I---------------------------------------------------------------I------------I I Akreditované zařízení I Počet I I I měsíců I I---------------------------------------------------------------I------------I I dětská revmatologie - zařízení s akreditací II. typu I 10 I I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky I I I stanovené vzdělávacím programem nástavbového oboru dětská I I I revmatologie, a to v části "akreditované zařízení II. typu". I I I---------------------------------------------------------------I------------I I dětská revmatologie - zařízení s akreditací I. nebo II. typu I 11 I I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky I I I stanovené vzdělávacím programem nástavbového oboru dětská I I I revmatologie, a to v části "akreditované zařízení I. typu a I I I II. typu". I I I---------------------------------------------------------------I------------I I revmatologie I 1 I I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky I I I stanovené vzdělávacím programem oboru revmatologie. I I I---------------------------------------------------------------I------------I
I---------------------------------------------------------------I------------I I Akreditované zařízení I Počet I I I měsíců I I---------------------------------------------------------------I------------I I revmatologie I 1 I I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky I I I stanovené vzdělávacím programem oboru revmatologie. I I I---------------------------------------------------------------I------------I I alergologie a klinická imunologie I 1 I I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky I I I stanovené vzdělávacím programem oboru alergologie a klinická I I I imunologie, a to v části " akreditované zařízení I. typu". I I I---------------------------------------------------------------I------------I I ortopedie a traumatologie pohybového ústrojí - zařízení se I 1 I I zaměřením na dětskou ortopedii I I I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky I I I stanovené vzdělávacím programem ortopedie a traumatologie I I I pohybového ústrojí, a to v části "akreditované zařízení I. I I I typu". I I I---------------------------------------------------------------I------------I I radiologie a zobrazovací metody - zařízení se zaměřením na I 1 I I dětskou radiologii I I I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky I I I stanovené vzdělávacím programem oboru dětská radiologie. I I I---------------------------------------------------------------I------------I
I---------------------------------------------------------------I------------I I Kurzy I Počet I I I hodin I I---------------------------------------------------------------I------------I I kurz Lékařská první pomoc I 20 I I---------------------------------------------------------------I------------I I kurz Základy zdravotnické legislativy, etiky a komunikace I 12 I I---------------------------------------------------------------I------------I I kurz Prevence škodlivého užívání návykových látek (NL) a I 4 I I léčba závislostí I I I---------------------------------------------------------------I------------I I kurz Radiační ochrana I 4 I I---------------------------------------------------------------I------------I
I---------------------------------------------------------------I------------I I Aktivity I Délka I I I trvání I I---------------------------------------------------------------I------------I I Další odborné akce pořádané Institutem postgraduálního I v rozsahu I I vzdělávání ve zdravotnictví (dále jen "IPVZ") nebo Českou I min. 20 I I lékařskou komorou (dále jen "ČLK") nebo Pracovní skupinou I hodin I I dětské revmatologie při České pediatrické společnosti nebo I (nejméně 3 I I Českou revmatologickou společností nebo mezinárodními I akce) I I organizacemi revmatologie a dětské revmatologie (PRES, EULAR, I I I ACR) atd. I I I---------------------------------------------------------------I------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období: I I - 30 - 50 nových pacientů s celým spektrem podtypů JIA, I I - 200 - 300 pacientů v dlouhodobé péči s celým spektrem podtypů JIA, I I - Alespoň 50% pacientů je ve sledování nejméně 1 rok. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Klasifikace a diagnóza JIA. I I - Diferenciální diagnostika a stavy připomínající JIA. I I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika JIA. I I - Klinické projevy JIA v dětství a adolescenci. I I - Extraartikulární manifestace JIA. I I - Postavení laboratorních vyšetření u JIA. I I - Radiografické abnormality u JIA. I I - Úloha ultrazvuku a MRI zobrazování v managementu JIA. I I - Sledování aktivity onemocnění, indikace léčby a cíle léčby. I I - Komplexní management JIA. I I - Účinnost a bezpečnost metotrexátu a ostatních chorobu-modifikujících I I léčivých přípravků (DMARD). I I - Účinnost a bezpečnost léčby biologiky. I I - Délka léčby a vysazování medikace u JIA. I I - Fyzikální a pracovní terapie JIA. I I - Postavení ortopedických operací u JIA. I I - Ukazatele špatné prognózy, prognostické faktory. I I - Multidisciplinární týmový přístup k managementu JIA - zahrnuje I I sestru se specializovanou způsobilostí, fyzioterapeuta, I I ergoterapeuta, sociálního pracovníka, oftalmologa, psychologa, I I ortopedického chirurga a zubního lékaře. I I - Dopad JIA na rodinu a komunitu (tj. školu, sportovní aktivity, I I cestování). I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období: I I - 2-5 nových pacientů, I I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Klasifikace a diagnóza JSLE. I