epravo.cz

Přihlášení


Registrace nového uživatele
Zapomenuté heslo
Přihlášení
  • ČLÁNKY
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • insolvenční právo
    • finanční právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • evropské právo
    • veřejné zakázky
    • ostatní právní obory
  • ZÁKONY
    • sbírka zákonů
    • sbírka mezinárodních smluv
    • právní předpisy EU
    • úřední věstník EU
  • SOUDNÍ ROZHODNUTÍ
    • občanské právo
    • obchodní právo
    • správní právo
    • pracovní právo
    • trestní právo
    • ostatní právní obory
  • AKTUÁLNĚ
    • 10 otázek
    • tiskové zprávy
    • vzdělávací akce
    • komerční sdělení
    • ostatní
  • E-shop
    • Online kurzy
    • Online konference
    • Další vzdělávaní advokátů
    • Konference
    • Roční předplatné
    • Monitoring judikatury
    • Publikace a služby
    • Společenské akce
    • Advokátní rejstřík
    • Partnerský program
  • Advokátní rejstřík
  • Více

    Vzdělávací program ze dne 27.10.2021 vzdělávací program nástavbového oboru dětská revmatologie

    27.10.2021 | Sbírka:  ZD62/2021 | Částka:  12/2021ASPI

    Vztahy

    Nadřazené: 152/2018 Sb., 95/2004 Sb.
    ZD62/2021
    Vzdělávací program
    nástavbového oboru DĚTSKÁ REVMATOLOGIE
    INFORMACE TÝKAJÍCÍ SE VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ PRO NÁSTAVBOVÉ OBORY LÉKAŘŮ DĚTSKÁ REVMATOLOGIE, INTENZIVNÍ MEDICÍNA, KLINICKÁ OSTEOLOGIE A ONKOCHIRURGIE
    V souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 67/2017 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "novela zákona č. 95/2004 Sb.") a nabytí účinnosti Vyhlášky č.152/2018 Sb. (od 18.8.2018), o nástavbových oborech vzdělávání lékařů a zubních lékařů (dále jen "vyhláška č. 152/2018 Sb."), je nutné vydat nové vzdělávací programy pro nástavbové obory.
    Uvedené vzdělávací programy pro nástavbové obory lékařů Dětská revmatologie, Intenzivní medicína, Klinická osteologie a Onkochirurgie jsou určeny pro lékaře zařazené do nástavbových oborů dětská revmatologie, intenzivní medicína, klinická osteologie a onkochirurgie po 1. 7. 2017.
    1 Cíl vzdělávání v nástavbovém oboru
    Cílem vzdělávání v nástavbovém oboru dětská revmatologie je umožnit získání teoretických znalostí a praktických dovedností nezbytných pro poskytování zdravotní péče v následujících oblastech: juvenilní idiopatická artritida a její komplikace, juvenilní systémový lupus erythematosus a další vzácná systémová zánětlivá onemocnění pojiva, juvenilní dermatomyozitida, juvenilní sklerodermie, dětské vaskulitidy, další vzácná zánětlivá onemocnění (např. sarkoidóza), infekční artritida a osteomyelitida, reaktivní artritidy, muskuloskeletální manifestace systémových onemocnění, syndromy periodické horečky a další monogenní a polygenní autoinflamatorní onemocnění, autoinflamatorní onemocnění kostí, syndrom aktivace makrofágů a další akutní stavy v dětské revmatologii, nezánětlivá muskuloskeletální onemocnění, syndromy chronické muskuloskeletální bolesti, přechodová péče o pacienty s dětskými revmatickými onemocněními, hodnocení zdravotního stavu, funkčních schopností a kvality života, laboratorní vyšetření a zobrazovací metody u revmatických onemocnění, farmakologie léčivých přípravků používaných v dětské revmatologii, fyzioterapeutická a další rehabilitační péče. Absolvent studia musí rovněž získat základní znalosti o teoretických základech a výzkumu těchto onemocnění a o praktickém provádění laboratorních metod, musí umět samostatně interpretovat výsledky laboratorních vyšetření. Dále musí absolvent studia rozumět principům klinických studií a znát jejich praktické provádění. Nedílnou součástí studia je pochopení etických problémů spojených s výzkumem a klinickou praxí.
    2 Minimální požadavky na vzdělávání v nástavbovém oboru
    Podmínkou pro zařazení do oboru dětská revmatologie je získání specializované způsobilosti v oboru dětské lékařství nebo pediatrie.
    Vzdělávání se uskutečňuje při výkonu lékařského povolání formou celodenní průpravy v rozsahu odpovídajícím stanovené týdenní pracovní době podle ustanovení § 79 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.
    Vzdělávání v nástavbovém oboru probíhá jako celodenní průprava v zařízeních akreditovaných podle zákona č. 95/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání odborné způsobilosti a specializované způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání lékaře, zubního lékaře a farmaceuta, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "zákon č. 95/2004 Sb.") v rozsahu odpovídajícím stanovené týdenní pracovní době a je odměňována. Vzdělávání v nástavbovém oboru může probíhat jako rozvolněná příprava, to je při nižším rozsahu, než je stanovená týdenní pracovní doba, přitom její rozsah nesmí být nižší, než je polovina stanovené týdenní pracovní doby. Je-li příprava rozvolněná, celková délka, úroveň a kvalita nesmí být nižší než v případě celodenní průpravy.
    Vzdělávání v nástavbovém oboru probíhá u poskytovatelů zdravotních služeb nebo jiných fyzických nebo právnických osob, kteří získali akreditaci podle zákona č. 95/2004 Sb.
    Celková délka přípravy v oboru dětská revmatologie je v délce 24 měsíců, z toho:
    Část I.
    2.1 Praktická část vzdělávacího programu - v délce 24 měsíců
    a) povinná odborná praxe v oboru dětská revmatologie
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I Akreditované zařízení                                         I   Počet    I
    I                                                               I   měsíců   I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I dětská revmatologie - zařízení s akreditací II. typu          I     10     I
    I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky        I            I
    I stanovené vzdělávacím programem nástavbového oboru dětská     I            I
    I revmatologie, a to v části "akreditované zařízení II. typu".  I            I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I dětská revmatologie - zařízení s akreditací I. nebo II. typu  I     11     I
    I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky        I            I
    I stanovené vzdělávacím programem nástavbového oboru dětská     I            I
    I revmatologie, a to v části "akreditované zařízení I. typu a   I            I
    I II. typu".                                                    I            I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I revmatologie                                                  I     1      I
    I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky        I            I
    I stanovené vzdělávacím programem oboru revmatologie.           I            I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    
    b) povinná odborná doplňková praxe v oboru dětská revmatologie - výběr dvou z uvedených oborů
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I Akreditované zařízení                                         I   Počet    I
    I                                                               I   měsíců   I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I revmatologie                                                  I     1      I
    I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky        I            I
    I stanovené vzdělávacím programem oboru revmatologie.           I            I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I alergologie a klinická imunologie                             I     1      I
    I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky        I            I
    I stanovené vzdělávacím programem oboru alergologie a klinická  I            I
    I imunologie, a to v části " akreditované zařízení I. typu".    I            I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I ortopedie a traumatologie pohybového ústrojí - zařízení se    I     1      I
    I zaměřením na dětskou ortopedii                                I            I
    I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky        I            I
    I stanovené vzdělávacím programem ortopedie a traumatologie     I            I
    I pohybového ústrojí, a to v části "akreditované zařízení I.    I            I
    I typu".                                                        I            I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I radiologie a zobrazovací metody - zařízení se zaměřením na    I     1      I
    I dětskou radiologii                                            I            I
    I Poskytovatel zdravotních služeb musí splňovat podmínky        I            I
    I stanovené vzdělávacím programem oboru dětská radiologie.      I            I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    
    Část II.
    2.2 Teoretická část vzdělávacího programu
    a) účast na vzdělávacích aktivitách je povinná v tomto rozsahu:
    a1) všechny níže uvedené kurzy pro lékaře, kteří byli zařazení do nástavbového oboru bez absolvování níže uvedených kurzů,
    a2) kurzy Lékařská první pomoc a Základy zdravotnické legislativy, etiky a komunikace a Radiační ochrana pro lékaře, kterým uplynulo od absolvování těchto kurzů více než 5 let
    a3) a kurz Prevence škodlivého užívání návykových látek (NL) a léčba závislostí pro lékaře, kterým uplynulo od absolvování tohoto kurzu více než 10 let
    I---------------------------------------------------------------I------------I
            I Kurzy                                                         I   Počet    I
    I                                                               I   hodin    I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I kurz Lékařská první pomoc                                     I     20     I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I kurz Základy zdravotnické legislativy, etiky a komunikace     I     12     I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I kurz Prevence škodlivého užívání návykových látek (NL) a      I     4      I
    I léčba závislostí                                              I            I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I kurz Radiační ochrana                                         I     4      I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    
    b) účast na vzdělávacích aktivitách - doporučená
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I Aktivity                                                      I   Délka    I
    I                                                               I   trvání   I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    I Další odborné akce pořádané Institutem postgraduálního        I v rozsahu  I
    I vzdělávání ve zdravotnictví (dále jen "IPVZ") nebo Českou     I  min. 20   I
    I lékařskou komorou (dále jen "ČLK") nebo Pracovní skupinou     I   hodin    I
    I dětské revmatologie při České pediatrické společnosti nebo    I (nejméně 3 I
    I Českou revmatologickou společností nebo mezinárodními         I   akce)    I
    I organizacemi revmatologie a dětské revmatologie (PRES, EULAR, I            I
    I ACR) atd.                                                     I            I
    I---------------------------------------------------------------I------------I
    
