovým zásobováním vodou podle pokynů krajského úřadu nebo Služby.
    Náměstek ministra zemědělství
    Ing. Aleš Kendík v. r.
    1) § 1 a § 2 odst. 1 zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a o změně některých zákonů (zákon o vodovodech a kanalizacích), ve znění zákona č. 76/2006 Sb.
    2) Koncepce zabezpečení obyvatelstva pitnou vodou za krizových situací, č. j. 150/2001-1030, schválená usnesením BRS č. 103 ze dne 18. července 2001“. (www.eagri.cz /Vodní hospodářství/Zabezpečení pitné vody za krizových situací).
    3) § 55 odst. 1 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění zákona č. 20/2004 Sb. a zákona č. 150/2010 Sb.
    4) § 109 odst. 2 zákona č. 254/2001 Sb., ve znění zákona č. 150/2010 Sb.
    5) § 2 písm. c), § 7 a § 9 vyhlášky č. 328/2001 Sb., o některých podrobnostech zabezpečení integrovaného záchranného systému ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
    6) § 10 odst. 5 písm. f) zákona č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 20/2004 Sb. a zákona č. 186/2006 Sb.
    7) § 2 písm. a) a b), § 3 a § 6 vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
    8) Čl. 5 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, ve znění ústavního zákona č. 300/2002 Sb. a § 3 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
    9) § 14 odst. 3 písm. b) a odst. 6 zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
    10) § 29 odst. 2 zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
    11) § 10 odst. 2 písm. d) a odst. 5 zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 20/2004 Sb. a zákona č. 186/2006 Sb.
    12) Např. příloha č. 1 část C odst. 1 písm. g) a odst. 8 písm. c) vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
    13) § 15 odst. 1 písm. c) a d) zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
    14) § 15 odst. 3 písm. e) nařízení vlády č. 462/2000 Sb., k provedení § 27 odst. 8 a § 28 odst. 5 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění nařízení vlády č. 36/2003 Sb. a nařízení vlády č. 431/2010 Sb.
    15) § 5 zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
    16) § 10 zákona č. 241/2000 Sb., o hospodářských opatřeních pro krizové stavy a změně některých souvisejících zákonů ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
    17) § 14 odst. 4 písm. d) č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
    18) § 29 odst. 1 zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
    19) § 3 odst. 4 a 5 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění zákona č. 254/2001 Sb., zákona č. 274/2001 Sb., zákona č. 274/2003 Sb., zákona č. 392/2005 Sb.
    Vyhláška č. 252/2004 Sb., kterou se stanoví hygienické požadavky na pitnou a teplou vodu a četnost a rozsah kontroly pitné vody, znění vyhlášky č. 187/2005 Sb. a vyhlášky č. 293/2006 Sb.
    20) § 5 odst. 3 písm. a) a b) zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
    21) § 2 písm. c) § 7 a § 9 vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky. č. 429/2003 Sb.
    22) § 14 odst. 6 zákona č. 240/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb. a zákona č. 430/2010 Sb.
    23) Odborná sekce Služby nouzového zásobování vodou při Krizovém štábu Ministerstva zemědělství, zřízená Příkazem ministra č. 7/2001. Služba je výkonným a koordinačním orgánem jednotného postupu krajů při zabezpečování nouzového zásobování obyvatelstva pitnou vodou při mimořádných událostech za krizových stavů.
    24) § 19 odst. 1 písm. a) a b) vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.
    25) § 4 odst. 2 zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
    26) § 21 odst. 1 zákona č. 239/2000 Sb., ve znění zákona č. 320/2002 Sb.
    27) § 15 písm. a) vyhlášky č. 328/2001 Sb., ve znění vyhlášky č. 429/2003 Sb.

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 31.01.2023Novinky v pracovním právu 2023 (online - živé vysílání) - 31.1.2023
    • 15.02.2023Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 15.2.2023
    • 17.02.2023Velká implementační novela zákona o svobodném přístupu k informacím (online - živé vysílání) - 17.2.2023
    • 24.02.2023NIS2: Nová regulace kybernetické bezpečnosti v EU (online - živé vysílání) - 24.2.2023

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (leden 2023)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (prosinec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022 - část 2)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (listopad 2022)
    • Spolupráce s dodavateli, aneb jak se vyhnout zastřenému zprostředkování zaměstnání
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    JUDr. Martin Maisner, Ph.D., MCIArb
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    Mgr. Michaela Riedlová
    Mgr. Michaela Riedlová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    JUDr. Jakub Dohnal, Ph.D.
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 15.02.2023Nové stavební právo - 15.2.2023
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2023
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Právo na víkend - týden v české justici očima šéfredaktora
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Náhrada škody
    • Odmítnutí poskytnutí informace ve světle Nálezu ÚS sp. zn. IV. ÚS 3208/16
    • Místní koeficient daně z nemovitých věcí stanovený v části obce
    • Jak správně napsat pracovní řád
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Nová sbírka právních předpisů jako nechtěný dar
    • Odmítnutí poskytnutí informace ve světle Nálezu ÚS sp. zn. IV. ÚS 3208/16
    • Přehled vybraných legislativních novinek platných pro rok 2023
    • Jak správně napsat pracovní řád
    • Dočasné přidělení zaměstnance k jinému zaměstnavateli
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví
    • 10 otázek pro ... Lukáše Nývlta
    • Posuzování podřízenosti pohledávky v insolvenčním řízení ve vztahu k ust. § 1938 odst. 1 občanského zákoníku.
    • Kupní cena jako (ne)podstatná náležitost kupní smlouvy o převodu nemovitosti
    • Fotovoltaické elektrárny z pohledu stavebního zákona
    • Střídavá péče a posuzování některých parametrů ve světle aktuální judikatury Ústavního soudu
    • Platné sjednání smluvní pokuty pohledem judikatury Nejvyššího soudu
    • K článku Manželství pro všechny z katolického pohledu
    • Přímá odpovědnost jednatele (společníka) SRO za škodu způsobenou třetí osobě
    • Přikázání věci do vlastnictví jednoho ze spoluvlastníků při vypořádání spoluvlastnictví

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Náhrada škody

    Ustanovení § 45 zákona o silničním provozu upravuje odstranění vozidel, které představují překážku provozu na pozemních komunikacích, zatímco § 27 odst. 5 zákona o silničním...

    Náhrada škody (exkluzivně pro předplatitele)

    Podle § 24 odst. 6 zákona o pozemních komunikacích vlastník dálnice, silnice, místní komunikace nebo veřejně přístupné účelové komunikace, po níž má být vedena objížďka, je...

    Odpovědnost státu za újmu (exkluzivně pro předplatitele)

    Uspokojování restitučních nároků nelze podřadit pod dispozici státu se svým vlastnictvím v rámci soukromoprávního vztahu. Stát v takovém případě nevystupuje jako vlastník, který...

    Oprava rozhodnutí (exkluzivně pro předplatitele)

    Dojde-li v důsledku opravy rozhodnutí ke změně obsahu opravovaného rozhodnutí, a tím i k možnosti prolomení jeho právní moci, bude nezbytné započíst do celkové doby řízení i ten...

    Společný nájem bytu manžely (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhoduje-li soud k návrhu rozvedeného manžela podle § 768 o. z., v první řadě rozhodne o tom, kterému z rozvedených manželů se zrušuje právo nájmu – bude to ten z bývalých...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2023, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.