epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
  • ZÁKONY
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
  • AKTUÁLNĚ
  • COVID-19
  • E-shop
  • Advokátní rejstřík
  • občanské právo
  • obchodní právo
  • insolvenční právo
  • finanční právo
  • správní právo
  • pracovní právo
  • trestní právo
  • evropské právo
  • veřejné zakázky
  • ostatní právní obory

Opatření ze dne 25.1.2012 obecné povahy - Všeobecné oprávnění č. VO-S/1/01.2012-2, kterým se mění všeobecné oprávnění č. VO-S/1/07.2005-9, kterým se stanoví podmínky k poskytování služeb elektronických komunikací, ve znění všeobecného oprávnění č. VO-S/1/07.2007-11

3.2.2012 | Sbírka:  5/2012 (TV) | Částka:  2/2012ASPI

Vztahy

Nadřazené: 127/2005 Sb.
Aktivní derogace: 108/2005 (TV)
5/2012 (TV)
Opatření obecné povahy
- Všeobecné oprávnění č. VO- S/1/01.2012-2, kterým se mění všeobecné oprávnění č. VO-S/1/07.2005-9, kterým se stanoví podmínky k poskytování služeb elektronických komunikací, ve znění všeobecného oprávnění č. VO-S/1/07.2007-11
Český telekomunikační úřad
se sídlem Sokolovská 219, Praha 9
poštovní přihrádka 02, 225 02 Praha 025
Praha 25. ledna 2012
Čj. ČTÚ-130 765/2011-610/III.vyř.
Český telekomunikační úřad (dále jen „Úřad“) jako příslušný orgán státní správy podle § 108 odst. 1 písm. a) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), na základě výsledků veřejné konzultace uskutečněné podle § 130 zákona, rozhodnutí Rady Úřadu podle § 107 odst. 8 písm. b) bod 2 a k provedení § 9 zákona vydává opatření obecné povahy
Všeobecné oprávnění č. VO-S/1/01.2012-2, kterým se mění všeobecné oprávnění č. VO-S/1/07.2005-9, kterým se stanoví podmínky k poskytování služeb elektronických komunikací, ve znění všeobecného oprávnění č. VO-S/1/07.2007-11
Článek 1
V článku 2 všeobecného oprávnění č. VO-S/1/07.2005-9, kterým se stanoví podmínky k poskytování služeb elektronických komunikací, ve znění všeobecného oprávnění č. VO-S/1/07.2007- 11, se dosavadní text označuje jako odstavec 1 a doplňuje se odstavec 2, který zní:
„(2) Konkrétní podmínky týkající se § 10 odst. 1 písm. f) zákona jsou následující:
a) pro účely tohoto všeobecného oprávnění se identifikátorem rozumí jedinečný alfanumerický kód, který musí spotřebitel sdělit poskytovateli služby elektronických komunikací, aby mohl uplatnit právo na změnu poskytovatele služby elektronických komunikací, změnu rozsahu služby elektronických komunikací nebo ukončení poskytování služby elektronických komunikací,
b) v případech, kdy je při poskytování služby elektronických komunikací podle § 8 odst. 1 písm. b) zákona vytvářen nad rámec identifikačních údajů uvedených v účastnické smlouvě identifikátor potřebný pro realizaci práva spotřebitele na změnu poskytovatele služby elektronických komunikací, změnu rozsahu služby elektronických komunikací nebo ukončení poskytování služby elektronických komunikací, předá poskytovatel služby elektronických komunikací tento identifikátor spotřebiteli, který s ním uzavřel smlouvu o poskytování služby elektronických komunikací, a to bezodkladně po jeho vytvoření nebo získání spolu s informací, pro které procesy, služby a jakým způsobem se identifikátor využívá.
c) pro realizaci práva spotřebitele na změnu poskytovatele služby elektronických komunikací, změnu rozsahu služby elektronických komunikací nebo ukončení poskytování služby elektronických komunikací nebude poskytovatel služeb vedle údajů obsažených ve smlouvě o poskytování dotčené služby nebo na zaslaných vyúčtováních za tuto službu požadovat další identifikátory nad rámec identifikátorů podle písmene a).".