    Pokud školenec absolvoval kurzy dle části II. a) v rámci specializačního vzdělávání a neuplynula platnost těchto kurzů, neabsolvuje je v rámci nástavbového oboru.
    3 Rozsah požadovaných teoretických znalostí a praktických dovedností, seznam požadovaných výkonů
    Teoretické znalosti a výzkum v oboru
    Základní vědomosti
    - Struktura a funkce pojivové tkáně a komponenty muskuloskeletálního systému.
    - Základní principy vrozené a adaptivní imunity.
    - Patogeneze autoimunních chorob. Ztráta mechanismů imunologické tolerance u adaptivní imunity.
    - Patogeneze autoinflamatorních chorob s mutacemi genů zapojených v regulaci vrozené odpovědi.
    - Mechanismy poškození tkáně u imunitně zprostředkovaných chorob, včetně úlohy vrozeného a adaptivního imunitního zánětlivého procesu.
    - Obecné principy molekulární biologie.
    - Znalost revmatických onemocnění v celém věkovém spektru.
    - Pochopení vzájemného vztahu revmatických onemocnění s jinými tělesnými systémy, se zvláštním důrazem na vývoj a růst.
    - Posouzení kvality života u revmatických onemocnění.
    - Výzkum a vzdělávání.
    - Porozumět plánům různých observačních a intervenčních studií: retrospektivní klinické studie, kohortové studie, randomizované kontrolované studie, randomizované studie s vysazením léku, zkřížené studie, bayesovský přístup.
    - Prezentační dovednosti a příprava výukových materiálů s využitím různých formátů.
    - Metody výuky včetně hodnocení výuky.
    - Metody edukační supervize.
    - Výuka základních klinických dovedností pro studenty medicíny se zahrnutím pGALS jako základního vyšetření a strukturovaný přístup k detailnějšímu vyšetření kloubů (pREMS).
    Praktické dovednosti
    Klinické dovednosti
    - Získat revmatologickou anamnézu od dítěte a rodičů/pečovatele, vzít v úvahu vývojovou fázi a růst dítěte.
    - Provést podrobné fyzikální vyšetření dítěte s podezřením na revmatické nebo muskuloskeletální onemocnění; zahrnout jako minimum použití pGALS jako základního vyšetření a pREMS pro jednotlivé klouby.
    - Posoudit a kvantifikovat funkční stav dítěte s revmatickým onemocněním.
    - Posoudit klinický stav a funkci všech potenciálních cílových orgánů: ledvin, plic, centrálního nervového systému, srdce, cév, očí, kůže, svalů, kostí a kloubů; v případě nutnosti aktivní spolupráce s dalšími (sub) specialisty.
    - Být schopen používat funkční skórovací systémy, skóre aktivity a poškození (damage).
    - Posoudit bolest u dětí a prokázat znalost příslušných nástrojů pro hodnocení bolesti.
    - Posoudit kvalitu života související s nemocí pomocí specifických nebo generických nástrojů.
    - Posoudit fyzickou zdatnost pomocí příslušných nástrojů.
    - Posoudit interakce rodiny a jejich dopad na klinické příznaky.
    Komunikační dovednosti
    - Komunikovat s dětmi všech věkových skupin a jejich rodiči, klást důraz na poradenskou činnost, vysvětlit nemoc dítěti a zajistit odpovídající edukaci o nemoci.
    - Komunikovat s empatií s rodiči / pečovateli postižených dětí v naléhavých případech: používat vhodné poradenské dovednosti.
    - Umět sdělit dětem a jejich rodičům rizika a přínosy léčby i prognózu.
    - Poradenství při imunosupresivní léčbě a dopad na životní styl (např. antikoncepce), dlouhodobá rizika (včetně neznámého rizika, např. malignit).
    - Komunikační dovednosti při konzultacích s dospívajícími pacienty.
    Technické dovednosti
    - Expertíza v provádění kloubní punkce kolene, kotníku, zápěstí a loktů. Minimální počet artrocentéz provedených během školícího období: 20.
    - Zkušenost s kloubní punkcí dalších kloubů (subtalární, kyčle, drobné ruční klouby, rameno), zkušenost s aspirací kloubů pod zobrazovací kontrolou.
    - Zkušenost s muskuloskeletální sonografií pro hodnocení malých a velkých kloubů u dětí.
    Během specializační přípravy musí školenec prakticky vyšetřit definovaný minimální počet pacientů v modulech I-X a obsáhnout problematiku obsaženou v modulech XI-XV. Záznam o provedených výkonech (průkaz odbornosti) předkládá školenec u atestace a musí být potvrzený školitelem.
    Modul I. Juvenilní idiopatická artritida (JIA)
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období:           I
    I - 30 - 50 nových pacientů s celým spektrem podtypů JIA,                    I
    I - 200 - 300 pacientů v dlouhodobé péči s celým spektrem podtypů JIA,       I
    I - Alespoň 50% pacientů je ve sledování nejméně 1 rok.                      I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Klasifikace a diagnóza JIA.                                              I
    I - Diferenciální diagnostika a stavy připomínající JIA.                     I
    I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika JIA.                I
    I - Klinické projevy JIA v dětství a adolescenci.                            I
    I - Extraartikulární manifestace JIA.                                        I
    I - Postavení laboratorních vyšetření u JIA.                                 I
    I - Radiografické abnormality u JIA.                                         I
    I - Úloha ultrazvuku a MRI zobrazování v managementu JIA.                    I
    I - Sledování aktivity onemocnění, indikace léčby a cíle léčby.              I
    I - Komplexní management JIA.                                                I
    I - Účinnost a bezpečnost metotrexátu a ostatních chorobu-modifikujících     I
    I   léčivých přípravků (DMARD).                                              I
    I - Účinnost a bezpečnost léčby biologiky.                                   I
    I - Délka léčby a vysazování medikace u JIA.                                 I
    I - Fyzikální a pracovní terapie JIA.                                        I
    I - Postavení ortopedických operací u JIA.                                   I
    I - Ukazatele špatné prognózy, prognostické faktory.                         I
    I - Multidisciplinární týmový přístup k managementu JIA - zahrnuje           I
    I   sestru se specializovanou způsobilostí, fyzioterapeuta,                  I
    I   ergoterapeuta, sociálního pracovníka, oftalmologa, psychologa,           I
    I   ortopedického chirurga a zubního lékaře.                                 I
    I - Dopad JIA na rodinu a komunitu (tj. školu, sportovní aktivity,           I
    I   cestování).                                                                      I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul II. Juvenilní systémový lupus erythematosus (JSLE) a další vzácná systémová onemocnění pojiva
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období:           I
    I - 2-5 nových pacientů,                                                     I
    I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči.                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Klasifikace a diagnóza JSLE.                                             I
    I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika JSLE.               I
    I - Klinické projevy JSLE v dětství a adolescenci.                           I
    I - Mukokutánní a muskuloskleletální manifestace.                            I
    I - Klasifikace lupusové glomerulonefritidy.                                 I
    I - Neuropsychiatrické manifestace JSLE.                                     I
    I - Laboratorní vyšetření a autoprotilátky u JSLE.                           I
    I - Úloha histopatologie a zobrazovacích metod v diagnostice a managementu   I
    I   JSLE.                                                                    I
    I - Monitorování aktivity, závažnosti nemoci a poškození u JSLE.             I
    I - Diferenciální diagnostika klinických manifestací u JSLE.                 I
    I - Obecné principy léčby JSLE.                                              I
    I - Farmakologický management JSLE podle tíže a manifestace onemocnění.      I
    I - Účinnost a bezpečnost imunosupresiv v léčbě JSLE.                        I
    I - Účinnost a bezpečnost biologik v léčbě JSLE.                             I
    I - Dlouhodobý průběh, morbidita a komorbidity spojené s JSLE.               I
    I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika neonatálního lupus  I
    I   erythematosus (NLE).                                                     I
    I - Klinické projevy NLE.                                                    I
    I - Klasifikace a diagnostika antifosfolipidového syndromu (APS).            I
    I - Epidemiologie, etiologie, imunopoatogeneze a genetika APS.               I
    I - Klinické projevy APS v dětství a adolescenci.                            I
    I - Laboratorní vyšetření u APS zahrnující patogenetickou roli různých       I
    I   subtypů antifosfolipidových protilátek.                                  I
    I - Obecná pravidla managementu APS.                                         I
    I - Primární a sekundární tromboprofylaxe u dětí s APS.                      I
    I - Perinatální komplikace spojené s antifosfolipidovými protilátkami.       I
    I - Klasifikace a diagnostika smíšené nemoci pojiva (MCTD) a                 I
    I   nediferencovaného onemocnění pojiva.                                     I
    I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika MCTD.               I
    I - Klinická manifestace MCTD.                                               I
    I - Laboratorní vyšetření u MCTD.                                            I
    I - Management MCTD a dlouhodobá prognóza.                                   I
    I - Klinické projevy a management nediferencovaného onemocnění pojiva a      I
    I   překryvných syndromů.                                                    I
    I - Klasifikace a diagnostika Sjogrenova syndromu.                           I
    I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika Sjogrenova syndromu.I
    I - Klinická manifestace u Sjogrenova syndromu.                              I
    I - Laboratorní vyšetření u Sjogrenova syndromu.                             I
    I - Postavení biopsie slinných žláz a zobrazení v diagnostice a léčbě        I
    I   Sjogrenova syndromu.                                                     I
    I - Management Sjogrenova syndromu a dlouhodobá prognóza.                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul III. Juvenilní dermatomyozitida (JDM)
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období:           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - 1-2 noví pacienti,                                                       I
    I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči.                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Klasifikace a diagnostika JDM.                                           I
    I - Epidemiololgie, etiologie, imunopatogeneze a genetika JDM.               I
    I - Klinické projevy JDM v dětství a adolescenci.                            I
    I - Monitorování aktivity onemocnění, tíže a trvalé poškození u JDM včetně   I
    I   vyšetření svalové síly (Childhood Myositis Assessment Scale, CMAS,       I
    I   a Manual Muscle Test 8, MMT8).                                           I
    I - Diferenciální diagnostika JDM včetně dalších zánětlivých a nezánětlivých I
    I   myopatií.                                                                I
    I - Laboratorní vyšetření u JDM.                                             I
    I - Postavení biopsie svalů, elektromyografie a zobrazovacích metod v        I
    I   diagnostice a managementu JDM.                                           I
    I - Obecné principy léčby JDM.                                               I
    I - Účinnost a bezpečnost imunosupresiv a biologik v léčbě JDM.              I
    I - Rehabilitace a ergoterapie u JDM.                                        I
    I - Průběh choroby a prognóza JDM.                                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul IV. Juvenilní sklerodermie
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období:           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - 1-2 noví pacienti,                                                       I
    I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči.                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Klasifikace a diagnostika systémové a lokalizované sklerodermie a        I
    I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika difuzní a           I
    I   lokalizované sklerodermie.                                               I
    I - Klinická manifestace difuzní systémové sklerodermie u dětí.              I
    I - Klinická manifestace lokalizované sklerodermie.                          I
    I - Klinické projevy sklerodermii podobných stavů.                           I
    I - Laboratorní vyšetření u systémové a lokalizované sklerodermie, včetně    I
    I   funkčních testů.                                                         I
    I - Role histopatologie a zobrazovacích metod v diagnostice a managementu    I
    I   systémové a lokalizované sklerodermie.                                   I
    I - Sledování aktivity onemocnění a trvalého poškození u systémové a         I
    I   lokalizované sklerodermie.                                               I
    I - Všeobecný management a léčba orgánového postižení dětí s difuzní         I
    I   systémovou sklerodermií.                                                 I
    I - Léčba lokalizované sklerodermie.                                         I
    I - Průběh choroby a prognóza systémové a lokalizované sklerodermie.         I
    I - Klinické projevy primárního a sekundárního Raynaudova fenoménu.          I
    I - Postavení kapilaroskopie v diagnostice a managementu Raynaudova          I
    I   fenoménu.                                                                I
    I - Obecná opatření a farmakoterapie u dětí a adolescentů s Raynaudovým      I
    I   fenoménem.                                                               I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul V. Dětské vaskulitidy
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období:           I
    I - 1-2 noví pacienti,                                                       I