I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika JSLE. I I - Klinické projevy JSLE v dětství a adolescenci. I I - Mukokutánní a muskuloskleletální manifestace. I I - Klasifikace lupusové glomerulonefritidy. I I - Neuropsychiatrické manifestace JSLE. I I - Laboratorní vyšetření a autoprotilátky u JSLE. I I - Úloha histopatologie a zobrazovacích metod v diagnostice a managementu I I JSLE. I I - Monitorování aktivity, závažnosti nemoci a poškození u JSLE. I I - Diferenciální diagnostika klinických manifestací u JSLE. I I - Obecné principy léčby JSLE. I I - Farmakologický management JSLE podle tíže a manifestace onemocnění. I I - Účinnost a bezpečnost imunosupresiv v léčbě JSLE. I I - Účinnost a bezpečnost biologik v léčbě JSLE. I I - Dlouhodobý průběh, morbidita a komorbidity spojené s JSLE. I I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika neonatálního lupus I I erythematosus (NLE). I I - Klinické projevy NLE. I I - Klasifikace a diagnostika antifosfolipidového syndromu (APS). I I - Epidemiologie, etiologie, imunopoatogeneze a genetika APS. I I - Klinické projevy APS v dětství a adolescenci. I I - Laboratorní vyšetření u APS zahrnující patogenetickou roli různých I I subtypů antifosfolipidových protilátek. I I - Obecná pravidla managementu APS. I I - Primární a sekundární tromboprofylaxe u dětí s APS. I I - Perinatální komplikace spojené s antifosfolipidovými protilátkami. I I - Klasifikace a diagnostika smíšené nemoci pojiva (MCTD) a I I nediferencovaného onemocnění pojiva. I I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika MCTD. I I - Klinická manifestace MCTD. I I - Laboratorní vyšetření u MCTD. I I - Management MCTD a dlouhodobá prognóza. I I - Klinické projevy a management nediferencovaného onemocnění pojiva a I I překryvných syndromů. I I - Klasifikace a diagnostika Sjogrenova syndromu. I I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika Sjogrenova syndromu.I I - Klinická manifestace u Sjogrenova syndromu. I I - Laboratorní vyšetření u Sjogrenova syndromu. I I - Postavení biopsie slinných žláz a zobrazení v diagnostice a léčbě I I Sjogrenova syndromu. I I - Management Sjogrenova syndromu a dlouhodobá prognóza. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období: I I----------------------------------------------------------------------------I I - 1-2 noví pacienti, I I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Klasifikace a diagnostika JDM. I I - Epidemiololgie, etiologie, imunopatogeneze a genetika JDM. I I - Klinické projevy JDM v dětství a adolescenci. I I - Monitorování aktivity onemocnění, tíže a trvalé poškození u JDM včetně I I vyšetření svalové síly (Childhood Myositis Assessment Scale, CMAS, I I a Manual Muscle Test 8, MMT8). I I - Diferenciální diagnostika JDM včetně dalších zánětlivých a nezánětlivých I I myopatií. I I - Laboratorní vyšetření u JDM. I I - Postavení biopsie svalů, elektromyografie a zobrazovacích metod v I I diagnostice a managementu JDM. I I - Obecné principy léčby JDM. I I - Účinnost a bezpečnost imunosupresiv a biologik v léčbě JDM. I I - Rehabilitace a ergoterapie u JDM. I I - Průběh choroby a prognóza JDM. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období: I I----------------------------------------------------------------------------I I - 1-2 noví pacienti, I I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Klasifikace a diagnostika systémové a lokalizované sklerodermie a I I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika difuzní a I I lokalizované sklerodermie. I I - Klinická manifestace difuzní systémové sklerodermie u dětí. I I - Klinická manifestace lokalizované sklerodermie. I I - Klinické projevy sklerodermii podobných stavů. I I - Laboratorní vyšetření u systémové a lokalizované sklerodermie, včetně I I funkčních testů. I I - Role histopatologie a zobrazovacích metod v diagnostice a managementu I I systémové a lokalizované sklerodermie. I I - Sledování aktivity onemocnění a trvalého poškození u systémové a I I lokalizované sklerodermie. I I - Všeobecný management a léčba orgánového postižení dětí s difuzní I I systémovou sklerodermií. I I - Léčba lokalizované sklerodermie. I I - Průběh choroby a prognóza systémové a lokalizované sklerodermie. I I - Klinické projevy primárního a sekundárního Raynaudova fenoménu. I I - Postavení kapilaroskopie v diagnostice a managementu Raynaudova I I fenoménu. I I - Obecná opatření a farmakoterapie u dětí a adolescentů s Raynaudovým I I fenoménem. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období: I I - 1-2 noví pacienti, I I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Klasifikace a diferenciální diagnostika systémových vaskulitid u dětí. I I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika systémových I I vaskulitid. I I - Klinická manifestace systémových vaskulitid a stavů napodobujících I I vaskulitidu. I I - Klinické projevy, průběh onemocnění a komplikace nej častějších I I vaskulitid v dětství (IgA vaskulitida, Kawasakiho onemocnění, Takayasova I I arteritida, polyarteritis nodosa, Behcetova choroba, granulomatosa s I I polyangiitidou). I I - Laboratorní vyšetření u systémových vaskulitid. I I - Vyšetření protilátek proti cytoplazmě neutrofilů (ANCA) a jeho klinický I I význam. I I - Úloha histopatologie a zobrazovacích metod v diagnostice a managementu I I systémových vaskulitid. I I - Monitorování aktivity onemocnění a trvalého poškození u systémových I I vaskulitid. I I - Doporučení léčby různých systémových vaskulitid u dětí. I I - Léčba refrakterní vaskulitidy. I I - Průběh choroby a prognóza systémových vaskulitid. I I - Epidemiologie, etiologie a patogeneze kožních vaskulitid a vaskulopatií. I I - Klinická manifestace, vyšetření, diferenciální diagnostika a léčba I I kožních vaskulitid a vaskulopatií. I I - Epidemiologie, etiologie a patogeneze vaskulitidy CNS. I I - Klinická manifestace, vyšetření, diferenciální diagnostika a léčba I I vaskulitidy CNS. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období: I I - 1-2 noví pacienti, I I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika dětské sarkoidózy. I I - Klinické projevy a diferenciální diagnostika sarkoidózy u dětí. I I - Laboratorní vyšetření, histopatologie a zobrazovací metody u sarkoidózy. I I - Management dětské sarkoidózy a dlouhodobá prognóza. I I - Muskuloskeletální projevy, patogeneze, laboratorní vyšetření a I I management nerevmatických systémových onemocnění (např. nedostatek nebo I I nadbytek vitamínů, metabolická onemocnění, hematologické poruchy, I I poruchy endokrinních a exokrinních žláz, cystická fibróza, celiakie, I I hyperostóza). I I - Muskuloskeletální manifestace, patogeneze, laboratorní vyšetření a I I management stavů spojených s primární imunodeficiencí. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období: I I - 1-2 noví pacienti, I I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Epidemiologie, etiologie a patogeneze infekční artritidy a I I osteomyelitidy. I I - Klinické projevy, diagnostika a diferenciální diagnostika infekční I I artritidy a osteomyelitidy u dětí. I I - Management infekční artritidy a osteomyelitidy u dětí. I I - Nezvyklé projevy infekcí u imunokompromitovaného pacienta. I I - Epidemiologie, patogeneze, klinické projevy, diferenciální diagnostika a I I management infekční discitidy. I I - Epidemiologie, etiologie a patogeneze lymeské boreliózy. I I - Klinické projevy, diagnostika a diferenciální diagnostika lymeské I I boreliozy u dětí. I I - Management lymeské boreliózy u dětí. I I - Klasifikace a diferenciální diagnostika reaktivních artritid. I I - Epidemiologie, etiologie, patogeneze a genetický podklad reaktivních I I artritid. I I - Kloubní a mimokloubní projevy reaktivních artritid u dětí. I I - Laboratorní vyšetření a vyšetření zobrazovacími metodami u reaktivních I I artritid. I I - Léčba a prognóza reaktivních artritid u dětí. I I - Epidemiololgie, etiologie, patogeneze a genetický základ revmatické I I horečky a poststreptokokové reaktivní artritidy. I I - Klinické projevy, diagnostika a diferenciální diagnostika revmatické I I horečky a poststreptokokové reaktivní artritidy. I I - Management a profylaxe revmatické horečky a poststreptokokové reaktivní I I artritidy. I I - Průběh a prognóza revmatické horečky a poststreptokokové reaktivní I I artritidy. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období: I I - 2-5 nových pacientů, I I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Klasifikace a diferenciální diagnostika vrozených syndromů periodických I I horeček. I I - Epidemiologie, genetika a patogeneze vrozených syndromů periodických I I horeček (FMF, TRAPS, HIDS, CAPS). I I - Klinická manifestace a komplikace vrozených syndromů periodických I I horeček. I I - Léčba a průběh onemocnění vrozených syndromů periodických horeček. I I - (FMF, TRAPS, HIDS, CAPS). I I - Epidemiologie, patogeneze, klinická manifestace a diagnostika PFAPA I I syndromu (periodická horečka, afty, faryngitida, adenitida). I I - Laboratorní vyšetření, léčba a prognóza PFAPA syndromu. I I - Genetika, patogeneze, klinické projevy a management ostatních vrozených I I autoinflamatorních chorob. I I - Epidemiologie, genetika a patogeneze chronické rekurentní multifokální I I osteomyelitidy (CRMO). I I - Klinická manifestace, vyšetření, diferenciální diagnostika a léčba CRMO. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Diferenciální diagnostika, vyšetření a praktické zvládnutí I I revmatologických náhlých stavů u dětí. Jsou zde zahrnuty choroby, při I I kterých je dítě celkově ohroženo. I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školícího období: 20 I I pacientů. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Diferenciální diagnostika, vyšetření a praktické řešení revmatologických I I mimořádných událostí u dětí v lůžkové a ambulantní péči. Děti se I I systémovým onemocnění jako např akutní artritida, systémový lupus I I erythematosus, dermatomyozitida, vaskulitida a další stavy s I I revmatologickými příznaky, jako je leukémie, další malignity, syndrom I I aktivace makrofágů, týrání dítěte a katastrofický antifosfolipidový I I syndrom. I I - Klasifikace a diagnostika hemofagocytující lymfohistiocytózy. I I - Epidemiologie, patogeneze a genetika syndromu aktivace makrofágů. I I - Klinické příznaky, diagnostika a diferenciální diagnostika syndromu I I aktivace makrofágů, včetně odlišení syndromu aktivace makrofágů od I I aktivně probíhajícího základního revmatologického onemocnění. I I - Laboratorní výsledky a výsledky vyšetření kostní dřeně u syndromu I I aktivace makrofágů. I I - Management a dlouhodobá prognóza syndromu aktivace makrofágů. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Klinická diagnóza a management nezánětlivých onemocnění pohybového aparátu I I v dětství a adolescenci, včetně vrozených poruch. V tomto modulu jsou I I vyžadovány znalosti specifických vyšetření pro každé z těchto onemocnění a I I interpretace jejich výsledků. I I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období: I I - 100 pacientů se spektrem nezánětlivých artropatií (syndrom I I hypermobility, syndromy z přetížení, osteochondrózy, metabolická I I onemocnění postihující pohybový aparát, syndromy chronické bolesti), I I - 10 pacientů s různými dědičnými poruchami s muskuloskeletální I I manifestací. I I----------------------------------------------------------------------------I I - Bolest asociovaná s hypermobilitou/diagnostická kritéria hypermobility, I I diferenciální diagnostika stavů asociovaných s hypermobilitou, jejich I I management. I I - Bolest asociovaná s hypomobilitou / diferenciální diagnostika a I I management stavůasociovaných s hypomobilitou, kloubní kontraktury. I I - Klinická prezentace a diferenciální diagnostika syndromů z přetížení I I (patelofemorální syndrom, osteochondritis dissecans, tenisový loket). I I - Klinické projevy, diferenciální diagnostika, vyšetření a léčba I I chondromalacie pately. I I - Klinické projevy, diferenciální diagnostika, vyšetření a management I I bolestí zad u dětí. I I - Klinické projevy, diferenciální diagnostika a management ortopedických I I stavů zahrnujících Scheuermannovu chorobu, osteochondrózy, I I Legg-Calve-Perthesovu chorobu, coxa vara adolescentium, chondrolýzu. I I - Klinické projevy, diferenciální diagnostika a management růstových I I bolestí. I I - Klasifikace a diagnostika fibromyalgie v dětství. I I - Epidemiologie, etiologie, patogeneze a genetika fibromyalgie v dětství. I I - Hodnocení muskuloskeletální bolesti. I I - Diferenciální diagnostika muskuloskeletální bolesti u dětí. I I - Management a dlouhodobá prognóza fibromyalgie v dětství. I I - Klasifikace a diagnostika komplexního regionálního bolestivého syndromu. I I - Management a dlouhodobá prognóza komplexního regionálního bolestivého I I syndromu. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I - Spolupráce s multidisciplinárním týmem dospělé revmatologie na I I poskytování přechodové péče, rozdíly a shody mezi revmatologickou péčí u I I dospělých, adolescentů a dětí. I I - Fyziologické a psychologické principy puberty. I I - Vzdělávací, profesní a sociální otázky v adolescenci. I I - Jedinečnost v povaze dospívání a vliv dětských revmatických onemocnění I I na vývoj adolescentů. I I - Dopad puberty na farmakologii, spektrum běžně používaných antirevmatik. I I - Přechodová péče pro dospívající s muskuloskeletálními a revmatickými I I chorobami. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I - Týmový přístup k revmatickým onemocněním: výhody a omezení. I I - Metody používané sestrami, ergoterapeuty a fyzioterapeuty, dietology a I I sociálními pracovníky při péči o děti s revmatickými chorobami, včetně I I chronické bolesti. I I - Organizace vzdělávacích kurzů pro pacienty / rodiče společně s I I multidisciplinárním týmem. I I - Školní, společenské a sociální důsledky dětských revmatických chorob. I I - Možnosti sociální péče pro rodiny dětí s revmatickými chorobami. I I - Porozumění významu spolupráce s dalšími specialisty při léčbě dětských I I revmatických chorob. Tato část obvykle probíhá prostřednictvím I I klinických diskuzí a konzultací s dalšími dětskými specialisty I I (nefrolog, oftalmolog, dermatolog, dětský ortoped, stomatolog, I I endokrinolog, gastroenterolog, psychiatr a další). I I - Zapojení dětí, dospívajících, rodičů a širšího revmatologického týmu do I I terapeutického rozhodování. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I - Hematologické změny, reaktanty akutní fáze a biochemické změny, které I I doprovázejí revmatická onemocnění dětí. I I - Imunologický základ revmatických nemocí: metodologie vyšetřování zánětu I I a autoimunity, interpretace autoprotilátek v klinickém kontextu. I I - Genetický základ muskuloskeletálních a revmatických chorob, úloha I I molekulárně genetických vyšetření v diagnostice těchto stavů. I I - Význam tkáňové biopsie svalů, kůže a ledvin. Interpretace histologických I I abnormalit u dětí s revmatickými chorobami. I I - Význam a omezení vyšetření synoviální tekutiny a synoviální biopsie. I I - Úloha radiologických vyšetření včetně ultrazvuku, metod nukleární I I medicíny, vyšetření kostní denzity, počítačové tomografie a magnetické I I rezonance (s/bez kontrastu) při diagnostice revmatických onemocnění u I I dětí. I I - Úloha elektromyografie a studií nervového vedení u dětí s revmatickým I I onemocněním. I I - Vyšetřovací metody pro sledování progrese nemoci a pro posouzení rozsahu I I poškození cílových orgánů, jednotlivých kloubů nebo jiných struktur I I pohybového aparátu a dalších systémů přímo nebo nepřímo postižených I I revmatickým onemocněním. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I - Nesteroidní protizánětlivé léky (NSAID), chorobu modifikující léky I I (DMARD), intraartikulární, intravenózní a perorální kortikosteroidy, I I gastroprotektivní léčiva, imunosupresivní a cytotoxická léčiva, I I biologika, léky ovlivňujících růst, léky používané k léčbě osteoporózy. I I Důkazy účinnosti jednotlivých typů léčby. I I - Rozsah a možné důsledky nekonvenčních léků a terapií podávaných dětem s I I revmatickým onemocněním. I I - Farmakologie léků používaných k potlačení bolesti u dětí. I I - Použití a rizika použití sedace při bolestivých procedurách u dětí. I I - Význam klinických studií při prohlubování terapeutických znalostí o I I revmatických onemocněních. I I - Výhody, rizika a indikace autologní transplantace kmenových buněk při I I léčbě chronických zánětlivých onemocnění u dětí a dospívajících. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I - Kostní malignity. I I - Osteoporóza u dětských revmatických onemocnění. I I - Primární poruchy pojivové tkáně. I I - Primární imunodeficience. I I - Metabolické kostní choroby a skeletální dysplasie. I I - Metabolické choroby a jejich muskuloskeletální projevy /např. I I mukopolysacharidózy/. I I - Chromozomální poruchy a muskuloskeletální příznaky (např. Downův I I syndrom). I I----------------------------------------------------------------------------I
I------------------I---------------------------------------------------------I I Personální I - Školitel má specializovanou způsobilost nebo zvláštní I I zabezpečení I odbornou způsobilost nebo zvláštní specializovanou I I I způsobilost v oboru dětská revmatologie a minimálně 3 I I I roky praxe v oboru od získání specializované I I I způsobilosti nebo min. 1 rok praxe od získání I I I zvláštní odborné způsobilosti nebo zvláštní I I I specializované způsobilosti a s minimálním úvazkem I I I 0,5 u daného poskytovatele zdravotních služeb. I I I - Minimální úvazek v případě jednoho školitele, který I I I je současně garantem oboru, je 1,0 u daného I I I poskytovatele zdravotních služeb. I I I - Poměr školitel/školenec - 1:2. I I I - Seznam dalších zdravotnických pracovníků, jejichž I I I zařazení a činnost vyplývá ze vzdělávacího programu I I I dětská revmatologie: I I I - lékaři se specializovanou způsobilostí nebo I I I zvláštní specializovanou způsobilostí nebo zvláštní I I I odbornou způsobilostí v oboru dětská nefrologie, I I I dětská kardiologie, oftalmologie, dětská I I I neurologie, ortopedie a traumatologie pohybového I I I ústrojí, radiologie a zobrazovací metody, dětská a I I I dorostová psychiatrie, I I I - pracovníci nelékařských profesí: odborný I I I fyzioterapeut, klinický psycholog. I I I - Školitel dokládá svou způsobilost při žádosti o I I I akreditaci pracoviště profesním životopisem a I I I přehledem svých odborných a pedagogických aktivit v I I I posledních 2 letech (celoživotní vzdělávání). I I------------------I---------------------------------------------------------I I Věcné a I Školící zařízení: I I technické I - je součástí zdravotnického zařízení s komplexním I I vybavení I zázemím pro pediatrii včetně dětských lůžek, dalších I I I specializací pediatrie včetně jednotky intenzivní I I I péče, dětské fyzioterapie a zobrazovacího komplementu I I I se zaměřením na dětský věk, I I I - svou činností pokrývá větší část modulů, minimálně I I I moduly 1, 7, 9-15. I I------------------I---------------------------------------------------------I I Organizační a I - Počet nových pacientů doporučených k vyšetření I I provozní I dětským revmatologem je min. 100 za kalendářní rok. I I požadavky I - Spolu s žádostí je nutno předložit doklad o splnění I I I předpokladů pro školení v jednotlivých požadovaných I I I modulech vzdělávacího programu dokumentováním počtu I I I sledovaných pacientů v rámci příslušných modulů v I I I období 1 roku před podáním žádosti. Plný počet I I I uvedený v modulech přitom není podmínkou. I I------------------I---------------------------------------------------------I
I------------------I---------------------------------------------------------I I Personální I - Minimálně 2 školitelé se specializovanou způsobilostí I I zabezpečení I nebo zvláštní odbornou způsobilostí nebo zvláštní I I I specializovanou způsobilostí v oboru dětská I I I revmatologie a minimálně 3 roky praxe v oboru od I I I získání specializované způsobilosti nebo min. 1 rok I I I praxe od získání zvláštní odborné způsobilosti nebo I I I zvláštní specializované způsobilosti a s minimálním I I I úvazkem 0,5 u daného poskytovatele zdravotních služeb.I I I - Poměr školitel/školenec 1:2. I I I - Seznam dalších zdravotnických pracovníků, jejichž I I I zařazení a činnost vyplývají ze vzdělávacího programu I I I dětská revmatologie: I I I - lékaři se specializací v oboru dětská nefrologie, I I I dětská kardiologie, dětská oftalmologie, dětská I I I neurologie, intenzivní medicína, dětská a dorostová I I I psychiatrie a další (např. maxilofaciální I I I chirurgie), I I I - pracovníci nelékařských profesí: dětský I I I fyzioterapeut, klinický psycholog, specializovaná I I I zdravotní sestra. I I I - Školitel dokládá svou způsobilost při žádosti o I I I akreditaci pracoviště profesním životopisem a I I I přehledem svých odborných a pedagogických aktivit v I I I posledních 2 letech (celoživotní vzdělávání). I I------------------I---------------------------------------------------------I I Věcné a I Školící pracoviště: I I technické I - je součástí zdravotnického zařízení s komplexním I I vybavení I zázemím pro pediatrii včetně dětských lůžek, dalších I I I specializací pediatrie včetně jednotky intenzivní I I I péče, dětské fyzioterapie a zobrazovacího komplementu I I I se zaměřením na dětský věk, I I I - má samostatnou ambulanci pro dětskou revmatologii, I I I - svou činností pokrývá celé spektrum oboru (moduly). I I------------------I---------------------------------------------------------I I Organizační a I - Počet nových pacientů doporučených k vyšetření I I provozní I dětským revmatologem je min. 200 za kalendářní rok. I I požadavky I - Spolu s žádostí je nutno předložit doklad o splnění I I I předpokladů pro školení v jednotlivých modulech I I I vzdělávacího programu dokumentováním počtu I I I sledovaných pacientů v rámci příslušných modulů v I I I období 1 roku před podáním žádosti. I I I - Školenec se účastní minimálně 2 ambulantních dnů I I I týdně se školitelem nebo pod jeho dohledem. I I------------------I---------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Předmět I I----------------------------------------------------------------------------I I Náhlá zástava krevního oběhu, incidence, diagnóza, základní a rozšířená I I neodkladná resuscitace