Článek 2
Přechodné ustanovení
V případě již poskytované služby bude identifikátor podle článku 1 tohoto všeobecného oprávnění předán spotřebiteli nejpozději do 2 (dvou) měsíců od nabytí účinnosti tohoto všeobecného oprávnění spolu s informací, pro které procesy, služby a jakým způsobem se identifikátor využívá.
Článek 3
Účinnost
Toto všeobecné oprávnění nabývá účinnosti patnáctým dnem ode dne jeho uveřejnění v Telekomunikačním věstníku.
Odůvodnění
Úřad vydává všeobecné oprávnění č. VO-S/1/01.21012-2, kterým se mění všeobecné oprávnění č. VO-S/1/07.2005-9, kterým se stanoví podmínky k poskytování služeb elektronických komunikací, ve znění všeobecného oprávnění č. VO-S/1/07.2007-11.
K článku 1:
Změna všeobecného oprávnění stanovuje v souladu s § 10 odst. 1 písm. f) zákona konkrétní podmínky potřebné pro ochranu spotřebitelů.
Doplněním článku 2 Úřad přispívá k ochraně spotřebitelů v souladu s § 5 odst. 3 písm. b) zákona, který stanoví, že Úřad prosazuje zájmy koncových uživatelů zejména tím, že při své činnosti zajišťuje v souladu s ustanoveními zákona vysokou úroveň ochrany spotřebitelů.
Vzhledem k častému výskytu stížností koncových uživatelů, souvisejících s identifikátory nutnými k ukončení poskytované služby elektronických komunikací, ke změně parametrů poskytované služby elektronických komunikací nebo ke změně poskytovatele služby elektronických komunikací, je třeba spotřebitelům poskytnout potřebnou ochranu a zajistit, aby spotřebitelé měli přístup k takovému identifikátoru a aby se jeho získání neodůvodněně nezdržovalo. Účelem této změny všeobecného oprávnění je zajistit předání identifikátoru bez zbytečného odkladu.
Úřad dále stanovil podmínku, že poskytovatel služby elektronických komunikací nesmí po spotřebiteli požadovat širší rozsah identifikátorů, než má k dispozici při žádosti o změnu poskytovatele služby elektronických komunikací, změnu rozsahu služby elektronických komunikací nebo ukončení poskytování služby elektronických komunikací.
Změna všeobecného oprávnění nebude mít žádné významné dopady do systémů operátorů, ani nevyvolá žádné zásadní dodatečné náklady u operátorů, a to ani s ohledem na poskytnutí identifikátorů u stávajících služeb, kde Úřad předpokládá, že budou využity stávající formy komunikace se spotřebitelem. Pokud je identifikátor generován, pak se tak děje zpravidla automaticky a poskytovatel služby elektronických komunikací ho má k dispozici. Změna povede ke snadnějšímu rozhodování spotřebitele např. při změnách v poskytování služby elektronických komunikací či změně poskytovatele služby elektronických komunikací.
K článku 2:
V případě již poskytovaných služeb, v rámci kterých je také využíván identifikátor, Úřad stanovil přechodnou dobu pro jeho předání spotřebiteli. Způsob předání identifikátoru pak Úřad nestanovuje, předpokládá využití stávajících komunikačních kanálů jednotlivých poskytovatelů služeb elektronických komunikací.
K článku 3:
Účinnost tohoto všeobecného oprávnění je stanovena v souladu s § 124 odst. 2 zákona.
Na základě § 130 zákona a podle Pravidel Českého telekomunikačního úřadu pro vedení konzultací na diskusním místě Úřad zveřejnil návrh všeobecného oprávnění č. VO- S/1/XX.2012-Y, kterým se mění všeobecné oprávnění č. VO- S/1/07.2005-9, kterým se stanoví podmínky k poskytování služeb elektronických komunikací, ve znění všeobecného oprávnění č. VO- S/1/07.2007-11, a zároveň výzvu k podávání připomínek dne 9. prosince 2011. Připomínky k návrhu všeobecného oprávnění bylo možné uplatnit do 9. ledna 2012.