    I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči.                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Klasifikace a diferenciální diagnostika systémových vaskulitid u dětí.   I
    I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika systémových         I
    I   vaskulitid.                                                              I
    I - Klinická manifestace systémových vaskulitid a stavů napodobujících       I
    I   vaskulitidu.                                                             I
    I - Klinické projevy, průběh onemocnění a komplikace nej častějších          I
    I   vaskulitid v dětství (IgA vaskulitida, Kawasakiho onemocnění, Takayasova I
    I   arteritida, polyarteritis nodosa, Behcetova choroba, granulomatosa s     I
    I   polyangiitidou).                                                         I
    I - Laboratorní vyšetření u systémových vaskulitid.                          I
    I - Vyšetření protilátek proti cytoplazmě neutrofilů (ANCA) a jeho klinický  I
    I   význam.                                                                  I
    I - Úloha histopatologie a zobrazovacích metod v diagnostice a managementu   I
    I   systémových vaskulitid.                                                  I
    I - Monitorování aktivity onemocnění a trvalého poškození u systémových      I
    I   vaskulitid.                                                              I
    I - Doporučení léčby různých systémových vaskulitid u dětí.                  I
    I - Léčba refrakterní vaskulitidy.                                           I
    I - Průběh choroby a prognóza systémových vaskulitid.                        I
    I - Epidemiologie, etiologie a patogeneze         kožních vaskulitid a vaskulopatií. I
    I - Klinická manifestace, vyšetření, diferenciální diagnostika a léčba       I
    I   kožních vaskulitid a vaskulopatií.                                       I
    I - Epidemiologie, etiologie a patogeneze vaskulitidy CNS.                   I
    I - Klinická manifestace, vyšetření, diferenciální diagnostika a léčba       I
    I   vaskulitidy CNS.                                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul VI. Další vzácná systémová zánětlivá onemocnění
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období:           I
    I - 1-2 noví pacienti,                                                       I
    I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči.                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Epidemiologie, etiologie, imunopatogeneze a genetika dětské sarkoidózy.  I
    I - Klinické projevy a diferenciální diagnostika sarkoidózy u dětí.          I
    I - Laboratorní vyšetření, histopatologie a zobrazovací metody u sarkoidózy. I
    I - Management dětské sarkoidózy a dlouhodobá prognóza.                      I
    I - Muskuloskeletální projevy, patogeneze, laboratorní vyšetření a           I
    I   management nerevmatických systémových onemocnění (např. nedostatek nebo  I
    I   nadbytek vitamínů, metabolická onemocnění, hematologické poruchy,        I
    I   poruchy endokrinních a exokrinních žláz, cystická fibróza, celiakie,     I
    I   hyperostóza).                                                            I
    I - Muskuloskeletální manifestace, patogeneze, laboratorní vyšetření a       I
    I   management stavů spojených s primární imunodeficiencí.                   I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul VII. Artritida související s infekcí
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období:           I
    I - 1-2 noví pacienti,                                                       I
    I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči.                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Epidemiologie, etiologie a patogeneze infekční artritidy a               I
    I   osteomyelitidy.                                                          I
    I - Klinické projevy, diagnostika a diferenciální diagnostika infekční       I
    I   artritidy a osteomyelitidy u dětí.                                       I
    I - Management infekční artritidy a osteomyelitidy u dětí.                   I
    I - Nezvyklé projevy infekcí u imunokompromitovaného pacienta.               I
    I - Epidemiologie, patogeneze, klinické projevy, diferenciální diagnostika a I
    I   management infekční discitidy.                                           I
    I - Epidemiologie, etiologie a patogeneze lymeské boreliózy.                 I
    I - Klinické projevy, diagnostika a diferenciální diagnostika lymeské        I
    I   boreliozy u dětí.                                                        I
    I - Management lymeské boreliózy u dětí.                                     I
    I - Klasifikace a diferenciální diagnostika reaktivních artritid.            I
    I - Epidemiologie, etiologie, patogeneze a genetický podklad reaktivních     I
    I   artritid.                                                                I
    I - Kloubní a mimokloubní projevy reaktivních artritid u dětí.               I
    I - Laboratorní vyšetření a vyšetření zobrazovacími metodami u reaktivních   I
    I   artritid.                                                                I
    I - Léčba a prognóza reaktivních artritid u dětí.                            I
    I - Epidemiololgie, etiologie, patogeneze a genetický základ revmatické      I
    I   horečky a poststreptokokové reaktivní artritidy.                         I
    I - Klinické projevy, diagnostika a diferenciální diagnostika revmatické     I
    I   horečky a poststreptokokové reaktivní artritidy.                         I
    I - Management a profylaxe revmatické horečky a poststreptokokové reaktivní  I
    I   artritidy.                                                               I
    I - Průběh a prognóza revmatické horečky a poststreptokokové reaktivní       I
    I   artritidy.                                                               I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul VIII. Autoinflamatorní onemocnění
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období:           I
    I - 2-5 nových pacientů,                                                     I
    I - 5-10 pacientů v dlouhodobé péči.                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Klasifikace a diferenciální diagnostika vrozených syndromů periodických  I
    I   horeček.                                                                 I
    I - Epidemiologie, genetika a patogeneze vrozených syndromů periodických     I
    I   horeček (FMF, TRAPS, HIDS, CAPS).                                        I
    I - Klinická manifestace a komplikace vrozených syndromů periodických        I
    I   horeček.                                                                 I
    I - Léčba a průběh onemocnění vrozených syndromů periodických horeček.       I
    I - (FMF, TRAPS, HIDS, CAPS).                                                I
    I - Epidemiologie, patogeneze, klinická manifestace a diagnostika PFAPA      I
    I   syndromu (periodická horečka, afty, faryngitida, adenitida).             I
    I - Laboratorní vyšetření, léčba a prognóza PFAPA syndromu.                  I
    I - Genetika, patogeneze, klinické projevy a management ostatních vrozených  I
    I   autoinflamatorních chorob.                                               I
    I - Epidemiologie, genetika a patogeneze chronické rekurentní multifokální   I
    I   osteomyelitidy (CRMO).                                                   I
    I - Klinická manifestace, vyšetření, diferenciální diagnostika a léčba CRMO. I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul IX. Akutní stavy v dětské revmatologii
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Diferenciální diagnostika, vyšetření a praktické zvládnutí                 I
    I revmatologických náhlých stavů u dětí. Jsou zde zahrnuty choroby, při      I
    I kterých je dítě celkově ohroženo.                                          I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školícího období: 20        I
    I pacientů.                                                                  I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Diferenciální diagnostika, vyšetření a praktické řešení revmatologických I
    I   mimořádných událostí u dětí v lůžkové a ambulantní péči. Děti se         I
    I   systémovým onemocnění jako např akutní artritida, systémový lupus        I
    I   erythematosus, dermatomyozitida, vaskulitida a další stavy s             I
    I   revmatologickými příznaky, jako je leukémie, další malignity, syndrom    I
    I   aktivace makrofágů, týrání dítěte a katastrofický antifosfolipidový      I
    I   syndrom.                                                                 I
    I - Klasifikace a diagnostika hemofagocytující lymfohistiocytózy.            I
    I - Epidemiologie, patogeneze a genetika syndromu aktivace makrofágů.        I
    I - Klinické příznaky, diagnostika a diferenciální diagnostika syndromu      I
    I   aktivace makrofágů, včetně odlišení syndromu aktivace makrofágů od       I
    I   aktivně probíhajícího základního revmatologického onemocnění.            I
    I - Laboratorní výsledky a výsledky vyšetření kostní dřeně u syndromu        I
    I   aktivace makrofágů.                                                      I
    I - Management a dlouhodobá prognóza syndromu aktivace makrofágů.            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul X. Nezánětlivá onemocnění pohybového aparátu
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Klinická diagnóza a management nezánětlivých onemocnění pohybového aparátu I
    I v dětství a adolescenci, včetně vrozených poruch. V tomto modulu jsou      I
    I vyžadovány znalosti specifických vyšetření pro každé z těchto onemocnění a I
    I interpretace jejich výsledků.                                              I
    I Minimální počet pacientů vyšetřených v průběhu školicího období:           I
    I - 100 pacientů se spektrem nezánětlivých artropatií (syndrom               I
    I   hypermobility, syndromy z přetížení, osteochondrózy, metabolická         I
    I   onemocnění postihující pohybový aparát, syndromy chronické bolesti),     I
    I - 10 pacientů s různými dědičnými poruchami s muskuloskeletální            I
    I   manifestací.                                                             I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Bolest asociovaná s hypermobilitou/diagnostická kritéria hypermobility,  I
    I   diferenciální diagnostika stavů asociovaných s hypermobilitou, jejich    I
    I   management.                                                              I
    I - Bolest asociovaná s hypomobilitou / diferenciální diagnostika a          I
    I   management stavůasociovaných s hypomobilitou, kloubní kontraktury.       I
    I - Klinická prezentace a diferenciální diagnostika syndromů z přetížení     I
    I   (patelofemorální syndrom, osteochondritis dissecans, tenisový loket).    I
    I - Klinické projevy, diferenciální diagnostika, vyšetření a léčba           I
    I   chondromalacie pately.                                                   I
    I - Klinické         projevy, diferenciální diagnostika, vyšetření a management      I
    I   bolestí zad u dětí.                                                      I
    I - Klinické projevy, diferenciální diagnostika a management ortopedických   I
    I   stavů zahrnujících Scheuermannovu chorobu, osteochondrózy,               I
    I   Legg-Calve-Perthesovu chorobu, coxa vara adolescentium, chondrolýzu.     I
    I - Klinické projevy, diferenciální diagnostika a management růstových       I
    I   bolestí.                                                                 I
    I - Klasifikace a diagnostika fibromyalgie v dětství.                        I
    I - Epidemiologie, etiologie, patogeneze a genetika fibromyalgie v dětství.  I
    I - Hodnocení muskuloskeletální bolesti.                                     I
    I - Diferenciální diagnostika muskuloskeletální bolesti u dětí.              I
    I - Management a dlouhodobá prognóza fibromyalgie v dětství.                 I
    I - Klasifikace a diagnostika komplexního regionálního bolestivého syndromu. I
    I - Management a dlouhodobá prognóza komplexního regionálního bolestivého    I
    I   syndromu.                                                                I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul XI. Přechodová péče z dětské revmatologie do systému pro dospělé pacienty
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Spolupráce s multidisciplinárním týmem dospělé revmatologie na           I
    I   poskytování přechodové péče, rozdíly a shody mezi revmatologickou péčí u I
    I   dospělých, adolescentů a dětí.                                           I
    I - Fyziologické a psychologické principy puberty.                           I
    I - Vzdělávací, profesní a sociální otázky v adolescenci.                    I
    I - Jedinečnost v povaze dospívání a vliv dětských revmatických onemocnění   I
    I   na vývoj adolescentů.                                                    I
    I - Dopad puberty na farmakologii, spektrum běžně používaných antirevmatik.  I
    I - Přechodová péče pro dospívající s muskuloskeletálními a revmatickými     I
    I   chorobami.                                                               I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul XII. Multidisciplinární přístup k péči o děti s muskuloskeletálním onemocněním
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Týmový přístup k revmatickým onemocněním: výhody a omezení.              I
    I - Metody používané sestrami, ergoterapeuty a fyzioterapeuty, dietology a   I
    I   sociálními pracovníky při péči o děti s revmatickými chorobami, včetně   I
    I   chronické bolesti.                                                       I
    I - Organizace vzdělávacích kurzů pro pacienty / rodiče společně s           I
    I   multidisciplinárním týmem.                                               I
    I - Školní, společenské a sociální důsledky dětských revmatických chorob.    I
    I - Možnosti sociální péče pro rodiny dětí s revmatickými chorobami.         I
    I - Porozumění významu spolupráce s dalšími specialisty při léčbě dětských   I
    I   revmatických chorob. Tato část obvykle probíhá prostřednictvím           I
    I   klinických diskuzí a konzultací s dalšími dětskými specialisty           I
    I   (nefrolog, oftalmolog, dermatolog, dětský ortoped, stomatolog,           I
    I   endokrinolog, gastroenterolog, psychiatr a další).                       I
    I - Zapojení dětí, dospívajících, rodičů a širšího revmatologického týmu do  I
    I   terapeutického rozhodování.                                              I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul XIII. Vyšetření u revmatických onemocnění
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Hematologické změny, reaktanty akutní fáze a biochemické změny, které    I
    I   doprovázejí revmatická onemocnění dětí.                                  I
    I - Imunologický základ revmatických nemocí: metodologie vyšetřování zánětu  I
    I   a autoimunity, interpretace autoprotilátek v klinickém kontextu.         I
    I - Genetický základ muskuloskeletálních a revmatických chorob, úloha        I
    I   molekulárně genetických vyšetření v diagnostice těchto stavů.            I
    I - Význam tkáňové biopsie svalů, kůže a ledvin. Interpretace histologických I
    I   abnormalit u dětí s revmatickými chorobami.                              I
    I - Význam a omezení vyšetření synoviální tekutiny a synoviální biopsie.     I
    I - Úloha radiologických vyšetření včetně ultrazvuku, metod nukleární        I
    I   medicíny, vyšetření kostní denzity, počítačové tomografie a magnetické   I
    I   rezonance (s/bez kontrastu) při diagnostice revmatických onemocnění u    I
    I   dětí.                                                                    I
    I - Úloha elektromyografie a studií nervového vedení u dětí s revmatickým    I
    I   onemocněním.                                                             I
    I - Vyšetřovací metody pro sledování progrese nemoci a pro posouzení rozsahu I
    I   poškození cílových orgánů, jednotlivých kloubů nebo jiných struktur      I
    I   pohybového aparátu a dalších systémů přímo nebo nepřímo postižených      I
    I   revmatickým onemocněním.                                                 I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul XIV. Farmakologie léčivých přípravků používaných v léčbě dětských revmatických onemocnění
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Nesteroidní protizánětlivé léky (NSAID), chorobu modifikující léky       I
    I   (DMARD), intraartikulární, intravenózní a perorální kortikosteroidy,     I
    I   gastroprotektivní léčiva, imunosupresivní a cytotoxická léčiva,          I
    I   biologika, léky ovlivňujících růst, léky používané k léčbě osteoporózy.  I
    I   Důkazy účinnosti jednotlivých typů léčby.                                I
    I - Rozsah a možné důsledky nekonvenčních léků a terapií podávaných dětem s  I
    I   revmatickým onemocněním.                                                 I
    I - Farmakologie léků používaných k potlačení bolesti u dětí.                I
    I - Použití a rizika použití sedace při bolestivých procedurách u dětí.      I
    I - Význam klinických studií při prohlubování terapeutických znalostí o      I
    I   revmatických onemocněních.                                               I
    I - Výhody, rizika a indikace autologní transplantace kmenových buněk při    I
    I   léčbě chronických zánětlivých onemocnění u dětí a dospívajících.         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Modul XV. Další
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Kostní malignity.                                                        I
    I - Osteoporóza u dětských revmatických onemocnění.                          I
    I - Primární poruchy pojivové tkáně.                                         I
    I - Primární imunodeficience.                                                I
    I - Metabolické kostní choroby a skeletální dysplasie.                       I
    I - Metabolické choroby a jejich muskuloskeletální projevy /např.            I
    I   mukopolysacharidózy/.                                                    I
    I - Chromozomální poruchy a muskuloskeletální příznaky (např. Downův         I
    I   syndrom).                                                                I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    4 Všeobecné požadavky
    Absolvent vzdělávání v nástavbovém oboru:
    - má znalosti právních předpisů Evropské unie, předpisů vydávaných Ministerstvem zdravotnictví, Ministerstvem životního prostředí, popř. jinými úřady státní správy ve vztahu k oblasti zdravotnictví,
    - osvojí si provozní a administrativní činnosti a management týmové práce, osvojí si základy počítačové techniky jako prostředku pro ukládání a vyhledávání dat, odborných informací a komunikace,
    - má základní znalosti posudkového lékařství, lékařské etiky, právních předpisů platných ve zdravotnictví, poskytování zdravotních služeb a ekonomiky ve zdravotnictví,
    - dosáhne potřebné úrovně schopností komunikovat s rodiči pacientů, nebo jejich zákonnými zástupci, případně dalšími oprávněnými osobami (zejména v emočně vypjatých situacích),
    - je schopen mezioborové spolupráce v diagnostice a diferenciální diagnostice, koordinace multidisciplinárního a interdisciplinárních týmů v péči o pacienty s vzácným onemocněním,
    - je schopen samostatného a kritického hodnocení odborné literatury a aktivní účasti na různých formách kontinuálního vzdělávání lékařů,
    - ovládá provozní a administrativní činnosti a management týmové práce.
    5 Potvrzení hodnocení o průběhu vzdělávání v nástavbovém oboru
    Vzdělávání probíhá pod vedením přiděleného školitele v akreditovaném zařízení.
    a) Průběžné hodnocení školitelem
    - součástí vzdělávání je stanovení individuálního vzdělávacího plánu, o jehož plnění a případných úpravách probíhá diskuze mezi školitelem a školencem v předem stanovených intervalech v průběhu školícího období. Z těchto pohovorů je pořízen zápis, který je základem pro následné hodnocení;
    - nedílnou součástí vzdělávacího programu je trvalá interakce školence a školitele, který se podílí na průběžném zdokonalování, hodnocení a kontrole teoretických znalostí a praktických dovedností školence v různých směrech. V průběhu školícího období probíhají zejména následující interakce:
    - klinické vyšetření a vysvětlování léčebného plánu rodičům pacienta: školitel sleduje školence a následně poskytne zpětnou vazbu.
    - O pacientech v závažném stavu školenec referuje školiteli, společně se podílí na diskuzi ohledně jejich dalšího diagnostického a terapeutického procesu.
    - Praktické výkony (např. kloubní punkce) provádí školenec pod přímým dohledem školitele.
    - Pod dohledem školitele je školenec aktivně vybízen k vedení různých týmových aktivit za účelem osvojení si schopnosti vedení kolektivu. Nedílnou součástí je zpětná vazba a rozbor situace všemi zúčastněnými osobami.
    - Školitel dohlíží nad ambulantními zprávami/propouštěcími zprávami/souhrnnými zprávami pro jiné specialisty, které zpracovává školenec.
    - Školenec připravuje protokoly pacientů k předání do péče revamatologa poskytujícího zdravotní péči dospělým pacientům, které jsou překontrolovány a kriticky prodiskutovány se školitelem.
    b) Předpoklad přístupu k závěrečné zkoušce
    - absolvování požadované praxe potvrzené všemi školiteli se specializovanou způsobilostí nebo zvláštní odbornou způsobilostí nebo zvláštní specializovanou způsobilostí,
    - předložení potvrzení o provedených výkonech,
    - potvrzení o absolvování kurzů a vzdělávacích akcí (viz tab. Část II.).
    c) Vlastní závěrečná zkouška
    - teoretická část - 3 odborné otázky,
    - praktická část - muskuloskeletální vyšetření dítěte s revmatickým onemocněním.
    6 Charakteristika činností, pro které absolvent vzdělávání v nástavbovém oboru získal zvláštní specializovanou způsobilost
    Absolvováním nástavbového oboru zdravotničtí pracovníci získávají zvláštní specializovanou způsobilost pro vymezené činnosti, které prohlubují získanou specializovanou způsobilost.
    Absolvent nástavbového oboru dětská revmatologie získává zvláštní specializovanou způsobilost, která představuje soubor znalostí, dovedností a postojů, který lékaře opravňuje k výkonu činnosti jako dětský revmatolog - specialista pečující o děti se systémovými zánětlivými chorobami a dalšími onemocněními zařazenými v oboru dětská revmatologie.
    7 Charakteristika akreditovaných zařízení
    Vzdělávání v nástavbovém oboru zajišťuje poskytovatel zdravotních služeb nebo jiná právnická nebo fyzická osoba, které ministerstvo udělilo akreditaci (dále jen "akreditované zařízení). Akreditované zařízení zajišťující výuku školenců musí zajistit školenci absolvování vzdělávacího programu. K tomu slouží řádné a plné zapojení školence do práce, a dále umožnění studia a pobytu v jiném akreditovaném zařízení, které může poskytovat část přípravy, která není dostupná ve vlastním akreditovaném zařízení.
    Požadavky na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb poskytovatele zdravotních služeb jsou uvedeny ve vyhlášce č. 99/2012 Sb., o požadavcích na minimální personální zabezpečení zdravotních služeb, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "vyhláška č. 99/2012 Sb.") a další požadavky pro potřeby vzdělávání v nástavbovém oboru jsou uvedeny v kapitolách 7.1 a 7.2.
    Požadavky na minimální technické a věcné vybavení zdravotnických zařízení poskytovatele zdravotních služeb jsou uvedeny ve vyhlášce č. 92/2012 Sb., o požadavcích na minimální technické a věcné vybavení zdravotnických zařízení a kontaktních pracovišť domácí péče, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "vyhláška č. 92/2012 Sb.") a další požadavky pro potřeby vzdělávání v nástavbovém oboru jsou uvedeny v kapitolách 7.1 a 7.2.
    Nedílnou součástí žádosti o udělení nebo prodloužení akreditace je vzdělávací plán, který vychází z § 14 odst. 2 písm. c) zákona č. 95/2004 Sb. a dále smlouvy o spolupráci s jiným akreditovaným poskytovatelem zdravotních služeb (pokud akreditované zařízení nezajišťuje náplň vzdělávacího programu samo).
    7.1 Akreditované zařízení (AZ) I. typu
    I------------------I---------------------------------------------------------I
    I Personální       I - Školitel má specializovanou způsobilost nebo zvláštní I
    I zabezpečení      I   odbornou způsobilost nebo zvláštní specializovanou    I
    I                  I   způsobilost v oboru dětská revmatologie a minimálně 3 I
    I                  I   roky praxe v oboru od získání specializované          I
    I                  I   způsobilosti nebo min. 1 rok praxe od získání         I
    I                  I   zvláštní odborné způsobilosti nebo zvláštní           I
    I                  I   specializované způsobilosti a s minimálním úvazkem    I
    I                  I   0,5 u daného poskytovatele zdravotních služeb.        I
    I                  I - Minimální úvazek v případě jednoho školitele, který   I
    I                  I   je současně garantem oboru, je 1,0 u daného           I
    I                  I   poskytovatele zdravotních služeb.                     I
    I                  I - Poměr školitel/školenec - 1:2.                        I
    I                  I - Seznam dalších zdravotnických pracovníků, jejichž     I
    I                  I   zařazení a činnost vyplývá ze vzdělávacího programu   I
    I                  I   dětská revmatologie:                                  I
    I                  I   - lékaři se specializovanou způsobilostí nebo         I
    I                  I     zvláštní specializovanou způsobilostí nebo zvláštní I
    I                  I     odbornou způsobilostí v oboru dětská nefrologie,    I
    I                  I     dětská kardiologie, oftalmologie, dětská            I
    I                  I     neurologie, ortopedie a traumatologie pohybového    I
    I                  I     ústrojí, radiologie a zobrazovací metody, dětská a  I
    I                  I     dorostová psychiatrie,                              I
    I                  I   - pracovníci nelékařských profesí: odborný            I
    I                  I     fyzioterapeut, klinický psycholog.                  I
    I                  I - Školitel dokládá svou způsobilost při žádosti o       I
    I                  I   akreditaci pracoviště profesním životopisem a         I
    I                  I   přehledem svých odborných a pedagogických aktivit v   I
    I                  I   posledních 2 letech (celoživotní vzdělávání).         I
    I------------------I---------------------------------------------------------I
    I Věcné a          I Školící zařízení:                                       I
    I technické        I - je součástí zdravotnického zařízení s komplexním      I
    I vybavení         I   zázemím pro pediatrii včetně dětských lůžek, dalších  I
    I                  I   specializací pediatrie včetně jednotky intenzivní     I
    I                  I   péče, dětské fyzioterapie a zobrazovacího komplementu I
    I                  I   se zaměřením na dětský věk,                           I
    I                  I - svou činností pokrývá větší část modulů, minimálně    I
    I                  I   moduly 1, 7, 9-15.                                    I
    I------------------I---------------------------------------------------------I
    I Organizační a    I - Počet nových pacientů doporučených k vyšetření        I
    I provozní         I   dětským revmatologem je min. 100 za kalendářní rok.   I
    I požadavky        I - Spolu s žádostí je nutno předložit doklad o splnění   I
    I                  I   předpokladů pro školení v jednotlivých požadovaných   I
    I                  I   modulech vzdělávacího programu dokumentováním počtu   I
    I                  I   sledovaných pacientů v rámci příslušných modulů v     I
    I                  I   období 1 roku před podáním žádosti. Plný počet        I
    I                  I   uvedený v modulech přitom není podmínkou.             I
    I------------------I---------------------------------------------------------I
    
    7.2 Akreditované zařízení (AZ) II. typu
    I------------------I---------------------------------------------------------I
    I Personální       I - Minimálně 2 školitelé se specializovanou způsobilostí I
    I zabezpečení      I   nebo zvláštní odbornou způsobilostí nebo zvláštní     I
    I                  I   specializovanou způsobilostí v oboru dětská           I
    I                  I   revmatologie a minimálně 3 roky praxe v oboru od      I
    I                  I   získání specializované způsobilosti nebo min. 1 rok   I
    I                  I   praxe od získání zvláštní odborné způsobilosti nebo   I
    I                  I   zvláštní specializované         způsobilosti a s minimálním   I
    I                  I   úvazkem 0,5 u daného poskytovatele zdravotních služeb.I
    I                  I - Poměr školitel/školenec 1:2.                          I
    I                  I - Seznam dalších zdravotnických pracovníků, jejichž     I
    I                  I   zařazení a činnost vyplývají ze vzdělávacího programu I
    I                  I   dětská revmatologie:                                  I
    I                  I   - lékaři se specializací v oboru dětská nefrologie,   I
    I                  I     dětská kardiologie, dětská oftalmologie, dětská     I
    I                  I     neurologie, intenzivní medicína, dětská a dorostová I
    I                  I     psychiatrie a další (např. maxilofaciální           I
    I                  I     chirurgie),                                         I
    I                  I   - pracovníci nelékařských profesí: dětský             I
    I                  I     fyzioterapeut, klinický psycholog, specializovaná   I
    I                  I     zdravotní sestra.                                   I
    I                  I - Školitel dokládá svou způsobilost při žádosti o       I
    I                  I   akreditaci pracoviště profesním životopisem a         I
    I                  I   přehledem svých odborných a pedagogických aktivit v   I
    I                  I   posledních 2 letech (celoživotní vzdělávání).         I
    I------------------I---------------------------------------------------------I
    I Věcné a          I Školící pracoviště:                                     I
    I technické        I - je součástí zdravotnického zařízení s komplexním      I
    I vybavení         I   zázemím pro pediatrii včetně dětských lůžek, dalších  I
    I                  I   specializací pediatrie včetně jednotky intenzivní     I
    I                  I   péče, dětské fyzioterapie a zobrazovacího komplementu I
    I                  I   se zaměřením na dětský věk,                           I
    I                  I - má samostatnou ambulanci pro dětskou revmatologii,    I
    I                  I - svou činností pokrývá celé spektrum oboru (moduly).   I
    I------------------I---------------------------------------------------------I
    I Organizační a    I - Počet nových pacientů doporučených k vyšetření        I
    I provozní         I   dětským revmatologem je min. 200 za kalendářní rok.   I
    I požadavky        I - Spolu s žádostí je nutno předložit doklad o splnění   I
    I                  I   předpokladů pro školení v jednotlivých modulech       I
    I                  I   vzdělávacího programu dokumentováním počtu            I
    I                  I   sledovaných pacientů v rámci příslušných modulů v     I
    I                  I   období 1 roku před podáním žádosti.                   I
    I                  I - Školenec se účastní minimálně 2 ambulantních dnů      I
    I                  I   týdně se školitelem nebo pod jeho dohledem.           I
    I------------------I---------------------------------------------------------I
    
    8 Programy povinných vzdělávacích aktivit a personální zabezpečení a technické a věcné vybavení pro jejich realizaci - charakteristika
    8.1 Program kurzu Lékařská první pomoc
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Předmět                                                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Náhlá zástava krevního oběhu, incidence, diagnóza, základní a rozšířená    I
    I neodkladná resuscitace včetně defibrilace (Basic Life Support a Advanced   I
    I Cardiac Life Support).                                                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Bezvědomí nejasného původu, křeče, synkopa; náhlé cévní mozkové příhody,   I
    I diagnostické postupy, terapeutické okno, trombolýza systémová,             I
    I intraarteriální.                                                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Dušnost, hlavní příčiny: respirační etiologie - astma bronchiale, status   I
    I astmaticus, inhalační trauma atd., kardiovaskulární etiologie - kardiální  I
    I selhávání, astma cardiale, edém plic, embolie plicnice, zvláštní stavy:    I
    I tonutí a utonutí, strangulace atd., diagnóza, diferenciální diagnóza.,     I
    I terapeutické postupy, principy umělé plicní ventilace.                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Bolesti na hrudi, akutní koronární syndrom, principy a indikace            I
    I trombolýzy, PTCA (Percutaneous Transluminal Coronary Angioplasty), závažné I
    I dysrytmie a terapeutické přístupy.                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Traumatologie - těžké úrazy, úraz hlavy, páteře, hrudníku, dutiny břišní,  I
    I končetin, polytrauma, poranění el. proudem, termická poranění, hlavní      I
    I zásady ATLS (Advanced Trauma Life Support).                                I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Šok, diagnóza, klasifikace, příčiny, terapeutické přístupy.                I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Hromadné postižení zdraví/osob, základy řešení v přednemocniční a časné    I
    I nemocniční neodkladné péči (PNP a NNP).                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Integrovaný záchranný systém (IZS) a krizová připravenost zdravotnické     I
    I záchranné služby (ZZS) a zdravotnických zařízení (ZZ).                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Zvláštnosti urgentních stavů u dětí.                                       I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Extramurální porod, péče o novorozence a matku, gynekologické akutní stavy.I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Praktická výuka.                                                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Celkem 20 hodin, nebo e-learning                                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
     Znalosti získané v kurzu se ověřují po ukončení testem.
    
    Personální zabezpečení a technické vybavení kurzu Lékařská první pomoc
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Personální zabezpečení                                                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Lektoři se specializovanou způsobilostí nebo zvláštní odbornou           I
    I   způsobilostí v oboru urgentní medicíny a praxí nejméně 5 let v oboru,    I
    I   nebo se specializovanou způsobilostí v oboru anesteziologie a            I
    I   intenzivní medicína a praxí v oboru nejméně 5 let, popřípadě se          I
    I   specializovanou způsobilostí ve vyučované problematice.                  I
    I - Garant kurzu má specializovanou způsobilost v oboru a nejméně 10 let     I
    I   praxe výkonu povolání lékaře v oboru specializace.                       I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Technické vybavení                                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Učebna pro teoretickou výuku.                                            I
    I - Učebna pro praktickou výuku s vybavením: model (dospělý, dětský a        I
    I   novorozenec) umožňující praktický nácvik základní i rozšířené neodkladné I
    I   resuscitace se simultánním záznamem sledovaných vitálních funkcí,        I
    I   zejména respiračních a oběhových k objektivizaci účinnosti prováděné     I
    I   resuscitace a možností uložení sledovaných dat do PC a závěrečné         I
    I   vyhodnocení.                                                             I
    I - Model musí umožnit nácvik:                                               I
    I   - zajištění průchodnosti dýchacích cest pomocí vzduchovodů,              I
    I     Combi-tubusu, laryngeálního tubusu, laryngeální masky, včetně          I
    I     intubační a různými technikami tracheální intubace,                    I
    I   - umělé plicní ventilace z plic do plic ústy, přes masku, ručním         I
    I     dýchacím přístrojem/ transportním ventilátorem,                        I
    I   - nácvik intubace dětí včetně novorozenců a umělou plicní ventilaci,     I
    I   - zajištění průchodnosti dýchacích cest koniopunkcí, minitracheotomií    I
    I     (krikotomií),                                                          I
    I   - punkci pneumotoraxu,                                                   I
    I   - zajištění vstupu do krevního řečiště - punkci a kanylaci periferní     I
    I     žíly, centrální žíly (subclavia, jugularis interna), vena femoralis a  I
    I     různé techniky intraoseálního přístupu,                                I
    I   - diagnostiky simulovaných poruch rytmu na kardioskopu a volbu           I
    I     farmakoterapie a elektroimpulzoterapie.                                I
    I - Počítačová učebna pro závěrečné testování znalostí.                      I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    8.2 Program kurzu Základy zdravotnické legislativy, etiky a komunikace
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Předmět                                                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Legislativa.                                                               I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Základní právní předpisy ve zdravotnictví a jejich         hierarchie.           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Organizace poskytování zdravotních služeb a řízení zdravotnictví.        I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Rozhodování pacienta (informovaný souhlas, odmítnutí péče).              I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Poskytování zdravotní péče bez souhlasu, omezovací prostředky.           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Povinná mlčenlivost zdravotnických pracovníků.                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Vedení a nakládání se zdravotnickou dokumentací.                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Náležitá odborná úroveň (lege artis).                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Stížnosti ve zdravotnictví.                                              I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Právní odpovědnost lékaře a poskytovatele zdravotních služeb.            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Poskytování zdravotní péče v Evropské unii a přeshraniční zdravotní péče.I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Systém veřejného zdravotního pojištění.                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Zdravotní služby hrazené ze zdravotního pojištění.                       I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Plátci zdravotního pojištění, práva a povinnosti pojištěnců.             I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Systém úhrad zdravotní péče.                                             I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Systém sociálního zabezpečení a lékařská posudková služba.                 I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Nemocenské pojištění.                                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Důchodové pojištění.                                                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Sociální pomoc a sociální služby.                                        I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Lékařská etika.                                                            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Etické kodexy, etické chování zdravotnických pracovníků.                 I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Základní principy a etické zásady.                                       I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Etické problémy současné medicíny.                                       I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Komunikace ve zdravotnictví.                                               I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Základní principy a specifika.                                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Komunikace mezi zdravotnickými pracovníky, pacientem a osobami jemu      I
    I   blízkými.                                                                I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Krizová komunikace.                                                      I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Celkem 12 hodin, nebo e-learning                                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Personální zabezpečení a technické vybavení kurzu Základy zdravotnické legislativy, etiky a komunikace
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Personální zabezpečení                                                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Minimálně 2 lektoři se znalostí zdravotnického práva a veřejného         I
    I   zdravotnictví, s vysokoškolským vzděláním v oboru právo v magisterském   I
    I   studijním programu na vysoké škole v České republice nebo na vysoké      I
    I   škole v zahraničí, pokud je takové vzdělání v České republice uznáváno,  I
    I   a profesní zkušeností v oblasti zdravotnického práva v délce alespoň 5   I
    I   let. Lektoři zdravotnického práva dokládají přehled publikační činnosti  I
    I   za posledních 5 let a pedagogickou činnost.                              I
    I - Součástí lektorského týmu musí být lektoři s ukončeným vysokoškolským    I
    I   vzděláním příslušného zaměření a odbornou praxí nejméně 5 let v oblasti  I
    I   přednášeného tématu (etika, komunikace a sociální zabezpečení).          I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Technické vybavení                                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Učebna pro teoretickou výuku.                                            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    8.3 Program kurzu Prevence škodlivého užívání návykových látek (dále jen "NL") a léčba závislostí
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Předmět                                                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Škodlivé užívání NL a závislostí na NL v ČR.                             I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Přehled NL zneužívaných v ČR a jejich vlastností.                        I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Zdravotní aspekty škodlivého užívání NL a závislostí na NL.              I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Problematika škodlivého užívání NL a závislostí na NL ve specifických    I
    I   podmínkách jednotlivých medicínských oborů, možnosti prevence.           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Přehled specifických léčebných modalit pro osoby škodlivě užívající NL a I
    I   závislé.                                                                 I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Právní aspekty související se zneužíváním NL a závislostmi na NL.        I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I   Závěr kurzu, shrnutí.                                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Celkem 4 hodiny, nebo e-learning                                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Personální zabezpečení a technické vybavení kurzu Prevence škodlivého užívání návykových látek a léčba závislostí
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Personální zabezpečení                                                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Lektoři se specializovanou způsobilostí nebo zvláštní odbornou           I
    I   způsobilostí nebo zvláštní specializovanou způsobilostí v oboru návykové I
    I   nemoci a praxí nejméně 5 let v oboru, popřípadě se specializovanou       I
    I   způsobilostí ve vyučované problematice.                                  I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Technické vybavení                                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Učebna pro teoretickou výuku.                                            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    8.4 Program kurzu Radiační ochrana
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Předmět                                                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Účinky ionizujícího záření na živé systémy, charakter deterministických a  I
    I stochastických účinků. Riziko nádorových a dědičných onemocnění. Veličiny  I
    I a jednotky používané pro potřeby radiační ochrany. Koncepce radiační       I
    I ochrany, základní principy radiační ochrany, legislativní rámec lékařského I
    I a nelékařského ozáření.                                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Radiační zátěž obyvatel z různých zdrojů ionizujícího záření. Specifický   I
    I charakter lékařského ozáření, radiační ochrana pacientů. Lékařská pomoc    I
    I fyzickým osobám ozářeným při radiační mimořádné události. Radiologická     I
    I událost, příčiny a možné následky.                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Úloha lékařů indikujících vyšetření nebo léčbu s využitím zdrojů           I
    I ionizujícího záření - význam indikačních kritérií (Věstník MZ). Výběr      I
    I optimální zobrazovací metody. Zobrazovací         modality využívající             I
    I neionizující záření. Informování pacientů.                                 I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Úloha aplikujících odborníků a optimalizace radiační ochrany (radiologické I
    I standardy, diagnostické referenční úrovně). Ozáření dětí, těhotných a      I
    I kojících žen (specifika, opatření, zdůvodnění). Velikosti dávek pacientů   I
    I pro typické radiologické postupy.                                          I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Celkem 4 hodiny, nebo e-learning                                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    Personální zabezpečení a technické vybavení kurzu Radiační ochrana
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Personální zabezpečení                                                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Lektoři se specializovanou způsobilostí nebo zvláštní odbornou           I
    I   způsobilostí nebo zvláštní specializovanou způsobilostí v oboru          I
    I   radiologie a zobrazovací metody, pracovní lékařství, nukleární medicína  I
    I   a radiační onkologie.                                                    I
    I - Radiologičtí fyzici se specializovanou způsobilostí.                     I
    I - Další odborníci s absolvovaným magisterským studiem v oboru ve vztahu k  I
    I   vyučovanému tématu.                                                      I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Technické vybavení                                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I - Učebna pro teoretickou výuku.                                            I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    
    9 Doporučená literatura
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Doporučená literatura                                                      I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I PETTY, Ross E., LAXER, Ronald M., LINDSLEY, Carol B., WEDDERBURN, Lucy R.  I
    I (eds.). Textbook of pediatrie rheumatology. 7th ed., Philadelphia:         I
    I Elsevier, 2016 (a novější edice).                                          I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I MARTINI, A., HACHULLA, E. (Eds): EULAR Textbook on Paediatric              I
    I Rheumatology. BMJ Publishing Group, 2018.                                  I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I SZER, I. S., KIMURA, Y., MALLESON, P. N., SOUTHWOOD, T. R. Arthritis in    I
    I Children & Adolescents. Oxford: University Press, 2006.                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I FOSTER, H., BROGAN, P. A. (Eds): Oxford Specialist Handbooks in            I
    I Paediatrics: Paediatric Rheumatology (second edition). Oxford University   I
    I Press, 2018.                                                               I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I DOLEŽALOVÁ, Pavla a Tomáš DALLOS. Dětská revmatologie v praxi. Praha:      I
    I Mladá fronta, 2019. Edice postgraduální medicíny. ISBN 978-80-204-5540-6.  I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Odborné časopisy                                                           I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Annals of Rheumatic Diseases                                               I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Arthritis & Rheumatism                                                     I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Česká revmatologie                                                         I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Journal of Rheumatology                                                    I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Pediatric rheumatology online journal                                      I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    I Rheumatology                                                               I
    I----------------------------------------------------------------------------I
    

    Novinky v eshopu

    Online konference

    • 19.10.2022Právo & Praxe 2022 (online - živé vysílání) - 19.10.2022
    • 10.11.2022Trestní právo daňové (online - živé vysílání) - 10.11.2022

    Online kurzy

    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červenec 2022)
    • Aktuality z práva veřejných zakázek (červen 2022)
    • Framing v online prostředí a právo na sdělování autorských děl veřejnosti
    • Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
    • Zákazy konkurence u zaměstnanců
    Lektoři kurzů
    JUDr. Tomáš Sokol
    JUDr. Tomáš Sokol
    Kurzy lektora
    Mgr. Marek Bednář
    Mgr. Marek Bednář
    Kurzy lektora
    Mgr. Veronika  Pázmányová
    Mgr. Veronika Pázmányová
    Kurzy lektora
    JUDr. Jiří Votrubec
    JUDr. Jiří Votrubec
    Kurzy lektora
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Mgr. Michal Nulíček, LL.M.
    Kurzy lektora
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    JUDr. Jindřich Vítek, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    JUDr. Ondřej Trubač, Ph.D., LL.M.
    Kurzy lektora
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    doc. JUDr. Tomáš Gřivna, Ph.D.
    Kurzy lektora
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    JUDr. Filip Seifert, MBA
    Kurzy lektora
    Mgr. Jiří Harnach
    Mgr. Jiří Harnach
    Kurzy lektora
    všichni lektoři

    Konference

    • 19.10.2022Právo & Praxe 2022
    • 10.11.2022Trestní právo daňové - 10.11.2022
    Archiv

    Magazíny a služby

    • EPRAVO.CZ Magazine 2022
    • Monitoring judikatury (24 měsíců)
    • Monitoring judikatury (12 měsíců)
    • Monitoring judikatury (6 měsíců)

    Nejčtenější na epravo.cz

    • 24 hod
    • 7 dní
    • 30 dní
    • Jak si poradit s náklady řízení? A měli by účastníci sporu platit za chyby soudu?
    • Nařízení Brusel II ter: významné změny nejen v řízeních ve věcech rodičovské odpovědnosti
    • K jednorázovému příspěvku na dítě
    • Úrokové sazby podnikatelských úvěrů
    • 10 otázek pro ... Víta Hrnčiříka
    • Spoluzpůsobení škody poškozeným
    • Řešení škod způsobených na veřejně přístupné účelové komunikaci a okolní vegetaci
    • LEAGLEONE: Časovaná bomba Sberbank
    • Výběr z judikatury nejen k zákoníku práce z r. 2022 - část 1.
    • Letní problémy na pracovišti – řešení z pracovněprávního pohledu
    • K jednorázovému příspěvku na dítě
    • Americké jezero žaluje developera
    • Spoluzpůsobení škody poškozeným
    • Řešení škod způsobených na veřejně přístupné účelové komunikaci a okolní vegetaci
    • Promlčení nároků na odčinění újmy v pacientských sporech
    • Je čas na dřevěnou revoluci ve stavebnictví?
    • Instalace kamerové atrapy na pracovišti ze strany zaměstnavatele
    • Dezinformace jako právní problém
    • Dohoda o ukončení pracovního poměru podepsaná pod nátlakem
    • Použití výpovědního důvodu dle ust. § 52 písm. f) zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů
    • Správní právo – obecní strážník , policista, mýty a bezpečnostní pásy
    • Stavební náklady se zvyšují, myslete na to již při uzavírání smlouvy o dílo
    • Povinnosti obchodních korporací ve světle zákona o evidenci skutečných majitelů – aneb jaké sankce hrozí obchodním korporacím za porušení evidenční povinnosti?
    • Stavební deník

    Pracovní pozice

    Soudní rozhodnutí

    Mezinárodní ochrana

    Případy vážného onemocnění či zdravotního postižení žadatele o mezinárodní ochranu za současné neexistence adekvátní zdravotní péče v jeho zemi původu nelze podřadit pod...

    Dotace

    Lhůta pro vydání rozhodnutí o povinnosti vrátit poskytnutou dotaci ve smyslu čl. 3 odst. 1 pododstavce čtvrtého nařízení Rady (ES, Euratom) č. 2988/95 o ochraně finančních zájmů...

    Daňové řízení (exkluzivně pro předplatitele)

    Ustanovení § 3 odst. 1 vyhlášky č. 382/2010 Sb., o náhradě ušlého výdělku a náhradě hotových výdajů při správě daní, je třeba vykládat tím způsobem, že osobě samostatně...

    Matrika (exkluzivně pro předplatitele)

    Na poskytování údajů z matričních knih nelze použít postup podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, neboť je takový postup podle § 2 odst. 3 tohoto zákona...

    Pobyt cizinců (exkluzivně pro předplatitele)

    Rozhodováním o právním nároku (§ 36 odst. 3 správního řádu) je nutno rozumět takovou úpravu, kdy správní orgán musí vydat pozitivní rozhodnutí za podmínky, že žadatel splní...

    Hledání v rejstřících

    • mapa serveru
    • o nás
    • reklama
    • podmínky provozu
    • kontakty
    • publikační podmínky
    • FAQ
    • obchodní a reklamační podmínky
    • Ochrana osobních údajů - GDPR
    • Nastavení cookies
    100 nej
    © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2022, ISSN 1213-189X      developed by Actimmy
    Provozovatelem serveru je EPRAVO.CZ, a.s. se sídlem Dušní 907/10, Staré Město, 110 00 Praha 1, Česká republika, IČ: 26170761, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod spisovou značkou B 6510.

    Jste zde poprvé?

    Vítejte na internetovém serveru epravo.cz. Jsme zdroj informací jak pro laiky, tak i pro právníky profesionály. Zaregistrujte se u nás a získejte zdarma řadu výhod.


    Protože si vážíme Vašeho zájmu, dostanete k registraci dárek v podobě unikátního video tréningu od jednoho z nejznámějších českých advokátů a rozhodců JUDr. Martina Maisnera, Ph.D., MCIArb, a to "Taktika vyjednávání o smlouvách".


    Registrace je zdarma, k ničemu Vás nezavazuje a získáte každodenní přehled o novinkách ve světě práva.


    Vaše data jsou u nás v bezpečí. Údaje vyplněné při této registraci zpracováváme podle podmínek zpracování osobních údajů



    Nezapomněli jste něco v košíku?

    Vypadá to, že jste si něco zapoměli v košíku. Dokončete prosím objednávku ještě před odchodem.


    Přejít do košíku


    Vaši nedokončenou objednávku vám v případě zájmu zašleme na e-mail a můžete ji tak dokončit později.