včetně defibrilace (Basic Life Support a Advanced I I Cardiac Life Support). I I----------------------------------------------------------------------------I I Bezvědomí nejasného původu, křeče, synkopa; náhlé cévní mozkové příhody, I I diagnostické postupy, terapeutické okno, trombolýza systémová, I I intraarteriální. I I----------------------------------------------------------------------------I I Dušnost, hlavní příčiny: respirační etiologie - astma bronchiale, status I I astmaticus, inhalační trauma atd., kardiovaskulární etiologie - kardiální I I selhávání, astma cardiale, edém plic, embolie plicnice, zvláštní stavy: I I tonutí a utonutí, strangulace atd., diagnóza, diferenciální diagnóza., I I terapeutické postupy, principy umělé plicní ventilace. I I----------------------------------------------------------------------------I I Bolesti na hrudi, akutní koronární syndrom, principy a indikace I I trombolýzy, PTCA (Percutaneous Transluminal Coronary Angioplasty), závažné I I dysrytmie a terapeutické přístupy. I I----------------------------------------------------------------------------I I Traumatologie - těžké úrazy, úraz hlavy, páteře, hrudníku, dutiny břišní, I I končetin, polytrauma, poranění el. proudem, termická poranění, hlavní I I zásady ATLS (Advanced Trauma Life Support). I I----------------------------------------------------------------------------I I Šok, diagnóza, klasifikace, příčiny, terapeutické přístupy. I I----------------------------------------------------------------------------I I Hromadné postižení zdraví/osob, základy řešení v přednemocniční a časné I I nemocniční neodkladné péči (PNP a NNP). I I----------------------------------------------------------------------------I I Integrovaný záchranný systém (IZS) a krizová připravenost zdravotnické I I záchranné služby (ZZS) a zdravotnických zařízení (ZZ). I I----------------------------------------------------------------------------I I Zvláštnosti urgentních stavů u dětí. I I----------------------------------------------------------------------------I I Extramurální porod, péče o novorozence a matku, gynekologické akutní stavy.I I----------------------------------------------------------------------------I I Praktická výuka. I I----------------------------------------------------------------------------I I Celkem 20 hodin, nebo e-learning I I----------------------------------------------------------------------------I Znalosti získané v kurzu se ověřují po ukončení testem.
I----------------------------------------------------------------------------I I Personální zabezpečení I I----------------------------------------------------------------------------I I - Lektoři se specializovanou způsobilostí nebo zvláštní odbornou I I způsobilostí v oboru urgentní medicíny a praxí nejméně 5 let v oboru, I I nebo se specializovanou způsobilostí v oboru anesteziologie a I I intenzivní medicína a praxí v oboru nejméně 5 let, popřípadě se I I specializovanou způsobilostí ve vyučované problematice. I I - Garant kurzu má specializovanou způsobilost v oboru a nejméně 10 let I I praxe výkonu povolání lékaře v oboru specializace. I I----------------------------------------------------------------------------I I Technické vybavení I I----------------------------------------------------------------------------I I - Učebna pro teoretickou výuku. I I - Učebna pro praktickou výuku s vybavením: model (dospělý, dětský a I I novorozenec) umožňující praktický nácvik základní i rozšířené neodkladné I I resuscitace se simultánním záznamem sledovaných vitálních funkcí, I I zejména respiračních a oběhových k objektivizaci účinnosti prováděné I I resuscitace a možností uložení sledovaných dat do PC a závěrečné I I vyhodnocení. I I - Model musí umožnit nácvik: I I - zajištění průchodnosti dýchacích cest pomocí vzduchovodů, I I Combi-tubusu, laryngeálního tubusu, laryngeální masky, včetně I I intubační a různými technikami tracheální intubace, I I - umělé plicní ventilace z plic do plic ústy, přes masku, ručním I I dýchacím přístrojem/ transportním ventilátorem, I I - nácvik intubace dětí včetně novorozenců a umělou plicní ventilaci, I I - zajištění průchodnosti dýchacích cest koniopunkcí, minitracheotomií I I (krikotomií), I I - punkci pneumotoraxu, I I - zajištění vstupu do krevního řečiště - punkci a kanylaci periferní I I žíly, centrální žíly (subclavia, jugularis interna), vena femoralis a I I různé techniky intraoseálního přístupu, I I - diagnostiky simulovaných poruch rytmu na kardioskopu a volbu I I farmakoterapie a elektroimpulzoterapie. I I - Počítačová učebna pro závěrečné testování znalostí. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Předmět I I----------------------------------------------------------------------------I I Legislativa. I I----------------------------------------------------------------------------I I Základní právní předpisy ve zdravotnictví a jejich hierarchie. I I----------------------------------------------------------------------------I I Organizace poskytování zdravotních služeb a řízení zdravotnictví. I I----------------------------------------------------------------------------I I Rozhodování pacienta (informovaný souhlas, odmítnutí péče). I I----------------------------------------------------------------------------I I Poskytování zdravotní péče bez souhlasu, omezovací prostředky. I I----------------------------------------------------------------------------I I Povinná mlčenlivost zdravotnických pracovníků. I I----------------------------------------------------------------------------I I Vedení a nakládání se zdravotnickou dokumentací. I I----------------------------------------------------------------------------I I Náležitá odborná úroveň (lege artis). I I----------------------------------------------------------------------------I I Stížnosti ve zdravotnictví. I I----------------------------------------------------------------------------I I Právní odpovědnost lékaře a poskytovatele zdravotních služeb. I I----------------------------------------------------------------------------I I Poskytování zdravotní péče v Evropské unii a přeshraniční zdravotní péče.I I----------------------------------------------------------------------------I I Systém veřejného zdravotního pojištění. I I----------------------------------------------------------------------------I I Zdravotní služby hrazené ze zdravotního pojištění. I I----------------------------------------------------------------------------I I Plátci zdravotního pojištění, práva a povinnosti pojištěnců. I I----------------------------------------------------------------------------I I Systém úhrad zdravotní péče. I I----------------------------------------------------------------------------I I Systém sociálního zabezpečení a lékařská posudková služba. I I----------------------------------------------------------------------------I I Nemocenské pojištění. I I----------------------------------------------------------------------------I I Důchodové pojištění. I I----------------------------------------------------------------------------I I Sociální pomoc a sociální služby. I I----------------------------------------------------------------------------I I Lékařská etika. I I----------------------------------------------------------------------------I I Etické kodexy, etické chování zdravotnických pracovníků. I I----------------------------------------------------------------------------I I Základní principy a etické zásady. I I----------------------------------------------------------------------------I I Etické problémy současné medicíny. I I----------------------------------------------------------------------------I I Komunikace ve zdravotnictví. I I----------------------------------------------------------------------------I I Základní principy a specifika. I I----------------------------------------------------------------------------I I Komunikace mezi zdravotnickými pracovníky, pacientem a osobami jemu I I blízkými. I I----------------------------------------------------------------------------I I Krizová komunikace. I I----------------------------------------------------------------------------I I Celkem 12 hodin, nebo e-learning I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Personální zabezpečení I I----------------------------------------------------------------------------I I - Minimálně 2 lektoři se znalostí zdravotnického práva a veřejného I I zdravotnictví, s vysokoškolským vzděláním v oboru právo v magisterském I I studijním programu na vysoké škole v České republice nebo na vysoké I I škole v zahraničí, pokud je takové vzdělání v České republice uznáváno, I I a profesní zkušeností v oblasti zdravotnického práva v délce alespoň 5 I I let. Lektoři zdravotnického práva dokládají přehled publikační činnosti I I za posledních 5 let a pedagogickou činnost. I I - Součástí lektorského týmu musí být lektoři s ukončeným vysokoškolským I I vzděláním příslušného zaměření a odbornou praxí nejméně 5 let v oblasti I I přednášeného tématu (etika, komunikace a sociální zabezpečení). I I----------------------------------------------------------------------------I I Technické vybavení I I----------------------------------------------------------------------------I I - Učebna pro teoretickou výuku. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Předmět I I----------------------------------------------------------------------------I I Škodlivé užívání NL a závislostí na NL v ČR. I I----------------------------------------------------------------------------I I Přehled NL zneužívaných v ČR a jejich vlastností. I I----------------------------------------------------------------------------I I Zdravotní aspekty škodlivého užívání NL a závislostí na NL. I I----------------------------------------------------------------------------I I Problematika škodlivého užívání NL a závislostí na NL ve specifických I I podmínkách jednotlivých medicínských oborů, možnosti prevence. I I----------------------------------------------------------------------------I I Přehled specifických léčebných modalit pro osoby škodlivě užívající NL a I I závislé. I I----------------------------------------------------------------------------I I Právní aspekty související se zneužíváním NL a závislostmi na NL. I I----------------------------------------------------------------------------I I Závěr kurzu, shrnutí. I I----------------------------------------------------------------------------I I Celkem 4 hodiny, nebo e-learning I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Personální zabezpečení I I----------------------------------------------------------------------------I I - Lektoři se specializovanou způsobilostí nebo zvláštní odbornou I I způsobilostí nebo zvláštní specializovanou způsobilostí v oboru návykové I I nemoci a praxí nejméně 5 let v oboru, popřípadě se specializovanou I I způsobilostí ve vyučované problematice. I I----------------------------------------------------------------------------I I Technické vybavení I I----------------------------------------------------------------------------I I - Učebna pro teoretickou výuku. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Předmět I I----------------------------------------------------------------------------I I Účinky ionizujícího záření na živé systémy, charakter deterministických a I I stochastických účinků. Riziko nádorových a dědičných onemocnění. Veličiny I I a jednotky používané pro potřeby radiační ochrany. Koncepce radiační I I ochrany, základní principy radiační ochrany, legislativní rámec lékařského I I a nelékařského ozáření. I I----------------------------------------------------------------------------I I Radiační zátěž obyvatel z různých zdrojů ionizujícího záření. Specifický I I charakter lékařského ozáření, radiační ochrana pacientů. Lékařská pomoc I I fyzickým osobám ozářeným při radiační mimořádné události. Radiologická I I událost, příčiny a možné následky. I I----------------------------------------------------------------------------I I Úloha lékařů indikujících vyšetření nebo léčbu s využitím zdrojů I I ionizujícího záření - význam indikačních kritérií (Věstník MZ). Výběr I I optimální zobrazovací metody. Zobrazovací modality využívající I I neionizující záření. Informování pacientů. I I----------------------------------------------------------------------------I I Úloha aplikujících odborníků a optimalizace radiační ochrany (radiologické I I standardy, diagnostické referenční úrovně). Ozáření dětí, těhotných a I I kojících žen (specifika, opatření, zdůvodnění). Velikosti dávek pacientů I I pro typické radiologické postupy. I I----------------------------------------------------------------------------I I Celkem 4 hodiny, nebo e-learning I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Personální zabezpečení I I----------------------------------------------------------------------------I I - Lektoři se specializovanou způsobilostí nebo zvláštní odbornou I I způsobilostí nebo zvláštní specializovanou způsobilostí v oboru I I radiologie a zobrazovací metody, pracovní lékařství, nukleární medicína I I a radiační onkologie. I I - Radiologičtí fyzici se specializovanou způsobilostí. I I - Další odborníci s absolvovaným magisterským studiem v oboru ve vztahu k I I vyučovanému tématu. I I----------------------------------------------------------------------------I I Technické vybavení I I----------------------------------------------------------------------------I I - Učebna pro teoretickou výuku. I I----------------------------------------------------------------------------I
I----------------------------------------------------------------------------I I Doporučená literatura I I----------------------------------------------------------------------------I I PETTY, Ross E., LAXER, Ronald M., LINDSLEY, Carol B., WEDDERBURN, Lucy R. I I (eds.). Textbook of pediatrie rheumatology. 7th ed., Philadelphia: I I Elsevier, 2016 (a novější edice). I I----------------------------------------------------------------------------I I MARTINI, A., HACHULLA, E. (Eds): EULAR Textbook on Paediatric I I Rheumatology. BMJ Publishing Group, 2018. I I----------------------------------------------------------------------------I I SZER, I. S., KIMURA, Y., MALLESON, P. N., SOUTHWOOD, T. R. Arthritis in I I Children & Adolescents. Oxford: University Press, 2006. I I----------------------------------------------------------------------------I I FOSTER, H., BROGAN, P. A. (Eds): Oxford Specialist Handbooks in I I Paediatrics: Paediatric Rheumatology (second edition). Oxford University I I Press, 2018. I I----------------------------------------------------------------------------I I DOLEŽALOVÁ, Pavla a Tomáš DALLOS. Dětská revmatologie v praxi. Praha: I I Mladá fronta, 2019. Edice postgraduální medicíny. ISBN 978-80-204-5540-6. I I----------------------------------------------------------------------------I I Odborné časopisy I I----------------------------------------------------------------------------I I Annals of Rheumatic Diseases I I----------------------------------------------------------------------------I I Arthritis & Rheumatism I I----------------------------------------------------------------------------I I Česká revmatologie I I----------------------------------------------------------------------------I I Journal of Rheumatology I I----------------------------------------------------------------------------I I Pediatric rheumatology online journal I I----------------------------------------------------------------------------I I Rheumatology I I----------------------------------------------------------------------------I
Případy vážného onemocnění či zdravotního postižení žadatele o mezinárodní ochranu za současné neexistence adekvátní zdravotní péče v jeho zemi původu nelze podřadit pod...
Lhůta pro vydání rozhodnutí o povinnosti vrátit poskytnutou dotaci ve smyslu čl. 3 odst. 1 pododstavce čtvrtého nařízení Rady (ES, Euratom) č. 2988/95 o ochraně finančních zájmů...
Ustanovení § 3 odst. 1 vyhlášky č. 382/2010 Sb., o náhradě ušlého výdělku a náhradě hotových výdajů při správě daní, je třeba vykládat tím způsobem, že osobě samostatně...
Na poskytování údajů z matričních knih nelze použít postup podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, neboť je takový postup podle § 2 odst. 3 tohoto zákona...
Rozhodováním o právním nároku (§ 36 odst. 3 správního řádu) je nutno rozumět takovou úpravu, kdy správní orgán musí vydat pozitivní rozhodnutí za podmínky, že žadatel splní...
Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.
Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".
Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.
Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.