V této lhůtě byly uplatněny připomínky společnosti T- Mobile Czech Republic a.s., společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. a společnosti Vodafone Czech Republic a.s.
V první části připomínky společnost T-Mobile Czech Republic a.s. požadovala zpřesnění textu všeobecného oprávnění záměnou slova „předá“ za „zpřístupní“.
Správní orgán připomínku zvážil a neakceptoval ji. Správní orgán trvá na předání identifikátoru a neurčuje způsob tohoto předání. Je na příslušném poskytovateli služby elektronických komunikací, aby identifikátor předal co nejrychleji, jakmile jej bude mít k dispozici. Účelem všeobecného oprávnění je zajištění aktivního předání identifikátoru poskytovatelem služby elektronických komunikací.
V druhé části připomínky společnost T-Mobile Czech Republic a.s. požadovala zpřesnění textu všeobecného oprávnění tak, aby byl identifikátor předán bezodkladně po jeho vytvoření nebo získání.
Správní orgán připomínku zvážil a ve smyslu připomínky upravil text všeobecného oprávnění.
Ve třetí části připomínky společnost T-Mobile Czech Republic a.s. požadovala doplnění úpravy dodatečného zjišťování identifikátoru.
Správní orgán připomínku zvážil a neakceptoval ji. Správní orgán má za to, že není potřeba speciální úprava dodatečného předávání identifikátoru, jelikož předpokládá, že se použije stejný postup jako pro předání jiných informací.
Ve čtvrté části připomínky společnost T-Mobile Czech Republic a.s. požadovala zakotvení možnosti zplnomocnit třetí osobu k získání identifikátoru.
Správní orgán připomínku zvážil a neakceptoval ji. Možnost zmocnění totiž plyne obecně z platných právních předpisů.
V první části připomínky společnost Telefónica Czech Republic, a.s. požadovala nechat všeobecné oprávnění bez doplnění článku 2 o nový odstavec.
Správní orgán připomínku zvážil a neakceptoval ji, jelikož je tato úprava v zájmu spotřebitelů.
Ve druhé části připomínky společnost Telefónica Czech Republic, a.s. upozorňovala ba překročení zmocnění k vydání všeobecného oprávnění.
Správní orgán připomínku zvážil a upravil text všeobecného oprávnění tak, aby nedošlo k překročení zmocnění. V oprávnění je zaměněn původně navrhovaný pojem koncový uživatel za pojem spotřebitel tak, aby nedošlo k překročení zmocnění daným § 10 odst. 1 písm. f) zákona. Nicméně Úřad očekává, že poskytovatelé služeb budou postupovat vůči všem svým zákazníkům stejným a nediskriminačním způsobem.
V třetí části připomínky společnost Telefónica Czech Republic, a.s. upozorňovala na neurčitost návrhu všeobecného oprávnění.
Správní orgán připomínku zvážil a pro účely zpřesnění textu všeobecného oprávnění doplnil do článku 1 odst. 2 písm. a) definici identifikátoru.
V první části připomínky společnost Vodafone Czech Republic a.s. požadovala zasílání identifikátoru v každém vyúčtování.
Správní orgán připomínku zvážil a neakceptoval ji. Účelem všeobecného oprávnění není upravovat způsob předání identifikátoru.
V druhé části připomínky společnost Vodafone Czech Republic a.s. požadovala zakotvit způsob získání identifikátoru ve smluvních podmínkách.
Správní orgán připomínku zvážil a neakceptoval ji. Náležitosti smluvních podmínek určuje zákon.
V tabulce vypořádání připomínek zveřejněné na diskusním místě je uvedeno znění všech připomínek a jejich vypořádání.
Za Radu Českého telekomunikačního úřadu:
PhDr. Pavel Dvořák, Csc.
předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu

Novinky v eshopu

Online konference

  • 29.01.2021Aktuality ve veřejných zakázkách – co nás čeká v 2021 (online - živé vysílání) - 29.1.2021
  • 05.02.2021Nové stavební právo (online - živé vysílání) - 5.2.2021
  • 12.02.2021Nový zákon o znalcích a využívání znalců v soudní praxi (online - živé vysílání) - 12.2.2021
  • 17.02.2021Tax Compliance 2021 (online - živé vysílání) - 17.2.2021

Online kurzy

  • Dohoda o vině a trestu
  • Porušení povinností zaměstnance ve světle judikatury Nejvyššího soudu aneb šance pro zaměstnavatele
  • Aktuality z práva veřejných zakázek (září 2020)
  • Aktuality v oblasti ochrany osobních údajů
  • GDPR v životě každé obchodní korporace
Lektoři kurzů
JUDr. Tomáš Sokol
JUDr. Tomáš Sokol
Kurzy lektora
Mgr. Marek Bednář
Mgr. Marek Bednář
Kurzy lektora
Mgr. Veronika  Pázmányová
Mgr. Veronika Pázmányová
Kurzy lektora
JUDr. Jiří Votrubec
JUDr. Jiří Votrubec
Kurzy lektora
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
Kurzy lektora
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
Kurzy lektora
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
Kurzy lektora
JUDr. Filip Seifert, MBA
JUDr. Filip Seifert, MBA
Kurzy lektora
Mgr. Jiří Harnach
Mgr. Jiří Harnach
Kurzy lektora
všichni lektoři

Magazíny a služby

  • EPRAVO.CZ Magazine 2021
  • Veřejné zakázky 2021
  • EPRAVO.CZ Magazine 2020
  • Veřejné zakázky 2020
  • Monitoring judikatury (12 měsíců)

Nejčtenější na epravo.cz

  • 24 hod
  • 7 dní
  • 30 dní
  • Povinné očkování a mantinely omezení neočkovaných
  • Vypořádání členského podílu v bytovém družstvu
  • A pečeť máte? Aneb jak tlumočníci přicházejí o iluze
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • K principu omezené důvěry v dopravě
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Zákaz smluvní pokuty v rezervační smlouvě
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Náklady řízení
  • Odpovědnost statutárů za úpadek, bič na podnikatele?
  • Zaměstnavatel přijímá zaměstnance – pozor na povinnosti
  • Nová právní úprava dovolené účinná k 1.1.2021 – dovolená za kalendářní rok (část 1.)
  • Stravenkový paušál, co tato novinka znamená pro zaměstnance a co pro zaměstnavatele?
  • Regulace open-source P2P platební sítě Bitcoin
  • Náklady řízení
  • Výpověď z pracovního poměru ze strany zaměstnance (část 1.)
  • Krácení dovolené nově od 1. 1. 2021
  • Sankce za dob koronavirové pandemie – Odpovědnost za přestupky – 1. díl seriálu
  • Převod nevyčerpané dovolené podle novely zákoníku práce

Pracovní pozice

Soudní rozhodnutí

Reorganizace

V těch případech, v nichž insolvenční soud dospěje k závěru, že dlužník sleduje podáním návrhu na povolení reorganizace nepoctivý záměr, pak důsledek takového závěru, jímž je...

Podjatost rozhodce

Možnost účastníka dovolávat se zrušení rozhodčího nálezu podle § 31 písm. c) ZRŘ z důvodu vyloučení rozhodce je zákonem omezena. Podle § 33 ZRŘ soud zamítne návrh na zrušení...

Újma způsobená tím, kdo nemůže posoudit následky svého jednání

Podle § 2921 o. z. společně a nerozdílně se škůdcem nahradí škodu i ten, kdo nad ním zanedbal náležitý dohled. Není-li škůdce povinen k náhradě, nahradí poškozenému škodu ten,...

Rozhodčí doložka

Opakovanost zápisu totožných jmen do rozhodčích smluv bez dalšího nedokládá ekonomickou závislost rozhodce; sama o sobě „opakovatelnost“ bez dalšího neznamená, že by rozhodce...

Akciová společnost (exkluzivně pro předplatitele)

Oprávnění akcionáře předložit valné hromadě návrh na přechod všech ostatních účastnických cenných papírů na tohoto akcionáře plyne ze skutečnosti, že cílem akciové...

Vyhledávání ASPI

ASPI

Hledání v rejstřících

  • mapa serveru
  • o nás
  • reklama
  • podmínky provozu
  • kontakty
  • publikační podmínky
  • FAQ
  • obchodní a reklamační podmínky
  • Ochrana osobních údajů - GDPR
AIVD APEK 100 nej
© EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2021, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

Jste zde poprvé?

Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů